poslal Nepřihlášený Kampaň „Od mínusu k plusu“
Vize „Od mínusu k plusu“
Počátkem 90. let minulého století dostal evangelista Reinhard Bonnke od Boha vizi oslovit poselstvím evangelia každou domácnost na světě. Vznikla brožura, která evangelium jasně a srozumitelně prezentovala a začaly přípravné práce na logistice, organizaci a církevní mobilizaci. Kampaně „Od mínusu k plusu“ proběhly ve Velké Británii, německy mluvících zemích a ve Skandinávii. Později kampaně proběhly v Singapuru, Hong Kongu a části Spojených států. Jen pro přibližnou představu o náročnosti těchto národních programů – ve Velké Británii bylo v kampani zapojeno 15 000 místních církví a jen první týden po distribuci brožur do domácností se do centra CfaN vrátilo více než 70 000 odpovědních karet , které byly předány místním církvím.
DVD „Od mínusu k plusu“
V České republice neplánujeme provést celonárodní kampaň najednou, ale chceme umožnit místním církvím, aby udělaly městskou nebo regionální kampaň. Tak můžeme postupně zasáhnout celou republiku. Další změnou je nové médium – místo brožury vzniklo DVD. Reihard Bonnke a Daniel Kolenda připravili prezentaci evangelia formou filmových klipů.
Obsah DVD „Od mínusu k plusu“
- evangelizační klip s poselstvím o lidské bídě, Boží lásce a řešení lidského problému skrze Ježíše; klip je zakončen
výzvou k přijetí Pána Ježíše Krista.
- klip o Boží uzdravující moci – tři zdokumentovaná svědectví
- klip „Otázky, na které jste se chtěli zeptat“ (Proč Bůh dopouští války? Je Ježíš jedinou cestou k Bohu? apod.)
Jednotlivé klipy jsou dlouhé 10 – 15 min. Celková délka DVD je cca 40 min. DVD má kvalitní český dabing. Obal bude
mít plnobarevný potisk s adresou na vaši církev (církve). Součástí balení je odpovědní karta. V případě vážného zájmu
o kampaň zašleme na požádání vašemu sboru pracovní verzi DVD.
Propojení na vaši církev
- v rámci evangelizačního klipu je uveden odkaz na web www.OdMinusuKplusu.cz – jeho podstatnou součástí budou adresy na církve zúčastněné v kampani (viz dále)
- na zadní straně obalu bude uvedena adresa vaší církve
- vaše církev (církve) vloží do obalu vlastní informační leták (viz dále)
Cena DVD
Cena DVD pro městské kampaně (minimální odběr 5 000 ks) činí 10 Kč (plus DPH). Cena DVD zahrnuje veškeré výrobní a produkční náklady, včetně autorských poplatků. Cena nezahrnuje náklady na dopravu po ČR, distribuci DVD do schránek, tisk doprovodného materiálu (prezentace vaší církve – viz dále).
Odpovědní karta (často označovaná jako „karta rozhodnutí“) byla součástí brožury. Sloužila k vyznačení osobního rozhodnutí pro Pána Ježíše Krista, vyplnění kontaktní adresy a žádosti o kontakt na místní společenství. F-nadace a její příspěvek F-nadace je dlouhodobým partnerem CfaN v České republice. Kampaň „Od mínusu k plusu“ podporuje poskytnutím prostředků na nákup DVD. Výše příspěvku v případě schválení grantu činí 25 % ceny DVD (vč. obalu) v případech hodných zvláštního zřetele (např. studentský sbor, rozsáhlé území) až 50 %. Celková výše příspěvku není omezena. Na příspěvek není právní nárok. Kampaně je možné se účastnit i bez žádosti o příspěvek (informace u F-nadace).
Městská kampaň
Kampaň bude zaměřena na plošnou distribuci DVD v rámci územního celku. Územním celkem je obec, město nebo městská část, která má vlastní samosprávu nebo samostatné katastrální území. Na kampani v rámci jednoho územního celku se může podílet více církví.
Web – podpora kampaně
Kampaň bude mít zázemí ve webové stránce www.OdMinusuKplusu.cz – tato webová stránka bude obsahovat:
- kontakty na církve ve městech, kde bude kampaň probíhat
- formulář pro zaslání brožury následné péče
- diskusní fórum – otázky a odpovědi
- žádost o osobní radu/setkání
- svědectví
Materiály následné péče
Brožura „Ultimate Plus“ („Jedinečné plus“) je součástí evangelizační kampaně (resp. Daniel Kolenda na ní odkazuje jako na následný materiál). V brožuře jsou poskytnuty základní instrukce pro život znovuzrozeného člověka – jak se modlit, jak číst Slovo Boží, jak si najít církev atd.
Metodická a duchovní podpora CfaN
Pracovní setkání
11. 3. 2011 se uskuteční pracovní setkání s Rev. Siegfried Tomaszewskim pro pastory a vedoucí církví, které se kampaně chtějí zúčastnit. Toto setkání považujeme za velmi důležité a očekáváme, že ho navštíví zástupci všech zájemců o kampaň.
Evangelizační seminář
Rev. Tomaszewski bude hlavním řečníkem na evangelizačním semináři, který bude zaměřen na budování a motivování křesťanů k efektivnímu zapojení do evangelizace a konkrétně do této kampaně Doporučujeme pozvat na tento seminář minimálně klíčové dobrovolníky sboru a předpokládané členy týmu. Žádosti budou směřovány podle PSČ na konkrétní místní sbory. Běžná cena brožury činí 39 Kč, avšak při minimálním odběru 100 ks v rámci kampaně bude cena 13 Kč (plus DPH). Nákup této brožury není nutnou podmínkou, nicméně vyplývá z logiky věci. Je však přípustné po dohodě nahradit tuto brožuru jiným materiálem následné péče. Rev. Tomaszewski je dlouholetým blízkým spolupracovníkem Reinharda Bonnkeho. V devadesátých letech byl hlavním koordinátorem národních programů „Od mínusu k plusu” v německy mluvících zemích a ve Skandinávii. Pro bližší informace o pracovním setkání pište na bsipek@cfan.org
Seminář proběhne 12. 3. 2011, 10 – 16 hod, v prostorách Slova života, Novobranská 4, Brno. Vstup je volný, není třeba se předem hlásit.
Právní aspekty
Církev zajistí naplnění požadavků zákona 101/2000 Sb. o Ochraně osobních údajů. Církev zajistí proškolení k roznášce DVD – pravidla vystupování, řešení obtížných situací. Materiály nebudou v žádném případě distribuovány do schránek, kde je vyznačeno, že adresát nestojí o reklamu
Zpracování projektu kampaně „Od mínusu k plusu“
Základní podmínkou udělení grantu je kvalitní projekt kampaně, který by měl minimálně obsahovat
1. Úvod
a. Napište vlastními slovy, proč chcete provádět kampaň, charakteristiku vaší církve, vaše vize a plány pro další
období, jaké máte zkušenosti s evangelizačními kampaněmi apod.
b. Kalendář sboru – přiložte kalendář sborových akcí na období pěti měsíců před plánovaným termínem distribuce
DVD a pěti měsíců potom.
c. Způsob financování kampaně – kolik DVD chcete distribuovat, jakým způsobem zajistíte financování (sbírky,
fundraising apod).
2. Příprava
Popište, jakým způsobem se na kampaň budete připravovat, jak budete informovat a motivovat členy sboru.
Vytvoření týmů - uveďte vždy jméno odpovědné osoby, kontakt a plánované činnosti.
i. Hlavní koordinátor (komunikuje s jednotlivými týmy a s F-nadací)
ii. Modlitební tým (modlitební a postní stráže, řetězce apod.)
iii. Motivační tým (komunikace se sborem, jednotlivými skupinami…)
iv. Tým strategického plánování (časování kampaně, plánování jednotlivých kroků a koordinace práce dalších
týmů)
v. Organizační tým – logistika, zajištění lidských zdrojů na roznášku DVD
vi. Finanční řízení – fundraising, sbírky
3. Distribuce
Popište, jak bude DVD distribuováno. Distribuce je možná skrze členy církve nebo skrze jiné zodpovědné a motivované věřící. Distribuce prostřednictvím pošty event. jiných komerčních distribučních společností je nepřípustná. Instrukce budou dodány s dostatečným časovým předstihem. Toto není výslovný požadavek zákona, protože DVD není reklamní prostředek směřující ke koupi zboží či služby, přesto to považujeme za správné a slušné. Jedná se o minimální obsah, můžete doplnit i další informace. Tento metodický pokyn byl zpracován na základě poznatků a zkušeností získaných od pracovníků CfaN, kteří se kampaně zúčastnili v 90. letech minulého století. Uvědomujeme si však, že doba se posunula o 20 let, a také to, že země střední Evropy mají svá specifika. Berte tedy tyto instrukce jako podnět k diskuzi, jak zajistit nejlepší metodiku plošné kampaně při vědomí slov žalmisty – „Nestaví-li dům Hospodin, nadarmo se namáhají stavitelé…“ Buďte věcní a struční – rozsah maximálně 500 slov. Při uvažování o množství distribuovaných DVD počítejte s přibližným průměrem 2,5 osob na domácnost. Vydělte tedy množství obyvatel vašeho územního celku číslem 2,5 a dostanete očekávané množství domácností. Přesný počet schránek v rámci poštovního obvodu lze zjistit na místní poště, která má informace o celkovém množství schránek i o množství schránek označených „Nechci žádnou reklamu“. K rozhodnutí došlo na základě opakované špatné zkušenosti s využitím služeb pro plošnou distribuci materiálů. Pokud se chcete kampaně zúčastnit, ale distribuce vám připadá náročná, doporučujeme zvážit zmenšení území, které chcete zasáhnout.
4. Následná péče
Tuto fázi kampaně považujeme za klíčovou.
a. Práce s odpovědními kartami, požadavky skrze web
i. Jak budete odpovídat na e-maily, SMS, dopisy? Jak zajistíte návštěvy/setkání se zájemci – kolik dotazů/reakcí/odpovědních karet očekáváte, kolik budete mít dobrovolníků na jejich vyřízení apod.? Jaké mají dobrovolníci zkušenosti s péčí o hledající a nově věřící, jaký tréninkový program pro dobrovolníky v této oblasti máte nebo připravujete?
b. Krátkodobý plán následné péče – období cca tří měsíců
i. Doprovodné programy (Alfa kurzy, evangelizační akce s domácím nebo hostujícím evangelistou, koncerty, speciální akce pro mládež apod.)
ii. Přizpůsobení sborového programu – jaká budou témata kázání, instrukce pro tým uvaděčů a poradců apod.
c. Dlouhodobý program pro hledající – období 12 – 24 měsíců
i. Systém rozesílání zpráv a pozvánek v období 12 – 24 měsíců následujících po kampani
ii. Co chcete v tomto období dělat pro hledající?
Uzávěrka výběrového řízení
Přihlášky do výběrového řízení posílejte do 3. 4. 2011 ve formátu .doc, .docx nebo .pdf na adresu granty2011@f-nadace.cz. Podmínkou udělení grantu je kvalitní zpracování žádosti dle instrukcí. Buďte připraveni na to, že v průběhu dubna budete požádáni o vysvětlení vašeho záměru či o jeho doplnění. Součástí rozhodnutí o přidělení grantu bude i ústní část výběrového řízení, která proběhne nejpozději do 15. 5. 2011.
Schválení grantu
Do 31. 5. 2011 budete vyrozuměni o výsledku vaší žádosti. V případě schválení budete vyzváni, abyste nejpozději do 30. 6. 2011 složili zálohu na lisování DVD a tisk obalů, včetně dodání vašich kontaktních údajů.
F-nadace zajistí výrobu DVD a tisk obalů a jejich dodání nejpozději do 31. 8. 2011.
Doprovodný materiál
Součástí distribuovaných materiálů bude DVD, odpovědní karta a jeden kontaktní leták v rozsahu jednoho listu (dvě
strany). Tento kontaktní leták může obsahovat:
a. Informace a kontakty na vaši církev.
b. Informace o následných programech, které připravujete pro hledající.
Termín předání podkladů: do 30. 6. 2011. Náklady na tisk kontaktního letáku hradí církev.
Distribuci považujeme za méně náročnou část projektu, zkoušku zatížení a ochoty dobrovolníků a přípravu na náročnější fázi následné péče. V rámci výběrového řízení budou posuzovány pečlivě jednotlivé body vašeho projektu kampaně. Zvláštní zřetel bude kladen na program následné péče. Konkrétně je velmi důležité popsat, jak bude probíhat metodika získávání kontaktů, jakým způsobem budou lidé kontaktování – kdy a jaké zprávy/pozvánky budou lidem zasílány. V rámci doprovodných programů je volba evangelisty plně na vaší církvi. Dle možností mohou sloužit i někteří členové týmu CfaN. Uvažujeme nad pozváním Jean Neal, která může osobně vyprávět své svědectví o 25 letech na vozíku a zázračném Božím uzdravení. Církve se budou podílet na cestovních nákladech hostů. Doplnění se týká ideové části programu, nikoliv administrativní části žádosti – dbejte, prosím, na formální správnost žádosti. Výroba DVD a tisk obalů bude zajištěna u E-R-Productions GmbH, výhradního vydavatele materiálů R. Bonnkeho a CfaN. Maximální formát letáku bude takový, aby se leták dal vložit do obalu DVD. Prezentace výsledků kampaně. Církev zajistí zpracování údajů v minimálním rozsahu uvádějícím: počet distribuovaných DVD, počet získaných odpovědních karet, počet DVD, které se nepodařilo doručit a důvod nedoručení, přehled o způsobu kontaktování osob, které poskytly kontaktní údaje. Jsou vítána svědectví jednotlivců zasažených kampaní.
Kontakt - Oľga Cajchanová, olga.cajchanova@f-nadace.cz, 774 077 753