Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116537571
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Biskup obětovaný smečce 26.1.2008
Vloženo Čtvrtek, 31. leden 2008 @ 08:10:23 CET Vložil: bolek

ULTRAS poslal Seraphim

Biskup obětovaný smečce 26.1.2008

Zde je výborné kázání biskupa Posáda. Toto není líbezné kázání zbabělce. To je kázání skutečného chlapa, jakých je v dnešní církvi jen hrstečka. Je tam i videozáznam.

Homilie biskupa Pavla v první den roku 2008

Milovaní, sestry a bratři, milé děti, milí mladí lidé. Na Dálném východě říkají zkušení rybáři: „I když se ti loď dostane do tajfunu, snaž se prodrat těmi běsnícími živly do středu větrné smrště a tam je klid, ticho, tam se zachráníš“. Stojíme uprostřed prvního dne nového občanského roku a nemůžeme si neklást otázku:

Co nám ten nový rok a nový čas přinese? Jaká smršť tam bude?“ Může přijít dokonce smrtelná nemoc nebo neštěstí nebo zrada těch, kterým jsme věřili a na, které spoléháme.

Kdyby toto všechno přišlo, musíme se pokusit o záchranu, prodrat se do středu těch úzkostí, do středu té vichřice, jak říkají ti rybáři. Tak uprostřed té zkoušky, toho zlého, tam uprostřed je Kristus – náš pokoj a záchrana a bezpečí.


A teď si klademe otázku: „A kdo nás k němu dovede, do tohoto místa?“ Maria – hvězda mořská. Ona je ten orientační bod podle něhož také my můžeme najít ten správný bod na své cestě, abychom šli správným směrem. Proto je osmý den – oktáva, slavnost Bohorodičky Panny Marie. On stojí jako stráž u brány nového roku. Neopustila Ježíše nikdy. I když od ní odešel a působil veřejně. Neopustí nás. Když půjdeme do práce, když ulehneme na nemocniční lůžko, když půjdeme se chystat vydechnout naposled. Chceme se dnes zadívat na Marii – jak žila z naděje, jak žila z víry a jak žila z lásky.

Lidé, kteří mají naději, vidí dál. Ježíš odešel od Panny Marie, aby splnil své poslání, založit Boží království na této zemi. Zdánlivě už nebude Marii potřebovat, ale Maria dobře ví, co znamená pro Ježíše její blízkost, proto jde za ním, například i na svatbu do Káně Galilejské a tam ze soucitu způsobí, že na její přímluvu Ježíš udělá první znamení, první zázrak. Uprostřed zklamaných svatebčanů, za trapné situace pro ženicha a nevěstu Maria vidí dál. Její syn pomůže. Pevně se svěřuje do jeho lásky. A on najde způsob jak urychlit svou hodinu. „Ještě nepřišla má hodina“, to je začátek veřejného působení.

Také my musíme být, bratři a sestry, lidmi naděje, abychom viděli dál. To je za obavy z nemoci, z bolesti, ze zklamání, která nás čekají v tomto roce. Vidět dál za tyto věci. Jak to řekla, a už ji vzpomínáme letos o Vánocích podruhé, Edith Steinová – židovská konvertitka, umučená v koncentračním táboře v Osvětimi, jak to řekla před svou smrtí: „Vložíme-li se Bohu do dlaní, můžeme důvěřovat, že z nás něco udělá.“ To je asi nejkrásnější předsevzetí na Nový rok – vložíme-li se Bohu do dlaní, do ruky, do té láskyplné dlaně, můžeme důvěřovat, že z nás něco udělá. Maria žila z víry. Kdo žijí z víry, chápou i když nerozumí. Maria nerozuměla pochopitelně jak se to stane, že bude Boží matkou. Ale chápala svou povinnost poslechnout. Nerozuměla, jak její syn, který se projevoval jako jiné dítě, může být synem Nejvyššího, Synem Božím. Ale chápala, že ho musí chránit, opatrovat, vychovávat.

