Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 275, komentářů celkem: 429610, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 259 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509398
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: EKUMÉNA
Vloženo Pondělí, 25. září 2006 @ 21:31:22 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal BohemianAnonymus

EKUMÉNA Všichni, kdo prosazují tzv. ekumenické hnutí, tj. sjednocení všech křesťanských církví v jednu univerzální, se opírají o výroky našeho Spasitele, obsažené v tzv. velekněžské modlitbě, tak jak ji nacházíme v evangeliu sv. Jana, v 17. kapitole. Abychon si ujasnili, jak je toto sjednocení v Písmu interpretováno, musíme rozhodnout, zda jde o :

1) sjednocení instituční, tedy splynutí všech křesťanských církví v jednu, tedy ryze o pozemský cíl - nebo : 2) sjednocení duchovní - tj. splynutí každého jednotlivce s Kristem - tedy o cíl přesahující naše pozemské bytí, který má věčnou hodnotu. Jak nahlíží na tento problém Písmo sv ? A) Selektivnost modlitby Pána Ježíše. (1) J. 17 : 9 "Za ně prosím. Ne za svět prosím, ale za ty, které jsi mi dal..." (2) J. 17 : 11 "Otče Svatý, zachovej je ve svém jménu, které jsi mi dal; nechť jsou jedno jako my." (3) J. 17 : 14 "...ale svět k nim pojal nenávist, poněvadž nejsou ze světa, jako i já nejsem ze světa." Zde náš Spasitel říká naprosto jasně, že ani On, ani jeho učedníci nejsou ze světa - při relizaci jednoty tedy nemůže jít o pozemský cíl. (4) 2. Kor. 5 : 14 "Vždyť nás má ve své moci láska Kristova..." Kraličtí překládají výstižně "Láska zajisté Kristova víže nás." Tedy potřebujeme duchovní a nikoli instituční pouto. Bez lásky Kristovy vše ztrácí smysl. B) Sjednocení s Bohem. (5) J. 17 : 11 "...nechť jsou jedno jako my." (6) J. 17 : 21 "aby všichni byli jedno JAKO TY OTČE VE MNĚ A JÁ V TOBĚ, aby I ONI BYLI V NÁS, aby tak svět uvěřil, že Ty jsi mě poslal." (7) J. 17 : 24 "Otče, chci, aby také ti, kteréž jsi mi dal, BYLI SE MNOU TAM, KDE JSEM JÁ; AŤ HLEDÍ NA MOU SLÁVU, KTEROU JSI MI DAL..." (8) J. 17 : 26 "a Já, abych byl v nich." (9) Gal. 2 : 20 "nežiji už já, ale žije ve mně Kristus." (10) Sk. 4 : 12 "V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni." (11) J. 10 : 7 "Amen, amen pravím vám, já jsem dveře pro ovce." (12) J. 10 : 9 "Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn..." (13) J. 14 : 6 "Ježíš mu odpověděl : Já jsem ta cesta i pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne." (14) 1. Tim. 2 : 5,6 "je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas." (15) Ef. 5 : 23 "protože muž je hlavou ženy jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil." (16) Mt. 23 : 9 "A nikomu na zemi nedávejte jméno Otec : jediný je váš Otec, ten nebeský." (17) Kol. 2 : 9, 10 "V něm je přece vtělena všechna plnost božství, v Něm jste i vy dosáhli plnosti. On je hlavou mocností a sil." (18) Sk. 4 : 12 "V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni." Je - li tedy hlavou církve Bůh (viz texty 15, 16), pak jí nemůže být člověk; a pokud se snad člověk za hlavu církve prohlašuje, je to jasně protibiblické, neboť si neprávem přivlastňuje Boží slávu a úlohu. Protože platí : (19) Iz. 42 : 8 "Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám,..." Podobně Iz. 48 : 11. (20) Kol. 3 : 11 "Potom už není Řek a Žid, obřezaný a neobřezaný, barbar a svobodný - ale všechno a ve všech Kristus." Tedy tam, kde je ve všech Kristus, je nastolena pravá duchovní univerzalita; původ věřících a jejich církevní příslušnost jsou naprosto nepodstatné. (viz hlavně texty 5 - 9). Marius Baar ve své knize "Das Abendland am scheideweg" (asi 1980) píše v kapitole 5 o tom, že obsahem Ježíšova příkazu bylo a stále je zvěstovat Jeho radostné poselství a nikoli křesťanství budovat. CO TEDY POTŘEBUJEME ? Texty 5 - 8 a hlavně text 9 který je těžištěm problému, jasně preferují sjednocení v duchovní rovině. Snad si to můžeme v prvním přiblížení představit tak, že Kristus je středem a my (tj. všichni Jeho následovníci) jsme na obvodu kružnice. Od tohoto Středu, od Spasitele světa vede radiálně paprsek Jeho lásky ke každému z nás. A pokud je každý úd těla Kristova sjednocen s Kristem, pak je skrze téhož Krista spojen s každým údem jeho těla, tedy s každým jednotlivým věřícím - ať už se nachází kdekoli a je členem jakékoli Kristovy církve. Mystické tělo Kristovo se skládá z jednotlivých údů (věřících), nikoli ze sborů, nebo církví. (1. Kor. 12 : 27; Ef. 1 : 22, 23). Jen tam, kde Syn Boží je Středem všeho, Jednotitelem a Společným jmenovatelem všeho, je vše v pořádku. Krista jako Hlavu církve (text 15) nelze nikým nehradit, neboť Hospodin, jehož Synem náš Spasitel je, své slávy nikomu nedá !!! (texty 7 a 19). Sjednocení každého údu s Kristem je dokonalé, neboť Boží Syn je dokonalý. Toto sjednocení tedy nelze jinak vylepšit, byť se o to mnozí věhlasní novátoři usilovně snaží. Sjednocení církví v jednu svět nazachrání. Svět zachrání pouze přijetí Kristovy oběti. Sjednocení církví pouze v rovině instituční není dílo Boží; je to dílo lidské, tedy nová babylónská věž, která jako každé dílo lidské nakonec spadne. Není - li církev ze světa (viz text 3) pak bychom se o pozemské sjednocení, tedy sjednocení církví pod jedni střechu neměli snažit, neboť to není Božím záměrem. Máme se sjednotit jen s Kristem - a to bohatě postačí. Dějiny nás učí, že všude tam, kde pojítkem mezi věřícími byl lidský systém a nikoli Kristus, docházelo k nejhorším úchylkám od Božího Slova a byly porušovány nejen zákony Boží, ale i lidské. Pokud tedy budeme hledat království Božího (viz Mt. 6 : 33; Lk. 12 : 31), pak i to ostatní - tedy i nutná organizační forma nám bude automaticky přidána (darována). Věřme tomu ! Pojítkem mezi námi má být láska Kristova (2. Kor. 5 : 14), nikoli nějaká organizační forma, společná střecha, atd. Žádná církev, ani jakékoli sjednocení církví nás nespasí; ekuména v současné podobě je svými propagátory interpretována naprosto falešně - jejich myšlenka je Písmu sv. bytostně cizí. Nás i svět spasí jedině PÁN JEŽÍŠ KRISTUS. Tedy ten, kdo vejde skrze Krista, nikoli skrze církev, bude zachráněn - viz texty 12, 13. A tam, kde dojde ke sjednocení s Kristem, jakékoli pozemské sjednocení církví ztrácí nejen svoji důležitost, ale též i svůj smysl. (text 9). BohemianAnonymus


"EKUMÉNA" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: EKUMÉNA (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 25. září 2006 @ 21:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím by se dalo souhlasit, ale už vidím ty různé reakce...

Já si myslím, že by sjednocení mělo nechat zachovány jednotlivé sbory a denominace, sjednotíme se na praktických věcech - četba Bible, modlitba, chvály, večeře Páně...

Karels



Re: EKUMÉNA (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 26. září 2006 @ 05:40:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sjednocení věřících, pravá ekuména, už tady dávno je. Tak jak píšeš ve svém článku. Vidím to stejně. Jestliže je tady tělo Kristovo ( zatím v mystické formě) složené z údů, jednotlivých věřících, pak ekuména nastala v Kristu, jako jediném Sjednotiteli, už od Letnic. To, co nás rozděluje, je jiné poznání Písem. Jednotlivé údy těla Kristova ( pravé ekumény) jsou rozeseti v různých společenstvích. Ta vznikla nejednomyslností vůči Písmu a sobě navzájem .Proto se vytvořili různé místní církve Kristovy. Mě to připadá jako, když jsou v těle různé buňky, které tvoří různé orgány a části těla. Jsou v těle, ale mají svou nezastupitelnou roli. Teď je to spekulace, ale představuji si : Např. játra, že jsou tvořeny znovuzrozenými křesťany z té či oné církve podle jména, žlučník je zas tvořen věřícími ( Kristovci) z oné církve atp.
Já taky chodím mezi věřící s jistým pohledem na výklad Písem, s jistým pohledem na Boha a Jeho charakter, možná tradicí a nemá duchovní domov v jiném sboru, z jiné církve podle jména. I tam jsou znovuzrození lidé, ale já tam nejsem "doma", protože jejich poznání a etos neodpovídá mému pohledu na Boha, mému poznání. Ta pestrost je dobrá v tom, že znovuzrozené Boží dítko si může najít skupinu stejně znovuzrozených lidí, kde se cítí dobře a "doma". Vševědoucí s naší různosti v jednotě počítal a proto použil obraz těla. V ideálním stavu by měla být jedna církev Boží na celém světě. V duchovní podstatě tady dávno je ( od Letnic), ale v tělesné formě ne. To bude až v nebi, kdy se staneme nevěstou Beránkovou ( viz. Zj.Jana).
Proto otázku ekumény neřeším. Jedna církev Boží existuje v mystické formě, ale současně se v tělesné formě jeví jako společenství různých církví, které tvoří jednotlivé orgány těla Kristova a/nebo plní specifické funkce. Není to nic hříšného, divného.















Re: EKUMÉNA (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Úterý, 26. září 2006 @ 08:04:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Chtěl bych vyjádřit dík pisateli článku za velmi věcný a kvalitně zpracovaný rozbor stávajícího stavu církve a biblického pohledu. Opravdu cenný článek. Vidím to obdobně jako autor.
Jednota je v Kristu, ne v člověku...žel mnoho církevních vůdců to chce vidět jinak...

V lásce našeho Pána Ježíše Krista

Cristiano



Re: EKUMÉNA (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 26. září 2006 @ 11:53:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápu jakým způsobem vidí ekumenu Krispus. Mám také pár postřehů.
První věc, na kterou se zřejmě máme ptát, když se bavíme o ekuméně je to: "nač znát pravdu?", když každý bude spasen na základě svého svědomí a srdce. Nemyslím si že je správné říci, že nezáleží na tom jakou si církev každý věřící vybere. Souhlasím s tím, že všude mohou být znovuzrození křesťané, ovšem to neznamená, že všichni mají pravdu. Pravda je jen jedna. Je to skutečnost, kterou nám odhaluje Hospodin. K čemu je dobré ji znát? Protože pravda nás přibližuje k Bohu a čím více se blížíme, tím více je kvalitní a šťastný náš život. Jistěže spasen bude domorodec v Africe, který o Bohu neměl možnost slyšet, když bude konat ve své nejlepší víře dobro. On přijímá Ježíšovu oběť a ani o tom neví. Jeho svědomí je před Bohem čisté. Ale kolik utrpení, nedorozumění a bolesti si vytrpěl, když např zbytečně doufal v různé primitivní pověry, častokrát cítil pocit osamění a nejistoty a to všechno, proto že neznal pravdu. I když bude spasen. Stejně tak církevní společenství, které se nejvíce blíží pravdě ve všech směrech a napomáhá rozvíjet vztah s Pánem. To společenství dá člověku nejvíce. Člověk který buduje svůj vztah s Ježíšem, hledá pravdu a nechá se učit. Církve jsou jako postižení lidé. Někteří jsou zdravější někteří méně, někteří pouze slyší ale už nevidí a jiní vidí ale zase neslyší. Naším cílem je plně fungující, zdraví člověk. Proto se ten kdo nemá učí od toho co má a naopak. Až nakonec dospějou k dokonalosti. Nemůžeme říkat: Pokud se ti líbí, němí tak tam u nich zůstaň. Říkejme: Zkoumej písmo, miluj Boha, hledej pravdu a pokud ji najdeš tak ji žij a na špatné věci si nezvykej, ty vyvrhni. Potom se u nás teprve zrodí ta pravá reforma. A ne šedá ekumena, kde každý i když se mýlí má "pravdu".
Nemesis



Re: EKUMÉNA. Nesouhlas s Nemesisem (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 26. září 2006 @ 13:48:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Nemesisi, neber si prosím osobně, co sem napíši. Jsi mladý a Tvé myšlenky pravděpodobně kopírují myšlenky nějakého pomýleného kněze, faráře či kazatele. Takže nebudu tolik psát proti Tobě, jako proti těm myšlenkám.
S Nemesisem NElze souhlasit v těchto jím uvedených bludných větách:
"Jistěže spasen bude domorodec v Africe, který o Bohu neměl možnost slyšet, když bude konat ve své nejlepší víře dobro. On přijímá Ježíšovu oběť a ani o tom neví. Jeho svědomí je před Bohem čisté. Ale kolik utrpení, nedorozumění a bolesti si vytrpěl, když např zbytečně doufal v různé primitivní pověry, častokrát cítil pocit osamění a nejistoty a to všechno, proto že neznal pravdu. I když bude spasen."
Odpovídám:
1) Zde Nemesis staví vzhůru nohama přikázání Ježíše Krista k apoštolům a následně i ke všem křesťanům: "Učte, křtěte, učte. Jděte do celého světa a získávejte mi učedníky!"
Podle logiky Nemesisa by Kristus musel říci apoštolům: Milí apoštolové, nekřesťané budou spaseni právě proto, že evangelium neznají a díky tomu mají dosud čisté svědomí dokonce i v případech, když provádějí sodomii, pedofilii a lidojedství (kanibalismus). Takže se můžete vrátit zpátky k lovení ryb. Ale jestliže chcete přece jen naučit pohany křesťanské dokonalosti, jděte mezi ně a řekněte jim evangelium. Nebudou pak za svého pozemského života tolik trpět tolika pověrami, které jim znesnadňují život.
Nemesisi, opravdoví kvalitní misionáři jdou na misii proto, že vědí, že mají slovy evangelia vysvobozovat nekřesťany z temnoty věčné smrti, z věčného zavržení v ohnivém Pekle.
2) Nemesis napsal, že domorodec v Africe přijímá Ježíšovu oběť a ani o tom neví.
Odpovídám:
ŽÁDNÝ MENTÁLNĚ ZDRAVÝ DOSPĚLÝ ČLOVĚK NEMŮŽE PŘIJÍMAT JEŽÍŠOVU OBĚŤ, ANIŽ BY O TOM VĚDĚL, aniž by se pro vděčnost k Ježíšově oběti rozhodl.
Možná mohou Ježíšovu oběť přijímat, aniž by o tom věděli, pouze potracené děti před porodem a z narozených dětí ty děti, které jsou ještě nemluvňátka bez rozumu. Píši zde možná, protože nevím, zda je vůbec možné přijímat Ježíšovu oběť nevědomě a zároveň bez svatého křtu.
Pravoslavní, katolíci a řada protestantských denominací křtí nemluvňata právě proto, aby mohla přijmout Ježíšovu oběť, aniž by o tom věděla. Doufají, že je to možné, protože nenarozené děti a nemluvňata nespáchala dosud žádný osobní hřích a nemusí proto žádného svého hříchu před přijetím křtu vědomě litovat.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: EKUMÉNA (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 26. září 2006 @ 15:41:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj komentář byl sice reakcí na Ekumenu, ale rád odpovím na tvé námitky.

Ty jsi mě pochopil takto:Milí apoštolové, nekřesťané budou spaseni právě proto, že evangelium neznají a díky tomu mají dosud čisté svědomí dokonce i v případech, když provádějí sodomii, pedofilii a lidojedství (kanibalismus).

Tohle v žádném případě není to co jsem chtěl říct.
Lidstvo dělím na ty, kteří souhlasí s Božími nebeskými principy a jdou cestou života. Pak tu je ale i druhá skupina, která si jde vlastní cestou a sama sebe upředňostňuje před Boží vládou. Ti jdou cestou hříchu - sebezničení.
Nyní zpět k domorodcům.
Pokud nějaký domorodec (budoucí spasený) jde po Božích cestách ve světle, které mu bylo darováno i když ve velmi malé míře, tak je jeho svědomí před Pánem čisté a on zatím neví, že sodomie je špatná (samozřejmě upřimně to neví! - pokud to vůbec jde - to nevědět - ) činí to v nevědomosti a ta se mu jako hřích nepočítá. Ve chvíli kdy se setká s křesťanem, tak opět nemá problém a souhlasí s tím, protože to je ta Boží cesta, po které jde rád...
Stejně tak je to dnes i s náma. Např. Přece neřekneme, že římským katolíkům nebudeme říkat, že papež není podle bible vůdce církve aby náhodou neměli nečisté svědomí. Ale pravdu jim také odhalujeme. Samozřejmě s ohledem na to že některá strava je pro začátek příliž hutná.

Věřím, že mohou být spaseny generace lidí kteří neměli šanci slyšet Boží slovo. Možná že teď trochu šokuji ale,
v čem se lišíme od domorodců?
Snad v tom že jsme slyšeli o Ježíši? Vždyť stejně hřešíme i když nechcem.
Snad v tom že jsme mu odevzdali svůj život? Někteří z domorodců by mu svůj život taktéž odevzdali. V čem jsme tedy lepší v Božích očích než člověk z Afriky roku 500 př. n. l.? V Božích očích všichni zhřešili a všichni mají naději na spásu mi křesťané ale máme navíc výhodu toho, že smíme žít z ovoce které nám přinesla pravda ... a tím ovocem je šťastnější život.

Nemesis



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy