Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
Frantisek100
ivanp
rosmano
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116588196
přístupů od 17. 10. 2001

Mladým: Etická výchova do škol
Vloženo Sobota, 07. únor 2009 @ 09:40:24 CET Vložil: gojim

Etika poslal Nepřihlášený

      Učitel, který před půl rokem dal drzému žákovi facku, se nedávno oběsil. Nenechal dopis na rozloučenou, ale dovedu si představit, co ho trápilo. Ke konci své profesní dráhy, kdy ještě navíc možná nebyl zcela zdráv, ho všichni zradili. A to v zájmu lidských práv, které jsme postavili úplně na ruby. Dětičky musíme hýčkat. Nesmíme je přetěžovat, nesmíme je stresovat…. A ony mohou všechno. Ochránci lidských práv se snad pomátli. Pletou se do věcí, kterým nerozumí. Plody jejich špatných příkazů dnes sklizíme a bude hůř.



    
Dnes, kdy drtivá většina pedagogů je nespokojena se stavem mladé generace a s kázní ve škole, s výsledky vzdělávání, s rostoucí šikanou a závislostí na návykových látkách, je pravděpodobné, že nastává nejen ekonomická, ale i morální krize.  Pana učitele, vlastně ředitele, se nikdo nezastal. Pravděpodobně hýčkaný a protekční synáček, byl obětí a ředitel musel položit „ hlavu na špalek“. Hrozilo mu odvolání, jakoby spáchal, kdo ví jak, závažný čin. A tak se chováme my všichni. Zbabělé přikyvujeme tomu, co je špatné, protože moderní je něco jiného. Moderní je chránit zločince, agresory, všechny ty, kteří svobodu zneužívají ve svůj prospěch a neuvědomují si, že moje svoboda končí tam, kde jinému způsobuji něco špatného. Agresivita ve školách roste závratně a bude stále vyšší a narůstat úměrně s nervositou rodičů, kteří třeba přijdou o práci…. Zatímco v minulém století lidé ještě trochu ctili nějaké etické normy, dnes už to neplatí. O to bude horší realita. Dopustili jsme se velkého omylu. Odstranili jsem z našeho života bázeň.  Dospělí potřebují zákony, aby vůbec mohla společnost fungovat. O to víc potřebují určité zákony i děti. aby si uvědomily, že některé věci se dělat nesmí. Demokraticky vítězí to, co člověku a společnosti škodí. Je z toho cesta ven????? Tak křehkou věc, jakou je demokracie, jsme totálně pokazili !!!! Zvitězily peníze a moc, která z nich vyplývá.  Kdo má prachy, má i větší svobodu, více práv a může si koupit i spravedlnost. Etcká výchova je nadějí, že by se něco mohlo změnit.

       Etická výchova je dobrá, ale je tu jedno velké riziko. Nevyhneme se zde otázce náboženství. A tady se musí postupovat taktně. Etika a náboženství mají společné kořeny. Vždyť etické normy pochází z náboženství. Desatero dal Mojžíšovi Bůh. A lepší, nejstručnější  manuál na bytost zvanou člověk, těžko vymyslíme. Lidé a hlavně i rodiče dětí mohou právě na tento rys etické výchovy reagovat alergicky a bránit se tomu.  Z některých příspěvků  na diskusním fóru http://www.rvp.cz/diskuse/eticka-vychova .je zřetelné, že  etická výchova má blízko i k náboženství. I když se někteří náboženství brání, problémy lidstva, smysluplnost života a lidské existence  stejně nebude možné jinak vysvětlit. Bohužel náboženství v minulosti také selhalo a nezabránilo válkám a násilí. Možná to bylo tím, že i náboženství je zneužitelné. Je třeba umět spojit etiku i náboženství. nějak to spolu souvisí. Bez náboženství a etiky, nemá lidstvo budoucnost.

    Etická výchova ano a nejen do škol, ale do celé společnosti, včetně kultury  a politiky. Zatím jí je jak šafránu.
Je za pět minut dvanáct, anebo už je pozdě ???
 
Kolik času zbývá do konce existence lidstva?



Podobná témata

Sebeobrana

"Etická výchova do škol" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Etická výchova do škol (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 07. únor 2009 @ 12:00:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč admin zařadil tento příspěvek mezi nebezpečná učení? Zařadil jsem ho mezi Etiku.

Co je na etické výchově nebezpečné?




Re: Etická výchova do škol (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 08. únor 2009 @ 17:58:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsou to vážné věci, etika a výchova mizí ze společnosti, průchod je dán drzosti, agresivitě a neúctě. Lidé nemají a nechtějí znát žádné hranice.

Neselhává v tomto i církev ?

Lidé nic nechápou, dokud nedojde k nějaké tragédii.

isim



Re: Etická výchova do škol (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 09. únor 2009 @ 07:25:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Dnes, kdy drtivá většina pedagogů je nespokojena se stavem mladé generace a s kázní ve škole--

na pokleslou úroveň mladé generace si již stěžovali staří Řekové a každou generaci ta starší hořekuje nad úrovni té mladší s tím,že oni byli lepší,podobně učitelé   


--Zatímco v minulém století lidé ještě trochu ctili nějaké etické normy, dnes už to neplatí.--

také značně zjednodušená představa,přesnější by bylo nectí ty etické normy tak jak by si to autor představoval

--Desatero dal Mojžíšovi Bůh.--

věroučné tvrzení,s kterým řada lidí nesouhlasí .Ostatně dle biblického popisu dodnes nikdo neví kde se např. necházela hora Sinaj.   

 
--A lepší, nejstručnější  manuál na bytost zvanou člověk, těžko vymyslíme--

řekl bych naivní představa,některé body mají univerzálnější platnost a pocházejí ještě ze starších kultur než izraelské,jiné jsou dnes i v rozporu s trestním řádem České republiky - např. není u nás možné otroctví,považování ženy jako majetku muže nebo děti nejsou trestně odpovědné za činny svých rodičů

--Kolik času zbývá do konce existence lidstva?--

autor nemá pořádek ve vlastním domě a už se stará o lidstvo.Doporučil bych mu praktickou realizaci podobenství o třísce a kládě v oku.   



Re: Etická výchova do škol (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 10. únor 2009 @ 05:33:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pánové, ten článek nenapsal zatrpklý důchodce na základě článků z novin či televizních zpráv. Pracuji přes 30 roků ve školství a to dokonce  po roce 89 i ve vedoucí funkci, po které jsem netoužil, ale tak nějak to přišlo samo. Učím učňovskou mládež a znám kolegy i z jiných škol. Pokud je můj pesimismus způsobem stářím, tak to ven čert a nemá to žádnou cenu. Je to můj problém. Ale chtěl bych upozornit na zcela nové jevy v naší mladé populaci. Agresivita žáků je skutečně vyšší, než bylo zlobení před dvaceti či více léty. Rád si popovídám s bývalými žáky  a často se nad jejich čertovskými kousky zasmějeme.  Tady šlo o zlobení, které vyplývalo ze živosti mládí, z touhy po nějaké legraci a toto“ zlobení“ mělo i své hranice. Dobrý pedagog to poznal a nedělal z toho problém. Dnes je situace jiná. Do problémů školy vstupují nevídaným způsobem i rodiče. Učitel nemá žádný prostředek aspoň trochu žáka potrestat. Nemyslím ho fackovat apod., ale aspoň něčím mu pohrozit. To je ten nový rys dnešní školy a výchovy, který vede k agresivitě žáků a kázeň mizí. Žák si je jistý, že si může dovolit, co chce, a tak to také využívá. Otázka je, jakou osobností se stane takový žák, až dospěje.  Nebude v tom jednání pokračovat? A právě tento rys znepokojuje pedagogy a vede k pesimismu až zoufalství. Ta etická výchova, o které jsem se zmiňoval, je vynikající věc. Je čas se tam věnovat jevům, které žákům dosud nikdo nevysvětloval a to dokonce novými metodami založené na prožívání. Otázka je, zda se zavede do škol jako nepovinný volitelný předmět. Bylo by to možná k užitku. Pochopitelně, že jsem si tady trochu ulevil a takto se u svých kolegů projevit nemůžu. Vzal bych jim chuť k práci, naopak je musím povzbudit, že bude líp. A abych to uvedl na správnou míru a nenadával jen na mládež, to je vůči ní nespravedlivé. Mládež je taková, jakou si ji společnost vychová. Takže chyba je určitě v nás dospělých, ve společnosti, v legislativě atd. Snad se tím někdo začne včas vážněji zabývat. Mějte se hezky, pánové, a omlouvám se, pokud jsem z vás někoho něčím  urazil. Ale vždyť je dobře, když se umíme vzájemně nejen potrápit, ale i poradit  a potěšit.  Zvláště, pokud jsou pravdivé statistiky, jak uvádí aviaf, pak se nemusíme ničeho bát.  Bylo hůř a zvládlo se to!!! S pozdravem František.



Re: Etická výchova do škol (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 11. únor 2009 @ 16:07:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem si tady přečítal komentáře, tak bych mohl nabýt dojmu, že ta dnešní mládež je vlastně lepší než byly ty předchozí, ale rozhodně není o nic horší. :o)

No nevím jak to je, nemyslím si že je dnešní mládež všeobecně horší nebo lepší, je prostě taková - podle možností jaké ji skýtá doba a společnost.

Řekl bych to i takto: za poslední časy se toho na ochranu dětí a mládeže učinilo hodně, což je dobře, ovšem cítím určitý dluh vůči jejich vychovatelům, ať již učitelům či rodičům, nebo také vůči ostatním v společnosti. 

Nakonec je to i v nás dospělých (rodičích) - kolikrát bezmezně věříme slovům svého dítěte - přece by tohle ten můj kluk nikdy neudělal! :o) Ono děti bývají svatouškové doma, ani jedno sprosté slovíčko - ale venku? Doma nepijí a nekouří, ale venku? Doma i poslechnou, ale ve škole? Před námi si nedovolí, co jinde.

A jaké jsou možnosti vůči silným neukázněným jedincům? Postěžuje-li si učitel na tohoto jedince, má zastání u jeho rodičů? A když je to dítě hajzlík i doma, jaké mají rodiče možnosti?

Tresty nejsou povoleny nikde, ani ve škole, ani doma. Fyzické nebo psychický nátlak. Co tedy s tím?

Dnešní mládež opravdu neodsuzuji. Jedinci v ní ovšem využívají možností své doby.

Ještě by mě zajímalo, je to taková drzá poznámka na zamyšlenou :o), ale možná že takový případ znáte: Kolik je týraných jedničkářů a poslušných dětí učiteli ve škole?

Nevím jak to bylo u vás, ovšem potvrzují mi to i jiní: Když jsem se já doma vymlouval, že učitel to či ono, schytal jsem pořádnou baňu s úslovím: to aby si toho neměl málo, anebo : tááák, a já ti ještě přidám.

Dnes už to tak nejde.... řekl bych, že se lidé dokonce bojí svým dětem nandat, co si zasluhují a vůbec se bojí to někdy říci i nahlas - i to má vliv na chování mládeže, ví kam až daleko může zajít bez trestu.

V zastání se týraných dětí, a to je dobře, se toho udělalo dost, je to správné. Ovšem, kdo se zastane týraných učitelů? Je to přeci tak jednoduché: učitelé se zhoršili, je více horších učitelů nezvládajících své povolání, ti dobří zvládnou každou situaci. No a když se vyskytne takový případ, že si učitel prostě neví rady, je vždy vina na něm.

Uvedený případ je otřesným příkladem, kam to až může dojít, když jedněm práva přidají, ale nepřidá se odpovědnosti za své jednání.

Onehdá za mnou přišel syn, že ho jeden postarší pán pleskl za to, že mu házel kamínky do okna. Vysvětloval, že on to nebyl, že to byl jiný kluk se kterým se vracel ze školy. Onen pán mého syna potkal na druhý den po této události. Mohl jsem svému synovi věřit, ale nemusel, a to jsem mu také řekl. Mohu ti věřit a také nemusím. Pokud jsi kamínky neházel, pak si dáš příště pozor na to s kým jdeš a co zrovna dělá. Buď mu v tom zabráníš, nebo jsi tichý společník. Pokud si je házel, padla ona facka správným směrem, pokud si vybíráš za kamarády takové lotry, dvě byly málo a pokud ne, ber to jako výstrahu a ponaučení do svého života.

Já osobně doma nedovoluji o učitelích mluvit zle a stížnosti na ně nepřijímám. Učitelé si mé děti pochvalují. Jde možná i o to, že úcta rodičů k učitelům dosti poklesla. No, vzory přeci jen táhnou...

Myslím si spíše než obviňovat učitele, bude lepší se zamyslet nad sebou samými - rodiči.

Amisrtep



Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy