Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Kristýna.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 11, článků celkem: 16727, komentáře < 7 dní: 488, komentářů celkem: 435556, adminů: 60, uživatelů: 5259  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 227 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Danny42
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
119505346
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Umírá na kříži Bůh?
Vloženo Pátek, 23. září 2011 @ 17:44:05 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Karels

Jedním z argumentů, které nám pokládají nekřesťané, ať už nevěřící či jinověrci, je: „Vy křesťané tvrdíte, že je Ježíš Bůh. Jak tedy mohl na kříži zemřít Bůh? Vždyť Bůh je nesmrtelný. Tím pádem nemůže být Ježíš Bůh.“

Problém celé argumentace spočívá v tom, že slovo Bůh, latinsky Deus, řecky Θεος, hebrejsky אלהים [Elohim] alespoň v biblickém předivu vztahů mezi jednotlivými slovy neznamená automaticky nesmrtelnou bytost, nýbrž má význam autority!

Snad proto je často ve Svatých textech Bible řečeno „tvůj Bůh“, „náš Bůh“, „váš Bůh“, „jejich Bůh“, „můj Bůh“, „Bůh pro“, což u onoho nevyslovitelného jména יהוה které se překládá v našem překladu výrazem Hospodin, takto není možné a snad ani nejde. Bůh אלהים [Elohim] ve vztahu k někomu, Autorita ve vztahu k někomu či něčemu.   

Jako důkaz nám může posloužit tento biblický text: „On bude mluvit k lidu za tebe, on bude tobě ústy a ty budeš jemu Bohem.“ (Bible, Exodus 4:16) Řeč je tady o Mojžíšovi a Áronovi. Mojžíš má být Bohem אלהים [Elohim] pro svého bratra Árona, jinak řečeno, Mojžíš má být autoritou svému bratru.  

Dalším textem k našemu tématu je: „Hospodin řekl Mojžíšovi: Pohleď, ustanovil jsem tě, abys byl pro faraóna Bohem, a Áron, tvůj bratr, bude tvým prorokem.“ (Bible, Exodus 7:1) Jinak řečeno, Mojžíš se měl stát autoritou pro faraóna. Vůbec to ale neznamená, že se Mojžíš stal v okamžiku této Hospodinovy řeči nesmrtelný! Pokud chápeme slovo Bůh jako nesmrtelnou bytost, potom na tyhle biblické texty musíme koukat jako „tele na nová vrata“.

Bůh a nesmrtelnost? Nadto, pokud bychom spojovali slovo Bůh a nesmrtelnost, jakýpak by měl význam biblický text, který píše apoštol Pavel ve svém listu Timoteovi:

„Vyzývám tě před Bohem, který dává všemu život…  … On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět...“ (Bible, list Timoteovi 6:13-16)


Z tohoto textu se dají odvodit přinejmenším dva závěry:

1. Výše uvedený biblický text se musí týkat jedině Boha Otce, netýká se Ježíše Krista. (vždyť Ježíše viděly zástupy, o Bohu Otci však apoštol Pavel píše: „jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět“)

2. Pokud by atribut „nesmrtelnosti“ byl automaticky vlastností spojenou se slovem Bůh, proč by to náš milý bratr Pavel připomínal v tomto listu Timoteovi? Nebylo by to nadbytečné?

Bůh jednoduše znamená Autoritu. V naznačeném výkladu lze chápat například tento biblický text z Desatera:

„Já jsem Hospodin, tvůj Bůh.“ (Bible, Exodus 20:2) – „Já jsem Hospodin, tvá Autorita.“

S pojmem nesmrtelnosti nebo věčnosti je spojen onen nevyslovitelný tetragram – יהוה když je řečeno: „Bůh řekl Mojžíšovi: JSEM, KTERÝ JSEM. A pokračoval: Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“ (Bible, Exodus 3:14)

Závěr: zemřel na kříži Bůh? Toť otázka; je to bič, který jsme si jako křesťané na sebe upletli my sami, pokud připustíme, že slovo Bůh je spojeno neodmyslitelně s nesmrtelností.[1] Je to moje přesvědčení, že na kříží umírá nejenom Ježíš jako člověk, ale i Ježíš jako Bůh, Boží syn. Vere Deus vere homo. Jako důkaz mi posloužila argumentace v mém článku. Možná se v tomto ohledu vzdaluji křesťanské tradici, ale jako evangelikální křesťan nebo-li protestant se držím zásady „sola scriptura“.


Poznámky:

1. Pochopitelně teď už nad Pánem Ježíšem nemá smrt moci, Pán Ježíš je nyní nesmrtelný, věčný, respektive je to možné jenom díky Bohu Otci.


"Umírá na kříži Bůh?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Umírá na kříži Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 23. září 2011 @ 20:25:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Umírá na kříži Bůh? 

ano, Boh na kríži zomiera...

smrť nie je koniec, ale smrť je odlúčenie od Boha...

jehovisti a komunisti tvrdia že po našej smrti je všetkému koniec, prestane naše bytie...ale to je blbosť...
Ježiš zomrel a to neznamená že prestal existovať ale zostúl do záhrobia (aj tam ako mŕtvy existova) a kázal evanjelium a na tretí deň vstal z mŕtvych...

  Pretože aj Kristus umrel raz za hriechy, spravodlivý za nespravodlivých, aby vás priviedol k Bohu. Telesne bol usmrtený, ale oživený Duchom,
19  v ktorom zostúpil a kázal väzneným duchom,

1 Peter 3:18



Re: Umírá na kříži Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 23. září 2011 @ 22:58:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jsem si ten článek přečetl opakovaně a nějak mi uniká, v čem se jako vzdaluješ křesťanské tradici. 3. ekumenický koncil označil Ježíšovu matku za Theotokoc, čímž vlastně pověděl, že porodila nejen člověka, ale jednotu božství a lidství. Lze tedy povědět, že Bůh se narodil, i když samozřejmě mluvíme o o "bohočlověku." Další kocily pak už jen upřesňovali tuto nauku - 4. říká, že v Kristu jsou dvě přirozenosti (lidská je soupodstatná s námi, božská s Otcem. Současně tvrdí, že u Ježíše mluvíme o jedné osobě. 5. pak vlastně říká to, co ty v článku, pokud jsem tě tedy dobře pochopil. Šestý tuto nauku potvrzuje rozvinutím nauky o dvou vůlích a sedmý pak objasňuje oprávněnost ikon Krista.

Docela by mě zajímalo, jak by ale ti, kteří odmítají Marii označit za Bohorodici/Bohorodičku (Theotokos) mohou současně souhlasit s tvým článkem! Nebylo-li totiž zrození, nebylo ani smrti.



Re: Umírá na kříži Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 24. září 2011 @ 07:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stojíme-li na Písmu, pak jediný titul Marie v souvislosti s porodem Ježíše, je "matka Pána".



Re: Umírá na kříži Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 24. září 2011 @ 13:13:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
padla otázka :Umírá na kříži Bůh ?

k správnej odpovedi sa dopracujeme tým, že sa pokúsime definovať pojem ,,smrť,,

ak je smrť koniec bytia, zánik osobnosti, tak ako tomu veria jehovisti a komunisti, tak v tom prípade Boh nemôže zomrieť...

ak je smrť odlúčenie od Boha, alebo iný spôsob existencie, tak Boh (Ježiš) mohol zomrieť...s tým súvisí aj otázka nesmrteľnosti duše...

aký je Váš názor?

ivanp



Re: Umírá na kříži Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 24. září 2011 @ 14:19:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ano, na kříži zemřel bůh, ten jednorozený:

Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný bůh (var. syn), který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl. (J 1,18)






Re: Umírá na kříži Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 24. září 2011 @ 19:57:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že o "bič" vůbec nejde. Na kříži umíral Bůh v lidském těle
"1 Timoteovi 3:16  A v pravdě velikéť jest tajemství zbožnosti, že Bůh zjeven jest v těle, ospravedlněn v Duchu, ukázal se andělům, kázán jest pohanům, uvěřeno jemu na světě, vzhůru přijat jest ve slávu."

Možná to co teď napíši, někteří nestráví, ale já se domnívám, že ve SZ všude kde Bůh jednal s člověkem či lidmi šlo o P. Ježíše. Boha Otce nikdo nikdy neviděl, ale Syn byl vždy prostředníkem. A že měl stejné vlastnosti jako Otec, o tom není pochyb, stačí číst Daniele a Zjevení. On byl ten Melchisedek, o kterém mluví epištola k Židům

Genesis 14:18  Melchisedech také král Sálem, vynesl chléb a víno; a ten byl kněz Boha silného nejvyššího.
Židům 7:1  Nebo ten Melchisedech byl král Sálem, kněz Boha nejvyššího, kterýž vyšel v cestu Abrahamovi, navracujícímu se od pobití králů, a dal jemu požehnání.
2  Kterémužto Abraham i desátek dal ze všeho. Kterýž nejprvé vykládá se král spravedlnosti, potom pak i král Sálem, to jest král pokoje,
3  Bez otce, bez matky, bez rodu, ani počátku dnů, ani skonání života nemaje, ale připodobněn jsa Synu Božímu, zůstává knězem věčně.
4  Pohleďtež tedy, kteraký ten byl, jemuž i desátky z kořistí dal Abraham patriarcha.
5  A ješto ti, kteříž jsou z synů Léví kněžství přijímající, přikázaní mají desátky bráti od lidu podle Zákona, to jest od bratří svých, ačkoli pošlých z bedr Abrahamových,
6  Tento pak, jehož rod není počten mezi nimi, desátky vzal od Abrahama, a tomu, kterýž měl zaslíbení, požehnání dal.
7  A jistě beze všeho odporu menší od většího požehnání béře.
rastan



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy