Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462937
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně
Vloženo Sobota, 01. prosinec 2007 @ 17:46:11 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal tk

Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně

Celým Farelovým svědectvím i jeho dalších spoluautorů se táhne jako červená nit téma nemožnosti dovolat se práva v charismatickém sboru, či jeho nevymahatelnost či nenastavení takových právních mechanismů, popřípadě jejich nerespektování. Zároveň vnímám jeho upřímnou touhu tohoto práva se dobrat, dovolat se autority, která bude právo respektovat a situaci řešit.

Je možné, že oběti, které odcházejí z charismatických společenství za takto dramatických okolností, vidí jistou nápravu charismatismu v charismatismu s lidskou tváří, který by právní řád měl a ten byl plně respektován, totiž těmi, kteří v něm fungují jako autority.

Pro nezaujatého pozorovatele vně charismatického hnutí však vystupuje v těchto svědectvích charismatické učení o autoritách a o posloupné vykazatelnosti vyšší autoritě velmi bizarně až obludně, a v každém případě jako zdroj všech problémů.


Možná, že účinnější terapií těchto společenství by bylo opuštění učení s předůrazněným postavením autorit a inspirace v probuzeneckých proudech starších církví protestantského ražení, které význam autority velmi snížily, ne-li téměř vymazaly.

Tím, že se charismatické hnutí inspirovalo tuhou strukturou a pojetím autorit katolické církve, aniž by více zapracovalo na církevním právu, dostalo se vzhledem ke své velké organizační roztříštěnosti a malému početnímu stavu do situace, která umožňuje těmto autoritám dělat cokoliv a plodně produkovat své oběti.

Je jisté, že stávajícím charismatickým autoritám tento stav naprosto vyhovuje a že je nic nepřiměje k tomu, aby ho nějak změnily.

Avšak pro jejich oběti, které zachovaly víru i přes mnohá protivenství a zklamání, by mohla inspirace v přístupu probuzeneckých proudů starších církví pomoci při budování jejich nových společenství, ne již na základě charismatického učení o autoritách, které by si mohli ze svých původních sborů přinést, ale již na rovnoprávnějším (a nebojím se říci biblickém) principu organizace společenství a na pečlivém budování sborových řádů, církevního práva a hlavně jeho vymahatelnosti.

Tyto nové sbory by se mohly stát azylem i pro další odcházející oběti charismatických autorit. Charismatické pračky by tak přestaly chrlit stovky a tisíce nevěrců, kteří zklamáni charismatismem mizí ve světě, ale jejich oběti by mohly vytvářet sbory typu Zelené louky, které by měly zdravější základ, aniž by nutně musely opouštět jiné biblické charismatické důrazy, na které jsou zvyklé.

Tedy v podstatě nejde o nápravu charismatismu jako takového (je otázkou, zda je něco takového vůbec možné), ale o účinnější pomoc jeho obětem.

Proto hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně. Kromě psychoterapeutického efektu pro další oběti charismatismu, které byly dosud se svými traumaty osamoceny a nyní mohou získat jistý pocit sounáležitosti, přináší tato publikace i velmi silný impuls pro charismatické autority. 

Ty dosud žily bezstarostně ve svých mocenských pozicích a využívaly osvědčené nástroje, jak umlčet, popřípadě vystrnadit, případné nepohodlné jedince. Nyní budou mít život složitější. Uvědomí si, že po Skryté tváři se jejich charismatický svět nečekaně změnil. Jejich jednání se totiž může dostat na veřejnost. To jistě bude mít velký vliv na jejich chování. Možná, že se publicity zaleknou a uberou plyn. Spíše však lze očekávat, že jejich jednání bude sofistikovanější než dosud a že uposlechnou rady pana Kadlece a nebudou se svými obětmi jednat písemně, ale pouze ústně a před minimem svědků.

Oběti charismatických autorit tedy budou mít těžší život a menší možnost usvědčit své autority z jejich nepravostí. Na druhou stranu budou mít možnost sdílet zkušenosti a povzbuzení ze svědectví těch, kteří je již předešli, což jim může významně napomoci odchod z charismatického společenství usnadnit.

To všechno by však bylo málo. Nejtěžší úkol před obětmi autorit po nuceném odchodu z charismatických společenství čeká.

Je to úkol nadlidský, ke kterému je třeba Boží milosti a síly. Úkol neztratit se ve světě, nerezignovat na víru a křesťanský život, nenechat se otrávit nenávistnými šlehy z bývalých společenství, najít své spočinutí v Boží náruči a budovat nové, již ne charismatické ale v pravdě křesťanské společenství Božích dětí. Takové společenství, kde nebude vládnoucích a utlačovaných, ponižovaných a vydíraných. Společenství, kde by mohli nalézt útočiště další příchozí, ať oběti charismatismu nebo světského způsobu života. Společenství, které by se oprostilo od nezdravých charismatických důrazů, více se přimklo ke zdravému biblickému křesťanství, opustilo by agresivní vize pocharismatičťování okolních křesťanských sborů, ale žilo by s nimi v míru a pokoji.

A to je vize, která stojí za to, pokusit se ji s Boží pomocí uskutečnit, navzdory svým bolestivým zklamáním a otřesným zkušenostem. Je to cesta, na které si vás Pán Bůh může mocně použít ke své slávě a k blahu těch, kteří vás budou potřebovat.


Podobná témata

Charismatici

"Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně" | Přihlásit/Vytvořit účet | 45 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 17:56:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen



Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 18:13:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Jen si tak říkám, neslyšíme to furt?

Vše je blbě, musím přijít já a ukázat, jak to dělat dobře.

I proto vzniká tolik nových církví a nových "nezávislých" společenství.

A to v zásadě není z Boha. 

Slyšíme to v politice, slyšíme to i v církvi. Většinou toto uvažování není z Boha.

tk píše, je třeba zakládat nové sbory a nové círve, protože nic dobrého a užitečného zde není.  ???

Obávám se, že po tk přijde někdo jiná a řekne, ne, ne, křesťanské je naopak toto. 

A tak za chvíli nebudeme mít v ČR  řekněme dvě desítky církví, ale padesát, sto , dvěstě , plno "svobodných sborů" atd. , kteří všichni budou tvořit tu "pravou podobu křesťanství".

Nezhazuji to, musí se posuzovat jednotlivě a individuálně, ale rozhodně platí i to, že:

"ovce jsou rozptýlené , protože pastýři se nedoptávají Hospodina"

nechápu pastýři, co je myšleno tím tvým Amen? To, co tu máme ti nestačí? Je potřeba "nový vítr" ??? typu Tk, který než se teď trochu sklidnil, tak tu furt nadával?

A ty k tomu říkáš Amen. Teď ti nerozumím, nejsi spokojen v AC nebo co?

Pokoj



Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 18:29:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tk,
já si myslim, že charóšiě autority se na svědectví Skrytý Tváře spíš vykašlou, než cokoliv jinýho. Maximálně někdo vykžikne, že sou to polmuvy a lži, baz toho, aby řek, co souty pomluvy a jak to teda mělo bejt. Dyť to už známe
eleazar



Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 20:05:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Upřímě řečeno, jsem dost skeptický, že společenství zraněných lidí je dobrým prostředím pro uzdravení dalších zraněných...
Myslím, že daleko vhodnější by bylo, aby zranění odcházeli do prostředí zdravého, kde najdou uzdravení.

Tím nechci říci, že existuje nějaké dokonalé prostředí, ale jsou církve, kde je prostředí svobodné, pluralitní a kde lze vyrůst k samostatnostii. Samozřejmě to nejde bez našeho Pána, pak by ani to nejlepší prostředí nebylo nic platné.



Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 20:16:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně již neveřím na charismatismus s lidskou tváří. Dřív, nebo později se to stejně nakonec zvrhne.



Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 20:32:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela by mne zajímalo, co je myšleno v článku pod pojmem "...vymahatelnost práva". Církev nebo sbor, který má potřebu vymahatelnosti práva, podle způsobu mrtvých církví nebo dokonce světských institucí, nestojí na biblických základech ale na hříšné tělesnosti. Vezměme si příklad z osoby Pána Ježíše. Není nikde ani zmínka, že by někoho indoktrinoval nebo dokonce sankcionoval. Kdo cítil potřebu být v Jeho blízkosti ten šel a neměl žádné výhrady, protože cítil Jeho absolutní autoritu. Šel a lidé se k Němu přidávali a pokud nesouhlasili tak odcházeli. Samozřejmě ke své škodě. Samozřejmě musí být pořádek. Ale ten má být dobrovolný, z vlastní potřeby a z vlastního přesvědčení. Tam kde je třeba v zájmu udržení pořádku zavádět paragrafy, chybí láska mezi bratry a sestrami. Chybí pokora, která omezuje moje Já, a upřednostňuje Tvoje TY. Podle mých zkušeností pouze tento princip funguje a dokáže měnit vztahy mezi lidmi, kteří mají jediný cíl "líbit se Kristu" jako svému nastávajícímu Ženichovi. Docela mě šokovalo kolik paragrafů si vyrobila Apoštolská církev. Docela úspěšně by mohla soupeřit s církevním právem ŘKC. Zájemci si mohou patřičné dokumenty přečíst na oficiálních stránkách AC.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy