Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472258
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal
Vloženo Neděle, 14. leden 2007 @ 07:58:05 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal Karels


Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal
Text je výpovědí proroka Izaiáše o mesiáši. „Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal, ale domnívali jsme se, že je raněn, ubit od Boha a pokořen.“ (Izaiáš 53:4) Na tento biblický text, na tohle Boží slovo se mnozí odvolávají při tzv. modlitbě za uzdravení. Nakolik je opodstatněná „logika“ podobné modlitby se pokusím objasnit v článku, vážení čtenáři Grano Salis.

Nevím jestli i za vás, ale často se za mne modlili a přitom citovali výše uvedený biblický text. Modlitba vypadala přibližně takto: „Pane Ježíši, víme, že jsi nesl naše nemoci, proto se modlím za Karla. Vyhlašuju uzdravení ve jménu Ježíše Krista nad bratrem Karlem. Ať uzdravení vstoupí do jeho života.“ Podotýkám, že podobná modlitba nezazněla v nějakém neznámém charismatickém sboru, ale v mém domovském sboru, v Apoštolské církvi. Není to sice obecně rozšířená praxe v naší církvi, ale někteří jednotlivci si nenechají nic vymluvit. Jak je to s tím slovem z proroka Izaiáše? „Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal, ale domnívali jsme se, že je raněn, ubit od Boha a pokořen.“ (Izaiáš 53:4) Už evangelista Matouš viděl naplnění tohoto slova ve své době: „... a všechny nemocné uzdravil, aby se naplnilo, co je řečeno ústy proroka Izaiáše: On slabosti naše na sebe vzal a nemoci nesl.“ (Matouš 8:17) Jak vidíte, bratři a sestry, evangelista vidí naplnění Božího slova z proroka Izaiáše svým současníkem Ježíšem. Věřím ve vícenásobné naplnění Božího slova, ale nejsem si zcela jist, jestli to platí i v tomto konkrétním případě. Nevím, zda porozumět Božímu slovu z proroka Izaiáše „Byly to však naše nemoci, jež nesl“ jako Boží slovo pro každého nemocného v dnešní době. Ano, slovo se naplnilo při uzdravující službě Ježíše Krista. Může se naplnit v našich životech, bratři a sestry? Pokud by výše uvažovaný biblický text měl mít platnost pro nás, pro křesťany v 21. století – tedy s přesahem do dnešních dní, potom by musel tento text být znovu řečený ve Svatých textech Bible. V Novém zákoně však nic takového nenacházím. Ano, o modlitbě za nemocné čtu: „Je někdo z vás nemocen? Ať zavolá starší církve, ti ať se nad ním modlí a potírají ho olejem ve jménu Páně. ... Pán jej pozdvihne, a dopustil-li se hříchů, bude mu odpuštěno.“ (Jakub 5:14-15) Jiný text, je v evangeliu podle Marka: „... na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je.“ (Marek 16:18) „Vždyť to tady máš jasně napsané“, řeknete si nejspíš. Ale už kralický překlad tvrdí něco trochu jiného: „na nemocné ruce vzkládati budou, a dobře se míti budou.“ Jde o překlad řeckých slov και καλως εξουσιν. V tomto ohledu je opravdu bližší kralické znění – „a dobře se míti budou.“ Ve stejném smyslu je biblický text zaznamenám ve Vulgátě, kde je řečeno: et bene habebunt. Takže náš ekumenický překlad – „...a uzdraví je“ je nepřesný. Správně zaznamenáno je, že se nemocní „budou mít dobře.“ To už ani neřeším problém, zda se ten text v evangeliu podle Marka „...a dobře se míti budou“ týká nemocných, nebo těch, kteří vzkládají na nemocné ruce. Sám mám zdravotní obtíže, takže nemluvím o něčem, co jsem si sám neprožil. Každý nemocný se chytá i stébla, když je nějaká naděje na uzdravení. Svým článkem nepopírám uzdravující moc Našeho Pána Ježíše. Spíše se snažím vnést světlo do zmatečného učení o bezpodmínečném uzdravení každého věřícího křesťana. Z jednoho bludu se může „vyklubat“ jiný, daleko horší blud. Pokud se uzdravení nestane, jsou někteří takoví „experti“, že to svedou na toho nemocného tvrzením – „máš malou víru, proto jsi nebyl uzdravený.“ Tohle je pro toho nemocného natolik frustrující, že se ke zdravotním obtížím mohou přidat i následné psychické problémy. O čem vám v tomto článku svědčím, toho jsem byl osobně svědkem. Dle mého soudu je to pokus o manipulaci s Pánem Bohem, pokud někdo tvrdí: „Pane Bože, děkuji ti uzdravení“, aniž by o uzdravení prosil. Když Pán Ježíš sestupuje z hory, co se tam stalo? „Když sestoupil z hory, šly za ním velké zástupy. Tu k němu přistoupil malomocný, padl před ním na zem a řekl: Pane, chceš-li, můžeš mě očistit“ (Matouš 8:1-2) Malomocný za Ježíšem nepřichází s těmito slovy: „Pane Ježíši, já ti děkuji za uzdravení...“ Malomocný Ježíše pokorně prosí a jak mu na jeho „modlitbu“ odpovídá sám Ježíš? „Chci, buď čist.“ Přesto vím, že se i nadále budou někteří modlit a vyhlašovat uzdravení, které ještě nepřišlo..., hlavy dubové. Možná jim tento článek umožní prohlédnout. Závěr: pokud se bude někdo při modlitbě dovolávat textu z Izaiáše „Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal...“ v prosbě o uzdravení, z mého pohledu se to dá ještě akceptovat. Jako nepřípustné, ba přímo bludné ale vidím, pokud někdo bude při modlitbě děkovat za uzdravení, ještě dříve, než za uzdravení prosit, pokud bude za uzdravení děkovat, ještě než bude uzdravený. Karels


"Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 14. leden 2007 @ 08:17:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celý článek můžu "vměstnat" do několika slov: je rozdíl jestli Pán Ježíš musí uzdravit, nebo může uzdravit.



Re: Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 14. leden 2007 @ 12:55:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý karle,
Příliš bych netlačil na pilu v tom přesvědčování těch “…. ale někteří jednotlivci si nenechají nic vymluvit.“, kteří v této oblasti mají víru. Není to tak úplně zavádějící a jsou případy, kdy mnozí tak uchopili uzdravení dříve, než zcela reálně přišlo do jejích života.
Stejně jako ty, odmítám užití zmíněných citací jako nějaké magické formulky, které se náš Pán musí jakoby podřídit a přiznávám, že ten tenký led problematiky tomu nahrává. Jinak ve většině nemohu nic víc, nežli s tebou souhlasit. Tvrzení dotyčnému: „máš malou víru, proto jsi nebyl uzdravený.“, je opravdu častý argument těch, kteří nepobrali moc rozumu. Sami se přece mohou za dotyčného modlit a pokud není uzdraven, mohou si to říci do zrcadla. Nicméně malou víru mít můžeme, Pán Ježíš často své učedníky takto napomínal.
K tvému závěru: „pokud se bude někdo při modlitbě dovolávat textu z Izaiáše „Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal...“ v prosbě o uzdravení, z mého pohledu se to dá ještě akceptovat. Jako nepřípustné, ba přímo bludné ale vidím, pokud někdo bude při modlitbě děkovat za uzdravení, ještě dříve, než za uzdravení prosit, pokud bude za uzdravení děkovat, ještě než bude uzdravený.“, bych jen citoval Marka 11:24 „Proto vám pravím: Věřte, že všecko, oč v modlitbě poprosíte, je vám dáno a budete to mít.“, tak nebuď tak kategorický s tím bludařením. I přesto, že se dají některé verše zneužít nesmíš s vaničkou vody vylévat i dítě!

Pokoj Tobě!

Patre



Re: Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pondělí, 15. leden 2007 @ 18:52:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkovat za to, co jsem nedostal, mi vůbec nepřipadá vhodné. Co by si asi pomyslel můj známý, kdybych mu děkoval, že mi třeba půjčil deset tisíc, a přitom mi nic nepůjčil.
Tohle spíš vypadá na nějakou manipulaci nebo autosugesci (autosegesce - někdy proč ně, ale asi ne takto).

Verše z Izaiáše (a další, které hovoří o uzdravení) jsou podle mě více o duchovním uzdravení, které je pro nás důležitější než uzdravení těla. Nemoc těla může, ale nemusí souviset s nemocí duše. Podle mě to rozhodně obecně nelze spojovat.

Nejen uzdravení, ale i další věci v našem životě nejsou automatické. Automaticky funfují snad pouze přírodní zákony, počítače, roboti a automaty. Nikoliv Bůh.

"Naše nemoci nesl a naše bolesti na sebe vzal" - Ježíš nese S NÁMI naše nemoci a je s námi v našich bolestech. To je vlastně to nejdůležitější, i když bychom raději byli uzdraveni a zbaven všech bolestí.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy