Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462107
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Petr Chelcicky: Uvaha o zakladu zakonu lidskych III
Vloženo Úterý, 25. listopad 2008 @ 21:49:27 CET Vložil: Olda

O Bibli poslal demagog



http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=8956&mode=&order=0&thold=0

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=8957&mode=&order=0&thold=0

To, co jsem napsal, neplatí však jenom o současných bohatých farářích, ale ani svatým apoštolům nedovolil Pán Ježíš Kristus činit jiné věci, než se kterými je neposlal. Svatý Pavel o sobě napsal: "Proto nesmím mluvit o ničem, co by Kristus nevykonal skrze mne k poslušnosti pohanů (Řím 15,18)" Apoštol Pavel nesměl přidat ani slovo, ani skutek nad Slovo Kristovo nebo nad Jeho Zákon. S tímto omezením byl povolán jak on, tak i ostatní apoštolové, kterým přikázal: "Jděte tedy... a učte mé učedníky zachovávat všechno, co jsem Vám přikázal (Mat 28, 19n)" Nic navíc nesměl učinit ani Pavel, ani jiný apoštol.



Proto mistři nesedí na trůnu Mojžíšově, ale na úplně jiné stolici, břichaté, která se odvážila porodit mnoho zákonů, odvolávající se na Ducha Svatého skrze veliké a dávné světce.

A ještě jedna je příčina, pro kterou mistři a kněží propagují lidské zákony a jim připravují cestu svými argumenty: Hlavní důvod je ten, že svou vlastní tělesností jsou odvrženi od Zákona Božího. Vždyť by nebyli schopni poorat pouhou píď, kdyby nepoužili zákony lidské, tak snadné, vnější, přinášející tělesný prospěch. Kdyby ve svém kněžství orali Zákonem Krstovým, nezbohatli by, ale přišli by o svá pohodlí.

Také se zdá mistrům a kněžím, že Zákon Kristův je nedostatečný k Službě Bohu a ke správě křesťanských věcí. Proto by mu rádi pomohli a vylepšili jej o zákony lidské. Na to odpovím názorem mistra Protivy (=Johna Wiclefa ze spisu De Civili domino), znalce Kristova Zákona, který taktéž prostudoval mnoho doktorů. Zabýval se i Stolicí Mojžíšovou. Ptá se: "Stačí Kristův Zákon bez přidaných lidských zákonů k tomu, aby přinesl zde na svět plné křesťanské náboženství a spravoval je? Zdá se, že postačí.Zákon Kristův je plně zmocněn spravovat společenství Kristovo a Jeho Učedníky. A Jeho Přikázání přece nejsou méně vhodná pro nás, než byla pro první křesťany. Neoslabilo je ani pronásledování, ale ani množství obrácených k víře. Naopak, tyto věci Zákon posilují, proto vždy byl a stále je plně dostačující. Zákon Kristův plně vyhovoval lidu pronásledovaného v době prvotní církve. Dokonce za života apoštolů se v Jeho Moci obracelo mnohem více věřících. Všichni vyvolení byli znovuzrozeni jenom skrze Slovo Kristovo. Jestliže tedy Kristovo Slovo Sámo o sobě postačilo k tomu, aby lidi přivádělo k víře, pak také nepotřebuje ničí pomoc ke správě životů a mravů věřících. A proto Zákon Kristův je dostatečný základ pro založení a správu Církve. A kdo by tedy pochyboval o tom, že je lépe, aby náboženské věcí spravoval Kristus, než aby mu do toho kecali lidé? Kdo by pochyboval, že nevěsta Kristova, tak bloudící, by byla dokonalejší? I Starý Zákon to potvrzuje, neboť on sám o sobě vedl lid Izraelský mnohem lépe, než když se do toho začalo míchat právo královské. A Zákon Kristův převyšuje Starý Zákon. Nepotřebujeme tedy lidské přívěšky pro správu křesťanského lidu. Jsem přesvědčen, že stejně jako lid Izraelský se měl s věrností a pílí přilnout ke Staré Smlouvě, tak lid křesťanský ke Smlouvě Kristově, neboť ta sama od sebe buduje křesťana. A proto Kristus nařídil Své Svaté Církvi, aby pod pokutou smrtelného hříchu zachovávala Jeho Přikázání. On žádnému stvoření nenařizuje nic, co by nemohl vykonat. Takové nařízení by nemělo smysl. Proto všechna Svatá Církev může naplnit Kristovu Smlouvu. Čím přesněji jizachovává, tím lépe, protože se přibližuje stavu nevinnosti, blahoslavenství, podobě Boží Lásky. Proto Kristova Smlouva je dostatečná, ale není nikdo, kdo by ji naplňoval."

Mistrův popis je velmi jasný a potřebný. Zákon Kristův pokládá za zcela dostatečný ke správě věřících v Kristu a to i bez lidských přívěšků.Vždyť evangélium má moc k obrácení jak hrubého pohana, tak zchytralého žida. A tak i samo evangeliům plně stačí jak k vedení obrácených k pravdivému životu, tak i k předání všeho náboženství. Tak se Bohu sloužilo v prvotní církvi, bez lidských přídavků. Tehdy nebyly dalekosáhlé teologické rozbory univerzitních doktorů a mistrů, platilo prostě pouhé Kristovo Slovo. V té době stáli křesťané na zdravém učení, antikrist ještě neměl tu moc, aby propašoval svá učení. A proto ještě rozvedu tato učení, od všech mistrů sebraných.


"Petr Chelcicky: Uvaha o zakladu zakonu lidskych III" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Petr Chelcicky: Uvaha o zakladu zakonu lidskych III (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 26. listopad 2008 @ 09:30:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Apoštol Pavel nesměl přidat ani slovo, ani skutek nad Slovo Kristovo nebo nad Jeho Zákon... Nepotřebujeme tedy lidské přívěšky pro správu křesťanského lidu."

- Na prvý pohľad - nábožné. Ale je to reálne? Vari chce autor tvrdiť, že apoštol Pavol iba opakoval slová Krista, a nie snažil sa pochopiť, o čo šlo Kristovi, a toto bolo preň Kristovým slovom i Kristovým zákonom? Veď o tom svedčia všetky listy Pavlove, ako perfektne aplikoval Kristovu náuku na osobitné podmienky vznikajúce v jeho časoch a v jeho založených cirkvách. Tu nemôže byť ani rečo o nejakom "papagájovaní"... On pochopil dokonca lepšie to, čo ani apoštoli vtedy celkom necháopali: univerzálnosť kresťanstva. Nebyť jeho, s pohanmi a s cirkvami medzi pohanmi by to šlo asi oveľa zložeitejšie. Pavol prvá chápal aj problematiku opravedlnenia nie skutkami zákona, ale vierou. Keby nebolo jeho duchaplnosti a autority, možno by ľudí trápili /aj niektorí apoštoli/ obriezkou a inými židovskými "reziduami" SZ...
.
Práve apoštol Pavol je výrečný práklad, že Kristovo Evanjelium nie je ako kameň, ale skôr ako semeno, ktoré má v sebe život, vyvíja sa rastie. Zachováva si svoju podstatu aj pri nadobúdaní inej formy ko malo na začiatku. Je teda zároveň to isté, ale aj iné, plnšie, vyvinutejšie. Kristus predsa nechcel založiť svoju Cirkev ako múzeum, ako skanzen. ale ako živý organizmus /"telo", neustále sa vyvíjajúci., ktorý má v sebe dušu, tojest Ducha Svútého, ktorý mu zabezpečí túto podstatnú stabilitu, kontnuitu. Preto po čase nutne museli vzniknúť v cirkvách formy života, spôsoby činnosti, prejavy, ktoré nemuseli byť na začiatku. Ba aj chápanie toho, čo Kristus povedal sa po rokoch muselo stať plnšie, pretože pri vypočutí Kristových slov, tomohla byť pre nich pekná idea, teória, ktorej síce verili, ale nevedeli si to predstaviť celkom v praxi. Až v živote, v opraxi začali chápať slová Kristove stále plnšie.
.
Myslím, že prakticky takto to ide aj dnes v každej cirkvi. Sotva sa dnes v niektorých vašich zboroch opakuje navlas to isté ako to bolo pred 50, 100, či 300 rokmi... Jednochucho ak by to bolo, to by bol znak nežviotnosti. Ale dôležité je, aby podstatné učenie sa zhodovalo s tým, čo bolo predtým. Môže byť prehĺbené, lepšie chápané, jasnejšie vysvetlené, s lepšou metodikou podávané, ale v podstate sa neodchyľujúce od Evanjelia, rozunujúce s ním, nesené duchom Kristovým...



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy