Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 542 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116567086
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Historický vývoj v cirkvi
Vloženo Sobota, 24. únor 2007 @ 12:29:52 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal ivanp

Po zhruba 2000 rokov vývoja Cirkvi dnes môžme zjednodušene povedať, že v kresťanstve nachádzame tri prúdy: 1. Rímsko - katolický 2. Ortodoxný (pravoslávny) 3. Protestanský Každý z týchto smerov je niečim charakteristický a každý má iný dôraz:  

1. Rímsko katolický - snaží sa o historickú kontinuitu s pracirkvou, základom je obeta (omša). Ak z RKC odstránime omšu, stráca svoju podstatu. Na Bohoslužbe nemusí byť kázeň (homília), môže sa čiastočne prispôsobiť liturgia(napr. národnostne, etnicky...), ale musí byť prinesená obeta, eucharistia. 2. Ortodoxný - snaží sa o historicko - liturgickú kontinuitu s pracirkvou, základom je liturgická forma bohoslužby. Ak odstránime liturgiu, cirkev stráca svoju podstatu. Nie je dôležitý výklad Božieho slova, dôležité a to čo ľudí približuje k Bohu je správna predpísaná liturgia. 3. Protestanský - základ tvorí Božie slovo - Biblia. Ak odstránime z protestantizmu Bibliu, stráca sa jeho podstata. V protestantizme základom bohoslužby je Slovo Božie, jeho výklad, nemusí byť liturgia. Bez Písma sa stráca podstata protestantizmu. Ktorá forma sa najviac podobá pracirkvi, v čom sú jednotlivé dôrazy správne a kde nesprávne? ivanp


"Historický vývoj v cirkvi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 24. únor 2007 @ 14:13:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Takto vidí ony 3 proudy člověk zvenku, nikoliv zevnitř. Zvenku se to tak jeví.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 24. únor 2007 @ 16:49:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O prvních křesťanech se píše, že přijali Boží slovo (skzre Petra), vytrvale poslouchali učení apoštolů, lámali chléb a modlili se, každého dne pobývali v chrámu, rozdělovali ze společného podle toho, jak kdo potřeboval a byli všemu lidu milí (Skutky 2).



Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 24. únor 2007 @ 16:59:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane, příliš schématické, příliš umělé.

Já pokládám za "pracírkev" nikoli to společenství, o němž se píše ve Skutcích apoštolů, ale to, co se dělo v "Den církve", tedy na Sínaji. Odtud se odvíjí vše další o církvi, přes Ester po evangelia a Ježíšovo zaslíbení - na té skále postavím svou církev.
Prototypem pak, jak se staví, je Ježíšových Dvanáct.

Všechno ostatní je aplikace...

Olin



Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 24. únor 2007 @ 20:19:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani liturgie ani mše nebyla součástí pracírkve. Byla jí SLUŽBA SLOVA. Tedy za 3. je správně.



Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 24. únor 2007 @ 22:57:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

Nezapomeň, že čtenáři nejsou tak hloupí. Tvrdíš, že jsem kejklíř, a tak se trochu blíže podívejme na Tvoji dialektiku. Nejprve uvádíš svoji tezi církve:

Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Od Olin v Sobota, 24. únor 2007 v 17:59:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ivane, příliš schématické, příliš umělé.
Já pokládám za "pracírkev" nikoli to společenství, o němž se píše ve Skutcích apoštolů, ale to, co se dělo v "Den církve", tedy na Sínaji. Odtud se odvíjí vše další o církvi, přes Ester po evangelia a Ježíšovo zaslíbení - na té skále postavím svou církev.
Prototypem pak, jak se staví, je Ježíšových Dvanáct.

Všechno ostatní je aplikace...

Olin

Na to Ti oponuji, že je to katolické pojetí citací katechismu katolické církve.


Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Od Pastýř v Sobota, 24. únor 2007 v 18:49:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Což je Oline, jak jinak, samozřejmě římsko-katolické pojetí:
"Slovo „církev“ (biblické pojmenování „ekklésia“, z řeckého „ek–kalein“ — „svolat“) znamená „svolání“, „shromáždění“. Označuje shromáždění lidu, obyčejně náboženského rázu. Výraz je často užíván v řeckém překladu Starého zákona, když označuje shromáždění vyvoleného národa, které se sešlo před Bohem, především shromáždění u Sinaje, kde Izrael dostal Zákon a kde byl Bohem ustaven jako jeho svatý lid. Tím, že se první společenství těch, kteří věřili v Krista, nazvalo „církev“, vyjádřilo, že se považuje za dědice onoho shromáždění. V církvi Bůh „shromažďuje“ svůj lid ze všech končin země. Výraz „kyriaké“, z něhož vzniklo angl. „church“, něm. „Kirche“ a české „církev“, znamená „ta, jež patří Pánu“(KKC, paragraf 751)

Pastýř


Ty odpovídáš:


Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Od Olin v Sobota, 24. únor 2007 v 19:00:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

:-))
Tak takové vidiny mě u tebe nepřekvapí.
Kdypak jsi, prosím, viděl nebo slyšel nějakou katolickou církev, která by toto učila?
Ne že by to bylo až v takovém rozporu, vždyť církev je církev, máme ji s katolíky společnou, a jestli je něco v MÉ eklesiologii blízké katolíkům, tak je to mé učení o prioritě viditelné církve. O tom jsem se však tady nezmínil.

Jinak je eklesiologie jednou z nejnápadnějších disciplín teologie, v níž se s katolickými autoritami shodnout nemohu. (Ačkoli je jinak těch kompatibilních prvků mého a jejich učení jistě víc, než těch nekompatibilních).

Olin


Pilný čtenář si jistě povšimne, že zde zpochybňuješ, že by to katolická církev učila.


Re: Historický vývoj v cirkvi (Skóre: 1)
Od Olin v Sobota, 24. únor 2007 v 19:56:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

To to trvalo, než mi došlo, že KKC je nejspíš katechismus!

Taková shoda mě pochopitelně velmi těší, je vidět, že teologové dospívají ke stejným závěrům o základních biblických pojmech.

Ale toto není katolická eklesiologie, pastýři. To je jen vysvětlení pojmu, který máme v Bibli my i katolíci.

Stejně je to psina, jak ty, který víš o katolické církvi prd, podrobně studuješ katolický katechismus. K čemu ti to je? Abys věděl, v čem se máš odlišovat? Nechápu.
Napadá tě snad nějaké zásadně odlišné vysvětlení slova "církev"? Nějaké ausgerechnet protestantské?

Olin

Souhrn:

Je pozoruhodné, jak behem několika munut umíš udělat ze slov:

„Kdypak jsi, prosím, viděl nebo slyšel nějakou katolickou církev, která by toto učila?“ 19:00:25 CET

Slova:

„Taková shoda mě pochopitelně velmi těší, je vidět, že teologové dospívají ke stejným závěrům o základních biblických pojmech.“ 19:56:10 CET

Jinými slovy: V sedm hodin popíráš, že by vůbec někdo z katolických církví něco takového učil, že Ty se s katolíky na tom neshodneš a za slabou hodinku už tvrdíš, že katoličtí teologové dospívají ke stejným závěrům o základních biblických pojmech a že tyto teze zastáváš také.

Dokumentuje to mimo jiné nejen úroveň Tvých znalostí, ale i Tvůj vztah k pravdě.


S přátelským pozdravem,

Tvůj Pastýř




Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy