Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Danny42
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116502434
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ?
Vloženo Středa, 14. březen 2007 @ 09:48:50 CET Vložil: dagg

Kritika bludů

Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ?

Zkusme porovnat interpretaci evangelia z pera Dereka Prince a podáním evangelia našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista Nazaretského, jak o něm píše apoštol Pavel a také autor Listu Židům.


Z "ráje" Kristus pokračoval dolů do oblasti "šeólu" vyhrazené pro duchy bezbožných. Zřejmě jeho sestup na toto místo muk byl nutný k dovršení díla smíření za lidské duchy, protože musel vytrpět nejen tělesné, ale také duchovní důsledky hříchu.”4

Prince D., Základy, kniha V - VII, samizdat, str. 21


Evangelium, jak nám je znovu připomíná apoštol Pavel ve svém 1. listě Korintským v 15. kapitole:

15,1 Chci vám připomenout, bratři, evangelium, které jsem vám zvěstoval, které jste přijali, které je základem, na němž stojíte,
15,2 a skrze něž docházíte spásy, držíte-li se ho tak, jak jsem vám je zvěstoval - vždyť jste přece neuvěřili nadarmo.
15,3 Odevzdal jsem vám především, co jsem sám přijal, že Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem
15,4 a byl pohřben; byl vzkříšen třetího dne podle Písem
,
15,5 ukázal se Petrovi, potom Dvanácti.
15,6 Poté se ukázal více než pěti stům bratří najednou; většina z nich je posud naživu, někteří však již zesnuli.
15,7 Pak se ukázal Jakubovi, potom všem apoštolům.
15,8 Naposledy ze všech se jako nedochůdčeti ukázal i mně.

“Sedm je číslo, které označuje dílo Ducha svatého. Je to číslo úplnosti, dokonalosti. Sedm označuje, že je dílo vykonáno dokonale. To bylo přesně naplněno způsobem, kterým Ježíš prolil svoji krev. Jeho krev byla přesně sedmkrát prolita, než byla dokonána oběť. K prvnímu prolití “krve došlo v Getsemanské zahradě… v potu začala jeho krev pronikat z těla… k druhému prolití krve došlo, když byl v domě velekněze vyslýchán a týrán…třetí prolití krve je zaznamenání v Mt 27,26…Pán nastavuje [bičování] svá záda.. čtvrté prolití krve… rvali Ježíšovy vousy v chomáčcích a hrstech, a tímto způsobem byla také prolita Jeho krev… páté prolití krve byla trnová koruna… šesté prolití krve bylo samotné ukřižování… sedmé a poslední prolití krve... jeho bok byl proboden kopím” 5

Prince D., Extravagantní láska… str. 19

Židům 9,12
 A nevešel do svatyně s krví kozlů a telat, ale jednou pro vždy dal svou vlastní krev, a tak nám získal věčné vykoupení.

Židům 9,27 jinak by musel trpět mnohokrát od založení světa. On se však zjevil jen jednou na konci věků, aby svou obětí sňal hřích.

Židům 9,28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.

Na závěr bych se rád zeptal čtenářů i autorů na GS: KTERÁ INTERPRETACE EVANGELIA JE SPRÁVNÁ?



Podobná témata

Kritika bludů

"Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 71 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Středa, 14. březen 2007 @ 09:52:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
sry, ale nejak nerozumim co tu porovnavas ;)



Taky z Bible (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 14. březen 2007 @ 11:05:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.

Kazatel 9:5



Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Středa, 14. březen 2007 @ 11:35:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď na otázku:
každá (lidská) interpretace evangelia i jiných textů může být ujetá. Tato je samozřejmě ujetá taky a v případě tohoto článku je správná citace jak uvádíš - "jak nám je znovu připmíná apoštol Pavel..."

