Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470443
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: I homosexuálové jsou lidé
Vloženo Pátek, 10. listopad 2006 @ 08:20:14 CET Vložil: Bolek

Společnost poslal Nepřihlášený

Jsou homosexuální lidé horší hříšníci než jiní?     Biskup Fritz-René Müller, Bern

Palčivé otázky Téma "homosexualita" se církvím vnucuje stále více a více. Církve se již nemohou vyhnout tomu - jak ukazují aktuální příklady - aby se nezabývaly stejnopohlavně orientovanými lidmi a jejich životem. Nový dokument římské kongregace víry proti právnímu uznání stejno-pohlavních partnerství a kontraverze kvůli volbě kanovníka Gene Robinsona, který se veřejně hlásí ke svému homosexuálnímu způsobu života, na biskupa Episkopální církve (součást světového anglikánského církevního společenství v USA) v diecézi New Hampshire manifestují znejistění a strach širokých církevních kruhů různých konfesí. K tomu se řadí psychologické elementy, které v mnohých lidech vyvolávají emoce a často povážlivé morální představy, které pak ztěžují otevřenou, férovou a člověka důstojnou diskuzi nebo ji zcela vylučují. Partnerství nebo manželství? Pokládám za špatné, když se v souvislosti se stejnopohlavními partnerstvími mluví o "manželství". Homosexuální partnerství nemohou a nepotřebují být chápána a označována za "manželství". Také výraz "svatba" je nemístný. Jak církevní, tak i státní instance a zvláště lesbické a gay organizace se mají od takových pojmů distancovat. Církvím musí jít přece o to, aby stejnopohlavně orientované lidi neštemplovaly ani jako lidi žijící v jakési ilegalitě nebo jako jednající zvláště hříšně. Církve mají mít zájem na tom, aby se stejnopohlavní páry, když se milují, za pomoci státní legislativy chápaly jako skuteční partneři a mohly se navzájem zavazovat ke vzájemné solidaritě a péči (dědické právo, právo na návštěvu a informaci v nemocnicích atd.), aby tedy měly práva hodná lidí stejně jako heterosexuální páry. Církevní požehnání Když se stejnopohlavní páry cítí být v naší církvi zakořeněny a cítí se tam jako doma, když se aktivně podílejí na církevním životě, navštěvují bohoslužby, pěstují také kontakty k jiným příslušníkům obce a chtějí církevní požehnání svého životního partnerství, pak by jim to naše církev neměla odmítat. Ale je tu třeba zřetelně rozlišovat: Žehnání stejnopohlavního partnerství není žádné uzavření manželství, žádná svatba a nedotýká se žádným způsobem církevního chápání manželství jako svátosti v Kristokatolické církvi. Takové požehnání má spíše co do činění s pastorací, psychologickou a pastorační schopností se vmyslet do situace jiných. Adopce dětí do stejnopohlavních partnerství bych z obavy o děti odmítl, protože homosexuální páry nemohou být otcem a matkou. Dítě je však ve svém vývoji - jak ukazuje zkušenost a vývojová psychologie a v neposlední řadě i náboženské chápání - odkázáno na ženskou a mužskou část rodičů a zcela zvláště na rodinný pocit zajištění poskytovaný životem v rodině. Něco takového homosexuální páry jednoduše nemohou poskytovat. Homosexuální biskup To, že se 56 letý kanovník Gene Robinson otevřeně hlásí ke svému homosexuálně orientovanému životu a svému partnerovi, se stalo možným po mnohých interních a externích bojích v jeho církvi. Tento kdysi ženatý muž a otec dětí naznačuje, že touto cestou musel jít po "rozmíškách s Bohem a Evangeliem". Po svém "coming outu" riskoval, že ztratí svůj kněžský úřad. To, že k tomu nedošlo, ale byl naopak mnoha delegáty synody zvolen biskupem a jeho volba byla potvrzena většinou ostatních biskupů, umožňuje závěr, že nový biskup musí mít odborné a lidské kvality, které jsou hodnoceny volebním grémiem pro tuto zodpovědnou funkci. Pokud je tomu tak, pak se naše sesterská anglikánská církev rozhodla správně. Zvláštní schopnosti V první řadě byl zvolen biskupem kvalifikovaný člověk a jeho sexuální orientace, která beztoho patří do privátní a intimní oblasti, zde nebyla podstatná. Tento postup považuji za správný a myslím si, že se i my v naší církvi máme zasazovat za to, aby byli homosexuální lidé přijímáni jako nositelé úřadů. Homosexuální muži a ženy mají často dary, které mají v povolání duchovních zvláštní cenu. Mají zvláštní schopnost se vmyslet do situace jiných lidí, umí dobře naslouchat, ukazují pochopení a ochotu pomoci a vyjadřují své pocity bez falešných zábran.
Obě aktuální události mne přiměly k těmto myšlenkám. Vyjádřil jsme své osobní mínění - nic více a nic méně. Znamení doby, rozhodnutí naší sesterské církve v Americe a nebezpečí ztráty jednoty církve se týkají však i vysokou mírou nás. Již se déle neobejdeme - jak v církvích Utrechtské unie, tak i v naší Kristokatolické církvi Švýcarska - bez toho, abychom se otázkami homosexuality nezabývali. A doufám, že to budeme činit brzy. Přeložil Josef König Pramen: Christkatholisches Kirchenblatt 17/2003 z 23.8.2003 Evangelíci pro svazky homosexuálů Zemský superintendant rakouské reformované církve Peter Karner a luterský vrchní církevní rada Robert Kauer předložili seznam evangelických kostelů a modliteben, kde je možnost požádat o požehnání homosexuálního svazku. Karner to komentoval jako snahu odstranit velký kus diskriminace homosexuálů. Rada Kauer kritizoval ochranný věk pro homosexuály, který v Rakousku zakazuje dospělým mužům homosexuální styk s chlapci pod 18 let věku. Zdůvodnil to stejnou hodnotou člověka, ať se jedná o chlapce či dívku, a požadoval, aby byl tento věk pro obě pohlaví stejný. K rozdílné praxi obou církví, kdy reformovaná církev požehnání nabízí, zatímco luterská ne, řekl Karner, že obě dvě církve zaujímají k homosexualitě stejný postoj, ale nevyvozují stejné důsledky. Luterská církev musí mít ohled na své vlastní konzervatívní skupiny.
Superintendant zdůraznil, že debata o homosexuálech měla podobný průběh jako debata o ženách v kněžském úřadu. Podobně se používaly jako argumenty na obou stranách biblické citáty. Karner však zdůraznil, že více než o slova jde o celkové svědectví bible. Ježíš se zasazoval o znevýhodněné a proti diskriminaci. Vídeň (KAP), 25. ledna 2002


"I homosexuálové jsou lidé" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

20,29 Vím, že po mém odchodu přijdou mezi vás draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 10. listopad 2006 @ 12:32:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Skutky
20,28 Dávejte pozor na sebe i na celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za strážce, abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního Syna.
20,29 Vím, že po mém odchodu přijdou mezi vás draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo.
20,30 I mezi vámi samými povstanou lidé, kteří povedou scestné řeči, aby strhli učedníky na svou stranu.
20,31 Buďte proto bdělí a pamatujte, že jsem se slzami v očích po tři roky ve dne v noci každému z vás neustále ukazoval cestu.
20,32 Nyní vás svěřuji Bohu a slovu jeho milosti, které má moc vás proměnit a dát vám podíl mezi všemi, kdo jsou posvěceni.



Re: I homosexuálové jsou lidé (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2006 @ 21:07:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem zvědavý člověk a tak by mně zajímalo, proč br. Seraphinovi vadí zrovna homosexualita? Lze to vysvětlit tak, že toto je největší hřích a ostatní lze tolerovat? Je zajímavé proč si vybírá problémy jako je homosexualita a potraty, zejména poměrně drastické scény a obrázky ale to je otázka pro příslušné odborníky. To co zde předvádí ve svých příspěvcích je za hranicí hříchu (vztah k bližnímu) o slušném chování a dalším nemluvě. Trochu smutné na tom je, že tak dělá s dobrým úmyslem.
Homosexualita je dnes široký pojem a mnoho lidí to dnes pokládá za hru. Jenže lidi které jsou tímto skutečně "postiženi" nemají potřebu chodit na různé párty ani se tím chlubit na veřejnosti. Prožívají něco, co si nevybrali a musí s tím žít. Možná kdyby někteří mravokárci se zkusili vžít do jejich kůže a procítit co tito lidé musí vyslechnout, třeba by mluvili jinak. Bohužel někteří mají jen Písmo a to má pravdu, zvlášť když si naleznou co jim vyhovuje.
Nechci tímto diskutovat o tom zda a do jaké míry je to hřích a zda zasluhují zavržení. V mém pohledu jsou to lidé, kteří potřebují žít mezi lidmi. Soud, zda to jsou takoví od narození nebo si jen na něco hrají, zda se mohou ovládat a zda je jejich konání hřích, no a konečně i případný trest, klidně ponechám Bohu. V mích očích přes všechna nechutná slova která na jejich adresu zazněla zůstávají lidmi.
Je pravdou, že největší neplechu tvoří ti, kteří si na to pouze hrají, proč nevím ale řekněme z nudy. Ostatně to není nic nového, mnohé příklady uvádí i Písmo. V tomto případě je na místě hovořit o hříchu a odsouzení.
Závěrem prosím všechny kdo by chtěli reagovat, zkuste napsat jen svůj! názor a pro jednou vynechte citaci Písma, to trochu znám a znám i jiné výroky, než ty které zde uvádíte. Děkuji.
Ještě, měl bych dodat, nepatřím do této skupiny lidí.

Honza



Re: I homosexuálové jsou lidé (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Sobota, 11. listopad 2006 @ 07:02:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Homo-sexuálové jsou lidé to ano.Může byt však praktikující "homo-sexuál" křesťanem?Myslím ,že se tak i může cítit.Je tomu opravdu tak?Může byt opravdový "kristovec"praktikující homo-sexuál"?..Ne!!Bible to jasně popisuje a ona dává hranice.Co ano a co né.Aktivní homo-sexualita je v Písmu jasně počítaná mezi závažné hříchy.Já se motal 20let mezi Svědky J. tam se okolo tohoto problému "chodilo po špičkách.I když existoval.Prostě se jen vyžadovalo "nehřešit"Prostě "nebýt" aktivní homo-sexuál.Je to však cesta na vyřešení tohoto homo-problému?Jen částečně.Jediná cesta je v Bohu vyznat tuto věc a čekat na Boha.Je třeba "nehřešit".Přestat praktikovat homo-sexualitu.Jsou popsané případy ,kdy homo-sexuálové přešli ze hříchu. k "rodině" a ty fungují.Bylo to však po "obrácení" a někdy i po "křtu"v Duchu s. zdravím Petr/datel/



Re: I homosexuálové jsou lidé (Skóre: 1)
Vložil: Slewa (slewa@seznam.cz) v Sobota, 11. listopad 2006 @ 09:59:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.tichej-joe.estranky.cz
Už rétorika tohoto článku je velmi manipulativní, aniž bych jí přeměřoval Božím slovem. Církve musí, církve přece mají, to je správné, to není správné. Autorita tohoto autora stojí na počátku jeho článku. Pokládám za....





Re: Jsou homosexuální lidé horší hříšníci než jiní? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 11. listopad 2006 @ 17:17:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jsou homosexuální lidé horší hříšníci než jiní?

Odpovídám:
Ano, homosexuálové jsou horší hříšníci než jiní. To jasně vyplývá z Bohem inspirovaného textu Písma svatého. Např. z následujícího:

Genesis 13.kapitola, 13.verš:
Sodomští muži však byli před Hospodinem VELICE ZLÍ A HŘÍŠNÍ. (ekumenicky)
Lidé pak Sodomští [byli] zlí, a hříšníci před Hospodinem velicí. (kralicky)
Obyvatelé Sodomy v té době žili neobvykle nezřízeným způsobem a DOPOUŠTĚLI SE NADMÍRU ZLÝCH A ODSOUZENÍHODNÝCH ČINŮ. (překlad „Slovo na cestu“)
The Torah informs us, "But the men of Sodom were wicked and sinners before the Lord EXCEEDINGLY" (Gen. 13:13).Tóra nás informuje: „Avšak lidé ze Sodomy byli zkažení a hříšníci před Bohem NADMÍRU“ (nadmíru, neobyčejní, extrémní, z míry, příliš, nadbytečně).
exceedingly - mimořádně
exceedingly - neobyčejně
exceedingly - extrémně
exceedingly - nadmíru
exceedingly - z míry
exceedingly - příliš
exceedingly - nadbytečné

Genesis 19.kapitola, následující verše:
24 Hospodin začal chrlit na Sodomu a Gomoru síru a oheň; od Hospodina z nebe to bylo.
25 Tak podvrátil ta města i celý okrsek a zničil všechny obyvatele měst, i co rostlo na rolích.
26 Lotova žena šla vzadu, ohlédla se a proměnila se v solný sloup.
27 Za časného jitra se Abraham vrátil k místu, kde stál před Hospodinem.
28 Vyhlížel směrem k Sodomě a Gomoře a spatřil, jak po celé krajině toho okrsku vystupuje ze země dým jako dým z hutě.
29 Ale Bůh, když vyhlazoval města toho okrsku, pamatoval na Abrahama: poslal Lota pryč ze středu zkázy, když vyvracel města, v nichž se Lot usadil.
(ekumenicky)

Odpověděl: Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: I homosexuálové jsou lidé (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Neděle, 12. listopad 2006 @ 08:27:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím reagovat na poslední příspěvek a argumentu ,že homo-sexualita není v desateru.Dodnes mezi ŽIDY platí homo-sexualita za nejhorší "hřích"hodný "ukamenování"My však nejsme pod zákonem ,ale pod milostí.Proto nás nikdo nebude za tento hřích kamenovat.To však neznamená ,že to je v pohodě a "aktivní"homosexualita je OK.Není.Je to lež.V této logice by nám mohli kázat ve sborech cizoložníci,vrazi atd?Je to příhodné porovnání.Aktivní konání"samcoložnictví"je hřích a takový člověk hazarduje s Boží "milostí"né jen pro sebe ale i pro své okolí.Pokud by aktivní křesťan mohl být aktivní homosexuál nebo zloděj tak to už není "křesťanství".Znám homo-sexuáli ,kteří abstinují ...a křesťany jsou.To je jedna z cest ta složitější.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy