Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472599
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Rozdíly mezi církvemi a vedení Duchem Svatým...
Vloženo Čtvrtek, 08. říjen 2009 @ 20:39:12 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal demagog

Uživatelka Betma se na webu Granosalis zeptala, jestli vůbec mohou být protestanstké církve vedeny Duchem Svatým, když je mezi nimi tolik rozdílů a protichůdných učení. Tuto otázku klidně můžeme vztáhnout na celé křesťantví. Jsou vůbec církve se všemi těmi protikladu stále ještě oporou a sloupem pravdy, jak čteme v listu Timoteovi?  


Jistě jsou protikady mezi církvemi, které vznikly kvůli pýše a tělesnosti,  kvůli onomu povětsnému Adamovu jablku, na který máme jako křesťané mnoho chuti: Odhalit všechna tajemství, i ty Bohem zahalená. Příkladem jsou nejrůznější učení o Večeři Páně. Pak ovšem existují protiklady, které, jak se domnívám, přímo vznikly působením Ducha Svatého. Kdy obě "protilehlé strany" mají pravdu. Křtít novorozené děti nebo nekřtít? Světit sobotu, nebo neděli?

http://bohu-a.svetu.cz/387-rozdily-mezi-cirkvemi-a-vedeni-duchem-svatym.html

Podobná témata

Charismatici

"Rozdíly mezi církvemi a vedení Duchem Svatým..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 44 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozdíly mezi církvemi a vedení Duchem Svatým... (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 08. říjen 2009 @ 21:21:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za další hezky článek. Odkaz na ten teologický rozbor, proč je nutné nosit kočku na mši by asi nebyl, že?:-))

Nejednou jsem tu už napsal, že samo Písmo je "mlhavé" a přístupné mnohdy protichůdným interpretacím. Bible není učebnicí systematické teologie. Je to radostná zpráva o Bohu a jeho vztahu k člověku. Ač mnozí hořekují nad nejednotností křesťanstva, dovolím si tvrdit, že se tak vracíme k tradici prvních 3 či 4 století po Kristu, kdy neexistovalo nějaké jednotné učení, praxe (a to včetně liturgie) a dokonce ani nějaká definice uzavřeného kánonu inspirovaných textů. Velmi správně poukazuješ na negativum a propastný rozdíl mezi dobou tehdejší a dnešní - exkluzivitu některých, kteří si dělají patent na zaručeně jediné správné podání Evangelia. Nevím, jak se adventisté dívají na křesťany, kteří nesvětí sobotu. Chápu tvůj článek správně, že takovou praxi nějak odsuzují?



Re: Rozdíly mezi církvemi a vedení Duchem Svatým... (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pátek, 09. říjen 2009 @ 05:39:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím proč je článek zařazen mezi charizmatiky, když tam o nich nic není. Katolická církev jsou ztradičnělí protestanté a protestanté jsou ztradičnělí charizmatici. O charizmaticích tam, mimo zmínky o tělesných excesech, které jsou u nich jako doma, nic nevidím. A co se týče opory a sloupu pravdy, tak tomu jsou charizmatici opravdu také velmi a velmi daleko.

Ela



Re: Rozdíly mezi církvemi a vedení Duchem Svatým... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 09. říjen 2009 @ 08:23:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobnou otázku nám může přesně zodpovědět jedině Bůh. Pokud nám její zodpovězení prospěje. Prozatím se můžeme poučit z chyb našich prarodičů a ponechat jablka či poklady našich bližních na pokoji a dary Ducha jim přát. U nás do 18 let záleží na zákonných zástupcích kdy dají nebo nedají dítě pokřtít. Do té doby bez jejich souhlasu nikdo být pokřtěn nemůže. Znám pár případů kdy nezletilí katechumeni kteří měli rodiče militantní ateisty museli čekat. Jeden mezitím dokonce ve vší tichosti ministroval a tvářil se že je pokřtěný a před matkou předstíral že chodí hřešit s kamarády aby jí upokojil. Na jednu dívku řval její otec že by jí raději viděl mrtvou, šlapat chodník nebo na drogách než aby se dala pokřtít. Zajímavá historka se stala v poválečném Polsku. Mladý kněz odmítnul pokřtít chlapce kterého přivedla jedna paní. Jeho matka byla Židovka a svěřila jí ho před odchodem do likvidačního lágru. Kněz se zeptal na její vůli a ta byla aby se dostal do Izraele a stal se z něho dobrý Žid. Pak se setkali po mnoha letech jako oficiální zástupci při historickém prvním kontaktu. Jako Jan Pavel II. a vrchní rabín Jerusaléma Meyer Low (nevím přesně jak se to píše). Zdá se že se matčina vůle vyplnila. Na atomhle případu je také vydět jak jsou cesty Páně nevyzpitatelné.



Re: Rozdíly mezi církvemi a vedení Duchem Svatým... (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 09. říjen 2009 @ 09:08:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezdieľam celkom názor autora článku. Zdá sa mi trochu povrchný a nedôsledný. A domnievam sa, že by Duch Svätý úmyselne jedných tak, a druhých inak viedol, sa mi zdá tiež čudné. Dopustiť - to hej, On môže všeličo dopustiť, a netrvať tak agresívne natom, ako to sú schopné robiť ľudské cirkevné autority. On má určite božský takt, a vie, že všetko má svoj čas, ktorý On pozná lepšie než ľudia, a preto je aj božsky trpezlivý...

Preto pokiaľ ide o sviatočný deň, z kontextu Písma /Starý a Nový zákon/ vo svetle Pavlovej teológie a iných náznakov v Novom zákone vyplýva viac nedeľa. Ten maličký zlomok /len pre niektorých.../ nejasnosti dopĺňajú a potvrdzujú aj niektoré výroky apoštolských a cirekvných otcov v prvom storočí... A ak by ešte čosi chýbalo, nato máme predsa autoritu apoštolskú, teda biskupov, ktorý jednoznačne rozhodli v Duchu Svätom a v mene Krista podľa práva, ktoré na to dostali, že je to nedeľa.... Tým netvrdí nikto, že adventisti sú zavrhnutí, len sa jednoducho mýlia. ba môžu byť oveľa lepší... Pokiaľ ide o to dobré ovocie, je to v poriadku, len to isté dobré ovocie, ab možno ešte lepšie by mohli v Cirkvi urobiť, aj keby säztili nedeľu. Pretože by nespôsobovaali ten zmútok a napútie ohľadom soboty a nedeľe, a tým aj zbytočné škrupule u mnohých... /Podľa mňa je  sobota škrupuľóuzny postoj k Písmu.../

A pokiaľ ide o krst detí, je zaujímavé, že na konciloch a synodách sa o všeličom debatovalo, no nikdy tam nebol ako problém krst detí. Spočiatku sa prirodzene apoštoli a kresťania obracali na dospelých, čo je pochopiteľné, najmä v tej dobe, kde nebol taký "kult dieťaťa" ako dnes. No akonáhle už boli komplexné kresťanské rodiby s tradíciou, bez problémov sa prešlo aj ku krstu detí, pretože stať sa kresťanom  vtedy bolo riziko, a tá uvedomelosť zaručovala aaj výchovu detí... Preto Cirkev pred reformáciou, ba dokonaca aj klasické post-reformačné Crikvi krstia deti. Krstiť iba dospelých je tiež podľa mňa prejav podobného komplexu u krstencov, baptistov a pod.,  ako s tou sobotou u adventistov. Je to určite dobre myslené, a Pán to preto rád dopustil, ak videl, že tým vlastne nepriaamo vzbudzuje u cirkví, ktoré krstia deti zodpovednejší prístup ku krstu, podobne ako cez adventistov vplývaa na "nedeľné" cirkvi, aby tú nedeľu celkom neodflákali, ako sato, žiaľ, často stáva...



Panna Marie... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 10. říjen 2009 @ 06:21:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Mam trosku zakernou otazku pro bratry katoliky:

Je Panna Marie matkou sebe sama? Nebot je-li soucasti cirkve a ucite - li, ze Marie je matkou cirkve, pak je i matkou sebe same. Neni - li vsak soucasti Kristova tela, protoze kdyby byla, jak by pak mohla porodit sebe sama, jak je to s jeji spasou, kdyz vime, ze jen v Kristu je vecny zivot? Anebo Panna Maria, sama zplozena bez hrichu, spasitela nema a nepotrebuje? Proc potom Marie sama velebi Pana a nazyva Boha svym spasitelem, kdyz sama spasitele nepotrebuje? A nepotrebuje - li sama spasitele, co potom s Pavlovou vypovedi, ze vsichni zhresili a jsou daleko od Bozi Slavy?



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy