 |
Právě je 769 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: cizinec
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 137577212 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Hledání: Bůh se stal člověkem ?
Vloženo Sobota, 06. prosinec 2025 @ 11:01:11 CET Vložil: Tomas |
poslal rosmano
Bůh se stal člověkem.
To je základní bod evangelia současného křesťanstva. To skoro všichni napříč téměř všemi denominacemi opakují. To je základ zvěstování evangelia, základ všeho, veškeré ortodoxie, veškerých křesťanských vyznání. Zdá se, že je to neochvějný a nezpochybnitelný základ víry.
Avšak :
Evangelium zvěstované Ježíšem i apoštoly takový bod neobsahuje vůbec.
A už vůbec se ani Ježíš, ani apoštolové při zvěstování evangelia na něčem takovém nekoncentrovali. O ničem takovém lidem nemluvili a nezvěstovali.
Kde se stala chyba ? Co se s křesťanstvím za těch 2000 let stalo ?
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Sobota, 06. prosinec 2025 @ 15:18:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | | Jak může jen člověk přijímat všechny modlitby všech lidiček naráz, v jeden okamžik? Jak může jen člověk soudit všechny lidičky? |
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 06. prosinec 2025 @ 15:21:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Syntez
Jak může jen člověk přijímat všechny modlitby všech lidiček naráz, v jeden okamžik? Jak může jen člověk soudit všechny lidičky?
martino
Syntez člověk ne, ale Bůh ano.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 06. prosinec 2025 @ 15:31:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Asi jako Marie ? :-)) Katolíci by to mohli chápat ... |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. prosinec 2025 @ 10:38:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Marie slyší všechny modlitby naráz skrze své společenství s Kristem - Žd 2,10 - 18),( který je Bohem i člověkem).
Protože je Kristus i Bohem, posvěcuje všechny , kdo jsou v jeho blízkosti.
Kristus je "Sluncem spravedlnosti" - každý, kdo se nachází na povrchu tohoto "Slunce" (I když sám není Sluncem) , může vidět každé místo ve vesmíru, na které dopadají paprsky Slunce.
Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry, ...
Bůh posvěcuje, protože je svatý. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 07. prosinec 2025 @ 11:03:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Marie neslyší vůbec nic, protože je mrtvá obrácená v prach a čeká stejně jsko všichni mrtví svatí na vzkříšení v poslední den při 2PJK. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 07. prosinec 2025 @ 11:16:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, oproti tomu, co nám zjevuje Písmo, jste to posunuli o level níž. Vytvořili jste další stupínek..
Přidělali jste Marii. A Marii jste připsali pozici Ježíše. A Ježíši jste připsali pozici Boha.
To Ježíš slyší všechny modlitby naráz skrze své společenství s Bohem v Duchu svatém. Ne Marie.
Kristus není Bohem. To se vám popletlo. Kristus je Pomazaný Bohem člověk, služebník Boha.
/ Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry, ...
Bůh posvěcuje, protože je svatý. /
Ale kdepak. " 11 Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni, jsou totiž všichni z jednoho Otce. Proto se nestydí nazývat je svými sourozenci, .."
Ten, který posvěcuje, je Ježíš. Nikoliv Bůh. A my a Ježíš jsme z jednoho (Otce). Proto se Ježíš nestydí nás nazývat svými sourozenci.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2025 @ 09:50:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | ..." To Ježíš slyší všechny modlitby naráz skrze své společenství s Bohem v Duchu svatém. Ne Marie.
Kristus není Bohem. .... "...
Ale je...!
Kristus je "Slunce spravedlnosti" - tedy je sám Bůh Hospodin, který září Boží slávou..
(Iz 60,19-20) Nebude ti již slunce za světlo ve dne, ani měsíc pro svou zář ti nebude svítit v noci. Hospodin bude tvým věčným světlem a tvůj Bůh tvou slávou. Tvé slunce již nezapadne a tvůj měsíc se neschová, protože Hospodin bude tvým věčným světlem a dny tvého smutku skončí.
(Mal 3,20) Avšak vám, kdo se bojíte mého jména, vzejde slunce spravedlnosti a na jeho paprscích bude uzdravení. Vyjdete a budete poskakovat jako vykrmené tele.
(Zj 21,23) A to město nepotřebuje slunce ani měsíc, aby mu svítily. Ozářila ho Boží sláva a jeho lampou je Beránek.
(Zj 22,5) Noci již nebude ani nebude třeba světla lampy nebo světla slunce: Pán Bůh je bude osvěcovat a budou kralovat na věky věků.
Kdybys, Josefe, nebyl takový ignorant, který se už dopředu rozhodl neuvěřit (ať jsou důkazy jakkoli přesvědčivé), tak bys nemohl nevidět ony přímé souvislosti v Písmu mezi Bohem Hospodinem a mezi Ježíšem Kristem. Je mi to líto, ale proti lidské umíněnosti není žádná pomoc. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 08. prosinec 2025 @ 12:47:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"... Ale je...! /
J 17:1: Když to Ježíš pověděl, zvedl oči k nebi a řekl: "Otče, .... aby poznali tebe, jediného pravého Boha .."Jo, Stando :-) A Ježíš hlásal bludy, byl heretik.. Už Ho svaté oficium vyloučilo z církve ? Ježíš musel být neskonalý ignorant, rozhodl se neuvěřit, že je Bohem, rozhodl se neuvěřit usnesením svatých koncilů, ačkoli důkazy byly jakkoli přesvědčivé...neviděl v Písmu ty souvislosti mezi Bohem a sebou - Ježíšem Bohem. Proto se nepovažoval za Ježíše Boha, nýbrž za Ježíše Krista. Pomýlený Ježíš heretik. Inkvizici na Něho ! |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 09. prosinec 2025 @ 09:55:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase vytrhuješ z celkového smyslu: Jediný Bůh je Otec, Syn a Duch svatý - tohoto Boha je třeba poznat.
Cožpak sám Pán Ježíš na jiném místě neříká, že "Já a Otec jedno jsme?"
A neseslal snad nebeský Otec (na žádost Syna) Ducha svatého na církev? A není tento Duch také Duchem Syna, který volá : "Abba Otče?" |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 09. prosinec 2025 @ 13:00:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zase Stando překrucuješ slova Pána Ježíše. A děláš z Něho lháře. Vy už to děláte tak dlouho, že už vám to ani nevadí a nijak to s vámi nehne.
Ježíš to říká zcela jinak, než se to snažíte vy překroutit.
J 17:1: Když to Ježíš pověděl, zvedl oči k nebi a řekl: "Otče, .... aby poznali tebe, jediného pravého Boha .."
Pro Ježíše je Jediným Pravým Bohem Otec. Kdežto vy jste si vymysleli jiného Boha - trojjediného Boha Otce, Syna a Ducha svatého.
Jestli já něco vytrhávám, pak Ježíš také něco vytrhává. A co to vytrhává a z čeho ? Mohl bys to objasnit ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 09. prosinec 2025 @ 17:11:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." "Otče, .... aby poznali tebe, jediného pravého Boha ..""...
Josefe, vytrháváš a tu polovinu pro tebe "nepohodlnou" klidně vypouštíš, jako by nebyla.
Pán Ježíš to přece říká takto:
(J 17,1 ...) Když toto Ježíš pověděl, pozdvihl své oči k nebi a řekl: „Otče, přišla ta hodina. Oslav svého Syna, aby tvůj Syn oslavil tebe, tak jako jsi mu dal pravomoc nad veškerým tělem, aby všem těm, které jsi mu dal, dal život věčný.
A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
Já jsem tě oslavil na zemi, když jsem dokonal dílo, které jsi mi dal, abych je vykonal. A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“ ...... Skutečně poznali, že jsem od tebe vyšel, a uvěřili, že jsi mě poslal ty. ......
Otče, chci, aby i ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já,
aby viděli mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mne miloval před založením světa.
Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal. I tito poznali, že ty jsi mne poslal. Dal jsem jim poznat tvé jméno a dám poznat, aby láska, kterou jsi mne miloval, byla v nich,
i já abych byl v nich.“
Otázka: "Jak tedy může být člověk - když tvrdíš, že Ježíš je jenom člověk - v jiném člověku?"
To opravdu důležité jsem ti zvýraznil.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 09. prosinec 2025 @ 17:30:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nic nevytrhávám.
A tu druhou polovinu vypouštím proto, protože ta druhá polovina není o Bohu. Vypouštím ji proto, aby vás to nepletlo a nezkoušeli jste obvykle fígle, že i když Ježíš jasně mluví, kdo je Jediným Pravým Bohem, abyste nezkoušeli vymyslet zase nějakou habaďuru, kterou byste to popřeli. Je ti to jasné ?
Ta druhá polovina je o Mesiáši, Kristu, Bohem vybraném, pomazaném člověku - prostředníku mezi Bohem a lidmi. Není o Bohu.
Ty další verše, které uvádíš, nezlob se, ale Ježíš je neříká proto, aby vyvrátil to, co o Jediném Pravém Bohu řekl. Jak se to snažíte dělat vy...
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. prosinec 2025 @ 09:03:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta druhá polovina není souvětí podřadné, nýbrž souřadné. Má stejnou váhu, stejnou důležitost.
Ježíš Kristus je ve svém božství roven nebeskému Otci.
(Fp 2,6) ... Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. ...
Boží Syn byl ve svojí slávě dříve, než byl svět:
(J 17,5) A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 10. prosinec 2025 @ 10:21:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, to je přesně ta habaďůra, o které hovořím výše : "abyste nezkoušeli vymyslet zase nějakou habaďuru, kterou byste to popřeli."
Takže znovu potvrzuješ, že Pán Ježíš lhal, a popíráš Jeho slova, když říkal, kdo je Jediný Pravý Bůh.
A tu jeho lež dokladuješ tím, že
1) je to napsáno v souvětí souřadném, nikoliv podřadném :-)). A tedy Ježíš je stejně Jediný Pravý Bůh jako Jediný Pravý Bůh. Takže jsou 2 Jediní... No, to je argument jako noha 2) cituješ zfalšovaný text z Fp 2,6 , odporující zvěsti celé Bible o Jednom Jediném Bohu.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 09:28:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cituji přece přímo slova Pána Ježíše!
Je jenom jeden jediný Bůh - který je ovšem sám v sobě už nutně společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém.
Je přirozené, že tato skutečnost o Bohu přesahuje možnosti chápání lidského rozumu - ale i to je potvrzením správnosti; byl yb to totiž "malý bůh", pokud by ho člověk dokázal uchopit svým rozumem.
Označit nekatolický Studijní překlad Bible jako "zfalšovaný text!" - to už je od tebe, Josefe, opravdu jen výraz čirého zoufalství.
Vždyť řeckou verzi máš k dispozici! |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 09:56:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando,
necituješ slova Pána Ježíše :-) Nedělej si ze mne blázny :-) Poznám rozdíl mezi slovy Ježíše a vašimi výmysly o slovech Ježíše.
Ježíš JASNĚ A ZŘETELNĚ říká, že je jenom Jeden Jediný Bůh - Otec.
A to stejné říká také jasně a zřetelně na více místech ap. Pavel. To říká i samotný Bůh o sobě.
Řecká verze Fp 2,6 neříká to, co je ve Studijním překladu. Říká: " 6 Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu, "
"být rovný Bohu" je zcela něco jiného, než "nepoložit sobě toho za loupež rovný býti Bohu", anebo "nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist"
To jak to překládá Studijní překlad Bible je opravdu jen výraz čírého trinitárního zoufalství. V rozporu s celou Bibli, i s jasnou Pavlovou vírou, texty jeho listů a vyučováním o Jediném Bohu, Bohu Izraele, Jahwe.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 10:00:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ježíš JASNĚ A ZŘETELNĚ říká, že je jenom Jeden Jediný Bůh - Otec."...
A je jenom jeden jediný Boží Syn - Jednorozený před všemi věky.
A je jenom jediný Duch svatý.
A společenství těchto tří je jeden jediný Bůh - duch Hospodin. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:30:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
1) .."Ježíš JASNĚ A ZŘETELNĚ říká, že je jenom Jeden Jediný Bůh - Otec."...
Ano, to říká Ježíš.
2) A je jenom jeden jediný Boží Syn - Jednorozený před všemi věky.
To "před všemi věky " už Ježíš ani apoštolové neříkají. To říkáte vy - trinitariáni
A je jenom jediný Duch svatý. 3) A společenství těchto tří je jeden jediný Bůh - duch Hospodin.
Toto také neříká ani Ježíš, ani apoštolové. To je v přímém rozporu s tím, co říká Ježíš (viz výše 1) ) To říkáte vy - trinitariáni.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 10:33:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale říkají:
(J 17,5) A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“
(Kol 1,15 ...) On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, vlády nebo autority; všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
On je přede vším a všechno v něm spočívá. A on je hlavou těla, církve. On je počátek ("alfa"), prvorozený z mrtvých, aby on sám zaujal ve všem první místo, neboť se Otci zalíbilo, aby v něm přebývala veškerá plnost a aby skrze něho smířil všechno se sebou a způsobil pokoj skrze krev jeho kříže — aby skrze něho smířil vše jak na zemi, tak v nebesích.
(Ř 1,5) Skrze něho jsme přijali milost a apoštolské poslání k poslušnosti víry pro jeho jméno mezi všemi národy, mezi nimiž jste i vy, povolaní Ježíše Krista.
(Ř 11,36) Vždyť z něho a skrze něho a pro něho jsou všechny věci. Jemu buď sláva na věky. Amen.
(1 Kor 8,6) ... my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho.
(Ef 2,18) ... neboť skrze něho jedni i druzí máme přístup k Otci v jednom Duchu.
(Kol 2,9) Neboť v něm (v Kristu) tělesně přebývá veškerá plnost Božství.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 12:34:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano Stando. V Boží mysli, v Božím plánu. Stejně jako nás vybral před založením světa v Boží mysli, v Božím plánu.
(Kol 1,15 ...) On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, vlády nebo autority; všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
V Ježíši je stvořeno všechno nové stvoření. Nový lidský rod lidi zrozených z Boha. Nové věky. A také duchovní autority, mocnosti. On je první člověk z mrtvých, kterého Bůh vzbudil a smrt nad Ním už nemá vládu. A Bůh Ho vyvýšil a posadil po své pravici.
(Ř 1,5) Skrze něho jsme přijali milost a apoštolské poslání k poslušnosti víry pro jeho jméno mezi všemi národy, mezi nimiž jste i vy, povolaní Ježíše Krista.
No pochopitelně že skrze Něho. Protože člověk Kristus Ježíš je prostředník mezi Bohem a námi lidmi.
(Ř 11,36) Vždyť z něho a skrze něho a pro něho jsou všechny věci. Jemu buď sláva na věky. Amen.
To je ovšem řeč o Bohu, nikoliv o Pánu Ježíši Kristu. Je třeba číst kontext.
(1 Kor 8,6) ... my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho.
Ano, člověk Kristus Ježíš je Prostředníkem mezi Bohem a lidmi. Takže pochopitelně že "skrze Něho". Nikde v tom textu není zmínka o "před všemi věky"..
(Ef 2,18) ... neboť skrze něho jedni i druzí máme přístup k Otci v jednom Duchu.
Totéž. Člověk Kristus Ježíš je Prostředníkem mezi Bohem a lidmi. Takže pochopitelně že "skrze Něho". Nikde v tom textu není zmínka o "před všemi věky"..
(Kol 2,9) Neboť v něm (v Kristu) tělesně přebývá veškerá plnost Božství.
Ano, to člověk Ježíš častokrát učedníkům vysvětloval, že Otec přebývá v Něm. Když Ho Bůh pomazal Duchem svatým a mocí, mohl se v Něm, skrze Něho, dokonale projevovat
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 11:07:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Pokud Boží Syn (podle tebe) na počátku stvoření reálně neexistoval, jak by mohlo být skrze něho a pro něho všechno stvořeno? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 12:17:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Protože byl Bohem předzvěděn před založením světa. V Boží mysli, plánu.
A Bůh stvařel svět a všechno na ním s ohledem na Ježíše, který až bude povolán k existenci, bude pověřen být Pánem a Mesiášem. Vůdcem Božího lidu a Spasitelem.
Ten slovní obrat "skrze Něho" není jinak nijakým způsobem vysvětlitelný. Také jsi nebyl schopen říct, co by to jako mělo znamenat. Jestli Jeho rukama, umem, či jak..... :-)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 21:32:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | 1. Stejně jako u všech dobrých biblických výkladů je důležité vzít v úvahu kontext veršů a důvod, proč byly napsány a umístěny právě na daném místě. Čtení knihy Kolosanům odhaluje, že kolosenská církev ztratila své zaměření na Krista. Někteří věřící v Kolosech v praxi opustili své spojení s Hlavou, Ježíšem Kristem, a někteří byli dokonce vedeni k uctívání andělů (2:18 a 19). Situace v Kolosech vyžadovala důrazné připomenutí Kristova vedení nad jeho církví, a právě to poskytl list Kolosanům.
2. Tyto verše nemohou potvrzovat Trojici, protože začínají tím, že Kristus je „obrazem [eikon] neviditelného Boha“. Kdyby byl Kristus „Bůh“, pak by to verš jednoduše řekl, místo toho, že je „obrazem“ Boha. Otec je na desítkách míst jasně nazýván „Bohem“ a toto by bylo vhodné místo, kde by se dalo říci, že Ježíš je Bůh. Místo toho se nám říká, že Kristus je obrazem Boha. Pokud je jedna věc „obrazem“ jiné věci, pak „obraz“ a „originál“ nejsou totéž. Otec je Bůh, a proto neexistuje žádný verš, který by Otce nazýval obrazem Boha. Nazývat Ježíše obrazem Boha krásně ladí s jeho výrokem: „Kdo viděl mě, viděl Otce“ (Jan 14:9 a 10).
Existují teologové trinitáři, kteří tvrdí, že slovo eikon (z něhož pochází anglické slovo „icon“, což znamená „obraz“ nebo „zobrazení“) znamená v Koloským „projev“ a že Kristus je projevem Boha. Domníváme se, že tento závěr je neopodstatněný. Slovo eikon se v Novém zákoně vyskytuje 23krát a je zjevně používáno ve smyslu „obraz“ v běžném slova smyslu. Používá se pro obraz Caesara na minci, pro modly, které jsou umělými obrazy bohů, pro věci ze Starého zákona, které byly pouze obrazem reality, kterou máme dnes, a pro „obraz“ šelmy, který se vyskytuje v Zjevení. 2 Korinťanům 3:18 říká, že křesťané jsou proměňováni do „podoby“ Pána, když odrážíme jeho slávu. Všechny tyto verše používají slovo „podoba“ v běžném smyslu, tj. jako zobrazení oddělené od originálu. 1 Korinťanům 11:7 říká: „Muž by neměl zakrývat svou hlavu, protože je podobou a slávou Boží.“ Stejně jako je Kristus nazýván obrazem Božím, tak i muži jsou nazýváni obrazem Božím. Nejsme tak přesným obrazem jako Kristus, protože jsme poznamenáni hříchem, ale přesto nás Bible nazývá „obrazem“ Božím. Slovní formulace o tom, že jsme obrazem Božím, je tedy pro nás stejná jako pro Krista. Trváme na tom, že slova v Božím slově musí být čtena a chápána v jejich běžném nebo obvyklém významu, pokud neexistuje dobrý důvod pro změnu tohoto významu. V tomto případě je běžný význam slova „obraz“ „podobnost“ nebo „podobnost“ a v Novém zákoně se tak používá pokaždé. Kdyby slovo „obraz“ v té době získalo nový význam ve vztahu ke Kristu, Bible by nám to jistě sdělila. Jelikož tomu tak není, tvrdíme, že použití slova „obraz“ je stejné, ať už se vztahuje k obrazu na minci, obrazu boha, nebo ke Kristu a křesťanům jako obrazu Božímu.
3. Bůh delegoval na Krista svou moc tvořit. Efezským 2:15 odkazuje na Krista, který stvořil „jednoho nového člověka“ (svou církev) z Židů a pohanů. Tím, že vylil dar Ducha svatého na každého věřícího (Skutky 2:33 a 38), stvořil Pán Ježíš v každém z nich něco nového, totiž „nového člověka“, jejich novou přirozenost (2 Kor. 5:17; Gal. 6:15; Ef. 4:24).
4. Církev Kristova byla zcela novým útvarem, který Kristus stvořil z Židů a pohanů. Musel také vytvořit strukturu a pozice, které by jí umožnily fungovat, a to jak ve světě duchovním (pozice pro anděly, kteří by sloužili církvi – viz Zj 1,1, „jeho anděl“), tak ve světě fyzickém (pozice a služby zde na zemi – viz Ř 12,4-8; Ef 4:7-11). Bible popisuje tyto fyzické a duchovní skutečnosti výrazem „věci na nebi i na zemi, viditelné i neviditelné“ (1:16).
5. Mnoho lidí si myslí, že protože Kolosanům 1:16 říká: „Neboť skrze něho bylo stvořeno všechno“, musí být Kristus Bohem, ale celý verš je třeba číst pozorně a s porozuměním pro použití slov a řečnických figur. Studium legitimních řečnických figur je složité a nejlepší práce, kterou známe, byla napsána v roce 1898 E. W. Bullingerem. Nese název Figures of Speech Used in the Bible (Řečnické figury používané v Bibli) a je snadno dostupná, protože byla mnohokrát přetištěna.
Za prvé, student Bible (a vlastně i jazyka a života) si musí být vědom toho, že když se používá slovo „všechny“ (nebo „každý“ či „všechno“), často se používá v omezeném smyslu. Lidé ho takto používají v běžné řeči v zemích a jazycích po celém světě. Já (John S.) jsem to zažil právě před pár dny. Bylo pozdě v noci a já jsem si před spaním chtěl dát sušenku. Když jsem řekl své ženě, že chci sušenku, odpověděla: „Děti snědly všechny sušenky.“ Samozřejmě, že naše děti nesnědly všechny sušenky na světě. Implicitním kontextem byly sušenky v domě a naše děti je snědly všechny. To je dobrý příklad použití slova „všechny“ v omezeném smyslu a Bible ho používá stejným způsobem.
Například když Absalom svolal radu proti svému otci Davidovi, 2. Samuelova 17:14 říká, že „všichni muži Izraele“ se shodli na radě. „Všichni“ muži Izraele tam nebyli, ale verš znamená „všichni“, kteří tam byli. Dalším příkladem je Jeremjáš 26:8, kde se píše, že „všichni lidé“ se chopili Jeremjáše, aby ho zabili, ale z kontextu je zcela jasné, že „všichni lidé“ tam ani nebyli a ti, kteří přišli na místo později, chtěli Jeremjáše propustit. 1 Jan 2:20 (KJV) říká o křesťanech: „vy víte všechno“. Jistě neexistuje žádný křesťan, který by skutečně věřil, že ví všechno. Tato fráze používá omezený význam slova „všechno“, který je určen kontextem.
Jde o to, že kdykoli čteme slovo „všechno“, musíme se rozhodnout, zda je použito v širším smyslu „všechno ve vesmíru“, nebo v užším smyslu „všechno v určitém kontextu“. Domníváme se, že v Koloským 1:16 je na místě užít úzký význam, a další důkazy pro to uvádíme v bodě 6 níže (více o omezeném významu slova „všechno“ viz poznámka k Janovi 2:24).
Pokračování 2
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 21:33:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Pokračování 2
6. Důležitý stylistický prostředek v Koloským 1:16 se nazývá „obklopení“. Bullinger poznamenává, že Řekové tento stylistický prostředek nazývali epanadiplosis, zatímco Římané jej označovali jako inclusio (str. 245), a na několika stránkách uvádí příklady z Bible, které tento stylistický prostředek dokládají. Píše: „Když se tento stylistický prostředek používá, označuje, že to, co je řečeno, je dokončeno v jednom úplném kruhu... což dává úplnost učiněnému výroku.“ S tímto na paměti si všimněte, že fráze „všechno bylo stvořeno“ se vyskytuje na začátku a na konci verše a obklopuje seznam stvořených věcí: „Neboť skrze něho bylo stvořeno všechno: věci na nebi i na zemi, viditelné i neviditelné, ať už trůny, mocnosti, vládci nebo autority; všechno bylo stvořeno skrze něho a pro něho.“ Věci, které jsou „stvořeny“, nejsou kameny, stromy, ptáci a zvířata, protože ty byly stvořeny Bohem.
Tyto věci, „trůny, mocnosti, vládci a autority“, jsou mocnosti a pozice, které Kristus potřeboval k řízení své církve, a byly jím za tímto účelem stvořeny. Obrazné vyjádření známé jako „obklopující“ nám pomáhá identifikovat správný kontext „všech věcí“ – že se jedná o užší význam slova „všechny“ a odkazuje na věci potřebné k správě církve.
7. Fráze ve verši 17, že „on je před všemi věcmi“, byla použita k pokusu dokázat, že Ježíš existoval před vším ostatním. Slovo „před“ (zde pro) se však může vztahovat na čas, místo nebo pozici (tj. nadřazenost). To nás vede k závěru, že smyslem celé této části je ukázat, že Kristus je „před“, tj. „nadřazený“ všem věcem, jak říká verš. Kdyby někdo trval na tom, že se jedná o čas, poukázali bychom na to, že v následujícím verši je Kristus „prvorozený“ z mrtvých, a tedy „před“ svou církví jak v čase, tak v postavení.
https://www.biblicalunitarian.com/verses/colossians-1-15-20
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 00:39:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bože, ten rosmano je fakt neskutečný zm.rd a demagog. Ty brďo, to je fakt absolutní špína člověk. Oko mu to správně píše, úplmně už polopaticky a on to stále popírá.
Znovu to vložím, co psal oko rosmanovi: ||||Josefe, vytrháváš a tu polovinu pro tebe "nepohodlnou" klidně vypouštíš, jako by nebyla. A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“ ....aby viděli mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mne miloval před založením světa. i já abych byl v nich.“ Otázka: "Jak tedy může být člověk - když tvrdíš, že Ježíš je jenom člověk - v jiném člověku?" To opravdu důležité jsem ti zvýraznil. |||
Což jsou jasné důkazy, že Ježíš podle bible není jen člověk. A ten zm.rd z Horní Suché to bude popírat donekonečna. Proč? Protože je to zm.rd. Jak v politice, tak v náboženství. A právě proto nechápu, jak s takovým křivým zm.rdem se mohl dát uživatel oko do politického holportu a klesnout na jeho level nacistictického politického psaní, kdy v jiných otázkách, třeba náboženských, oko píše normálně. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 09:30:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jirko, to chce klid.
Já se tady přece bavím s každým, kdo je ke mě jen trochu slušný. Na své názory má každý právo - i když to mnohdy opravdu nechápu. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:15:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Demagog tu je jenom jeden, to si vyprosuji. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:23:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Ano. Otec je jediny Pravy Buh. Amen. A Ježíš Kristus je prave ten jeden jedinny Buh s nami, Zosobnely Logos (Slovo, Mysl, Ideje) prave toho jedineho Boha, skrze ktereho bylo stvoreno vse co jedt (tj Logos neni vsechno,, co jest, ale skrze neho bylo stvoreno vse, co jest), ktere se stalo Telem (Clovekem) a prebyvslo Mezi Nami. Jediny Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus.
To vse jsou slova. Aby se tato slova spojila ve vyznamu, musi ti jejich snysl otevrit Duch Svaty. Pak to sepne. Ovocem prijeti Ducha Svateho je poznani, kdo je Jezis Kristus a jaky je nas vztah k nemu. On je klicem, dyverny vztah k nemu dava poznat Smlouvu. Bez tohoto poznani Jezise Krista je Bible pouhym podobenstvim. Neco, co je podobno skutecnosti, ale skutecnost je jina. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:38:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nemyslím si, že by Ježíš lhal. Ani si nemyslím, že by Duch svatý kdykoliv zjevoval lidem věci, které jsouv rozporu s Písmem, se slovy Ježíše Krista o Jediném Pravém Bohu.
Duch svatý, když sestoupil na apoštoly o Letnicích, tak jim velmi silně zjevoval pravdy o Ježíši i o Bohu. A proto je dobré si ta kázání Petra důkladně přečíst (Skutky 2, Sk 3, Sk 5, Sk 10) . Také Pavlova kázání (Sk 13, Sk 17)
A nikde tam taková tvrzení, jak tady píšeš, nenajdeš. Z jejich kázání nikde nevyčteš, že Ježíš je Hospodin. To je nesmysl, blbost. Překroucení Písma. I slov Ježíše.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 14:35:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Jezis nikdy nelhal, coz neznameba, ze Jeho Slova chaoene spravne. Jezis ruka o Otci, ze Jediny pravy Buh. Tomu rikam Amen. Taktez rika: Kdo vidi mne, vidi i Otce, tak dkouho jsem mezi Vani a vy mbe jeste neznate?
Jen ten, kdo je Logos Otce, muze rict Jdo vidi mne, vidi Otcem jen ten Jediny pravy Buh mezi nami muze i sobe ruct: Kso vidi mbe vidi Otce. Jedine ten, kdo je jeden Hospodin s Otcem, Jedna Osobnist, Jeden Duch, Hedba mysl, Jedbo srdce, jedno Genos, jedna prirozenost. Nikdo jiny.
U kazdeho jineho je vzdy odchylka od chovani jeho a chovani Otce. Pouze Ten, kdo je Jedno s Otcem, muze rict, kdo vidi mne, vidi Otce. A pouze tehdy nejsou krestane modlari, protoze Buh nikonu svou slavu nedava.
Je jen Jediný pravý Büh Otec a Hospodin Jezis Kristus, ten jeden jediny pravy Buh, s nami. A proto kdo vidi Syba, vidi i Otce. Jinou zvest bible nedava. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 15:31:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Jezis nikdy nelhal, coz neznameba, ze Jeho Slova chaoene spravne. Jezis rika o Otci, ze Jediny pravy Buh. Tomu rikam Amen. Taktez rika: Kdo vidi mne, vidi i Otce, tak dkouho jsem mezi Vani a vy mbe jeste neznate? /
No, a to, že Ježíš říká "Kdo vidi mne, vidi i Otce, tak dlouho jsem mezi Vani a vy mbe jeste neznate? " by jako mělo znamenat co ?
Že Ježíš ruší to co řekl o Otci, že je Jediný Pravý Bůh ? Anebo chce tím Ježíš říct, že on je tím Otcem -> a tedy Jediným Pravým Bohem ?
No, ani jedno ani druhé. Ježíš tím říká to, co učedníkům mnohokrát opakoval. Že Bůh, Otec v Něm přebývá. Že Jeho (Ježíšovo) učení není Jeho, ale Jeho Otce (toho, kdo v Něm bydlí, přebývá). Že Ježíš nemůže a nedělá nic ze samého sebe, to všechno Otec v Něm, skrze Něho.. Ježíš je obrazem Boha, odleskem slávy Boha. Ne Bohem. Je člověkem, v Němž Bůh přebýval, Ježíš zjevoval lidem Boha, jaký je, jaké je Jeho myšlení, činy,.. Proto říkal "Kdo vidí mne, vidí Otce" -> tedy Boha, odlesk Boha, obraz Boha. (zvláštní, podle trinitariánů by měl říct : "Kdo vidí mne, vidí Syna.." )
Ježíš není Logos Otce. Ježíš byl skrze Logos Otce předzvěděn (vymyšlen by se dalo říct), naplánován, zaslíben a povolán k životu, k existenci. Bůh Ježíše VZBUDIL.. (tj. povolal k existenci)
Bůh nikomu svou slávu nedává. Správně. Také že ji nikomu nedal. Ježíšovi jako tomu, koho ustanovil, učinil Mesiášem a Pánem, dal Jeho slávu, slávu, která se Jemu náleží. Bůh zůstává pořád Bůh - Jediný Pravý, Nejvyšší. O Něm je 1. přikázání. A Ježíš je Mesiáš, Kristus, muž, kterého Bůh pomazal Duchem svatým a mocí, kterého vzkřísil z mrtvých a posadil po své pravici v nebi. A učinil Ho Pánem a Mesiášem, Spasitelem.
/ Je jen Jediný pravý Büh Otec a Hospodin Jezis Kristus, ten jeden jediny pravy Buh, s nami. /
No, to je nesmysl. Výmysl. Zcela v rozporu s tím, co říká Ježíš. I co říká na více místech ap. Pavel, atd.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:04:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Nelzd rict "Kdo vidi mne a vidi i Otce" a zaroven nebyt tim Bohem mezi nami, zariven nebyt Logem, ktery byl u Boha a ktry je Vuh, ktery byl u Boha a stal se clovek, aniz by byl Alfou a Omegou stejne jako Otec, aniz by byl jede charanter s Otcem, jedna osobnost s Otcem, jedno jmeno s Otcem, jeden Hospodin s otcem.
Je jeden Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:48:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne.
1Tm 2:3: Tak je to správné a milé našemu Spasiteli Bohu, 4 který chce, aby všichni lidé byli spaseni a DOŠLI K POZNÁNÍ PRAVDY. -> 5 Je přece JEDINÝ BŮH a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ, 6 který (ten ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ) dal sám sebe jako výkupné za všechny lidi. Toto svědectví přišlo v pravý čas, 7 a právě proto jsem byl určen za kazatele a apoštola (říkám pravdu, nelžu), za učitele pohanů ve víře a pravdě.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 19:04:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Opet pruty Svatoplukovi.
Ano, Jezis Kristus, jako ten pravy Buh s nami a zaroven Syn cliveka je prostrednik, snlouva, mezi clivekem a Bohem.
Je treba brat vsechna svedectvi o Krista dohromady, celistve.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 19:09:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | A kdyz to vezmeme logicky - Jezis Kristus by nemihl byt prostrednikem, mostem, smlouvou mezi Bihem a lidmi, kdyby nebyl plne Buh a plne clivek. Pokud by hedba z tevh plnosti chybela, nebyl by uplnym prostrednikem. Prave proto, aby byl pravdivym uplnym prostrednikem, musi byt plne Buh i plne clovek. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 20:52:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A to zase vymyslel kdo ?Ap. Pavel určitě ne.
Nějaký svatý Řehoř ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 20:49:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nechápu, proč se pořád urputně snažíte udělat z Ježíše lháře ? :-)) Jen abyste nemuseli připustit, že jste léta věřili trinitárním výmyslům ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:08:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Bub nikomu svou slavu nedava a proto Jezis neni nikdo, ale je Buh s nami. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 21:07:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh svou slávu nikomu nedal. Nedal ji ani Ježíši. Pořád má svou slávu. Nikdo Mu ji nesebral, neuzmul. Že je tomu jinak, si myslí jen lidé, kteří mají otupělé myšlení. O kterých píše ap. Pavel na začátku listu Římanům 21 Ačkoli poznali Boha, neoslavili ho jako Boha ani mu neprojevili vděčnost, nýbrž upadli ve svých myšlenkách do marnosti a jejich nerozumné srdce se ocitlo ve tmě.
Ježíši dal Bůh slávu, která Mu jako Mesiáši, Kristu náleží.
O té cti a slávě Boha je napsáno ve Zjevení 4. kapitole O cti a slávě Ježíše je napsáno ve Zjevení 5. kapitole.
Je to analogie příběhu Josefa v Egyptě u faraona. Genesis 41, 38-46 Předobraz na vztah Boha a Pána Ježíše Krista. Na slávu Boha a slávu Pána Ježíše. Farao také nedal Josefovi svou slávu. Sláva faraona mu zůstala. Josef byl obdařen svou vlastní slávou, která mu přináležela od faraona. Neuzmul ji faraonovi. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 10:37:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toto přece není vůbec pravda, to je falešná dezinterpretace Písma. Nebeský Otec vrátil Kristu tu jeho vlastní slávu, kterou měl Boží Syn dříve, než byl svět.
Slávu, které se svým narozením do člověka dočasně zřekl - ponížil se a stal se člověkem ... (Fp 2,6-7)
(J 17,5) A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“ |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 11:35:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš měl slávu dříve než byl svět v Božím plánu, v Božím záměru. Stejně jako nás si Bůh vybral dříve než byl svět v Božím plánu, v Božím záměru, v Božím předzvědění.
1P 1:21: kteří skrze něho věříte v Boha, jenž ho probudil z mrtvých a dal mu slávu, takže vaše víra i naděje se upíná k Bohu. (nikoliv: a navrátil mu slávu...) Žd 2:7: Nakrátko jsi ho postavil níže než anděly, slávou a ctí jsi ho ověnčil a ustanovil jsi ho nad dílem svých rukou.
Žd 2:9: Avšak toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, vidíme pro utrpení smrti ověnčeného slávou a ctí; tak z milosti Boží za každého okusil smrti. Ježíš se nenarodil do člověka :-)) Narodil se Ježíš - člověk. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:56:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nikoli. Sláva Božího Syna byla reálná - byla skutečná a opravdová už dříve, než bylo cokoli stvořeno - protože Otec úplně všechno stvořil až skrze Syna a pro Syna. Proto i Syn byl skutečný, reálný, už předtím, než bylo cokoli stvořeno.
(Kol 1,15 ...) On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, vlády nebo autority; všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. On je přede vším a všechno v něm spočívá.
Všechno je stvořeno skrze osobu Božího Syna a pro něho. Žádný "záměr", ale naprosto konkrétní osoba.
..."Nakrátko jsi ho postavil níže než anděly,"...
Zde se hovoří o Ježíšově vtělení, ve kterém se on zmařil (ponížil) a stal se člověkem: Boží Syn se narodil jako člověk - stal se člověkem.
(Fp 2,6 ...) Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 12:41:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zase Stando vyvracíš Ježíšova slova o tom, kdo je Jediný Pravý Bůh ? A že je Ním Otec ? :-) Proč to děláš ? S jakým záměrem ty dedukce Stando píšeš, pokud ne kvůli tomu, abys vyvrátil Ježíšova slova ?
/ protože Otec úplně všechno stvořil až skrze Syna a pro Syna. Proto i Syn byl skutečný, reálný, už předtím, než bylo cokoli stvořeno. /
K tomu jsi ale Stando nijak neřekl, nepředložil ani svou představu, co to znamená stvořil "skrze Něho, skrze Syna." Jeho rukama, nebo jak ? Nějaký Demiurg ? A Bůh někde odpočíval zpovzdálí a přihlížel ?
No a list Židům, 2. kapitola, o tom, skrze koho a pro koho je všechno stvořeno, mluví zcela jinak:
8 Všechno jsi poddal pod jeho nohy.‘ Tím tedy, že mu poddal všechno, neponechal nic, co by mu nebylo poddáno. Nyní však ještě nevidíme, že je mu všechno poddáno. 9 Avšak toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, vidíme pro utrpení smrti ověnčeného slávou a ctí; tak z milosti Boží za každého okusil smrti. 10 Slušelo se totiž na toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno (to je řeč o Bohu Nejvyšším, Otci) , když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich záchrany.
/..."Nakrátko jsi ho postavil níže než anděly,"... Zde se hovoří o Ježíšově vtělení, ve kterém se on zmařil (ponížil) a stal se člověkem: Boží Syn se narodil jako člověk - stal se člověkem. /
Ne Stando. O ničem takovém se zde nehovoří. Zde se hovoří o tom, že Bůh nepodřídil andělům budoucí svět. Ale synům lidským. (Žid 2,6 - 2,12). A Ježíš je jedním z nich. Jedním z nás. Tak je to v Boží hierarchii. Synům lidským, novému stvoření, svatému Božímu lidu - jejichž vůdcem, Pánem, prvním vzkříšených z mrtvých, je ustanoven Pán Ježíš Kristus. Skrze utrpení učiněn dokonalým.
A Ježíš (ostatně i ostatní lidé) jsou na krátkou chvíli postaveni níže než andělé.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 14:52:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Jeste jedna vec: proc by prvni evangelizacni kazani mela obsahovat vsechna nuance krestansje teologie? K tomu jsou urcena uceni ucedniku. A Pavel pise otevrene: Jedine v Duchu Svayem lze rict, ze Jezis Kristus je Hospodin. Veta, ktera jedním dechem rika: Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus, je obecne rozsirene vyznani prvni cirkve v dobe apoštolu. Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus. Jeden dech, jedna rovina, jeden rozvinuty titul Boha Hospodina v souladu s rozvinutim starozakoni zvesti evangeliem a novym zakonem. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 15:02:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | A jeste jedna vec Recke slovo Kai ma sirsi vyznam nez jen ceske a.
Takze tuto vetu musime rozume v techto konotacich, vyznamech Buh Otec a Hospodin Ježíš Kristus Buh Otec i Hospodin Jezis Kristus Buh Otec tak Hospodin Jezis Kristus Buh Otec ale i Hospodin Jezis Kristus Buh Otec takze i Hospodin Jezis Kristus.
To vse je smyslem prednetne vety. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 15:10:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | (Buh Otec) a (Hospodin Jezis Kristus) Stejne tak jako: Buh (Otec i Hospodin Jezis Kristus)
To vse jsou vyznamy teto vety. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 15:05:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, to apoštol Pavel neříká. Ap. Pavel říká, že jedine v Duchu Svatem lze rict, ze Jezis Kristus je Pán.
/ Veta, ktera jedním dechem rika: Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus, je obecne rozsirene vyznani prvni cirkve v dobe apoštolu /
Jen je zvláštní, že taková věta, takové vyznání, není nikde v Písmu zaznamenána :-)
/ proc by prvni evangelizacni kazani mela obsahovat vsechna nuance krestansje teologie? /
No, nemusely by eventuálně obsahovat všechny nuance.. Ale ty nejzákladnější a zásadní pravdy by měly obsahovat. A určitě je obsahují. Ti lidi, kterým bylo kázáno, by měli vědět, čemu vlastně mají uvěřit... A rozhodně by ty pozdější nuance křesťanské teologie neměly být v rozporu s tím, co kázali apoštolové na počátku. Což bohužel jsou. A TO JE TEN PROBLÉM. A proto tady vedeme ty diskuse :-)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 15:14:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Divas se na to prilis cesky a nalo recky.
Slovo Hospodin je stejny ekvivalebt slova Kyrios jako slovo Pan nebo Panovnik.
Ke vyznani Jezis Kristus je Panovnik neni treba Ducha Svateho. Panovnikem je kazdy kral, cisar, diktator, sef v praci. Panu mame spoustu.
Vyznani Jezis je Hospodin je jina sila Nejde to automaticky z pusy. Je treba pochopeni Ducha Svateho. Bez neho to nelze vyznat. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 17:40:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vyznání Ježíš je Hospodin není nikde v celé Bibli. Naštěstí. A řekl bych, že je to skoro rouhání.
Bible používá ten titul Hospodin výhradně na Boha Nejvyššího, Boha Jahwe (JHWH).
A to proto, že Židé někdy cca 300 - 200 let před Kristem dospěli k názoru, že jméno Boha JHWH - Jahwe je tak svaté a nemělo by se dle přikázání nadužívat a zneužívat -> tak je raději z Bible odstranili a nahradili jménem Adonaj (což znamená Pán, řecky Kýrios, česky Hospodin).
No ale to vůbec neznamená, že už neexistuje nikdo, žádný jiný Pán. Pán znamená něco jako vladař, z perštiny Cyrus (Kýrios), v latině Ceasar, česky císař... No a tady začíná problém. Protože Pán Ježíš byl učiněn Bohem Jahwe Pánem -> v řečtině se to přeloží jako Kýrios,
A v tu ránu máme 2 Kýriosy :-)) A lidi začnou zaměňovat Jednoho Kýria za druhého a opačně :-) A tvrdit, že jeden Kýrios je ten stejný jako ten druhý Kýrios a opačně. (jeden Cyrus je ten stejný jako ten druhý Cyrus (Kýrios je z perského Cyrus), Jeden Ceasar je stejný jako ten druhý Ceasar, Jeden císař je stejný jako ten druhý císař, A jestli jeden Kýrios je Hospodin, pak také ten druhý Kýrios musí být Hospodin:-)))) A dílo je dokonáno !! Totální guláš a zmatek !! A hlavně hereze !
Máme tedy 2 Pány. Jeden je Pán, druhý je Pán -> tak tedy leckoho napadne, že oba dva musí být na stejné úrovni, stejně mocní, případně stejní ve všem. A jestli jeden je Bůh, tak druhý také musí být Bůh :-)
Ten dokonalý zmatek se odvíjí od verše 110. žalmu, který je základem Ježíšovy legitimity ze starého zákona. Nejvíc používaným starozákonním textem v NZ. Asi 30x.
Mt 22:44: ‚ Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, dokud tvé nepřátele nepoložím za podnož tvých nohou ‘? L 20:42: Vždyť sám David v knize Žalmů říká: ‚ Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, Sk 2:34: Neboť David nevystoupil na nebesa, ale sám říká: ‚ Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici,
No, jenže ono to v hebrejském originálu toho žalmu zní a vypadá značně jinak
A sice : Řekl Jahwe mému Adoni (a Adoni není ani Jahwe, ani Hospodin, je to titul pán - lidský pán, někdo nadaný mocí, autoritou, kníže, apod. - a to je odkaz na Ježíše, Mesiáše)
Většina překladů Bible ten žalm překládá tak, že je vidět ten rozdíl mezi prvním Pánem a druhým Pánem. A u 1. Pána používá poměrně často titul Hospodin, a u 2. Pána titul Hospodin nepoužívá NIKDY.
Několik příkladů: Ž 110:1: Davidův žalm. Výrok Hospodinův mému pánu: Usedni po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou. ČSP
Ž 110:1: (Od Dávida. Zpěv s hudebním doprovodem.) Prohlášeno Hospodinem k mému PÁNU: Seď po mé pravici, Pavlík
Ž 110:1:Davidův žalm. Řekl Hospodin Pánu mému: Seď na pravici mé, dokudž nepoložím nepřátel tvých za podnože noh tvých. BK
Ž 110:1:Žalm Davidův. Hospodin řekl mému Pánu: "Seď po mé pravici, než ti tvé nepřátele k nohám položím." B21 Ž 110:1: Davidův. Žalm. Jahvův výrok k mému Pánu: „Zasedni po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.“ Jeruzalémská bible Ž 110:1: (Dávidova píseň.) Jahve děl pánovi mému: „Usedni po mém boku, až složím ti odpůrce k nohám!“ Překlad Šrámek Angličané v některých překladech, když jeden je Lord a druhý je Lord, aby je rozlíšili a nepletli, tak pro Boha používají titul LORD, a pro druhého Pána (Ježíše) používají titul Lord. Takže rozdíl v psaní velkými písmeny. Ž 110:1: A Psalm of David. The LORD said unto my Lord, Sit at my right hand, until I make your enemies your footstool. / Vyznani Jezis je Hospodin je jina sila Nejde to automaticky z pusy. Je treba pochopeni Ducha Svateho. Bez neho to nelze vyznat. /
Vyznání Ježíš je Hospodin není síla. Takové vyznání je hereze. Já bych před takovým překrucováním a deformováním Písma a zaměňování Boha varoval. Něco takového je totálně proti smyslu Písma, nemá s Duchem svatým nic společného.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 17:50:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | pokračování...
Většina překladů Bible ten žalm překládá tak, že je vidět ten rozdíl mezi prvním Pánem a druhým Pánem. A u 1. Pána používá poměrně často titul Hospodin, a u 2. Pána titul Hospodin nepoužívá NIKDY.
Několik příkladů: Ž 110:1: Davidův žalm. Výrok Hospodinův mému pánu: Usedni po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou. ČSP Ž 110:1: (Od Dávida. Zpěv s hudebním doprovodem.) Prohlášeno Hospodinem k mému PÁNU: Seď po mé pravici, Pavlík Ž 110:1:Davidův žalm. Řekl Hospodin Pánu mému: Seď na pravici mé, dokudž nepoložím nepřátel tvých za podnože noh tvých. BK
Ž 110:1:Žalm Davidův. Hospodin řekl mému Pánu: "Seď po mé pravici, než ti tvé nepřátele k nohám položím." B21 Ž 110:1: Davidův. Žalm. Jahvův výrok k mému Pánu: „Zasedni po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.“ Jeruzalémská bible Ž 110:1: (Dávidova píseň.) Jahve děl pánovi mému: „Usedni po mém boku, až složím ti odpůrce k nohám!“ Překlad Šrámek Angličané v některých překladech, když jeden je Lord a druhý je Lord, aby je rozlíšili a nepletli, tak pro Boha používají titul LORD, a pro druhého Pána (Ježíše) používají titul Lord. Takže rozdíl v psaní velkými písmeny. Ž 110:1: A Psalm of David. The LORD said unto my Lord, Sit at my right hand, until I make your enemies your footstool. / Vyznani Jezis je Hospodin je jina sila Nejde to automaticky z pusy. Je treba pochopeni Ducha Svateho. Bez neho to nelze vyznat. /
Vyznání Ježíš je Hospodin není síla. Takové vyznání je hereze. Já bych před takovým překrucováním a deformováním Písma a zaměňování Boha varoval. Něco takového je totálně proti smyslu Písma, nemá s Duchem svatým nic společného. Dobře že to nejde z pusy.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:17:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Nový zákon nejde cestou pouhého převzetí starozákonních titulů, ale vědomě aplikuje výroky o Hospodinu (JHWH) na Ježíše Krista. Nejde jen o titul „Kyrios“ v obecném smyslu vládce. Apoštol Pavel například cituje Joel 3,5 („Každý, kdo vzývá jméno Hospodinovo, bude zachráněn“) a bez vysvětlení jej vztahuje na Ježíše (Řím 10,9–13). Podobně Izajášův výrok „přede mnou se skloní každé koleno“ je v listu Filipským vztahován na Krista.
Právě zde je klíčové vyznání „Ježíš je Kyrios“. Nejde o tvrzení, že existují dva bohové nebo dva Hospodinové. Jde o novozákonní svědectví, že Ježíš sdílí Boží identitu, nikoli pouze delegovanou moc. Proto Pavel může současně říci, že „Otec je jediný pravý Bůh“, a zároveň vyznat „jednoho Pána, Ježíše Krista“ (1K 8,6), aniž by tím porušil monoteismus.
Výrok „Ježíš je Kyrios“ proto není mechanické opakování slova „Pán“, ale vyznání víry, které podle Pavla „nelze vyslovit jinak než v Duchu svatém“ (1K 12,3). Ne proto, že by šlo o zakázané slovo, ale proto, že jeho plný význam přesahuje pouhou jazykovou rovinu.
Žalm 110 zůstává klíčovým textem, ale Nový zákon jej čte ve světle Kristovy smrti, vzkříšení a oslavení. Ne rušením hebrejského rozlišení, nýbrž jeho eschatologickým naplněním. Právě zde se rodí vyznání první církve: „Bůh Otec a Pán Ježíš Kristus“ – nikoli jako dva bohové, ale jako jeden Boží příběh zjevený v Kristu.
V Listu Židům 1. kapitolu, kde autor zcela výslovně vztahuje na Ježíše Krista starozákonní žalm, který je v hebrejštině adresován Hospodinu (JHWH). To se mohlo stat jenom proto, ze titul Hospdin novozakonni Cirkev bztahuje na Krista. To je jeden z nejtvrdších novozákonních textů pro christologii.
Autor listu přímo říká, že tato slova jsou řečena o Synu:
> „A dále říká: ‚Ty, Pane, jsi na počátku založil zemi a nebesa jsou dílem tvých rukou; ony pominou, ale ty zůstáváš, všechny zestárnou jako šat, jako plášť je svineš a budou proměněny. Ty však jsi tentýž a tvá léta nepominou.‘“ (Žd 1,10–12)
Řecký text začíná slovy:
> Καὶ· Σὺ κατ’ ἀρχάς, Κύριε, τὴν γῆν ἐθεμελίωσας… „A: Ty na počátku, Pane, jsi založil zemi…“
Jedná se o Žalm 102 (LXX 101), verše 26–28.
V hebrejském originálu je tento žalm jednoznačně modlitbou k JHWH:
> „Ty jsi kdysi založil zemi a nebesa jsou dílem tvých rukou… Ty však zůstáváš.“ (Ž 102,26–28)
Žádná pochybnost:
mluvčím je člověk,
adresátem je Hospodin (JHWH),
jde o stvořitelskou a věčnou charakteristiku Boha.
Autor bez jakéhokoli vysvětlujícího mostu:
vezme žalm o JHWH,
uvede jej slovy „o Synu však říká“ (Žd 1,8.10),
a aplikuje jej přímo na Krista.
To není:
metafora,
titulární pocta,
delegovaná autorita.
To je identifikace.
. Žalm mluví o Stvořiteli → „založil jsi zemi“, „nebesa jsou dílem tvých rukou“.
2. List Židům říká, že toto platí o Synu → ne „skrze Syna“, ale o Synu jako subjektu.
3. Kristus je tedy zahrnut do identity JHWH, nikoli jako druhý Bůh, ale jako:
Logos,
zosobněné Boží bytí,
Boží přítomnost „s námi“.
Přesně v intencích vyznání:
> „Bůh Otec a Hospodin Ježíš Kristus“ (jedno Boží bytí, osobně rozlišené, nikoli dva bohové)
Proč je to klíčové v debatě o „dvou Kyrios“?
Protože zde nejde o:
lidského adoni,
delegovaného vládce,
mesiáše „pod Bohem“.
Ale o:
věčného Stvořitele,
Toho, který zůstává, když stvoření pomine,
Toho, jehož léta nepominou.
A autor listu říká:
> tohle všechno platí o Synu.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:35:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To jsou nehorázné kecy :-)
Dezinterpretace a nadinterpretace Písma. Prostě Ježíš NENÍ Hospodin. Hospodin je Nejvyšší Bůh, Stvořitel nebe i země. Bůh Ježíše Krista. Bůh, ke kterému se Ježíš modlil, od kterého byl závislým, kterým byl pomazán na Mesiáše, Pána, Krále Izraele. Který Ježíše vzkřísil ze smrti, vyvýšil Ho a posadil po své pravici
Plantat ty 2 bytosti, entity dohromady či navzájem, je dost vrcholné představení ignorance a pomýlení. Sorry. Zcela proti smyslu zvěsti Bible, proti monoteismu, proti Jednomu Jedinému Bohu, proti 1. přikázání,...
List Židům, obzvlášť 1. kapitola, je na delší povídání. A je třeba mu rozumět v celém kontextu, v celém sdělení, co vlastně autor tím listem chce říct, vyjádřit. 1. kapitolu je nutno číst spolu hned s druhou. (texty listů na žádné kapitoly děleny nebyly).
A sdělení tohoto listu rozhodně není o tom, že Ježíš je Hospodin, Bůh.. :-)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 21:08:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Tim, ze nz aplikuje nista, ktere jsou v sz o jhwh, na Krista, dava tim na jevo, ze vyznani Jezis je Kyrios je treba brat ve smyslu Jezis je Hospodin a ne ve smyslu Jezis je "nejaky" Pan. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 21:17:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Ne, nikoliv.
To je biblický princip tzv Šalijah (obdobně jako je v Písmu Mašijah - Mesiáš)
Bůh často říkal skrze proroky, že udělá to nebo ono, On sám, osobně -> a ve skutečnosti udělal to Jeho jménem Jeho vyslanec, Šalijah Šalijah je hebrejské slovo používané v Bibli, a znamená Boží vyslanec, ambasador, někdo, kdo vystupuje jménem toho, kdo ho posílá. a mluví častokrát tak, jakoby on sám byl tím vysílajícím.
Takto vystupovali častokrát andělé, například.
U Ježíše je to také tak. Bůh přenesl na Něho některé pravomoci, dal Mu k ním pomazání Duchem svatým a obdařil mocí. Ale to vůbec neznamená, že Ježíš je ten Bůh, který Ho vysílá. Stejně jako andělé mluvící jménem Boha, nebyli Bohem, který je vyslal.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 10:57:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To právě , Josefe, není. Typickým příkladem největšího Božího "vyslance" je třeba Jan Křtitel.
Ale Jednorozený Boží Syn není "vyslancem" Otce, ale jedná ve svojí moci (jako ten, kdo sám má moc - třeba odpouští hříchy - a cizí hříchy může odpustit jedině sám Bůh) - Syn koná skutky svého Otce, nikoli svoje skutky. Kdo vidí Syna, vidí Otce.
Josefe, u nás se říká (tak trochu vulgárně), že hereze se drží člověka častokrát více, než h...o košile. :-) |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 12:24:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale dřísty Stando :-)
Ježíš není vyslancem Otce ? Na to jsi přišel jak ?
Žd 3:1: Proto, věřící bratří, účastníci nebeského povolání, pozorujte JEŽÍŠE, VYSLANCE a velekněze naší víry!
Žd 3:1: A proto, moji svatí bratři, společníci v nebeském povolání, hleďte na apoštola a velekněze našeho vyznání, Ježíše,
VYSLANEC = APOŠTOL. Poslaný.
Mt 15:24: On řekl: „ Byl jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z domu Izraele.“ Mk 9:37: „Kdokoli přijme jedno z takových dětí na základě mého jména, mne přijímá; a kdo by mne přijímal, nepřijímá mne, ale toho, který mne poslal.“ L 10:16: Kdo slyší vás, slyší mne, a kdo odmítá vás, odmítá mne; kdo odmítá mne, odmítá toho, který mne poslal.“J 3:34: Ten, koho poslal Bůh, mluví slova Boží, neboť Bůh dává Ducha bez odměřování. J 5:36: Já však mám větší svědectví než Janovo: skutky, které mi dal Otec, abych je vykonal. Právě ty skutky, které činím, o mně svědčí, že mne poslal Otec. J 6:29: Ježíš jim odpověděl: „Toto je ten Boží skutek: abyste věřili v toho, kterého on poslal.“
J 12:44: Ježíš zvolal: „Kdo věří ve mne, ne ve mne věří, ale v toho, kdo mne poslal.
J 12:45: A kdo vidí mne, vidí toho, kdo mne poslal.
J 12:49: Neboť já jsem nemluvil sám ze sebe, ale Otec, který mne poslal, ten mi dal příkaz, co mám říci a co promluvit.
J 13:16: Amen, amen, pravím vám, otrok není větší než jeho pán, ani apoštol větší než ten, kdo ho poslal.J 17:18: Jako jsi mne poslal na svět, i já jsem je poslal na svět.
+ 150 dalších textů :-)
A že Ježíš jedná ve svoji moci ?
J 14:10: Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám ze sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky.Mt 28:18: Ježíš přistoupil a promluvil k nim: „Byla mi dána veškerá pravomoc na nebi i na zemi.
Mt 9:8: Když to uviděly zástupy, zmocnil se jich strach a vzdaly chválu Bohu, který dal lidem takovou pravomoc.
Sk 10:38: Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním. / Josefe, u nás se říká (tak trochu vulgárně), že hereze se drží člověka častokrát více, než h...o košile. :-) /
Jo, Stando, to je pravda :-) Trinitariánů se drží už 1650 let ! :-)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:15:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebyl jsem přesný - omlouvám se:
Takto to mělo být správně.
Syna poslal Otec a Syn hovoří a koná ve jménu svého Otce. Ale Syn koná v moci Ducha svatého, která plyne z něho samotného stejně, jako plyne i z Otce.
Otec posílá svého Ducha - toho samého Ducha, který je Duchem Syna, volajícího Abba Otče. Tedy celá Božská Trojice ve svojí ekonomii. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 13:04:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, to také není úplně správně Stando :-) Ne, Ježíš nejedná ve svoji moci. Ta moc není Ježíšova. Byla mu dána. Bůh Ho pomazal Duchem svatým a mocí. Bez toho pomazání od Boha by Pán Ježíš neměl žádnou moc.
Sk 2:22: „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, muže dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, KTERÉ BŮH UPROSTŘED VÁS SKRZE NĚHO UČINIL, jak sami víte, Mt 9:8: Když to uviděly zástupy, zmocnil se jich úžas a vzdaly slávu Bohu, KTERÝ DAL LIDEM (JEŽÍŠI) TAKOVOU MOC
Sk 10:38: Ježíše z Nazaretu Bůh pomazal Duchem svatým a mocí. Kamkoli přišel, konal dobro a uzdravoval všechny soužené od ďábla, PROTOŽE BŮH BYL S NÍM.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 21:38:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CEP Ekumenický překlad, 1979 "Co to ten člověk říká? Rouhá se! Kdo jiný může odpouštět hříchy než Bůh?"
Mluví rouhavě." Řecké sloveso blasphēmeō (#987 βλασφημέω) se z řečtiny do angličtiny přepisuje (nikoliv překládá) jako "rouhání". V angličtině se slovo "blasphemy" používá pouze ve vztahu k Bohu. V řečtině se však blasphēmeō a blasphēmia (podstatné jméno) nemusely vztahovat na Boha nebo boha, i když mohly, ale byly to běžné výrazy, které se používaly o někom, kdo mluvil proti jinému. Primárním významem bylo projevení neúcty k osobě nebo božstvu a/nebo poškození jeho, její nebo jeho pověsti. V tomto případě se náboženští vůdci domnívali, že uráží Boží pověst, že Ježíš odpouští hříchy, takže "rouhání" je na místě, protože se vztahuje k Bohu.
"Kdo jiný může odpustit hříchy než sám Bůh?" Náboženští vůdci si mysleli, že Ježíš
svým odpuštěním hříchů poškozuje Boží pověst, protože se domnívali, že hříchy může odpouštět pouze Bůh. Bible však nikdy neříká, že hříchy může odpouštět pouze Bůh. Učili to sice rabíni, ale to neznamená, že je to pravda: byla to jen jejich tradice. Ve skutečnosti může hříchy odpouštět pouze Bůh; Boží zástupci, na které Bůh deleguje pravomoc odpouštět hříchy, je však mohou odpouštět - nebo přesněji řečeno prohlašovat, že jsou odpuštěny, pokud obdrží zjevení, které jim umožní toto prohlášení učinit.
Náboženští vůdci byli zvyklí, že proroci mluví za Boha, ale neodpouštějí hříchy, ačkoli by tomu měli být otevřeni. Nátan k tomu měl velmi blízko, když Davidovi řekl: "Hospodin přenesl i tvůj hřích" (2 Sam 12,13). Ve skutečnosti, vzhledem k aspektu autora/agenta hebrejského jazyka a kultury, jednajícího na základě zjevení od Boha, mohl Nátan říci: "Tvůj hřích byl odpuštěn." (1 Mojž. 1:1). Mělo by nám být obzvláště jasné, že Bůh delegoval na Ježíše pravomoc odpouštět hříchy, protože Ježíš to učil velmi výslovně. "Vždyť Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud svěřil Synu....Já sám nemohu nic udělat. Jak slyším, tak soudím. A můj soud je spravedlivý, protože nehledám svou vůli, ale vůli toho, který mě poslal" (Jan 5,22.30). Všimněte si, že Ježíš mohl odpouštět hříchy proti Bohu, ale bylo to pouze "jak slyšel" od Boha, a stejnou výsadu mají dnes i znovuzrozené Boží děti.
Odpuštění hříchů nebo vědomí, že hříchy byly odpuštěny, je základem pokojného života. Pocit neodpuštění a nebezpečí odsouzení může způsobovat velkou úzkost a duševní i tělesné nemoci. Ježíš to věděl,
a proto měl muže ze záznamu rád a řekl mu, že jeho hříchy jsou odpuštěny, což mu otevřelo dveře k uzdravení. Zkušenost nám říká, že lidé mnohokrát nejsou uzdraveni, protože si myslí, že jim nebylo odpuštěno, nebo neodpouštějí druhým. Křesťané by měli nevěřícím rychle říkat, že pokud se nechají spasit, jejich hříchy jsou odpuštěny, a věřícím připomínat, že pokud své hříchy vyznávají, jsou jim odpuštěny i hříchy, kterých se dopustili po svém spasení (1J 1,9).
Ježíšovo prohlášení, že muži byly odpuštěny hříchy, nemělo dokázat, že je Bůh, ale že Bůh "dal [Ježíši] moc vykonávat soud, protože je Syn člověka" (Jan 5,27). Všimněte si, že přihlížející žasli nad tím, že taková moc byla dána člověku. Z toho, co Ježíš udělal, nevyvodili závěr, že musí být Bůh. Vyvodili prostý závěr, že Bůh musel dát tomuto muži autoritu odpouštět hříchy. Na jiném místě Ježíš deleguje autoritu na apoštoly slovy: "Odpustíte-li někomu hříchy, byly mu odpuštěny; zadržíte-li někomu hříchy, byly mu zadrženy" (Jan 20,23). Pokud to, že je člověku dána pravomoc odpouštět hříchy, znamená, že je to Bůh, pak bychom měli dojít k závěru, že apoštolové byli také Bohem. To je však jistě absurdní. Místo toho bychom měli uznat, že autorita nakonec pochází od Boha a on ji v určitých situacích deleguje na lidi.
https://www.revisedenglishversion.com/comm/Mark/chapter2/7 |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 15. prosinec 2025 @ 21:59:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Kde je psáno, že cizí hříchy může odpouštět jen Bůh? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:44:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kde je psáno, že cizí hříchy může odpouštět jen Bůh?"...
Říká to přece zdravý rozum.
Když Pepa okrade Frantu, nemůže pak přijít Mikim a odpustit Pepovi tento jeho hřích, který se přece Mikima nijak netýká.
Jen Bůh odpouští takové hříchy, když z nich hříšník učiní pokání a podle svých možností následky hříchu napraví - vrátí, co bylo ukradeno, způsobenou škodu nahradí.
Jen Bůh má moc odpustit takové hříchy a proto Pán Ježíš (Bůh) ustanovil službu církve i takové hříchy odpouštět (mocí Ducha svatého - J 20,21-23). |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 13:16:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, ty evidentně nevíš, stejně jak znalci Písma, že Syn člověka má na zemi moc odpouštšt hříchy. Pán Ježíš ti to vysvětlí :
" 6 Ale abyste věděli, že Syn člověka má na zemi moc odpouštět hříchy" - tehdy pověděl ochrnutému - "Vstaň, vezmi si lehátko a jdi domů." 7 A on vstal a odešel domů. 8 Když to uviděly zástupy, zmocnil se jich úžas a vzdaly slávu Bohu, který dal lidem takovou moc. "
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 10:24:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Já vím, že Pán Ježíš má na zemi moc odpouštět hříchy - z jednoduchého důvodu - protože je Bůh. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 17:22:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne.Protože Jemu, Synu člověka, dal Bůh pravomoc, autoritu odpouštět hříchy.
(Zase ses pokusil zrušit, popřít Ježíšova slova, kdo je Jediný Pravý Bůh :-). Vy si nedáte s tím pokoj ! :-))) )
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 15:16:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | To, co dat v 1 století do evangelizacniho kazani a co ne nechme apostolum. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:52:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Nikdo nena vice lasky, vice Boha, nez ten, kdo dava svuj zivot za sve pratele. A nikdo nemuze milovat vice bez Buh sam. Buh nemohl poslat nikoho jineho nez sebe sameho, nez svuj Logos, svou Mysl,, sve srdce. Jank by nebyl Laska. Sam Charakter Bozi rika, ze Buh nenohl poslat nikoho jineho, nez sve Zosobnele Ja, nez sveho syna jednoho Genos, jednoho Logos, jednoho Jmena Hospodin, jedne Vsemocnosti, Jednoho SRDCE, Jedboho Charaktetu, jedbe osobnosti. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 10:37:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Toto je krásně vyjádřeno. Naprosto souhlasím! |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 13:18:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale kdepak. To jsou nesmysly. Překrucování smyslu Písma. A popírání Ježíšových slov.
|
]
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 06. prosinec 2025 @ 15:26:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | | Jednoduše Bůh se nikdy nestal přimo člověkem, ale stvořil početím skrze svého Svatého ducha a Miriam člověka Ježíše, kterého nazval anděl také syn Boží a skrze kterého všechno včetně zázraků Bůh působil a byl jeho i našim Bohem.
|
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2025 @ 18:15:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | | Rosmano, na Slovensku je jedno přísloví: Poturčenec horší Turka. A to je přímo na tebe a ty kydy, co tady meleš. |
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 10. prosinec 2025 @ 20:32:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A které kydy ? Mohl bys to upřesnit ? |
]
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 18:03:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | | Mé osobní vyznání víry: =================
-
O Bohu Otci: Věřím Bohu, tomu Otci Našemu i Otci Kristova, tomu Vševládnoucího, té Lásce Agape, který za šest dnů stvořil to nebe i tu zem a sedmého dne odpočinul od své práce
-
O Ježíši Kristu: Vyznávám Hospodina Ježíše Krista, vtěleného toho Boha mezi námi, toho Syna jednoho Genos s tím Otcem, jehož Přítomnost, Láska a Pravda je živě osvědčována tím Duchem Svatým skrze to Písmo Nového i Starého zákona, jako svého Panovníka a Spasitele.
-
O Duchu Svatém: Věřím tomu Duchu Svatému, Charakteru Božímu i Kristovému, Živému Zosobnělému Slovu, které k nám mluví Hospodin, ten Ježíš Kristus. Ten Duch mne uvádí do veškeré pravdy o tom Bohu, o Jeho Synu i o mne samotnému, rodí ve mne nového člověka nové identity, v něm jsem pokřtěn Láskou Agape do jednoho těla Ježíše Krista, znovuzrozeného Izraele, tomu Shromáždění toho Božího lidu, Církve obecné, která viditelně pobývá tam, kde je viditelná ta láska k bližnímu i k bratrům navzájem, kde se přijímá i předává ta Boží Milost Neodsouzení, kde se bratři svorně podřizují Hospodinu, tomu Ježíši Kristu.
-
O evangeliu: Věřím Jednomu evangeliu Panovníka Ježíše Krista, které počíná Janovým křtem, je to Boží moc ke spasení každého, kdo věří, předně Žida, ale také pohana, a žiji v pokání, ve zdravé sebereflexi jdoucí od toho Boha skrze Ducha Svatého.
-
O ekumeně: Učím se z křesťanských tradic v rámci ekumenického spektra, držím se toho, co je dobré, a zříkám se toho, co je zlé.
-
O vědě: Vítám pomoc vědeckého poznání při pastoraci člověka, ale odmítám ji tam, kde odporuje evangeliu nebo zpochybňuje moc nebo charakter Boží.
-
O osobním vztahu s Ježíšem Kristem: Jdu a učím se, co to znamená, že ten Bůh chce Milosrdenství a ne oběti. Bůh, ve kterého věřím, se raduje s radujícími a pláče s plačícími, čte myšlenky lidské mysli a cítí pocity (nejenom) lidského srdce. Co učiním bližnímu či vzdálenému, Bohu učiním, co neučiním, Bohu neučiním. Věřím, že mám osobní vztah s tím Hospodinem, Ježíšem Kristem, jako mým Panovníkem a Spasitelem skrze osobní vztah k lidem i k Jeho Stvoření, tento vztah je ovocem přijetí Ducha Svatého do mého srdce a života. Nikdo nemá více lásky Agape, toho Boha v sobě, než ten, kdo položí život za své přátele.
-
O smrti a vzkříšení: Za hlavní problém můj i celého lidstva pokládám prokletí "Prach jsi a v prach se navrátíš", které reálně prožívám na své kůži, dennodenně také poznávám ovoce dobrého a zlého. Této marnosti je poddána i veškerá příroda, ne vlastní vinnou, ale vinnou toho, kdo ji do marnosti vydal. Za toto prokletí nese v Adamovi kolektivní zodpovědnost lidstvo jako celek, tedy i já sám. Věřím, že toto prokletí zlomil Kristus svou fyzickou sobotní smrtí na Kříži a svým slavným fyzickým nedělním vzkříšením z mrtvých, za své přátele, se kterými má výše popsaný osobní vztah. Ten Kristus, který jako vtělený věčný Logos a zároveň Syn Člověka je dán za Novou smlouvu mezi tím Bohem a člověkem. S pomocí Ducha Svatého v Kristu žiju, s ním i zemřu a v něm budu žít.
-
O pokání: Věřím, že žiju s pomocí Ducha Svatého v pokání, ve zdravé seberefkexi. Nezhřešil jsem tím, že jsem se narodil se svými vrozenými dispozicemi a indispozicemi, ale hřeším tím, že způsobuji bolest svým činěním i nečiněním, lidem okolo, Božímu stvoření i Bohu samotnému, hřeším svou nevděčnou nenažranosti, která se nespokojuje s tím, co má. Zodpovědnost za tuto bolest v pokání z Ducha Svatého předávám Kristu, kterou On z lásky ke mne nese na Golgotský kříž, aby tam přijal zranění pro mé hříchy, aby byl zdrcen pro mé bezpráví, aby kázeň mého pokoje byla na něm.. Lituji své hříšnosti, slabosti, ale i rozpoznávám své silné stránky, duchovní dary, mám smutek v době smutku a mám radost v době radosti, vidím s pomocí Ducha Svatého sebe, své bližní i svět okolo očima Ježíše Krista. Spolu s celníkem volám: Smiluj se nade mnou, hříšným.
-
O spasení: Věřím, že mé spasení je v Boží Milosti Neodsouzení, totéž neodsouzení jsem volán předávat dále. Na tuto Milost Neodsouzení nemám žádný právní či zákonný nárok, podoben cizoložné ženě nemám co říci na svoji obhajobu, jsem dlužník, nad kterým se slitovává Suverénní král Ježíš Kristus, jenž můj dluh výše popsaným způsobem platí za mne. Tato Milost jako mana na poušti přichází v Kristu každý den, nemohu ji nasbírat do zásoby a Milost, kterou jsem nasbíral včera, dnes se již rozplynula.
-
O správcovství: Můj život patří tomu Bohu, má víra patří tomu Bohu, má rodina patří tomu Bohu, mé dílo, mé skutky, mé hříchy, to vše patří Bohu.
-
O zákonu a biblickém kánonu: Nejsem podřízen Starému Zákonu, nýbrž Mým Zákonem je Slovo Panovníka Ježíše Krista, toho Ježíše Krista, který nepřišel Starý zákon zrušit, ale naplnit. On je naplněním Starého zákona. Mou otázkou není, co říká Starý zákon, ale jak v Kristu naplnit to, co říká Starý Zákon. Starý zákon svědčí o Kristu, nejsem pokřtěn ve jméno Pavlovo, ale ve jméno Kristovo. Věřím, že ten Bůh Otec a ten Hospodin Ježíš Kristus je střed Písma, že vztah s ním jako ovoce Ducha Svatého otevírá poselství Písma, které jinak zůstává skryto v podobenství. Věřím, že biblický kánon je podobný hoře, jehož vrcholek je Ježíš Kristus, Jeho pohledem Jeho ducha je třeba vykládat Písmo. Bibli čtenou v tomto Duchu Svatém přijimám za jediné měřítko víry a života.
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 18:29:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Novozákonní svědci rozdělili starozákonní titul "Panovník Bůh", nebo "Hospodin Bůh", na Bůh Otec a Hospodin Ježíš Kristus. Tim presne charakterizovali jednotu mezi nimi i to, že se jedná o dvě osoby.
Taktéž citát: Ne každý, kdo mi říká Pane Pane, vejde do království Nebes." Sousloví Pane Pane je ze Septuagintny, kde jedno z těch Pane znamena Panovniku a druhe znamená Hospodine. Mimochodem, i v češtině mají oba slova stejný význam. Takže ne každý, kdo Kristu říká Panovníku Hospodine, vejde do království Nebes.
Kristus zde neříká, že mu titul Pan Pan, tedy Panovnik Hospodin, nepatří, ale že jeho vyslovení ještě apriory neznamená automatickou spásu. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 18:33:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Napsat vetu "Evangelium zvěstované Ježíšem i apoštoly takový bod neobsahuje vůbec."
vyzaduje hodne nepochopeni, pripadne ignorace, biblickeho textu.
Nikdo nemůže říct Hospodin Ježíš Kristus jinak než v Duchu svatém, nebot jinak se mu slovo "Hospodin" tak nejak zabodne do úst a nechce ven, pokud tedy vnímá sílu toho slova. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 19:50:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jestli si myslíš, že obsahuje, tak ty případy, kdy Ježíš nebo apoštolové vyprávěli lidem o tom, že Bůh se stal člověkem, můžeš vypsat. Místa je zde dostatek :-)
Hospodin Ježíš Kristus může říct pouze nějaký bloud. Ježíš není Hospodin.
Hospodin je pouze JEDEN - a je Ním Bůh Pána Ježíše Krista. I náš Bůh. Ten, o kterém je celá Bible, o kterém je 1. přikázání. Ten, který je Alfa i Omega. A ten Bůh, Hospodin, učinil muže Ježíše Pánem. Pánem a Mesiášem. Nikoliv Hospodinem. Nejsou 2 Hospodinové.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 09:57:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vždyť právě o tomto je celý příběh Vánoc!
(L 1,26 ...) V šestém měsíci byl anděl Gabriel poslán od Boha do galilejského města, které se jmenuje Nazaret, 27k panně zasnoubené muži jménem Josef, z domu Davidova; jméno té panny bylo Marie. 28I vešel k ní a řekl: „ Buď zdráva, milostí obdařená, Pán je s tebou. Požehnaná tys mezi ženami.“ 29Ona však byla tím slovem velmi rozrušena a uvažovala, jaký je to pozdrav. 30A anděl jí řekl: „Neboj se, Marie, neboť jsi nalezla milost u Boha. 31A hle, otěhotníš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. 32Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. 33Na věky bude kralovat nad domem Jákobovým a jeho kralování nebude konce.“ 34Marie řekla andělovi: „Jak se to stane, vždyť nepoznávám muže? “ 35A anděl jí odpověděl: „Duch Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní; proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 13:24:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale vůbec ne :-)
Tato slova vůbec neříkají nic o tom, že údajně "Bůh se stal člověkem".
Příběh vánoc je o tom:
Narodil se vám KRISTUS. !! Vůbec ne že údajně narodil se Bůh. Nebo že Bůh se stal člověkem...
L 2:11: Nebo narodil se vám dnes spasitel, kterýž jest Kristus Pán, v městě Davidově.
Mt 1:16: Jákob zplodil Josefa, muže Marie, z níž se narodil Ježíš řečený Kristus. Mt 2:4: Shromáždil všechny velekněze a učitele Zákona z lidu a vyptával se jich, kde se má Mesiáš narodit. L 2:26: Jemu bylo Duchem Svatým zjeveno, že nespatří smrt, dokud neuvidí Pánova Mesiáše. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 10:30:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jákob zplodil Josefa, muže Marie, z níž se narodil Ježíš řečený Kristus. (Mt 1,16)"...
Biblickému způsobu vyjadřování třeba správně rozumět. Víme, že ve skutečnosti Josef byl jenom pěstounem, že Ježíše nezplodil. Že ten byl počat z Ducha svatého nadpřirozeným způsobem. Že byl Jednorozeným Božím Synem. V případě rodokmenu v Izraeli však platí pravidlo, že není podstatné otcovství biologické, ale že i otcovství z adopce má stejnou váhu, stejnou důležitost. (Proto, např. když zemře Izraelita bezdětný, jeho bratr mu zplodí potomka ...).
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 15:46:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Äno Stando.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 11:53:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Tak jak chapes nutnost pomoci Ducha Svateho ve vyzbani Jezis je Pan? Pokud Pan zde nezbamena Hospodin, psk je to Pan, jakych tu bylo mraky a bebi problem rict, ze jednim z noch je i Kristud. To ti klidne rekne i hinduista ci budhista. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 13:48:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak chápu ?
Tak jak je to v Písmu.
Že Bůh (Hospodin, Jahwe) UČINIL muže, člověka, Ježíše z Nazareta PÁNEM. (nikoliv druhým Bohem, Hospodinem)
Sk 2:22: „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, MUŽE (jinými slovy člověka, chlapa) dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte, 23 tohoto MUŽE, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího, jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili. 24 Ale Bůh ho vzkřísil, zprostiv ho bolestí smrti, protože nebylo možné, aby byl od ní držen. ...... 32 Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni jsme toho svědky. 33 Když byl tedy vyvýšen pravicí Boží a přijal od Otce zaslíbeného Ducha Svatého, vylil to, co vy nyní vidíte i slyšíte. 34 Neboť David nevystoupil na nebesa, ale sám říká: ‚Řekl PÁN (Hospodin, Jahwe) mému Pánu (Adoni - lidský pán, vládce, král, někdo nadaný autoritou; rozhodně ne druhý Hospodin, Jahwe) : Seď po mé pravici, 35 dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.‘ 36 Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh UČINIL toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i PÁNEM i MESIÁŠEM. “
/ Pokud Pan zde neznamena Hospodin /
Pan v tom slovu zcela určitě neznamená Hospodin. Ř 10:9: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn.
Podle tebe Bůh (Hospodin) vzkřísil Boha,Hospodina Ježíše ?
To tak možná v řecké mytologii :-)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 19:29:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Clovek je zvykly mit Pany, je zvykly poslouchat. Kdyz clovek rekne Jezis je Pan, neni to nic, s cim by musel svest duchovni zapas, duchovni boj. Predtim jsem poslouchal Cezara, ted budu poslouchat Jezise. Tecka Nic.
Vyznaní Jezis je Hospodin si je treba duchovne vybojovat, je treba pomoc Ducha Svateho, aby cloveka uvedl do pravdy o Kristu. Vyznani Jezis je Hospodin bez DUcha Svateho nelze vyznat. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 19:57:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A proč by se mělo při poznání že Ježíš je Pánem, že Ho Bůh učinil Pánem, svádět duchovní zápas, duchovní boj ?????
Boj je akorát v tom, že je třeba se ponížit, vyznat své hříchy a přijmout Pána Ježíše za svého Spasitele a Pána. Zrovna takového, jakým Ho Bůh učinil, ustanovil.
K vyznání Ježíš je Hospodin je třeba pomoc satana -> protože Ježíš Hospodin není. A satan je otec veškeré lži.
Apoštolové byli pokřtění Duchem svatým, plni Ducha svatého, a nikoho z nich nenapadlo vyznávat a rozhlašovat, že Ježíš je Hospodin. K takovým herezím je Duch svatý nevedl.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 10:35:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
(Kol 2,9) Neboť v něm (v Kristu) tělesně přebývá veškerá plnost Božství.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 12:39:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano. Člověk Kristus Ježíš to mnohokrát učedníkům opakoval, že Bůh je v Něm, přebývá v Něm. Když Ho pomazal Duchem svatým a mocí, dal Ježíši velmi silné vědomí této skutečnosti, že Bůh je v Něm, že Bůh je s Ním. To byl zdroj Ježíšovy síly, autority.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 10:39:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh už přebýval v mnoha lidech před Kristem i v mnoha lidech po Kristu.
Ale žádný z nich neměl kvůli tomu "Plnost božství".
Jedině sám jednorozený Boží Syn, který je ve svém božství Otci i Duchu svatému roven má v sobě plnost božství. Má totiž božskou přirozenost. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 12:29:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando. Toto není sdělení Písma.
Sk 10:38: Jak BŮH POMAZAL Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, PROTOŽE BŮH BYL S NÍM.
(ne : protože On byl Bůh a má božskou přirozenost)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 10:15:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jistěže byl s ním. Ale byl s ním bytostně - stal se tímto člověkem.
Proto když jedná Syn, jedná sám Bůh a nikoli někdo "místo Boha" - jen pověřený konat.
Ne místo Boha, ale jako sám Bůh. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 17:26:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nestal se tímto člověkem.
Bůh byl s mužem, Ježíšem z Nazareta. Nikoliv -> Bůh byl sám se sebou.
(Zase se pokoušíš vyvrátit, popřít Ježíšova slova, kdo je Jediný Pravý Bůh :-) Jsem zvědav, jestli se ti to někdy podaří :-) )
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. prosinec 2025 @ 19:41:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kteří novozákonní svědci něco takového udělali ?Kdo to byl, kdo zavedl 2 Hospodiny ?
Ty úvahy o "Pane Pane" jsou dobrá habaďura. Nesmysl.
Pán Ježíš tím říká jednoduše to, že někdo pořád v modlitbě (za Jeho života zde na zemi i přímo) opakuje v každé větě oslovení Pane. Někdy i vícekrát v jedné větě. To bývá i dneska častý jev. A ačkoli to pořád opakuje, z jeho činů, jednání není moc poznat, že by měl Ježíše za Pána.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 11:57:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Ano, novozakoni svedci. Novy zakon je plny frazi typu Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus. Byla to obvykla fraze doby prvni cirkve. Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus.
Problem neni, ze bychom meli jiny text. Problem je, ze obs mame jineho Ducha. Proto si nerozumime slovy. Otazka je, ktey ten duch je Duch Svaty.
A to Pane Pane uvidis, kdyz zacnes cist Septuagintu. Pismo prvnich krestanu. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 14:06:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, není :-)
"Hospodin Ježíš Kristus" není v Bibli nikde. To je příšerný kočkopes. Protimluv, oximorón. KRISTUS znamená Pomazaný Bohem. Boží Pomazaný, Boží služebník, Mesiáš. Hospodin Ježíš Kristus by potom znamenalo Bůh Boží Pomazaný. (To Bůh takové s prominutím kraviny nedělá.)
A Ježíš také není dvojnásobný Pan. ( Pan Pan Ježíš..) - to jsem jakživ nikdy neslyšel. A nikde v Písmu nic takového není.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:00:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Ne dva Hospodiny. Ale Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus. Hospodin Buh jeden v jednote.. Buh Otec a Hospodin Jezis Kristus |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:03:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Otec a Syn jednoho Genos, Jedne Vsemocnosti, Jedne prirozenosti, Jednoho Duchs, Jednoho charaktetu, dve osoby jedne osobnosti. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 14:08:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takže Bůh Nejvyšší, Bůh Zástupů, Otec -> není Hospodin ?? No to jsou novinky :-))
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 19:33:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Je jeden pravý Nejvyšší Vševládnoucí Bůh Otec a Hospodin Ježíš Kristus, ktery je prave ten Nejvyssi Vsevladnouci Buh s nami. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:13:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Je jeden Nejvyšší Všemohoucí Bůh Otec. Bez žádného a. Pán Ježíš není Nejvyšší Všemohoucí Otec.
"Bůh s námi" - to znamená, že Bůh v člověku Ježíši přebýval. Pomazal Ho Duchem svatým a mocí, díky čemu se mocně skrze Něho mohl projevovat, konat své dílo.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 11:04:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bez žádného a. "...
Jenže právě to "a" v Písmu je uvedeno. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 11:43:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale ne " a Hospodin Ježíš Kristus, ktery je prave ten Nejvyssi Vsevladnouci Buh s nami." |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 10:23:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." ne " a Hospodin Ježíš Kristus, ktery je prave ten Nejvyssi Vsevladnouci Buh s nami."...
???????????????????????????????
(1 Tim 6,14...) ... abys zachoval ten příkaz bez poskvrny a bez úhony až do zjevení našeho Pána Ježíše Krista, které svým časem ukáže blahoslavený a jediný Panovník, Král kralujících a Pán panujících.
On jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí nespatřil a nemůže spatřit (- tedy sám Bůh!). Jemu buď čest a věčná moc. Amen.
(Zj 17,14) ... ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů, ...
(Zj 19,16) Na plášti a na svém boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 17:41:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, místo těch dotazníků mi raději uveď, kde je v Písmu napsáno :
" Je jeden pravý Nejvyšší Vševládnoucí Bůh Otec a Hospodin Ježíš Kristus, ktery je prave ten Nejvyssi Vsevladnouci Buh s nami. "
A co chceš tím veršem 1 Tim 6,14 říct ? To jsem nepochopil. A co ten vykřičník - "tedy sám Bůh!" znamená? Vždyť já vím, že je to o Bohu, a ne o Pánu Ježíši Kristu :-)
A co ty verše ze Zjevení ? Ty by měly dokazovat co ? Že Ježíš lže ? Nebo něco jiného ?
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 12:17:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kdo to byl, kdo zavedl 2 Hospodiny ?"...
Nikdo nezavedl dva Hospodiny.
Božská Trojice je jeden jediný Hospodin. Jeden je Pán - je ve významu Jeden je Bůh.
Pokud tomu nevěříš, máš naopak právě ty dva různé "Pány", dva různé "Spasitele".
Tak který z nich je potom ten skutečný Spasitel? Kristus, nebo Hospodin? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 13:58:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Božská Trojice neexistuje. Je Jeden, Jediný Pravý Bůh-Otec.
Jo, mám 2 různé Pány. A vůbec se za to nestydím.. :-) To měl už král David. A měli 2 Pány i apoštolové "Řekl Pán mému Pánu...." je nejvíce citovaný text ze Starého zákona v Novém zákoně. Asi 30 krát.
A ano, mám také 2 Spasitele. Za to se také nestydím.. :-) A OBA DVA jsou skuteční, Praví Spasitelé. I Kristus, i Hospodin. I apoštolové měli 2 Spasitele, i apoštol Pavel - hodně o tom píše... (o tom jsme už mluvili Stando možná 10 krát, včetně patřičných citací z Písma - klidně ti je mohu zopakovat)
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 10:12:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pokud se ale považuješ za křesťana, tak to by ses stydět měl. Protože apoštol Pavel jasně definuje, že je jeden Pán, jedna víra, jeden křest.
Rozdíl mezi starozákonní vírou a mezi křesťanskou vírou je zásadní - spočívá v tom, že starozákonní víra je založena na naději z očekávání Mesiáše - tedy je založena na proroctvích - křesťanská víra však vyrostla už z naplnění těchto starozákonních proroctví. Křesťané rozumějí nyní Starému zákonu ve světle událostí ze života Ježíše Krista. Proroctví bývají lidskému rozumu vždy částečně skryta - plně se pak vyjeví až když se ona proroctví naplní. Starý zákon je tedy jen jakýmsi předobrazem a je třeba mu rozumět správně v jeho dobové souvislosti.
..."Řekl Pán mému Pánu...." ...
(Žl 110,1) " Davidův žalm. Výrok Hospodinův mému pánu: Usedni po mé pravici, dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.....".
Judejci přijímali krále jako Hospodinova předního služebníka a pověřence. Král je mocný a ochrání svůj lid proti okolním nepřátelům, avšak jen proto, že Hospodin je s ním, ručí za něj, vlastně sám povede boj a porazí královy i své protivníky. Celý žalm je cenný především jako prorocká zvěst o vládě Kristově (interpretace v epištole Židům).
Křesťanství netvrdí, že existují „dva Pánové“ v konkurenčním smyslu. Tvrdí: Jeden Bůh (jedno božství), ale více osob. Bytí (ousia) ... 1 Bůh
Osoby (hypostaseis) ... Otec, Syn, Duch svatý.
Pán Ježíš výslovně aplikuje Žalm 110 na sebe. Tím říká: Mesiáš je víc než jen lidský král, má božskou autoritu .
Co znamená „jeden Pán“ u Pavla: Pavel používá výraz Kyrios (Pán) takto: a) Ve vztahu k Otci: Otec je zdroj božství „z něho je všechno“ (1 Kor 8,6) .
b.) Ve vztahu k Synu: Ježíš je Pánem účastí na božství „skrze něho je všechno“ (1 Kor 8,6)
A právě 1 Kor 8,6 je klíč: „Je jeden Bůh Otec … a jeden Pán Ježíš Kristus“ To není rozpor, ale křesťanská interpretace Písma.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 13. prosinec 2025 @ 13:19:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | / ..."Jo, mám 2 různé Pány. A vůbec se za to nestydím.. :-)"... Pokud se ale považuješ za křesťana, tak to by ses stydět měl. Protože apoštol Pavel jasně definuje, že je jeden Pán, jedna víra, jeden křest. /
No, Stando, já myslím, že i ap. Pavel, nebo Petr, se považovali za křesťany, a měli stejně jako já 2 Pány. A také se za to nestyděli.
Ap. Pavel jasně definuje, že je jeden Pán - ten jediný z lidí, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých, vyvýšil a posadil po své pravici. A učinil Ho pro nás Pánem a Mesiášem. (také Spasitelem, Přímluvcem, Prostředníkem, Veleknězem,..)
To ovšem neznamená, že Bůh tímto přestal být Pánem, suverénem, Jediným Nejvyšším Bohem. Ale klidně nemusíte Boha oslovovat "Pane". To je na vás....
Samotný titul "Bůh" nese v sobě samozřejmě i to, že je Nejvyšší, bez jakéholiv omezení, autorita a svrchovanost nade vším co je. A tvůrce všeho, co je. Panovník Nejvyšší - a tedy Pán. Ap. Pavel i další apoštolové Ho takto velmi často titulují. Vy nemusíte,.... jak říkám, je to na vás.
(Pokud bych náhodou byl na audienci u prezidenta, také bych mohl uvážit, jestli ho oslovím přímo "Prezidente", anebo "Pane prezidente")
/ Judejci přijímali krále jako Hospodinova předního služebníka a pověřence. Král je mocný a ochrání svůj lid proti okolním nepřátelům, avšak jen proto, že Hospodin je s ním, ručí za něj, vlastně sám povede boj a porazí královy i své protivníky. Celý žalm je cenný především jako prorocká zvěst o vládě Kristově (interpretace v epištole Židům). /
Ano, souhlas.
/ Křesťanství netvrdí, že existují „dva Pánové“ v konkurenčním smyslu./
To já také o konkurenčním smyslu nic netvrdím.
/ Tvrdí: Jeden Bůh (jedno božství), ale více osob. /
No, to tvrdí jedině to zbloudilé trinitární křesťanství, vzniklé ve 4. století.
To další co píšeš Stando, to jsou už žel trinitární hlouposti a výmysly.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 10:46:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A proto Pavel píše, že je jenom jeden Pán? Dává ti to smysl?
Máš dva Pány, ale prohlašuješ, že je jenom jeden Pán?
Mě to smysl dává v tom, že je skutečně jenom jeden Pán Bůh Ježíš Kristus v nerozborném a věčném společenství s Otcem v Duchu svatém.
..." trinitární křesťanství, vzniklé ve 4. století."...
Dával jsem ti přece konkrétní případy monarchianistů vyobcovaných z církve už i o dvě stě let dříve - už dávno před Áriusem.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 12:54:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo, dává mi to smysl.
Je jenom jeden Pán - jeden, kterého Bůh učinil, ustanovil Pánem nás všech. Jediný.
A kromě Něho, toho jednoho Pána, je ten, který toho Pána učinil, ustanovil -> Bůh
No a Boha můžeš mít za Pána nebo třeba nemusíš. To je na tobě. Apoštol Pavel Boha častokrát nazývá a považuje za Pána. Navzdory tomu, že napsal, že je jeden Pán (ovšem ten ustanovený Bohem za Pána). Můžu ti ta Pavlova vyjádření vypsat. Chceš ?
/ ..." trinitární křesťanství, vzniklé ve 4. století."... Dával jsem ti přece konkrétní případy monarchianistů vyobcovaných z církve už i o dvě stě let dříve - už dávno před Áriusem. /
:-) A kdo je vyobcoval ? Trinitariáni, když žádní v té době nebyli ? První náznak, vlaštovka, trinitarianství byl Tertullián kolem roku 200, cca 100 let před Áriem. A to ještě Tertullián nebyl trinitarián podle ortodoxního trinitariánství.
A všude kolem něho, na východ, na západ, byli sami monarchianisté :-)
|
]
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 10:28:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | | Co je to za nábožensky dementní otázka? Takové otázky si pokládají jen nábožensky nevzdělaní tupci. |
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 15:56:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | | Jeste Vam napisu jednu vec. Znate povest o Svatoplukovi a trech prutech?
Stejne zachazite s Pismem. Kazde jmeno Je,ise Krista a kazdejeho zaslibeni vnimate zvlast, coz vam umoznuje vytrhniut jej z kontextu a zlomit.
Ale ony davaji poselstvi dohromady. Jezis Jristus je ten Buh s nami A ZAROVEN je Logos, co na pocatku byl u Boha a co byl Buh, co byl na pocatku u Boha, zaroven je to ten kdo vidi otce vidi mbe, je to ten, o kterem se jen v. DUchu Svatem rekne, ze je Hospodin, a zaroven je Vzkriseni a Zivot a zaroven je ta cesta pracda a zivot. A zaroven je rovny Bohu a na sve rovnosti nelpi, a zaroven je jeden dech Buh Otec a Hospodin jezis Keistus
A ZÁROVEŇ A ZAROVEN.
Ne vsechno zvlast, ale zaroven a zaroven |
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 16:27:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ZAROVEN ne syn jednoho Genes s Otcem, A ZAROVEN je stejne jako Otec Alfa i Omega, ZÁROVEŇ je zdrojem ci puvodcem Zivita, ZAROVEN je ten, komu je daba veškerá moc, zaroven je to ten, komu Stepan adresoval svrho Ducha, ke komu se Stepan modlil, ktery je Panem nad Sobotou, tedy Panem nad Zakonem, ktery hovori na hore s autoritou toho, s kym hovoril Mojzis, prichazi v oblacich jsko soudce, ten, kdo urcuje, kdo pozna Otce a kdo ne, ten co nerika: Toto pravi Hospodin, ale ten, kdo rika: Amen, pravim Vam ja,, ten, kdo stavi svou cirkev, shromazdeni, na skale, ten, kdo je tam, kde jsou shromazdeni lide ne ve jmenu Otce, ale ve jmenu Jeho, on ma jmebk nad vsechny jmena a pred bim pokleknou vsechny tvorive, a kazdy jaxyk vyzba, ze On je Hospodin. Atd atd.
A to vse v kontextu vety: Ja svou slavu nikomu nedam.
Vsechno to plati ZAROVEN, jsko JEDNO evangelium. Jako pruty krale Svatolluka, ktere davaji smysl tehdy kdyz jsou svazany dohromady. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 17:55:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-)
Bůh je JEDEN. Jediný Pravý - Otec.
Toto je sdělení Bible lidem. Jak starého zákona, tak nového. Toto je sdělení Ježíše i apoštolů. Kdo toto nevidí je slepý. Oklamaný.
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 19:36:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Buh je jeden. A Hospodin Kristus je prave ten jeden Buh s nami. Je Pravě Logos, ktery byl u toho Jednoho Praveho Boha, ktery byl tim jednim pravym Bohem, ten byl u Jednoho praveho BOha. Ten se stal telem a prebyval mezi nami. Prisel mezi sve vlastni a ti jej neprijali. Ale ten, kdo videl Jeho, Boha mezi nami, Logos, videl i praveho Boha. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:18:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale kecy :-) Fabulace.
Pán Ježíš Kristus je člověk, vybraný Bohem za Mesiáše, Krista, Spasitele,. Byl zabit, Bůh Ho však vzkřísil zpět k životu, a už neumírá, smrt nad Ním už nemá moc. A Bůh Ho posadil po své pravici v nebi. V nebi nesedí 2 Bohové, Hospodinové vedle sebe :-) |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 20:18:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale kecy :-) Fabulace.
Pán Ježíš Kristus je člověk, vybraný Bohem za Mesiáše, Krista, Spasitele,. Byl zabit, Bůh Ho však vzkřísil zpět k životu, a už neumírá, smrt nad Ním už nemá moc. A Bůh Ho posadil po své pravici v nebi. V nebi nesedí 2 Bohové, Hospodinové vedle sebe :-) |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 10:22:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud je Pán Ježíš jenom člověk vybraný Bohem k nějakému úkolu - pak nebyl přece vůbec žádný důvod, aby i Ježíš nebyl počat způsobem obvyklým u lidí - počat z lidského otce i matky - jako byl počat i každý z nás. |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. prosinec 2025 @ 13:48:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nebyl žádný důvod ? Bůh třeba takový důvod měl. Třeba "Neposkvrněné početí"... "Beránek Boží".... apod.
Úkol Ježíše byl a je zcela mimořádný, nesrovnatelný s jinými, pověřenými úkolem..
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 11:02:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Úkol Ježíše byl nad lidské síly - byl božský:
|
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. prosinec 2025 @ 12:10:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Úkol Ježíš byl Mesiánský.
Byl nad lidské síly - to ano. Proto Ho Bůj k tomuto úkolu pomazal Duchem svatým a mocí, a v Ježíši přebýval, bydlel. Ježíš nekonal ze svých sil.
" Nikdo nemá větší lásku než tu, že položí svou duši za své přátele." To není o Bohu Stando :-) . To je o vztazích mezi lidmi, mezi přáteli.
To zas je dedukce jak poleno ! :-)) A touto dedukcí, konstrukcí, Stando myslíš, že se ti podařilo vyvrátit Ježíšova slova o tom, kdo je Jediný Pravý Bůh ? A že je Ním Otec ?
|
]
|
|
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 12. prosinec 2025 @ 21:25:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | | Představme si malire, ktery sam sebe nakreslil do sveho obrazu. Ten mslir soucasne existuje v 3d prostoru i ve svete sveho platna. V tomto 2d svete muze navazovat vztahy s dalsimi obyvateli toho sveta, muze platit za jejich hrich. Ten malir ve 2d svete jedna tak, jsk jedna malir ve 3d svete, protoze je to on sam namalovany. Ale soucasne je nekdo jiny. Je ve 2d svete, ktery je jiny nez 3d svet malire. Ale mohou spolu mluvit, sanozrejme, malir slysi vse, co si povudaji bytosti jeho obrazu.
Prirovnani samozrejme jenom priblizne. |
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 18:58:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Toto podobenství jsem rozvinul v clanku: https://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2472779&mode=nested&order=0&thold=-1
Zadny komentar od Rosmana? |
]
Re: Bůh se stal člověkem ? (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a-svetu.estranky.cz/) v Pátek, 19. prosinec 2025 @ 19:01:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | | Podobenstvi jsem rozpracoval v článku https://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2472779&mode=nested&order=0&thold=-1
Zadny komentar od Rosmana? Skoda. |
]
|
|
|
|