Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 430 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472803
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články
Vloženo Středa, 03. leden 2007 @ 19:50:30 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Karels


Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články
Občas jsem pročítal některé články bratra Seraphima. Můj článek je odpovědí na myšlení bratra Seraphima, které je obsažené v jeho článcích. Bratr Seraphim je na webu Grano Salis známý jako nekompromisní odpůrce potratů, nekompromisní odpůrce homosexuality, dále jako obhájce početné rodiny. Jeho služba je také držet stráž, modlitební stráž u gynekologicko-porodnické kliniky na Obilním trhu v Brně. [1]

Je opravdu k diskuzi, zda obviňovat svět z toho, že připouští homosexualitu, potraty, pohodlný život s rodinou, kde je jenom jedno dítě. Ve vnímání bratra Halíka vidím jeden problém. Možná jsem mu dobře neporozuměl, ale svět můžeme obviňovat z jediného hříchu, jaký hřích to je? „On (Duch svatý) přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud: Hřích v tom, že ve mne nevěří“ (Jan 16:8-9) Bratře Seraphime, teď si znova přečti, z čeho všeho bude svět usvědčený, jaký že je to hřích: „Hřích v tom, že ve mne(v Ježíše) nevěří“ Bratře Seraphime, přečti si to ještě potřetí. Je v tom textu řečeno něco o potratech, o homosexualitě, o válkách, vraždách, lžích? V čem spočívá hřích světa, bratře Seraphime? Duch svatý přijde, aby ukázal hřích světa – hřích spočívá v tom, že obyvatelé tohoto světa, pozemšťané nevěří v Ježíše Krista. Naše služba by pak měla podle toho vypadat tj. – abychom pozemšťany přiváděli k víře v Ježíše Krista, je to tak bratře Seraphime? Znamená to, promiňte mi ten výraz, že o morálním „svinstvu“ pomlčíme? Já myslím, že to po nás není vyžadováno. Můžeme vyjádřit a dát najevo světu, že nesouhlasíme s homosexualitou, potraty, atd. Ale vidím zde zásadní rozdíl, rozdíl mezi vyjádřením našeho křesťanského názoru k neobráceným lidem a mezi jejich obviňováním z nemorálního chování. Po neobrácených lidech nemůžeme chtít, aby začali žít křesťanským životem, pokud Ježíše Krista nevyznávají jako živou autoritu jejich životů. Nejdříve je musíme přivést k Pánu Ježíši a až teprve po jejich duchovním obrácení za nimi můžeme přijít s křesťanskou morálkou. Myslíš si bratře Seraphime, že konáš dobře? Pokud stojíš a protestuješ proti potratům? Je tohle evangelium našeho Pána Ježíše? Evangelium o tom, že potraty a homosexualita je špatná? V tom vidím smysl oddělení církve od státu. Takoví lidé, jako ty bratře Halíku – pokud by se dostali k moci, zaváděli by křesťanské normy i pro nevěřící. Buď klidný Seraphime, všichni tedy i já, bychom do podobného uvažování tak či tak „spadli.“ Křesťanskou morálkou se můžeme ohánět pouze tam, kde nám bude dopřáno sluchu – což je jedině v církvi. A teď si bratře Seraphime polož sám sobě otázku, jak sám můžeš charakterizovat svoji službu pro Pána Ježíše. Vzpomněl jsem si na jeden článek na Britských listech. Článek byl o tom, že zákaz antikoncepce vyhlašovaný katolickou církví způsobuje šíření AIDS v Africe – a tedy, že katolická církev je zodpovědná za šíření této „metly“ 21. století. No jo, pokud vím, tak církev, představitelé církve hovoří především ke svým ovečkám. Pokud budou ovečky dodržovat křesťanské principy, potom se AIDS ani nemůže šířit, protože sex před svatbou je tabu, navíc promiskuitní chování je zapovězené. Je v tom logický problém. Pokud katoličtí představitelé hovořili, potom hovořili především ke křesťanům a ti šířit AIDS nemohou. Pokud hovořili katoličtí představitelé ke všem Afričanům, ať křesťanům, tak i nekřesťanům – potom je taková řeč závazná jenom pro křesťany. Potom však nikdo nemůže obviňovat katolíky v Africe, že přispívají k šíření pohlavních nemocí svým odmítavým postojem k antikoncepci. Zase šlo o další protikatolický článek. Představitelé církve by měli hovořit o křesťanské morálce jenom k těm, kteří patří do rodiny víry. Ke světu, ve vztahu ke světu mohou křesťané přijít s tím, že lidé světa mají uvěřit v Ježíše Krista. Svět nebude takový, jako by si přáli fanatičtí katolíci v sousedním Polsku. Svět jako místo bez provádění potratů. Fanatičtí katolíci v Polsku házeli vajíčka na loď, která umožňovala provádění potratů. Nebude to tak, že muslimská šarija bude platit všude na světě, jak by si přáli muslimové. Nebude to tak, jako by si přáli ortodoxní židé žijící v Jeruzalémě o vysvěcení soboty všemi lidmi. Pokud jede autobus v sobotu napříč Jeruzalémem, tak jsou v jistých čtvrtích Jeruzaléma proti jeho sklům házeny kameny. Svět bude vždycky rozdělený na náboženský a nenáboženský. Tento svět je pouze עוֹלם הזה [olam haze] se všemi jeho nedokonalostmi, bezprávím, zlem, trápením. Teprve v přicházejícím věku עוֹלם הבּה [olam haba] se dočkáme spravedlnosti v Našem Pánu a Spasiteli Ježíši Kristu. Karels
poznámky: 1. Více se dozvíte na stránkách http://www.liborhalik.cz/


"Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 03. leden 2007 @ 21:04:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad jsem bratra Seraphima nějak neurazil - nic takového v článku není, že mi ani nereagoval...




Re: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 03. leden 2007 @ 21:37:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime, to jsem napsal tak blbý článek, že mi neodpovíš? Třeba napiš, s tímhle souhlasím a s tímhle ne....



Re: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 03. leden 2007 @ 23:03:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kdybych se bludně domníval, že stačí věřit, že Ježíš je Pán a Spasitel, který vstal třetího dne z mrtvých (což je správná a pravdivá informace), ale přitom se např. celé dny povaloval na kavalci, nebo vraždil chirurgickým potratem, hormonální antikoncepcí a nitroděložním tělískem, nebo praktikoval homosexualitu, bisexualitu, pedofilii, nebo třeba jen lhal, kradl apod., tak spasen nebudu, neboť bez určité minimální svatosti (bez osobního posvěcování) života nikdo spasen nebude.
Pán Ježíš to řekl dost jasně, když pravil dokonce těm, kteří se chlubí zázraky, které vykonali v jeho jménu:
Lukáš 6,46
Proč mne oslovujete 'Pane, Pane', a nečiníte, co říkám?

Matouš 7,19-22
7,19 Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.
7,20 A tak je poznáte po jejich ovoci.
7,21 Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.
7,22 Mnozí mi řeknou v onen den: 'Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?'
7,23 A tehdy jim prohlásím: 'Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.'
7,24 A tak každý, kdo slyší tato má slova a plní je, bude podoben rozvážnému muži, který postavil svůj dům na skále.
7,25 Tu spadl příval, přihnaly se vody, zvedla se vichřice, a vrhly se na ten dům; ale nepadl, neboť měl základy na skále.
7,26 Ale každý, kdo slyší tato má slova a neplní je, bude podoben muži bláznivému, který postavil svůj dům na písku.
7,27 A spadl příval, přihnaly se vody, zvedla se vichřice, a obořily se na ten dům; a padl, a jeho pád byl veliký."
7,28 Když Ježíš dokončil tato slova, zástupy žasly nad jeho učením;
7,29 neboť je učil jako ten, kdo má moc, a ne jako jejich zákoníci.

Takže Karle uvěřit v Krista a říkat mu Pane, Pane, to ke spáse opravdu nestačí.
I lhář umí říkat Pane, Pane, když se mu to hodí.
Lhář se podobá ďáblu, který je donucen říkat Ježíši Kristu Pane, Pane. Krista však nemiluje, miluje pouze svou vlastní vůli, svévoli. To je jeho problém.
Avšak konat jen a pouze vůli Boží, má být naším přáním. Tak jak nás to svým příkladem i slovy učil Spasitel. On nebyl svévolníkem, i když mu to Satan v pokušení na poušti nabízel. On to nabízí i Tobě a mně. Já Satanovou nabídkou však pohrdl a nadále pohrdám. A pomůže-li mi Bůh, budu Satanovou nabídkou pohrdat vždy.
Je třeba kázat radikální rozchod s každou svévolí, nejen kázat informaci, že Kristus byl obětován a vstal z mrtvých. Je třeba kázat obojí ZÁROVEŇ. Víra bez rozchodu se svévolí je pouze vírou ďábelskou, i když jí neschází pravdivé historicky přesné informace o události narození, ukřižování i vzkříšení Krista.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. leden 2007 @ 04:23:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Seraphime napsal jsi: Je třeba kázat radikální rozchod s každou svévolí, nejen kázat informaci, že Kristus byl obětován a vstal z mrtvých. Je třeba kázat obojí ZÁROVEŇ.

Dobře, bratře Seraphime, když držíš stráž, modlitební stráž u gynekologicko-porodnické kliniky na Obilním trhu v Brně - to zvládneš obojí - informovat o nesmyslnosti škodlivosti potratů i zvěstovat evangelium?




Karels (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 04. leden 2007 @ 07:19:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--hřích spočívá v tom, že obyvatelé tohoto světa, pozemšťané nevěří v Ježíše Krista.—

Řekl bych nesmyslný výrok,který už popírá každé nemluvně,které v žádnoho tvého Ježíše nevěří a přesto dle NZ zná věci Otce a x dalších lidí,křováku eskymáků atd. kteří o Bibli natož tamnímu Ježíši v životě neslyšeli ani slyšet nemohli a ty bys je chtěl za to poslat na soud..

--Hřích v tom, že ve mne(v Ježíše) nevěří“—

Opět těžké nepochopení co tím Ježíš tím v “mne, já“ vlastně vyjadřoval,každý mystik ať už křesťanský či východní si uvědomuje a především poznává,že jde o jeho podstatu (Otce) ze které vše pramení a je s ní spojeno snad pomůže i pohled zřejmě nejstaršího evangelia vůbec totiž Tomášova

Ježíš řekl: Já jsem světlo, které je nad vámi všemi. Jsem ve všem, co je. Vše ze mě vyšlo a opět se ke mně navrátí. Rozštípněte dřevo, budu tam. Zvedněte kámen a také tam mě naleznete.

Tomáš 77



k duchovnímu Halíkovi a potratům (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 04. leden 2007 @ 07:36:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
mně přijde celkem paradoxní s jakou vehemencí takový člověk dnes protestuje proti "zabijení" dětí formou potratů a přitom propaguje i náboženství SZ kde mu zřejmě nevadí masivní zabíjení dětí Izraelci a tamním božstvem či jiné rasistické a genocidní praktiky za které by se i nacisté nemuseli stydět např. loupeživá výprava v Numeri 31 včetně lidské oběti 32 midjánských panen.
Staří Izraelci v dávných dobách zřejmě prováděli i lidské a dětské oběti více o tom v těchto článcích.

http://www.myty.info/theology/moralka/obeti.htm

http://www.myty.info/theology/moralka/obeti_i.htm



Kázal ap.Petr i MORÁLKU, nebo pouze zmrtvýchvstání Krista (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 04. leden 2007 @ 09:02:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Skutky apoštolů, 2.kapitola:
2,14 Tu vystoupil Petr spolu s jedenácti, pozvedl hlas a oslovil je: "Muži judští a všichni, kdo bydlíte v Jeruzalémě, toto vám chci oznámit, poslouchejte mě pozorně:
2,15 Tito lidé nejsou, jak se domníváte, opilí - vždyť je teprve devět hodin ráno.
2,16 Ale děje se, co bylo řečeno ústy proroka Jóele:
2,17 'A stane se v posledních dnech, praví Bůh, sešlu svého Ducha na všechny lidi, synové vaši a vaše dcery budou mluvit v prorockém vytržení, vaši mládenci budou mít vidění a vaši starci budou mít sny.
2,18 I na své služebníky a na své služebnice v oněch dnech sešlu svého Ducha, a budou prorokovat.
2,19 A učiním divy nahoře na nebi a znamení dole na zemi: krev a oheň a oblaka dýmu.
2,20 Slunce se obrátí v temnotu a měsíc se změní v krev, než přijde den Páně, velký a slavný;
2,21 a každý, kdo vzývá jméno Páně, bude zachráněn.'
2,22 Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak sami víte.
2,23 Bůh předem rozhodl, aby byl vydán, a VY JSTE HO RUKOU BEZBOŽNÝCH PŘIBILI NA KŘÍŽ A ZABILI.
2,24 Ale Bůh ho vzkřísil; vytrhl jej z bolestí smrti, a smrt ho nemohla udržet ve své moci.
2,25 David o něm praví: 'Viděl jsem Pána stále před sebou, je mi po pravici, abych nezakolísal;
2,26 proto se mé srdce zaradovalo a jazyk můj se rozjásal, nadto i tělo mé odpočine v naději,
2,27 neboť mě nezanecháš v říši smrti a nedopustíš, aby se tvůj Svatý rozpadl v prach.
2,28 Dal jsi mi poznat cesty života a blízkost tvé tváře mne naplní radostí.'
2,29 Bratři, o praotci Davidovi vám mohu směle říci, že zemřel a byl pohřben; jeho hrob tu máme až dodnes.
2,30 Byl to však prorok a věděl o přísaze, kterou se mu Bůh zavázal, že jeho potomka nastolí na jeho trůn;
2,31 viděl do budoucnosti a mluvil tedy o vzkříšení Kristově, když řekl, že nezůstane v říši smrti a jeho tělo se nerozpadne v prach.
2,32 Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni to můžeme dosvědčit.
2,33 Byl vzkříšen na pravici Boží a přijal Ducha svatého, kterého Otec slíbil; nyní jej seslal na nás, jak to vidíte a slyšíte.
2,34 David nevstoupil na nebe, ale sám říká: 'Řekl Hospodin mému Pánu: Usedni po mé pravici,
2,35 dokud ti nepoložím nepřátele pod nohy.'
2,36 Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, KTERÉHO VY JSTE UKŘIŽOVALI, učinil Bůh Pánem a Mesiášem."
2,37 KDYŽ TO SLYŠELI, BYLI ZASAŽENI V SRDCI a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?"
2,38 Petr jim odpověděl: "Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostane dar Ducha svatého.
2,39 Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem daleko široko, které si povolá Pán, náš Bůh."
2,40 A JEŠTĚ MNOHA JINÝMI SLOVY je Petr zapřísahal a NAPOMÍNAL: "ZACHRAŇTE SE Z TOHOTO ZVRÁCENÉHO POKOLENÍ!"

Bratři Karle, Cristiano a další!
Nevidím v biblickém textu, že by apoštol Petr o Letnicích kázal stylem, jak byste si to představovali asi vy:
"Muži judští a všichni, kdo bydlíte v Jeruzalémě, toto vám chci oznámit, poslouchejte mě pozorně: Ježíš Kristus vstal z mrtvých a miluje vás. Věřte, že vás bezpodmínečně miluje takové, jací jste byli a jste. Radujte se. Haleluja. Amen.“

Jsem přesvědčen, že jak evangelizoval skutečný apoštol Petr, tak máme evangelizovat dnes i my, i já. Ne naopak.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Štěpán evangelizoval správně, ač ho za to zavraždili (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 04. leden 2007 @ 09:42:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Skutky apoštolů, 7.kapitola:
7,2 A Štěpán začal mluvit: "Bratři a otcové, vyslechněte mne: Bůh slávy se zjevil našemu praotci Abrahamovi ještě v Mezopotámii, než se usadil v Cháranu,
7,3 a řekl mu: 'Opusť svou zemi a své příbuzné a jdi do země, kterou ti ukážu.'
7,4 A tak vyšel Abraham z Chaldejské země a usadil se v Cháranu. Když jeho otec zemřel, vyzval jej Bůh, aby se odtud přestěhoval do této země, v které nyní žijete.
7,5 Ale nedal mu z ní do vlastnictví ani píď, slíbil však, že ji dá natrvalo jemu i jeho potomkům, ačkoliv tehdy ještě Abraham neměl syna.
7,6 A Bůh mu řekl: 'Tvoji potomci se přestěhují do cizí země a budou tam bydlet; udělají z nich otroky a po čtyři sta let s nimi budou zle nakládat.
7,7 Ale já budu soudit národ, který je zotročí', řekl Bůh 'a oni vyjdou svobodni a budou mi sloužit na tomto místě'.
7,8 Bůh uzavřel s Abrahamem smlouvu, jejímž znamením se stala obřízka. Když se podle Božího slibu Abrahamovi narodil Izák, osmého dne jej obřezal. Právě tak obřezal Izák Jákoba a Jákob svých dvanáct synů.
7,9 Jákobovi synové žárlili na svého bratra Josefa a prodali ho do Egypta; ale Bůh byl s ním,
7,10 vysvobodil ho ze všech jeho útrap a způsobil, že si ho farao, egyptský král, oblíbil pro jeho moudrost a svěřil mu správu nad Egyptem i nad celým královským domem.
7,11 Potom nastal po celém Egyptě i Kanaánu hlad a veliká nouze, a naši praotcové neměli co jíst.
7,12 Jákob se dověděl, že jsou v Egyptě zásoby obilí a dvakrát tam poslal své syny.
7,13 Když tam přišli podruhé, dal se Josef svým bratřím poznat; tak se farao dověděl o Josefově původu.
7,14 Pak si Josef vzal k sobě svého otce Jákoba a všechny své příbuzné; bylo jich sedmdesát pět.
7,15 Tak se Jákob dostal do Egypta a tam zemřel on i naši praotcové.
7,16 Jejich ostatky přenesli do Sichemu a uložili je do hrobky, kterou Abraham koupil od synů Emorových v Sichemu a zaplatil stříbrem.
7,17 Když už byl blízko čas, kdy Bůh chtěl splnit to, co Abrahamovi slíbil, počet našeho lidu v Egyptě velmi vzrostl.
7,18 Ale tu nastoupil v Egyptě jiný král, který už o Josefovi nic nevěděl.
7,19 Ten jednal s naším národem nepřátelsky a přinutil naše praotce, aby odkládali děti, které se jim narodí, a nenechávali je naživu.
7,20 V té době se narodil Mojžíš, kterého si Bůh vyvolil. Po tři měsíce o něj pečovali doma;
7,21 a když ho museli odložit, ujala se ho faraónova dcera a starala se o něj jako o svého syna.
7,22 Byl vychován ve vší egyptské moudrosti a byl mocný v slovech i činech.
7,23 Když Mojžíš dosáhl věku čtyřiceti let, přišlo mu na mysl, aby se podíval, jak žijí jeho izraelští bratři.
7,24 A tu uviděl, jak s jedním z nich nějaký Egypťan zle nakládá; přispěchal tomu ubožákovi na pomoc a pomstil ho tím, že Egypťana zabil.
7,25 Myslel, že jeho bratři pochopí, že je chce Bůh skrze něho zachránit; ale oni to nepochopili.
7,26 Druhého dne mezi ně zase přišel, právě když se dva z nich rvali; snažil se je smířit, a proto jim řekl: 'Co to děláte? Jste přece bratři! Proč ubližujete jeden druhému?'
7,27 Ale ten, který svého bližního napadl, odstrčil Mojžíše a řekl: 'Kdo tě nad námi ustanovil vládcem a soudcem?
7,28 Snad mne nechceš také zabít jako včera toho Egypťana?'
7,29 Když to Mojžíš slyšel, utekl z Egypta a žil v zemi madiánské; tam se mu narodili dva synové.
7,30 Když uplynulo čtyřicet let, zjevil se mu na poušti u hory Sínaj anděl v plameni hořícího keře.
7,31 S údivem hleděl Mojžíš na to zjevení; šel blíž, aby se lépe podíval, a tu se ozval Hospodinův hlas:
7,32 'Já jsem Bůh tvých otců, Bůh Abrahámův, Izákův a Jákobův.' Mojžíš se třásl strachem a neodvážil se vzhlédnout.
7,33 Hospodin mu řekl: 'Zuj si obuv, protože místo, na kterém stojíš, je země svatá.
7,34 Dobře jsem viděl, jak můj lid v Egyptě těžce trpí, a slyšel jsem, jak sténá. Proto jsem sestoupil, abych je vysvobodil. Jdi tedy, posílám tě do Egypta.'
7,35 To je ten Mojžíš, kterého odmítli, když řekli: 'Kdo tě nad námi ustanovil vládcem a soudcem?' Toho poslal Bůh jako vládce i vysvoboditele, když se mu prostřednictvím anděla zjevil v keři.
7,36 To je ten Mojžíš, který je vyvedl z Egyptské země, který činil divy a znamení v Egyptě, při Rudém moři i na poušti po čtyřicet let.
7,37 To je on, který řekl synům izraelským: 'Bůh vám z vašich bratří povolá proroka, jako jsem já.'
7,38 To je ten, kdo při shromáždění lidu na poušti byl prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sínaj, a mezi našimi praotci. To on přijal pro vás slova života.
7,39 Ale naši praotcové ho nechtěli za vůdce, zřekli se ho a zatoužili po Egyptu.
7,40 Proto řekli Árónovi: 'Udělej nám bohy, kteří by nás vedli. Vždyť nevíme, co se stalo s tím Mojžíšem, který nás vyvedl z Egypta.'
7,41 A tehdy si udělali sochu telete, začali této modle obětovat a před výtvorem vlastních rukou pořádali slavnosti.
7,42 Proto se od nich Bůh odvrátil a dopustil, aby se klaněli nebeským mocnostem, jak se o tom píše v knize proroků: 'Byl jsem to já, lide izraelský, komu jste po těch čtyřicet let na poušti obětovali a přinášeli dary?
7,43 Byl to Moloch, jehož stánek jste s sebou nosili, a hvězdu boha Remfana, obrazy, které jste si udělali pro svou modloslužbu. Proto vás přestěhuji do vyhnanství, až do končin babylónských.'
7,44 Naši praotcové měli na poušti stánek svědectví; Bůh přikázal Mojžíšovi, aby jej udělal podle vzoru, který mu ukázal.
7,45 Tento stánek odevzdali svým synům, a ti jej za Jozue vnesli do země pohanů, které Bůh před nimi zahnal. Tak tomu bylo až do časů Davidových.
7,46 David nalezl u Boha milost a prosil, aby směl vyhledat místo, kde by přebýval Bůh Jákobův.
7,47 Ale teprve Šalomoun vystavěl Bohu chrám.
7,48 Avšak Nejvyšší nepřebývá v chrámech, vystavěný lidskýma rukama, jak praví prorok:
7,49 'Mým trůnem je nebe a země podnoží mých nohou! Jaký chrám mi můžete vystavět, praví Hospodin, a je vůbec místo, kde bych mohl spočinout?
7,50 Což to všechno nestvořila má ruka?'
7,51 JSTE TVRDOŠÍJNÍ A MÁTE POHANSKÉ SRDCE I UŠI! Nepřestáváte odporovat Duchu svatému, jak to dělali vaši otcové.
7,52 Byl kdy nějaký prorok, aby ho vaši otcové nepronásledovali? Zabili ty, kteří předpověděli příchod Spravedlivého, a toho vy jste nyní zradili a zavraždili.
7,53 PŘIJALI JSTE BOŽÍ ZÁKON Z RUKOU ANDĚLŮ, ALE SAMI JSTE JEJ NEZACHOVALI!"
7,54 Když to členové rady slyšeli, začali na Štěpána v duchu zuřit a zlostí zatínali zuby.
7,55 Ale on, plný Ducha svatého, pohleděl k nebi a uzřel Boží slávu i Ježíše, jak stojí po pravici Boží,
7,56 a řekl: "Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží."
7,57 TU ZAČALI HROZNĚ KŘIČET A ZACPÁVAT SI UŠI; všichni se na něho vrhli
7,58 a hnali ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci, který se jmenoval Saul.
7,59 Když Štěpána kamenovali, on se modlil: "Pane Ježíši, přijmi mého ducha!"
7,60 Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: "Pane, odpusť jim tento hřích!" To řekl a zemřel.


Jsem přesvědčen, že je třeba evangelizovat i jako Štěpán, bratři Karle, Cristiano a spol.
Je třeba kázat jinak, než kážou modernističtí zákoníci, kteří se snaží nenarazit u posluchačů. Chtějí, aby je posluchači chválili. Už mají dle slov Krista, svou pozemskou odměnu. Ta Boží jim však unikne.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 04. leden 2007 @ 11:08:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkusim vyjadrit svuj nazor ohledne bratra Seraphima. Nemuzeme po nem hazet kamenim a plivat po nem, protoze to ho jeste vice rozohnuje a bylo by to od nas absolutne nespravne a hrisne. Nekdo tu uz davno podotkl, myslim ze Jakobin nebo Irena, ze potrebuje Seraphim pomoc.S tim uplne souhlasim. Jeho prispevky se vyznacuji velkou vedomosti, vzdelanosti, obetavosti a horlivosti. Ta horlivost je ale nasmerovana spatne. Nevim, jak mu to vysvetlit aby to pochopil, protoze je skoda, aby ty vsechny dobre stranky jeho krestanskeho citeni nemohly byt silnejsi nez to spatne. Mel by si opravdu uvedomit, ze jeho krestansti bratri a sestry ho miluji a mysli to s nim dobre. Ovsem vsechno ma sve meze.Ne ze bychom ho prestali milovat, ale krestane nemohou stat pri nekom, kdo ocividne nezije a nemluvi jako krestansky bratr, ale stvac a "blazen". Takze te prosim, Seraphime, hledej Panovu vuli ve svem krestanskem zivote a poslouchej jen naseho Pana Jezise Krista. Tvuj zivot neni boj proti nevericim, ale neustaly rust ve vire, lasce a poznavani Pana Jezise. Preji ti pokoj, viru, lasku a novou nadeji do srdce. Libby



Re: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 04. leden 2007 @ 15:00:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahi bratia a sestry.

Pokial je len jedno mimino ktore zije vdaka serafinovym akciam, ma serafin v nebi milionnasobne bohatsiu odmenu ako mnohi z vas, ktori sedite za pc, kritizujete a pre Boha nerobite absolutne nic. :-)))))

Ja tiez nesuhlasím z viacerymi jeho nazormi aj teologiou ale pri puštani uraziek na jeho adresu by som bol zdrzanlivy ....

By som tiez chcel aby netapetoval granosalis, aby kvantitu vystriedala kvalita, ovsem riesenie nevidim v hrubych osobnych vypadoch a urazkach.

Som rad ze ma novy web a pri jeho rychlom prezreti, na mna posobil celkovo pozitivne.

Nech mu Boh velmi zehna.



nerad bych křivdil ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 05. leden 2007 @ 14:10:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

díky za zajímavou úvahu, ale přeci jen musím souhlasit více se Seraphimem:

citace

2,36 Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, KTERÉHO VY JSTE UKŘIŽOVALI, učinil Bůh Pánem a Mesiášem."
2,37 KDYŽ TO SLYŠELI, BYLI ZASAŽENI V SRDCI a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?"
2,38 Petr jim odpověděl: "Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostane dar Ducha svatého.
2,39 Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem daleko široko, které si povolá Pán, náš Bůh."
2,40 A JEŠTĚ MNOHA JINÝMI SLOVY je Petr zapřísahal a NAPOMÍNAL: "ZACHRAŇTE SE Z TOHOTO ZVRÁCENÉHO POKOLENÍ!"

Bratři Karle, Cristiano a další!
Nevidím v biblickém textu, že by apoštol Petr o Letnicích kázal stylem, jak byste si to představovali asi vy:
"Muži judští a všichni, kdo bydlíte v Jeruzalémě, toto vám chci oznámit, poslouchejte mě pozorně: Ježíš Kristus vstal z mrtvých a miluje vás. Věřte, že vás bezpodmínečně miluje takové, jací jste byli a jste. Radujte se. Haleluja. Amen.“

Jsem přesvědčen, že jak evangelizoval skutečný apoštol Petr, tak máme evangelizovat dnes i my, i já. Ne naopak.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


Pokud chce křesťan evagnelizovat musí hlásat nejen o Bohu, ale také o životu s Bohem a to není možné bez poukázání na skutečné hříchy světa - např. potraty.

