Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476674
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Kdo je ta cesta, pravda a zivot?
Vloženo Pondělí, 28. leden 2008 @ 17:49:56 CET Vložil: bolek

Zamyšlení poslal Sylfaena

V dnesnim svete na nas utoci, nas oslovuje i se nam protivi nepreberne mnozstvi zivotnich filosofii, ver a pover.

Protoze kazdy z nas necemu veri, kazdy z nas take sam sebou nejak svedci, ( mnohdy i lhostejnosti a negaci) nebo propaguje sve postoje a nazory, veroucna ponauceni a pod.

Existuji otazky, o kterych se zhave a nejednotne diskutuje i mezi vericimi v krestanskeho Boha.
Napr. otazka REINKARNACE.


Pro mnoho krestanu nepripustna teze, proti ktere v mziku postavi nektere verse z Noveho zakona ci knihy Zjeveni, majici dokazat, ze duse cloveka, po te, co opusti jeho telo, pujde bud do nebe, nebo do pekla. A nic mezi tim. O tom vsak zadne dukazy nemame. Je to pouze predpoklad. Dalsi veri, ze duse jde do tzv. ocistce. Potom je mozne ptat se, proc clovek potrebuje ocistovat, kdyz je jiz obmyt Jezisovou krvi? Nekteri veri, ze lidska duse je v nejake jine dimenzi, kde ceka, az prijde Bozi soud.

( Zjeveni Jana 19. 20., cela kapitola 20.) Lze toto "misto" srovnavat s ocistcem? Lze dusi cloveka z ocistce vymodlit, o cemz se pise napr. v zapisech, hovorech a dopisech o kapucinovi Padre Piovi? Dovolim si vlozit: " Modlete se, modlete se, modlete se," rikal duchovnim detem. "Musime vyprazdnit ocistec, vsechny duse v ocistci musi byt vysvobozeny!" Jsou snad ty duse v ocistci dusemi tech, kteri neverili v Jezise, ale pro sve dobre skutky nebudou zatraceni? Tedy budou souzeni podle svych skutku? je tedy mozne, ze nektere duse pujdou k otci ihned, a nektere musi byt ocisteny a pripraveny pred nebeskeho Oce predstoupit? lze se za ne modlit?Lide, kteri neveri ani na nebe, ani na peklo, casto veri na tzv. DUCHY. Veri, ze lze vyvolat dusi zemreleho a komunikovat s ni, a take se o to snazi na ruznych spiritistickych seancich i pomoci ruznych pomucek. Vyvolavaji skutecne duse zemrelych, at jsou kde jsou, nebo tuto cinnost mame pripisovat demonum? A existuje vubec jednoznacna odpoved? Copak neni mozne, aby Buh vyslal dusi- v jakekoli podobe jako znameni pozustalym? I o tom jsou nekteri presvedceni.

Jiz jsme se dotkli techto moznosti( radeji tech, kdy opravdu verime, ze smrti nezanika i duse, ale jenom telo, to bude pro nas vychozi predpoklad) : 

Duse jde do do tzv. nebe ihned

Duse jde do ocistce, kde ceka, lze ji i vymodlit k Bohu

Duse nekde je, ale nenazyvame to ocistcem, ale duchovnim svetem, ale to je pro vetsinu                 krestanu asi naprosto neprijatelne, zvalst tzv. vyvolavani, ktere podle nich neni nicim jinym nez ohavnou magii.

Duse jde rovnou do pekla- nekteri lide napsali svedectvi, ze se nesmirne odvratili od Boha, nebo se priklonili az k satanstvi. jejich vypovedi se casto schazeji na urcitych vizich, ci hlasech, kdy v horeckach ci podle jejich popisu na pokraji smrti se setkali se samotnym satanem, ci demony, kteri je k sobe volali, ze uz k nim patri, ale v te chvili dostali sanci se rozhodnout ( vetsinou vstoupi postava definovana jako andel) pro obraceni, jinak zemrou. At posoudi kazdy sam.

Mnoho lidi zastava i nazor, ze duse se muze reinkarnovat. Ano. Vidi to velice jednoduse. casto argumentuji slovy, ze do sesteho stoleti po Kristu bylo i v Bibli uceni o reinkarnaci, ale bylo vypusteno. ma o tom nekdo z Vas dukazy a prameny? Cestu cloveka si predstavuji jako ujedno velke vyucovani ve skole zivota, jako primku, po ktere se jde a na jejimz konce je Buh. Teorie reinkarnace vyzaduje podle nekterych jen to, ze Buh zkratka dopusti nektere dusi dat novou sanci, ale podle nekterych je to vysoce propracovanejsi system snazeni, splhani, zdokonalovani sebe sama, meditaci a cvicenim, pricemz az clovek dosahne na roven Bohu, ktery pro mnohe zastance teto teorie neni bytosti, ale jakousi energii, s touto energii- Bohem, splyne.

jako argument casto uvadeji tvrzeni, ze clovek nema na to, aby se dostal do te vecne blazenosti behem jednoho zivota.

Muj osobni nazor je, ze i kdyby reinkarnace existovala, nese sebou nejedno uskali. A jednim z nich je napr. to, ze clovek si vlastne to "ebeske kralovstvi" musi zaslouzit. Mnozi lamove napr urcuji a veri, ze jsou uz kdo vi kolikatymi inkarnacemi tech kterych predeslych lamu na zemi. A to nejsou ledajaci lamove. Cely den treba jenom medituji, ziji asketicky tak, jak se vetsine lidi ani nezda. Presto to nevyslo, a hle, uz jsou po sedme zase na zpatky v tele. A berou to pry dokonce vetsinou jako trest.
Nad cim se zamysli verici krestan v otazce reinkarnace?

Nad slovy z NZ, nad slovy, ktera jsou dana do ust Jezisi Kristu, nebo apostolum:

Ef 2, 8-9
Jan3, 36, 3,18

Ale hlavne jan 14, verš 6: ja jsem ta cesta, pravda i zivot, nikdo neprichazi k Otci nez skrze mne.
nechteji nam tato slova rici, ze jen jezis je ten, kdo je temi dvermi k Otci, kdo nas tam "vynese" z nasich cest?

Neboť jste spaseni milostí skrze víru, a to není z vás - je to Boží dar, ne na základě skutků, aby se nikdo nemohl chlubit. Ef2:8-9

Nerekla bych, ze si verse a napady o "ceste duse" po smrti vylozene odporuji. Spis se doplnuji.
Co myslite Vy?

Dikutujte:), a prominte mi chybejici pismenka a mezery, nemohu je opravit, protoze mi to potom "ujida" pismenka:)


Podobná témata

Zamyšlení

"Kdo je ta cesta, pravda a zivot?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pondělí, 28. leden 2008 @ 19:27:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Často se setkávám s tvrzením, že v původním křesťanství se to jen hemžilo lidmi, kteří v reinkarnaci věřili. Většinou se však jedná o špatně pochopené učení Origena o preexistenci. Ještě jsem neslyšel, že by do 6. století byla nauka o reinkarnaci v Bibli, a velmi silně o tom pochybuji. V reinkarnaci nevěřím:-)

Řekl bych, že Bible vidí situaci většinou takto: člověk je duše, tj. duch spojený s tělem. V okamžiku smrti se duch vrací k Bohu a tělo zemi. Až do okamžiku vzkříšení se nic neděje, člověk o ničem neví. Po vzkříšení, které je vlastně opětovné spojení ducha s hmotou, přichází soud. Ale Písmo umožňuje i interpretovat věc tak, že se člověk ocitne v "nebi (pekle)" hned po smrti, a dokonce i ten očistec má své opodstatnění. Abych uvedl příklad: v Lukášovi (16,19 - 31) se zcela jasně předpokládá, že člověk se ocitne v pekle (nebi) ještě před vzkříšením.




Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 28. leden 2008 @ 21:03:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tedy Vaši hlavu bych mít nechtěl...zdá se mi,že je tam jak v ůle-tisíce nezodpověděných otázek a nové a nové stále naskakují .Tak nikdy nic skutečného nenaleznete, klidu nedosáhnete, jen promarníte svůj život- to je alepoň můj pohled.  

K reinkarnaci bych snad dodal jen to,že ani Buddha neuznával  individuální reinkarnaci.

--Ale hlavne jan 14, verš 6: ja jsem ta cesta, pravda i zivot, nikdo neprichazi k Otci nez skrze mne.
nechteji nam tato slova rici, ze jen jezis je ten, kdo je temi dvermi k Otci, kdo nas tam "vynese" z nasich cest?--

to je řekl bych jeden z hlubokých omylů,kdy překladatelé do řečtiny nepochopily o čem to Ježíš vlastně mluvil a dnes je tento verš často zneužívaný různými církvemi a sektami.Nebyla tím myšlena nějaká Ježíšova fyz. osoba  ale právě obecně ono "já"- ego to je klíč k Otci což poznávali a poznávají mystikové jak z východu tak západu.    



Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 28. leden 2008 @ 21:39:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže Ti to užírá písmenka, tak zmáčkni klávesu "insert", třeba to přestane.



Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 29. leden 2008 @ 07:35:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.
 
  Docela zajímavé úvahy. Jako křesťan věřící bibli docela dost "věřím na reinkarnaci". T.j. že existuje převtělování. Jen jednoznačně věřím, že to není převtělování lidí. Převtělování lidí by nemělo žádnou logiku.

  Jestli to co píšeš, jsou úvahy a ne provokace, radím studium dvou pojmů (významu těchto pojmů): duše a duch. V článku je volně směšuješ a zaměňuješ, skoro jako by to byl tentýž pojem. Druhou věc, kterou poradím, je zapomenout na slátaniny o očistci, nauka o očistci je nutná jen v rámci "spasení ze skutků" v katolické církvi, s křesťantvím, biblí a realitou nijak zvlášť nesouvisí (kromě matení podobnými pojmy a zavádění dalšího stupně složitosti).


  Převtělování - t.j. opuštění jednoho těla a přejití do jiného, ovládání těl a lidí - je celkem funkční záležitost, v bibli docela dobře popsaná. Základním vodítkem může být např. Mat 12,43-45.

43 "Když pak nečistý duch vyjde z člověka, chodí po suchých místech a hledá odpočinek, ale nenachází. 
44 Tehdy řekne: 'Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel.' A když přijde, nalezne ho prázdný, vymetený a ozdobený.
45 Potom jde a přibere k sobě sedm jiných duchů, horších než je sám. Pak vejdou dovnitř a bydlí tam a poslední věci toho člověka jsou horší než první."

  Bible na mnoha místech vydává svědectví o tom, že nečistí duchové mohou ovládat lidi, volně přecházet z jednoho člověka do druhého, podle toho, jak to cílový člověk dovolí. Od dob Ježíše se změnila jen jedna věc - Zatímco v době Ježíše bylo několik nečistých duchů na jednoho člověka, dnes je několik lidí na jednoho nečistého ducha. Nečistý duch tak dneska nemusí pracně hledat, kde by se usadil - na výběr má nespočet "volných" lidí, otevřených ovládnutí.


  Že funguje převtělování nejen mezi lidmi, ale i mezi lidmi a zvířaty, ukazuje např. Marek 5 kapitola. Jen úryvky:

2 A jakmile vystoupil z lodi, ihned se s ním setkal člověk z hrobů v moci nečistého ducha.
...
8 Ježíš mu totiž řekl: "Vyjdi z toho člověka, ty nečistý duchu!"
...
11 U hory se tam právě páslo veliké stádo vepřů
12 a všichni ti démoni ho prosili: "Pusť nás do těch vepřů, ať vejdeme do nich!"
13 Ježíš jim to hned povolil a ti nečistí duchové vyšli a vstoupili do těch vepřů. Stádo se pak rozběhlo ze srázu dolů do moře (bylo jich asi dva tisíce) a v moři se utopilo.


   Až tedy zase příště uslyšíte o někom, kdo byl "v minulém životě prasetem a utopil se v moři", tak vězte, že to je velmi, velmi biblické. A taky lze snadno rozeznat "odkud že to vítr fouká".




Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 29. leden 2008 @ 09:46:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nenechte se mylit. Tato zamysleni pisi hlavne proto, ze jsem zvedava na nazory ostatnich a jejich diskusi. Co se mne tyce, ve skutecnosti jsou tyto otazky pro mne podruznejsi, nez se zda. Ale jsou. Kladu je, a potom ctu, co kdo napise a premyslim.—
Tedy sem tam hlodá takový červíček pochybnosti, takové nikdy nekončící šrotování sice zábavné, uspokojující,život naplňující...  
--Muzete tutuo vetu: Nebyla tím myšlena nějaká Ježíšova fyz. osoba  ale právě obecně ono "já"- ego to je klíč k Otci což poznávali a poznávají mystikové jak z východu tak západu. vice rozvest? Venujete tomu svuj cas?—
No co by jste tam chtěla více rozvádět?-to je přece o praxi každého z nás.  
--Kdyz tedy pisete, ze nase vlastni JA je tim klicem, tak to prece vi kazdy krestan:)—
právě, že v praxi  ne viz. níže
 
--Ale presto smysl vety vidim presne takovy, jak byla vyrcena bez hledani skrytych vyznamu, tedy, - ze tim Jezis mysli sebe, svou osobu.—
A kde končí to jeho sebe,ta jeho osoba,co to vlastně je když dole citujete „ze vy jste ve mne a ja ve vas“?
 --On totiz Jezis takovych podobnych vet rekl vice, ktere zacinaly slovem JA. napriklad: Ja jsem ty dvere atd...—
Ano, jenže každý to „já“ chápe jinak něco jiného je „já“ pro malé dítě,pro mystika,filozofa…
 
--Jezis hovoril prevazne k prostym lidem, k chudakum. –
Ano a přesto jim nemohlo být vše odhaleno,jak říká a i tak  prostý člověk snáze projde úzkou branou než filozof,kterému v hlavě straší tisíce teorií
--Mluvil sice v podobenstvi, ale kdyby chtel, aby pochopili vetu jako Vy a mystikove, myslim, ze by to rekl jinak.—
Tak předně,pořád se bavíme o překladu, aramejština má jinou jazykovou strukturu a jak jsem psal jeden výrok chápou různí lidé různě,každého oslovuje jinak
 
--pro mne svedci lide, ktere zachranilo uvedomeni si, ze tou cestou neni jejich ego, ale Jezis.—
A jsme u to… výše píšete „nase vlastni JA je tim klicem“ a najednou je tu Ježíš. Co má pak zachránit křováky,eskymáky,lidi žíjící na pustých ostrovech,kteří o Bibli natož vašem Ježíši v životě nic neslyšeli?

Otázka už je od čeho by se měli takoví zachraňovat? 

--A jejich ovoce bylo skvele. Dobreho se pak drzeli a zmenili svuj zivot.—
No… tak černobíle bych to neviděl ,když si uvědomím kolik utrpení jiným i sami sobě tito lidé ve svém snažení a prosazování tohoto mnohdy napáchali.



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy