 |
Právě je 47 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy martino
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 100576667 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
°
GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY
I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme
GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.
|
|
poslal Nepřihlášený Pán Ježíš
používá jedno podobenství, které je
určeno tehdy žijícím židům a ukazuje na
tom co někteří z nich zažijí ještě za svého života.
Cituji:
· 1A Ježíš k nim
znovu mluvil v podobenstvích:
· 2„S královstvím
nebeským je to tak, jako když jeden král vystrojil svatbu svému synu.
· 3Poslal
služebníky, aby přivedli pozvané na svatbu, ale oni nechtěli jít.
· 4Poslal znovu
jiné služebníky se slovy: ‚Řekněte pozvaným: Hle, hostinu jsem uchystal, býčci
a krmný dobytek je poražen, všechno je připraveno; pojďte na svatbu!‘
· 5Ale oni
nedbali a odešli, jeden na své pole, druhý za svým obchodem.
· 6Ostatní
chytili jeho služebníky, potupně je ztýrali a zabili je.
· 7Tu se král
rozhněval, poslal svá vojska, vrahy zahubil a jejich město vypálil.
· 8Potom řekl
svým služebníkům: ‚Svatba je připravena, ale pozvaní nebyli jí hodni;
· 9jděte tedy na
rozcestí, a koho najdete, pozvěte na svatbu.‘
· 0Služebníci
vyšli na cesty a shromáždili všechny, které nalezli, zlé i dobré; a svatební
síň se naplnila stolovníky.
· 11Když král
vstoupil mezi stolovníky, spatřil tam člověka, který nebyl oblečen na svatbu.
· 2Řekl mu:
‚Příteli, jak ses sem dostal, když nejsi oblečen na svatbu?‘ On se nezmohl ani
na slovo.
· 13Tu řekl
král sloužícím: ‚Svažte mu ruce i nohy a uvrhněte ho ven do temnot; tam bude
pláč a skřípění zubů.‘
· 14Neboť mnozí
jsou pozváni, ale málokdo bude vybrán.“
· 15Tehdy
farizeové šli a radili se, jak by Ježíšovi nějakým slovem nastražili léčku. Konec citace.
Je bezpochybné, že tím králem je Bůh, který vystrojil
svatbu svému synu, tedy Pánu Ježíši.
Kdo jsou ti služebníci? Učedníci samozřejmě nechápali,
že to budou oni sami. Ano, byli to oni.Oni měli zvát na svatbu, šířit tu
radostnou zvěst o záchraně a lásce Boží. Kde? Přece prvně mezi svými, tedy
mezi židy.
A jaká bude reakce pozvaných?
Lhostejnost, vymlouvání, že nemají čas a mají jiné povinnosti. Ale král je posílí
znova a znova. Pak už nejde o vymlouvání, ale rovnou o napadení služebníků a
jejich dokonce zabíjení. A to se stalo. Mnozí z učedníků byli dokonce
popraveni, vzpomeňme si na Štěpána a mnohé další. To byly události, které se
pak po smrti Pána Ježíše a po jeho odchodu do nebe skutečně staly. Národ, který
byl nejlíp připraven na tuto Boží pravdu se zachoval hůř než někteří pohané.
Nechá to král jen tak projít? Nenechal. Použil k vykonání trestu římské vojáky
a mělo to fatální následky. Jeruzalém je zničen a židé se rozprchli po celém
tehdejším světě. V té době už asi byli všichni apoštolové mimo Jana po smrti.
A co udělal
král dál?
· 9jděte tedy na
rozcestí, a koho najdete, pozvěte na svatbu.‘
Židé pozvaní nepřijali, tak
jsou zváni všichni, koho služebníci najdou. I my bychom měli zvát.
· 10Služebníci
vyšli na cesty a shromáždili všechny, které nalezli, zlé i dobré; a svatební
síň se naplnila stolovníky.
Jací lidé byli mezi stolovníky? Přece dobří i zlí. Víte mezi křestany za ta staletí proto nebyli jen hodní lidé, ale i ti zlí.
Někdy mám pocit, že těch zlých bylo víc.
Dějiny církve jsou kruté, strašně kruté.
Když mluvím s lidmi, tak někdy uvažují jako jsem
uvažoval já. Vždyť mezi věřícími bylo a je tolik křiváků, i nacisté byli věřící
a co napáchali zla??
Dnes to chápu. Pán zve všechny, protože i zlí lidé se
někdy dokáží v prostředí křestanů změnit k lepšímu. Ale je také psáno:
Řím 12
· 17Nikomu
neodplácejte zlým za zlé. Vůči všem mějte na mysli jen dobré.
· 18Je-li možno,
pokud to záleží na vás, žijte se všemi v pokoji.
· 19Nechtějte
sami odplácet, milovaní, ale nechte místo pro Boží soud, neboť je psáno: ‚Mně
patří pomsta, já odplatím, praví Pán.‘
A král čili Bůh to na té svatební hostině vyřešil:
·
11Když král
vstoupil mezi stolovníky, spatřil tam člověka, který nebyl oblečen na svatbu.
· 12Řekl mu:
‚Příteli, jak ses sem dostal, když nejsi oblečen na svatbu?‘ On se nezmohl ani
na slovo.
· 13Tu řekl
král sloužícím: ‚Svažte mu ruce i nohy a uvrhněte ho ven do temnot; tam bude
pláč a skřípění zubů.‘
· 14Neboť mnozí
jsou pozváni, ale málokdo bude vybrán.“
Co to znamená, že nebyl oblečen na svatbu? V jiném překladu je psáno, že neměl svatební
roucho.Tady nešlo o fyzický oblek. Bůh vidí i do srdce člověka. I my sami někdy
tušíme, kdo je asi zlý podle mimiky člověka, barvy hlasu, výrazů očí., prostě
podle některých vnějších projevů. Bůh vidí mnohem dokonaleji.
Zjev 19
· ¨ 7Radujme se a
jásejme a vzdejme mu chválu; přišel den svatby Beránkovy, jeho choť se
připravila
· 8a byl jí dán
zářivě čistý kment, aby se jím oděla.“
Tím kmentem jsou spravedlivé skutky
svatých.
·
9Tehdy mi řekl:
„Piš: Blaze těm, kdo jsou pozváni na svatbu Beránkovu.“ A řekl mi: „Toto jsou
pravá slova Boží.“
Přijít na stavbu Pána Ježíše znamená mít svatební
oděv. U židů bylo i možné, že pozvaní na svatbu dostali i svatební oděv. Tento
člověk ho z nějakých důvodů neměl a neumí se ani slovně ubránit. Mlčí. nechce
se přiznat k tomu, jaký je a podle toho
také skončí.
Závěr podobenství poodhalil to, co čekalo církev. Ano, ona přibrala hodně
lidí, ale bohužel i těch zlých a podle toho dějiny církve tak vypadaly.
|
poslal karels Jak se Ježíš vyjadřuje o Zákonu? A je možné, aby se tzv. ebedské písně týkaly apoštola Pavla? Nejen na tyto otázky se pokusím nyní odpovědět.
|
poslal rudinec Pan J.Kristus sa narodil Prvého dňa prvého židovského mesiaca v roku.Ten sa volá Nísan a pripadá na náš marec apríl.Je v slove Božom aj dôkaz,že to musel byť tento deň. Exodus 40:1 A Hospodin hovoril Mojžišovi a riekol: 2 "Prvého dňa, prvého mesiaca postavíš príbytok, stán shromaždenia." Vtedy Boh vo forme oblaku zostupil do stánu zhromaždenia.Z tohto sa dá usudzovať,že Židia vyrábali stan zhromaždenia deväť mesiacov.Bol vyrobený tak,že jednotlivé části príbytku presne do seba zpadali ,tak že v jednom dni ho pri putovaní po púšti dokázali Leviti poskladať a taktiež v jednom dni i rozobrať. V podstate je to predobrazná udalosť zostúpenia Boha medzi ľudí P.J.Krista.To,že Mesiáša môžeme stotožňovať so stanom zhromaždenia je Jeho vlastný výrok:Ján 2:19 A Ježiš odpovedal a riekol im: Zborte tento chrám, a vo troch dňoch ho postavím. Dá sa to potvrdiť ešte aj tým ,že židovský rok a prvý deň prvého mesiaca musel byť mesiac vo fáze NOV. To znamená,že sa začína NOVÝ ROK.Narodením Krista sa začala nová éra v celom svete. Oslavovať narodenie Krista 25.decembra je vlastne uctievanie boha slnka Bála pretože v tom čase sa v histórii robila niekoľko- dňova oslava zimného slnovratu. Ešte jeden fakt na záver.V ev.Lukáša sa píše,že pastieri boli na poli:Lukáš 2:8 A pastieri boli v tom istom kraji nocujúc na poli a zamieňajúc sa po strážach strážili vnoci nad svojím stádom. 9 A hľa, razom sa postavil anjel Pánov vedľa nich, a sláva Pánova ich osvietila, a báli sa veľkou bázňou. 10 Ale anjel im povedal: Nebojte sa, lebo hľa, zvestujem vám velikú radosť, ktorá bude všetkému ľudu, 11 lebo narodil sa vám dnes Spasiteľ, ktorý je Kristus, Pán, v meste Dávidovom. Nechápal som prečo pastieri boli v noci pri ovciach.Až neskôr som zistil,že to bolo obdobie rodenia oviec a pastieri pomáhali novonarodeným baránkom na svet a presne v tom čase sa narodil i ten skutočný baránok Boží, Kristus. Baránky ktoré sa narodili v okolí Betlehema boli dávané bokom a po dovŕšení jedného roku odosielané do chrámu v Jeruzaléme na rannú a večernú obeť.
|
poslal ld Myslivec dal GS na čas vale a jeho věrný nohsled Wollek jej zanedlouho poté následoval. Důvodem (u Myslivce) je prý vysoký výskyt satanistů mezi návštěvníky GS (což je poněkud absurdní tvrzení - žádní skuteční satanisté se zde v současné době nevyskytují). Přežije GS tuto bezesporu zlomovou událost nebo se vnitřně rozloží a odumře až do stádia, kdy už se adminům nevyplatí nadále prodlužovat doménu a hosting?
|
poslal karels Zpracoval jsem za pomocí internetových zdrojů a také z knihy Náboženské dějiny starověkého Izraele Angeliky Berlejung tady to téma. V článku se snažím vysvětlit „proč“. Některé názory, které uvádím v článku, mi nejsou blízké. Uvádím je jenom jako vysvětlení onoho „proč“.
|
poslal Frantisek100 Vzpomínám si, že jsme rozhodně neměli tak krásné dětství
jako Greta. Když jsem byl malý, bylo všeho nedostatek. Sice už neexistovaly
potravinové lístky, ale před mlékárnou stály fronty na mléko, máslo i tvaroh a
stejně tak na maso. Ve škole nás strašili atomovou válkou. Museli jsme do školy
přinést pět igelitových sáčku, na ruce a na hlavu, k tomu gumičku a hadrový
sáček, kde bylo vše uloženo pro každého
žáka. Tyto sáčky visely u dveří na věšáku a někdy v rámci poplachu jsme si pytlíky mimo těch na hlavu i vyzkoušeli. Vím, že jediný strach
jsme měli z války. A na druhé straně nám bylo vštěpováno, že bude líp a byla nám vykreslována budoucnost růžově. A ona se ta budoucnost
opravdu lepšila.
Už nebyly takové fronty, akorát před vánocemi na pomeranče a
kakao. Já se bál o rodiče a tam ten strach nic nezměnil. Zemřeli ještě před
maturitou. Překonal jsem vše. Obrovskou
radost jsem měl z panelového bytu v malém městě, kde bylo postaveno najednou během jedné pětiletky přes sto bytů. Měli
jsme možnost dostat novomanželkou půjčku a pak odpočet na každé dítě dva tisíce
a na další čtyři tisíce. Platy se trochu zvyšovaly a ceny základních
potravin celkem neměnily. Postavila se nová škola i školka atd. Byl tu sice
strach z války a pravidelná školeni CO a pořád naděje, že bude lépe. A svým způsobem
bylo. Lidé si koupili auta, měli chatu a rekreace u Černého moře . My jsme byli skromnější. Postupně si
zařizovali byt. Když jsme koupili první koberec do obýváku, děti po něm skákaly
radostí. A stále se něco zlepšovalo. Když už děti byly skoro dospěle , pořídili
jsme barevnou televizi a později pro kluka i první počítač. Konečně jsme si
mohli pořídit i telefonní linku.
Žili
jsme stále nadějí, že bude lépe a bylo
lépe.
A podívejme na dnešní
svět dětí a mladých lidí. Jak prožívají
přítomnost??Z materiálního hlediska mají skoro všechno, ale něco tu chybí.
Mají se na co těšit? Mají naději, že bude pořád lépe? Co neustále slyší?
Svět je na pokraji ekologické katastrofy. A bohužel změny
klimatu to každým rokem navíc potvrzují. Co to pro ně znamená?
Nemají strach z toho,
co bude?
Greda naříkala na svoje dětství. K tomu neměla důvod. Žila
si jak v bavlnce. V její zemi nebyl hladomor ani válka. Ale něco se děje v
podvědomí těchto dospívajících. Co?
Vy rodiče za to můžete, vy jste špatně se chovali k Zemi. Vy
můžete za náš strach.
Není tohle důvod toho, jak se mladí lidé zapojují do
protestů. Jistě, že oni neví, jak z toho ven. Asi by si těžko zvykali na
celoživotní půst všech vymožeností, které máme dosud.
Tak jaká je naděje? Kam se to žene svět?¨
Pochopíme my dospělí naše mládež??? A budeme s ní rozumně hovořit?? A pochopí oni nás.
|
poslal JirkaB Podobenství Pána Ježíše Lk 15:1-7 končí vysvětlením: Pravímť vám, že tak jest radost v nebi nad jedním hříšníkem pokání činícím [větší,] než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteříž nepotřebují pokání.
Jednoduchý závěr, ale zaujalo mne, že i takový závěr vyvolává v různých lidech různé myšlenky, oslovuje rozdílně. Já tento závěr vnímám jako napomenutí samolibým, sebespravedlivým, kteří se povyšují nad maličkými, bídnými, nad těmi, kteří jsou daleko od Boha a v lidských očích nemají cenu a zapomínají na to, že sami stojí jen milostí. Mít soucit a lásku k těm, kteří jsou vzdálení od Boha. Mít slova naděje, odpuštění, ne slova odsouzení.
Takže ovečka, která je nalezena a je vrácena domů je důvodem radosti v nebi, i my se radujeme, když je někdo nalezen... a co těch 99 oveček, které pokání nepotřebují? Jak vnímáte tyto ovečky? Jsou to ovečky hodné chvály nebo ne? Raduje se z nich nebe?
Někteří bratři tyto ovečky vnímají jako ovečky na nesprávném místě. Já je vnímám jako ovečky na správném místě? Kde jsou?
Ovečky co nepotřebují pokání, to zní skoro rouhavě, pyšně, nepotřebují pokání... opravdu to tak musí být? Podle mne právě naopak, jsou to nejlepší ovečky, jsou to ovečky, jejichž život již nevyžaduje pokání, protože jsou plně v Kristu. Vždyť my nemáme menšího cíle než být jako On, jiného cíle není. Pokud jsme jako On, chceme být jako On, tak pak by pro nás mělo být normální, že pokání nepotřebujeme, náš normální život je život bez hříchu. Pro nás (křesťany) není normální život s hříchem, pro nás je normální být jako On. Jiné možnosti jsou vlastně znakem nevěry.
Jak vnímáte těch 99 oveček? Raduje se z nich nebe, nebo se z nich nebe neraduje?
|
poslal BohemianAnonymus Tvé oči uvidí Krále v jeho kráse, spatří i rozlehlou zemi. Izajáš 33,17
Mojžíš pak vystoupil z moábských pustin na horu Nebó, na vrchol Pisgy . . . a Hospodin mu ukázal celou zemi: Gileád až po Dan. 5. Mojžíšova 34,1
Rabínovo obrácení
Isaac Lichtenstein se narodil v roce 1825 židovským rodičům. Byl inteligentní a se vší vervou se pustil do studií. Měl jemné svědomí a židovské rituály vykonával s výjimečnou přísností. Jeho pokroky byly rychlé a již ve dvaceti letech se stal rabínem. Žil v přesvědčení, že Kristovo učení je nepřátelské jeho národu a že kvůli Němu jsou Židé všude pronásledováni.
Když mu bylo přibližně padesát let, rozhodl se, že tento problém zdokumentuje: dal se do čtení Nového zákona. Našel tam něco zcela jiného, než hledal: vírou se chopil Ježíše jako svého Spasitele. "Poznal jsem světlo," řekl, "které mne ozářilo. Porozuměl jsem, že jako v minulosti šel Bůh mých předků před nimi v oblaku aby jim ukázal pravou cestu, tak Ježíš šel před námi, aby nám připravil cestu spasení."
Po několik let zůstal rabín Lichtenstein tajným Ježíšovým učedníkem. Ale nemohlo to tak zůstat dlouho. Otevřeně vyznal Pána Ježíše jako svého Spasitele. Vysoké rabínské autority po něm žádaly, aby to odvolal. Odmítl. Pronásledování zesílilo. Přinutili ho, aby opustil zemi. Nemocen a zničen svými protivníky se uchýlil do Budapešti, kde pokračoval v hlásání dobré zvěsti spasení skrze víru v Ježíše. Zesnul pokojně v Pánu na začátku 20. století.
Krátce před svou smrtí řekl: "Už vidím zaslíbenou zemi na druhé straně řeky, Krále v jeho kráse, Ježíše Krista."
Dobrá setba 2019, čtvrtek 7. listopadu
|
poslal Willy Před časem, kdy jsem vážně zvažoval, že z Grana odejdu mi nezávisle na sobě řekli dva lidé, že mají za to, že GS pořád ještě existuje kvůli mým článkům. To nemá být chlubení, to je prostý fakt.
|
poslal Frantisek100 Vota zde působil řadu let pod jménem Tele. Měl jsem ho rád a
mám pořád. To, že se křesťanství vzdal, má nějaké příčiny.Ostatně copak křesťané
nějak prokazují, že jsou lepší. Byli po
celá staletí lepší, když židy vraždili
tím nejhorším způsobem?? Stačí se podívat na dějiny židů po dobu křesťanství a
je jasné, že křesťané se chovali příšerně. A v 20 století úplná koncentrace
zla. Proč? A nejde jen o vztah křesťanů k židům. Jak se chovali a chovají křesťané
k sobě navzájem? Jak se dokáží postavit za správné věci? Z církve českobratrské
a z bohoslovecké fakulty nám rostou neofašisté. Už to jednou bylo. Ti nejhorší
SS byli z křesťanských rodin. Kam se
ztratil Pán Ježíš? V divadle Husa
na provázku, kde někteří vědoucí jsou údajně křesťané, klidně hrají hru, kde
nahý Pán Ježíš znásilňuje muslimku. Proti se veřejně postaví největší
přestavitel katolické církve a ostatní, hlavně protestanti, mlčí. Katolický
Jidáš Halík s tím dokonce souhlasí. Když jsem se o tomto jednání zmínil v
jednou protestantském shromáždění, nikdo, vůbec nikdo se nepřidal na stranu
kardinála Duky. Jistě přece nebudou táhnout s katolíky. Takže oni i ti
nekatolíci stojí za exkrement.
Vždyť my křesťané neumíme nic jen se hádat a jeden nad druhým
dokazovat, že má lepší víru. Ala tato víra je k ničenu a není lepší než víra
pana Vota čili Telete.
Mrzí mne, že nevěří pan Vota v Ježíše, je to škoda, ale kde
jsou ve víře ostatní křesťané??
Kde jsou?? Jsou příkladem a táhnou člověka k pravému Bohu a
ke Kristu anebo vyvolávají opak??!!!!!!!!!!!
|
poslal Nepřihlášený Čeští biskupové hrozí žalobou obětem sexuálního zneužívání
|
poslal Nepřihlášený https://www.lumendelumine.cz/index.php?page=prohlaseni-katolickych-kleriku-vedcu-a-intelektualu-proti-rouhani-papeze-frantiska#mce_temp_url#
https://www.lumendelumine.cz/index.php?page=amazonsky-biskup-demaskuje-pohanske-ritualy-ve-vatikanu #mce_temp_url#
https://www.tedeum.cz/2019/10/21/pohorslive-sosky-z-amazonske-synody-skoncily-v-tibere-video/ #mce_temp_url#
|
poslal oko Já jsem Hospodin a jiného není.
Formuji světlo a tvořím tmu, činím pokoj a tvořím zlé; já, Hospodin, činím toto všechno.(Iz 45,6-7)
|
poslal myslivec Patří tento diskutující na křesťanský web!?
Vota:
|
poslal karels Glosa je ve středověké literatuře a v exegezi poznámka na okraji nebo uvnitř textu, jejímž úkolem je blíže objasnit nebo upřesnit význam nesnadno pochopitelné pasáže či slova. Glosované rukopisy Bible existovaly již od dob Karla Velikého, ale první opravdu systematickou úplnou glosu vytvořil Anselm z Laonu (+ 1117) a jeho bratr Radulf (+ 1131/1133). Jejich dílo se nazývá obvykle Glossa ordinaria a mělo velký vliv na veškerou pozdější exegezi Bible. Velmi často byla tato glosa tištěna spolu s Vulgátou (latinskou Biblí).
|
poslal Nepřihlášený
|
|
|