Pokud by na to neupozorňoval - a Seraphim se "jen" modlí nahlas před porodnicí (jinak vykonává své duchovní povolání kněze) - pak by byl spíše nějaký budhista, co do světa nezasahuje a stačí mu jeho vnitřní pokoj. Nebo jen nechá otáčet mlýnky ve větru aby Bůh i příchozí viděli (viz evangelizace ala Jehovisti).

Svět se nezlepší, v tom s Tebou souhlasím, Boží království už ale přišlo a může se šířit - jak v našich srdcích tak i činech.

jarda





Re: Třeba má pan Halík i pravdu.. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 07. leden 2007 @ 09:41:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať chceme nebo nechceme, pan Halík má pravdu.
Že je interrupce vražda, to je jasné !!!!!

A pokud se týká stavu naší společnosti. Pak Evropa je přelidněna staršími lidmi. A tento stav se bude ještě více posouvat směrem ke starší generaci. Je to tím, že se prodlužuje průměrný věk a je lepší zdravotní péče. Narůstá však tím počet toho obyvatelstva, které bude již neproduktivní a bude je třeba uživit. A to budou muset ti mladí. Pokud jich bude málo, pak nastane problém. Jediné řešení je prodloužení odchodu do důchodu až na sedmdesát roků. Pak by se to trochu srovnalo. Kdoví ?

Takže skutečně by bylo moc vhodné, aby dnešní rodiny měli více než dvě či tři děti. Nechci tvrdit, že mít méně než dvě či tři děti jen těžký hřích, ale pokud lidé mají zdravotní i sociální podmínky k tomu, aby mohli mít více dětí, pak by bylo vhodné mít dětí více a nejen jedno či dvě. Tržní společnost však lidi vede především k tomu, aby si užívali, kupovali zboží, utráceli za blbosti, jezdili na zájezdy ….. Mít více dětí však znamená určité odříkání a mnoho práce a starosti. Radosti, které to také přináší, o těch dnes neslyšíme. Jsme konzumní společnost, která „vyžírá“ dary přírody, až ji úplně „vyžere“. Když se podívám kolem sebe, tak vidím, že se hrozně plýtvá. Stačí se podívat, co všechno zbytečně je pod el. proudem a spotřebovává energii, co všechno skončí v popelnicích a je odpadem, který se i obtížně recykluje.
Jsme zblblí do společnosti, která člověku neumí dát smysluplný cíl a převažuje konzum statků a služeb.
Něco lidem chybí.


Já si myslím, že pan Halík, je tak trochu jako prorok. Varuje před něčím, co světu hrozí.
I když některé výroky se mi nezamlouvají, přemýšlím o nich a někdy se nad jeho výroky pořádně naštvu. Ale pak zjišťuji, že stejně na nich něco pravdy je a někdy dokonce hodně.

Co se týká homosexuálů, tak to je vážná problematika. Dříve mi ani tak nevadili. Bral jsem je jako nemocné lidi. A věřil jsem, že je jim třeba i nějak pomoct. Dnes se však z toho dělá móda, která se prezentuje v mediích a pomalu to bude považováno za normální jev. Ale to přece normální není. Dělat z patologické odchylky normálnost, to už je znakem něčeho nezdravého ve společnosti. Stejně jako byla a dosud bohužel i je pro některé lidi normální interrupce. Neustálá prezentace homosexuálů a jejich se zvyšující požadavky, dokonce už i se žádostí o adopce dětí, se mi nezamlouvají a snižují moji dosavadní toleranci k nim.

Na křesťanství je smutné to, že se postupně přizpůsobuje tomu, čemu by se spíše přizpůsobovat nemělo. Kdo ví, co z křesťanství zbude za pár desítek roků?
Pana Halíka osobně neznám a rozhodně nejsem lepší, abych ho jen kritizoval.
To spíš mi husí kůže naběhne, když někdo z církevních představitelů chce prohlásit člověka, který zavil smrt mnoha lidí, za svatého ( viz. katolická církev na Slovensku). Pak mám pocit, že křesťanství slouží už jen zlu.





Re: Odpověď bratru Seraphimovi na jeho články (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Neděle, 07. leden 2007 @ 10:16:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor článku jako by mi mluvil z duše, mám na to stejný pohled.



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy