Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 525 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484607
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Velká je Efezská Arthemis !
Vloženo Středa, 03. prosinec 2008 @ 19:55:08 CET Vložil: gojim

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Katolická církev konstruuje paralelu Marie k Ježíši Kristu. Učí, že právě tak, jako Kristus byl bez hříchu, tak to bylo i s Marií. Učí také, že i když milost přichází od Krista, Marie je matkou milosti. Právě tak, jako Pán zachraňuje svůj lid od hříchů, také je vyučováno, že i Marie může způsobit tuto záchranu. Přestože Bible zřetelně uvádí, že je jen jediný prostředník mezi Bohem a člověkem, překvapivě katechismus katolické církve vyučuje, že Marie je prostředníkem.


Právě tak, jako Ježíš Kristus vstoupil do nebe a je Králem králů, církev učí, že Marie také vstoupila na nebesa tělem i duší a je Královnou nebes. Katolická církev jde ještě dále ve tvrzení, že Marie byla počata bez poskvrnění dědičného hříchu právě tak, jako byl počat Ježíš Kristus. V této části uvidíte, jak zde katechismus představuje paralelní strategii a jak Bible čistě toto vyvrátí a rezervuje tyto úlohy jen pro Ježíše Krista samotného.
Všechno, co je zdokumentováno v katechismu katolické církve týkající se Marie je naprosto v rozporu k Svatému Písmu a výsadě jediného Spasitele, Pána Ježíše Krista. Dávání vaší důvěry Marii pro své spasení je ta nejnebezpečnější a průkazná bariéra k věčnému životu. Obraťte se proto k Pánu Ježíši Kristu samotnou vírou ke spasení, založenou na Jeho smrti a zmrtvýchvstání. On sám dává ve všech věcech usvědčení svého svatého Ducha. Věřte jen Jemu samotnému, "ke chvále slávy své milosti" (Efezským 1:6)


Podobná témata

Kritika bludů

"Velká je Efezská Arthemis !" | Přihlásit/Vytvořit účet | 221 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 07:41:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měl by si zde uvést nějaké přímé odkazy, aby si čtenář mohl, tyto věci, také sám ověřit.

isim



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 09:16:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Všechno, co je zdokumentováno v katechismu katolické církve týkající se Marie je naprosto v rozporu k Svatému Písmu a výsadě jediného Spasitele, Pána Ježíše Krista."...

Toto tvrzení je naprostá lež! Kdyby autor mohl, rád uvede příslušné odkazy na Bibli. Ale jaksi nejsou.

Jsou to všechno sprosté pomluvy. Už jsem to tu vysvětloval mnohokrát, je to jen pokroucený obraz o ŘKC, ne to, co skutečně učí.

Marii nestavíme na roveň Krista, je - li Kristus cesta, Marie je ukazatel cesty. Marie ukazuje vždy na Krista (Udělejte všechno, co vám řekne (J 2,5)).

Marii uctíváme, jen Bohu se klaníme.


..."Právě tak, jako Ježíš Kristus vstoupil do nebe a je Králem králů, církev učí, že Marie také vstoupila na nebesa tělem i duší"...

Další taková nehoráznost. Kdyby se anonym namáhal, zjistil by, že ŘKC učí, že jen Kristus vstoupil na nebesa, Marie tam byla vzata. Že je to biblicky možné, dokazují osudy Henocha a Eliáše.


Ježíš Kristus byl počat zcela mimořádným (nepřirozeným) způsobem zásahem Boha, Marie byla počata přirozeným způsobem, jako každý jiný člověk. Pouze byla ve stavu MILOSTI (čistá), podobně jako každý z nás po křtu svatém.



Nedivím se, že se autor stydí pod takový škvár plný nepravd položit svůj nick.



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 09:29:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stokrát jsem tu také vysvětloval, že Kristus je jediným prostředníkem naší spásy, že není jiná cesta. Ale směrem obráceným není Bůh nijak omezen. Ke sprostředkování svých darů používá tisíce prostředníků, od našich nejbližších až po zcela mimořádné. I anděl Gabriel byl jen v úloze prostředníka mezi Bohem a Zachariášem, či mezi Bohem a Marií.

I apoštolové byli prostředníky při roznášení zázračně rozmnožených chlebů. Oni sami je nerozmnožili, jen zprostředkovali, aby se chléb dostal ke všem potřebným.

Myslel jsem, že není třeba omílat stokrát probrané věci, které musí být už snad každému jasné.



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: prokat v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 09:54:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
28Keď anjel vošiel k nej, povedal: Buď pozdravená, milosťou obdarená, Pán s tebou! [Blahoslavená medzi ženami!] 29Ona, zarazená jeho rečou, premýšľala, aký to pozdrav. 30Ale anjel jej povedal: Neboj sa, Mária, lebo si našla milosť u Boha. 31Ajhľa, počneš, porodíš syna a dáš Mu meno Ježiš., Lk1,28-31
.
vyplýva z týchto biblických slov od anjela, že si Panna Mária má nechať túto milosť pre seba alebo ju má sprostredkovať svetu, tým že svetu porodí Božieho syna Ježiša?



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 10:31:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"vyplýva z týchto biblických slov od anjela, že si Panna Mária má nechať túto milosť pre seba alebo ju má sprostredkovať svetu, tým že svetu porodí Božieho syna Ježiša?"...


Podle katolické církve má tuto milost zprostředkovat světu. A proto Marii nazývá PROSTŘEDNICÍ MILOSTI.




Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 11:01:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
zřejmě "nedopatřením" jsi opominul tuto část:

)L1,46-48)
Tehdy Marie řekla: "Má duše velebí Pána
a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli,
neboť pohlédl na ponížení své služebnice. Hle, od nynějška mne budou blahoslavit všechna pokolení,


Výraz všechna pokolení zahrnuje i oka, či Gojíma.

Já se tě tedy docela vážně ptám: Jakou podobu má Gojímovo blahoslavení Ježíšovy Matky? Třeba konkrétně v průběhu tohoto roku?

Nezáleží ani tak na tom, co odpovíš mně, ale hlavně, co odpovíš sám sobě. Jak naplňuješ Písmo!




Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 21:40:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

pokud vím, tak nikdo nezpochybňuje, že Mojžíš byl před Kristem prostředníkem. Na místě Mojžíše je však dnes Kristus, ne Marie.

Mojžíš řekl: 'Hospodin, náš Bůh, vám povolá proroka z vašich bratří, jako jsem já; toho budete poslouchat ve všem, co vám řekne.' A 'každý, kdo toho proroka neuposlechne, bude vyhlazen z mého lidu.'
Mojžíš byl věrný v celém Božím domě, ale jen jako služebník, který měl dosvědčit to, co teprve bude vysloveno.
Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.


Mojžíš byl ustanoven nad celým Božím domem jako služebník a lidé jej poslouchali jako Boha.

Budeš k němu mluvit a vkládat mu slova do úst. Já budu s tvými ústy i s jeho ústy a budu vás poučovat, co máte činit. On bude mluvit k lidu za tebe, on bude tobě ústy a ty (Mojžíš) budeš jemu Bohem.

Mojžíš byl tedy prostředníkem Staré smlouvy a Ježíš je prostředníkem Nové Smlouvy.

Avšak Ježíš dosáhl vznešenější služby, právě tak jako je
prostředníkem vyšší smlouvy, založené na lepších zaslíbeních.
Je totiž jeden Bůh a jeden
prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
Prostředníka není potřebí tam, kde jedná jen jeden, a Bůh je jeden.
Proto je Kristus
prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.

Tak jako byl Mojžíš prostředníkem Staré Smlouvy, tak je dnes Ježíš prostředníkem Nové Smlouvy.

Vy stojíte před horou Siónem a městem Boha živého, nebeským Jeruzalémem, před nesčetným zástupem andělů a slavnostním shromážděním církve prvorozených, jejichž jména jsou zapsána v nebi, a před Bohem, soudcem všech, a před zesnulými spravedlivými, kteří již dosáhli cíle, a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy, a před jeho krví, která nás očišťuje, neboť volá naléhavěji než krev Ábelova.

I ve Starém Zákoně byla jistá Marie, příbuzná Mojžíše, prostředníka Nové Smlouvy. Byla starší a zřejmě Mojžíše vychovávala. Také možná z tohoto titulu toužila být "prostřednicí":

Mirjam s Áronem mluvila proti Mojžíšovi kvůli kúšské ženě, kterou si vzal; pojal totiž za ženu Kúšanku. Říkali: "Což Hospodin mluví jenom prostřednictvím Mojžíše? Což nemluví i naším prostřednictvím?"

Hospodin však měl jen jednoho prostředníka.

Ne tak je tomu s mým služebníkem Mojžíšem. Má trvalé místo v celém mém domě. S ním mluvím od úst k ústům ve viděních, ne v hádankách; smí patřit na zjev Hospodinův.

I vy máte svoji Marii, prostřednici. Věříte, že když je někdo příbuzný, že z toho má nějaká privilegia, stejně jako tomu zřejmě věřila Marie. Vryjte si však do paměti, že každá smlouva má jen jednoho prostředníka. Dnes je jím Bůh sám v lidském těle.


S přátelským pozdravem,

Pastýř





Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 09:13:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hm




Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 09:27:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ak niekto povytrhava citáty z biblickeho textu tak tam najde aj take  tvrdenie, že: -  Boha niet -
podobne je to aj s citatom o jednom prostredníkovi z 1 Tim 2,5, ktorý pokračuje veršom 6 a ten vysvetľuje, že Ježiš je prostredníkom v zmysle toho, že vydal seba ako výkupne za hriechy a RKC na takú úroveň Pannu Máriu nedáva.
- Neviem či zámerne alebo nechtiac si autor túto podstatnú vec nevšimol



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 09:37:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"5 v.jeden je totiž Boh, jeden je aj Prostredník medzi Bohom a ľudmi, človek Ježiš Kristus, 6 v.ktorý dal seba ako výkupne za všetkých ..." 1 Tim 2,5-6
.
podľa citovaného piateho verša by gojim mal RKC vyčítať aj to, Ježiša považuje za Božieho Syna teda za viac ako len človeka



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 11:50:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vložil: Pastýř v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 11:16:40 CET
11Veru, hovorím vám: Medzi tými, čo sa narodili zo ženy, nepovstal nik väčší ako Ján Krstiteľ. Ale ten, kto je v nebeskom kráľovstve menší, je väčší ako on. "
.
 je podľa teba Ježiš narodený zo ženy či nie ? ak áno potom si to vysvetľuješ tak, že Ján je väčší než Ježiš?
.
som vážne zvedavý ako to mám podľa teba chápať



Re: Velká je Matka Boží ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 18:34:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Debata se tu sice dobře rozběhla, ale je jalová. Většina diskutujících nemá snahu pochopit pohled toho druhého, ale jen se ho snaží zesměšnit. Škoda vynaloženého času.



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 19:18:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
asi nie celkom úplne zbytočne, pretože niektorí si možno poštudujú bibliu a sú mierne prekvapení pri porovnaní s tým čo tu niektorí prekrútia alebo zamlčia



Velká je Efezská Arthemis! Ale Bůh a jeho svatí jsou ještě větší!! (Skóre: 1)
Vložil: smoula v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 20:42:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě jsem vložil na GS následující článek. Můžete uzavírat sázky, jak dlouho se ho Gojimovi podaří pozdržet, než ho zveřejní nkdo jiný :-)

Velká je Efezská Arthemis! Ale Bůh a jeho svatí jsou ještě větší!!
 
Katolická církev popisuje paralelu Marie k Ježíši Kristu jako Evu k Adamovi: jako hřích vešel do světa skrze Evinu neposlušnost a pyšnou vzpouru vůči Bohu, tak spása – tj. sám Bůh – vešla na svět skrze Mariinu poslušnost a její pokorný souhlas Bohu.

Katolická církev neučí, že právě tak, jako Kristus byl bez hříchu, tak tomu bylo i s Marií, ale naopak učí, že Maria byla vykoupena Kristovou obětí, aby se stala zcela posvěcenou a čistou pro to být nositelkou Boha a novou archou úmluvy, v níž přebývá šechina Hospodinova, jež se stala tělem.
Když také učí, že i když milost přichází od Krista, že Marie je matkou milosti, znamená to, že Maria je matkou Ježíše Krista, který je Bůh i člověk, vtělená Milost. V ní se veškerá milost, kterou je sám Bůh, stala tělem a ona tuto vtělenou Milost porodila.
Katolická církev neučí, že právě tak, jako Pán zachraňuje svůj lid od hříchů, že i Marie může způsobit tuto záchranu. Ne, nikoliv. Maria stojí navěky v Bohu a pro vítězství Bohem darované svatosti se přimlouvá za všechny věřící, neboť byl-li jí svěřen Boží Syn – hlava Církve, bylo jí svěřeno i celé Jeho tělo: jednotlivé údy Církve, tj. věřící. Ona je matkou celého Krista: hlavy i těla, a v duchovní mateřské péči nosí na srdci každého znovuzrozeného člověka, ba z hlouby srdce touží po spáse každého člověka, neboť je zcela sjednocena s vůlí Boha.
Bible zřetelně uvádí, že je jen jediný prostředník mezi Bohem a člověkem. Mluví-li katolická církev o prostřednictví Mariině, má na mysli právě zmíněný aspekt jejího mateřství a přímluvnictví.
Katolická církve neučí, že právě tak, jako Ježíš Kristus vstoupil do nebe a je Králem králů, že také tak vstoupila na nebesa s tělem i duší Maria – Ježíš vstoupil na nebe svou Božskou mocí, Maria však musel toutéž mocí být pozvednuta, a nikoliv sama ze sebe. Proto se tyto podobné, avšak rozdílné aspekty rozlišují i teologickými termíny: Ježíš nanebevstoupil, Maria byla nanebevztata. Proč se tomu tak stalo? Pro Mariino úzké spojení se svým vzkříšeným a nanebevstoupeným Synem. Tím byla zařazena do řady mnohých nanebevzatých s tělem i duší, jako je Henoch, Mojžíš či Eliáš, tedy miláčků Páně. Oč víc však Maria převýšila všechny tyto svaté spravedlivé díky milosti „obtížení“ Bohem!
Ano, Maria je Královnou nebes, a to přesně podle Kristových slov: „kdo se mezi vámi chce stát velkým, buď vaším služebníkem a kdo chce být mezi vámi první, buď otrokem všech“ (Mk 10,40n) a „kdo se ponižuje, bude povýšen“ (Mt 23,12). Maria se stala služebnicí celého světa, neboť za celé stvoření řekla „Ano“ a nesla celému světu Mesiáše. Ponížila se celému světu. A tak byla Bohem oslavena a povýšena a služebnice celého stvoření se stala královnou celého stvoření. Pro svou službu světu obdržela od Boha korunu Boží slávy.
Katolická církev vůbec netvrdí, že Marie byla počata bez poskvrnění dědičného hříchu právě tak, jako byl počat Ježíš Kristus: Ježíš byl (a je) Bůh – svatý a bez hříchu, svou vlastní svatostí. Maria však byla pro Kristovu oběť a tudíž pro působení Boží milosti uchráněna při svém početí od dědičného hříchu – byl to Boží zásah a dar, aby mohla v sobě nést jako archa úmluvy Boží šechinu a jeho svatost.

Všechno, co je zdokumentováno v katechismu katolické církve týkající se Marie, není vůbec v rozporu se svatým Písmem a výsadou jediného Spasitele, Pána Ježíše Krista. Dávání naší důvěry Ježíši pro své spasení je ta nejbezpečnější cesta věčnému životu. Obracejme se proto k Pánu Ježíši Kristu samotnou vírou ke spasení, založenou na Jeho smrti a zmrtvýchvstání. On sám dává ve všech věcech usvědčení svého svatého Ducha. Věřme jen Jemu samotnému "ke chvále slávy své milosti" (Efezským 1:6). Buďme však i ve společenství se všemi, kteří mu patří navěky, a to ať těmi, kteří k němu dosud putují, nebo i těmi, kteří již dosáhli svého cíle, neboť Kristus překlenul propast smrti a skrze něj a jeho oběť jsme my všichni jedno jediné Tělo spojené mocí Ducha svatého. „Proto i my, obklopeni takovým zástupem svědků, odhoďme všecku přítěž i hřích, který se nás tak snadno přichytí, a vytrvejme v běhu, jak je nám uloženo, s pohledem upřeným na Ježíše, který vede naši víru od počátku až do cíle.“ (Žid 12,1n) K tomu ať nám pro svá vítězství svojí přímluvou pomáhají i Boží svatí.
 
Váš katolický miláček




Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 06. prosinec 2008 @ 16:42:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme,
Jsem z tebe úplně zmatený. Na otázku: "kdo že to vlastně pláče, Maria, Matka Boží, nebo démon Semiralis?" dostávám od tebe dvě protichůdné odpovědi. Tak která odpověď vlastně platí? A neříkej, že obě, poněvadž je naprosto zřejmé, že si protiřečíš.


..."demon semiramis urcite nie, ten ma z vas iste obrovsku radost" ...

..."Urcite predstavuju matku boziu a veku pannu, cize staro-egyptske bozstva na sposob Isis, ktore maju zase korene v starom babylone vladkyne semiramis,
"...



Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 13:20:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
k nebeskej úcte voči Pánovej Matke nestačí, aby mal človek len ľudské schopnosti, ale Božieho ducha: " Ked Alžbeta počula pozdrav  Máriin .... Duch Svätý naplnil Alžbetu. I zvolala silným hlasom a povedala: Požehnaná ... Ale ako to, že matka môjho Pána prichádza ku mne ?" Lk 1,41-43
.
Posmievači Pánovej Matke nevedia alebo nechcú dať podobnú úctu, pretože im chýba Duch Boží, ktorý naplnil Alžbetu ...




Re: Velká je Efezská Arthemis ! (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 14:05:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
gojim, čo asi evokuje tvoja opakovaná otázka: - si ty normálny? -
okrem toho opakuješ stupídnosť a pod., taktiež  nechceš prijať katolícke vysvetlenie chápanie rozdielov medzi úctou  a klaňaním , ba naopak podsúvaš tu svoje výmysly akože je to katolícke učenie atd., Pánovu matku nazývaš modlou ...
.
gojim ja ťa nepreklínam, porovnaj si v príspevkoch tvoje a moje vyjadrovanie potom zbadáš, že to z čoho ma obviäuješ roíš ty a nie ja ...
.
gojim aj tento článok o veľkej artemis je tvojim jedom voči úcte Pánovej matky, to ako ju označuješ je preklínaním namiesto úcty s akou sa o nej vyjadruje biblia



Stránka vygenerována za: 1.00 sekundy