Lidé, kteří mají dar víry, vidí všechno v jiném světle. Proto Maria viděla ve svém synu Božího syna a nad svazek pokrevenství jí bylo duchovní spojení s Ježíšem. Jeho slova nepovažovala za pouhá lidská slova, ale za Boží slova. Proto jí Ježíš chválí a prohlašuje jí za účastnou Božího království. „Blahoslavení kdo slyší Boží slovo a zachovávají ho.“ Budeme-li věřit jako Maria, nebude nám život nesrozumitelný a pochopíme všechno, co nás v tom novém roce potká. Pochopíme, že to je zahrnuto velmi přesně do Božího plánu, že se nic neděje nějak náhodou, nečekaně, nepřipraveně, nedopatřením. I když nás sevře past bolesti, nebude to past, ze které není úniku, ale bude to výzva ke kontrole správného směru zda nejdeme špatně ke slávě, která se na nás zjeví. Mariin život, a my na Marii dnes chceme hledět po celý den, byla stále strmější cesta víry. Od zvěstování rostla ve víře, až došla těžkými kroky se svým synem Ježíšem na Kalvárii. Tam podle Božího plánu, píše to Jan v 19. kapitole, trpěla ve svém srdci to, co Ježíš trpěl na kříži. Jak ráda by Maria místo svého syna Ježíše nastavila své ruce i nohy a nechala se přibít na kříž, jak ráda by místo něho vykrvácela. A protože to nebylo možné, udělala to, co bylo v jejích mateřských silách.

Obětovala svého syna jako obětní dar. Souhlasila, aby dal svůj život za nás hříšníky. Ve vstupní modlitbě té dnešní slavnosti jsme se modlili: „Bože Tys vyvolil blahoslavenou Pannu Marii za matku Spasitele lidského pokolení“, a tak ona se zapojuje do díla spásy, do díla Krista. A právě proto ji Ježíš těsně před svou smrtí dal za matku Janovi a v nás nám všem: „Ženo, to je tvůj syn“. S pomocí své nebeské matky budeme schopni, my, po celý ten nastávající rok žít z lásky.

Kdo žije z lásky, jako Maria pod křížem, ten vidí hodně daleko. Maria neviděla v Ježíšovi jen svého zmučeného syna, ale viděla především, a to byla ta její víra – Vykupitele, Spasitele všech lidí. Bratři a sestry poprosme, abychom také my po celý ten nastávající rok, jak budou dny přicházet jeden po druhém, abychom je prožívali jako setkání s Bohem. Budou to dny, které nás nakonec povedou k vítězství a radosti, i když skrze bolest a kříž. Bůh nám bude posílat dobré lidi, aby nás pozvedli, obohatili a potěšili. A když nás přibije utrpení na kříž, pak nezoufejme a obětujme svou bolest na smír světa, na usmíření svých chyb a nedostatků.

Já jsem byl tuto noc „silvestrovskou“ mezi mladými lidmi v Příchovicích a od desáté hodiny večer do půlnoci tam oni – mladí lidé, vyprávěli svou zkušenost s uplynulým rokem 2007. Byli tam silné zkušenosti. Například: tři sourozenci někde z Moravy od Šumperka vyprávěli o tom, jak hned prvního ledna 2007 na toho chlapce, takového vysokoškoláka od prvního ledna jak začal Nový rok ho začala ukrutně bolet hlava. Sedmnáct dní to vydržel a sedmnáctého dne šel do špitálu a tam se s ním nějak moc nebavili a hned mu řekli: „Je to nádor v hlavě. Je to těžko operovatelné, je to těžce ohrožující život.“ A on a jeho sestry vyprávěly jak to proměnilo jejich rodinu. Jak ten obrovský kříž je prohloubil. A děkovali za ten kříž. A když potom mu už bylo lépe pro obrovské modlitby mnoha lidí, tak on se dozvěděl o dalším člověku – mladém, který někde spadl v horách a zlomil si páteř. A on říkal: „Ten je na tom ještě hůř než já.“ A když mu bylo hodně zle, tak to své utrpení obětoval za toho ještě více nemocného. Byly to velmi silné zkušenosti těchto mladých lidí. A je to i pro nás, proto vám to říkám ze života, aby to bylo i pro nás povzbuzení.

Maria mohla pod křížem proklínat, zoufat si a ona to utrpení Ježíšovo obětovala. Připomeňme si to, co jsme říkali úplně na začátku – moudrost těch rybářů na Dálném východě: „Když přijde ta obrovská bouře, snaž se prodrat do toho středu, do té bolesti, do toho neštěstí, a tam uvnitř, tam je klid.“ Všechno bude kolem zuřit a bouřit, ale uvnitř tam je Kristus a on je pokoj. A tak prosme, bratři a sestry, abychom se hned první den naučili tomu úžasnému umění od Marie jak žít v naději, ve víře a v lásce.

http://www.biskup-pavel.net/index.php?text=89-novorocni-homilie-biskupa-pavla#next

Byl obětován smečce svých kolegů 26.1.2008, zbaven funkce diecézního katolického biskupa litoměřického.


Podobná témata

ULTRAS

"Biskup obětovaný smečce 26.1.2008" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: V uvedeném kázání jsou vážné rozpory s Písmem (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 31. leden 2008 @ 09:19:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Seraphime,

V uvedeném. kázání jsou vážné rozpory s Písmem.


Např.

1.
Pozornost je extrémně soustředěna na Marii a tak je Bůh odsouván z centra víry

2.
A když mu bylo hodně zle, tak to své utrpení obětoval za toho ještě více nemocného.

To vypadá jako popírání dostatečnosti oběti Ježíše Krista na Golgotě.

3.
Maria mohla pod křížem proklínat, zoufat si a ona to utrpení Ježíšovo obětovala.

Jak ona obětovala? Obětoval se Ježíš Kristus.


Obávám se, že přemýšlející křesťan, který bere vážne Bibli, si při takovém kázání musí rvát vlasy z hlavy.



reformovaný



Re: Biskup obětovaný smečce 26.1.2008 (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 31. leden 2008 @ 10:02:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý bratře Reformovaný, zkus se vžít do TRADIČNÍ katolické terminologie.
Používá trošku jiná slůvka, než reformovaní protestanté i než pravoslavní, která jsou však také biblická.
Je to podobné jako kdyby mluvil slovensky, či polsky a Ty bys mu vytýkal, že nepoužívá českou gramatiku.
S bratrem Posádem jsem asi 3x debatoval o Kristu, ještě než se stal biskupem a proto vím, že má živou víru ve vzkříšeného Krista, na rozdíl od řady jiných prelátů.
Tvůj problém pravděpodobně vězí v tom, že jsi byl kdysi katolíkem, ale pak jsi tam někde na něco subjektivně nebo objektivně zlého, či nepochopitelného narazil a přestoupil jsi proto k reformované-protestantské víře. Tím jsi se problému buď zbavil, nebo na čas jeho řešení odsunul. Teď se domníváš, že problém byl určitě objektivním a že řešením problémů pro každého katolíka je přestoupit do reformované církve. Pro někoho to možná řešením je, nikoli však pro každého. Zde se můj postoj liší od Tvého. Nepřemlouvám katolíky a protestanty, aby se stali pravoslavnými. Mně jde o to, aby důvěřovali Bohu, který inspiroval plně Bibli a aby ho poslouchali ve všedních denních věcech svého života - ve vztahu k sobě a k druhým lidem.



Re: Biskup obětovaný smečce 26.1.2008 (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 31. leden 2008 @ 10:29:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
ad Reformovaný
1) Kazatel řekl: "Chceme se dnes zadívat na Marii – jak žila z naděje, jak žila z víry a jak žila z lásky."
Co je špatného na tom vzít si dobrý příklad z Mariiny víry?

2) Kazatel řekl: "A když mu bylo hodně zle, tak to své utrpení obětoval za toho ještě více nemocného."
Co je špatného na tom vnitřně se zbavit pocitu nespokojeného reptání tím, že svou nechtěnou bolest (její trpělivé snášení) obětuji formou jakéhosi duchovního půstu za druhého? Psáno jest: "Jedni břemena druhých neste." Lze to dělat automaticky, nebo až po vnitřním zápase s nespokojenou rozmrzelostí.

3) Maria obětovala svůj pocit bolesti nad ztrátou svého dobrého Syna.



Re: Biskup obětovaný smečce 26.1.2008 (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 31. leden 2008 @ 11:26:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Seraphime,

Osobně nic proti biskupu Posádovi nemám a neznám ho a jestliže byl v ŘKC "nějak odstraněn" tak si myslím, že to asi spíše svědčí v jeho prospěch. Nicméně věřím, že je důležité zůstávat pouze v učení Pána Ježíše Krista, které nám v 1. století Bůh zapsal skrze apoštoly a proroky do Písma. Tak zůstane v centru naší víry Kristus a nenecháme se odlákat ani k modlářství ani k liberalismu.

Mimochodem, o biskupu Posádovi se diskutuje i na Christnetu viz http://www.christnet.cz/diskuse/tema.asp?id=4100 Možná by neškodilo, kdybys také přidal komentář. Docela tam v diskusích chybíš.


Měj se hezky

reformovaný




Zdravím pane Halíku (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 31. leden 2008 @ 12:27:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nedávno jsem sledoval dokument Pulec, králík a Duch svatý kde jste vystupoval řekl bych v "hlavní roli" a svými názory jste mě příliš nepřekvapil,  všiml jsem se ale,že na některé zvláště ženy působíte přímo magicky podobně jako ruský Rasputin.  




Re: Biskup obětovaný smečce 26.1.2008 je teď v Budějicích (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 01. únor 2008 @ 20:47:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se stalo s biskupem Posádem ? nepřestal být biskupem. je jinde, téhož dne byl jmmován do dieséze Českobudějovické.
http://www.proglas.cz/detail-clanku/ceskobudejovicka-dieceze-ma-noveho-sveticiho-biskupa.html 
je tam jen rozdíl, je tam jako ´se*****ář¨ a jeho litoměřickou diecézi spravuje zatím Msgr. Duka, sídlící v Hradci Králové.
Do církve nevidíme. Nicméně nebyl sesaen jako biskup, ale převelen.



Re: Biskup pastýř obětovaný smečce 26.1.2008 trpí i se svými ovcemi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 02. únor 2008 @ 08:39:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Biskup pastýř obětovaný smečce 26.1.2008 trpí i se svými ovcemi
Kdyby to ponížení litoměřického katolického biskupa do funkce biskupa pouze pomocného bylo tak přímočaré a jasné, článek bych na Grano vůbec nevyvěšoval, Miliko.
Avšak v České republice žije několik katolických biskupů, kteří nesmí vykonávat biskupskou činnost, ačkoliv se ničím nemravným neprovinili. Tito biskupové byli degradováni do funkcí farářů a kaplanů, někteří dokonce smí vykonávat svou duchovenskou činnost akorát tak u sebe doma v bytě. Jak to? Není to podivné? Církev by měla být průhledná jako křišťál a nikoliv neprůhledná jako nějaká mafie či sekta, nemyslíte? V Česku však průhlednost jaksi schází. Proč? Komu to vyhovuje?

Přečtěte si diskusi na Christnetu.cz nebo na stránkách litoměřického biskupství či na tomto fóru: http://www.litomerice.signaly.cz/forum/viewtopic.php?t=182 RE: Povzbuzení pro otce biskupa Pavla Posáda:, 1.2. 2008 21:25 Nebyl bych si tak zcela jist, že Benedikt XVI. osobně důkladně prozkoumal celý případ. Minimálně víme, že alespoň jednu stranu sporu nevyslechl (biskupa Posáda). Navíc biskup Posád musel podle svých slov podepsat rezignaci a zřejmě nějaký úředník ve Vatikánu doporučil, aby byla přijata a B XVI to jen potvrdil - takže rutinní úřední postup. Schovávat se za autoritu Benedikta XVI je v tomto případě spíš alibistické. Jaroslav Toman, jaroslav.toman@centrum.cz http://www.christnet.cz/diskuse/prispevek.asp?zobraz=253218Zda je biskup Pavel Posád světec, to nevím. Jsem však přesvědčen, že je jedním z mála slušnějších duchovních současné doby. Posád, ještě tehdy jen kněz, po pádu komunismu působil v Brně v kostele sv.Tomáše a pokřtil dost bývalých dospělých ateistů. To se běžně nestává. Párkrát jsem s ním mluvil tehdy, když jsem ještě nebyl knězem.
Když svatého P.Pia chtěli na přímý rozkaz z Vatikánu přemístit do jiného kláštera v jiné diecézi, tak místní křesťanský lid to tehdejší zmanipulované rozhodnutí odmítl respektovat a donutil Vatikán k tomu, že P.Pio musel zůstat až do své smrti v jejich obci San Giovanni Rotondo.
Jsem přesvědčen, že Pavlu Posádovi bylo tvrdě ublíženo, že nese opravdu kříž a že Vy katolíci máte povinnost mu ho pomoci unést - jako Šimon z Kyrény Kristu. Zatelefonujte mu, pošlete mu e-mail, ať vidí, že není sám a opuštěný, prosím. Slušných kněží a zvláště biskupů je v dnešní době velmi, velmi málo. Je třeba je povzbuzovat, aby se zcela nezhroutili a předčasně nevymřeli. Zde jsou kontakty: 416 707 519 416 707 511 fax:416 731 454 biskup.pavel@biskupství-ltm.cz Mrkněte na:
http://www.biskup-pavel.net/ biskup.pavel@biskupství-ltm.cz http://www.biskup-pavel.net/index.php?archiv http://www.biskup-pavel.net/index.php?text=89-novorocni-homilie-biskupa-pavla#next

Milujte bližního svého jako sebe samého! Teď k tomu máte vynikající konkrétní příležitost.




Re: Biskup obětovaný 26.1.2008 a Christnet cz (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 25. únor 2008 @ 17:29:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citáty z Christnet a dalěích o Posádovi:








Re: Biskup obětovaný 26.1.2008 a na Slovensku biskup Korec (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 26. únor 2008 @ 21:17:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na Slovensku šel do penze biskup Korec asi před dvěma lety. Pamatuji se na jeho vysvěcení, které jsem viděl v televizi. Byl tehdy kněz a církev potřebovala biskupy. Přijal svěcení a měl růžové kulaté tváře. Byl biskupem snad šest let, tolik přesně to neumím vyčíslit. Když odcházel do penze, byl vyzáblý, ve tváři vyhublý, s dolíčky a vysedlými lícními kostmi. Byla to jiný  tvář. Kdyby v televizi neříkali, že je to Korec, nebyl bych ho poznal.  

Jan Chrizostom Korec jako kněz byl ordinovaný v době schematického nedostatku. Myslím, že ho ta služba zmohla. Je totiž významné, ze jakých dispozic nastupuje člověk takový značný a nelehký úkol. Jestli je úplně a dokonale ve formě, je to lehké. Ale jestli nastoupí dříve, než na to zcela dozrál, může to také znamenat námahu, a ta způsobuje, že do své služby teprve ´dorůstá´, ale také už ji má plnit. Námaha se sčítá, jsou to dvě úlohy najednou. Vyzrálý kandidát má potom jen jednu – vlastí práci, zatímco brzo (nechci říci že předčasně) ordinovaný má ještě navíc to zrání.

Co to tu píši? Vždyť se tu pojednává o Posádovi, ne o Korcovi? Ale já srovnávám oboje. Mons. Posád byl nejdříve nemocný v roce 2004, když přijal úřad, potom se uzdravil a jak se tvrdí, velmi dobře. Ale přesto mu nedali celou pravomoc. To nemohu rozluštit, nebyl jsem v diecézi ani jedné ani druhé a neznám podrobnosti ani okolnosti.

Jen mám:dojem, že když je někdo napadený oslabením (nemocí) mohl by způsobit váhání u církevní správy.

U Korce to bylo opačné: nic mu nebylo (zdravotně), vypadal, že překypuje vitalitou, ale bral to velmi zodpovědně, to bylo znát. Ale měl dvě úlohy na bedrech. Až po letech služby vypadal vyhuble a znaveně. Oba odešli na lehčí místo: Posád jako světicí biskup (jako se*****ář u primáře), Korec do důchodu.




Re: Biskup obětovaný smečce 26.1.2008, zasazení pamětní tůje (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 00:09:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Litoměřicích si na svého biskupa vzpomínají  a zasadili mu na památku strom.
Již 1. března se objevil článek, který to píše:
http://sklenenykostel.net/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=1108&Itemid=33
 
je to hezké.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy