Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467526
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co je příčinou rozdělení křesťanstva?
Vloženo Čtvrtek, 08. březen 2007 @ 20:57:25 CET Vložil: stepan

Ekumenismus poslal demagog

Co je příčinou rozdělení křesťanstva? Biblická odpověď je jednoznačná. Jedná se o tělesnost. Všude tam, kde se Bible zmiňuje o rozdělení křesťanů, tam se jako příčina uvádí tělesnost. Jaké jsou znaky tělesnosti? v Bibli je nekolik míst, kde se tato otázka zodpovídá a většinou se tam objevuje také rozdělení. V dějinách církve došlo k několika zlomům. Jedním z nich byla vláda císaře Konstantina Velikého. Církev přestala být pronásledováno, ale naopak, stala se součástí státní správy. Křesťanství však vzniklo v podmínkách bezbrannosti, pronásledování, jeho filozofie byla filozofii utlačovaných, ne vládnoucích. Na to musela církev zareagovat. Dokonce za vlády Theodosia došlo k uzákonění toho, že pouze křes´tané se mohli učástnit řízení státu. Důsledek tohoto rozhodnutí byl jednoznačný: Mocichtivci a karieristé se nahrnuli do církve.


Další zlomový okamžik: Pád Západní civilizace, západořímské říše. Nositelé křesťanství se stali barbaři. civilizační úroveň klesla o pár pater dolů. Křesťanství se zákonitě zjednodušilo. Mnohdy nešlo pod povrch člověka. A co více, bylo zneužito jako nástroj k znevolnění lidí. Lidé byli drženi v nevědomosti, stav feudální společnosti jim byl předložen jako vůle Boží.

Poměrně záhy se v církví objevily první spory. Církev je musela řešit. Přijala se v podstatě doktrína mluvící o jedinném správném výákladu Písma. Kde byl spor mezi jednotlivými teology, tam se hledalo jedinné správné řešení. To mělo za následek, že definice to, co je ještě křesťanství a co již ne, se postupem doby stále ztenčovala. Tato definice přestala krýt Bibli v její různorodosti. A navíc, vlivem nabalující se tradice byly jako dogmata přidávany věci, které se na čistě biblickém základě nedaly obhájit. V církvi se utlumila diskuze. Ten, kdo měl jiný názor, než byl oficiální, byl pokládán za heretika, kacíře, byl pronásledován a upalován. Nakonec začala církev bránit laiům k přístupu k Božímu Slovu a ke Svátiostem. Byla zakázana četba Bible a zavedeno přijímání pod jednou.

Za této situace nebyla možnost hájit názor uvnitř církve. Diskuze byla řešena zbraněmi. Zbývala jedinná možnost: Odejít. Husité původně nechtěli zpřetrhávat svazky s církví. Jedinní táboří si založili vlatní církevní organizaci, ve čtiřicátých letech patnáctého století však byla tato církev Jiříkem z Poděbrad násilně rozehnána a její předáci, Mikuláš Biskupec a Václav Koranda zahynuly ve vězení. První evangelikální církví se tedy stala jednota bratrská. Ale jak sám název napovídal, také staří bratři se cítili součástí katolické církve, nezakládali novou "církev", ale pouze "jednotu.". V dnešním slovníku bychom řekli, že se snažili založit "názorovou frakci" uvnitř církve. I tato jednota byla posléze pronásledována. Tento vývoj gradoval ve vystoupení Martina Luthera. Tím nastalo velké schizma západního křesťanstva. Že tento rozpad byl akt tělesnosti a ne duc*****sti lze dokumentovat na spoustě případů násilí, které si navzájem protestanté a katolíci způosbili.

Byla to tělesnost v církvi, která vedla k rozdělení. V listu Galatským jsou popsány znaky tělesnosti, všechny bychom snad našli v církvi té doby. Jednota tehdy prosazovaná nebyla jednota v různorodosti, ale v šabloně. Nešťastné učení o existenci jediného správného výkladu Písma vedlo k netoleraci k názoru druhého. k povýšenosti.

Dnes tedy máme křesťanstvo rozděleno do mnoha crkví a církviček. Je toto rozdělení znakem duc*****sti? Anebo tělesnosti? Ale dát se vést tělem znamená smrt, dát se vést Duchem je život a pokoj! nemám se spokojovat v tělenosti, ale pokoj hledat v duchovním člověku!

Dnešní situace křesťanstva není totožná se situací 15 a 16 století. Dnes nikdo neupálí svého bližního kvůli odlišnému názoru. Dnes se právě otvírají dveře ke vzájemnému naslouchání. Kdybychom dali přečíst chartu oecumenicu husitum, odmítli by ji? Kdybychom ji dali přečíst prvním protestantům, byly by proti? To, co bylo dobré v patnnáctém šestnáctém století, rozchod s katolickou církví, nemusí být dobré ve století dvacátém prvém.

Mezi církvemi a církvičkami jsou rozdíly, věroučné, liturgické, teologické, tradici. Víra v to, že existuje jedinný správný biblický výklad vmá ovoce v tom, že těchto jedinných správných výkladů jsou na tisíce. Každá církvička, každý křesťan, má jeden takový. A protože v našich myslích existuje jedinný správný výklad, jedinná správná tradice, a to samozřejmě ta naše, vede cesta k jednotě vyvrácením názorů toho druhé? Anebo je cestou k jednotě vzájemný respekt a úcta? Máme čekat na to, až kdosi moudrý objeví ten skutečně jedinný správný výklad Písma? A jestliže se to stane, povede toto k jednotě, anebo vznikne další církvička s dalším jedinným správným výkladem Písma?

Podle čeho svět pozná, že jsme Kristovi učedníci? Podle toho, jak správně vykládáme Jeho Slovo? Podle toho, jaké velké zázraky se mezi námi budou dít? Podle toho, jak hlasitě budeme zpívat žalmy? Podle volání halelujah? Anebo podle lásky, kterou máme mít, my učedníci Kristovi, jeden k druhému?

Jsme zvláštní sorta lidí, my, křesťané. O jedno písmenko jsme schopni vzájemně se zabíjet a na toto zabíjení být ještě hrdi a staletí je oslavovat vítěznými pochody. Místo, abychom si sypali popel na hlavu, tak s velkým rámusem a bubnování chodíme ulicemi a slavíme velká vítězství... Nad kým? Nad svými spolubratřími v Kristu!

Pavel se nás ptá: Je Kristus v sobě rozdělen? Nemáme účast na Jednom Kristově těle? Na jedné Kristově smrti? Nejsme snad pokřtěni jedním a tím samým křtem? Ano, možná každý jinak chápeme Bibli, například eucharistii. Ale odkud to odlišné chápání pramení?

Zda li né z naší pýchy? Zda li né z toho, že nám nestačí to, co je nám Bohem Zjeveno v Bibli? Ale že chceme poznat všechna tajemství včetně těch, která Bůh zapečetil? Moc jsme se v ráji napapali zakázaného ovoce a ted po něm stále máme hlad. Chceme poznat veškerá tajemství, chceme znát to, co zná Bůh. Tak je v tom malém kousíčku chleba přítomen Kristus anebo není?

Ne, jsme pyšní. Heslo: Jen Bible je v podstatě jen fráze. Nestačí nám "Jen Bible." Nestačí nám to, co je v Bibli zjeveno a vyjeveno.Nestačí nám Slovo Boží. Chceme více. Chceme všechno. To je naše tělesná podstata, kterou jsme zdědily po Adamovi a Evě. Odmítáme tajemství, ale chceme všechno piznat. Nejsme skromní, tiší, pokorní. Trpěliví, laskaví, ochotní dát se přesvědčit. Mírnost, trpělivost, sebeovládání. Ne. Chceme znát všechno a hned.

Prý k sobě máme lásku. Ale odmítáme společně usednout k jednomu stolu. Proč ne? Nemáme snad jednoho Společného Pána? Nemáme společné Slovo Boží, které je nám zjeveno? Proč se tím nespokojíme? Proč nejsme vděční tím, co máme?

Je snad na světě katolík, který pochybuje o tom, co napsal o večeři Páně apoštol Pavel například v Listu Korintským? Je na světě protestant, který by Janovi nevěřil, že Ježíš je pravý chléb, který sestoupil z nebe? Otcové jedli manu na poušti, Já Jsem Pravý Chléb, kdo z něho jí, nezahyne, ale má život věčný. Copak v toto všichni společně nevěříme?

Ale nám nestačí Kristova Slova. Nejsme s tím spokojeni. Dělá nám problém uvěřit prosté větě: jezte, toto je mé tělo, pijte, toto je má krev. Ne, my nechceme věřit, my si žádáme vysvětlení. A pověz nám "Mistře, jsi v tom chlebu celý, nebo jenom částečně? A ta krev, tos myslel symbolicky, že? A musíme jíst a pít obojí, netačí třeba jenom jedno z toho?"

Kdo miluje Pána Ježíše Krista? Jedna z charakteristik zní: Ten, kdo zůstává v Božím Slově. Máme si vzít příklad z dětí. Děti chápou to, co jim řekneme, bezprostředně. Chytají nás za slovo. Děti nedumají nad tím, co jsem myslel slibem, že spolu zajdeme například do kina. Ne. Dětem stačí slovo. Na vysvětlení slov zpravidla nejsou zvědavé.

To, co je společné nám křesťanům, je Boží Slovo. Na něm stavějme jednotu. Ne na iluzi jedinného správného výkladu Písma. Ale na Slově Božím. Jenom Písmo! Respektujem své tradice, své výklady. Vraťme se ke kořenům. K Písmu, k apoštolskému vyznání víry.

Všichni věříme, že Kristus řekl: Toto je mé tělo, které se za vás láme, které se za vás obětuje, toto je má krev, která se za vás vylívá a která pečetí smlouvu. Každý z nás k těmto slovům řekne amen! Jen Bible! Kdo k těmto slovům řekne Amen, to je můj bratr v Kristu a s ním toužím přijímat Večeři Páně. Ať už věří tomu, že Kristus je v chlebě fyzicky přítomen, nebo tomu, že se jedná o symbolickou připomínku. Věří li můj bratr tomu, co je v Bibli napsáno o eucharistii, s ním toužím sploečně přijímat Krista Obětovaného. Neptám se: jak chápeš poslední večeři, ptám se: Věříš v Poslední večeři?

PS: Omlouvám se za případné překlepy.


Podobná témata

Ekumenismus

"Co je příčinou rozdělení křesťanstva?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 59 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je příčinou rozdělení křesťanstva? (Skóre: 1)
Vložil: Binford (gucio@tiscali.cz) v Pátek, 09. březen 2007 @ 18:28:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajimavý článek. Můj pohled je jako říkají slováci Áno, aj :o)). Tj že problém nejednoty církve je přece jenom složitější. A dokonce s tím počítá i Písmo (tj s určitou nejednotou v církví viz např. ovce a kozli). No a nakonec bych chtěl říct, že nevěřím ani v Poslední večeři ani v Eucharistii, ale věřím v Ježíše Krista, toho ukřižovaného.



Re: Co je příčinou rozdělení křesťanstva? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 09. březen 2007 @ 21:20:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký článek, určitě stojí za zamyšlení a nejen nad ním ale hlavně nad sebou. Tak díky. Honza



Re: Nejednota v učení je hlavní příčinou rozdělení. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 18:48:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Demagogu,

opravdu děláš čest svému nicku. Tvůj článek je pouze snůškou demagogie.
Příčinu rozdělení křesťanstva nám nejlépe osvětlí samo Písmo. A to říká, že do JEDNOTY nás mohou
dostat pouze lidé k tomu určení, kteří to udělají na základě JEDNOTY V UČENÍ.

"A On dal některé zajisté APOŠTOLY, některé pak PROROKY, jiné pak EVANGELISTY, jiné pak PASTÝŘE a UČITELE.
Pro SPOŘÁDÁNÍ SVATÝCH, k dílu služebnosti, pro vzdělání Těla Kristova. Až bychom se SBĚHLI všichni v JEDNOTU VÍRY ( = jednota učení - viz. kontext ) a známosti Syna Božího, v muže dokonalého, v míru postavy plného věku Kristova. Abychom již více nebyli DĚTI, ZMÍTAJÍCÍ SE A TOČÍCÍ KAŽDÝM VĚTREM UČENÍ v neustavičnosti ( řec. falši ) lidské, v prohnané lstivosti ďáblových bludů ( řec. originál ).

Apoštol Pavel zde zjevuje, že hlavní příčinou rozdělení věřících, je právě NEJEDNOTA VÍRY ve smyslu UČENÍ a podléhání lidské falši
a satanově prohnané lstivosti, se kterou injektuje do Církve své BLUDY. Nesprávné UČENÍ zde hraje klíčovou roli v příčině NEJEDNOTY.

Je to právě proto, že ZDRAVÉ UČENÍ je trnem v ďáblově oku a proto ďábel v první řadě útočí na PRAVDU. Ví, že když se mu podaří obelhat věřící svými KLAMY, má je pak ve své hrsti.

Proto je tak důležité vlastnit APOŠTOLSKÉ UČENÍ, které má SJEDNOCOVACÍ EFEKT. Dnes máme JEDNOTU DUCHA, ale nemáme JEDNOTU VÍRY ( učení ) a tím i ZNÁMOSTI SYNA BOŽÍHO.

Ta jednota Ducha platí pochopitelně jen pro věřící, kteří nebyli svedeni žádnými kardinálními bludy. Např. se znovuzrozenými bratry, kteří např. podlehli učení a duchu Hnutí víry apod. JEDNOTU DUCHA NEMÁM.



Re: Co je příčinou rozdělení křesťanstva? (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 22:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
ďábel.



Re: Co je příčinou rozdělení křesťanstva? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 22:37:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jdu spat... Dobrou noc, Gregu...



Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy