Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 454 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478600
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Chvály II: roztleskávačky
Vloženo Sobota, 02. červen 2007 @ 00:20:38 CEST Vložil: bolek

Modlitební život poslal eleazar

Už je to dávno, co sem sem napsal článešek wo vŕšipu, kde sem psal wo sveych postojích k týhle volnočasový aktivitě.

A jaxem se těmadle záležitostma začal zabeyvat hloubějc, taxem uviděl, že problematika vŕšipu je wobsáhlá, matriálu je hodně; a jeden se musí starat i wo teologický problémy každýho dne, bla bla bla

Taxem se rozhod zaměřit se prozatim na jednu úzce specializovanou woblast vŕšipu, co s nástupem "progresivních" metod bratrskýho wobecenství z USA nabeyvá čim dál tim víc na naléhavosti.

Jedná se wo fenomén roztleskáveček, sloužícíh během vŕšipu.


Většina z nás si typickou roztleskávačku představí jako ženu 25-40 mávající práporkama během vŕšipu, za účelem rozněcování atmosféry. Někdo takovou službu vítá, jiney jí považuje za redundantní.

Začněmež wod Adama.
První historicky doloženou roztleskávačkou, co sem našel, je Mojžíšova sestra Mirjam. Po zničení egyptské armády v Rákosovym moři zavládla v Božím Národě výrazná nálada, projevující se zpěvem ku Pánu a Mirjam se chopila bubínku a jala se roztančit ženskou část Božího Národa (Ex 15,20-21)

Zajímavý je, že v těchto verších je Mirjam označena za prorokyni, protože i dnes existujou sbory, kde roztleskávay právě místní prorokyně.

Přesunem se do Davidoveych časů (to je něco jako zlatá éra vŕšipu)
David právem považován za zakladatele organizovanýho vŕšipu v Izraeli. Do tý doby se zbožnost činila převážně obětma, ale David inkorporoval do boholužebnýho řádu vŕšip, zajistil chváliče, složil Žalmy...........prostě udělal toho hodně a mimo toho i sloužil jak roztleskávač.

V II. knize Samuelově 6 se píše wo přestěhování Archy Úmluvy do Templu. Celé procesí bylo taktéž velmi radostné a David tehdy ukázal, že se i izraelskey král umí wodvázat.

V tomto příběhu si mužem všimnout, že David skákal a poskakoval (v. 14 a 16). I dneska se opět začíná na vŕšipech hopsat, jen nevim, jesli je to dlouhodobější trend, či jenom výstřelek poslední doby, co časem zapadne.

Dál si nemužem nevšimnout role Míkal (Davidovy první manželky) v 2S 6. Ona nejenže Davida v hopsání a roztleskávání nepodpořila, ale eště ho zkritizovala, že se podbízí plebánum (v.20).
Z toho se můžem poučit, že chceme-li vládnout davu, taxi prostě musíme umět naklonit plebs, a to i méně zdrženlivou cestou, aby se s náma prostě mohli identifikovat - takle se to dělá, takle se pracuje s davem lidi.
Kdo tohle nepochopil, tak riskuje, že skončí podobně jako Míkal......

Další roztleskávačkou je Júdit, vdova z Betúlie, . Po tom, co je skrze ní Iudea zachráněna wod války, její město (a země) je wosvobozena, tak začne mohutný díkuvzdání, kde Júdit rozněcuje dav k vŕšipu (Júd 15,14).

Suma sumárum:
Nenašel sem nikde příkaz wo ustanovení roztleskávaček, ale jejich pozitivní vliv na vŕšip se zdá bey prokázán.

אלעזר


Podobná témata

Modlitební život

"Chvály II: roztleskávačky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Chvály II: roztleskávačky (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Neděle, 03. červen 2007 @ 23:15:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Milý Eleazare,

to je sranda, jak se dá téma chval taky pojímat. Jen kdyby tě slyšeli bří, kteří pořádají různé semináře o chválách…volnočasová aktivita…no to snad ne?

V kruzích, ze kterých jsem odešla se chvalám klade veliký, až mystický význam, tam by tě s podobnými zlehčujícími výroky hnali.

Jinak, že se začíná hopsat…a je-li to módní výstřelek…Na mě to působí asi takhle. Dříve charismatici dávali svými projevy při chvalách (zvedání rukou a zavřené oči) druhotně najevo svou duchovní nadřazenost. Dnes, když už tento styl uctívání málokoho pohoršuje, mění se i povaha těch projevů. Se zvedáním rukou se už nevystačí. Proto to  hopsání a přijdou nové a nové věci. Protože  charismatická chvála jakožto masový náboženský projev rezonuje s konzumností v člověku, předhánějí se charismatičtí chváliči v tom, co předhodí účastníkům chval- jedni mají korouhev, druzí meč, další prapory, další hopsají, ti zastydlí padají na zem a smějí se či pláčí. Oni sami tím měří přítomnost "Ducha svatého" na bohoslužbě. Jsou-li někde opravdu pokrokoví, mají ty projevy, které jsem vyjmenovala, všechny a možná ještě nějaké navíc.




Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy