Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506361
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Bůh - Vševládce
Vloženo Úterý, 19. září 2006 @ 15:50:13 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal Gregorios777

Bůh od věčnosti do věčnosti vládne nade vším. Bůh tvoří dějiny národů a vládne nad nimi. Vládne i nad každým jednotlivým člověkem, ať věřícím nebo nevěřícím. Ani ten nejmocnější a nejbohatší člověk na světě se nemůže vymknout Boží vládě nad sebou. Jakákoli událost na světě nebo v našich životech má příčinu v Bohu. A to tak, že ji Bůh buď přímo způsobil nebo ji dopustil.



Jak Bůh vládne dějinami? Používá k tomu světské vládce. Je psáno:“Jako potůčkové vod jest srdce královo v ruce Hospodinově, kamžkoli chce, nakloňuje ho.“ ( Př 21,1 ). Bůh tedy vládne především skrze světské autority – světské panovníky a krále. Ř 13,1:“Každá duše vrchnostem poddána buď. Neboť není vrchnosti, jedině od Boha, a kteréž vrchnosti jsou, od Boha zřízené jsou.“ Zde vidíme, že je to Bůh, kdo ustanovuje vládce v národech a skrze ně pak provádí svoji vládu i soudy. Spravedlivě odměňuje a nastoluje moudré a spravedlivé vládce a bezbožné vládce buď ustanovuje jako nástroje svých soudů nad bezbožnými národy
nebo je sesazuje, když přijde jejich čas a Boží soud již byl vykonán.



Když Boží lid hřeší a nečiní pokání, Bůh ho soudí, ale má s ním dlouhou dobu trpělivost, a dává mu příležitost k pokání, aby nemusel dopadnout Jeho zdrcující soud. Takto Bůh posílal k Izraeli mnoho proroků, kteří ho napomínali z bezbožnosti a zjevovali jeho pravý stav. Největší podíl viny na bezbožnosti Božího lidu měli právě jeho králové – autority. 2Král 24,10-20 již zjevuje samotný Hospodinův soud, když poslal Nabuchodonozora, aby odvlekl do zajetí Judský lid a chrám a Jeruzalém vypálil ohněm. ( 2Král 25 ) Když byl pak vykonaný uložený čas kázně, Bůh odpustil svému lidu a dal mu novou šanci.
V Ezd 1. kap vidíme např., jak Hospodin vzbudil ducha Cýrova, krále Perského a způsobil skrze něj milost Božímu lidu tím, že dal provolat příkaz o znovuvystavení chrámu Božího v Jeruzalémě, který mu dal sám Hospodin. V Ezd 6,22 pak vidíme, jak Hospodin obrátil srdce krále Assyrského k Božímu lidu, aby je posilnil v díle domu Božího, Boha Izraelského. A tak to Bůh dělá spravedlivě se všemi národy na tváři vší země. Byl to Bůh, kdo vzbudil Lenina, Stalina a Hitlera. Utlačování chudých bohatým kapitálem a bezbožnost byla trnem v Božích očích a proto vzbudil tyto diktátory. Stalo se to, co popisuje Iz 19,4:“Dám zajisté Egypt v ruku pánů UKRUTNÝCH a král PŘÍSNÝ panovati bude nad nimi.“ Dalšími prostředky Božího soudu jsou tedy ztráta občanských svobod, národní zchátrání, demoralizace, nedostatek, chudoba.



Bůh má však k dispozici další rozmanité prostředky pro výchovu a soudy. Velký vítr a bouře na moři ( Jon 1,4 ), krupobití, blesky a mor ( Ž 78,48-50 ), hromy, zemětřesení, burácení, vichr, smršť a plameny ohně ( Iz 29,6 ), mor, krveprolití, povodně, krupobití kamenů.... ( Ez 38,22 ), sucho a hlad ( Sk 11,28// Ž 107,33.34 // Ag 1,11.10 // 2Král 8,1 ), mor, epidemie a jiné pohromy ( Dt 28,15-68 // 1Sam 5,6-12 //
Za 14,12 ), hmyz a škodná zvěř ( Dt 28, 38.42 // Joel 1,4 // 1Král 13,24 // Dan 6,22-24 // 2Král 2,24 )



Asi nekrutější způsob Božího soudu je válka ( Ez 14,11 ). Skrze války, vítězství a porážky Bůh řídí dějiny podle svého plánu. Hrají v tom roli i Bohem vytvořené souhry několika aspektů spojených dohromady. Vidíme např. jak bylo důležité Boží ovlivnění meteorologických podmínek v době invaze v Normandii. Vítězství spojenců Bůh zajistil tak, že vytvořil co nejméně průhledné počasí nad kanálem, aby to vypadalo tak, že invaze je kvůli počasí v tuto dobu nemožná. To snížilo ostražitost Němců. Navíc Bůh způsobil, aby jeden z nejschopnějších velících důstojníků, maršál Rommel odjel do Německa na dovolenou. Bůh také způsobil, že klamné manévry spojenců na vylodění v severní oblasti Francie nevyšly najevo. Takže hitlerovci tam měli soustředěné tankové svazy, které tak byly přivázány na nesprávném místě. Pak již stačilo, aby Pán vytvořil OKNO ve špatném počasí, ukázal je spojencům, zatajil je Němcům a ovlivnil jejich rozhodnutí vylodit se.Takto tedy Pán Bůh postupoval, aby ovlivnil podle svého plánu celkový výsledek II. světové války.



Pán však stejným způsobem soudí i nás v našich každodenních životech. Když např. vezmeme do ruky ledabyle a nedbale skleničku v kuchyni, Bůh nás soudí tak, že nám vypadne z ruky a rozbije se. Nebo nám hlavou při vaření proudí nějaké špatné myšlenky a my se řízneme do prstu.



Stejným způsobem Pán spravedlivě soudí i svoji Církev. Přesně to, co se dělo s Izraelem ve fyzické oblasti na zemi, to se nyní děje v duchovní oblasti s Církví. Bůh spravedlivě vládne a soudí ( 1Kor 11, 27-32 // Zj 2. a 3. kap.//
Sk 5, 1- 11 ) protože nemůže tolerovat hřích, který Jej zneuctívá a způsobuje, že Jeho jméno je rouháno mezi pohany. Káží-li se v Církvi bludy a bují-li bezbožnost, Bůh dopouští ještě větší bludy a ještě větší bezbožnost ( 1Tim 3,3 ) Dopustí, aby se bludy ještě více zřetězily a aby se situace ještě zhoršila. Na dlouhodobě hřešící jedince a skupiny Božího lidu pak dopouští SOUDNÍ ZASLEPENÍ, tak, že před nimi ZATAJÍ pravdu svého zjevení a vydá přestupníky jejich přirozené mysli. ( Jan 12,40-41 // 3Jan 11 // Ř 1,24 ) V 2Tes 2,11-12 máme psáno toto:“A se všelikým podvodem nepravosti v těch, kteříž hynou, protože LÁSKY PRAVDY nepřijali, aby spaseni byli. A protož pošle jim Bůh mocné dílo podvodů, aby věřili lži. A aby odsouzeni byli všichni, kteříž neuvěřili PRAVDĚ, ale oblíbili sobě nepravost.“ Mnozí z věřících, kteří neslouží Bohu na základě Jeho zjevení v Písmech a pod vedením Ducha svatého, jsou již tak dlouho v neposlušnosti a ve svém přirozeném myšlení a způsobech, že na ně Bůh vztáhl toto SOUDNÍ ZASLEPENÍ a oni již nemají fungující duchovní oči k vidění a uši k slyšení ( Zj 2,7 ). Jejich díl bude nakonec položen s nevěrnými ( Lk 12,45-48 ). A ať nikdo neříká, že nám se to nemůže stát, my jsme přece děti Boží! Uvědomme si milí přátelé, že Bůh soudí BEZ PŘIJÍMÁNÍ OSOB! ( Dt 10,17// Ř 2,11 // Kol 3,25 // Ef 6,9 // 1Pt 1,17 ). Proto každý věřící, který nenese každodenně svůj kříž nebo o to alespoň neusiluje, nachází se pod křížem, stojí na ZEMI, ve sféře tohoto světa a pod vládou Zlého v němž tento svět leží, a podílí se na znovukřižování Božího Syna. Tím je automaticky OKLAMÁN a není schopen vidět a slyšet Pravdu, protože tento kříž již jednou odmítl a žádné jiné oběti již nezůstává. Proto bratří, kteří milujte Pána Ježíše, následujte ho na kříž, zemřete sami sobě a zapřete své duše a pak projdete smrtí do vzkříšení a nanebevstoupení a budete nejen de iure, ale i de facto občany nebes ( Filip 3,20 ).


"Bůh - Vševládce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 94 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bůh - Vševládce (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 19. září 2006 @ 17:06:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebudete na mě naštvaní, když tady něco napíšu? Nebude to vůbec ortodoxní myšlení.... Já měl vždycky větší strach z Boha Otce, než z Pána Ježíše. Pán Ježíš se mi zdál vždycky takový bližší, lidštější, ale Bůh Otec se mi zdá takový přísný. (možná do toho "projektuju" charakter mého táty...)

Jistě podle Bible jsou jedno, to znamená i ve stejném charakteru, milosti, spravedlnosti, ale i tak....

Karels



Re: Bůh - Vševládce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. září 2006 @ 18:33:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych dodal, že např. také útok 11.9. 2001 na Newyorská dvojčata byl samozřejmě také Božím soudem.



Re: Bůh - Vševládce (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Úterý, 19. září 2006 @ 21:18:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vládu Boží nad sebou a nad světem vidím poněkud jinak. Vládnout ve významu vést, spravovat, řídit apod. Také trestat - to k vládnutí patří, ale asi ne na prvním místě.

Jak dobrý vychovatel ví, trest není právě nejlepší způsob výchovy, i když někdy je třeba. Že by Bůh nebyl nejlepší vychovatel? Kolik lidí se polepšilo tresty? Polepšily se národy epidemiemi či morem? Polepšila lidstvo nějaká válka? Jestliže spíše ne, k čemu by bylo dobré takové trestání?
Dobrý trest také přichází včas, aby trestaný věděl, za co je trestán. Dobrý vychovatel netrestá šmahem nebo zástupně jako snad obyvatele mrakodrapu za hříchy státu apod. Trest má být také přiměřený a spravedlivý, což lze těžko předpokládat u hromadných neštěstí.

Bez Božího dopuštění se nic neděje. Ovšem s trestáním bych to zdaleka jednoznačně nespojoval.

Z textu vyznívá, že jedině Bůh utváří dějiny a naše životy. Já bych to spíš viděl jako spolupráci Boha a člověka.
Kdyby to bylo všechno bylo jenom dílem Božím, takový bůh by asi za mnoho nestál. Byl by to bůh neschopný - a zároveň schopný všeho; bůh, který trestá svoje dílo za svoje dílo.

Jestliže se člověku přihodí něco zlého, může toho využít, aby popošel trochu kupředu na své duchovní pouti. Člověku ovšem většinou nepomůže, když si při nějakém neštěstí pomyslí: To je trest pro mě. Něco jsem udělal zlého - a to mám za to.



Re: Jak někteří křesťané vidí Boha (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 20. září 2006 @ 07:51:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak někteří křesťané vidí Boha

Sedí bůh na obláčku, pozoruje lidi a mumlá si pod fousy: Nikdo nedělá dobro, docela nikdo. Američané - sice se postavili proti Darwinovi a mají prezidenta křesťana, jinak bych je vyhladil všechny. Takhle budou možná stačit tři mrakodrapy. Nebo dva. Pošlu na ně teroristy.
Japonci - co se namučili mých křesťanů! To si žádá větší trest. Tři města. Nebo jen dvě. A koukejme se - Američani právě vynalezli atomovku. To se mi zrovinka hodí. Tak jednu byste mohli hodit třeba ... na Hiroshimu. A tu druhou na ... Nagasaki.
Rusové - nevěřící bolševici. Na vás, chátro, pošlu Němce.
Němci - zabíjeli moje miláčky Židy. Na vás, vrahové, pošlu na oplátku Rusy, to bude pro vás největší potupa.
Škoda, že jsem slíbil Noemovi, že už všechno živé nevyhladím. Toho opravdu lituji...



Re: Bůh - Vševládce (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 20. září 2006 @ 11:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento článek je hodně dobrý, opravdu Gregori. Myslím si však, že jsou i věci, které se stanou a není to vůbec Boží vůle ani záměr. Jestli mi rozumíš, co mám na mysli? jdu



Re: Ježíš znamená Spasitel (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Středa, 20. září 2006 @ 18:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spíš než trestající, je Bůh nekonečně trpělivý a milosrdný. Ovšem je to sám člověk, který se vydává cestou hříchu, jehož cenou je smrt. Není možné, aby na naše hlavy nedopadaly důsledky našich skutků, i když se Bůh snaží seč může nám připomínat, že pokud se obrátíme, "trestající" ruka na nás nedopadne a nebezpečí katastrof obecných či osobních bude odvráceno.

Už ve skutku samotném se skrývá jeho důsledek. V tom je spravedlnost. Bůh nás vydává našim zvrácenostem, svobodné volbě, které užíváme k plození dalších hříchů a nezákonností. On nevyhrožuje trestem, On varuje. Pokud nezměníme své smýšlení a své skutky, bude na nás dopadat jejich ovoce i nadále.
Ti, na které padla věž nebyli o nic hříšnější než ostatní. Zrovna tak jako ti, kteří zahynuli v troskách mrakodrapů 11. září.

Jelikož však NIKDO z nás není bez viny. Můžeme se být vždy jisti, že neštěstí, které prožíváme, je důsledkem našich osobních provinění.
Kdo přijme za svou tuto pravdu a otevře se pokání, přijme s ním zároveň milost, která se může stát zdrojem velkého požehnání a vnitřního přerodu v Kristově duchu.

Starozákonní jazyk používá často pojmy trestu či Božího hněvu. Ve světle Nového zákona jsme schopni porozumět mu hlouběji.

Nejjasněji před námi vyvstane jeho plnost skrze Kříž, na kterém zemřel samotný Syn Boží, protože Bůh tak miloval svět...

Zdraví Speranza



Otázka pro Gregoria777 (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pátek, 22. září 2006 @ 11:10:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka pro Gregoria777:
Byl holokaust Božím soudem nad Židy?



Pokračování diskuze na jednom místě (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 23. září 2006 @ 09:45:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože vedeme diskuzi na několika místech najednou, dovolím si ji přesunout sem.

Je rozdíl mezi Božím soudem, trestem či dopuštěním. Když bude někde zemětřesení, pochopitelně zahynou všichni přítomní. Ovšem problém je v tom, že to nelze nazývat Božím soudem. To bychom se dostali do absurdit.

Vidíš to všechno moc jednoduše. Říznout se do prstu můžu i tehdy, když při krájení budu mít myšlenky bohulibé. Jednoduše proto, že třeba nůž je tupý. Když vezmu nedbale do ruky skleničku, vypadne díky tomu, že na ní působí gravitace a tření mezi rukou a hladkou skleničkou je malé. V tom opravdu nevidím žádný Boží soud; to je prostě naše nešikovnost.

Tím chci prostě říci, že ne všechno zlé, co se nám přihodí, je Božím soudem nebo trestáním. Ptali se učedníci Ježíše: Mistře, kdo zhřešil, on, nebo jeho rodiče, že se narodil slepý? Ježíš odpověděl: Nezhřešil on ani jeho rodiče. Narodil se slepý, aby se na něm projevily skutky Boží. - A pak ho uzdravil.

Jinde píšeš, že Bůh vládne prostřednictvím světských panovníků. Dokládáš to podle mě na špatně pochopených verších. Bůh může těchto panovníků použít ke svým věcem (třeba i k tomu trestání), ale nikde není psáno, že vládne skrze ně. Píšeš: Bezbožné vládce ustanovuje... - kde je to psáno v Písmu, nemohu to najít.

Píšeš, že Bůh vzbudil Stalina a Hitlera. Já to považuji za rouhání. Jak to souvisí s Izajášovým proroctvím?? Píšeš, že je vzbudil proto, že chudáčkové dělníci byli utlačováni. Ale už nedodáváš, že tito chudáčkové potom zahynuli ve válce.

Píšeš, že demoralizace je prostředek Božího soudu. Jenže taková demoralizace si přece žádá Boží soud, ne? Takže Bůh něco způsobí, a pak za to trestá?

Dále uvádíš, že Bůh řídí dějiny skrze války. To je náš Bůh nějaký bůh války?

Prostě - mnoho v tomto článku jsou Tvé vlastní výmysly; když chceš - nikterak podložené Písmem.




reagovat- neragovat (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 24. září 2006 @ 08:08:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj dojem k předchozí diskuzi:

Otázkou v komentáři jako by se Gregoriuse ještě více vyhecovalo a on vlastně svou bláznivou odpovědi, tím jak odpovídá podle „svého rozumu“, zcela jasně popírá jiná místa v bibli- ironizuje bibli.

Jeden diskutér tohoto typu odpovědí odešel, druhý vzápětí přišel. Nikdy jsem nezaregistrovala, že by někdo polykal Greg, naviják.

:))))) někdo by si mohl myslet, že je to oblíbená net-hra na tapetování, je to hodně tomu podobné, co vidíme jinde.

Reagovat - neragovat?

Negativní je to, co píše aviaf, že gregoriuse otázky hecují k napsání ještě větších slátanin. A tím je splněn úkol, pozornějšího čtenáře to naštve, neboť je těžké projít velkoryse takové bludy.
S tím se objevuje i nepatřičná kritika těch, co to nevydrží a reagují, jsou paušálně nařčeni z liberalismu a pyšné neschopnosti přijmout Pravdu slova.

Kladně vnímám, že nezorientovaným – náhodným čtenářům, díky komentářům docvakne, o co jde. Hodně diskuzí bylo vedeno seriózně a tento účel splnily na jedničku.

A když nebude nikdo reagovat, tak se jednoduše autor přihlásí pod nějakým jménem, pochválí se a začne sám se sebou diskutovat. Samozřejmě pro dojem hodí i nějakou naivní polemiku.


rive



Re: Naše poznání je částečné... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Neděle, 24. září 2006 @ 18:45:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím, že je dobré spílat Gregoriovi za jeho příspěvek (příspěvky).
Snaží se porozumět, pochopit jednání Boha, který je vševládcem a něžným a milujícím Otcem nás všech. Avšak
Boží úradky jsou častěji nevyzpytatelné než do očí bijící. Jedná podle Svého myšlení, nikoli myšlení našeho, jak nám mnohokrát řekl.
Možná bychom to mohli víc respektovat a uznat to.
Vždy budeme stát z větší části před TAJEMSTVÍM.

Radost ovšem můžeme mít z toho, že i přes svoji neschopnost pochopit a porozumět jsme byli uznáni za hodné, abychom se stali Božími dětmi.

A neřekl snad náš Pán, že nebudeme-li jako děti, nevejdeme do Božího Královstí?
A neřekl snad také, že se dá poznat maličkým a že moudrost "moudrých" je v Božích očích pošetilostí? Víme, co je to být dítětem, být maličcí?

Zkoumat Písma, abychom odhalili "logiku" Božího jednání a postihli ji, je, řekla bych, nad naše síly.
Vezmeme-li vážně Pánův výrok "smiluji se nad kým se smiluji, slituji se nad kým se slituji", co z toho lze usoudit než, že Bůh je naprosto svobodný a nebude se nikomu zodpovídat ze svých činů Milosrdenství, jak by se snad mnozí, a to spíše nevěřící - dožadovali.

Bůh nehraje šachovou partii. Bůh nejedná podle matematických rovnic. Někdy mu to trochu přisuzujeme, aniž to tušíme.

Přeji nám všem, abychom Boží srdce vnímali a poznávali nikoli pouhým rozumem, ale duchem a srdcem.

Zdraví Speranza



Stránka vygenerována za: 0.57 sekundy