Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 265 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116536039
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Promiskuita - odraz pokřivené přirozenosti člověka
Vloženo Pátek, 06. únor 2009 @ 16:17:30 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal oko

Původ promiskuity.


I vytvořil Hospodin Bůh člověka z prachu země a vdechl mu v chřípí dech života. Tak se stal člověk živým tvorem.(Gn 2,7)

A právě tento člověk (živá bytost) se stále odlišuje od všech ostatních živých bytostí viditelného světa.
Předpokladem tohoto odlišování člověka je fakt, že jen on je schopen obdělávat zemi )Gn 2,5) a podmanit si ji (Gn 1,28).
Lze říci, že vědomí "nadřazenosti", vepsané do definice lidství, vzniká hned od počátku na základě chování, pro člověka příznačného. Člověk dal jméno všem ostatním tvorům, přesto nenašel pomocníka sobě rovného.(Gen 2,20)

Je tedy jasné, že srovnávat chování člověka s chováním zvířat, je prostým snižováním lidské důstojnosti a zcela mimo realitu.
Člověk není jen tělo, nejdůležitější věci pro člověka jsou právě věci nehmotné. Láska, radost, štěstí, krása...
Nezapomínejme na to, že naše těla jsou viditelnými projevy našeho ducha.


NEVIDITELNÉ TEDY URČUJE ČLOVĚKA VÍC, NEŽ VIDITELNÉ!

Po pádu prvních lidí do hříchu se lidská přirozenost narušila, nazýváme to NÁCHYLNOSTÍ KE ZLÉMU.

Jestliže si muž a žena přestanou být navzájem nezištným darem, jak jím byli jeden pro druhého v tajemství stvoření, tehdy poznají, že "jsou nazí". (Gn3,7)
Stává se, že svazek muže a ženy jakožto vzájemné existence "jeden pro druhého", která má sloužit k budování společenství v jejich vzájemných vztazích, je narušována hříchem.

Může se stát, že jedna ze dvou osob existuje pouze jako subjekt uspokojování sexuální potřeby a druhá se stává výlučně objektem takového uspokojování. To odporuje jednotě osobního společenství, ke které jsou muž i žena vzájemě povoláni "od počátku".
Kromě toho odporuje takové jednotě společenství i případ, kdy oba, muž i žena, existují jako objekt uspokojování sexuální potřeby pro sebe navzájem a každý ze své strany je pouze subjektem tohoto uspokojování.

Taková redukce tak bohatého obsahu vzájemné a věčné přitažlivosti lidských osob v jejich mužství nebo ženství neodpovídá "přirozenosti" dotyčné přitažlivosti.
Taková redukce totiž zháší význam osobní, i význam "společenství", který je muži i ženě vlastní, jehož prostřednictvím podle (Gn 2,24) "muž ... přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem.

Pouhá žádostivost vzdaluje vzájemnou existenci muže a ženy od perspektivy osobní, i perspektivy "společenství", které jsou vlastní jejich věčné a vzájemné přitažlivosti.
Činí tak tím, že je omezuje a doslova nabádá k dimenzím, v jejichž rámci jedna lidská bytost "používá" druhou lidskou bytost a "užívá" ji jen k uspokojování vlastních potřeb.

Od takového postoje je pak už jen malý krůček k promiskuitě.

Lidská promiskuita se tedy stává odrazem stavu hříšnosti naší duše.

Není tedy vyjádřením původní lidské přirozenosti, ale je odrazem padlé lidské přirozenosti deformované hříchem.
Nestává tedy v žádném případě "objektivní nutností", ale svobodnou volbou, která v konečném důsledku snižuje kvalitu lidského života.


"Promiskuita - odraz pokřivené přirozenosti člověka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pouhá náchylnost ke zlému nebo naprostá PROPADLOST ZLU? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 07. únor 2009 @ 10:30:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj oko,

píšeš:

Po pádu prvních lidí do hříchu se lidská přirozenost narušila, nazýváme to NÁCHYLNOSTÍ KE ZLÉMU.

r
Jsem přesvědčen, že je naprostý omyl domnívat se, že po pádu je člověk pouze jaksi "náchylný ke zlému." Písmo nás totiž učí, že padlý člověk ZCELA ZLÉMU PROPADL.

Gn 8,21
I ucítil Hospodin libou vůní a řekl si v srdci: "Už nikdy nebudu zlořečit zemi kvůli člověku, přestože každý výtvor lidského srdce je od mládí zlý, už nikdy nezhubím všechno živé, jako jsem učinil.

A to je prosím výrok pronesený po potopě, kdy se na zemi nachází skupinka 8 lidí, kteří nalezli u Boha milost a katastrofu přežili!

A jak vidí stav lidského srdce Pán Ježíš?

Mk 7,21-22
Z nitra totiž, z lidského srdce, vycházejí zlé myšlenky, smilství, loupeže, vraždy, cizoložství, chamtivost, zlovolnost, lest, bezuzdnost, závistivý pohled, urážky, nadutost, opovážlivost.

A co říká o stavu člověka Boží Slovo skrze apoštola Pavla?

Ř 3,10-18
Jak je psáno: 'Nikdo není spravedlivý, není ani jeden, nikdo není rozumný, není, kdo by hledal Boha; všichni se odchýlili, všichni propadli zvrácenosti, není, kdo by činil dobro, není ani jeden. Hrob otevřený je jejich hrdlo, svým jazykem mluví jen lest, hadí jed skrývají ve rtech, jejich ústa jsou samá kletba a hořkost, jejich nohy spěchají prolévat krev, zhouba a bída je na jejich cestách; nepoznali cestu pokoje a úctu před Bohem nemají.'

Člověk ve svém padlém stavu není schopen ani hledat Boha! Označit stav člověka po pádu za pouhou "náchylnost ke zlému" je na hony vzdáleno od biblického učení.

Více o stavu padlého člověka viz:  Stav padlého člověka - aneb - čekání na peklo. Předurčení. P3

Možná se zeptáš: "Proč to tedy na světě nevypadá ještě mnohem hůře, když je lidská přirozenost naprosto propadlá zlu?" Odpověď najdeš v článku: Proč je ve světě tak málo zla? Předurčení P4.


Přeji požehnané studium

r



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy