Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429561, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 516 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483431
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra
Vloženo Středa, 15. listopad 2006 @ 18:03:09 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Seraphim

Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra To mi např. připomínají následující verše Písma: (Řím 7:24 kralicky)  Bídný já člověk! Kdo mne vysvobodí z toho těla smrti?   (Gal 4:9 kralicky)  Nyní pak, znajíce Boha, nýbrž poznáni jsouce od Boha, kterakž se zpátkem zase obracíte k mdlým a bídným živlům, jimž opět znovu chcete sloužiti?

(1Ti 5:10 kralicky) O níž by svědectví bylo, že dobré skutky činila; a jestliže dítky své zbožně vychovala, do domu pocestné přijímala, jestliže svatým nohy umývala, jestliže bídným posluhovala, jestliže každého skutku dobrého pilná byla. Mat 25:1 Tehdy podobno bude království nebeské desíti pannám, kteréžto vzavše lampy své, vyšly proti Ženichovi. Mat 25:2 Pět pak z nich bylo opatrných, a pět bláznivých. Mat 25:3 Ty bláznivé vzavše lampy své, nevzaly s sebou oleje. Mat 25:4 Opatrné pak vzaly olej v nádobkách svých s lampami svými. Mat 25:5 A když prodléval Ženich, zdřímaly se všecky a zesnuly. Mat 25:6 O půlnoci pak stal se křik: Aj, Ženich jde, vyjděte proti němu. Mat 25:7 Tedy vstaly všecky panny ty, a ozdobily lampy své. Mat 25:8 Bláznivé pak opatrným řekly: Udělte nám oleje vašeho, nebo lampy naše hasnou. Mat 25:9 I odpověděly opatrné, řkouce: Bojíme se, že by se snad ani nám i vám nedostalo, jděte raději k prodavačům a kupte sobě. Mat 25:10 A když odešly kupovati, přišel Ženich, a které hotovy byly, vešly s ním na svadbu, i zavříny jsou dveře. Mat 25:11 Potom pak přišly i ty druhé panny, řkouce: Pane, pane, otevři nám. Mat 25:12 A on odpověděv, řekl: Amen, pravím vám, neznámť vás. Mat 25:13 Bdětež tedy; neb nevíte dne ani hodiny, v kterou Syn člověka přijde. Mat 25:14 Neb tak se díti bude, jako když člověk jeden, jda na cestu, povolal služebníků svých a poručil jim statek svůj. Mat 25:15 I dal jednomu pět hřiven, jinému pak dvě, a jinému jednu, každému podle možnosti jeho, i odšel hned. Mat 25:16 Odšed pak ten, kterýž vzal pět hřiven, těžel jimi, i vydělal jiných pět hřiven. Mat 25:17 Též i ten, kterýž vzal dvě, získal jiné dvě. Mat 25:18 Ale ten, kterýž vzal jednu, odšed, zakopal ji v zemi, a skryl peníze pána svého. Mat 25:19 Po mnohém pak času přišel pán služebníků těch, i činil počet s nimi. Mat 25:20 A přistoupiv ten, kterýž byl pět hřiven vzal, podal jiných pěti hřiven, řka: Pane, pět hřiven dal jsi mi, aj, jiných pět hřiven získal jsem jimi. Mat 25:21 I řekl mu pán jeho: To dobře, služebníče dobrý a věrný, nad málem byl jsi věrný, nad mnohem tebe ustanovím. Vejdiž v radost pána svého. Mat 25:22 Přistoupiv pak ten, kterýž byl dvě hřivně vzal, dí: Pane, dvě hřivně jsi mi dal, aj, jiné dvě jimi získal jsem. Mat 25:23 Řekl mu pán jeho: To dobře, služebníče dobrý a věrný, nad málem byl jsi věrný, nad mnohem tebe ustanovím. Vejdiž v radost pána svého. Mat 25:24 Přistoupiv pak i ten, kterýž vzal jednu hřivnu, řekl: Pane, věděl jsem, že jsi ty člověk přísný, žna, kde jsi nerozsíval, a sbíraje, kde jsi nerozsypal, Mat 25:25 I boje se, odšel jsem a skryl hřivnu tvou v zemi. Aj, teď máš, což tvého jest. Mat 25:26 A odpovídaje pán jeho, řekl mu: Služebníče zlý a lenivý, věděl jsi, že žnu, kdež jsem nerozsíval, a sbírám, kdež jsem nerozsypal, Mat 25:27 Protož měl jsi ty peníze mé dáti penězoměncům, a já přijda, vzal byl bych, což jest mého, s požitkem. Mat 25:28 Nu vezmětež od něho tu hřivnu, a dejte tomu, kterýž má deset hřiven. Mat 25:29 (Nebo každému majícímu bude dáno, a budeť hojně míti, od nemajícího pak i to, což má, budeť odjato.) Mat 25:30 A toho neužitečného služebníka uvrztež do temností zevnitřních. Tamť bude pláč a škřipení zubů. Mat 25:31 A když přijde Syn člověka v slávě své, a všickni svatí andělé s ním, tedy se posadí na trůnu velebnosti své, Mat 25:32 A shromážděni budou před něj všickni národové. I rozdělí je na různo, jedny od druhých, tak jako pastýř odděluje ovce od kozlů. Mat 25:33 A postavíť ovce zajisté na pravici své, kozly pak na levici. Mat 25:34 Tedy dí Král těm, kteříž na pravici jeho budou: Pojďte požehnaní Otce mého, dědičně vládněte královstvím, vám připraveným od ustanovení světa. Mat 25:35 Nebo jsem lačněl, a dali jste mi jísti; žíznil jsem, a dali jste mi píti; hostem jsem býval, a přijali jste mne; Mat 25:36 Nah jsem byl, a přioděli jste mne; nemocen jsem byl, a navštívili jste mne; v žaláři jsem seděl, a přicházeli jste ke mně. Mat 25:37 Tedy odpovědí jemu spravedliví, řkouce: Pane, kdy jsme tě vídali lačného, a krmili jsme tebe, žíznivého, a dávaliť jsme nápoj? Mat 25:38 Aneb kdy jsme tě viděli hostě, a přijali jsme tebe, anebo nahého, a přioděli jsme tebe? Mat 25:39 Aneb kdy jsme tě viděli nemocného, aneb v žaláři, a přicházeli jsme k tobě? Mat 25:40 A odpovídaje Král, dí jim: Amen pravím vám: Cožkoli jste činili jednomu z bratří těchto mých nejmenších, mně jste učinili. Mat 25:41 Potom dí i těm, kteříž na levici budou: Jděte ode mne zlořečení do ohně věčného, kterýž jest připraven ďáblu i andělům jeho. Mat 25:42 Neboť jsem lačněl, a nedali jste mi jísti; žíznil jsem, a nedali jste mi píti; Mat 25:43 Hostem jsem byl, a nepřijali jste mne; nah, a neodívali jste mne; nemocen a v žaláři jsem byl, a nenavštívili jste mne. Mat 25:44 Tedy odpovědí jemu i oni, řkouce: Pane, kdy jsme tebe vídali lačného, neb žíznivého, aneb hostě, nebo nahého, neb nemocného, aneb v žaláři, a neposloužili jsme tobě? Mat 25:45 Tedy odpoví jim, řka: Amen pravím vám: Čehož jste koli nečinili jednomu z nejmenších těchto, mně jste nečinili. Mat 25:46 I půjdou tito do trápení věčného, ale spravedliví do života věčného. (Zjevení 3:17 kralicky) Nebo pravíš: Bohatý jsem, a zbohatl jsem, a žádného nepotřebuji, a nevíš, že jsi bídný, mizerný, a chudý, a slepý, i nahý. Zde Ježíš Kristus mluví jasně o trápení VĚČNÉM pro všechny pohodlně nemilosrdné sobce, kteří se nachází nejen mezi nekřesťany, ale i mezi křesťany. Oni – si ve svém svědomí neuvědomovali ohavnost nemilosrdnosti, které se svou pohodlnou leností dopouštěli. Byli mrtvolně klidnými optimisty, protože věřili ve svou osobní nezavržitelnost. Ve svou osobní nezavržitelnost věřili i farizeové v době 1. příchodu Pána Ježíše Krista. Proto je Kristovo napomínání nedokázalo přimět k pokání. Kdo věří v osobní nezavržitelnost, tomu chybí nadpřirozená motivace k zlepšení své víry a morálky. Lidská přirozená motivace ke kvalitnímu pokání nestačí. Proti ďáblem inspirované lenosti a pýše je totiž slaboučká. Proto je správné věřit biblicky. Bdít a aktivně konat dobré skutky, nelenošit! Každý ďáblem nakažený, lživý výklad Písma svatého vede člověka pryč od každodenní námahy, od každodenního trpělivého nesení svatého kříže. Ano Ježíš dává odpočinutí, avšak to odpočinutí je nadpřirozené – tak jako když dal apoštolu Petrovi a dalším rybářům, bez přirozené přestávky na odpočinek, další sílu k lovení ryb poté, co lovili celou noc a nic nechytili. Napsal duchovní Pravoslavné církve Mgr. Libor Halík PhD.


"Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 15. listopad 2006 @ 21:39:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, ani jeden z těch veršů nemluví o věčné spáse nebo zatracení věřících lidí, ani se jich vůbec netýká. Pouze místa z Mt 25, se týkají věčné spásy nebo věčného zatracení, ale NIKOLI věřících lidí, ale, jak z textu jasně vyplývá, týká se to pohanských národů ( nevěřících ), které budou těsně po druhém příchodu Pána Ježíše v slávě a moci souzeny před trůnem velebnosti Kristovy. V té době již budou věřící lidé mít po svém soudu před soudnou stolicí Kristovou, kde buď získají svou odměnu nebo trest. Tedy rozhodně ne trest ve formě věčného zatracení! Ahoj



Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 15. listopad 2006 @ 22:58:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Gregorii777, mýlíš se.
Křesťané od doby svatých apoštolů vždy a všude vykládali tato místa Písma svatého, zejména Mt25, jako místa mluvící o věčném zavržení i nevěrných a sobeckých křesťanů.
To, že denominace Křesťanských sborů, která vznikla zhruba v polovině 19. století, začala učit jinak, je její omyl. Duch svatý působil v Církvi před vznikem teologie denominace Křesťanských sborů a bude působit dál.
Zdraví Tě Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Mily Seraphime, dopurucuji k prostudovani nasledujici clanek: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 13:34:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Odpadnout je možné. Ztratit věčný život je nemožné. Věčnost na 5 let? P10



Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 13:56:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Reformovaný,

Písmo ve své – nám někdy nepříjemné, ale přesto srozumitelné mluvě - nás seznamuje, že jsou jen dva typy lidí: křesťani kteří, mají Krista, mají věčný život a jsou tedy jeho, a nekřesťani co nemají Krista, nemají život a nejsou tedy jeho.

Od čeho tedy odpadají ti, kteří nikdy Syna neměli? Odpadnout mohou tak maximálně od svého odpadlictví v Adamovi. Před odpadnutím jsou v Písmu varováni křesťani, nikoliv nekřesťani. Nekřesťani nemohou od Krista odpadnout, protože nikdy nebyli jeho.

Pastýř



Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 17:31:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Děkuji Ti za vysvětlující spolupráci Pastýři.
Píšeš: "Před odpadnutím jsou v Písmu varováni křesťani, nikoliv nekřesťani."
Doplňuji:
Protože mnoho současných křesťanů bludně věří ve svou osobní nezavržitelnost, tak není vidět v jejich chování žádný rozdíl od ateistů. Společně porušují Boží zákony, společně lžou, spolu kradou. Podobně se v době 1.příchodu Ježíše Krista ti nejzbožnější Židé - farizeové, (neboť věřili v jistotu své osobní nezavržitelnosti) nestyděli křivě přísahat, lhát. Když jim tuto bezbožnost někdo vytkl, tak se vymluvili na jimi překroucené biblické verše - na zákonickou moderní tradici. Jejich prapředkové, kteří překládali Písmo do řečtiny (Septuagintu) se řídili původním výkladem Písma, tak jak bylo po staletí přetím pravověrně vykládáno. Farizeové však měli moderní tradici superjistoty svého spasení.
Doplnil:
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 21:39:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, napsal jsi: ///Dnes jsem spasen, ale nevím, zda budu i zítra /// Tak to je mi tě opravdu líto..... To jsi pak jeden z nejubožejších tvorů, protože i nevěřící mají větší radost než ty. Ahoj



To Gregorius; Presne tak; Zit s vyhlidkou na peklo je fakt ubohe (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 17. listopad 2006 @ 08:11:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Gregorie,

Naprosto s Tebou souhlasim. Zit s vyhlidkou, ze se mozna budu smazit v pekle je snad ubozejsi existence, nez byt ateistou, ktery se naopak muze v posledni hodine obratit a byt spasen po stastnejsim zivote.

Ze Seraphimovych prispevku strach z PEKLA primo cisi.

Musi byt aktivnejsi vic a vic a jeste vic. A co kdyz to Bohu stejne nebude stacit ??? Tak jeste pridat.

Ted to Seraphim:

Seraphime,
take jsem kdysi zazival podobny strach z pekla a bylo to hrozne. Pak mne postupne zacala svitat Bozi uzasna milost. Kez se tak stane i Tobe.

zdravi
reformovany



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy