Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 275, komentářů celkem: 429610, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 259 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509456
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: ZÁKLAD CÍRKVE
Vloženo Sobota, 08. listopad 2008 @ 07:52:23 CET Vložil: gojim

Katolicismus poslal BohemianAnonymus

Je církev postavena na Petrovi, nebo na Kristu? 
 
 
 

I.)  STRUČNÝ ÚVOD


Byl apoštol Petr římským biskupem?
 
Apoštol Pavel ve svém dopise Římanům uvádí na jeho konci (Ř. 16) pozdravy celé řadě lidí. Apoštol Petr mezi nimi není. Působení apoštola Petra v Římě spadá do říše legend, je však pravděpodobná. Rozhodně však nebyla dlouhá 25 let, jak se snaží ŘKC dokázat na základě apokryfních textů z kruhů Ebionitů. 

Existenci apoštola Petra jako římského biskupa tedy nelze doložit z Písma, což považuji za velmi významné.
 

Duchovní paralela: Izrael – římská církev 

Jak starý Izrael, tak římská církev odmítli Boží vedení.
Izrael tím, že odmítl podřízenost Hospodinu a vymohl si po způsobu okolních národů krále, římská církev tím, že odmítla kralování Krista, Hlavy církve, a na jeho místo ustanovila papeže, kterému neprávem přisoudila Boží titul:
 
Mt. 23:9 „A nikomu na zemi nedávejte jméno ´Otec´: jediný je váš Otec, ten nebeský.“
 
Jen Hospodin měl zůstat jediným svrchovaným Panovníkem Izraele. Žádost lidu mít krále jako jiné národy je Samuelem chápána jako odpadnutí od Hospodina (1S. 8:1-22). Bylo to nešťastné rozhodnutí lidu, které mělo své zvláštní riziko v tom, že řada králů Orientu se nechala uctívat jako bohové.
 
Ale i přes tento poklesek v lidu izraelském zůstala bázeň před Hospodinem alespoň do té míry, že svým králům nepřisoudili Boží titul, jak o řadu století později provedli římští katolíci. Boží titul, který neprávem přisoudili svému papeži, je toho jasným důkazem. 
 
 
II.) ZÁKLAD  CÍRKVE 

1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný základ než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“

1Kor. 12:27 „Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.“
 
Ef. 1:22,23 „Všechno podrobil pod jeho nohy a ustanovil jej svrchovanou hlavou církve, která je jeho tělem, plností toho, jenž přivádí k naplnění všechno, co jest.“
 
Ef. 5:22 „…jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil.“

 
Zásadní otázka: může být základem církve (těla Kristova) a její hlavy (Spasitele), člověk, (apoštol Petr)?

Myslím že z výše uvedených textů jasně vyplývá, že základem církve není apoštol Petr, jak si mnozí myslí, ale Základem i Hlavou je pouze Kristus. Jen toto pojetí církve zaručuje její nezničitelnost. ČLOVĚK BOHA NIKDY NENAHRADÍ. Člověk považovaný za hlavu církve se stává modlou, neboť upírá čest patřící jen Bohu. Navíc se staví mezi člověka a Boha. JEN TEHDY, JE-LI ZÁKLADEM CÍRKVE I JEJÍ HLAVOU KRISTUS, A CÍRKEV JE JEHO TĚLEM, JE GARANTOVÁNA JEJÍ NEZNIČITELNOST – TOTIŽ, ŽE ANI BRÁNY PEKLA JI NEPŘEMOHOU (Mt.16:18). 
 

Mt. 16:18
„A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na té skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou.“
 
1. Kor. 10:3,4 „všichni jedli týž duchovní pokrm a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, tou skalou byl Kristus.“
 
2Sam. 22:2,3 „Hospodine, skalní štíte můj, má pevná tvrzi, můj vysvoboditeli, Bože můj, má skálo, utíkám se k tobě…“
 
Ž. 92:16 „aby hlásali, že Hospodin je přímý, skála má,…“
 
Všimněme si nepatrného rozdílu: Spasitelova slova mají dvě části od sebe navzájem oddělené; dále je psáno „na té skále“ a nikoli „na tvé skále.“ TEDY APOŠTOL PETR NENÍ SE SKÁLOU ZTOTOŽNĚN!!! Výše uvedený text se vztahuje na Petrovu víru: PETR TOTIŽ POPRVÉ !!! JASNĚ VYJÁDŘIL, KÝM SPASITEL VE  SKUTEČNOSTI JE: „MESIÁŠ, SYN BOHA ŽIVÉHO.“ (Mt. 16:16). 
 
Lze také říci, že apoštolé nic nevěděli o nějaké výsadě, či nadřazenosti Petrově; např. apoštol Pavel jej veřejně napomínal (Gal. 2:11-16). Kdyby byl apoštol Petr jakkoli ostatním apoštolům nadřazen, tak by si to apoštol Pavel vůči němu rozhodně nedovolil. Církev tedy spočívá nikoli na Petrovi, ale na Spasiteli a její víře a důvěře v Něj. Je to tedy VÍRA I DŮVĚRA v ZÁKLAD i HLAVU – JEDINÉHO KRISTA, TÉHOŽ BOHA, a nikoli v nesourodou dvojici člověk – Bůh. CÍRKEV ZALOŽENÁ NA ČLOVĚKU BY BYLA NUTNĚ DÍLEM LIDSKÝM A TUDÍŽ ODSOUZENÁ K ZÁHUBĚ.
 
 
III.) NÁSTUPNICTVÍ PETROVO
 
Mt. 16:19, 20 „Dám ti klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude odmítnuto v nebi; a co přijmeš na zemi, bude přijato i v nebi.“
 
Církev Kristova je v 1Pt. 2:4-10 přirovnána ke stavbě, která je stavěna dle určitého řádu. První vrstvou, na níž vše spočívá, je Kámen, který zavrhli stavitelé, je kamenem úhelným. Je to náš Spasitel. Na něm spočívá druhá vrstva – apoštolé (Zj. 21:14), kteří budou soudit 12 pokolení izraelských (L. 22:30). Už tento fakt hovoří o naprosté jedinečnosti apoštolů v církvi – hovoří se tedy o apoštolech, nikoli o jejich nástupcích – viz níže. Třetí vrstvou jsou pak živé kameny, tedy my, následovníci Ježíše Krista. Tato stavba se realizuje nepřetržitě. TŘI VRSTVY JSOU ODKAZEM NA TROJJEDINOST BOŽÍ. Podobně Ef. 2:20,21, kde jednu vrstvu tvoří apoštolé současně s proroky. 
 
Pověření apoštolů, není přenosné, odkazatelné na někoho jiného – úloha apoštolů byla naprosto jedinečná. Proto 12 pokolení Izraele budou soudit oni, a nikoli jejich samozvaní nástupci.
 
 
NÁSLEDKY NEOPRÁVNĚNÉHO PŘIVLASTNĚNÍ PETROVÝCH PRAVOMOCÍ
 
Nepřenosností, neodkazatelností funkce apoštolů na kohokoliv jiného vytvořil Bůh POJISTKU, která brání pronikání bludů do církve. Učení Spasitelovo a Jeho apoštolů je jejich odchodem z tohoto světa definitivně uzavřeno. 
 
Oddíl Mt. 18, 19 vykládá katolík Dr. Col, (1970), takto:

„Těmito slovy přislíbil Ježíš Kristus Petrovi a jeho řádným nástupcům (římským papežům) ve své Církvi nejvyšší duchovní moc a důstojnost – prvenství (primát). „Skála“ je obrazem tvrdosti, pevnosti, stálosti; takovou bude i Církev Kristova, zbudovaná na Petrovi, neboť Petr znamená skálu. „Brány pekelné“ jsou pekelné síly (zlí duchové) se svými lidskými pomocníky; budou se snažit zničit a rozbít skálu Petrovu, ale nepodaří se jim to. „Klíče“ jsou náznakem nejvyšší moci Petrovy. „Svázat a rozvázat“ znamená nařídit i zrušit. Tato slova přislíbení primátu má jen svatý Matouš. O zvláštním postavení Petrově mluví i sv. Lukáš (22,31-32) a sv. Jan (kap. 21). “ (konec cit).
 
Fakt, že si někdo přivlastnil Petrovy pravomoci, vedl časem k nejhorším úchylkám. Náš Spasitel přišel, aby zachránil, nikoli zahubil.
Jeho samozvaní „následovníci“ rozpoutali masakry nevěřících i jinak věřících v obrovském rozsahu. Šli snad Spasitelovým příkladem? Vzpomeňme jen, jak se zachoval  Spasitel když Ho v samařské vesnici nepřijali a zřejmě Ho i s Jeho učedníky urazili tak, že učedníci chtěli na vesnici přivést oheň s nebe!! Spasitel je laskavě poučil o tom, že nepřišel lidi zahubit, ale zachránit (Lk. 9:51-56). Chovali se tak papežové, kteří se vydávali za Jeho nejvěrnější následovníky, Kristovy náměstky, když si osobovali pravomoci, které Spasitel udělil jen apoštolu Petrovi, a vylili potoky krve, která volá k Božímu trůnu o spravedlnost?
 
Ale na tom není dosti; tato eskalace vyvrcholila „objevením“ tzv. mimobiblických cest spásy dokumentem „Věroučná instituce o církvi“ na 2. vatikánském koncilu za Jana XXIII. a Pavla VI. Římští katolíci snížili cenu Kristovy oběti určené pro celý svět tím, že tvrdí, že ji lze obejít! Toto je tedy následek posunutého chápání Písma sv. na základě falešného připojení pravomocí apoštola Petra. Že se dostávají do rozporu minimálně s těmito texty Písma sv. jim vůbec nevadí!!!
 
J. 10:9 „Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn, bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.“
 
J. 14:6 „Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne.“
 
„Objevení“ tzv. nebiblických cest spásy znamená pohrdnutí Spasitelovou obětí. To, co hlásá ŘKC tímto učením je „jiné evangelium“ o kterém mluví tento text:
 
Gal. 1:8 „Ale i kdybychom my, nebo sám anděl s nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, BUDIŽ PROKLET !
 
Blíže viz tyto práce:
 
F. L. Křesina – Církev, která je Jeho Tělo a místní sbor v Písmech Nové smlouvy
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5654

F.L. Křesina – Zpronevěra nauce o Církvi a místním sboru
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5655

Kam kráčíš ŘKC?
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6288

Vztah člena sboru k vedení své církve
http://www.notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1269
 
Vesmírný význam Spasitelovy oběti
http://www.zelo.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=93
 

VELIKOST APOŠTOLŮ
 
Když dříve mezi apoštoly vznikl spor, kdo z nich je největší, Spasitel je laskavě poučuje o tom, že těžiště problému leží úplně jinde: 
 
Lk. 9:46-48 „Přišlo jim na mysl, kdo z nich je asi největší. Když Ježíš poznal, čím se v mysli obírají, vzal dítě, postavil je vedle sebe a řekl jim: „Kdo přijme takové dítě ve jménu mém, přijímá mne; a kdo přijme mne, přijme toho, který mne poslal. Kdo je nejmenší mezi všemi vámi, ten je veliký.“ 
 
Tedy Pán říká, kdo je v Jeho očích veliký; ponechává zcela bez odpovědi otázku, kdo z učedníků je největší – neboť tato otázka postrádá smysl, neboť jsou si rovni (L. 22:30; Zj. 21:14).
 
TEDY TEN, KDO JE NEJMENŠÍ, JE SKUTEČNĚ VELIKÝ. Kdo to je? Zcela nepochybně náš Spasitel, neboť platí:
 
Fp. 2:7 „nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.“
 
Tedy oba předešlé citované texty ukazují přímo na osobu Spasitelovu. A pokud jde o nás, máme být v takovém vztahu ke Spasiteli, který nám ukazuje evangelista Jan:
 
J. 3:30 „On musí růst, já pak se menšit.“
 
Pokud On bude růst a my se menšit a to vytrvale, dojde ke stavu, který nám překrásně vykreslil apoštol Pavel jednou větou:
 
Gal. 2:20 „nežiji už já, ale žije ve mně Kristus.“
 
Kraličtí akcentují příhodněji:
 
Živť jsem pak již ne já, ale živ je ve mně Kristus.“
 
Co dodat ???
 
 
SBORY V POAPOŠTOLSKÉ DOBĚ
 
V dobách prvotní církve nebyly sbory sjednoceny pod centrálním vedením; podobně apoštolé neměli svého představeného; každý sbor byl pod pastýřskou péčí starších (presbyteroi), dohlížitelů (eposkopoi), jichž bylo vždy několik (Sk. 20:17,28).
 
 
BIBLICKÉ POŽADAVKY NA BISKUPA
 
Nejvyššími představiteli sborů v rané církvi byli biskupové. Písmo sv. nám určuje kritéria, které by měl biskup splňovat:
 
1Tm. 3:2-7 „Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit, ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný. Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné; nedovede-li někdo vést svoji rodinu, jak se bude starat o Boží církev? Nemá být nově pokřtěný, aby nezpyšněl a nepropadl odsouzení ďáblovu. Musí mít také dobrou pověst u těch, kdo jsou mimo církev, aby neupadl do pomluv a ďáblových nástrah.“
 
Z tohoto textu vyplývá to, že papež naprosto nesplňuje požadavky kladené Písmem sv. na biskupa. V tomto textu je vedení rodiny důležitým ukazatelem kvalit biskupa: pokud dokáže vést dobře svoji rodinu, dokáže dobře vést i jemu svěřený sbor. (Tt. 1:5-9).
 
I když jsou biblické nároky na biskupa jasné, ŘKC je jiného názoru:
„I nehodný nebo dokonce odpadlý kněz si podržuje navždy moc, která mu byla svěcením předána, a která je, zdůrazněme to ještě jednou, jen službou… (Naše víra, str. 128, ČKCH 1974). 

KDO POVOLÁVÁ BISKUPY? 
 
Sk. 20:28
„Dávejte pozor na sebe i na celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za strážce (kral. „biskupy“), abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního Syna.“
 
Tedy sám Duch svatý povolává do služby; povolání Duchem sv. tedy činí věřícího kompetentním k výkonu služby v církvi.
 
 
NA KOHO MŮŽE SESTOUPIT DUCH SVATÝ?
 
Sk. 10:44-46
„Ještě když Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli. Bratří židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha svatého. Vždyť je slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha.“
 
Tento text vypovídá o tom, že Bůh je naprosto svobodný ve své volbě a uděluje svého Ducha i těm, u kterých bychom to vůbec nepředpokládali. A udělením svého Ducha Bůh zmocňuje ke službě v církvi. Tedy tzv.apoštolské sukcese, která dle ŘKC zmocňuje ke službě v církvi, vůbec není zapotřebí. Bůh není vázán na jakýkoli lidský obřad, uděluje svého Ducha tomu, komu chce.
 
ZÁVĚREM,
 
V současné době vidím jako nejméně oslovitelné Písmem svatým katolíky a Svědky Jehovovy. Že by skrytá afinita? Skutečností je, že mají téměř shodný systém řízení svých oveček. Jak katolíci, tak Svědkové Jehovovi musí věřit tomu, co jim jejich vedení „předžvýká“ a k věření předloží.
 
Tento systém devastuje jejich myšlení do té míry, že je činí Písmem svatým naprosto neoslovitelnými, a tím i duchovně nesvéprávnými.
 
Jsme povoláni k svobodě v Kristu (Gal. 5:1, 13; 2. Kor. 3:17) a k Jeho následování (Mt. 16:24).
Pán nechce, abychom se zřekli svého myšlení a rozhodování o svém věčném životě přesunuli na někoho jiného. Naopak, Pán chce, abychom nejen své myšlení, ale i všechny ostatní dary, které jsme od Něho dostali, využili pro službu ne církvi, jako lidské instituci, ale Bohu (Ř. 6:22; 12:1; 1Kor. 9:19, 20…).
 
BohemianAnonymus
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Podobná témata

Kritika bludů

"ZÁKLAD CÍRKVE" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 08. listopad 2008 @ 08:52:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozri:     Traja protipápeži     Pápeži nie sú apoštoli



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 08. listopad 2008 @ 11:29:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Bratře BA,

děkuji za tento sice obsáhlý, ale zároveň velmi obsažný článek. Kéž otevře oči alespoň některým doposud zaslepeným věřícím, aby prohlédli, viděli a dívali se jen na našeho Pána a Spasitele, Autora a Dokonavatele naší víry - Ježíše Krista, který je jediným Bohem položeným základem Církve, na Němž a Jímž všechno a všichni stojí; a skrze Něho a pro Něho žili Jeho životem pro Jeho vyjádření jako ti, kdo nepatří sami sobě, nýbrž Pánu, který je vykoupil za vysokou cenu od zlého otrokáře pro sebe coby dobrého a spravedlivého Pána a Přítele, který je nikdy neopustí a nenechá bez rady a bez pomoci. Tož tak.

willy



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 08. listopad 2008 @ 14:43:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Bohemians Anonymus!
Nezdá sa ti to trochu veľa a s neúctou voči ľuďom, keď na túto tému sme počas niekoľkých dní stále debatovali? Mňa naozaj nebaví neustále odpovedať na stále tie isté otázky a citáty, ktoré boli 100 ráz zopovedané. No mne na moje argumenty bolo iba všeobecne na spôsob "netáraj somariny" odpovedané /od Stana/, alebo vôbec neodpovedané /od Skaaalu/ a mám pocit, že vy naše argumentácie beriete ako luft, čiže vôbec neberiete do úvahy. Naozaj ma to už nebaví s ľuďmi, ktorí si nevážia to, čo sa im napíše, ale neustále vyrývajú skoro tými istými slovami.,len "v zelenom"... Uvádzam prosím presné dátumy a názvy článkov, na túto istú tému, v ktorej sa debatovalo počas posledných 10 dní:
.
Skalaa Nebezpečenstvo ekumenickéh hnutia 29.10
Olin definuje ärad rímskeho biskupa 30.11. Skalaa Ty si Pewter, a na tej skale vybudujem svoju Cirkev 4.11 Standa 6.11..
Kto má záujem, nech si prečíta moje komentáre. Tam je všetko vysvetlené. Ak by som mal zhrnúť celý tento článok, povedal by som, že jeho veľkému rozsahu odpovedá veľký diletantizmus, povrchnosť argumentácií, strašne veľa citácií, ktoré budia dojem biblickosti, ale v skutočnosti strieľajú vedľa, pretože to nikto z nás nespochybńuje. Takisto narážky na chyby pápežstva nič neriešia, ved predsa Kristus nikdy nesľúbil, v čosi také sa memôže stať /veď sato stalo s o všetkými apoštolmi ešte v jeho prítomnosti.../. Jednoucho, plytký článok bez ladu a skladu, neprevedčivý...Napriek tomu ešte pridám zopár otázok, niektoré z tých, ktoré som zadal Skaalovi, ale ktorý ich jednoducho /aj s ostatnými/ odignoroval plus zopár iných:

1.Prečo Pavol apoštol napísal, že "otcov nemôžete mať mnohých, ve´ ja som vás splodil v Kristovi..." - teda nazval seba otcom...?
.
2. A prečo si myslíš, že oslovovanie "učiteľ "sa nachádza taktiež v liste Efezanom, v Skutkoc apoštolov, hoci tiež Pán Ježiš sa vyslovil "nenazývajte nikoho otcom"?... /Sú tam aj iné, ako pastier, prorok, hoci aj tu analogicky by malo platiť, že jediným pastierok a prorokom je len Kristus, a ostatní ho len predstavujú, zviditweňujú, ýže On pôsobé cez nich... No u vás sú tiež pastori.../
.
3.A prečo bežne v starej Cirkvi titul "otec" alebo "papa" sa bežne používal, dokonca viac na Východe než na Západe?.../Teda to nie je len vec pápežov.../. Žeby tí v ranej Cirkvi nesprávne chápali Písmo? Ve´d to boli oni, ktorí vybrali tie knihy kánona N.Z. či nie? Žeby až protestanti o 1500 rokov pochopili všetko?.../
.
4.Ako a odkiaľ ty môžeš tvrdiť, že "Učení Spasitelovo a Jeho apoštolů je jejich odchodem z tohoto světa definitivně uzavřeno", ak Kristus hovorí, že "ja vám dám Ducha Svätého, ktorý vás vyučí všetkej pravde..." Veď ani učenie o Biblii Nového zákona nebolo uzavreté smrťou apoštolov, predsa nikto o nijakej Biblii nehovoril, hoci bolo napísaných veľa kníh, ale kánon kníh biblických bol schválenýc koncom 4 storočia /382/ Katolíckou Cirkvou na Západe a vy ste tento kánon taktiež prijali na základe autority tejto Cirkvi, ako ste prijali ond nej aj Vierovyznanie Niceo-carihradské, ktoré sa dotiahlo tiež až v roku 381...? /Veď v Biblii nemohlo byť písané ani o kapitalistických spôsoboch vykorisťovania, ani o antikoncepčných tabletkách spôsobujúcich potrat, ani o atómovej bombe, ani o tom, ako má vyzerať vaša bohoslužba a pod.../
.
5. Keď ustanovil apoštolov, ktorým povedal "Čo zviažete..." a "Kto vás počúva..." a keď to isté povedal Petrovi osobitne plus jemu ešte povedal "Ty si Kepha /skala/..." a "Tebe dám kľúče...", to bolo myslené len pre dobu pozemského života apoštolov, a po ich smrti Pánovi je už všetko jedno? Teda, už si neželá viacej, aby v jeho Cirkvi boli služby podobné službe apostolov a Petra, ktorý zjednocovali Boží ľud a bdeli nad zachovaním jeho viery? Naozaj si myslíš, že potom už nech je tým "apoštolom" a "Petrom" kto chce, kto sa svojvoľne sám presadí vyhlási za vodcu Cirkvi alebo je to ponechané na demokratickú voľbu ľudí ? Naozaj si presvedčený, že takto to chcel Kristus?
.
6. A čo apoštolská postupnosť, ktorú ranná Cirkev praktizovala a prijala s presvedčením, že to je vôľa Krista, a preto ustanovovala biskupov ako nástupcov apoštolov?... Je o tom náznak aj v Biblii, ale dá sa to jednoznačne dočítať v spisoch raných kresťanských otcov, napr. sv. Ireneja Lyonského a i. ? Uznávaš, že v tomto Cirkev postupovala správne, alebo svojvoľne?
-
7.. Ak do reformácie bola uznávaná apoštolská postupnosť za legálnu, prečo zrazu po reformnácii je nelegálna? Vari chyby hriešnych ľudí, hoci aj predstaviteľov Cirkvi sú dôvodom na to, aby sme ich zrušili, a ustanovili si iných bez potvrdenia aspoń iných legálnych nástupcov? Na akom základe biblickom toto tvrdíš? Veď Kristus jasne hovorí apoštolom ohľadom farizejov: "Čokoľvek by vám prikázali robte, a zachovávajte, ale..." Teda, ak Kristus na základe chýb nedovoľuje zvrhnúť autoritu, na základe čoho Luther, Kalvín, a ostatní si dovolili zvrhnúž autoritu a ustanoviť svoju?
.
8. Prečo bol apoštol Pavol slobodný, a taktiež Ján i mnohí iní? Naozaj si myslíš, že Pán dal ženbu ako príkaz pre apoštolov? Veď prečo by im potom povedal: "Sú aj takí, čo pre kráľovstvo Božie sa neženia... Kto môže pochopiť, nech pochopí..." ? A pritom sám Pán im dal príklad v tom, že zostal slobodný, aby sa plne mohol venovať šíreniu Kráľovstva?... Nestrieľaš celkom vedľa?..
.
9. Prečo na každej úrovni miestnej cirkvi má byť nejaký hlava, starejší, pastor, biskup a pod., no na úrovni svetovej nemá byť?... Veď vo vašich cirkvách, pokiaľ viem, že sú rozvetvené, máte obyčajne aj ústredie celosvetové, ba ak sa jedná o zväzy /luteránsky, metodistov, baptistov a pod./, tak máte aj celosvetové ústredia. Iba v Katolíckej Cirkvi nemôže byť prvý medzi rovnými s úrčitými pravomocami a autoritou, ktorú všetci rešpektujú, no ktorá nekoná svojvoľne, ale koordinuje vzájomný dialóg a vynáša rozhodnutia len na tom základe...?
.
10. Prečo keď /podľa teba/ tou "skalou" je viera Petrova ohľadom toho, že Kristus je Syn Boží, prečo napriek tomu, že každý zakladateľ novej cirkvi vyznáva túto vieru, nestačí to, a neustále vznikajú stále nové a nové cirkvi a pritom všetci zakladatelia cirkví tvrdia, že veria, že "Kristus je Syn Boží" /ako Peter/, dokonca vyhlasujú, že veria "Iba Biblii" /Sola Scriptura/, a napriek tomu sa Kristovo telo, Cirkev stále štiepi.  Prečo práve len v  va Katolíckej Cirkvi, teda tam kde je aj nástupníctvo apoštolov aj jednotiaca "služba Petrova", tak je štiepenia najmenej?... Myslíš, že je to náhoda? ...
.
/Rád by som bol, aby tvoje odpovede neboli hmlisté, odbiehajúce od otázky alebo odpovede typu "to je blbosť" , ako sa to tu na GS často praktizuje... Ukáš, že si naozaj pevný ako skala.../



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 08. listopad 2008 @ 17:32:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj BohemianAnonyme,

skvělý článek.

Píšeš: ///ČLOVĚK BOHA NIKDY NENAHRADÍ. Člověk považovaný za hlavu církve se stává modlou, neboť upírá čest patřící jen Bohu.///

Jen bych dodal, že přesně stejnou věcí hřeší i drtivá většina protestantů, protože i tam je hlavou církve ČLOVĚK, který tam provozuje své lidské aktivity a způsoby, přičemž Hlava Církve je zde úplně odstavena z činnosti i z Vlády.

 



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: isim v Sobota, 08. listopad 2008 @ 22:08:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře,

chci se tě zeptat, jsou dnes v církvi pastýři nebo apoštolové ?

Jestliže jsou apoštolové sloupy v církvi (jak praví Písmo), pak jistě také nesou část stavby.


isim



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 08. listopad 2008 @ 22:40:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hoši
Někteří jste opravdu čím dál víc nechutní a arogantní. Čím víc vám docházejí argumenty, tím víc osobních útoků. V komentářích proti Elovi jsem nezaznamenal jedinou snahu o konstruktivní dialog, jediný relevantní argument. Jste bezradní proti racionalitě jeho důkazů, zmohli jste se jen na urážky o hlouposti, aniž byste se jakkoli namáhali svá tvrzení doložit.

Článek nepřináší nic nového, jen opakuje věci stokrát probrané a stokrát vysvětlené. Když nedokážete svou víru věcně obhájit, tak by vám slušela větší dávka pokory. A zkusit přemýšlet, kde je vlastně pravda.


Hloupost s ubohostí se snoubí v tomto výroku:
..."Ale na tom není dosti; tato eskalace vyvrcholila „objevením“ tzv. mimobiblických cest spásy dokumentem „Věroučná instituce o církvi“ na 2. vatikánském koncilu za Jana XXIII. a Pavla VI. Římští katolíci snížili cenu Kristovy oběti určené pro celý svět tím, že tvrdí, že ji lze obejít! Toto je tedy následek posunutého chápání Písma sv. na základě falešného připojení pravomocí apoštola Petra. Že se dostávají do rozporu minimálně s těmito texty Písma sv. jim vůbec nevadí!!!
 J. 10:9 „Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn, bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.“
 J. 14:6 „Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne.“
 
„Objevení“ tzv. nebiblických cest spásy znamená pohrdnutí Spasitelovou obětí. To, co hlásá ŘKC tímto učením je „jiné evangelium“ ...

Tedy čtěte pozorně, ať se nemusím pořád opakovat.
Mimobiblické cesty jsou jen výplodem chorého mozku. Nikdo nesnižuje cenu Kristovy oběti. To všechno je hrubé nactiutrhání. A to je hřích!


Pokud člověk (domorodec v buši, budhista, český ateista, který nepotkal nikoho, kdo by mu přiblížil evangelium takovým způsobem, aby bylo pro něho přijatelné - mnoho evangelizujících káže vodu a pije víno) nemá dar víry, ale žije podle hlasu svědomí. I ateista přirozeným chápáním ví, co je správné jednání a co špatné. Když tedy žije dle svého svědomí spravedlivě, pak až zemře, setká se s Kristem.
 Protože do nebe se dá vstoupit jen skrze Krista, jiná cesta není. A Kristus bude soudcem všech lidí.
Pro takového spravedlivého nevěřícího však nebude problémem přijmout skutečnost, že Kristus je Bůh, ponořit se do jeho lásky. To už nebude víra, ale poznání reálné skutečnosti. Tak skrze Krista bude spasen i on.
Kde tedy máte ty mimobiblické cesty spásy a obcházení Kristovy oběti? Bůh přece nestraní nikomu. Co je na tom nebiblického?

(Sk 10,34-35)
Petr tedy otevřel ústa a řekl: "Opravdu shledávám, že Bůh nikomu nestraní,
ale v každém národě je mu příjemný ten, kdo se ho bojí a koná spravedlnost.


I apoštol Pavel se o tom zmiňuje.
(Ř 2,10-16)
Avšak sláva, čest a pokoj každému, kdo koná dobro, předně Židu, ale i Řeku.
Neboť Bůh nestraní nikomu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích, což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem obviňují anebo obhajují.)
To se stane v den, kdy Bůh bude soudit lidská tajemství podle mého evangelia skrze Ježíše Krista.


Přestože je to z Bible naprosto jasné, někteří z vás zůstávají dál zatvrzelí. Než hledat odpovědi na nepříjemné otázky, takm je snadnější je přehlížet a jet ve starých kolejích. Je to vaše volba a vaše odpovědnost.









Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 09. listopad 2008 @ 08:29:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, bratři! Proč se stále dohadovat o tomtéž. Vždyť jak reformovaní tak katolíci máte pravdu. Skálou, na které je založena katolická církev je papež a skálou, na které je založana církev hlásácí se k reformaci je Kristus. Proč se o tom stále dohadovat? Tak už to konečně uznejte!



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 10:01:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý BA,

- papežství (v jeho dnešní podobě) určitě můžeš vytýkat Kat. církvi. - protože jistě platí slova P. Ježíše: ...a nikomu na zemi nedávejte jméno Otec, a ...jediný je váš mistr, Kristus. - Protože tituly a hodnosti jistě nepatří do církve.

- Ale apoštolství a biskupství jen velmi těžko, protože toto má oporu v Písmu. - Zmiňuje-li Písmo apoštoly jako sloupy církve, pak tyto sloupy jistě také nesou část stavby. - Tedy, že jim Pán svěřil určitou pravomoc i autoritu pro vedení a budování církve.

- O tom že i apoštolové "spravovali" církve v jednotlivých městech, - důkazem toho jsou samy listy. A že i apoštol Pavel měl své nástupce o tom se Písmo také zmiňuje v listu Timoteovi a Titovi.

Určitě s Tebou také souhlasím v tom, že apoštolství není přenosné na kohokoliv. - Ale tyto věci nelze naprosto popřít.


Pán Ti žehnej
isim



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 16. listopad 2008 @ 07:42:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.......Učení Spasitelovo a Jeho apoštolů je jejich odchodem z tohoto světa definitivně uzavřeno.  .......

   Spekulace.



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 24. listopad 2008 @ 20:01:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přepracovanou a doplněnou kapitolu II. je možné nalézt jako komentář č. 1 na adrese stejnojmenného článku na NOTABENE:
 
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1599
 
Ve zkratce:
 
 
II.) ZÁKLADY CÍRKVE

(1) 1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný ZÁKLAD než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“ (2Tm. 2:19).

(2) 1Kor. 12:27 „Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.“
 
(3) Ef. 1:22,23 „Všechno podrobil pod jeho nohy a ustanovil jej svrchovanou HLAVOU církve, která je jeho TĚLEM, plností toho, jenž přivádí k naplnění všechno, co jest.“
 
(4) Ef. 5:22 „…jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil.“

 
Zásadní otázka: může být Základem církve člověk, apoštol Petr?  Nebo jinak: může apoštol Petr být Základem církve, tj. těla Kristova, který nese nejen tělo, ale i Hlavu, jíž je Spasitel???
 
Odmítneme-li Ježíše Krista jako Základ církve, činíme tutéž chybu jako židovská velerada:
 
(5) Sk. 4:11 „Ježíš je ten kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným.“
 
(6) Ř. 9:33 „Hle, kladu na Siónu kámen úrazu a skálu pohoršení, ale kdo v něho věří, nebude zahanben.“
 
Odmítneme-li ZÁKLAD, odmítáme tím i HLAVU, neboť ZÁKLAD I HLAVA JSOU TOTOŽNÉ. (texty 1, 3, 4).
Odmítnutím Krista jako Základu církve pozbývá výklad biblického učení pevnosti, byla tím nastolena odchylka, která trvá dodnes a je zřejmě nevratná: APOŠTOL PETR NEBYL TVŮRCEM, ALE PŘEDAVAČEM, TLUMOČNÍKEM SPASITELOVA UČENÍ.
 
CÍRKEV BEZ BOŽÍHO ZÁKLADU I HLAVY JE NUTNĚ TORZEM, KTERÉ POZBYLO BOŽÍ OCHRANY PROTI ÚTOKŮM SATANOVÝM.
 
BA



Re: ZÁKLAD CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. únor 2009 @ 10:59:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře B. A.,


nemám z časových důvodů možnost reagovat na vše, ale rád bych tvůj obsáhlý článek doplnil o pár věcí. Podle Písem se Petr projevoval jako každý jiný bratr, který pro svou nedokonalost nutně potřebuje Spasitele. A kdo z bratří by mohl být skálou, na které je založena Církev?


Podívejme se na statě Písem, kde Petr byl v nedokonalosti stejný, jako my:

V Matouši 14:24-34 je Petr vylíčen jako bratr malověrný, v kapitole 15:10-20 se Petr vyznačoval jistou nechápavostí, v kapitole 16:21-23 se Petr projevil jako bratr neduchovní a přemožený, v Matouši 17:1-5 a Lukáši 9:28-36 byl Petr poněkud upovídanější, v Matouši 26:33-35 se Petr vyloženě chvástal a ve 40. verši byl bratrem netečným, Jan 18:10-11 popisuje, jak Petr dělal mečem hrdinu a o hodinu později navíc Pána zapřel jakožto naprostý bázlivec, a v epištole Galatským v 2. kapitole Pavel musel Petra veřejně kárat z velkého pokrytectví. Vidíme v Petrových nedostatcích sami sebe? Petr skutečně Spasitele nutně potřeboval. Petr nemůže být vhodnou nepohnutelnou neotřesitelnou Skálou ke vzdělání Církve. A kdo tedy?


Mnozí jistě víte, že řecká slova ho petros (kámen - maskulinum) a hé petra (skála - feminium) jsou dvě odlišná slova a ne jedno totožné. Navíc Petr ve své první epištole v 5:1 se sám označuje za spolustaršího - nikoho většího. V Písmech staré i nové smlouvy Bůh sám sebe nazývá Skálou, ve Starém zákoně asi 34 krát - to není možno bagatelizovat. Sám Petr hovoří o Kristu jako o Skále (1Pt 2,6-7) a navíc Bůh sám nepřipouští možnost, že by Skála byl někdo jiný - Izajáš 44:8


Vylučovací metodou je zřejmé, že Skála, na které je založena Boží Církev je její Spasitel a Pán Ježíš Kristus.


Ještě dodám ke klíčům království nebes, které dostal Petr, že se jedná o úkol, který později Bůh skrze Petra provedl. Ve Skutcích 3:11-26 čteme, že po nanebevstoupení Páně byl Petr první, kdo otevřel dveře evangelia Židům, jakožto celému národu. Petr a Jan se modlili, aby po Filipově zvěstování evangelia Samařanům (žido-pohanům) Bůh věřícím Samařanům udělil Ducha svatého a tak se také stalo - Skutky 8. kapitola. Petr byl opět u otevření dveří evangelia pro smíšené obyvatelstvo a nakonec byl opět první, kdo byl u otevření dveří evangelia pro pohany - Skutky 10. kapitola. Navíc všichni apoštolové a učedníci obdrželi příkaz Páně ke zvěstování evangelia, nejen Petr. V Matouši 18:18 byli svázáním a rozvázáním pověřeni všichni učedníci, nejen Petr. Výrazy jako "klíče království nebes", "svázání" a "rozvázání" se týkaly veškeré Petrovy vůdčí, správní, kázeňské, apologetické a kazatelské činnosti.


Zdravím vás bratře, Petr




Stránka vygenerována za: 0.57 sekundy