Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 484 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479249
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Životopis našeho Pána Ježíše Krista
Vloženo Neděle, 04. únor 2007 @ 21:26:07 CET Vložil: Bolek

Modlitební život poslal miloslav

                 RŮŽENEC

Co je růženec? Je to především krátký životopis našeho pána Ježíše Krista, má tři díly. V prvním díle se vypravují radostné události jeho života. Uvažujeme o jeho dětství. V prvním tajemství zní hlas anděla; v druhém Matka radostně zpívá Magnificat-Velebí má duše Hospodina; ve třetím zaznívá zpěv andělský; ve čtvrtém stařec Simeon pronáší píseň díků za vykoupení lidstva; v pátém učení mužové se sklánějí před betlémským Dítětem. Ve druhém díle vidíme již Muže bolesti, jak trpí pro spásu světa. Jak prožívá smrtelnou úzkost na Olivové hoře; jak je bičován na nádvoří vladařova domu; jak potom jeho královskou hlavu ověnčili trním; jak nese svůj kříž a jak na něm umírá, rozpjat mezi nebem a zemí. Díl třetí vypráví o Ježíšově slávě. Jako vítěz nad smrtí vychází ze svého hrobu živý; vystupuje na nebesa, aby i jako člověk panoval všem na nebi i na zemi; sesílá Církvi Ducha pravdy a síly, Ducha Utěšitele; křísí svou Matku, aby nebylo vydáno hnilobě tělo, z něhož se narodil; a tu, která spolu s ním trpěla, činí královnou andělů a všech svatých. Růženec- jak krátká a obsažná modlitební kniha! Papež Jan Pavel II ustanovil čtvrté růžencové tajemství Světla http://www.pastorace.cz/index.php?typ=texty&sel_char=&sel_tema=40&sel_podtema=236&sel_text=2142 Moji milovaní, tento úvodní text a rozjímavá růžencová tajemství jsem pro vás přepsal z jedné starší polorozpadlé modlitební knížky, abych zachránil perly, které v ní jsou zaznamenány. Je možné, že některé protestantské bratry moje snaha seznámit vás s touto modlitbou pobouří, ale věřte, že to nebylo mým záměrem. Pokud by jste se chtěli touto modlitbou blahoslavit Pannu Marii doporučuji začít růžencem světla u kterého jsem ponechal odkazy na Biblické citáty. Růžence jsem od sebe odlišoval barevně. Zelená to je život a život je radost z narození našeho Pána Ježíše Krista proto je to radostný růženec. Modrá je barvou nebe tu jsem zvolil pro růženec světla. Černou barvu jsem zvolil pro bolestný růženec neboť je tato barva vyjádřením smutku. Červená barva je slavnostní tudíž je nejvhodnější pro slavný růženec neboť: Kristus vstal z mrtvých. Rád bych vás ještě informoval, že původní růžencová tajemství, která se katolický lid modlí po staletí najdete ve stejné podobě na začátku a na konci každého růžence opakují se desetkrát vždy za slovem Ježíš v andělském pozdravení - modlitbě Zdrávas Maria to ovšem v případě, že by se modlila původní verze. Jinak je zde dalších osm tajemství tak jak se je modlil vlastními slovy rozjímavě Svatý otec Jan Pavel II, který těchto svých osm tajemství vložil vždy mezi dva původní růžence. Při modlení původní formou jak už jsem se zmínil se tajemství opakují 10x a vkládají se vždy při blahoslavení Panny Marie v modlitbě Zdrávas Maria za slovo Ježíš. To je nejčastější modlitba po modlitbě Otče náš, který se modlí vždy po každém desátém opakování růžencových tajemství Mám tyto modlitby velmi rád dovolují mi soustředit se na slova která v ní jsou a rozjímat o nich i na rušné ulici. Naučená modlitba (a to nejenom) růžence je také vhodná když nás zrovna nenapadají vlastní slova modlitby. Svoji jednoduchostí a krásou po mnoho století pomáhala tato modlitba prostým lidem, kteří neuměli číst z Písma Svatého, aby si v každodenním životě mohli připomínat našeho Pána Ježíše Krista a tím i jeho životopis a zároveň blahoslavit jeho i naši Maminku. Jan Miloslav Pletánek PRVNÍ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš, 1. Kterého jsi, Panno, z Ducha svatého počala. 2. kterého slíbil Bůh po prvotním hříchu. 3. kterého s touhou očekávalo lidstvo zbavené ráje. 4. v kterého doufali patriarchové. 5. kterého zvěstovali proroci. 6. pro kterého tě uchránil Bůh od všeliké viny. 7. kterého ti zvěstoval anděl Gabriel. 8. kterého jsi pokorně přijala svým “Staň se” 9. Který přijal lidské tělo ve tvém požehnaném lůně. 10. Kterého jsi,Panno, z Ducha svatého počala. Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší. Amen. DRUHÉ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš, 1. se kterým jsi Panno, Alžbětu navštívila. 2. kterému jsi byla příbytkem a chrámem. 3. který tě posvěcoval, když jsi jej pod srdcem nosila. 4. kterého svatý Josef poslušně přijal. 5. který ti vnuknul ochotu posloužit Alžbětě. 6. kvůli kterému jsi velebila Boha chvalozpěvem Magnificat. 7. který svou přítomností potěšil svatého Jana v mateřském lůně. 8. který přinesl požehnání do domu Zachariášova. 9. se kterým jsi začala spolupracovat na vykoupení světa. 10. se kterým jsi, Panno, Alžbětu navštívila. Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší. Amen. TŘETÍ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš, 1. kterého jsi, Panno v Betlémě porodila. 2. pro kterého se ve městě nenašlo místo. 3. který přišel na svět jako slabé dítě. 4. kterého jsi s láskou položila do jeslí. 5. kterého při narození radostně ohlašovali


"Životopis našeho Pána Ježíše Krista" | Přihlásit/Vytvořit účet | 90 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Životopis našeho Pána Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 04. únor 2007 @ 22:15:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se bratře Miloslave,

že povětšinou tady s tím článkem u čtenářů Grano Salis nepochodíš. Alespoň mně tohle nikdy na víře v Pána Ježíše neinspirovalo a asi ani inspirovat nebude - nějaké růžence a růžencové modlitby...




Re: Růžencový životopis našeho Pána Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 04. únor 2007 @ 22:27:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Věty těch tajemství jsou velice pěkné, duchem biblické.

Ty jsi je Karelsi pravděpodobně ani nečetl, jen jsi je zbrkle odsoudil.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Životopis našeho Pána Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 04. únor 2007 @ 22:39:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už to vidím, jak se apoštol Petr, Jan, Jakub nebo Pavel modlí s pohanským růžencem v ruce.... a jak vzápětí konvertují na buddhismus...



Praktikování modlitby růžence nás může odvést daleko od Boha! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pondělí, 05. únor 2007 @ 04:58:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Posílám zde jeden velmi zajímavý a poučný článek od br. Reformovaného.
__________________________________________________________________________

Duchovní onanie, mantra, amulet nebo modla? Co z toho je růženec?

Nedávno jsme zde na GS byli velmi intenzivně seznamováni s růžencem i jeho historií a byli jsme rovněž vyzýváni k praktikování této podivné „modlitby“. Modlitba růžence však není jen nějakou neškodnou náboženskou úchylkou, jak by se snad někomu mohlo zdát.

Praktikování této „modlitby“ nás může odvést daleko od Boha.

Na úvod připomeňme, že Pán Ježíš nás vyzývá, abychom nemluvili v modlitbě naprázdno a nebyli tak jako pohané, kteří si myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov. Modlitba má také vycházet ze srdce, jinak bychom mohli ctít Boha svými rty, ale naše srdce by mu mohlo zůstávat vzdálené. „Modlitba“ růžence je ovšem pravým opakem těchto principů a navíc to není jen Bůh kdo je zde oslovován. Růženec se může stát vším, co bylo jmenováno v nadpisu.

Růženec je duchovní onanií, protože představuje sebeukájení jistých „náboženských“ potřeb. Je zřejmě možné se jej „modlit,“ což přináší určité pocity sebeuspokojení, bez toho, že by bylo třeba vstoupit do vztahu s Bohem. To by však bylo ještě tím nejmenším.

Dlouhé, často mnohahodinové, bezmyšlenkovité drmolení slov způsobuje, že se růženec stává mantrou, která postupně vymývá mozek „modlitebníka.“ Růženec rovněž silně připomíná modlitební budhistické mlýnky. Vznik růžencového modlitebního mlýnku však nelze očekávat, protože točení mlýnkem by mělo na vymývání mozku oběti mnohem menší efekt než dlouhé drmolení. Také „příjemné pocity“ by byly pravděpodobně méně intenzivní.

Růženec se může stát i amuletem. Růženec je totiž i předmět, složený z korálků různé velikosti navlečených na šňůrce, který slouží jako pomůcka k namixování správného poměru různých „modliteb.“ K těmto „korálkům na šňůrce“ se často vytváří silný citový vztah, který přerůstá až ve víru, že takovýto růžencový amulet má nadpřirozenou moc svého uživatele ochránit. V době konfliktu Srbska s Chorvatskem, jsem viděl v jednom časopise fotografii, která byla výmluvnou ilustrací použití růžence jako amuletu. Na té fotografii byl běžící chorvatský voják s růžencem a samopalem. Pravděpodobně, věříce v nadpřirozenou ochranu svého růžencového amuletu, běžel do boje s „pravoslavnými psy.“

Nejzávežnější ze všeho však je, když se růženec stane modlou a „nahradí“ vztah k Bohu. Naši římsko-katoličtí přátelé se jistě budou zapřísahat, že se to nemůže stát a kdyby snad, tak jen jako nějaký extrémní „úlet“ lidové zbožnosti. O opaku však může svědčit následující úryvek, který se už na GS v diskusi objevil. Je však tak závažný, že stojí za to si jej na tomto místě připomenout. Zde je zmíněný úryvek:

„Závěr encykliky: Po výzvě ke všem stavům v církvi k modlitbě růžence cituje papež modlitbu bl. Batolo Longa: O blahoslavený růženci Mariin, sladký řetěze, který nás spojuje s Bohem. Pouto lásky, které nás sjednocuje s anděly. Věži záchrany před útoky pekla. Bezpečný přístave v mořské katastrofě! Nikdy tě neodhodíme. Budeš nám útěchou v hodině smrti. Tobě patří poslední polibek hasnoucího života. A posledním výdechem našich rtů bude Tvoje sladké jméno, .......“

V tomto úryvku jasně vidíme i ze slov samotného papeže, že růženci je připisována moc, která může patřit jedině Bohu. Věřím, že každý, kdo není slepý je schopen vidět, že růženec má potenciál stát se modlou a jako takový je extrémně nebezpečný.

Závěrem lze tedy konstatovat, že růženec může být duchovní onanií, mantrou amuletem a dokonce i modlou. Pokud se Vaši přátelé modlí růženec, varujte je prosím! Můžete jim rovněž tento článek vytisknout, nebo poslat link. Modlete se za ně, aby jim Bůh dal prohlédnout a praktikování růžencové mantry opustit.






Růženec bez jedné větičky je dobrý, používali ho bez ní svatí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 07:15:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jediná věc, která mi na současném růženci po 2.Vatikánském koncilu vadí, je nově přidaná bludná věta: "Pane Ježíši, odpusť nám naše hříchy, uchraň nás pekelného ohně, přiveď do nebe všechny duše, zvláště ty které Tvého milosrdenství nejvíce potřebují." Z tohoto dlouhého souvětí mi vadí jen a pouze "Pane Ježíši přiveď do nebe všechny duše". Vadí mi z důvodu falešných nadějí, neboť Pán Ježíš v evangeliích řekl, že všechny lidi do nebe nepřivede. Řekl, že tam přivede pouze mnohé a těch mnohých nebude příliš mnoho, neboť cesta do Božího království je úzká a málokdo po ní kráčí. Kdežto cesta do zavržení je široká, proto po ní jde mnohem více lidí. Přesné citáty si můžete nalistovat v evangeliích.
Proto, když už bych se modlil s růžencovou pomůckou, tak bez této větičky.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Kde se uctívá Maria, tam není Církev Kristova I. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 05. únor 2007 @ 08:12:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde se uctívá Maria, tam není Církev Kristova I.

”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova“, to je výrok jednoho teologa. Za diskusi stojí, zda s timto výrokem souhlasit či nikoliv.
Jako křesťan považuji Marii za úžasnou osobu, která byla Bohem vyvolena k jedinečnému posláni. Blahoslavím ji - tedy vyznávám, že byla Bohem požehnaná (zcela v intencích Bible). Odmítam ji však uctívat, modlit se k ní nebo dokonce klekat před její sochou. Uctívaní naleží totiž jen Bohu. Ve své římsko-katolické minulosti jsem něco podobného sice činil, ale díky Bohu jsem změnil smýšlení.

Hlavní problém vidím v tom, že už se vlastně neuctívá ani pravá Maria Bible. Marianský kult se zdá být spíše pohanskou zaležitostí. Hluboko v naší zvrácené lidské přirozenosti je pravděpodobně jakási touha uctívat ženskou bohyni. Stačí se rozhlédnout po různych pohanských náboženstvích. V pohanství najdeme dokonce i uctivaní soch matky s dítětem.

Výmluvně hovoří Bible o kultu Královny nebes, který budí Boží hněv.
Jeremiáš 7,16-18
"Nemodli se za tento lid, nepozvedej svůj hlas k bědování a modlitbě za ně a nenaléhej na mě, neboť tě nevyslyším.
Což sám nevidíš, čeho se v judských městech a na ulicích Jeruzaléma dopouštějí?
Synové sbírají dříví, otcové zapalují ohně a ženy hnětou těsto, dělají obětní koláč pro královnu nebes a přinášejí úlitby jiným bohům, aby mě uráželi."

Královna nebes- to je titul, kterým je ”Marie” označována v Římsko-katolické církvi (stačí se podívat do římsko-katolických zpěvníků).
Různé druhy "Marií", které jsou v Římsko-katolické církvi uctívány, naznačují, že už vůbec nejde o tu pokornou Marii, kterou známe z evangelií a která nazvala Boha svým Spasitelem, ale spíše o bůžky (vlastně bohyňky) s různými kompetencemi – rozdělení známé z pohanského polyteismu.

Otázka k zamyšlení:
Je kult pohanské bohyně slučitelný s křesťanskou vírou? Nebo spíše platí slova:
KDE SE UCTIVÁ MARIA, TAM NENÍ CÍRKEV KRISTOVA ?



Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam, není Církev Kristova II.“ (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 05. únor 2007 @ 08:13:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam, není Církev Kristova II.“

Už je to nějaký ten pátek, co jsem na GS napsal článeček nazvaný „Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova.“ On je to vlastně výrok jednoho teologa, který někomu může znít velmi tvrdě. Možná si říkáte, proč se k tolikrát diskutovanému tématu mariánské úcty vracet a proč právě nyní? Máme květen a to je v Římsko-katolické církvi mariánský měsíc. V květnu by si leckterý nezasvěcený návštěvník některého římsko-katolického kostela mohl položit oprávněnou otázku, zda Římsko-katolická církev vyznává vlastně Spasitele nebo Spasitelku.



Z Nicejského kreda by se mohlo zdát, že Spasitele, ale z jiného dění na mši to zase vypadá skoro na Spasitelku a to nemluvím o mnohých snahách o vyhlášení nového dogmatu: „Maria – Spoluvykupitelka.“

Jistě se na najdou mnozí, kteří celou věc odbudou slovy: „Ale nemluvme o tom, vždyť mariánská úcta je jen takový neškodný balast a jinak římští katolíci vyznávají Ježíše, tak kde zase vidíš problém?“ Kdybych byl přesvědčen, že mariánská úcta je pouze neškodným balastem, neztrácel bych čas s psaním článků, které ji napadají. Není zde ale v sázce samotná spása? Ano Bible jasně zaslibuje spásu když říká:

Ř 10,9

Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.

Ale je možné vyznávat současně Pána i Paní (viz „Notre Dam“ – Naše Paní)? Jste si opravdu jisti, že i tak platí zaslíbení spásy?

Ano, Bible nás na mnoha místech učí, že spaseni jsme skrze víru v Ježíše Krista. Ale neprozrazuje například modlitba, „Svatá Maria Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší,“ minimálně jisté pochybnosti o Kristově dostatečnosti ? Vždyť Bible říká, že naším přímluvcem je Ježíš Kristus:

1 J 2,1

Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.

To si myslíme, že přímluva Ježíše Krista není dostatečná? Nebo, že už Ježíš Kristus na svou roli přímluvce nestačí? Neprozrazuje to poněkud rouhavý postoj?

Naši římsko-katoličtí přátelé, přemýšlejte o tom prosím. Vždyť Ježíš Kristus je dokonalý ve všech svých vlastnostech! Proč umenšovat Kristovu velikost obracením se na jiné přímluvce?


Zdraví

reformovaný



L.Halík (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. únor 2007 @ 08:22:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--"Pane Ježíši přiveď do nebe všechny duše". Vadí mi z důvodu falešných nadějí, neboť Pán Ježíš v evangeliích řekl, že všechny lidi do nebe nepřivede. Řekl, že tam přivede pouze mnohé a těch mnohých nebude příliš mnoho, neboť cesta do Božího království je úzká a málokdo po ní kráčí.--

Jenže pane Halíku,ono Ježíšové Boží království je především uvnitř člověka viz. rozhovor Ježíše s farizeji v Lukášovi -nedá se říci hle je tady nebo tam atd. a Vy tady malujete obraz nějaké posmrtné dimenze kam by šla i Vaše duše...jak zcestné.. Taky mám za to,že Vám na tom vadí něco jiného-kdyby totiž byly tzv. spaseny všechny duše tak bys jste přišel ohodně zkrátka-celý život jste se tolik snažil,řadu světských věcí si odřekl..poctivě studoval Bibli...sloužil Bohu.... a najednou by jste se po smrti dostal do stejného nebe jako soused povaleč,který celý život jen pil a běhal za cizími ženami,nikdy se nemodlil... to by jste zchudnul velice...Vaše námoha by se ukázala zbytečnou,s heslem "když boží dárky tak pro všechny" by to už žádná odměna pro Vás vlastně nebyla.



Re: Životopis našeho Pána Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 05. únor 2007 @ 10:07:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Máme květen a to je v Římsko-katolické církvi mariánský měsíc...
- napsal reformovaný 5. února v 9:13.

Konečně jsem pochopil, proč se reformovaný chová jak motorový modlitební mlýnek: hodíš do něj rupii a vypadne zase totéž.

V Severním Irsku se totiž zasekli před několika lety a od té doby je trvale máj!

Olin



STANDOVI A REFORMOVANÉMU (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pondělí, 05. únor 2007 @ 17:22:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Standa: Růženec se může stát i amuletem. Růženec je totiž i předmět, složený z korálků různé velikosti navlečených na šňůrce, který slouží jako pomůcka k namixování správného poměru různých „modliteb.“ K těmto „korálkům na šňůrce“ se často vytváří silný citový vztah, který přerůstá až ve víru, že takovýto růžencový amulet má nadpřirozenou moc svého uživatele ochránit. V době konfliktu Srbska s Chorvatskem, jsem viděl v jednom časopise fotografii, která byla výmluvnou ilustrací použití růžence jako amuletu. Na té fotografii byl běžící chorvatský voják s růžencem a samopalem. Pravděpodobně, věříce v nadpřirozenou ochranu svého růžencového amuletu, běžel do boje s „pravoslavnými psy.“

M.P: Zrovna nedávno jsem se jednoho řidiče ptal když jsem viděl, že má za zrcátkem v autě růženec jestli se ho také modlí. Odpověděl, že ho má pro štěstí. Znám tohoto řidiče je to ateista. Ano pro tento typ lidi se růženec může stát amuletem stejně jako pro každého jiného vojáka se samopalem místo auta. Z té fotografie se ovšem nedovíme proč běžel voják s růžencem neboť zde se nabízí celá řada možností od modlil se růženec dostal rozkaz běžet nestihl si ho dát do kapsy, přes fotografii na objednávku až po pověrčivého bezbožného člověka…



Reformovaný: Ano, Bible nás na mnoha místech učí, že spaseni jsme skrze víru v Ježíše Krista. Ale neprozrazuje například modlitba, „Svatá Maria Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší,“ minimálně jisté pochybnosti o Kristově dostatečnosti ? Vždyť Bible říká, že naším přímluvcem je Ježíš Kristus:

1 J 2,1

Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.


M.P: Zapomínáš na to jak se Panna Maria přimluvila u Ježíše, aby proměnil vodu ve víno.
Já v tom vidím důkaz toho, že je naší přímluvkyní.



Nevidim jedinny duvod, proc (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 05. únor 2007 @ 17:47:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
bych oslavu Jezisova Zivota adresaoval nekomu jinemu, nez samotnemu Jezisovi, nez samotnemu Bohu Otci. Nevidim duvod, proc.

Z ruzence osobne mam pocit, ze Jezis Kristus tu je zminovan proto, aby oslavil velikost Panny Marie. Misto aby se Pan Buh oslavoval pokorou a poslusnosti Panny Marie, je tu Panna Maria oslavovana velikosti a svatosti jejiho syna.

A v ruzenci jsou take veci, ktere jsou NEBIBLICKE. Nanebvzeti Mariino, na priklad. To je tak velike tajemstvi, ze o nem nevedel ani Pavel, ani Petr, ani Juda, ani Jakub, ani Jan.



ADMINI RŮŽENEC ZKRÁTILI (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pondělí, 05. únor 2007 @ 19:11:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Vkládám růženec znovu celý tak jak jde postupně za sebou a to k vůli tomu, že asi někdo z adminů zkrátil tuto modlitbu a tím ji vytrhl z kontextu. Myslím, že se zbytečně tato modlitba odsuzuje aniž by se vědělo co je v ní za slova. Barevné odlišení si domyslete.



PRVNÍ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. Kterého jsi, Panno, z Ducha svatého počala.
2. kterého slíbil Bůh po prvotním hříchu.
3. kterého s touhou očekávalo lidstvo zbavené ráje.
4. v kterého doufali patriarchové.
5. kterého zvěstovali proroci.
6. pro kterého tě uchránil Bůh od všeliké viny.
7. kterého ti zvěstoval anděl Gabriel.
8. kterého jsi pokorně přijala svým “Staň se”
9. Který přijal lidské tělo ve tvém požehnaném lůně.
10. Kterého jsi,Panno, z Ducha svatého počala.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.

DRUHÉ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. se kterým jsi Panno, Alžbětu navštívila.
2. kterému jsi byla příbytkem a chrámem.
3. který tě posvěcoval, když jsi jej pod srdcem nosila.
4. kterého svatý Josef poslušně přijal.
5. který ti vnuknul ochotu posloužit Alžbětě.
6. kvůli kterému jsi velebila Boha chvalozpěvem Magnificat.
7. který svou přítomností potěšil svatého Jana v mateřském lůně.
8. který přinesl požehnání do domu Zachariášova.
9. se kterým jsi začala spolupracovat na vykoupení světa.
10. se kterým jsi, Panno, Alžbětu navštívila.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.

TŘETÍ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. kterého jsi, Panno v Betlémě porodila.
2. pro kterého se ve městě nenašlo místo.
3. který přišel na svět jako slabé dítě.
4. kterého jsi s láskou položila do jeslí.
5. kterého při narození radostně ohlašovali andělé.
6. kterému se přišli poklonit chudí pastýři.
7. ke kterému hvězda přivedla mudrce od východu.
8. který přišel spasit i pohanské národy.
9. kterého dal hledat Herodes, aby jej zabil.
10.kterého jsi, Panno, v Betlémě porodila.
Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.

ČTVRTÉ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. kterého jsi, Panno v chrámě obětovala.
2. který se chtěl podřídit Mojžíšovu příkazu.
3. který se obětoval svému nebeskému Otci.
4. kterého z vnuknutí Ducha svatého poznal a velebil Simeon.
5. o kterém vyprávěla prorokyně Anna.
6. se kterým ses obětovala Bohu.
7. kterého Simeon nazval světlem k osvícení pohanů.
8. kvůli kterému měl proniknout tvou duši meč bolesti.
9.se kterým jsi obětovala dvě holoubata, oběť chudých.
10.kterého jsi Panno v chrámě obětovala.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.

PÁTÉ TAJEMSTVÍ RADOSTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. kterého jsi, Panno v chrámě nalezla.
2. který rostl a prospíval moudrostí a věkem.
3. který, když měl dvanáct roků putoval do Jeruzalémského chrámu.
4. který zasedl v chrámě mezi učiteli zákona.
5. který udivoval přítomné svými otázkami a odpověďmi.
6. který horlil pro chrám, dům svého Otce.
7. kterého jsi se svatým Josefem s bolestí hledala.
8. který byl v Nazaretě poslušný tebe a svatého Josefa.
9. který posvěcoval každodenní prací a i tak vykupoval svět.
10.kterého jsi, Panno, v chrámě nalezla.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.

PRVNÍ TAJEMSTVÍ RŮŽENCE SVĚTLA

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1.který byl pokřtěn v Jordánu (Mt 3,13-17) (modlí se 10x vždy za slovem Ježíš)

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.

DRUHÉ TAJEMSTVÍ RŮŽENCE SVĚTLA

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

2.který v Káně zjevil svou Božskou moc (J 2,1-12) (modlí se 10x vždy za slovem Ježíš)

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


TŘETÍ TAJEMSTVÍ RŮŽENCE SVĚTLA

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,


3.který hlásal Boží království a vyzýval k pokání (Mk 1,15) (modlí se 10x vždy za slovem Ježíš)

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


ČTVRTÉ TAJEMSTVÍ RŮŽENCE SVĚTLA

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

4.který na hoře Proměnění zjevil svou slávu (Lk 9,28-36) (modlí se 10x vždy za slovem Ježíš)

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


PÁTÉ TAJEMSTVÍ RŮŽENCE SVĚTLA

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

5.který ustanovil eucharistii (Mt 26,26-28) (modlí se 10x vždy za slovem Ježíš)

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


PRVNÍ TAJEMSTVÍ BOLESTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. který se pro nás krví potil.
2. který v zahradě Getsemanské cítil slabost lidské přirozenosti.
3. který prožíval hrůzu a úzkos před utrpením, které měl podstoupit.
4. který vzal na sebe hříchy celého světa.
5. který viděl lidi, pro které bude jeho oběť marná.
6. který prosil: “Otče, je-li možno, vezmi tento kalich od mne!”
7. který volal: “Ne má, ale tvá vůle ať se stane!”
8. kterého posiloval anděl ve smrtelné úzkosti.
9. kterého apoštolové opustili a Jidáš zradil.
10.který se pro nás krví potil.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.



DRUHÉ TAJEMSTVÍ BOLESTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,


1. který byl pro nás bičován.
2. který byl svlečen a přivázán ke sloupu bičování.
3. který byl ponížený trestem určeným pro otroky.
4. kterého suroví lidé nemilosrdně týrali.
5. který tiše snášel kruté šlehy bičíky.
6. na kterém se vybila bezcitná lidská surovost.
7. ze kterého stékali praménky krve.
8. který odčiňoval svou bolestí hříchy těla.
9. který nenašel nikoho, kdo by s ním měl soucit.
10.který byl pro nás bičován.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


TŘETÍ TAJEMSTVÍ BOLESTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, pán s tebou, Požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. který byl pro nás trním korunován.
2. kterého vojáci oděli do rudého pláště.
3. kterému dali do rukou třtinu místo královského žezla.
4. kterému vložili na hlavu trnovou korunu.
5. před kterým vojáci posměšně klekali.
6. kterého bili třtinou po hlavě a plivali mu do tváře.
7. kterého Pilát vyvedl lidu a s hrůzou řekl: “Ejhle, člověk!”
8. kterého lid zavrhl s křikem: “Na kříž s ním”!
9. kterého vyvolený národ zavrhl: “Krev jeho na nás”!
10.který byl pro nás trním korunován.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


ČTVRTÉ TAJEMSTVÍ BOLESTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. který pro nás těžký kříž nesl.
2. který objal svůj kříž dobrovolně a s láskou.
3. který třikrát klesl pod tíží kříže.
4. kterého cestou na Kalvárii bili.
5. se kterým ses na bolestné cestě setkala.
6. kterému soucitná Veronika podala roušku.
7. kterému Šimon pomohl nést kříž, ale jen z donucení.
8. který napomínal jeruzalémské ženy.
9. který vyzýval také nás, abychom s ním nesli svůj každodenní kříž.
10.který pro nás těžký kříž nesl.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


PÁTÉ TAJEMSTVÍ BOLESTNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1. který byl pro nás ukřižován.
2. kterému strhli roucho a obnovili bolesti mnohých ran.
3. kterému probodli hřeby ruce a nohy.
4. který umíral na kříži mezi dvěma zločinci.
5. který se modlil za své trýznitele: “Bože odpusť jim.”
6. se kterým trpěla i jeho svatá Matka.
7. který řekl Janovi a v něm každému z nás: Hle, matka tvá!”
8. který splnil do krajnosti vůli Otcovu a do jeho rukou odevzdal duši.
9. kterému voják probodl kopím srdce.
10.který byl pro nás ukřižován.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


PRVNÍ TAJEMSTVÍ SLAVNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1.který z mrtvých vstal.
2.který sestoupil mezi zemřelé a oznámil jim vykoupení.
3.který zvítězil nad smrtí a nad hříchem.
4.který splnil svou předpověď, že třetího dne vstane z mrtvých.
5.který se ukázal Marii Magdaléně.
6.který se zjevil apoštolům ve večeřadle.
7.který se dal poznat učedníkům emauzským.
8.který přivedl k víře nevěřícího Tomáše.
9.který dal apoštolům moc odpouštět hříchy.
10.který z mrtvých vstal.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


DRUHÉ TAJEMSTVÍ SLAVNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1.který na nebe vstoupil.
2.který shromáždil apoštoly na Olivové hoře.
3.který rozeslal apoštoly do celého světa kázat a křtít.
4.který vyzval apoštoly, aby očekávali příchod Ducha svatého.
5.který slíbil, že bude s námi až do skončení světa.
6.který je s oslaveným tělem po pravici Otcově.
7.který přijde na konci věků soudit živé i mrtvé.
8.který odešel, aby nám připravil místo v nebeském království.
9.který chce, aby tam, kde je on byli i ti, kteří ho milují.
10.který na nebe vstoupil.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


TŘETÍ TAJEMSTVÍ SLAVNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1.který nám Ducha svatého seslal.
2.který jej seslal v podobě ohnivých jazyků shromážděným na modlitbách.
3.který seslal Ducha svatého, aby apoštolům připomenul všechna jeho slova.
4.který seslal Ducha síly, aby dodal odvahu mučedníkům.
5.který seslal Ducha Utěšitele, abychom neklesali na mysli.
6.který seslal Ducha Posvětitele, aby nás posvětil a vedl k Otci.
7.který seslal Ducha pravdy, aby vedl a řídil Církev.
8.který seslal Ducha moudrosti, abychom poznali, co je nejpotřebnější.
9.který seslal Ducha bázně Boží, bez níž nedojdeme spásy.
10.který nám Ducha svatého seslal.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.

ČTVRTÉ TAJEMSTVÍ SLAVNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1.který tě, Panno, do nebe vzal.
2.který tě uchránil od porušení v hrobě.
3.který tebe jako první učinil úcastnou slávy zmrtvýchvstání.
4.který tě udělal obrazem oslavené Církve.
5.který nás tvým nanebevzetím posiluje na pozemské pouti.
6.který tě učinil naší mocnou orodovnicí v nebi.
7.který ochotně vyslyší tvé prosby za nás.
8.který tvým nanebevzetím ukázal lidem, kde je jejich pravý domov.
9.který nám tvým nanebevzetím ukázal, co je připraveno těm, kteří jej milují.
10.který tě, Panno, na nebe vzal

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


PÁTÉ TAJEMSTVÍ SLAVNÉHO RŮŽENCE

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1.který tě, Panno, na nebi korunoval.
2.který ti odplatil pokorné plnění vůle Boží.
3.který z tebe, královny mučedníků, učinil královnu vesmíru.
4.který tě učinil královnou andělů a svatých.
5.který chce, abys byla Matkou Církve a pomocnicí křesťanů.
6.který chce, abys byla prostřednicí všech milostí.
7.který na tobě ukazuje budoucí slávu Církve.
8.který tě učinil útocištem hříšníků.
9.který ti neodepře v nebi žádnou prosbu.
10.který tě, Panno, na nebi korunoval.

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.








Katolická církev Biblicky věří, že Bůh může skrze ostatky světců učinit zázrak. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Úterý, 06. únor 2007 @ 11:04:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
2. Královská 13,20-21 (EKUM)
13,20 I zemřel Elíša a pohřbili ho. Nastávajícího roku vpadly do země hordy Moábců.
13,21 Když Izraelci pohřbívali jednoho muže, spatřili takovou hordu. I hodili toho muže do hrobu Elíšova. Jakmile muž přišel do styku s Elíšovými kostmi, ožil a postavil se na nohy.

Katolická církev Biblicky věří, že Bůh může skrze ostatky světců učinit zázrak.




Re: Životopis našeho Pána Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Čtvrtek, 08. únor 2007 @ 17:06:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Praktikování modlitby růžence nás může odvést daleko od Boha! (Skóre: 1)
Od Standa v Pondělí, 05. únor 2007 v 05:58:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) Posílám zde jeden velmi zajímavý a poučný článek od br. Reformovaného.
__________________________________________________________________________

Reformovaný, Standa:Duchovní onanie, mantra, amulet nebo modla? Co z toho je růženec?

M.P: Ani jedno ani druhé ani třetí ani čtvrté!!!!

Reformovaný, Standa: Nedávno jsme zde na GS byli velmi intenzivně seznamováni s růžencem i jeho historií a byli jsme rovněž vyzýváni k praktikování této podivné „modlitby“. Modlitba růžence však není jen nějakou neškodnou náboženskou úchylkou, jak by se snad někomu mohlo zdát.

M.P: Prosil bych odkaz na tuto diskusi neznám ji. Mě úchylně připadají tyto a podobné výroky od lidí, kteří nevědí jak se růženec modlí a co v něm je za slova.

Reformovaný, Standa: Praktikování této „modlitby“ nás může odvést daleko od Boha.

M.P: Jak jste to zjistili z nějakého „vědeckého“ výzkumu či z vlastní zkušenosti?

Reformovaný, Standa: Na úvod připomeňme, že Pán Ježíš nás vyzývá, abychom nemluvili v modlitbě naprázdno a nebyli tak jako pohané, kteří si myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov.

M.P: Při modlitbě růžence se nemluví na prázdno. Životopis našeho pána Ježíše Krista není drmolením prázdných slov! Pohané často při mantře opakují jedno slovo či větu a to zde není. Mnohomluvná modlitba může být i vlastními slovy.

Reformovaný, Standa: Modlitba má také vycházet ze srdce, jinak bychom mohli ctít Boha svými rty, ale naše srdce by mu mohlo zůstávat vzdálené.

M.P: Jak víte, že lidem, kteří se modlí růženec nevychází modlitba ze srdce? Vy do nich snad vidíte, že soudíte?

Reformovaný, Standa: „Modlitba“ růžence je ovšem pravým opakem těchto principů a navíc to není jen Bůh kdo je zde oslovován. Růženec se může stát vším, co bylo jmenováno v nadpisu.

M.P: V modlitbě růžence je oslavován Bůh a blahoslavena Panna Maria. Modlitba růžence graduje slovy: Sláva otci i Synu i Duchu Svatému jako byla na počátku i nyní i vždycky i na věky věků a uzavírá se další modlitbou a to Otčenáš jenž si na nebesích …a to vždy pokaždé desátém opakování růžencového tajemství jako je např.

PRVNÍ TAJEMSTVÍ RŮŽENCE SVĚTLA

Zdrávas Maria milosti plná, Pán s tebou, požehnaná ty mezi ženami a požehnaný je plod života tvého, Ježíš,

1.který byl pokřtěn v Jordánu (Mt 3,13-17) (modlí se 10x vždy za slovem Ježíš)

Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší.
Amen.


Reformovaný, Standa: Růženec je duchovní onanií, protože představuje sebeukájení jistých „náboženských“ potřeb.

M.P: A na to jste zase přišli jak?

Reformovaný, Standa: Je zřejmě možné se jej „modlit,“ což přináší určité pocity sebeuspokojení, bez toho, že by bylo třeba vstoupit do vztahu s Bohem. To by však bylo ještě tím nejmenším.

M.P: Každá křesťanská modlitba toto umožňuje. Protestantská nevyjímaje. Bylo by smutné kdyby to tak nebylo.

Reformovaný, Standa: Dlouhé, často mnohahodinové, bezmyšlenkovité drmolení slov způsobuje, že se růženec stává mantrou, která postupně vymývá mozek „modlitebníka.“

M.P: A na to jste přišli zase jak? Málo kdo se modlí více jak čtyři růžence denně. To však nezabere jak zde tvrdíte mnoho hodin, ale 1:30 hod. z textů je zřejmé, že neznáte obsah slov katolického růžence proto jsem vás s tímto textem seznámil, nebo mi chcete snad tvrdit, že jste se modlili mnoha hodinový růženec několik let a ze své zkušenosti víte, že je to tak jak tvrdíte?

Reformovaný, Standa: Růženec rovněž silně připomíná modlitební budhistické mlýnky. Vznik růžencového modlitebního mlýnku však nelze očekávat, protože točení mlýnkem by mělo na vymývání mozku oběti mnohem menší efekt než dlouhé drmolení. Také „příjemné pocity“ by byly pravděpodobně méně intenzivní.

M.P: Připomínat to může, ale o tom vymývání mozku je to vaše spekulace kterou vymýváte mozek lidem, kteří vám na to naletí.


Reformovaný, Standa: Růženec se může stát i amuletem. Růženec je totiž i předmět, složený z korálků různé velikosti navlečených na šňůrce, který slouží jako pomůcka k namixování správného poměru různých „modliteb.“ K těmto „korálkům na šňůrce“ se často vytváří silný citový vztah, který přerůstá až ve víru, že takovýto růžencový amulet má nadpřirozenou moc svého uživatele ochránit. V době konfliktu Srbska s Chorvatskem, jsem viděl v jednom časopise fotografii, která byla výmluvnou ilustrací použití růžence jako amuletu. Na té fotografii byl běžící chorvatský voják s růžencem a samopalem. Pravděpodobně, věříce v nadpřirozenou ochranu svého růžencového amuletu, běžel do boje s „pravoslavnými psy.“

M.P: Růženec je především „počítadlo“ a nemusí se k této modlitbě používat vůbec, někdo používá prstýnek který má v sobě zářezy pro odpočítávání počtu modliteb, jiný člověk může používat deset prstů svých rukou. Ano růženec se může stát amuletem pro ateisty, kteří ho vozí za zrcátkem svého auta vozí ho pro štěstí. U fotografie běžícího vojáka asi nezjistíme zda se jednalo o fotku na objednávku, nebo zda se voják nemodlil a když dostal rozkaz běžet tak si prostě růženec nestihl dát do kapsy. Nevěřící fotografové číhají na tyto záběry viz. Fotky z filmu u kterého jde záběr snadno zastavit a vyfotit v momentu se*****y tak jak nečistá duše fotografa potřebuje, aby se dal kdokoliv z duchovních zkompromitovat.

Reformovaný, Standa: Nejzávažnější ze všeho však je, když se růženec stane modlou a „nahradí“ vztah k Bohu. Naši římsko-katoličtí přátelé se jistě budou zapřísahat, že se to nemůže stát a kdyby snad, tak jen jako nějaký extrémní „úlet“ lidové zbožnosti. O opaku však může svědčit následující úryvek, který se už na GS v diskusi objevil. Je však tak závažný, že stojí za to si jej na tomto místě připomenout. Zde je zmíněný úryvek:

„Závěr encykliky: Po výzvě ke všem stavům v církvi k modlitbě růžence cituje papež modlitbu bl. Batolo Longa: O blahoslavený růženci Mariin, sladký řetěze, který nás spojuje s Bohem. Pouto lásky, které nás sjednocuje s anděly. Věži záchrany před útoky pekla. Bezpečný přístave v mořské katastrofě! Nikdy tě neodhodíme. Budeš nám útěchou v hodině smrti. Tobě patří poslední polibek hasnoucího života. A posledním výdechem našich rtů bude Tvoje sladké jméno, .......“

M.P: To mi připomíná jak se tonoucí stébel chytá když se zaštiťuje hned větou : Naši římsko-katoličtí přátelé se jistě budou zapřísahat…Pro mě je v této modlitbě důležité, že papež říká blahoslavený protože jím se má blahoslavit Panna Maria. Tuto modlitbu dostal svatý Benedikt přímo od Panny Marie a je dobře, že nás tato modlitba (ne nějaké materiální korálky) může spojovat z Bohem jako po „telefonu“. MODLITBA JE ROZHOVOR S BOHEM. Je to pouto lásky, které nás sjednocuje se všemi anděly i svatými a také s lidmi dobré vůle. Modlitbou a půstem se dá vyprosit mnoho milostí u Boha.


Reformovaný, Standa:V tomto úryvku jasně vidíme i ze slov samotného papeže, že růženci je připisována moc, která může patřit jedině Bohu. Věřím, že každý, kdo není slepý je schopen vidět, že růženec má potenciál stát se modlou a jako takový je extrémně nebezpečný.

M.P: Škoda, že se papeže nemůžeme na to zeptat. Trochu mi to připomíná tvrzení homosexuálů o tom kolik slavných lidí, kteří již nežijí bylo homosexuály. Oni se ti mrtví totiž nemohou bránit.

Reformovaný, Standa: Závěrem lze tedy konstatovat, že růženec může být duchovní onanií, mantrou amuletem a dokonce i modlou. Pokud se Vaši přátelé modlí růženec, varujte je prosím! Můžete jim rovněž tento článek vytisknout, nebo poslat link. Modlete se za ně, aby jim Bůh dal prohlédnout a praktikování růžencové mantry opustit.

M.P. Také mohu závěrem konstatovat, že stanovisko katolické církve k růženci a k lidové pobožnosti je jiné než jak se nám ho snaží pisatel podsouvat.

KKC Lidová zbožnost
1674 Kromě obřadů svátostí a svátostin katecheze musí brát v úvahu různé
formy zbožnosti věřících a lidové nábožnosti. Náboženský smysl křesťanského
lidu si našel v každé době různé formy zbožnosti, které obklopují svátostný
život církve, jako uctívání ostatků, návštěvy svatyň, pouti, procesí,
křížová cesta, náboženské tance, růženec, medailky, atd.
1675 Tyto výrazy jsou prodloužením liturgického života církve, ale
nenahrazují jej: "Uvedené pobožnosti se mají konat se zřetelem k
liturgickým dobám a v souladu s posvátnou liturgií. Z ní mají nějakým
způsobem vycházet a k ní přivádět lid, neboť ona je svou povahou daleko
převyšuje".
1676 Je nezbytné pastoračně rozlišovat, aby se podporovala a rozvíjela
lidová zbožnost a, je-li třeba, aby se očišťovala a aby se poopravil
náboženský smysl, který je základem takových pobožností a aby se
prohlubovalo poznání Kristova tajemství. Jejich provádění je podřízeno péči
a úsudku biskupů a všeobecným církevním předpisům.
Lidová zbožnost je v podstatě souhrn hodnot, který s křesťanskou moudrostí
odpovídá na velké existenční otázky. Lidový katolický "zdravý rozum" má
schopnost syntézy pro existenci. A tak tvořivým způsobem spojuje božské a
lidské, Krista a Marii, ducha a tělo, společenství a instituci, osobu a
komunitu, víru a vlast, rozumové chápání a cit. Tato moudrost je
křesťanským humanismem, který radikálně dosvědčuje důstojnost každé bytosti
jako Božího syna, obnovuje základy bratrství, učí, jak žít v souladu s
přírodou a také chápat práci a nabízí důvody k životu v radosti a
vyrovnanosti, i třeba uprostřed existenčních protivenství. Tato moudrost je
také pro lid základem rozlišování, evangelním instinktem, který mu dává
samovolně vnímat, kdy je evangelium v církvi na prvním místě nebo kdy je
jeho obsah vyprázdněn a dušen jinými zájmy.
Souhrn
1677 Posvátná znamení stanovená církví, jejichž cílem je připravit lidi na
přijetí plodu svátostí a posvěcovat různé životní události, se nazývají
svátostiny.
1678 Mezi svátostinami zaujímají důležité místo žehnání. Tvoří je zároveň
chvála Boha za jeho díla a za jeho dary, a přímluva církve, aby lidé mohli
užívat Božích darů v duchu evangelia.
1679 Křesťanský život se kromě liturgie živí různými formami lidové
zbožnosti, zakořeněnými v různých kulturách. Církev, i když musí bdít, aby
je osvítila světlem víry, podporuje formy lidové zbožnosti, které vyjadřují
evangelní instinkt a lidskou moudrost a obohacují křesťanský život.


Miloslav Pletánek



Stránka vygenerována za: 0.82 sekundy