Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. červen 2015 @ 21:32:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Stando, přečetl sis tedy, co jsem psal, když už sis to našel? Nebo si stále ještě budeš o mne vymýšlet hlouposti?
Pro pořádek, kdyby tě to někdy zajímalo:
- Osobní pozvání k životu s Bohem se ke mně dostalo na začátku roku 1990.
- Ježíši jsem uvěřil někdy na podzim roku 1990, přesný termín nevím, uvěřil jsem postupně, tak jak jsem si četl písmo svaté.
- To osobní pozvání jsem přijal a narodil jsem se znovu v únoru 1991 (až tak pozdě to bylo díky tomu, že jsem nevěřil, že Bůh mění život člověka a že ode mne chce rozhodnutí)
- Víra Ježíši mne samozřejmě dovedla k ponoření ve vodě v tom Jménu, které mi dal Bůh poznat. To bylo až v srpnu 1995. (až tak pozdě proto, že jsem se zpočátku omylem domníval, že nepotřebuju křest) Pokřtít jsem se nechal jednou.
- Vzkříšení samozřejmě nepřesunuju do svátosti křtu, jakéhosi vašeho "virtuálního znovuzrození" které dělá něco jen v hlavách lidí okolo miminka. Zažil jsem ho reálně ve svém životě, vím tedy, kdy se stalo a nemám důvod ho někam přesunovat.
- Křest do Pánova jména jsem samozřejmě neokleštil do pouhého pohřbu a je od tebe drzost si o mne takhle vymýšlet, když si každý může i v příspěvcích zde v diskuzi ověřit, že lžeš (viz například závěr tohoto mého příspěvku kde jsem o křtu ve jméno Pána psal)
- Nikdy jsem se nenechal "překřtít znovu" či "potuplovat křest" a ani by mne taková blbost nenapadla, protože neuvažuji jako vy ve stylu "platných" a "neplatných" svátostí křtu, formulí, materií a úmyslů, které dělají virtuální znovuzrození co se nijak nepozná ať už je ta svátost platná či neplatná. - Na "odpuštění hříchů ve křtu" jsem se tě ptal, zatím jsi neodpověděl, jen přebíháš sem a tam aby ses vyhnul tomu, kde se v písmu píše o tom, že odpuštění hříchů je ve křtu. Nemusím popírat to, co sis vymyslel, stačíš na to bohatě tvým popíráním tvých vlastních slov a uhýbáním sám.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. červen 2015 @ 12:34:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Pokřtít jsem se nechal jednou."...
To ty sám, z vlastního rozhodnutí. Ale dávno předtím tě už pokřtili tvoji rodiče a kmotři. Na jejich víru Ježíši, na víru církevního společenství jsi byl už tehdy obléknut do Krista.
A protože tě Bůh uznal za své dítě už ve věku miminkovském, všechny tvé úkony zbožnosti v dospělosti ("znovutrození " bez vody - H2O; "křest" v jezeře) už byly poznamenány špatným porozuměním toho, co se skutečně s tebou děje. Špatným porozuměním z "jiného evangelia".
Osobně mi nevadí tvůj další křest v jezeře. Kdybych někdy navštívil Svatou zemi, nechal bych se také znovu "pokřtít" v Jordánu. Jako obnovu svého křtu, jako svobodné osobní přihlášení se ke všemu tomu, co jsem jako miminko milostí Boží ve křtu obdržel z víry mých rodičů.
..."Na "odpuštění hříchů ve křtu" jsem se tě ptal, zatím jsi neodpověděl,"...
Odpověděl jsem ti naprosto konkrétně. Namátkou uvedu znovu odvolávku na - Sk 2,38; Sk 22,16; Kol 2,8-14 - zde je jasně řečeno, že v okamžiku, kdy jsme byli spolu s Kristem ve křtu vzkříšeni, tak nám Bůh odpustil hříchy. Konkrétně ve 13 verši. Ř 6,3-7) v sedmém verši se praví, že kdo zemřel (rozuměj spolu s Kristem), - je ospravedlněn od hříchu.
Není mojí vinou, že před tímto zavíráš oči, protože ti to nepasuje do tvého "scénáře" víry. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. červen 2015 @ 14:27:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale samozřejmě, že ne, Stando.
Napíšu ti něco o sobě, položím jednoduchou otázku na tvůj život a čeho se dočkám? Otázku na tvůj život ignoruješ, neodpovíš, zato si ze své bujné fantazie vymyslíš spoustu nesmyslů o mne.
- Moji rodiče a kmotři mne opravdu nepokřtili, to sis vybájil ani nevím z čeho.
- Obléknut do krista jsem nebyl na jejich víru (a to by nešlo ani kdyby věřili Ježíši)
- Znovuzrození není nějaký "úkon zbožnosti člověka", jak si to ve svých prapodivných omylech představuješ.
- před tvýmy výmysly a fantaziemi nezavírám oči, to sis popletl. To, že nevěřím tvým bujným virtuálním představám, co sis vymyslel, protože jsi nezažil co apoštol píše, neznamená, že bych před nimi zavíral oči. Jsem schopen bez problémů tvoje nové a nové výmysly přečíst a pochopit a v klidu se tě ptám na to, co si vymýšlíš dále. A pokud něčemu z tvé fantazie nerozumím (třeba jaké hříchy odpouští Bůh ve křtu mentálně neschopným když takový člověk podle tebe nemůže zhřešit) tak se tě zeptám.
- i kdyby ses nechal padesátkrát znovu a znovu podle vašeho způsobu uvažování pokřtít, bylo by ti to platné jako mrtvému zimník. Byl by z tebe stejně vzpurný a zatvrzelý bezbožník a lhář jako je z tebe po polití panem farářem, jen bys byl víc mokrý. Ale mohla by ti pomoci moc evangelia, té moci ke spasení.
Když budeš hovořit o víře a životě druhých, budeš zde za hlupáka, protože hovoříš o tom, co vůbec neznáš.
Takové tvoje příspěvky a články jsou jen snůškou tvých virtuálních představ, nepodařeným kompilátem nevědomosti, neinformovanosti, zaujatosti a předsudků. Stavíš tak na písku a každý bod v článku zle poměrně snadno vyvrátit a dokázat jeho nepravdivost - stačí pokud budeme dost vytrvalí a půjdeme dostatečně do hloubky, podíváme se, co v mém živově bylo ve skutečnost, ne v tvých falešných představách.
Je daleko lépší hovořit o své víře vlastní, o vlastním životě, protože to člověk hovoří o realitě, kterou sám žije.
Tak jednoduchá otázka na tvůj život:
Psal jsi, že vám Bůh odpustil hříchy ve křtu.
Jaké hříchy tobě Bůh odpustil ve křtu?
Aby to bylo úplně jasné: Ptám se na tvůj život, na to, co se stalo tobě, Standovi. Neptám se na tvou fantazii, co sis vše vymyslel o mne či o někom jiném, neptám se na to co sis domyslel do písma aby ti tvé kličky do kterých ses zamotal byly pohodlné a tak nesvíraly. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. červen 2015 @ 12:56:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Ze znovuzrození jsem nevypustil vodu, jak se ty omylem domníváš: Jen vím, že jsem se nenarodil z pomíjejících věcí, z mrtvé vody pohřbu, z materie, která jednou nebude, ale z vody živé."...
To je ten problém u tebe, že v zajetí omylů víry pomíjíš zjevnou logiku věcí. I když na ni poukáži, i když vysvětlím nesmyslnost tvého tvrzení, stejně to "nevidíš"!
Nejvíc slepý je ten, kdo nechce vidět, kdo zavírá oči.
Zkus na to jít bez emocí a s chladnou logikou!
Živou vodou je výslovně jen Duch svatý: |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. červen 2015 @ 14:39:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nejvíc slepý je ten, kdo nechce vidět, kdo zavírá oči.
Určitě, Stando. V tom si snad svou situaci uvědomuješ dobře.
V písmu nejsou žádné "podmínky znovuzrození", to už jsem ti psal. Stejně tak tam není nic o "odpuštění hříchů ve křtu". Chápu, že se ti písmo a jeho zaslíbení převrací do "podmínek", protože žijete v náboženství "něco za něco", "spasení za víru rodičů" a pak ještě jedno ale zase docela jiné "spasení za vlastní vytrvalost", "dary" za snahu a dobré chování a tak dále. nemám problém tvé výmysly sledovat a pochopit je a nezavírám před nimi oči.
Ale ty si zase uvědom, že pokud jsem uvěřil písmu a zažil to, co apoštolové, těžko budu věřit vašim výmyslům, když vím, jaká je skutečnost.
Živou vodou je výslovně jen Duch svatý:
A to siz zase vymyslel z čeho? Zase nějaká tvoje "logika"? Opět, Stando: Ježíš žádné podmínky znovuzrození neuvádí. Ty "podmínky" jsou jen v tvé fantazii. Pokud by nějakou takovou "podmínku" Ježíš dal, jistě bys ji uvedl.
Já chápu, co si vymýšlíš stále dokola a s chladnou hlavou ti znovu říkám: Nepočítej s tím, že budu věřit tvým výmyslům.
Stejně znovu z novu budu věřit tomu, co je napsané v písmu, protože to jsem zažil.
Tvoje fantazie jsem naopak nezažil: Ve svátosti křtu jsem jistě neobléknul Krista, neměl jsem "stav synovství s Bohem".
Do těch tvých vymyšlených smyček a háčků s Nikodémem jednoduchý dotaz, co už ti dával rosmano:
Když za Ježíšem Nikodém přišel, proč mu Ježíš místo "křtu ve vodě" (jak se omylem domníváš) nenabídnul osobní pozvání do věčného života, tak jako ostatním učedníkům?
A zkus na odpověď jít bez emocí a s chladnou logikou!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. červen 2015 @ 11:22:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už jsem na to ohledně Nikodéma jednou rosmanovi odpovídal. Přečti si to.
V Písmu je spousta podmínek. Nebudete - li ... - To je podmínka. Nenarodí - li se kdo znovu z vody a z Ducha ... - i to je podmínka.
Zřejmě jsi ve škole tehdy chyběl, když jste to probírali.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. červen 2015 @ 14:22:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už jsem na to ohledně Nikodéma jednou rosmanovi odpovídal. Přečti si to.
Jestli to najdu, přečtu si to.
V Písmu je spousta podmínek. Nebudete - li ... - To je podmínka. Nenarodí - li se kdo znovu z vody a z Ducha ... - i to je podmínka.
Přesně tak. To jsem rád, že jsi to pochopil. Takže snad už budeš romumět, že "Kdo jde za Ježíšem a nenese svůj kříž, nemůže být jeho učedníkem." a dojde ti nesmyslnost vyrábění učedníků poléváním vodou s magickou formulí a správným úmyslem.
Nést svůj kříž je podmínka toho být učedníkem.
Stejně tak jsou v písmu další podmínky pro to "být ježíšovým učedníkem".
Ty miliony politých ateistů a "věřících" ve kde-co tedy učedníky Ježíše nejsou a nikdy nebyli.
Naopak spousta podmínek, které jste si vymysleli, v písmu není: Například v písmu není voda jako podmínka znovuzrození (a ty sám si v této tvé vymyšlené "podmínce" statečně odporuješ, když apoštolům, učedníkům a ženám co byly s Ježíšem omylem upíráš vodu křtu a omylem tvrdíš, že se znovuzrodili bez křtu), stejně tak není v písmu žádná podmínka "vytrvalosti v dobrém" pro spasení, kterou jste si vymysleli.
Proto také tyto podmínky nemůžeš z písma uvést a stále dokola opakuješ jen své výmysly a dotazům se vyhýbáš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. červen 2015 @ 12:56:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nenarodí - li se kdo znovu z vody a z Ducha ... - i to je podmínka. Přesně tak. To jsem rád, že jsi to pochopil."...
..."Naopak spousta podmínek, které jste si vymysleli, v písmu není: Například v písmu není voda jako podmínka znovuzrození "...
A teď vážně: Jsi normální?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 19. červen 2015 @ 08:15:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A teď vážně: Jsi normální?
Koukám, že téma jasných a jednoznačných podmínek, které jsou uvedené v písmu k některým tématům ti moc nevoní a utíkáš od tématu k osobním atakům, jak je u vás zvykem a jak vás to "dobře" učí.
Trochu si nám v diskuzi zmartinovatěl, Stando.
Pokud to nebyl osobní atak, ale otázka k tématu, tak ti přeci jen odpovím.
Záleží na tom, co považuješ za "normální".
Pokud za "být normální" považuješ stav kdy pan farář poleje miminko dvou rodičů, kteří neznají Boží jméno a nemohou ho poznat, to miminko vyrůstá uprostřed náboženství soch, obrazů a všelijakých pověr, lidských výmyslů a urputných fantazií, má pak svatbu v kostele, trochu zlobí, ale přeci jen se ke stáru jakž takž srovná a začne se o své náboženství zajímat, pak má pohřeb v kostele, ale to jméno za celý život nepoznal protože ten pod kým žil mu to nedovolil a pak jde na soud, kde se konečně potká s živým Bohem, tak to "nejsem normální".
Pokud za "být normální" považuješ to, když člověk potká živého Ježíše Krista, uvěří jeho slovu, přijme jeho pozvání do života a oběť za jeho život, přijme Ježíše, ten Boží dar a víra jeho slovu ho dovede až k ponoření do Božího jména, které mu dal Bůh poznat, a v tom jménu má život, tak to jsem docela normální.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. červen 2015 @ 10:47:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .."Nenarodí - li se kdo znovu z vody a z Ducha ... - i to je podmínka. ..."... --- ..."Naopak spousta podmínek, které jste si vymysleli, v písmu není: Například v písmu není voda jako podmínka znovuzrození "...
Cožpak nevidíš, že věta první, jejíž platnost jsi potvrdil, popírá smysl věty druhé?
Podmínkou znovuzrození je narodit se z vody a z Ducha.
Není tedy pravdou, že v Písmu není voda podmínkou pro znovuzrození.
Za normální (a ideální) stav považuji, když je člověk znovuzrozen do Božího dítěte už v útlém věku a vyrůstá pak v prostředí víry a lásky až do dospělosti, kdy jeho vztah s Bohem roste přímo úměrně jeho přirozenému poznání a mentální vyspělosti.
Takto svědčil Polykarp ( žák apoštola Jana) ve svých 86 letech o svém životě: „Osmdesát šest let sloužím (Kristu) a v ničem mi neukřivdil, jak mohu potupit svého Krále, jenž mne vykoupil?“
("Umučení Polykarpovo" (Mart. Polyc. 9))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 19. červen 2015 @ 15:11:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, v čem?
No, to chápu, co sis vymyslel.
Možná každý jinak rozumíme slovu " podmínka". Já tomu slovu rozumím tak, že " Podmínka označuje předpoklad, který je nutno splnit (např. daná věta platí za podmínky, že …)."
U nás se to slovo "podmínka" používá jako něco, co je nutné splnit. Třeba k tomu aby vyklíčilo semínko, je u většiny rostli jako podmínka voda. Když nebude voda, nebude podmínka, nevyklíčí ani semínko. K vyklíčení semínka jsou potřeba další podmínky: Třeba teplota. Když bude dvacet pod nulou, semínko zmrzne, když sto nad nulou, semínko se uvaří. Vodě ke klíčení bychom řekli "podmínka nutná, nikoliv však postačující".
V písmu samozřejmě žádná "voda jako podmínka znovuzrození" není, kdyby tam taková podmínka byla, tak bys tu podmínku místo kličkování a vymýšlení nesmyslů o mne jednoduše uvedl. Stejně jako kdyby v písmu bylo nějaké místo o opuštění hříchů ve křtu.
Pokud si tedy vezmu logiku a k ní to, co píšeš ty, že "voda, křest ve vodě je podmínka znovuzrození", tak by to znamenalo, že ta voda je nutný předpoklad, že bez té vody by se člověk nemohl znovuzrodit.
Jedním dechem ale tvrdíš, že byla spousta lidí, kteří se bez té vody narodili (což sis asi ve své kreativitě kterou se snažíš spasit sám sebe svou spoluprací vymyslel ty sám)
Na jednu stranu tvrdíš, že "voda je podmínka znovuzrození" a na druhou stranu tvrdíš, že "byli lidi, kteří se znovuzrodili bez vody".
A to celé je pro tebe "logické".
Asi tedy rozumíš jinak slovu "podmínka"?
Nebo tvoje "logika" jaksi funguje jinak, než je ve světě běžné, znamená něco jiného, než se tím slovem označuje?
U Petra, Jana, Matěje, Magdaleny, Marty, Kleofáše, Jakuba a dalších samozřejmě žádná voda při znovuzrození nechyběla, jak se ty narodili se znovu docela stejně, jako my. Nebyl důvod aby se znovuzrodili jinak.
Já za normální stav považuji to, když se člověk už živý narodí a patří Bohu od početí, když vyrůstá v křesťanské rodině spolu s Bohem. Kdy jeho vztah s Bohem vůbec nepotřebuje mentální vyspělost, stejně jako jí nepotřeboval jeho vztah s otcem a matkou. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. červen 2015 @ 21:12:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."V písmu samozřejmě žádná "voda jako podmínka
znovuzrození" není, kdyby tam taková podmínka byla, tak bys tu podmínku
místo kličkování a vymýšlení nesmyslů o mne jednoduše uvedl. "...
Já ji přece uvedl, uvedl jsem obě podmínky, potřebné ke znovuzrození:
(J 3,5) Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království.
..."U Petra, Jana, Matěje, Magdaleny, Marty, Kleofáše, Jakuba a dalších samozřejmě žádná voda při znovuzrození nechyběla"...
Ti všichni prožili společný pozemský život s Ježíšem, byli s ním ponořeni do jeho smrti a spolu zažili i vzkříšení.
To všechno už my nemůžeme a Ježíš pro nás tuto stejnou účast na svém životě, smrti a vzkříšení spojil s okamžikem našeho křtu, kdy křestní voda je znamením znovuzrození se z "Živé vody". Naší poslušností Božímu ustanovení - podobně jako Abrahám byl ospravedlněn svou poslušností Bohu obětovat svého syna Izáka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 20. červen 2015 @ 01:40:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já ji přece uvedl, uvedl jsem obě podmínky, potřebné ke znovuzrození:
Ano, samozřejmě, vím co sis ty vymyslel jako podmínky znovuzrození, které ke znovuzrození nejsou u některých lidí potřeba, protože sis u nich vymyslel, že se znovuzrodili bez vody.
Já ale psal, že v písmu (tím myslím bibli) nejsou žádné "podmínky znovuzrození". Na místě písma, které uvádíš, je jasná podmínka vstupu do Božího království. O tom, jaké jsou podmínky znovuzrození se tam nepíše nic, to sis domyslel ty jak nečteš co je napsáno a vymýšlíš co není a nejsi schopen sám porozumět psanému textu.
Ti všichni prožili společný pozemský život s Ježíšem, byli s ním ponořeni do jeho smrti a spolu zažili i vzkříšení.
Bez vody, Stando? Znovuzrodili se tedy bez vody?
Tedy srdnatě tvrdíš, že "voda je podmínka znovuzrození", k tomu sis vybájil skupinu lidí, která se znovuzrodila bez vody a to celé je pro tebe asi "logické".
A já mám být ten "zblbnutý".
Zajímavé sledovat tvémyšlenkové pochody.
To všechno už my nemůžeme...
A proč nemůžete prožít společný pozemský život s Ježíšem? Proč nemůžete být spolu s ním ponořeni do jeho smrti a spolu zažít i vzkříšení?
Máte "svobodu hřešit", ale nemáte svobodu prožít život s Ježíšem?
Někdo vám to snad zakázal?
Je to ten samý, kdo vám nedovolí poznat a znát Boží jméno a kdo vám zakazuje znát budoucnost?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 22. červen 2015 @ 12:07:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A proč nemůžete prožít společný pozemský život s Ježíšem?"...
Protože Ježíš svůj pozemský život ve smrtelném těle už dávno skončil. Už nechodí v těle po zemi, nezvěstuje evangelium - k tomu pověřil své následovníky, apoštoly a další učedníky. Svůj pozemský život prožít spolu s Ježíšem jistě můžeme. Ale s Ježíšem ve skrytosti, s Ježíšem oslaveným, který už poslal církvi místo sebe Ducha svatého. Nemůžeme však prožívat společný život s Ježíšem v podobě, kdy byl ještě ve smrtelném těle a svými ústy mohl zvát další učedníky k následování sebe. Nemůžeme s Ježíšem mít přímou účast na událostech jeho umučení, smrti a vzkříšení nijak jinak, než právě tajemnou mocí Boha skrze vodu křtu.
Tak to Ježíš ustanovil pro další generace lidí, kteří přijdou po něm a mají se také stát jeho učedníky. Skrze vodu křtu, poslušností víry jako Abrahám, docházíme ospravedlnění skrze obřízku srdce, skrze obléknutí Krista ve křtu. To všechno mocí Ducha a bez vlastních zásluh.
Voda křtu je tedy Ježíšem ustanovena až pro všechny jeho učedníky, kteří se jimi stanou po Kristově nanebevstoupení. Ti už nemají možnost být zjevně Kristem v těle pozváni za jeho učedníky.
Ke společnému životu a k následování Krista nás nezve už sám Ježíš ve svém smrtelném těle (Jako zval apoštoly), ale skrze víru nás takto zve k následování Krista Duch svatý, kterého Ježíš po svém nanebevstoupení poslal místo sebe.
(J 16,7) Já vám však říkám pravdu: Je pro vás užitečné, abych odešel.
Jestliže totiž neodejdu, nepřijde k vám Utěšitel; jestliže však
odejdu, pošlu ho k vám.... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. červen 2015 @ 07:20:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, díky za příspěvek. Je vidět, že dokážeš napsat hezký příspěvek o sobě a o vaší víře, aniž by sis musel vymýšlet nějaký nesmysl o mne. Kdybys takhle psal časteji, byla by diskuze zajímavější.
Nedostal jsem tehdy totiž to osobní jedinečné pozvání od Ježíše v těle, neměl jsem tehdy tu možnost, tak jako ji nemáte vy.
Když jsem pak to osobní pozvání od Ježíše dostal, mohl jsem pozorovat rozdíl mezi tím, kdy jsem se snažil žít a zvyšovat něco, co jsem neměl, protože jsem to nepřijal a mezi tím, když člověk přijme Ježíše, přijme to pozvání a žije to, co Bůh daroval.
Ty věříš, že jsi to pozvání dostal, ale tak nějak virtuálně, ne osobně. Žít ho ale nemůžeš, jak píšeš, proto žiješ vlastní skutky a to, co píšeme o Ježíši a jeho díle v našich životech, nechápeš. Věříš, že si se stal učedníkem, i když jsi nesplňoval jasné a jednoznačné podmínky písma k tomu, abys mohl být učedníkem. Věříš, že jsi došel ospravedlnění skrze skutek lidí.
Je to jistě tvoje víra, já ti ji neberu.
Jednou ale přijde den a tahle tvoje víra pomine, přestane, nebude, skončí, tak ja dobře píšeš v jiné diskuzi. Už nebude potřeba, protože se dozvíš, jak to s tebou bylo opravdu ve skutečnosti, v realitě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. červen 2015 @ 09:23:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ty věříš, že jsi to pozvání dostal, ale tak nějak virtuálně, ne osobně. Žít ho ale nemůžeš,"...
To je jako tvrdit, že starozákonní obřízka Kristova v osmý den jeho pozemského života byla virtuální, neosobní.
Právě že já mohu svůj život žít s Kristem daleko intenzívněji, než vy - a to skrze svátosti.
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst
tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho
vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten,
kdo jí mne, bude žít skrze mne. ..." Věříš, že jsi došel ospravedlnění skrze skutek lidí."... Nikoli. Věřím, že jsem došel ospravedlnění nezaslouženým darem od Boha - na základě víry těch, kteří mě přinesli ke křtu. Poodbně jako Josef s Marií přinesli malého osmidenního Ježíše zasvětit nebeskému Otci . Podobně pro víru těch, kteří mě přinesli, jsem došel uzdravení ducha, jako ochrnulý došel uzdravení těla i odpuštění hříchů. To všechno nezaslouženým darem od Boha - na základě víry jiných. Kdyby neuvěřili Kristu a nemocného nepřinesli, nic z toho by se nestalo. (Lk 5,18-25) A hle, muži nesli na lůžku ochrnutého člověka a snažili se
ho přinést dovnitř a položit před něj.
A když kvůli zástupu nenašli, kudy by ho tam vnesli,
vylezli na střechu a spustili ho mezi dlaždicemi i s lůžkem
doprostřed před Ježíše,
který když uviděl jejich víru, mu řekl: "Člověče, tvé hříchy
ti jsou odpuštěny."
Zákoníci a farizeové však začali uvažovat a říkali si: "Kdo
to je, že mluví tak rouhavě? Kdo kromě samotného Boha může
odpustit hříchy?"
Ježíš však poznal jejich myšlenky a odpověděl jim: "Proč ve
svých srdcích takto uvažujete?
Co je snadnější? Říci: Tvé hříchy ti jsou odpuštěny, anebo
říci: Vstaň a choď?
Ale abyste věděli, že Syn člověka má na zemi moc odpouštět
hříchy" - tehdy pověděl ochrnutému - "říkám ti, vstaň, vezmi
své lůžko a jdi domů."
A on hned před nimi vstal, vzal to, na čem ležel, odešel
domů a cestou oslavoval Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. červen 2015 @ 07:53:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Stando a platí to o tvém životě?
Zůstává Ježíš v tobě a ty v něm, a nebo je pro tebe "být ponořen do Krista" logický nesmysl a "nelze to"?
Pokud to platí o tvém životě, jak se ti stalo, že zůstáváš v Kristu, když jsi do něj nikdy nebyl ponořen a "být ponořen do Krista" je pro tebe logický nesmysl?
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mne.
Stando a platí to o tvém životě? Pokud to platí o tvém životě, jak je možné, že když my píšeme o tom, že jsme se vzdali svých představ a sama sebe, že máme hledat Boha a jeho vůli abychom ji činili a pak poznáváme co je jednota Ducha, a tu zachováváme a tím děláme radost Bohu, že pod působením Jeho, když jsme "v něm", jsme jedno, není mezi námi žádný rozdíl, a podobně co my žijeme, tak to jsou pro tebe " Samé prázdné fráze bez obsahu"?
Čím to Stando je, že když tu my píšeme o tom, že nám Bůh už dnes dává zakoušet odměnu nebeského království, to, co Bůh pro nás připravil, že to je pro tebe jen "prázdná fráze"? Jak to prosímtě děláš, že žiješ skrze Ježíše a přitom nezakoušíš nebeskou blaženost, to, co Bůh připravil svým dětem?
Jak prosímtě "žiješ skrze Ježíše", když to, že Ježíš zemřel za nás, za naše hříchy, byl za nás (s námi) odsouzen, my sjme spolu s ním byli pohřbeni ponořením, celý svůj život jsme vydali Bohu, patříme Bohu, žijeme pro něj a skrze něj, a náš život je v Kristu, je to pro tebe jen "vyprázdněná fráze"? Jak můžeš žít skrze Ježíše, když naprosto základní věci křesťanství jsou pro tebe jen "vyprázdněná fráze"?
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.
Stando a platí to o tvém životě?
Jak se ti prosímtě stane, že máš věčný život, ale nepoznal jsi Boží soud? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. červen 2015 @ 18:04:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už jsem na to ohledně Nikodéma jednou rosmanovi odpovídal. Přečti si to.
Tak jsem si přečetl tvoje odpovědi Rosmanovi. Myslel jsi tyhle tvoje fantazie a výmysly?
Nikodém nepatřil mezi Kristovy učedníky. Za života Krista nepřijal ještě Kristovo pozvání k následování Krista. K tomu se rozhodl až po Ježíšově smrti (J 19,39). Proto také on už potřeboval křest. Nikodém, zůstal někde na půli cesty: Uvěřil Kristu, měl dokonce účast na jeho pohřbu - ale události Kristova vzkříšení šly zatím mimo něj. Neměl na nich účast - alespoň jsem to nezaznamenal. Proto se domnívám, že po Kristově nanebevstoupení bylo nutné i Nikodéma pokřtít stejně, jako i jiné uvěřivší křesťany původem ze židů.
To je zajímavé, co si vše dokážeš vybájit z toho, co ty žiješ.
Budu rád, když ještě odpovíš na mou otázku.
(To je samozřejmě otázka řečnická. Ježíš nenabídnul Nikodémovi něco jiného, než Petrovi, ani k tomu nebyl důvod. Oběma nabídnul totéž: Osobní pozvání do věčného života. Tak, jako nám) |
]
|
|