Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 516 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492669
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Jak je to mezi mnou a katolickou církví
Vloženo Středa, 29. listopad 2006 @ 21:30:51 CET Vložil: Bolek

Svědectví poslal Karels


Jak je to mezi mnou a katolickou církví
Protože se tady na Grano Salis množí jako houby po dešti různá nařčení, tak se je pokusím na pravou míru. Při svém obrácení jsem byl začleněný v takové „minicírkvi“, spíše to byla skupinka, kde byli pravidelní členové v počtu asi 7 lidí. Docházeli tam také bratří z různých církví, z různých církevních společenství. Takže nezřídka se odpoledne sešli křesťané ze čtyř denominací a bylo nás na naší bohoslužbě 15 křesťanů.

Nejvíce docházeli asi z evangelikálních společenství, jako jsou baptisté, z církve bratrské, evangelíci, adventisté; občas také na návštěvu přišli i katolíci. Ekumenické prostředí a jakási jednota proto pro mě není nemyslitelná. Nejvíce vzdálení pro nás byli katolíci, ale i ty jsme akceptovali. Oni věděli, že jako protestanté neuznáváme modlitby k Marii, tak se s námi ani takto nemodlili. To byl myslím příklad vstřícnost, kdy oni v tomto respektovali nás, stejně jako my respektovali je a nezačali okamžitě odpoledne diskuzí, jak je to katolíci s vámi a Marií. Ano, jako protestant nesouhlasím s modlitbami k Marii, s neomylnosti papeže, s celibátem kněží s … atd. Přesto přeze všechno nám nevadilo stýkat se s katolíky. Celá naše „minicírkev“ se povětšinou rozprchla dopoledne někam do tradiční církve a odpoledne se sdílela s tím, co jsme tam slyšeli za kázání. Mně nevyhovovalo po každé chodit dopoledne někam do nové církve, a tak jsem postupně začal dopoledne chodit pouze do křesťanských sborů. Další bratr byl ráno v bratrské církvi, syn tohoto bratra se stavil u baptistů – odpoledne jsme se sdíleli s tím, co jsme zažili a slyšeli v různých církevních společenstvích. Mohli jsme se takto vzájemně obohacovat, existovali jsme i jako církev – odpoledne se vysluhovala památka večeře Páně. Já jsem nakonec byl i v tomto bytě pokřtěný ve vaně – snad to nikoho nepohorší, ale já to chápu jako plnohodnotný křest. To, že se tam scházeli různí křesťané mi posloužilo k dobrému, více než ke zlému. Vím, že forma zbožnosti je u každého jednotlivce i církve různá. Všechny nás spojuje stejný Duch svatý, abychom mohli v Ježíši Kristu vzdávat chválu Bohu Otci. Pro bratra gojima, můžu ti konečně jasně a srozumitelně odpovědět na tvůj dotaz a nejenom tobě, ale i druhým. Nesouhlasím s mariánskou úctou, nesouhlasím s neomylností papeže atd. Proč teda obhajuji katolíky? Neobhajuji jejich nauky, ale to, že i v katolické církvi mohou nevěřící dojít spasení, i v katolické církvi mohou být nevěřící zachráněni! Ano, forma křesťanství v jeho katolickém podání je mi asi nejméně blízká, ale i tak mohou katolíci přivést nevěřícího ke spasení. A tohle je přesně ono, co obhajuji a budu obhajovat na katolické církvi, na katolících! Pokud zjistím u nějakého společenství, že jsou to Boží děti, potom bych musel být blázen, abych to nějak popíral, nebo před nimi varoval. Určitě je v katolické církvi plno věcí, které se mi nelíbí, ale to nic nemění na faktu, že „kaťouši“ patří do Boží rodiny jako i ostatní církve. Karels


"Jak je to mezi mnou a katolickou církví" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 29. listopad 2006 @ 23:50:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ty si zase koledujes, vid, Kajo?
Tobe nestacil ten kybl spiny pod tvejma predchozima clankama?
Nezapomen, ze nic neprobudi v lidech zurivejsi nenavist, nez vyzva k porozumeni a toleranci.

A az Gojima trefi slak, budes ho mit na svedomi.

;-)

No, ale na vaznejsi notu: ja s tebou souhlasim.
A navic, "je-li Buh s nami, kdo proti nam?" Coz?

Aviaf



Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 07:27:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Ahoj Karle,
nejde ani tak o nařčení, spíše jako uvedení věcí na pravou míru. Osobně bych Ti chtěl dát několik otázek. Věřím, že jako bratr v Kristu se ptát smím a že mi dle svého nejlepšího svědomí odpovíš.

Jaký je Tvůj pohled na:

- vysluhování mše - eucharistie - fyzická přítomnost eucharistického Pána Ježíše a pojetí tohoto obřadu jako oběť v protikladu s biblickým duchovním společenstvím s Pánem u Večeře Páně

- zobrazování si Boha Otce, Pána Ježíše a Ducha Svatého v protikladu s nařízením 2.článku Desatera

- jak chápeš Kristovu oběť na kříži... plně dostačující a v plnosti jedenkráte dokonanou a složenou zástupně namísto nás, nebo jak tridetnský koncil hovoří, že oběť euchariste na oltářích je oběti smíření za živé a mrtvé..?

- jaký je Tvůj postoj k autoritě Božího Slova? Jak se díváš na vyjadřování lásky k Písmu Svatému a Svaté Tradici se stejnou láskou a úctou? - Mě to přijde totiž jako cizoložná láska, kdy muž vyjadřuje svou lásku ženě i sekretářce...

To je pár otázek, na které bych, Karle, chtěl znát Tvé odpovědi. Vše se to točí o tom, kdo je naši autoritou a jak a skrze koho jsme spaseni. Pokud věříme, že jen milostí skrze víru v Pána Ježíše, potom tomu nemůže být jinak a ten, kdo přichází s jiným evangeliem se dostává do problému, jak apoštol Pavel hovoří o tom, kdo přináší jiné evangelium..

V lásce našeho Pána Ježíše

Cristiano



Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 07:35:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tahle "minicírkev" fungovala asi před deseti roky, potom se rozpadla. Já začal chodit do společenství křesťanských sborů, kam jsem chodil asi 5 roků, pak jsem přešel do společenství Apoštolské církve, kde jsem dodnes.

Nějaké denominační rozdíly? U mě nehrají díky tomu zásadnější roli. Duchovní dary, zvláštní duchovní dary, jako uzdravování, dar mluvení jazyků, proroctví? Já myslím, že to není to nejpodstatnější.

Křest ponořením, nebo pokropením? Jde o formu, spíš se kloním k ponoření, ale pokud je někdo pokropený, tak je to stejně tak plnohodnotný křest.

Křest jako malé dítě? Pokud ho vedou rodiče ke křesťanství od mala, můžu něco namítnout? Určitě když se jsme se setkali s člověkem, který byl jako malé dítě pokřtěný a potom nežil až do svého dospělého života jako křesťan, tak jsme ho nabádali ke křtu. Jinak jsme pokřtěné křesťany jako děti, kteří žili od mala v křesťanské rodině, nezrazovali k novému křtu.

Jde o to, jestli se dotyčný cítil jistý s tím křtem dítěte. Pokud neměl jistotu, tak jsme ho přirozeně směřovali k rozhodnutí, aby se nechal jako dospělý pokřtít znova. Pokud tu jistotu měl, potom obvykle nepřišlo v diskuzích ani na téma křtu.

A takových názorů mám víc, vím, že se to nebude někomu líbit, ale to je můj příspěvek k ekumenismu.

Karels




Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 08:49:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě k promítání filmu Ježíš. Pokud se promítal film Ježíš, tak plnil stejnou "funkci" jako ty obrazy v kostelích - například křížová cesta.

Film Ježíš měl přiblížit evangelium, podobně jako křížová cesta. Pokud byla dána výzva, kdo chce přijmout Ježíše Krista do svého srdce po ukončení promítání filmu Ježíš, tak si myslíte, že se návštěvníci představení začali modlit k tomu Ježíši na filmu?

Podobně se ani naši sourozenci katolíci nemodlí k těm obrazům - to jsem vám chtěl jenom zdůraznit.

Karels



Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 01:33:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy brat Karels!

Ja Ti neverim ani slovo. Tvoje texty a clanky su raz take a potom uplne ine. Vacsinou je to zavisle na momentalnej situacii, ale ak je pokoj a co i len trosku sa to da, siris jasny katolicizmus.

Som si dovolil urobit taky maly rešerš Tvojich člankov ktori to jasne dokazuje. Ak si to chcete pozriet kliknite tu.

Pokial to poznas a vies ze spasa nieje v tradici rkc, sviatostiach, ale v znovuzrodeni skrze Jezisa Krista, preco - ak Ti na katolikoch tak zalezi - im to nehlasas ako evanjelium ale pises clanky o zjednoteni sa s katolicizmom a jeho modlarskymi dogmami. This is contradiction !!!! Existuju Ti, ktori sa stanu skutocne znovuzrodenymi katolikmi, ti sa ale uprostred "cirkve" stretnu skor ci neskor s odporom az prenasledovanim.

Dalej su ti, ktori sa rozhodnu modlarsky system rkc nacisto opustit, napriklad na Slovensku napriek faktu, ze sa stretnu s primitivnym stopovanim mozno zo strany rodicov, pribuznych, znamych , kde najhorsie to je na dedinach a malych mestach.

Predstav si, mily brat Karels, ak sa cisto hypoteticky napriklad uprostred katolickej bašty akou je Slovensko, ti co modlarsky system rkc opustili , stretnu s Tvojimi starsimi clankami na granosalis. Nehovorim o tych poslednych dvoch, ktore si teraz napisal, ale o tych starsich, kde naozaj tvrdis velmi negativne a nepravdive veci o reformacii, ako nejaky Jezuita si vybijas zlost na Lutherovi, ale na druhej strane sa vyjadrujes kladne o marianstve, papezovi ako predstavitelovi vsetkych krestanov, Ty ako clen Apostolskej cirkve, ktora patri pod Assemblies of God, co je silna evanjelikalna organizacia.

Kolko s nich, najma s tych ktori sa rozhoduju, sa moze pod vplyvom Tvojich clankov, alebo pod vplyvom podobnych ekumenickych autorov ako si ty, vratit priamo do povodneho modlarstva? Nerozumiem, mily brat Karels, preco sa potom dovolavas znovuzrodenych katolikov v radoch rkc alebo poukazujes na moznost spasenia v radoch rkc ??? Zamyslel si sa, co to vlastne stoji, ak dosiahnes suhlas z ucenim rkc a spojis/zlucis/zjednotis ich herezie s evanjelikalnymi spolocenstvami?



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy