Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 01. duben 2011 @ 13:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za pěkný článek. S jeho poselstvím naprosto souhlasím, takže bych se chtěl zeptat na něco, co jsi zmínil pouze mimochodem.

Jmenuješ všechny pisatele epištol a tak předpokládám, že máš nějaký názor na to, kdo napsal Hebrejům. Z těch jmenovaných to bude asi Pavel (k tomu jsem tu kdysi napsal i článek - odkaz) - je to tak?



Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2011 @ 15:48:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč tedy já v této nepodařené slátanině vidím jen kupčení s Božím slovem? (2 Kor 2,17)?


 ..."2K 2:14-16 Díky Bohu, který nás stále vede v triumfálním průvodu v Kristu, tzn. jako Kristovy zajatce ke zjevení Jeho vítězství a Jeho slávy a zjevuje skrze nás na každém místě vůni své známosti. Neboť jsme Kristovou libou vůní Bohu mezi těmi/v těch, kteří jsou zachraňováni, i mezi těmi/v těch, kteří jdou do záhuby. Jedněm jsme vůní smrti ke smrti, druhým vůní života k životu. Ale kdo je k tomu způsobilý? ..."


Přepisuješ Písmo způsobem přímo ostudným. Nechápeš vůbec skutečný smysl těchto míst. Kristus je snad nějaký náš otrokář? Takže místo vítězství jsi zajatec v průvodu, otrok?

Srovnej se skutečným 2 Kor 2,14-16
Avšak díky Bohu, který nám vždycky dává vítězství v Kristu a na každém místě skrze nás zjevuje vůni svého poznání.
Jsme totiž Bohu Kristovou líbeznou vůní mezi těmi, kteří jsou zachraňováni, i mezi těmi, kteří hynou:
některým jsme ovšem smrtelnou vůní k smrti, jiným pak vůní života k životu. Kdo je však k tomu způsobilý?


Ševče, drž se svého kopyta. Nejsi způsobilý, abys o Kristu dobře kázal. Jen lidem pleteš hlavy. Jednou tvrdíš, že jdeš v triumfálním průvodu ty sám, jako Kristův otrok, podruhé tvrdíš, že jdou v triumfálním průvodu knížata a mocnosti. Tak co je to za divný průvod, co nám zde představuješ? Jak ti to jde dohromady? Považuješ se snad sám za knížete, nebo mocnost? V tom průvodu jdou andělé, mocnosti, žádný Willy.


..."Ko 2:15 Tak odzbrojil knížatstva a mocnosti a veřejně je vystavil na odiv, když je vedl triumfálním průvodem v Něm, tzn. buď v Kristu nebo prostřednictvím kříže. "...


Srovnej skutečný Kol 2,15

A když odzbrojil vlády a mocnosti, vystavil je veřejné potupě a skrze něj nad nimi slavil vítězství
.

Mojžíšský zákon hrozil smrtí těm, kdo ho přestoupí. Bůh však rozsudek smrti zrušil tím, že ho vykonal na svém Synu, "se kterým jednal jako s největším hříšníkem"(2 Kor 5,21).
Za židovským zákonem vidí apoštol anděly zlé (peklo) i anděly dobré, prostředníky při uzavírání Staré smlouvy (Gal 3,19). Tedy také v souladu s židovskými názory mstitele přestupovaného Zákona.
Proto se v očích některých židokřesťanů v Kolosách moc andělů jevila podobná moci Boží (Kol 2,18).
Tím tedy, že Bůh zničil křížem vládu Zákona, vzal andělům nástroj jejich moci, takže teď musí být každému jasné, že jsou poddáni Kristu, a proto nižší, než Kristus. Kristus vlády a mocnosti odzbrojil svým křížem a to je skutečný smysl Kol 2,15.




Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2011 @ 19:46:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Triumfální průvod Kristových zajatců je průvod Jeho nepřátel, nad nimiž zvítězil a díky svému triumfu byl Bohem oslaven."...
..."Zajatci byli jako Boží nepřátelé, vítězi se stávají a jsou díky tomu, že se těší z Kristova vítězství - v Něm je jejich vítězství a v nich žije Vítěz."...
..."Zajatci byli jako Boží nepřátelé, vítězi se stávají a jsou díky tomu, že se těší z Kristova vítězství"...


A srovnejme tyto spekulace se skutečným významem Kol 2,15:

Oloupil Knížectva a Mocnosti a veřejně je vystavil na odiv tím, že je nutí jít ve svém triumfálním průvodu.

Cožpak nikoho z vás netrklo, že pravý smysl Kol 2,15 je o čemsi úplně, ale úplně jiném?



Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 02. duben 2011 @ 09:58:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
A víte, co dělají Kristovi zajatci, které vedl ve svém triumfálním průvodu, aby je přestavil Bohu Otci jako ty, které pro Něho získal? Radují se z Jeho vítězství! Neboť díky tomu odzbrojil knížactva a mocnosti, které už na věřící/svaté/křesťany nemají nárok (viď Toníku:-)! Tím, že zemřeli s Kristem a byli umístěni do Krista, patří nyní Bohu, který za ně zaplatil výkupné zlému otrokáři a vykoupil je z otroctví strachu ze smrti, smrti samé a hříchu, aby se stal jejich Zachráncem, dobrým, spravedlivým i přísným Pánem a Pastýřem jejich duší, který jim dává život věčný v hojnosti (J 10:10b), poněvadž si je zamiloval a sebe samého za ně vydal, aby se od nich rozdílel jako jejich život a všechno (Ko 3:4,11). A dokonce, aby se stal jejich všezahrnující náhradou.

  Ahoj Willy.

  Tohle asi vnímám trochu jinak.

  Určitě s tebou souhlasím v tom, že nemám ani kousek "svobody", o které tu mnozí píší, kterou propagují, která je mi cizí a která podle mne pochází od toho vzpurníka: Svobody odejít od Boha, svobody zcela volně hřešit či jakékoliv jiné svobody podobného druhu.

  Mám svobodu, kterou mi dal Ježíš Kristus: Abych vysvobozen od strachu ze všech nepřátel po všechny dny svého života ve svatosti a spravedlnosti sloužil Bohu. Jinou svobodu jsem v Kristu Ježíši nezažil.


  Co vnímám jinak je ten boj a jeho výsledek.
 
  V každém boji jsou zajatí a padlí. Zajatí jsou vedeni v triumfálním průvodu a padlí jsou různě pohřbeni do země do malých hrobů nebo do jednoho velkého hromadného. Mrtví už v tom triumfálním průvodu nechodí. Taky jeden Našinec v tom boji padnul a je pohřben nedaleko místa, ze kterého teď píše Cizinec.



Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 02. duben 2011 @ 15:43:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprávdu je to opravdový obraz o Božích vyvolených? Oprávdu na zakladě vyše uvedených veršů, máme dojít k závěrů, že svobodná vůle a svoboda není? Oprávdu se křesťané aby byli skutečně křesťany mají stát otroky Pána Ježíše Krista? Nevím, jak ostatní ale mi to nesedí asi slovo otrok a zajatec vnimám dost silně. Ale o tom nechci se vyjadřovát v tomto příspěvku.

Chtěl bych se na to podivát ze stejné strány ale jiným pohledem na tvrzení, které autor předkládá ve svém článku. V 19. století žil jeden člověk a jmenovál se Friedrich Nietzshe. A ten definovál mimo jiné, pojem otrocká morálka. Otrocká morálka se vyznačuje soucitem, ohledem na druhé, milosrdenstvím, sebezapřením, pocitem viny a pokorou. Zajisté, může se zdát krasná slova, ale milý čtenáři oprávdu jsou jen toto zakladní znaky křesťana? Není křesťan jen něco více kvůli obětí Pana Ježíše Krista něco více než jen ten zajatec či otrok? Co říct ještě o Friedrichovi Nietzscem? Třeba toto, křesťanství nenaviděl protože křesťany viděl co by bytosti žijicí jen pod otrockou moralkou, křestanství považuje odpornou a lžívou vědu, Boha považovál za mrtvého, odmitál takékoliv nadpřirozeno.

Milý čtenáři, oprávdu máme dát na Friedricha Nietzsheho a jeho otrockou morálku? Oprávdu všichni pisatelé byli otroci Ježíše Krista? Není křesťanství něco více? Není křesťan spíše milované Boží dítě nebo přítel Ježíše Krista? Co jsme svobodní nebo otroci? Neřešme teď čeho mám, za to, že se jedná o druhotný problém.

Podělte se co si myslíte o Friedrihovi Nietzschem a o té otrocké morálce, je to skutečně tak?



Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 03. duben 2011 @ 12:40:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...sloboda je relatívny pojem...nikto nie je absolútne slobobný...ani Boh nie je absolútne slobodný...
náš Boh je obmedzený Boh...je obmedzený sám sebou...nemôže v absolútnej slobode napr.  zrušiť to čo raz povedal...nemôže v svojej absolútnej slobode začať hrešiť...nemôže zrušiť Písmo sväté...Jeho sloboda a vôľa je limitovaný samým sebou...

tak je to aj z človekom...absolútne slobodný človek neexistuje...písmo hovorí o tom, že sme buď otrokmi hriechu alebo otrokmi Ježiša Krista...tieto dve polohy vymedzujú priestor našej slobode...

ak sme otrokmi hriechu, to znamená že nie sme v stave sa slobodne vždy rozhodnúť pre Ježiša Krista...pretože hriech dokáže tak zviazať človeka, že nedokáže sa v slobode rozhodnúť pre Krista..napr.

Marek 9:20  A priniesli ho k Nemu. Ako ten duch uzrel Ježiša, hneď lomcoval (chlapcom); tento padol na zem, zvíjal sa a ústa sa mu penili.  Spýtal sa (Ježiš) jeho otca: Odkedy sa mu to stáva? Odpovedal: Od detstva. A často ho hodil aj do ohňa, aj do vody, aby ho zahubil. Ale ak môžeš, pomôž nám, zľutuj sa nad nami!

tento posadnutý chlapec sa nemohol v slobode rozhodnúť pre Krista...

iný príklad:
Marek 5:2  A hneď, ako vystúpil z lode, vyšiel Mu z hrobov naproti človek nečistého ducha; býval totiž v hroboch, a nikto ho nemohol sputnať ani reťazami. Často ho síce sputnali a zviazali, ale roztrhal reťaze a polámal putá a nikto ho nevládal skrotiť.Tak býval celé dni a noci v hroboch a po vrchoch, kričal a tĺkol sa kameňmi. Keď uvidel zďaleka Ježiša, pribehol a hodil sa pred Ním, potom skríkol silným hlasom: Čo Ťa do mňa, Ježiš, Syn najvyššieho Boha? Zaklínam Ťa Bohom, nemuč ma!

podobne je to aj z našim spasním...ak by iniciátorom nebol Boh, boli by sme navždy stratení...nie je celkom pravda to, že sme sa sami od seba iba v svojej slobode rozhodli pre Krista...sú tu aj iné faktory, ako je vyvolenie, Božia prozreteľnosť a Jeho vôľa...

ivanp



Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 03. duben 2011 @ 18:53:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také se nemohu ztotožnit s učením, že máme svobodnou vůli a že se kdykoliv můžeme rozhodnout od Boha odejít. Nejsme s Bohem rovnocenní partneři, aby to takhle mohlo fungovat. To staré známé "budete jako bohové", to s tím hodně souvisí. Pokud si někdo myslí, že žije s Bohem proto, že má svobodnou vůli a je natolik dobrý, silný a vytrvalý, že se denně sám od sebe pro Boha a konání spravedlnosti rozhoduje, tak mu už musí pršet do nosu. Proč se nemohli Izraelci vrátit zpět do Egypta? Copak neměli svobodnou vůli? Oni se neustále chtěli vrátit, ale nemohli, proč?



Re: Triumfální průvod Kristových zajatců (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 08. duben 2011 @ 00:44:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy Vážení, už jsem zde dlouho nebyl. Ale s odstupem času se nestačím divit, jak se úroveň zdejších diskuzí zvedla. Vy jste si toho asi nevšimli, ale já přímo "čumím"! A to se týká všech bez ohledu na konfesi...