Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 184, komentářů celkem: 429725, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 570 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
oko
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116618120
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Immanueli – vidíš nás ?
Vloženo Neděle, 23. prosinec 2001 @ 07:12:42 CET Vložil: Stepan

Kázání poslal Nepřihlášený

Iz. 7:14 „ Protož sám Pán, dá vám znamení: Aj , panna počne a porodí syna, a nazve jeho jméno Immanuel“ . Tato slova zazněla asi 730 let př.Krist. do určité situace. O co tenkrát šlo ?


Nešťastný příběh Achasův je popsán v 2 Král.16: 1 – 20. Nejprve a) chodil cestou králů Izraelských – nečinil co by bylo dobré před Hospodinem


b) obětoval svého syna Molochovi ( ohni) z loajality k Assyrské říši 2 Kral.16: 3


c) Protože aktivně udržoval přátelství s rodící se assyrskou expanzí, vytáhli proti němu Rezin a Pekach. Chtěli, aby se k nim přidal.


d) 2 Král. 16: 7 Achas posílá v nouzi služebníky za Tiglatfalazarem II. s chrámovým pokladem 2 Král.16: 8 a se slovy Služebník tvůj a syn tvůj jsem , přitáhni a vysvoboď mě z ruky ...“ v. 9 – král ho vysvobodil, ale současně tím vznikla spoušť na Efraimově uzemí. Mnoho lidí bylo odvlečeno do assyrie a naplnila se slova Iz. v 7:18 – 25, kdy budou moci jíst jen samou smetanu i když bude mít člověk sotva kravičku nebo dvě ovce, protože zem bude vylidněna a bude na to sám.


Když se Achas dozvěděl o zrádném obléhání Rezina a Pekacha, tak se začal, spolu s lidem bát i když Hospodin způsobil, že v boji neprohráli.


Do této situace, kdy rozpolcený Achas odmítá komunikovat s Bohem ( Iz. 10 – 14 ) přichází Izaiáš a prorokuje o Immanueli, tedy o Bohu, který chce být s nimi, který chce být s námi.


POZN.1 I dnes si naše západní společnost říká křesťanská a přitom význam tohoto slova a stavu nevyjadřuje. Je mimo a činí to co je zlého před Boží tváří. Člověk je buď zahleděný do sebe pro množství majetku a Boha nepotřebuje nebo trpí a Boha obviňuje ze svého stavu. Člověk odmítá s Bohem komunikovat i tím, že si vymyslel Vánoce, ale co víc, ještě z nich udělal „chrám spotřeby“ – oni živého Ježíše nepotřebují tak jako nepotřeboval Boha i Achas.


POZN.2


I když král nechtěl znamení, byl vystrašený a plný výtek vůči Bohu


.Přesto i pro něj platilo slovo proroctví o tom, že Bůh je s nimi a bude s nimi. Bůh za námi přichází v osobě Ježíše Krista nezávisle na tom co si o tom myslíme, zda Jej akceptujeme či ne ! Je to o Boží lásce, kterou dnešní člověk nepěstuje.


Když už Vánoce, tak pak zvěst o spasení ! Je potřeba začít s Bohem počítat a lidem bude líp . Ne vždy po materiální stránce, ne vždy po zdravotní stránce, ale zcela jistě z hlediska klidu a pokoje. O tom mluví Iz. v 8 kap. kdy rozvádí blahodárné účinky zaslíbené Boží přítomnosti v našich životech


Protože Bůh byl lidskou humánní společností vyřazen na okraj zájmu, žene se vlna otroctví a poroby vládce tohoto světa přes celou planetu . Ti kdo si to uvědomí vykřiknou v zoufalé touze po spáse „ Ó Immanueli“


Když už Vánoce, tak máme vyjít Bohu Stvořiteli a Spasiteli naproti ! On svůj díl cesty za námi ušel. Byl to neskonale delší díl. On nejde jen polovinu cesty, ON přichází až za námi a nám stačí obrazně řečeno udělat ten poslední krok – přijmout Jeho zjevenou lásku.


Když už Vánoce, tak Bůh je i náš Spasitel – těch , kteří nejsou ze Židů . Iz. 8: 9. Je zde výzva, aby ostatní národy sledovali jak jedná Hospodin se svým lidem, protože v zaslíbeném Immanuelovi přijde Bůh za každým člověkem. „ ....... ( nýbrž pozorujte všichni v daleké zemi) .....“ Díky Pánu za to !


Když už Vánoce, tak nové rozhodnutí spoléhat na Boha . Iz.8:13 „ Hospodina zástupů samého posvěcujte : on budiž bázeň vaše i strach váš“ Lidi se bojí jeden druhého. Nejen na ulici , ale i v zaměstnání. Vládnou nerovné a nečisté vztahy. Boha se vůbec nebojí – vždyť ho vyměnili za „chrám spotřeby“ resp. za někoho nebo něco jiného . „Sladobolná“ bázeň přichází jen jednou za rok na půlnoční mši. Říkejme lidem , že Vánoce jsou proto, aby si uvědomili kdo má být jejich autoritou.


Závěr


Immanueli – vidíš nás ? Náš úkol je očekávat na Hospodina – ne s rukama v klíně, ale při práci na Boží roli. Iz.8:17“ Pročež očekávati budu na Hospodina, kterýž skryl tvář svou od domu Jákobova;na něj pravím, budu čekati“


Mnozí křesťané se příliš zapletli se světským stylem života. Iz. 8:15 říká, že se mnozí „ ….urazí a padnou, a potříni budou, aneb zapletou se, popadeni budou (do léčky)“


Když už Vánoce – pak nepadněme do léčky sladobolu


a formalismu. Jděme ke Kristu, naší spáse. I letošní svátky vánoční nám mají co říci a mají nás čím oslovit !


Krispus


"Immanueli – vidíš nás ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy