Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 407 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463986
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Temné stránky Bible
Vloženo Čtvrtek, 07. únor 2008 @ 13:40:59 CET Vložil: Olda

O Bibli poslal Hyperion

Domnívám se, že pokud odmítneme mýtickou povahu a dobovou podmíněnost (zastaralost) mnoha pasáží Bible, musíme odmítnout celou Bibli a křesťanskou víru. Ona totiž Bible o Bohu mimo jiné říká:

Bůh schvaluje otrokářství

Otrok a otrokyně, které budeš mít, ať jsou z pronárodů okolo vás; z nich si budete kupovat otroka a otrokyni. Také si je můžete koupit z dětí přistěhovalců, kteří u vás pobývají jako hosté, a z čeledi těch, kteří jsou u vás, z dětí, které zplodí ve vaší zemi; ti budou vaším vlastnictvím. (Lv 25,44-45)

Jestliže někdo uhodí svého otroka nebo otrokyni holí, takže mu zemřou pod rukou, musí být usmrcený pomstěn. Jestliže však vydrží den či dva, nebude pomstěn, neboť byl jeho majetkem. (Ex 21,20-21)

Otroci, poslouchejte své pozemské pány s uctivou pokorou a z upřímného přesvědčení jako Krista. (Ef 6,5)

Všichni, kdo nesou jho otroctví, ať mají své pány v náležité úctě, aby Boží jméno ani naše učení neupadly do špatné pověsti. Ti, kdo mají věřící pány, ať k nim nemají menší úctu proto, že jsou jejich bratří, nýbrž ať jsou jim poddáni o to raději, že mohou sloužit věřícím a milovaným. Tomu všemu uč a to přikazuj. (1Tm 6,1-2)

Bůh vraždí děti (i nemluvňata), které se ničím neprovinily, nebo z malicherných důvodů

Když nastala půlnoc, pobil Hospodin v egyptské zemi všechno prvorozené, od prvorozeného syna faraónova, který seděl na jeho trůnu, až po prvorozeného syna zajatce v žalářní kobce, i všechno prvorozené z dobytka. (Ex 12,29)

Odtud vystoupil do Bét-elu. Když byl na cestě, vyšli z města malí chlapci, pošklebovali se mu a pokřikovali na něj: "Táhni, ty s lysinou, táhni, ty s lysinou!" On se obrátil, podíval se na ně a ve jménu Hospodinově jim zlořečil. Vtom vyběhly z křovin dvě medvědice a roztrhaly z nich čtyřicet dvě děti. (2Kr 2,23-24)

Bůh vraždí lidi z neuvěřitelných důvodů

Jeden muž z prorockých žáků řekl na Hospodinovo slovo svému druhovi: "Zbij mě!" Ale ten muž ho odmítl zbít. I řekl mu: "Protože jsi neuposlechl Hospodinova hlasu, hle, až půjdeš ode mne, zadáví tě lev." Když od něho odešel, přepadl ho lev a zadávil ho. (1Kr 20,35-36)

Bůh vraždí lidi kvůli hříchům (chybám) jiných

Ale potom měl David výčitky svědomí, že dal lid sečíst. David volal k Hospodinu: "Velmi jsem zhřešil, že jsem to učinil. Nyní, Hospodine, sejmi prosím ze svého služebníka vinu; počínal jsem si jako velký pomatenec."Ráno, když David vstal, stalo se slovo Hospodinovo k proroku Gádovi, Davidovu vidoucímu:"Jdi a promluv k Davidovi: Toto praví Hospodin: Předkládám ti trojí; jedno z toho si vyber a tak s tebou naložím." Gád přišel k Davidovi a oznámil mu: "Má na tebe dolehnout sedm let hladu v tvé zemi? Nebo chceš tři měsíce utíkat před svými protivníky, kteří tě budou pronásledovat? Anebo má řádit ve tvé zemi po tři dny mor? Nuže tedy rozvaž, co mám vyřídit tomu, který mě poslal." David Gádovi odvětil: "Je mi velmi úzko. Nechť tedy prosím padneme do rukou Hospodinu, neboť jeho slitování je nesmírné, jen ať nepadnu do rukou lidských." Hospodin tedy dopustil na Izraele mor od toho jitra až do určeného času. I pomřelo z lidu od Danu až k Beer-šebě sedmdesát tisíc mužů. (2S 24,10-15)

David Nátanovi řekl: "Zhřešil jsem proti Hospodinu." Nátan Davidovi pravil: "Týž Hospodin hřích s tebe sňal. Nezemřeš. Poněvadž jsi však touto věcí zavinil, aby nepřátelé Hospodina znevažovali, syn, který se ti narodí, musí zemřít." Nátan pak odešel do svého domu. I zasáhl Hospodin dítě, které Davidovi porodila Urijášova žena, takže těžce onemocnělo. (2S 12,13-15)


Bůh je původcem genocid

Hospodin však řekl Mojžíšovi: "Neboj se ho, neboť ho vydám do tvých rukou se vším jeho lidem i s jeho zemí. Naložíš s ním, jako jsi naložil se Síchonem, králem emorejským, sídlícím v Chešbónu." A pobili ho i s jeho syny a všechen jeho lid, takže nikdo nevyvázl, a jeho zemi obsadili. (Nu 21,34-35)

Velká část knihy Jozue není o ničem jiném.

------------------------------------
Podobných textů je v Bibli až neuvěřitelně moc.



"Temné stránky Bible" | Přihlásit/Vytvořit účet | 98 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Temné stránky Bible (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 07. únor 2008 @ 14:28:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jéje, tady chce zase někdo soudit Boha, či se pletu?
Hyperione,
Bohu patří celá Země, Sluneční soustava a všecko, co tu žije. On Si to udělal z ničeho=> a tak si s tim muže dělat co chce a nikdo mu do toho nemá co kydlat. Uvědom si to, Tohle všecko, co píšeš se týká toho, že Bůh svobodně nakládá se Svym majetkem.
eleazar



Re: Temné stránky Bible (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. únor 2008 @ 14:47:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš: Bůh schvaluje otrokářství - to je lež, Pán Bůh jenom vychází s aktuální situace lidstva - viz. Potom už není Řek a Žid, obřezaný a neobřezaný, barbar, divoch, otrok a svobodný - ale všechno a ve všech Kristus. (Koloským 3:11)

Bůh vraždí děti (i nemluvňata), které se ničím neprovinily, nebo z malicherných důvodů a kdo jsi ty, člověče, že soudíš Boha? Je psáno: "Mojžíš řekl faraónovi: Toto praví Hospodin: O půlnoci projdu Egyptem. 5 Všichni prvorození v egyptské zemi zemřou, od prvorozeného syna faraónova, který sedí na jeho trůnu, po prvorozeného syna otrokyně, která mele na mlýnku, i všechno prvorozené z dobytka." (Exodus 11:4-5) - smrt prvorozených je důsledkem zatvzelého srdce Faraona, který nepropustil Izraele z Egypta...

Píšeš: Bůh vraždí lidi z neuvěřitelných důvodů - "Protože jsi neuposlechl Hospodinova hlasu, hle, až půjdeš ode mne, zadáví tě lev." Když od něho odešel, přepadl ho lev a zadávil ho. (1Kr 20,35-36) Pokud čtu dobře, tak ho neusmrtil Hospodin, ale lev...

Bůh vraždí lidi kvůli hříchům (chybám) jiných - to jsi řekl správně, Ježíš zemřel za hříchy jiných - Bůh ho vydal za naše provinění..., ale taky kvůli tomu, abychom byli spravedliví...

Bůh je původcem genocid - netvrdím, že všemu rozumím, vysvětlení se nám dostane až u Boha...





 



Re: Temné stránky Hyperiona (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 07. únor 2008 @ 15:04:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Výborně Vám odpověděl Hyperione Eleazar. Vy odsuzujete Boha úplně stejně jako komunističtí anarchisté. Ti nesli, když vychvalovali zabíjení dětí umělým potratem, v mé přítomnosti transparent zhruba tohoto znění: Bůh není, ale i kdyby byl, je třeba ho odsoudit.
ad otrokářství:
Když už mezi pohany bylo otrokářství věcí běžnou, tak v Izraeli byla pro otroky a otrokáře zavedena Mojžíšem jistá humánnější milosrdnější pravidla, u pohanů byl ale otrok hadr na zabití kdykoliv. Jistě Mojžíše k tomu milosrdnému kroku inspiroval Bůh - podobně i apoštola Pavla.
ad trest smrti od Boha
Egypťané vyvražďovali mnoho roků nemluvňata Izraelců, tak potom Egypťané zakusili zaslouženou Boží odplatu.
Zlí výrostkové si smrt zasloužili, neboť zlořečili pravému prorokovi a Bůh nenechá zlo bez trestu.
Neposlechnout pravého proroka se nevyplácí-je Božím hlasem.
Bůh trestal Davida a národ, neboť i národ těžce hřešil - je to v textech Paralipomenon.
Syn z cizoložstva, na kterého se David těšil, zemřel - třeba i proto, aby si David uvědomil hloubku své viny - zcizoložil a dal nenápadně usmrtit manžela své milenky.
Kananejci byli satanističtí hříšníci, kteří dostali od Boha varování skrze sirné koule z nebe, které spálily Sodomu a Gomoru. Na varování kašlali, hřešili podobnými sexuálními perverznostmi a vražděním jako Sodomští, nedali na varování, když Bůh potrestal egyptskou velmoc. Komu není rady, nad ním se ani Bůh nesmiluje. Jednou bude Bůh soudit celou Zem se všemi obyvateli najednou. Já se na to těším, Vy ne? Konečně bude na Zemi pořádek. Přijď Pane Ježíši, MARANATHA!



Odpověď diskutujícím (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 07. únor 2008 @ 22:38:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad se nikdo neurazí, když odpovím na to, co jsem si dosud přečetl, v jednom příspěvku. Pokud bych odpovídal jednotlivě, musel bych se opakovat.

Vraždy kvůli hříchům jiných

Ježíš se nechal za jiné zabít dobrovolně. Mnou uvedené příběhy jsou však o něčem jiném. David si užívá s cizí ženou a aby neměl zbytečné problémy a mohl si ji vzít, nechá jejího manžela zabít. Po nějaké době mu dojde, že udělal něco špatného (ono mu to tedy napřed musí vysvětlit Nátan) a začne litovat. Co údajně udělá Bůh? Zavraždí dítě, které nemůže za to, že jeho tatík byl cizoložník. Tentýž David si chce spočítat své poddané (ponechme stranou, že podle 2S 24,1 to byl sám Bůh, kdo ho podnítil; podle 1Pa 24,1 Satan). Ukáže se, že to Boha rozhněvalo. David opět lituje. Bůh mu ústy proroka Gáda dá na výběr z trestů. David si mohl vybrat nést vinu sám (být pronásledován protivníky), ale on se radši s Bohem dohodne tak, že Bůh povraždí 70 000 tisíc lidí, kteří absolutně nemohli za to, že Davida před tím přepadla touha sečíst lid. Je jen slabou útěchou, že vraždění přestane dřív, než bylo původně domluveno.

1Kr 20,35-36

I podle reakce Seraphima soudím, že nejdem sám, kdo tento příběh chápe tak, že sežrání lvem byl trest Boží za neuposlechnutí proroka.

Egyptská jatka


Takže to tu máme zase - faraon (jeho srdce mimochodem měl zatvrdit sám Bůh, aby se trochu předvedl {Ex7,3-4}) nechce propustit své otroky a tak Bůh povraždí (nejen) malé děti všech v egyptské zemi (pochopitelně kromě Izraelitů). I vražda faraónova syna by byla barbaství Boha nehodné, ale jakou vinu na celé situaci nesl nějaký ubohý vězeň a otrokyně, respektive jejich děti?

42 mrtvých dětí kvůli klukovině

Ti chlapci ani zřejmě nevěděli, že je to nějaký protok. Určitě by si za své chování zasloužili pár za uši, ale nechat je roztrhat medvědy je perverzní.

Soudím tedy Boha?

Pokud věříte tomu, že Bůh vykonal všechny ty zločiny, které mu Bible připisuje, pak ho opravdu soudím.



Proc je Eleazarova odpoved nespravna... (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 08. únor 2008 @ 03:15:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Vazeni Eleazare, Serafime a Kristusi!

Takhle to nejde delat! To neni dost dobre mozny vodbejt tyhle docela vazny namitky obycejnym mavnutim ruky, ze Buh tomu tady sefuje, tak si muze delat, co se mu zachce. Buh, v ktereho verime, prece neni Buh svevolny, ale Buh milosrdny a milujici. Vzdyt bychom si protirecili! Verime-li, ze Buh pro svou Bozi lasku k provinilemu stvoreni uz od vecnosti pripravoval nasi spasu, a to skrze obet sebe sama, pak tezko muzeme jen tak jakoby nic tvrdit, ze tentyz Buh je nevyzpytatelne krvelacne bozstvo, ktere vyzaduje parat bricha tehotnym zenam (Oz 13:16-14:1).

Vsechno, co kazeme o krestanska moralce, ma svuj koren a zaklad v tom, jaky je Buh. Kdyz milujeme blizniho jako sebe sama, kdyz se vyvarujeme cinit druhym to, co nechceme, aby cinili nam, tak prave tehdy a jen tehdy jsme skutecne verni tomu, jak nas stvoril Buh - k Svemu obrazu. Hlasame, ze nepratele mame milovat a zehnat jim a ze cinit opak toho vseho je hrich, na nemz Buh nikdy nemuze mit ucast. Buh je totiz svetlo, v nemz neni nejmensi tmy (1J 1:5). Tvrdite-li tedy, ze Buh ma na svedomi vrazdu ze zasti, ci genocidu - a dokonce, ze je to zcela v poradku a nikdo by se nad tim nemel ani pozastavovat - pak ovsem nutne tvrdite, ze Buh ma ucast na necem, co je v rozporu s jeho milosrdenstvim a laskou - ano i s Jeho spravedlnosti! Spravedlnost totiz neni svevolna, jak naznacuje Eleazar ("Bohu to tedy patri, tak si muze delat, co chce, at tomu rozumime nebo nerozumime"), ale naopak pruhledna, transparentni a zjevna!

Proto myslim, ze je mnohem presnejsi videt veci v jejich kontextu. Bible je Bozi slovo (singular), nikoli Bozi slova (plural). Pismo je Bohem inspirovano, nikoli nadiktovano! Jinymi slovy: Bible je svedectvim lidi o jejich setkavani s Bohem v prubehu lidskych dejin. A ty dejiny jsou dejinami poznavani Bozi vule - postupneho poznavani, ktere se samozrejme nevyhnulo mnoha nepresnostem a prehmatum. A vsechny jsou zaznamenany v Bibli.

Proto se tam setkavame s pradavnou predstavou Hospodina jako mytickeho bojovnika (Ex 15:3) - tak trochu na zpusob Herakla.
Proto se tam taky setkavame s pozdejsi predstavou Hospodina jako kmenoveho Boha predku, kterej svuj lid, Izrael, ochranuje pred neprateli na Blizkem vychode.
Proto se tam setkavame s predstavou jeste pozdejsiho data, predstavou Hospodina jako statniho bozstva (v dobe kralovstvi: stavba chramu = centralizace kultu = upevneni centralni, kralovske moci).
Konecne se tam setkavame (v souvislosti s babylonskym exilem) s predstavou Boha jako Vsemohouciho Stvoritele.
A na uplny zaver se tam setkavame s predstavou Boha, ktery sam sestupuje mezi nas, vteluje se, dava se nam poznat a podstupuje pro nas ten nejvelkolepejsi cin lidske historie, namireny k nasi zachrane - a tim je sebeobetovani.

Kazda ta predstava se v Bibli objevuje jako reakce na urcite historicke okolnosti a pokazde vlastne dochazi k urcitemu zpresneni toho, jak se to vlastne s Bohem ma. Napriklad prave pod vlivem babylonskeho zajeti dochazi v Izraeli k posunu od henoteismu k monoteismu: tedy od predstavy, ze kazdej stat ma vlastniho boha a ze Zidi maj toho svyho jedinyho Hospodina (henoteismus), k predstave, ze zadnej jinej Buh nez Hospodin ve skutecnosti neexistuje a vsechny ostatni tzv. bohove jsou jen spalky (monoteismus).

Jak jsem napsal, Bible je svedectvim o tom, jak lide POSTUPNE poznavaji, kdo je Buh a jaka je jeho vule. A rikam-li, ze to nase poznani se postupne zpresnuje, pak to samozrejme znamena, ze je zpocatku tu a tam dost nepresne. A v nekterych pripadech je to momentalni poznani o Bohu i dezinterpretovano nebo i zamerne zneuzito - to odtud plynou ty genocidy, vrazdy, valky a jine tresty.

Chvilku to tedy trvalo, ale myslim, ze lidem nakonec svita, ze Buh vubec neni ten nerudnej, nasranej dedek, kterej nesnese odpor, jak si ho predstavovaly (a predstavuji) nektere osudem ranene duse, ale ze je mocnym Bohem milosrdenstvi - tak mocnym, ze premaha i nasi nedokonalost, i hrich, i smrt. Bible tohle nase postupne "svitani" dokumentuje a dokumentuje ho PRAVDIVE, tedy bez prikras. Vcetne tech nasich prehmatu a tapani.

Poperte se s tim, jak umite.

Aviaf



Jeste k tomu otroctvi - pro Hyperiona (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 08. únor 2008 @ 05:24:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Myslim, ze pokud jde o NZ pasaze tykajici se otroctvi, tak je potreba mit na zreteli, v jakym kontextu to bylo napsano.

Z Bible je myslim zrejme, ze prvotni krestane byli otevreny apokalyptici, tedy, ze ocekavali konec sveta ve velmi kratke dobe - rekneme do jedne generace. Svedky toho jsou mnohem pasaze v NZ, napriklad Mk 13:30, 1 Tes 5:14 (Pavel se tu domniva, ze se dozije druheho prichodu) nebo 2Pt 3:3-4 (kde se autor evidentne snazi vyrovnat s faktem, ze tolik ocekavanej okamzitej konec sveta zatim nenastal).

Vzhledem k tomu, ze se cekal konec kazdym dnem, je nabiledni, ze prvotni krestane se nijak nepokouseli reformovat svet nebo delat nejaky revoluce. V to pocitaje i nejakou otevrenou kampan proti otroctvi. V podobnem duchu jsou ostatne mineny i mnohe dalsi rady v NZ. Kdyz napriklad Jezis pozaduje, aby se bohaty mladik vzdal vseho bohatstvi a rozdal ho chudym (Mt 19:16-22), tak vlastne narazi prave na toto ocekavani okamziteho konce: k cemu hromadit bohatstvi, k cemu jakakoli dlouhodoba investicni strategie, kdyz svet to ma stejne za par? V tomto kontextu je napriklad nutno interpretovat i pasaz o Ananiasovi a Safire (Sk 5:1-11): jejich hlavnim provinenim nebyla ani tak chamtivost, jako spis to, ze kdyz si dali nejaky penize stranou, "na pozdeji", tak se tim vlastne priznali, ze ten druhej prichod necekaj hned tak brzo.

Proc je to dulezity? Protoze to podle me vrha urcity svetlo na to, jak prvotni cirkev videla sama sebe v ramci tehdejsi spolecnosti: jako ostruvek prichazejiciho Boziho kralovstvi ve svete nepravosti. Ta etika rovnosti - ze neni uz rozdilu mezi Zidem ci Rekem, muzem a zenou, otrokem ci svobodnym - ta se tykala jejich pospolitosti. Oni byli dovnitr velmi radikalni, uvnitr byla cirkev zcela odlisna od okolniho sveta - odhodlane rovnostarska. V tom prave spocivala jeji "slanost" (Mt 5:13). A ten jejich radikalismus byl umoznen prave diky ocekavani brzkeho konce (to je ostatne vec, ktera je v sociologii nabozenstvi pozorovatelna dodnes: apokalypticke kulty mivaji vetsinou mnohem vetsi odvahu ke spolecenskemu experimentu).

Navenek ale dal zachovavali dekorum - odtud i rady v Ef 6:5. Kdyz si prectes tu pasaz Ef 6:5-9 vcelku, tak to, myslim, vyjde najevo celkem ocividne: otroci, sluzte poctive, a panove, zanechte vyhruzek - vsichni dobre vite, ze Buh ani jednomu z vas nestrani (tj. jste si rovni). Oni jsou si rovni v Kristu (tedy na cirkevni pude), byt treba jejich svetske, pravni postaveni bylo postavenim otroka a pana. Jinym zajimavym dokladem je napriklad to, jak jsou serazeny osoby v pozdravech na konci epistoly Rimanum (R 16: 22-23). Pozdravuje tam Tercius (podle jmena otrok - Tercius znamena Treti a je to vlastne spis inventarni cislo, nez jmeno), pak je Gaius, vlastnik realit, pak je Erastos, financni namestek v Korintu, a pak otrok Kvartus (Ctvrty) - jsou tam naskladani zcela bez jakehokoli zretele na jejich spolecenske postaveni. Ti vsichni byli evidentne krestany a schazeli se u jednoho stolu Pane jako rovny s rovnym.

V nekterych pripadech mohla ta vnitrocirkevni rovnost najit i sve vyjadreni ve skutecne zmene pravniho postaveni. To je podle me smyslem listu Filemonovi, kde Pavel naleha na Filemona, sec muze, aby osvobodil sveho otroka Onezima. Ten list je velmi kratky a neobsahuje prakticky zadnou teologickou myslenku. Smyslem jeho zarazeni do kanonu je tedy jen jedno: ukazat - dolozit! - jak se prvotni cirkev stavela k otazce otroctvi.

Takze tak to vidim ja. At uz se na to budeme divat, jak chceme, ten ideal rovnosti lidi, kterej prekracuje vsechny hranice, ten v tom prvotnim krestanstvi je od pocatku a prave v nem - mimojine - spocivala prave ta slanost prvni cirkve. Milovat blizniho jako sebe sama; necinit druhym to, co sami nechceme, aby se dalo nam - to jsou oboji pravidla, ktera tu vzajemnost a rovnost implicitne predpokladaji. Proto neni vubec nic divneho na tom, ze teze o hrisnosti otroctvi a o nutnosti proti nemu bojovat vzesla prave mezi krestany a ze to byli prave krestane, kteri za tuto svobodu bojovali a nakonec ji vybojovali (v 19. stoleti).

Aviaf



Re: Temné stránky Bible (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 08. únor 2008 @ 07:36:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible je sice významná ale pořád jen jedna z mnoha civilizačních představ o Bohu,takže pokud někdo něco takového kritizuje Boha  v žádném případě nesoudí,jen popírá některé lidské představy o něm.
Je to podobné jako by někdo kritizoval Mein Kampf a skalní nacisté křičeli,že soudí Prozřetelnost-Boha-Pána nimiž se cítil autor tohoto díla být veden.  
Zastaralost řady veršů především Starého zákona  ukazuje na tehdejší produkt a tehdejší lidské myšlení falešně vydávané za Boží. 



Uživatal Kristus (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 08. únor 2008 @ 07:40:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--píšeš: Oba naše vyroky (jestli to býl soud Boha, anebo soud představy o Něm) jsou naprosto rovnocenné, odražejí stav našeho postoje k Písmu, naší víry, chceš li mé nevěry. Mýlíš se, Nematemne. Já vím, co říkám; vím, že nepíšu o jakési představě, nýbrž o skutečném živém a pravém Bohu a o tom, že Ho Hyperion soudil.--

Sám nevíš nic,jen něčemu věříš a to pak produkuje "důkazy" ve tvé realitě. Pošpiněn a odsouzen se cítíš především ty sám respektive ta tvoje živá a pravá představa ne Bůh.



Liberálové a humanisté (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 08. únor 2008 @ 09:05:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Liberálové a humanisté nejsou schopni vůbec Bibli a Boha pochopit. Nechápu, že Bůh je láska, jakou si nedovedeme ani představit, ale nikdy ne na úkor své spravedlnosti a svatosti.

Oni nechápou, že státní útvary na této zemi mohou trpět v důsledku rozhodnutí svých vládců, že Bůh soudí celý národ, na základě skutků jeho vládců (viz. např. Egypt). Oni nechápou, že soud nad Egyptem byl zároveň soud nad jejich bohy.

Nechápou, že, když se někdo posmívá (byť v nevědomosti) Božímu prorokovi, může ho za to postihnout Boží trest (i děti), protože Bůh hájí svoji čest. Bůh nás vyzývá k pohostinnosti, protože nikdy nevíme, zda nehostíme anděly. A jestliže se někdo někomu posmívá, může se lehce stát, že se posmívá Božímu andělu - ať už skutečnému nebo Božímu poslu v podobě proroka. A tím se vlastně posmívá Bohu. A Bůh nechal tento příběh zapsat do Bible jako exemplární případ.

Nechápou, že prorocký žák neuposlech Boží Slovo z úst proroka a proto musel zemřít. Nechápou, že je sice napsáno "Nezabiješ", ale že to neplatí pod přímou inspirací Boží ( resp. neplatilo to v době zákona - nyní v době milosti se nic takového stát nemůže, pokud člověk není členem ozbrojených sborů).

Nechápou, že také Izrael musel trpět za hříchy svého krále Davida. Nechápou základní věc - že za hřích je SMRT! (1Kor 11,30)

A nechápou, že Bůh může na základě své vůle a spravedlnosti nechat vyhladit celé národy. Což se stalo proto, že kdyby Bůh tyto modlářské národy neodstranil z cesty, vyhladily by tyto národy bez mrknutí oka Izrael.

Proto SOUD! Boha, jehož jsme zde nyní svědky z úst nevěreckých humanistických liberálů, je jedním z nejhnusnějších hříchů těchto nevěrců a zaslouženě sklidí tvrdý Boží soud, pokud neučiní pokání. Bůh dá těmto změkčilým ( 1Kor 6,9 - měkcí) humanistům poznat svoji TVRDOST (2Tes 1,5-9) a také to, že se ve svém tzv. POZNÁNÍ ( viz. jejich učení o postupném vývoji poznání Boha v Bibli) krutě mýlili.





Re: Temné stránky Bible (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 08. únor 2008 @ 12:02:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mein Kampf je satanský, Bible je Boží, svatá, Nulo—
To je věroučné tvrzení,nemluvňatům a neviným nic neříkající.  Milióny lidí veřilo že je AH je veden Prozřetelností .Ostatně genocidní praktiky,rasismus, agresi vůči druhým najdeme jak v Mein Kampf tak i ve Starém zákoně  
--potvrdil sám Boží syn Ježíš Kristus, když ji používal ve svých promluvách k učedníkům—
Ne,to napsali neznámí autoři evangelií desítky let potom  lze ukázat,že v některých případech podsouvali Ježíši do úst i výroky které ve Starém zákoně nikde nejsou či všelijak se starozákonními verši manipulovali.

 --Kristus zdůrazňoval, že teologové a nikdo z lidí nemá právo zrušit či změnit byť i jen jedno jediné písmenko v Bibli.—
Opět především  tvrzení autora evangelia ,faktem který každý může vidět je to,že celou řadu nařízení SZ dneska už nikdo nedodržuje-ani pes po nich neštěkne...   



L.Halík+777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 08. únor 2008 @ 12:07:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 --Bible je Boží, svatá, Nulo--

Když je tak svatá proč na ni kadí i kdejaká moucha,když leží ona kniha  v kuchyni na stole ? Doporučuji pohrozit všem mouchám,aby to ze svatosti té knihy nedělali, jinak půjdou po smrti do muššího pekla a zakusí večné tresty.   



Otázka pro Hyperiona (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 08. únor 2008 @ 12:51:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione,

jestli jsi si nevšiml, žak tohle jsou křesťanské stránky lidí, kteří věří v Boha... Když budeš chodi na stránky zahrádkářů, tak jim taky nebudeš posílat článek, že zahrádkaření je na nic. Nebo na fotbalové stránky Slavie a psát jim, že fotbal je na nic a přežitek.

Píšeš: mnoha pasáží Bible, musíme odmítnout celou Bibli a křesťanskou víru... Přemýšlíš hlavou, nebo spíš svou sedací částí těla (jak předpokládám)... Víru se ti stejně nepodaří vymítit, na to s klidným svědomím zapomeň... 





Stránka vygenerována za: 0.57 sekundy