Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476756
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: Je sobota dávno překonaná?
Vloženo Pátek, 09. leden 2009 @ 12:14:54 CET Vložil: gojim

Ekumenismus poslal Nemesis

Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý.
Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci.
Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách.
V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý.


Jestli jsem správně pochopil diskusi ohledně soboty, tak se celý problém točí okolo otázky, zda sobota patří mezi Boží požadavky i pro dnešní dobu či nikoli. 
Skutečnost dle mne je, že starý zákon připravoval Boží děti ke Kristu a vychovával je k principům, které se uplatňují jak v zákoně starém tak v zákoně novém. S tím rozdílem, že motivace pro jednotlivá konání se změnila s příchodem Ježíše. Dříve Izrael vykonával veškerou Boží vůli spíše ze strachu z Božího trestu za přestupek, ze zachovávání tradice otců, nebo ze strachu ze smrti a ztráty věčného života, než - li z lásky k Pánu, ikdyž i takoví se našli. "Proto Kristus říká, když přichází na svět: `Oběti ani dary jsi nechtěl, ale dal jsi mi tělo.." žid. 10:5 Cíl byl správný prostředek špatný a nedokonalý. Tím se ovšem ruší předchozí příkaz jako neúčinný a neužitečný - zákon totiž nic nepřivedl k dokonalosti - avšak na jeho místo přichází lepší naděje, jejíž mocí přistupujeme až k Bohu. Proto se píše: A toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, praví Hospodin: Dám své zákony do jejich mysli a napíšu jim je na srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem. Židům 8:10 To jsou právě ta slova, která pronesl Ježíš, když řekl: Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit. Matouš 5:17 Jinými slovy přišel naplnit principy zákonů a zrušit, nebo změnit jejich podobu. Proto dnes již neobětujeme, ale k pokání nás vede láska ke Kristu.Je zřejmé, že i když princip zůstává, jeho podoba se mění. Mění se podle možností, úrovně a chápání lidí v danném období nebo místě. Např. Hospodin přikázal, aby když Izraelec chtěl vykonat potřebu, šel za tábor a tam vše zahrabal do písku, který si před tím měl vyhrabat. Princip je zde jasný - dbát na osobní hygienu. Nepředpokládám, že dnes by měli křesťané chodit za města a tam tyto věci dělat. Ale daný princip máme povinost zachovávat i nadále. Proto máme kanalizaci ap. 
Musíme si tedy klást otázku jaký princip stojí za každým Božím příkazem. Dále se musíme ptát jestli účel tohoto příkazu platí i dodnes a pro nás, nebo byl jen na určitou dobu a místo. A v poslední řadě: Jakou má tento princip dnešní podobu.Vracím se zpět k sobotě. Jaký princip se ukrývá za sobotou? Zcela jistě byla dána, aby symbolicky poukázala na "pravý sobotní odpočinek, který máme ještě před sebou" Jak bylo již připomenuto. Jelikož na nové zemi ještě nejsme tento princip platí i dnes. A stejně si jej připomínáme jako Izraelci. Oni tohoto odpočinku nedosáhli a my taktéž ještě ne. Ovšem je to jediný princip, nebo důvod soboty? Mám zato, že nikoli. Vnímám další účel soboty jako vymezený čas pro odpočinek (den odpočinutí), setkání s naším Otcem (dbej na to, aby ti byl svatý) , a taktéž připomenutí stvoření této planety - sváteční den dokonání.To vše dohromady tvoří sobota. Platí dnes, že je Boží vůlí, abychom jeden den v týdnu odpočívali od práce? Domnívám se, že ano. Myslím, že jsme s tímto vnitřním cyklem byli stvořeni. Je Boží vůlí, abychom měli jeden vyjímečný den pro setkání s ním, i když s ním žijeme přes týden? Mám za to, že ano. Je s tím spojeno společné chválení, oslava, vše co se nazývá bohoslužba.  Máme si připomínat den dokončení země, ve své podstatě narozeniny celého světa? Myslím, že se původ lidstva a celé planety dotýká každého z nás i dnes. Vždyť to je právě ten důvod, že byla ustanovena sobota.  Bůh vyjádřil své přání, abychom na tento den, který zahrnuje toto vše pamatovali. Mám za to, že principy, které sobota přestavuje platí i pro nás v dnešní době.Nemesis


"Je sobota dávno překonaná?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 127 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 09. leden 2009 @ 15:52:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Mám za to, že principy, které sobota přestavuje platí i pro nás v dnešní době...účel soboty jako vymezený čas pro odpočinek (den odpočinutí), setkání s naším Otcem (dbej na to, aby ti byl svatý) , a taktéž připomenutí stvoření této planety - sváteční den dokonání." 

-
Pokiaľ ide o princíp spočívajúci v tom venovať čas odpočinku a Bohu, prípadne si pripomínať aj stvorenie - to môže ostať. Prví kresťania tiež spočiatku slávili sobotu v rámci židovskej spoločnosti, najmä pokiaľ ich prijímali do synagóg.
.
No od Krista, od Jeho smrti a najmä zmŕtvychvstania a zoslania Ducha Svätého začali osobitne si pripomínať práve deň po sobote, prvý deň v týždni, nedeľu, v ktorý Boh stvoril svetlo, pretože ich "Svetlom sveta" bol Ježiš, ktorý svojhou smrťou na kríži dokonal /"Dokonané je"/ svoje vykupiteľské dielo, aj naplnil zákon, jeho zmysel, ktorým bola príprava na jeho príchod...
.
Zákon bol podľa Pavla "vychovávateľom ku Kristovi, a ked teda Kristus prišiel, už nepodliehame vychovávateľovi".
Ak je však u neho čosi podnetné, dobré, zmysluplné, je nesprávne zahodiť to, a napokon, poznanie zákona mi pomôže pochopiť celú genézu a vývoj našej spásy, a v tom, čo nie je v rozpore z novým zákonom, Kristovým, resp. so zákonom jeho milosti, kľudne to môžem prijať.../Preto Cirkv nikdy nemala v úmysle - proti heretikom prvých storočí - vyčiarknúť Starý zákon z Biblie kresťanov.../.
.

/pokračovanie/



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 09. leden 2009 @ 17:23:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Díky, hezký článek. Sice to jsou doměnky, ale velmi logické doměnky.

   Do soboty bych akorát moc nepletl zákon, to je zbytečné, pokud se píše pro křesťany. Z nějakého důvodu si skoro všichni křesťané myslí, že 4. přikázání už neplatí (i když na těch ostatních devíti přikázáních z hory Sinai většina trvá). Navíc křesťané si často z nevzdělanosti myslí, že kus knihy česky nadepsané "starý zákon" je ten zákon, o kterém hovoří Ježíš, že ho přišel naplnit a o kterém píše Pavel, že jsme od něj osvobozeni.

  Sobota je zvláštní den požehnaný a posvěcený k odpočinku. Díky Bohu za ten den. A za adventisty, že jdou statečně "proti všem". I když makrobiotické vegetariánské grilované řízky nemusím ... :-)



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pátek, 09. leden 2009 @ 22:37:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji ti Elo za komentář. Některé tvé myšlenky jsou podnětné budu o nich uvažovat. Přesto bych se k některým nyní obrátil.
Máš pravdu v tom, že křesťan je nové stvoření. Také se o Kristu mluví jako o druhém Adamovi. Musíme si ovšem uvědomit, že k naplnění zákona došlo obětováním, nikoli vzkříšením. Tedy pokud bychom měli slavit den našeho znovuzrození byl by to pátek. Další myšlenka, která si myslím stojí za zvážení je to: Proč Ježíš ležel v hrobě přes sobotu? Neukázal tím právě na odpočinutí, které respektoval po své smrti? Poukázal si na první den v týdnu  ve spojitosti se stvořením světla a toto světlo si přirovnal k Ježíši. Zajisté světlem světa je.
Den kdy Ježíš zemřel a došlo k novému stvoření, kterým je křesťan je v předobrazem pátku, kdy byl stvořen člověk. Princip soboty spočíval v odpočinutí po práci. Převedeno na nový zákon odpočinutí musíme slavit až doběhneme do cíle, jak píše ap. Pavel, nebo také jak list židům vejdeme do odpočinku. Obrazně řečeno ne pouze přijmout vyvolení, být povolán jako Izrael (spasení),vyjít z egypta, ale též dorazit do zaslíbené země.  Tedy neoslavujeme nové stvoření, ale nové odpočinutí. V den, kdy dojde k příchodu Ježíše a započne 1000 let, ten den klidně nahradím místo soboty a budu jej světit jako nový den odpočinutí naplněný v Kristu. Dokud k tomu nedojde zůstává Božímu lidu sobotní svátek, jak některé překlady uvádějí.



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: PeTa v Sobota, 10. leden 2009 @ 03:29:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí lidé,

odpradávna lidé tolik (mnohdy zbytečně) diskutují o daných věcech:

1. Bůh ve Starém Zákoně - v desateru - nařizuje člověku, aby světil 7. den, což byla tehdy sobota. Stejná sobota jako tehdy, je i dnes. Bible představuje desatero jako zákon. Jak začíná zákon o svěcení dne odpočinku? "Pamatuj na sobotní den (sabbath), aby ti byl svatý..." V žádném jiném z ostatních přkázání není slovo "pamatuj". Jak trefné, zváště dnes, protože lidé už zapoměli jak to bylo a má být.

2. Kdo vydal a nařídil tento zákon? Bůh? Člověk? Prorok? Bible píše, že to byl Bůh. A dokonce jej člověku zapsal vlastní rukou. Vydal ho jako platné nařízení pro všechna pokolení.

3. Studujme život Ježíše Krista a zaměřme se na soulad jeho vlastních slov a jeho jednání. Je bez debat, že Ježíš přišel, aby naplnil vůli svého Otce. Mimo jiné říká: "Kdo vidí mne, vidí Otce, toho, který mne poslal"... a dále, "Nepřišel jsem zákon zrušit, ale naplnit." (Změnit totiž znamená zrušit staré a vydat nové. Naplnit znamená potvrdit co bylo vydané, naplnit smysl původního.) A ještě jeden, "kdo věří ve mne, spasen bude" (resp. kdo věří v má slova podtržená mým jednáním, ten spasen bude).
A komu nestačí slova, nechť se podívá na život Ježíše. Byl bez hříchu? Ano, byl, protože jednal podle toho, jak si přeje Otec.
Kdy chodil Ježíš do chrámu společně s Pannou Marií a Josefem? V sobotu, tak jak si to přál Otec - Bůh. V celém Novém zákoně nenajdeme zmínku o tom, že by Ježíš tento den chtěl měnit. A dokonce nezanechal svým jednáním ani prostor pro diskuzi o změně tohoto dne za jiný. Kdo má rozum, pochop.
  • Když budeme v základních životních principech poslouchat nařízení Boha (po vzoru Ježíše, který od své bezhříšné přirozenosti zákon naplňuje), budeme v Božích očích jednat správně.
  • Když budeme v základních životních principech poslouchat nařízení člověka (který od své hříšné přirozenosti zákon převrací), budeme v Božích očích jednat nesprávně - Bible nazývá neposlušnost "hřích".

4. Bible sama říká: "Kdo v Boha nevěří (resp. nekoná co Bůh po člověku požaduje), již je odsouzen." Nakonec nevejde do království Božího. A co Bůh po člověku požaduje? Bible na to odpovídá také: "Člověče, bylo ti oznámeno, co je dobré a co od tebe Hospodin žádá: jen to, abys zachovával právo, miloval milosrdenství a pokorně chodil se svým Bohem."

5. Podívejte se do historie, kdy se začalo spekulovat o sobotě - dni, který se tehdy světil a proč se tak stalo - to nechám na vás, ověřte si to sami. Jen k tomu dodám - byli to lidé sami od sebe, kteří se pokoušeli tento den změnit, změnit Boží zákon. Z titulu své moci a svobody tak také učinili (učinil tak císař svým zakládajícím rozhodnutím. A jak se dopídíte, při rozhodování se nedíval na příklad Ježíše). Proč je Bůh nezastavil? Asi ze stejného důvodu jako tehdy v ráji nezastavil člověka před pádem - prostě nechá člověka se rozhodnout se jinak, vybrat si něco jiného, jít jinou cestou. V době starozákonní, kdy byl zákon vydán, neexistovala spekulace o 4. přikázání.

6. Od pádu do hříchu člověk neustále spekuluje a konfrontuje dané Boží zákony (tohle Ježíš nedělal). Člověk tedy neustále jen stojí před rozhodováním. Má možnost si vybrat před rozhodnutím Božím nebo lidským. Záleží na tom, jak se rozhodne (rozuměj v zásadních životních rozhodováních).
Rozhodne-li se pro Boží doporučení, sklidí svou odměnu a důsledek svého jednání - bude spasen, Bůh s ním bude chtít trávit společenství navždy v Božím království.
Rozhodne-li se pro lidské doporučení, které ve své podstatě mluví proti Božímu doporučení, sklidí svou odměnu a důsledek svého jednání - nebude v Božím království.

7. Otázka pro ty, kteří zavrhují sobotu: Všimli jste si, jak se Bible staví k sobotnímu dni odpočinku - kolik se tam o tom píše? Opravdu a opravdu mnoho. Všimli jste si, kde se v Bibli píše o tom, že by tomu mělo být jinak? Opravdu si myslíte, že apoštolové byli tak nedůslední ve svém učení, zvláště apoštol Pavel, který tak silně bránil každou čárku Božího zákona, razil jinou teorii než Ježíš? Opravdu si myslíte, že Boží zákon má takovou nestabilitu, že se může "samovolně" měnit, aniž by Bůh nechal v Bibli jasné informace o změně?
Uvedu jednu perličku, kterou studovaní křesťané rádi používají při obhajobě svěcení neděle:
Henry C. Sheldon v knize Dějiny křsťanské církve, kapitole Neděle a nedělní služba, píše: "Existují jasní ukazatelé, že první den v týdnu byl od počátku pro křesťany zvláštním dnem. (Skutky 20,7 a 1 Korintským 16,2)..."
Skutky apoštolské 20:7  První den v týdnu jsme se sešli k lámání chleba a Pavel promluvil ke shromáždění. Protože chtěl na druhý den odcestovat, protáhl řeč až do půlnoci.
1 Korintským 16:2  Vždy prvního dne v týdnu ať každý z vás dá stranou, kolik si může dovolit, aby se sbírky nekonaly teprve, když přijdu.
Dále autor v knize popisuje o ukazatelích (pouze na základě těchto dvou veršů), že apoštolové se setkávali prvního dne.
Opravdu tyto dva verše nařizují, že se má světit první den místo sedmého? Tak Ježíš světil sobotu až do ukřižování a všichni učedníci s ním. Sami učedníci se odvolávají na to, že člověk musí žít tak jak Ježíš:
1 Janův 2:1  Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.
2  On je smírnou obětí za naše hříchy, a nejenom za naše, ale za hříchy celého světa.
3  Podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
4  Kdo říká: `Poznal jsem ho´, a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy.
5  Kdo však zachovává jeho slovo, vpravdě v něm láska Boží dosáhla svého cíle. Podle toho poznáváme, že v něm jsme.
6  Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.
7  Nepíšu vám, moji milí, nové přikázání, ale přikázání staré, které jste měli od počátku; staré přikázání je to slovo, které jste slyšeli.
8  A přece vám píšu přikázání nové - vždyť se stalo skutečností v něm i ve vás, že tma ustupuje a pravé světlo již svítí.

Tato slova Janova kladou naprostý důraz na Boží přikázání - původní, to staré, původní desatero. Říká, že nové přikázání neobsahuje žádnou změnu nebo zrušení, ale slovo starého (desatero). To slovo se stalo skutečností v něm - v Ježíši a v těch, kteří ho následují, tak jak učil. Slovo se stalo skutečností, že tma ustupuje a pravé světlo již svítí. Tma je v Bibli bezpochyby symbolem hříchu a světlo zase bezhříšnosti, čistoty od hříchu.
Nelze pochybovat, že Jan zde nemluví o novém přikázání (desateru) ve smyslu změny něčeho starého, ale jasně mluví ve smyslu, že už není jen tma hříchu, který odhaluje zákon (desatero) tím, že se nedodržuje, ale konečně svítí v Ježíši světlo - jeho smrtí, tzn. možnosti odpuštění. Hřích jako smrt navždy může být na základě Ježíšovy smrti odpuštěn. Člověk již nemusí zemřít navždy, ale získat život navždy. To je to naplnění zákona, o kterém říká Ježíš, že ho nepřišel zrušit, ale naplnit.
Jestli jste si všimli v evangeliích, tak Ježíš když uzdravoval, tak také říkal "tvé hříchy jsou ti odpuštěny". Říkal to ještě dříve, než zemřel. Proč? Jak mohl odpouštět ještě dříve než zemřel? Mohl, protože odpustil už dávno před tím - při prvním hříchu. Jak? Tak, že člověk díky tomu nezemřel, resp. člověka nezabil. Zabil místo toho zvíře a z toho zvířete člověku udělal kožené suknice, aby skryl nahotu. Naplnění starého došlo v oběti za hřích, nikoli ve změně některé části zákona: Tím starým bylo obětování zvířete jako symbolu odpuštění hříchu, tím novým bylo obětování Ježíše. Stará oběť prolité krve ukazovala na novou prolitou krev Ježíše, který zemřel "smrtmi" všech lidí a od těchto smrtí byl vysvobozen a vstal, žije dál. Učedníci ho viděli stoupat vzhůru. Andělé jim pak řekli, ať nestojí jen tak, protože tento Ježíš zase příjde.

8. Dnes člověku pomáhají v rozhodnutí
  • slova Apoštola Pavla k Římanům 11:32-36: Bůh totiž všecky uzavřel pod neposlušnost, aby se nade všemi slitoval. Jak nesmírná je hloubka Božího bohatství, jeho moudrosti i vědění! Jak nevyzpytatelné jsou jeho soudy a nevystopovatelné jeho cesty! `Kdo poznal mysl Hospodinovu a kdo se stal jeho rádcem?´ `Kdo mu něco dal, aby mu to on musel vrátit?´ Vždyť z něho a skrze něho a pro něho je všecko! Jemu buď sláva na věky. Amen.
  • a také slova Apoštola Jakuba 2:10: Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
Vymyslel snad někdo lepší zákon než Bůh? Chce snad někdo tvrdit, že apoštolové si všimli, že Bůh měl chybu v číslovce sedm (sobota) a museli ho tak opravit na číslo jedna (neděle)? Proč se máme handrkovat nad něčím ze zákona daným a nezaměříme se na smysl našeho poslání - žít naplněnou Boží láskou?



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 10. leden 2009 @ 08:27:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem adventista. ale přesto cítím k sobotě zvláštní vztah. Sobotu nenavrhnul nějaký církevní hodnostář či sekta, ale sám Bůh. Dokonce to sám zapsal na kamenné desky a předal Mojžíšovi. Kdo má větší autoritu? Bůh nebo nějaký člověk s určitou náboženskou funkcí nebo nějaká sekta. Židé dobře vědí, proč sobotu světit. Kdyby neplatila sobota, pak by neplatily ani ostatní části Desatera. A navíc sobotě Bůh požehnal při samotném stvoření. Copak zapomínáte na verše z I.Mojž 2 kapitoly, že Bůh požehnal a posvětil sedmý den. Jaké chcete mít větší důkazy o tom, že sobota je významný den. Požehnal snad Bůh neděli? Přesto nechci nijak urážet ty, kteří světí neděli. Ale to je jen tradice, ale ne Boží pokyn. Stejně tak jsou tradicí vánoce. Rád je slavím, ačkoliv o nich v Bibli nic není. Vždyť je to příležitost seznámit lidi s Pánem Ježíšem a s Bohem. Stejně tak třeba i neděle. Punc důležitosti neděli a definitivnímu skončení významu soboty dala církev. Myslím si, že motivem bylo i to, že pohané mohli klidně dál uctívat den Slunce a že s jejich dnem nikdo nehýbal. Možná že důvodem bylo i odlišit se od Židů. A pak jistě i tradice, protože mnozí lidé se k bohoslužbám scházeli i v den vzkříšení Ježíše. Takže sobota v tomto sporu jasně vede!!!!!!!! Dokažte mi biblicky, že neděle je významnější než sobota a že Bůh požehnání o sobotě zrušil!!!!Proč si některé církve klidně ve svých Biblích opraví samotné Desatero a dají si tam slovo sváteční nebo dokonce neděli a sobotu vymažou. Z toho jsem byl šokován, když jsem to zjistil.
Tady se věřící dopustili vůči Bohu zločinu. Mění dokonce Boží Slovo podle své potřeby. Kdo jim dal k tomu právo?



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 10. leden 2009 @ 15:10:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni dobře víme, že existují psané zákony, které se musí dodržovat a kdo je poruší, je pak souzen apod. Víme také, že u spravedlivého soudu má každý svého obhájce, který ho před soudcem hájí. Na druhé straně žalobce chce dokázat, že má pravdu on. Kdo myslíte, že žaluje na nás ? Není to ten, kdo člověka svedl ? Kdo je naším obhájcem ? Je to pán Ježíš. Ten, který prošel bez poskvrny i lidským životem a jako Syn Boží se obětoval, aby mohl být naším obhájcem před soudem. Tajemství velké Boží Lásky. Obhájce dokáže mnoho a dokáže před soudem ospravedlnit žalovaného tak, že je nakonec bez viny a soudce mu dá milost. Že všichni budeme Bohem souzeni není výmysl. A pokud budeme před soudem, pak milost máme jen díky našemu Přímluvci a Obhájci, kterým je Pán Ježíš Kristus. Jestliže jsme Ho přijali za svého pána a uvěřili v Něho, pak se můžeme spoléhat na to, že budeme mít nový život v novém těle, že budeme vzkříšeni k novému životu a nebudeme odsouzeni k věčné smrti. On nás ospravedlní. Jedině On. To naše hmotné tělo se po biologické po smrti vrací zpět do země, aby posloužilo jako stavební materiál životu obecně. Naše nehmotná část těla odchází k Bohu. Nedivím se tomu, že lidé v klinické smrti vidí světlo a zažívají příjemný pocit. Není to tím, že se blíží k Boží přítomnosti ? Já jsem světlo a tma ve mně není. Neříká to snad Pán Ježíš ? Tam u Boha je naše nehmotná část těla uložena až do soudu, tam je jako kniha života, v níž může listovat jen Bůh. Soudce má přece právo studovat spisy obžalovaných. Dokud jsme v tomto pozemském těle, pak bohužel jsem stále náchylní ke hříchu. Chceme třeba dobro, ale nedaří se to. Máme však sílu ke konání dobra větší než před tím, když jsme Pána Ježíše neznali. On nám dává sílu a Duch Svatý nás často vede a řídí. Jen je třeba se jím nechat vést. Není mi sympatické takové jednání, když někteří věřící se již považují za spasené a bez viny. Pak zjistím, že páchají nedobré skutky i dál. Jsme hříšní až do konce pozemského života!!!! Nebuďme pyšní !!! Tak ohledně sporu soboty či neděle lze říct asi jen tolik. Pán Ježíš nás zná a vidí do našeho svědomí a srdce. Je to spravedlivý obhájce. Vidí dovnitř, ne jen na povrch. Proto říká, že ne každý, kdo mu říká Pane vejde do království nebeského. Adventista, který jen z povinnosti drží sobotu, nemusí znamenat víc než ten, kdo světí neděli, protože to tak cítí a upřímně se na Boha spoléhá. Každý máme nějaké poznání a zkušenosti. Znám adventisty, kteří sobotu světí s láskou, těší se na ni a stejně tak to činí někteří, kteří světí neděli. Obdivuji a vážím si leckteré babičky, která jde v neděli do kostela, který je na kopci, přesto, že jí bolí nohy a celé tělo. Ale ona tam jde hlavně z lásky, protože tak chce vyjádřit svůj vděk Bohu. Copak je možné na tom něco zkritizovat ? Je to její víra, její poznání. Pán Ježíš ji obhájí. To, že my věřící se mezi sebou hádáme a i vzájemně si ubližujeme, je největším důkazem, že hříšní pořád jsme a že jsme mnoho věcí, co nám Pán Ježíš sdělil, nepochopili ani po tisících letech.



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Sobota, 10. leden 2009 @ 18:24:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pátek je den dokonání Božího díla i Díla Spásy, sobota je - podle zákona den odpočinku pro člověka a něděle je den Vzkříšení, světla a slávy Páně.

My však můžeme a máme oslavovat Pána každý den, a máme Jej uctívat především v Duchu a v pravdě. Pro společné křesťanské shromáždění, si však myslím, že je přeci jen vhodná neděle.

Nikdo tedy nemá právo odsuzovat vás za to, co jíte nebo pijete, nebo kvůli svátkům, kvůli novoluní nebo sobotám.
To všechno je jen stín budoucích věcí, ale skutečnost je Kristus. (Kol. 2,16-17)

isim





Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Sobota, 10. leden 2009 @ 22:26:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych ještě zdůraznil to co jsem chtěl říci. Rozumím tomu, že bereš sobotu jako princip dočasný, který byl nahrazen nedělí. Symbol starého stvoření, byl nahrazen symbolem nového stvoření. Doufám, že jsem tě správně pochopil. Tvá myšlenka je správná. Pokud dovolíš rád bych ovšem něco poupravil.Pokud by se slavila sobota jako vzpomínka na stvoření měl by si pravdu a mělibychom poté teoreticky přejít na neděli. Ovšem Sobota je svátek nikoli stvoření, ale odpočinutí. Mám za to, že to je právě klíčová myšlenka. Pokud tedy slavíme odpočinutí tak nám zde zůstává pouze to sobotní  - po stvoření světa. Pokud se bavíme o odpočinutí v kontextu nového zákona a Krista, tak to nás čeká odpočinutí po jeho druhém příchodu. 



byl Ježíš ukřižován opravdu v pátek ? a kdy "vstal" (Skóre: 1)
Vložil: desc v Neděle, 11. leden 2009 @ 13:36:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matouš 12:40  Jako byl Jonáš v břiše mořské obludy tři dny a tři noci, tak bude Syn člověka tři dny a tři noci v srdci země.

Matouš 28:1  Když uplynula sobota a začínal první den týdne, přišly Marie z Magdaly a jiná Marie, aby se podívaly k hrobu.


Ježíš byl v hrobě 72 hodin pohřben byl před 18.00 na začátku prvního dne v týdnu už byl hrob prázdný

ukřižování vychází na středu odpoledne // tenkrát byl ve čtvrtek velký svátek proto je psáno, že měl být sabath (svátek)
a vyjití z hrobu na sobotu před 18.00

v neděli se "jenom" poprvé ukázal Marii a pak dalším

tím argumentace prvního dne (neděle) jako dne vzkříšení padá












Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 11. leden 2009 @ 15:56:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milí bratří,

jestli chcete slavit SOBOTU, budete muset přijmout k zachovávání i celý Zákon s jeho veškerými předpisy o sobotě. Nebo snad chcete zavést jakousi křesťanskou obměnu soboty? Aby sobota nebyla ani židovská ani křesťanská?

Opravdu nechápu. Pod Novou Smlouvou nezachováváme žádné dny ani svátky (Ga 4,9-11). To jste přejali od judaisticky směřujících katolíků. Naše odpočinutí je však Kristus. Sobota (jako i celý Zákon) je pouze stínem odpočinutí v Kristu (Žd 4,8-11). Naším svátkem je nyní Kristus. On je ta Realita odpočinutí. Sobota je stín a Kristus je Realita soboty.

Sobota je sice věčným ustanovením, ale s tím, že nyní v době milosti toto ustanovení je NA ZEMI dočasně přerušeno a vejde v platnost až v zase v Království na zemia pak v Nebi, ale pouze jako vzpomínková slavnost.



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 11. leden 2009 @ 16:41:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to bylo v Římské říši před evangeliem se sobotním odpočinkem ? To asi Nero neměl radost, když mu nějakej Hebrej Saulus měnil pracovní pořádky mezi svobodnými občany a hlavně mezi otroky, že ? Ostatně Pavlova zvěst je z jeho listů naprosto jasně čitelná !
Vždyť přece kázal: 1. Dejte se obřezat, ještě lépe vykastrovat. 2. Plaťte desátky, já vaše peníze do Jeruzalémského chrámu donesu. 3. Dodržujte sobotu, tím dokážete celému římskému světu, že to s Ježíšem myslíte vážně. A to nejlépe od západu do západu slunka. Až se Řím rozšíří za polární kruh, pošlu nové instrukce.



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Úterý, 13. leden 2009 @ 09:07:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pre tych ,ktorych to zaujima od W. Veitha-Pozadie dnešnej doby.

http://www.ulozisko.sk/121168/PRAHA_2008.rar



Re: Je sobota dávno překonaná? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 14. leden 2009 @ 09:09:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sobota byla dána pro člověka, aby si v ní odpočinul od práce, jako i Pán odpočinul od svého díla. -

To je smysl tohoto přikázání. - Aby boháči nebo podnikatelé toho nezneužívali, aby si lidé mohli odpočinout od práce a otrocké dřiny.

isim



Stránka vygenerována za: 0.68 sekundy