Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429551, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470049
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve
Vloženo Pondělí, 15. září 2008 @ 00:41:28 CEST Vložil: Olda

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Na internetu se v současné době objevil banner, který upozorňuje na vyloučení Aleše France z brněnského sboru AC a zmiňuje se o tom jako o pronásledování.

O celé situaci mohu ze svého pohledu s klidným svědomím prohlásit, že Aleš byl vyloučen svévolně na základě křivých obvinění  (text odůvodnění kázně spolu s komentářem k obviněním přikládám v příloze) a institut kázně byl jednak pokřiven a jednak zneužit. Nemusím souhlasit a ani nesouhlasím se všemi Alešovými názory, ani jeho způsob práce mi nemusí být blízký – máme poněkud odlišný způsob myšlení – nicméně ani jedno, ani druhé není a nesmí být důvodem vyloučení ze sboru.

Celá věc je o to horší, že se stala s vědomím a tichým souhlasem vedení církve – biskup byl o celé věci informován ještě před uvalením kázně a i po vyloučení ze sboru vím nejméně o dvou dopisech odeslaných na ústředí církve týkajících se této věci – s nulovou odezvou. Napadá mne otázka: Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? (1 Kor 6:9)

Převzato z článku Zakusí pronásledování od Lukáše Makovičky

Příloha:

Toto je text odůvodnění, které četl pastor sboru AC Brno při příležitosti káznění Aleše France. Na sborovém shromáždění nebylo ani jednomu členovi sboru umožněno se k situaci vyjádřit a i tento text jsem získal přepsáním ze soukromě pořízeného záznamu, protože mi na výslovnou žádost nebyl poskytnut – pastor ho pouze půjčil mému tátovi „k nahlédnutí“ s tím, že se to nesmí písemně šířit.

Vážené sestry a vážení bratři,
mám tu nesnadnou a nemilou povinnost vás seznámit se závěrem, ke kterému rada starších sboru na svém jednání dne 23. 8. tohoto roku jednomyslně (1) dospěla po několika velmi náročných rozhovorech s Alešem Francem.

Všichni víme, že se Aleš po rozdělení sboru v roce 1997 horlivě zapojil do služby jako jeden z nových starších sboru. Vydávám mu svědectví, že také pracoval dlouhou dobu velmi dobře jako vedoucí skupinky. Také pracoval v mládeži. Prokazoval, že má pastýřské srdce, a přiznám se, že jsem se dokonce v určitém období domníval, že ho Bůh připravuje pro tento sbor jako mého nástupce. Naše osobní vztahy byly v té době víc než dobré.

Kdo jsme ho tehdy blíže znali, věděli jsme o jeho neuvěřitelné pisatelské plodnosti a také o jeho leckdy, jak jsem si to shovívavě charakterizoval, velmi originálních názorech na některé oblasti života církve.

Nepřehlédnutelné bylo jeho učitelské obdarování. Všichni jsme měli užitek z jeho biblických vyučování a vím, že na ně i rádi vzpomínáte. Dostal proto také nabídku učit na naší biblické škole v Kolíně a už byl dokonce dojednán i termín jeho nástupu. Z jeho přijetí však sešlo, když odmítl žádost ředitele školy a bratra biskupa, aby stáhl z internetu některá ze svých pojednání, která nebyla v názorovém souladu se stanovisky naší církve a proti nimž se někteří z našich pastorů i silně ohrazovali. Žel, tuto jak se později ukázalo prozíravou podmínku Aleš nepřijal, a proto přijat nebyl. Bratr ředitel mi tehdy řekl: „Když se nepodvolí v takovéto věci, jakou mám záruku, že mě bude respektovat v jiných.“ A bratr biskup dodal:  „Jestliže se biblický učitel nedokáže podřídit pod autoritu pastora, stává se pro Boží dílo nepoužitelným.“

Alešova kritičnost se v jeho písemnostech po této události dále silně vyhrocovala. V roce 2003 napsal pojednání, v němž vyjádřil svůj velmi negativní náhled na pojetí našich skupinek, a v této souvislosti i na naše pojetí vedení sboru. Jako starší jsme se tehdy zcela spontánně postavili proti jeho záměru toto pojednání zveřejnit, protože jsme za naším pojetím skupinkového sboru v jednotě stáli. A je vám také dobře známo, že práci našich skupinek oceňuje i bratr biskup.

Nicméně jsme se obávali, že by Alešova obratná forma vyjadřování mohla některé upřímné členy sboru zneklidnit, nebo dokonce i vyděsit. Přes náš opakovaný vehementní nesouhlas, a ačkoli byl jako člen týmu starších vázán, Aleš svoji písemnost zveřejnil. Tím ztratil naši důvěru, i možnost další spolupráce s ním, a to byl důvod, proč jsme jej, ač doslova s těžkým srdcem, museli 9. 9. před čtyřmi roky tedy z rady starších sboru odvolat. Vím, že také pro většinu z vás to tehdy byla hodně bolestná zpráva.

S naším rozhodnutím jsem tehdy samozřejmě seznámil bratra biskupa a dodatečně i Radu Apoštolské církve. Aleš Franc se přesto cítil naším jednáním poškozen ve svých právech. Doporučili jsme mu tedy, aby se proti našemu rozhodnutí odvolal k Radě církve, či přímo k biskupu AC. A protože jsme rozpor mezi námi neviděli, a dodnes nevidíme jako především věroučný, nýbrž v oblasti odpovědnosti, kompetence a způsobu jednání, ponechali jsme Alešovi možnost služby slovem. Ani jednu z obou možností však nevyužil.

Domnívali jsme se, že pokud si bude Aleš psát a zveřejňovat svá pojednání pouze už jen jako člen sboru, omezí se jejich negativní vliv na minimum. Avšak jeho další písemné útoky, zejména tentokrát na evangelizaci prostřednictvím našich večerů Alfa, nám ukázaly, že tomu tak není. Nebylo málo těch, kteří byli zavádějící formou a použitými polopravdami či nepravdami (2)  zastrašeni, nebo přinejmenším odrazeni od podpory našich cyklů, ačkoli ty se prokázaly být dobrým evangelizačním nástrojem.

Dokonce i letos na sborovém soustředění ještě žádali někteří z vás bratra biskupa o rozhovor, v němž se svěřovali se svými obavami ze škodlivosti, či dokonce neurčité nebezpečnosti naší Alfy. Bratr biskup byl tímto stavem zneklidněn. Jednak jsem jej již dříve podrobně seznámil s tím, jak v našem sboru večery Alfa pojímáme, i o ovoci, které tato práce přináší, ale především jej zneklidnila nedůvěra, která byla zaseta vůči vedení sboru do srdcí některých z našich lidí.

Právě poté poslal Aleš pojednání o Alfě v Brně do časopisu AC Život v Kristu. Pod dojmem tohoto příspěvku pak vydal bratr biskup nám již známé prohlášení ke kurzům Alfa, tak jak je zveřejněno v našich sborových listech na tento měsíc. Když bylo jeho pojednání redakcí časopisu odmítnuto – a odpovědným redaktorem je bratr biskup – zveřejnil Aleš svůj článek na internetu.

Pozvali jsme Aleš na staršovstvo, kde jsme jej požádali, aby článek stáhl. A pokud by to nebyl ochoten udělat, anebo  publikoval by další, které by byly kriticky zaměřeny vůči názorům vedení sboru a způsobům, jakým je sbor veden, musí si být vědom, že tím způsobuje stav, kdy jedni budou zajedno s vedením sboru, a jiní budou stát za ním. To je však prakticky otevřená válka s vedením sboru a důsledkem pak více či méně úspěšné názorové rozbíjení sboru (3).  K takovému jednání nemáme právo dál nečinně přihlížet.

Upozornili jsme jej také, že se tím, co dělá, staví otevřeně i proti vedení církve. Citovali jsme mu, co řekl Pán Ježíš: „Kdo neshromažďuje se mnou, rozptyluje (Mt 12:30, Lk 11:23).“ (4) A co je psáno v Přísloví 6:16. Tam je psáno toto: „Těchto šesti věcí nenávidí Hospodin, a sedmá ohavností jest duši jeho: Očí vysokých, jazyka lživého, a rukou vylévajících krev nevinnou, srdce, kteréž ukládá myšlení nepravá, noh kvapných běžeti ke zlému, svědka lživého, mluvícího lež,“ a ta sedmá, dodávám, „a toho, jenž rozsívá různice mezi bratřími.“ (5)

Aleš souhlasil, že o stažení článku požádá, a článek stáhne. Varovali jsme jej, že bude dán do sborové kázně, pokud tak bez odkladu neučiní. On však dodatečně svůj příslib písemně odvolal. Proto jsme se 23. 8. jako rada starších sboru sešli, a po zevrubném zhodnocení celé záležitosti dospěli k jednomyslnému závěru, že nemůžeme jinak, a že dáváme Aleše France do sborové kázně na dobu trvání tří měsíců, která mu má umožnit, aby si uvědomil hříšnost svého jednání, činil z něj pokání a navrátil se do plného obecenství ve sboru a tím i s Bohem (1 J 1:3) . (6)

Kázeň znamená, že Aleš Franc ztrácí po zmíněnou dobu podmíněně práva člena našeho sboru AC, zejména pak právo účastnit se památky večeře Páně a těch shromáždění, jež jsou vyhrazeny pouze pro členy sboru. Pokud Aleš možnosti k nápravě dané mu tříměsíční lhůtou nevyužije, přestal tím být ke 30. 11. tohoto roku členem sboru s definitivní platností.

Přitom zdůrazňujeme, že ačkoliv je Aleš už několik let pouze pasivním členem sboru, právě pro své výhrady vůči způsobu jak je sbor veden, toto není důvodem, pro nějž mu byla kázeň udělena. Není to tedy pro jeho názorovou rozdílnost s námi, je dáván do kázně proto, že se svým jednáním snaží získat na svoji stranu názorové přívržence (7)  a tím působí ve sboru destruktivně (Sk 20:30)  (8). Pokud má Aleš Franc důvody se domnívat, že mu tímto kázeňským opatřením bylo ze strany rady starších sboru anebo osobně mnou ublíženo, doporučujeme mu, aby se se svojí stížností obrátil na Radu církve, či přímo na bratra biskupa. Zavazujeme se, že pokud mu bude dáno za pravdu, budeme závěr Rady církve a biskupa respektovat, a to i tehdy, jestliže bychom se s ním vnitřně neztotožňovali.

Závěrem chci podotknout, že tato chvíle není určena k rozpravě o tom, co jsme právě vyslechli (9).  Nedomnívejte se, že potřebujete vědět víc podrobností, nejsme lidovým soudem. Záležitost církve má pod svojí správou v konečném důsledku Bůh. On nám to dokázal v minulosti už mnohokrát. Důvěřujte mu, že v této věci má všechno ve svých rukách, ale má-li někdo vážné připomínky či podněty k tomu, co zde bylo řečeno, může se kdykoli po skončení tohoto shromáždění obrátit buď na mne, nebo na někoho ze starších. Pamatujme, že požehnání dává Bůh tam, kde je jednomyslnost, a jednomyslnost bez důvěry vůči Bohu a bez pokory je nemožná. Proto věřím, že celá tato záležitost s Alešem bude pro většinu z nás podnětem k ještě vroucnějším modlitbám.

Děkuji vám, že jste toto oznámení vyslechli, a tím je naše sborové shromáždění u konce.

Poznámky:

1) Jeden ze starších sice s kázní souhlasil, ale poté při ověřování informací dle svých slov  zjistil, že se jeho rozhodnutí zakládalo na nepravdivých údajích. S vyloučením tedy už souhlasit nechtěl a rozhodnutí o vyloučení padlo až ve chvíli, kdy už nebyl členem rady starších.

2) Na konkrétní dotaz, jaké polopravdy či lži Aleš v článcích uvedl mi bylo po krátkém váhání řečeno, že to, že na Alfě není pokání. Pokud je mi známo, Aleš v článcích neříká, že by se v materiálech Alfy neobjevovalo slovo „pokání“, ale snaží se poukázat na to, že „pokání“ podle Alfy a podle Bible je něco jiného, a že došlo ke změně významu. To je podobné, jako když katolíci mluví o „spásné víře“ - termín je stejný, ale obsah úplně jiný.
Ať už je to ovšem tak či onak, Aleše nelze obvinit ze lži (což by byl skutečně hřích a důvod k vyloučení), ale maximálně z omylu, protože věcem, které napsal, sám upřímně věří.

3) Hodí se epigram K. H. Borovského:
Takto svornosti té vaší tajný smysl zní:
“Dělej ty, co chceme my.“
U mne tedy zase svornost znamená:
“Dělejte vy, co chci já.“

A zřejmou otázkou je, jak se říká stavu, kdy člověk může zveřejnit svůj názor pouze v případě, kdy je totožný s názorem vedení církve. Zdalipak to není „panování nad vírou“ a „útlak“?
Na celé věci mne zaráží, s jakým odhodláním a vehemencí se prosazuje „jednota“ ve věcech, které ani nejsou v Písmu (což Alfa rozhodně není), zatímco v náhledech na učení Bible je svoboda a možnost projevu mnohem větší.

4) Pastor ovšem není Pán Ježíš.

5) Na konkrétní dotaz, jaké sváry a různice Aleš způsobil, mi bylo odpovězeno, že zavinil situaci ve Velkém Meziříčí, kde více lidí odmítlo dělat kurzy Alfa. Z toho plyne, že pokud mám jiný názor, než vedení sboru, a o tom názoru někoho přesvědčím, považuje se to za vyvolávání sváru a tudíž za hřích. To je ovšem na hony daleko od biblického učení o tom, co je to spor a svár.

6) Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste se spolu s námi podíleli na společenství, které máme s Otcem a s jeho Synem Ježíšem Kristem (1 J 1:3).

7) Pokud někomu sděluji svůj názor, bývá to téměř výhradně za účelem onoho člověka o mém názoru přesvědčit (třebaže se může klidně stát, že nakonec tím přesvědčeným budu sám). Proč bych to jinak dělal? „Názorový přívrženec“ je tedy člověk, který se mnou souhlasí. Pokud je ale hříchem „přesvědčovat lidi o mém názoru“, pak prosím, aby se při káznění a vylučování za toto provinění postupovalo důsledně. Můžete začít s pastorem, dělá to každou neděli a ještě k tomu z kazatelny. Já budu na řadě hned druhý.

8) I mezi vámi samými povstanou lidé, kteří povedou scestné řeči, aby strhli učedníky na svou stranu (Sk 20:30).
Podívejme se tedy trochu do minulosti. Před několika lety byl Aleš odvolán z funkce staršího a to navíc v době, kdy nebyl přítomen. Jaký to kopanec pro někoho, kdo prý chce strhávat lidi na svou stranu! Poté byl několik let členem sboru a sám pastor v tomto prohlášení tvrdí, že „pasivním“. Jak se toto slučuje s aktivním „strháváním lidí na svou stranu“, netuším. V nedávné době pastor sám rozšiřoval ve sboru pomluvy, že si chce Aleš založit vlastní sbor – může mi ho prosím někdo nyní, kdy už je Aleš vyloučen, ukázat?
Čili toto obvinění – z úmyslu strhávat lidi na svou stranu – prošlo zatěžkávací zkouškou, vždyť kdy je lepší čas uskutečnit takové úmysly, odtrhnout lidi, kteří váš následují, a založit nové seskupení, kde já budu tedy ten první, než když se děje něco takového? Přesto po takovém jednání není ani známky – toto obvinění tedy stejně jako ostatní musím prohlásit za křivé a nepodložené.

9) Na sborovém shromáždění nebylo žádnému členovi umožněno se k záležitosti vyjádřit.

Aleš Franc - kázeň - komentář


Zdroj: www.studnice.org


"Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve" | Přihlásit/Vytvořit účet | 171 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pondělí, 15. září 2008 @ 05:14:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto běžný postup v charizmatických uskupeních jako je AC, nová JB, KS a jeho satelity, některé sbory CB a drobné výjimky v jiných církvích a denominacích. V Alešově případě je ale patrné že se všichni bojí jeho výřečnosti a že by je mohl nekontrolovaně přechytračit. Místo aby zjistili proč to dělá se zabývají tím, co dělá. Málokdo ze zmíněných starších a soudců má dilema pravda nebo funkce. Funkce vedou minimálně 10:0. Jeto bída pánové. Organizace (už hodně dávno ne organizmus jak si říkávalo) církev(může li si tak ještě říkat) je mírně zatuhlá v právu a spravedlnosti a přitom má být její spravedlnost hojnější (Mat 5:20) než ta farizejská. Je li uvedený článek praktickým popisem této hojnější spravedlnosti, jak asi vypadá její méně hojná kolegyně?


Eleonora



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 15. září 2008 @ 06:35:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč jsem se asi vracel do křesťanských sborů? Protože bych v Apoštolské církvi nikdy nedostal prostor... Pozvali jsme Aleše na staršovstvo, kde jsme jej požádali, aby článek stáhl. Jo, tak to mně taky bratr biskup přikázal, přes Aleše Navrátila - abych stáhl jeden ze svých článků. Je fakt, že moje názory a články nejsou mnohdy ortodoxní, takže se nemůžu divit za odmítavý přístup... ale už tam nejsem, a rozhodně nelituju, spíš si říkám, že těch 9 roků v AC byla ztráta času.... - nic mně Apoštolská církev nedala.... - i přesto, že vím o jejich spáse atd. prostě charismatismus, letniční hnutí není můj šálek čaje.... 



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. září 2008 @ 06:43:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


To máte úplně jedno. Stejně je takové "vyloučení" pouze na úrovni ukončení členství v Klubu zahrádkářů. O platné vyloučení z Církve Boží však v žádném případě nejde.



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. září 2008 @ 06:44:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Aleš byl vyloučen z organizace, nikoliv z organismu Těla Kristova.



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. září 2008 @ 06:47:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Na druhé straně ale Aleš sklidil to, na čem se podílel. Spolupracovat s tělesným způsobem práce a proto také tak dopadl. No, z mého pohledu - konečně vyšel z denominace. :-)



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. září 2008 @ 06:52:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zde je v praxi vidět jednání Nikolaitů.



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 15. září 2008 @ 07:08:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tyhle "pastýře duší" platíke my všichni z našich daní.
btw- každej +-20 člen AC je na její výplatní pásce, to je rekord i v rámci českejch charóšich.



APOŠTOLSKÁ CÍRKVE SE UKÁZALA (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 15. září 2008 @ 08:51:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V CELÉ SVÉ PODOBĚ- PROSTĚ SE ODMASKOVALA . CHJO



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 15. září 2008 @ 13:46:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Být Alešem, děkoval bych Bohu za vysvobození ze společenství s pokrytci. Sám jsem z jednoho sboru podobného typu (KS) před lety odešel, a dodnes si pamatuji velikou duchovní i duševní úlevu, kterou jsem pocítil po svém odchodu od nich. Takovéto sbory jsou továrnou na pokrytce, a duchovní mrzáky a duševní otroky se závislostí na slepých vůdcích produkují jak na běžícím pásu.


L 12,1: A když se mezitím sešly desetitisíce lidí, takže šlapali jedni po druhých, začal Ježíš říkat svým učedníkům: "Především se varujte kvasu farizeů, což je pokrytectví."


Iz 3,12: Lide můj, kteříž tě vodí, svodí tě, a cestu stezek tvých ukrývají.



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: icicle v Úterý, 16. září 2008 @ 12:36:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezky to ten starej lotrando Bubik vede, hezky. A neméne pěkně to povede i mladej lotrando Moldán. Chudák Apetauer, takovou zodpovědnost na svých bedrech nese.



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 21. září 2008 @ 14:33:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Kazda cirkev, obecne receno kazde lidske spolecenstvi, ma pravo definovat urcite hranice, urcita pravidla, ktere by mely clenove respektovat. Jestliye clen takoveto pravidla nerespektuje, pak se sam od sveho spolecentstvi oddeluje.

Pan Franc, v podstate, verejne sabotoval misijni aktivitu sveho sboru. Sam se od tohoto spolecentvi oddeloval. Zasah bratru starsich to jenom navenek projevovalo.

Muzeme s temito pravidly souhlasit, muzeme nesouhlasit. Pravo kazdeho spolecenstvi, a nejenom pravo, ale i povinnost, zvlast krestanskeho, je vsak takoveto pravidla definovat.



Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 25. září 2008 @ 06:01:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žába spatřila na pastvě vola
a uvažovala:
- Kdybych pořádně nafoukla
svou vrásčitou kůži,
určitě bych vyrostla
jako ten obrovský vůl. Několikrát nabrala dech
a zeptala se dcerky:
- Co myslíš, poupátko moje,
jsem už velká jako ten vůl?
- Nejsi, maminko, řekla žabka. Stará se nadmula ještě víc.
Když sklidila stejnou odpověď,
nafoukla se potřetí,
ale praskla a zdechla.
To s tím disidentem uvnitř sboru prostě bylo hodně nemoudré. A nemoudré nese své ovoce.rive





Odpovedi: (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 25. září 2008 @ 19:13:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Gregovi, Re>
>ale církev, a myslím tím pouze místní Církev, protože jinou ani myslet >nemohu,

Cirkev, ktera je oporou a sloupem pravdy. Jedna se o sbor, do ktereho se narodis duchovne. Tva fyzicka rodina je rodina, do ktere ses narodil fyzicky, tva duchovni rodina je sbor, do ktereho ses narodil z Ducha Svateho duchovne. Pro mne osobne je to sbor CB Havirov. Do tohoto sboru mne povolal Pan. Fyzickou rodinu si nevybirame, kde se v nas bere pokuseni si vybirat rodinu duchovni?
Jiste, i tento sbor je chybujici, vedou ho chybujici lide. Ale, co Buh spojil, clovek nerozdeluj. Buh mne povolal do tohoto sboru a On vi, co dela. Verim, ze i pres chyby nasich bratru starsich a nasich kazatelu, je to Duch Svaty, ktery jej vede.

>když se odchýlí od Pravdy ve svém učení i způsobech, PAK >PŘESTÁVÁ BÝT SLOUPEM A OPOROU PRAVDY, a začíná být pouze škodlivou >sektou, od níž je třeba se oddělit, pokud nereflektuje na opakované >výzvy k pokání.

A v cem konkretne se odhylilo AC? Tim, ze napriklad pouzivaji mikrophony pri chvalach?


Re> A žádná denominace nikdy žádným sloupem a oporou pravdy nebyla, >protože to vyplývá již ze samotné její existence, která nemá v Písmech >NS opodstatnění.

Jiste, existence denonimaci je biblicky pochybna. Mnohe z nich vznikly podobnou soloakci, jako je ta Alese France. Je treba si tento fakt priznavat a cinit z nej pokani. Ale tuto nebiblickou situaci nevyresime tim, ze zalozime denonimaci novou, ktera bude kazat, jak jsou denonimace nebiblicke. Zvlast, kdyz se tato denonimace za par let rozpadne na nasledovniky nasledovnika zakladatele a ty, kdo tohoto naslednika zakladatele pokladaji za zplozence satana.

Tuto situaci vyresime jedine tak, ze budeme pracovat na sjednoceni denonimaci. Touto cestou, ktera je podle mne spravna, jde napriklad Charta Ekumenika.


>Denominace je sekta, skutek těla, když říkáme: "Já jsem Pavlův, já >Apollův, já Petrův, já pak Kristův. Rozdělen-li jest Kristus? Zdali >Pavel ukřižován jest za vás? Aneb zdali jste ve jméno Pavlovo pokřetěni >byli? " (1Kor 1,12-13 // Ga 5,19-20).

Ze to rikas zrovna ty, Gregu, ktery vice nez na Bibli prisahas na pana Nee?

Re
>1)Ja vo tom důkazy nemam, tak budu raději vobezřetnej.
Zmenim nazor, az pan Moldan vyhlasi krizovou vypravu proti havirovskemu sboru, az pan Atenauer necha zavrazdit pana Spoka, az za krest zaplati pan AB tisicovku, az si pan XY koupi za 10.000 urad starsiho, az pan Rudolf Bubik bude mit sto nevolniku k vlastni potrebe, az si pan Moldan bude nechavat nohy libat atd atd...
>2)Otázkou je, kdo je ta autorita.
Ten, koho vyvoli Duch Svaty. Skrze rozhodnuti cirkve.
>3)Za co by si France vyloučil? Za to, že se člověk, kterýmu je odmítána svodoba slova, to vezmedovlastních rukou?
Ne. Ale ze se pan Franc sam od sveho spolecenstvi oddelil.


>A jestli se skutečně domníváš, že autority AC přenechají Kristu něci >jinýho, než nekonečný nevykydaný augiášovy chlívy plný hnoje, tak seš >fakt hoooodně naivní.
Mozna jsem naivni, ale to pro mne neni relevantni. Pro mne osobne je duleyite Pismo a jestli byt naivni znamena byt poslusny Pismu, pak ano, jsem naivni.

>4)Se mnou třeba některý bratří nechtěj spolupracovat, už sem se s tim >sroval.
>eleazar


>Re: Re: dle tvých slov pak třeba zrovna jan hus nebyl pokorný (Skóre: 1)
>Vložil: eleonora v Středa, 24. září 2008 @ 23:31:26 CEST
>(O uživateli | Poslat zprávu) )
> Není to předčasné?
Neni. Stejne, jako byl treba Petr Chelcicky uz v te dobe schopen rozeznat Ducha Antikristova v papezstvi. Je to otazka ovoce.

>To co se událo před pěti sty lety jsi schopen posoudit jako ducha antikristova a to co je teď hodnotíš pozitivně.

Protoze je obrovsky rozdil mezi AC dnes a katolickou cirkvi tehdy. Vyse jsem uvedl duvody, ktere nikdo zde nezpochybnil.
>Logicky by ale vyplývalo, že jiný demagog který přijde za 500 let zhodnotí, že AC 21. století ovládal duch antikristův.

Muze prijit, ale bude mit pravdu? Ja osobne verim tomu, ze ne. Tva vira muze byt odlisna. Ale ovoce ducha antikritova v AC dnesnich dnu nevidim.

> Kam chceš co směřovat ? Když se právo odrazí již od povrchu. Jak ho chceš dostat dovnitř "církve"?( A kdoví jestli církve?). Článek který vyšel na internetu je jen známkou toho, že uvnitř církve nenašel postup, či orgán který by se jím správně zabýval.

A co Kristus? Nezapominas na Hlavu? Nezapominame na neho? Sice vyznavame, ze hlavou cirkve je Kristus, ale jak tuto viru projevujeme prakticky? Tim, ze se svevolne spolehneme na vlastni sily, vlastni vyrecnost?

>Že bys hlasoval pro vyloučení? Jsou to biblické motivy které tě k tomu přiměly?
Ano. Poslusnost cirkevnim autoritam je biblicky princip.

>Nebo jen konformita ve které jsi donedávna žil a nemůžeš ji jen tak opustit? Specifikuj hříchy kterých se Aleš dopustil, že je hoden vyloučení, či vydání satanu.

Uz jsem to vyjadril nekolikrat. Ales se sam od sveho sboru oddelil svou neposlusnosti. Jak muze byt ve sboru nekdo, kdo poklada vedeni sveho vlastniho sboru za falesne vudce a ucitele? Kdo vedeni sboru nerespektuje?

>Žije se ženou svého otce? Jaké jsou biblické hříchy na na jejichž >základě je možné někoho odněkud vyloučit a kdo je ten kdo to bude >určovat. Ty? Bubik? Bubik a spol.? Čím je spol. Bubikovi ? Oddaný >služebník? Rovnocenný protivník? Obojí? Kdo je určovatelem pravidel v >tomto procecesu někdo z AC? Z jaké pozice určuje tento subjekt právo ? >Hoši to mají vyřešený, ale holky mají pochybnosti, proto jsou kluci v >právu, ale holky si tím moc jisté nejsou.

>Ela
 



>Re: Re: Dokument a komentář k vyloučení Aleše France z Apoštolské církve >(Skóre: 1)
>Vložil: Gregorios777 v Středa, 24. září 2008 @ 20:44:56 CEST
>(O uživateli | Poslat zprávu) )
>Demagogu,

>co to je za nesmysly? Všechna potřebná nařízení, pokyny a příkazy máme v Nové Smlouvě

I satan umi cist Bibli. I satan umi vytrhavat z kontextu. Proto je dobre, kdyz si cirkev definuje sve uceni, kde shrne, vysvetli a vyjadri sve pochopeni Biblicke zvesti. Buh je Bohem radu a dnesni doba ma jine uskali a jine problemy nez doba prvni cirkve. Krestanstvi neni islam. Cirkev je volana k tomu, aby k menici se dobe pristupovala individualne. Cokoliv je prijato v cirkvi na zemi, je prijato i na nebi.


>a jakékoli další definice, jsou jen lidské výmysly, které jsou >nepotřebné, ba přímo hříšné, protože odrážejí pouze vládu člověka nad >Božím lidem.
Cokoliv prijmete na zemi, bude prijato i na nebi a co na zemi odmitnete, bude odmidnuto i na nebi. To je biblicke(!) zaslibeni dane cirkvi. Cirkev ma Bohem dane pravo, ba i povinnost, definnovat svuj rad a sve pravidla v menici se dobe menicich se podminek. Samo, v Duchu Svatem. Duch si nemuze odporovat. Je-li nekde cirkev v protiladu s tim, co rika Bible, pak je to problem.

>Raději by věřící udělali lépe, kdyby respektovali a uplatňovali Boží >apoštolské zjevení v Písmech.
To se deje i v tebou odmitanych denonimacich.

>Aleš Franc pouze spravedlivě poukazoval na nezákonnou a čistě lidskou >aktivitu ve formě tzv. "Kurzů Alfa".
Ales Franc neposlechl svou cirkevni autoritu. Tim se sam oddelil. A kazani a hlasani Kristova jmena nikdy neni ciste lidska aktivita.Protoze k tomu, aby jsi to zacal cinit, potrebujes Milost a dotek Ducha Svateho.


>Dukazem, že se uznava něco o trojím lidu je, že sbor je prakticky rozdělenej na duchovenstvo, "šlechtu" a wobčany.
>Duchovenstvo tvoří 5% AC - jejich jména se nacházej na výplatní pásce AC.
>"Šlechtu tvořej" učedníci duchovenstva prvního a vyššího stupně - viz každej sbor, kde se praktikuje učednictví lidí
>Wobčani sou všichni vostatní, platěj desátky a mužou akorát tak držet hubu a krok.
Tak tohleto ma do stredovekych pomeru pekne daleko... Srovnavas nesrovnatelne.




Shrnuti k Otazkam Denonimacim. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 29. září 2008 @ 14:39:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nebot se zacinam v teto diskuzi ztracet (co teprve ti, kdo me prispevky ctou, jsou li takovi), bude dobre, kdyz svuj postoj kratce shrnu a vysvetlit.

Pouziju body>

a) Registrace>
Registrace cirkvi neni protibiblicka nebot>
I] "Caesar" ma pravo vedet, ktere nabozenske spolecnosti v jeho zemi funguji. A i kdyby jen z ciste zvedavosti.
II] Cirkev ma Caesara poslechnout ve vsech vecech, ktere nejsou v protikladu s Bibli, ktere Buh v Bibli nezakazuje. Poslusnost Bibli v tackovzchto vecech znamena poslusnost  Caesarovi. Chcde li Caesar neco, co Buh v Bibli odmita, pak se slusi poslechnout Boha a ne lidi.

Registrace neni v protikladu s Bibli, cirkve tedy mohou a maji Caesara poslechnout, protoze>
I] nikde v Bibli Buh nezakazal registrovat cirkve
II] Cirkev ma byt Svetlem. Ne tajnym spolkem, ne tajnou organizaci, ale svetlem, ve kterem neni tmy, neni tajemstvi. My jsme Svetlo Sveta. Svetlo sveta se nedava pod postel, ale na stojan, aby kazdy, kdo vstoupi do mistnosti, jej zaregistroval.
III] Registrace je formou priznani se ke Kristu pred Cisarem. Nemame co tajit. Neni duvod.
IV] Registrace je vyrazem loajality cirkvi k caesarovi, vyrazem toho, ze cirkev neni povolana k tomu svrhnout moc Caesatovu lidskymi prostredky. Necht se tedz Caesar sam o nasi loajalite presvedcuje.
V] Necht tedz svet vi, ze tu Cirkev je, ze tu kaze Kristovo Jmeno, ze tu slouzi Kristovi. Pak uz nema zaminku. Nemuze tvrdit: My jsme o zadne cirkvi neslyseli.


b] Cirkevni ustredi
I] Cirkevni usterdi neni protibiblicke, nebot sam Jezis Kristus toto ustredi v prvotni cirkvi ustanovil (Petr, Apostolove)
- Ano, muzeme vest diskuzi o tom, jestli ustredi cini sve ukoly v souladu s Bibli ci nikoliv, jestli se povayuje za hlavu cirkve, nebo nikoliv, ale obecne plati, ze cirkevni ustredi v prvotni cirkvi ustanovil sam Kristus.
II] Toto ustredi se muze schazet ke vzajemnemu povzbuzeni, k vymene zkusenosti, k povzbuzeni se navzajem, ke vzajemne rade. takoveto setkavani nejsou nic protibiblickeho.
III] Setkani v bode II] se mohou konat i pravidelne. Je nesmyslne tvrdit, ze kde je pravidelnost, tam neni Duch Svatz. Nemuzeme last omezeni Svatemu Izraelskemu. Duch Svaty klidne muze prikazat, aby se ustredi setkavalo pravidelne v predem oznacenych terminech/
IV] Setkavani v Bode II] se mohou uskutecnovat i na jednom miste. V Bibli to zakazano neni. V bibli Kristus neprikazal Apostolum, aby se setkavali jednou tam, a jednou onde. Duch Svaty klidne muze urcit, aby se takovato setkavani stale odehravala na jednommiste.
V] Chce li Caesar vedet, kdo se takto setkava a na jakem liste, pak to neni nic nebiblickeho. Neni biblicky duvod to tajit. Jezis Kristus nikde nerekl> At se Caesar nedozvi, ze jsem si vas vyvolil za apostoly, ucitele, nebo za cokoliv jineho. Neni to ani zasahovani do vnitrnich veci cirkve. Registraci se jenom hodi na papir to, co uz v Bibli z Rozkazu Ducha Svateho.

c] "Lidske vybory"
I] I v prvotni cirkvi zasedali vybory. Ve skutcic mame priklad takovehoto vyboru, kdy se projednavala otazka obrizky.
II] Behem zasedani vyboru, popsaneho ve Skutcich, zmineneho v bode I], zadny ucastnik nemel prime vnuknuti nebo zjeveni od Ducha, rozhodnete tak nebo onak. Na tomto "vyboru" se pouze analyzovalo Pismo (resp Stary Zakon), se Zjevenim od Pana, ktere Pan cirkvi venoval jiz drive (Zjeveni Petrovo: Co jsem prohlasil za ciste, nepokladej za neciste.)
III] a ac se v prubehu "zasedani" tohoto "vyboru" neprojevil Duch Svaty primo skrze Okamzite Zjeveni, ale "neprimo", skrze "lidske" tlachani, presto vystep z tohoto zasedani znel> "Slyste rozhodnuti Ducha Svateho a nase..."

d] Lidske vybory II...
I] Buh sve sluzebniky povolava. Ale nepovolava vsechny za apoatoly, vsechny za ucitele, vsechny za proroky atd, ale nektere za apostoly, jine za proroky, dalsi za ucitele, jine za sluzebniky v jinych oblastech.
II] Nestaci, abych si ja rekl> Duch mne povolava k tomu ci onomu. Naopak, obdarovani toho ci onoho musi rozeznat i Cirkev. Nebot Cirkev je Oporou a Sloupem Pravdy, ne moje city a pocity.
III] Nikde v Bibli neni zakazano, aby se ti, koho Buh povolava do spolecneho ukolu, napriklad apostolove, prorokove, ucitele, spolu vzajemne schazeli ke vzajemnemu povzbuzeni, sdoleni zkusenosti, daru, ke chvaleni Pana atd. Tyto setani mohou probihat i na zaklade rozkazu Ducha Svateho.
IV] Duch muze rozkazat, at setkani popsane v bode III] jsou pravidelna. je li neco pravidelne, neznamena to, ze je to zbaveno pusobnosti Ducha Svateho.

e] Hirsnost denonimaci
I] Hrich denonimaci neni v tom, ze jsou regostrovane, ze maji nejake "ustredi:, vyznani a rad, ale tim, ze se vzajemne od sebe deli, v sektareni
II] "Reseni" tohoto hrichu, odvraceni se od neho, pokani nespociva v tom, ze zalozim novou denonimaci, nove rozdeleni, kde se budou kritizovat denonimace stare. ne. To je ten samy hrich, ten samy znak telesnosti.
III] Pokani je v tom pracovat na sjednoceni denonimaci, cestou, jaka je naznacena napr. v Charte Oekumenice.
IV] Napr v moji denonimaci je ono pokani, ono odvrnuti tohoto hrichu, ve vyznani, ze moje denonimace neni jedina, svata. Ale ze i jine sboru jinzch denonimaci mohou bzt  a take casto byvaji soucasti viditelne cirkve Kristovi. Jsme sice oddeleni organizacne, ale nedistancujeme se duchovne. Nerikame, ze mame jinou Hlavu, nez mohou mit a casto mivaji i jine denonimace.

f] Nazvy cirkvi.
I] Nazvy denonimaci vznikly z potreby distancovat se. Puvodne distancovat se od katolicke cirkve, v soucasnosti pak napr od sekt, ktere jen a pouze zneuzivaji Kristovo jmeno treba k tomu, aby ziskali hmotny prospech, atd.  Nazev cirkve tedz neni puvodcem problemu, ale pouze jejim vyjadrenim. Tim problemem je Distancovani se jedne denonimace od druhe. A timto distancovani rozbijeni a niceni Chramu a Tela Kristova, coz zde Greg spravne kritizuje.
II] Jestlize se vsak jedna skupinka krestanu distancuje od ostatnich krestanskych denonimaci, jestlize si davaji Neoficialni jmena, pak se prohresuji tim samym hrichem. Bohu nikdzy neslo o vnejsi projev, ale o vnitrni postoj. Hrisny je postoj jednoho udu distancovani se od ostatnich udu Tela Kristova, od ostatnich Kristovych sboru. Nazev denonimace je jen vnejsim projevem. Tedy jestlize ta ci ona denonimace si jmeno zadne neda, neznamena to, ze zadne jmeno nema. Jejich distance je jejich pravym jmenem, byt si ho oficialne nepriznaji. I "Bezejmenost" muze byt Jmenem.

g] Moc svazovani a moc rozvazovani
I] Buh dal pravomoc cirkvi, aby v Duchu svatem svazovala a rozvazovala. Co svaze na zemi, bude svazano na nebi, co rozvaze, bude rozvazano. Cokoliv Cirkev v Duchu Svatem prijme na Zemi, bude prijato i na nebi.
II] Jestlize Cirkev prijme v Duchu Svatem, ze je dobre si koupit mirkofon, ze je dobre se schazet v pronajatem sale, ze je dobre mit episkopalni zriyeni, nebo naopak, ze je dobre mit zrizeni kongregacni, je to prijato i na Nebi.
III] jestlize Cirkev prijme neco, co je v protikladu s Pismem, co Buh v Pismu zakazuje, je to znamkou toho, ze takoveto prijeti nebylo v Duchu Svatem, ale v Duchu Antikristove. Zde vsak je jedno nebezpeci: Ze si pozue mohu myslet, ze to ci ono je v protikladu s tim ci onim v Pismu, nebot ja sam mohu to ci ono misto v Pismu spatne chapat a spatne vysvetlovat.



Stránka vygenerována za: 0.98 sekundy