Ale vždycky má přednost Boží Slovo, které je neměnné, před nějakými výklady od kohokoliv :-)



Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 14. březen 2007 @ 11:47:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je právě to, co se dá vyčítat Dereku Princovi v oblasti učení. Kristova duchovní smrt v pekle je BLUD, který nemá opodstatnění v Písmu. Kritus nesl trest za naše hříchy POUZE na svém TĚLE NA KŘÍŽI. Ani předtím, ani potom.

Tvrdit, že vylití Kristovy krve v Getsemane anebo na kříži v důsledku probodení kopím, bylo pro naši spásu a bylo součástí Kristovy oběti na kříži za naše hříchy, je další BLUD. V okamžiku probodení kopím již byla spása DOKONÁNA.

Oba bludy patří mezi kardinální - to znamená, že zbavují jejich nositele a jejich učení Ducha Božího, protože jedna mrtvá moucha dokáže nakazit CELOU apatykářskou mast ( Kaz 10,1 ). Kdo ze znovuzrozených věřících přijímá a čte takové učení, naplňuje se tak
duchem, který není z Boha, přestože v nitru má Ducha svatého.



Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 14. březen 2007 @ 12:27:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

--Ale vždycky má přednost Boží Slovo, které je neměnné, před nějakými výklady od kohokoliv :-)--

Fakt dobrý vtip:-)



Evangelium podle Dereka Prince je falešné a nemá podporu v Písmu! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 14. březen 2007 @ 16:22:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důkazy o tom můžete nalést v odborné analýze  Biblická antropologie.  Tento článek je opravdu velmi kvalitní a podle mě si právem zasluhuje uznání a úctu.    



Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Středa, 14. březen 2007 @ 17:57:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani já nejsem samozřejmě příznivcem podobného výkladu Písma, např. ve smyslu toho, že by bylo potřeba ještě ke Kristovo dodatečně k oběti na Golgotském kříži (kde umírající Ježíš zvolal: „dokonáno jest“) něco k Jeho utrpení dodávat a nikdy jsem zastánce této doktríny nebyl. Byl jsem jednou svědkem toho, když M.oděj (manžel jakobín) vyučoval zmíněnou teorii na základech pro křtěnce, kde jsem se také proti okamžitě ohradil a pro sebe přijal pekelnou historku jako nebiblickou. Pak jsem se již myslím se zmíněnou teorií u nikoho nesetkal. Spíše to budí dojem jakéhosi zvláštního zjevení. Jak už bylo výše zmíněno, Kristus trpěl podle písem: I Korintským v 15/3 Odevzdal jsem vám především, co jsem sám přijal, že Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem
4 a byl pohřben; byl vzkříšen třetího dne podle Písem
,
nebo Židům 9,28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají. Nevlastním sice (údajné) samizdatové základy zmíněného autora, nicméně znám celkem jistě výklad a pohled D. Prince k této záležitosti. Zmíněná citace (nespochybńuji věrohodnost) nesedí s tím, co tento biblický učitel k této záležitosti vykládá v jiných, v novějších materiálech. V desetidílných Základech víry v kapitole IX . Vzkříšení těla Derek Prince tvrdí, že Ježíš sestoupil po smrti na kříži do hádu, jednak do říše mrtvých pro spravedlivé (Abrahamovo lůno), neboť byl shledán Bohem spravedlivým Lk 23/39-43 a také jako jediný (On sám) , který porazil smrt, svým bezhříšným způsobem života, mohl překlenout tu nepřekročitelnou propast (porovnej Lk 16/19-31 ) mezi říší smrti pro spravedlivé a nespravedlivé, a přišel i k duchům odsouzených ve vězení (I Pt 3/18-20), kteří neuposlechli ve dnech době Noeho a zvěstoval tam jakousi zvěst evangelia (I Pt 4/5-6). Více se snad Bible nezabývá tímto časem tří dnů Kristovi smrti. Osobně si myslím, že tomuto biblickému učiteli, který byl velice uznávaným i v oblasti znalosti řečtiny, se na GS zbytečně nasazuje psí hlava. Vždyť sami můžeme vše zkoumat a dobrého se držet. Věřím, že Ježíšovo vzkříšení je zárukou i našeho vzkříšení, pokud jsme uvěřili jeho evangeliu a Kristu v pokání odevzdali svůj hříšný život: Koloským 1:18 On jest hlavou těla - totiž církve. On je počátek, prvorozený z mrtvých - takže je to on, jenž má prvenství ve všem. 19 Plnost sama se rozhodla v něm přebývat, 20 aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno, co jest, jak na zemi, tak v nebesích - protože smíření přinesla jeho oběť na kříži. 21 I vás, kteří jste dříve byli odcizeni a nepřátelští Bohu svým smýšlením i zlými skutky, 22 nyní s ním smířil, když ve svém pozemském těle podstoupil smrt, aby vás před Boží tvář přivedl svaté, neposkvrněné a bez úhony - 23 pokud ovšem pevně zakotveni setrváte ve víře a nedáte se odtrhnout od naděje evangelia, jež jste slyšeli, jež bylo kázáno všemu stvoření pod nebem a jehož jsem se já, Pavel, stal služebníkem. PS: Vidím, že Grano zase žije, tak jen doufejme, že hackerská epizodka nebyla pro některé "náročná životní situace"... Pattre



Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 14. březen 2007 @ 18:53:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pattre,

toto učení sice popírá Kristovo Božství, neboť Bůh je nesmrtelný a nemohl tudíž duchovně zemřít, ale vzhledem k mnoha falešným učením Dereka Prince ještě není tak zle. Mnohem horší je jeho eklesiologie, která je silně protidenominační a nahrazuje klasické církevní struktury úřady elitních, charismatických nevolených vyvolených apoštolů, kteří mají pást charismatické křesťany uvnitř mrtvých, denominačních církví. Na této eklesiologii rozvíjela i KMS svoji strategii přelézání ohrad a podrobovala autoritě svých úřadů i křesťany z ostatních denominací proti vůli vedení jejich církví. Tak mohl být nepříklad charismatický pastor regionálním vedoucím kazatelů necharismatických církví. Mnohdy se k tomu používalo pastýřsko-učednických tandemů, ústících do naddenominační pyramidy. Dosážení této hierarchické jednoty pak mělo – na základě zmanipulovaných výkladů SZ – vést k tzv. „Velkému Probuzení Poslední doby.“ Dnes na tyto modely navazují například Kurzy Alfa.

Pastýr




Gregorius (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 14. březen 2007 @ 21:05:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-Ten vtip spočívá v tom, že bez výkladu správně Božímu Slovu neporozumíme.--

Nemluvňata žádným psaným Božím slovům nerozumí a přesto znají věci Otce


--Na psaní i výklad Slova Božího však musí existovat PATENT.--

Nemusí to jsou jen vaše přání,aby tomu tak bylo.Vtip je právě v tom psát o neměnosti Bible když  každý ví kde se tím hlouběji zabývá,že jak hebrejské texty SZ tak i NZ se vyskytují v různých verzích,docházelo i k chybám při opisování ,dále národní překlady obsahují také nejrůznější odchylky od nejstarších dochovaných textů.Někdy se církevníci nestydí lhát a záměrně si upravovat text tam kde se jim to hodí odstrašující příklad takového počínání je např. český ekumenický překlad.


--Každý Bibli psát ani vykládat nemůže.--

Proč by nemohl? Ono by šlo při shodě historických okolností napsat nějakou knihu ,kterou by si za pár staletí lidé prohlásily za Boží slovo-už se tak stalo x krát.

-- Ten patent měli např. apoštolové.--

Ježíšovi apoštolové NZ nenapsali a první křesťané stovky let žádnou Bibli neměli,takže je podobná úvaha  jako chtít namalovat Janu Žižkovi lehký kulomet....



Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 06:43:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, vidím, že jste tu všichni chytří jak rádio... posuzovat někoho a jeho smýšlení aniž byste s dotyčným mluvili a tento výklad s ním probrali je slušně řečeno nemoudré.

uvádíte
Z "ráje" Kristus pokračoval dolů do oblasti "šeólu" vyhrazené pro duchy bezbožných. Zřejmě jeho sestup na toto místo muk byl nutný k dovršení díla smíření za lidské duchy, protože musel vytrpět nejen tělesné, ale také duchovní důsledky hříchu.”4

já s tím problém nemám a neodusuzuji názor někoho o kterém se dá diskutovat a z písma není zcela jasné co je tím myšleno jako např. slovo :

1 Petrův 3:18 Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem.
19 Tehdy také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení,
20 kteří neuposlechli kdysi ve dnech Noémových. Tenkrát Boží shovívavost vyčkávala s trestem, pokud se stavěl koráb, v němž bylo z vody zachráněno jenom osm lidí.

kralicky
1 Petrův 3:18 Nebo i Kristus jedinou za hříchy trpěl, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu, umrtven jsa z strany těla, ale obživen z strany Ducha.
19 Skrze něhož i těm, kteříž jsou již v žaláři, duchům přicházeje kázával,
20 Někdy nepovolným, když ono jednou očekávala Boží snášelivost za dnů Noé, když dělán byl koráb, v kterémžto málo, to jest osm duší, zachováno jest u vodě.

Je tam psáno, že Kristus přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení, kteří neuposlechli za dnů Noeho...to znamená kdy? no přece po ukřižování...a o jakém duchu se zde mluví ? no o lidském ...

Takže můj názor je, že Ježíš který byl ukřižován, sestoupil i do místa, kde byli lidští duchové bez Boha, daleko od Boží slávy, kteří zemřeli v hříchu a neposlušnosti Bohu a Ježíš jim zde přichází říci zvěst, že jeho oběť má vliv jak do fyzického tak duchovního světa. To zmamená, že tito lidštví duchové, kteří zemřeli před obětí Krista dostali šanci se rozhodnout jít na Boží stranu a přijmout Kristovu oběť za své hříchy.

To je však jen můj výklad, nikomu ho nevnucuji, nevím jestli je 100% správný, ale nebudu stírat někoho, kdo má v této věci jiný názor a nazývat jej bludařem, tak jak to ve své "moudrosti a poznání" dělají někteří zde na granu.

zdraví Vládik





Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 07:37:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro Gregoria a ostatní --- "Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem.  Tehdy také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení,  kteří neuposlechli kdysi ve dnech Noémových. Tenkrát Boží shovívavost vyčkávala s trestem, pokud se stavěl koráb, v němž bylo z vody zachráněno jenom osm lidí." (1 Petrova 3:18-20)

Nechceš mi Gregorie říct, kdy šel kázat Pán Ježíš vyhlásit zvěst duchům ve vězení?

Já tam čtu --- ale obživen Duchem.  Tehdy také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení!!

Když už by to bylo tak, jak tvrdíte, tak jedině po Kristově vzkříšení!

karels




Re: Evangelium podle Dereka Prince nebo podle autorů NZ? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 15. březen 2007 @ 09:16:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zajimave, ze ja kdyz ctu gregoriosovy komentare, tak jim rozumim a vzdycky mi pomohou treba lepe rozumet nebo potvrzuji neco co potrebuji lepe osvetlit. A jeste zajimavejsi je, ze v poslednich dnech dumam nad smrti Pana na krizi. Proste me jeden den ohromilo, ze jsem v duchu strnula, kdyz mi prislo do vedomi, (nebo duse?) slova:Pan Jezis zemrel. Uz nad tim premyslim nekolik dni. Nikdy drive jsem to tak hluboce neprozivala. A ted tady o tom diskutujete. Coz me velice pomaha. Myslim, ze si musime uvedomovat, ze zemrel jako clovek, ze byl odloucen od Otce. Zakusil co by cekalo nas. Dekuji vsem moudrym, kteri to zde vysvetluji.



Stránka vygenerována za: 0.91 sekundy