|
Právě je 332 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120933173 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
°
GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY
I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme
GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.
|
|
Velikonoční přání 2021 si můžete na portálu Síť víry stáhnout a poslat svým přátelům a známým
|
|
poslal Willy Ve světle Božího Slova se v tomto článku zamysleme nad účastníky Svatby Beránkovy.
1. Nevěsta
Kdo tvoří Nevěstu Kristovu? Řekli byste, že slovo "nevěsta" je v celé Bibli zmíněno jen 6x? Poprvé se objevuje u proroka Izaiáše. Zde je zmíněno v souvislosti se shromážděním Božího lidu Bohem k ní a kolem ní; Boží zvláštní shromáždění jejích synů a dětí, ačkoli byla bezdětná, dětí nejen z vyvoleného národa, ale z dalších národů.
Toto praví Panovník Hospodin: Hle, pozdvihnu ruku k národům a pozvednu korouhev k lidem. A v náruči přinesou tvé syny a tvé dcery budou neseny na ramenou. Králové budou tvými vychovateli a jejich kněžny tvými kojnými; budou se ti klanět tváří k zemi a prach tvých nohou budou lízat. I poznáš, že já jsem Hospodin, takže nebudou zahanbeni ti, kdo na Mne očekávají. Cožpak lze vzít hrdinovi lup, či násilníkovi vychvátit zajatce? Avšak toto praví Hospodin: I zajatec bude vzat hrdinovi a lup bude vychvácen násilníkovi. Tvému odpůrci budu Já odporovat a tvé syny Já zachráním. Tvé utiskovatele nakrmím jejich vlastním masem a opijí se vlastní krví jako sladkým vínem, a pozná veškeré tělo, že já jsem Hospodin, tvůj zachránce a vykupitel, Mocný Jákobův. (Iz 49:22-26)
Druhá zmínka je v 61.kapitole, jejíž úvod četl Pán Ježíš při zahájení své veřejné služby v synagoze v Nazaretu. V posledních dvou verších je napsáno toto: Velice se budu veselit v Hospodinu, má duše bude jásat v Mém Bohu, protože mne oděl rouchem záchrany, zahalil mne pláštěm spravedlnosti. Jsem jako ženich, který má kněžský turban, jako nevěsta, která se zdobí svými předměty. Neboť jako země nechává vzejít svůj výhonek a jako zahrada dává vyrůst své setbě, tak Panovník Hospodin dá vyrůst spravedlnosti a chvále přede všemi národy.
Dalších tvarů slova "nevěsta" (nevěstu, nevěsty, nevěsto) je už více, především tedy v souvislosti s Ženichem. Šestkrát ve starém a jednou v Novém zákoně, v knize Zjevení a všude jde o hlas Ženicha i hlas Nevěsty. Hodna naší pozornosti je rozhodně také zmínka v Písni písní, kde je zmíněna také jako Šulamít/ka (7:1), ženský protějšek jména Šalomoun.
|
poslal Nepřihlášený Může mít křesťan jistotu spásy? Odpovědi bývají různé.
Jistota spásy je tématem ve kterém se objevují více náboženské
názory než to, co o spasení říká Boží slovo.
Spasení jsme již
byli, spasení jsme, anebo spasení teprve budeme?
|
poslal Nepřihlášený Jestli nečtete Písmo, tak můžete třeba studovat národního hrdinu... https://kramerius5.nkp.cz/view/uuid:79cd9aa0-dfd2-11e2-9923-005056827e52
(možná jste si tajně přáli padnout za nějakého prezidenta a jeho rodinu)
|
poslal Willy Video - 51 minut z biblické hodiny jednoho sboru.
|
poslal rosmano
Jestliže Duch svatý je osoba, jak na to přišli "moudří mužové" v roce 381 AD na koncilu v Konstantinopolu, a to ve smyslu jako 3. osoba Trojice, jak to koncipují trinitární doktríny, tedy plně Bůh, odlišný od Boha Otce, na stejné "úrovni" jako Bůh Otec, kdy se o nikom z trojice nedá říct, že je větší nebo menší než ostatní dva, apod.....
tak prosím vysvětlete
|
poslal Nepřihlášený Ontologický důkaz existence Boha nebo přesněji ontologický argument je myšlenkový postup, který chce filosoficky zdůvodnit víru v Boha tím, že dokáže jeho existenci. Původ Autorem této myšlenky je arcibiskup Anselm z Canterbury, který ji ve svém díle Proslogion (Proslogium seu Alloquium de Dei existentia) vyjádřil (jako oslovení Boha) takto:
|
poslal Willy Video Davida Wilkersona - dar spravedlnosti a moc nad hříchem (slovenský dabing a titulky, 41 minut)
|
poslal brusle7 - "A sám Otec, který mě poslal, vydal o mně svědectví. Vy jste však nikdy neslyšeli jeho hlas ani jste nespatřili jeho tvář a jeho slovo ve vás nezůstává, poněvadž nevěříte tomu, koho on poslal. Zkoumáte Písma a myslíte si, že v nich máte věčný život; a Písma svědčí o mně. Ale vy nechcete přijít ke mně, abyste měli život." (Jan 5, 37-40)
|
poslal brusle7 Odvahu stát blízko Kříže měly ženy a později nedospělý učedník Jan. Tedy ženy a děti.
Naopak muže si Ježíš vyvolil jako své učedníky, které vyučil tak, že i oni v odvaze dali později za Krista život (jen potřebovali k tomu rozhodnutí stát na správné straně, více času, než ženy).
Jsme na cestě. Modleme se za sebe navzájem.
Brusle7
|
poslal Ekrazit I. Nejdříve si ujasněme, kdo ke Kristově církvi patřit nemůže:
1. Efezským 5, 5 [biblenet.cz] Dobře si pamatujte, že žádný smilník, prostopášník ani lakomec, jehož bohem jsou peníze, nemá podíl v království Kristovu a Božím.
2. Efezským 5, 12 [biblenet.cz] O tom, co oni dělají potají, je odporné i jen mluvit.
3. Efezským 5, 13 [biblenet.cz] Když se však ty věci správně pojmenují, je jasné, oč jde.
|
poslal oko "Kérygma" je vlastně vyznání křesťanské víry "v kostce" (první zpráva o Bohu křesťanů).
Toto slovo je řeckého původu a označovalo původně hliněnou nádobu (z pálené hlíny).
(2 Kor 4,7) Tento poklad máme však v hliněných nádobách, aby přemíra té moci byla z Boha, a ne z nás.
V křesťanské praxi hlásáni evangelia a pod vlivem tohoto Pavlova učení se slovo "kérygma" začalo používat i pro označení pokladu víry křesťanů. Tuto víru bylo třeba při jejím hlásání vždycky jasně a stručně formulovat způsobem srozumitelným pro posluchače, kterým to bylo určeno. Samotná katecheze pak nastává až později - po uvěření.
|
poslal cizinec Udělalo se jí špatně, znala to už. Divný pocit v břiše, který stoupal nahoru. Zhroutila se na chodníku, přímo před obchodem, naproti nádraží. Třásly se jí nohy, ruce, celá se klepala. Vnímala, co se s ní děje, přestávala vidět okolí. Okolí pomalu mizelo, lidi kolem, ulice, nádraží, všechno se zahalilo do šedivé mlhy. Přestala na chvilku vnímat i sebe.
|
poslal Willy Video Davida Wilkersona - cca 42 minut
|
poslal Willy Video Davida Wilkersona - doba trvání 47:52
Slovo duc h o v n ost v názvu článku je napsáno takto proto, že jinak jsou tam hvězdičky.
|
poslal Willy Půldruhé hodiny trvající video, které považuji za jedno z nejdůležitějších, která jsem v poslední době slyšel.
|
poslal Willy Příspěvek níže se objevil 16. září v DF "Cesta s Ježíšem" pod názvem
Black list tohoto DF - aneb nežádoucí přispěvovatelé:
1/ Willy - za dlouhodobé útoky, urážky a pomluvy vůči DF a moderátorkám, za dlouhodobý agresivní stalking, za vyhrožování, pronásledování, za duchovní šikanu sdílejících se diskutujících (+ vlastní rozloučení se s touto místností apod.).
Diskuse z tohoto nicku bude výhledově umožněna jen v případě kající předchozí písemné omluvy se změnou přístupu uživatele Willy k diskusím a k diskutujícím (útoky na ostatní uživatele jsou od počátku v DF zakázány) - a do té doby jsou příspěvky od Willyho v této diskusní místnosti nežádoucí a jsou moderátorkami automaticky mazány.
|
|
|