|
Právě je 552 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116606751 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální mniši
Vloženo Sobota, 20. prosinec 2014 @ 17:12:32 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Není to žádná novinka. Nejsou-li kvalitní mniši – nemohou být
kvalitní biskupové. Ovšem v žádné autokefální církvi tento problém
nedosahuje takových rozměrů jako v naší církvi.
Podívejme se třeba na pražskou eparchii. V současné době zde máme:
1) (čerstvý import) rozvedeného igumena Michala (nově zvoleného eparchiálním biskupem),
2) nedávno rozvedeného archimandritu Doroteje (Olšany),
3) igumena Onufrije (Loděnice)
4) igumena Damiána
5) igumena Štefana (Mladá Boleslav)
6) archimandritu Marka (správce eparchie, předsedu duchovního soudu…)
A to je všechno! Přičemž si dovolím dodat ryze osobní názor, že minimálně jeden z tohoto seznamu je ostudou pravoslavné církve.
Igumena Štefana ani trochu neznám, proto ho ponechám stranou.
Mniši
číslo 1), 2), 4) a 6), pokud je mi známo, nikdy nežili dlouhodobě v
normálním monastýru a tedy o mnišství z praktického hlediska nevědí
vůbec nic. Neprocházeli etapou „poslušanija“, neučili se léta mnišskému
životu v monastýru, jak by to správně mělo být… Ale prostě rychle
přijali postřih a hurá – máme mnicha.
Poněkud to připomíná koupené
diplomy na pozadí prázdné hlavy. Nebo třeba lidi, co se podívají na
nějaká kung-fu videa na youtube nebo DVD, pár měsíců to zkoušejí
napodobovat a pak si hrají na mistry, zatímco obvykle, pokud člověk chce
alespoň částečně něco umět, se kung-fu studuje mnohá léta – denně po
boku zkušeného mistra. Dlouhá léta – denně po boku zkušeného mistra! Je
snad čínský tělocvik méně náročné umění něž pravoslavné mnišství? Soudě
dle naší církve – asi ano…
Dokonce i bývalý metropolita Kryštof byl
rozvedený. Vladyka Jáchym sice v monastýru žil (a vůbec bych si
nedovolil ho zpochybňovat jako mnicha), ale zase nemá kvalitní
teologické vzdělání, bez čehož biskupem člověk prostě být nemůže.
Není zázrak, že církev s takovým materiálem ještě vůbec existuje?
Stát se mnichem je velmi snadné, ale BÝT mnichem snadné není. Klade to velké nároky na život – vnější i vnitřní.
A nestačí, aby někdo předstíral, že je mnichem, nýbrž je třeba mnichem
skutečně být. Člověk může obelhávat okolí, dokonce i sebe sama, ale
nikdy neobelže Boha.
Kde takto vezmeme alespoň průměrné biskupy? https://krizevcirkvi.wordpress.com/
|
Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální mniši (Skóre: 1) Vložil: Shaloman v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 17:16:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Do dění v pravoslavné církvi nevidím. Ale napadlo mě, že pokud budou představitelé této církve užívat tituly jako Jeho Vysokopřeosvícenost a podobně, něco je špatně. Představte si tu situaci, potkají se dva: Já jsem Ježíš. Já jsem Jeho Vysokopřeosvícenost. K tradici mám respekt, ale tohle mi prostě přijde trochu mimo... |
Re: Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální mniši (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 18:40:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Osvícenost" , je predikát pro Ruskou aristokracii.Něco jako u nás , pro panské a knížecí a hraběcí rody - "jasnost". |
]
Re: Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální mniši (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 18:51:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pánu by se dal přiřadit tím samým způsobem predikát " Vysokopřeveličenstvo", neboť On je Král králů a Pán pánů. |
]
Re: Re: Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální mniši (Skóre: 1) Vložil: Shaloman v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 19:15:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, souhlasím, Ježíš je Král králů a Pán pánů. O tom není pochyb. Zda sedí přívlastky k těm církevním představitelům, to tedy nevím... Docela bych se toho bál... Upřímně, když je vidím, obtěžkané masivními řetězy, kříži, říkám si, že to musí být obrovské břemeno. A nikoliv jen fyzické, jestli mi rozumíte.
|
]
Re: Re: Re: Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální m (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 20:42:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, jistě si rozumíme.To víš , ta břemena a řetězy, to bude i tíhou těch"historických tradic". Dnes již ale nejsme ve středověku, ani na maškarní . A jsem si jist, že ten vytvořený predikt dnes nemusí ani ten, který je jím ( podle tradice ) oslovován..Přesto že chápu to, že my křesťané jsme královské kněžstvo.Proto nikoho nenazýváme, mistře , nebo otče. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normál (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 06. leden 2015 @ 09:52:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdy jste nikoho na této zemi nenazval otcem, mistrem, učitelem nebo učitelkou ? Jak jste těm všem lidem tedy říkal ? |
]
|
|
Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální mniši (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 06. leden 2015 @ 09:49:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nejsou-li kvalitní mniši – nemohou být kvalitní biskupové. Ovšem v žádné autokefální církvi tento problém nedosahuje takových rozměrů jako v naší církvi.
To je moc šikovně postavená věta. Která v podstatě říká že celé pravoslaví je špatné jen to naše ještě o něco horší. Zajímavé je že autor ani neskrývá fakt že ty které nekritizuje nezná a přitom se cítí být povolán k tomu aby posuzoval jejich kvalitu a kvalifikaci. Jediné čemu opravdu nerozumím je proč si myká, když mluví o našich pravoslavných bratrech a sestrách a o našich společných církevních otcích ? |
|
|
Re: Základní problém československé pravoslavné církve – chybí normální mniši (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 06. leden 2015 @ 09:55:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Co se mne týče tak bych s chutí políbil ruce kterémukoliv z těchto církevních otců, kdyby o to stál a nezanevřel bych na pravoslaví ani v tom případě kdyby odmítnutí zdůvodnil tím že jsem odporný rozkolník a odpadlík od jediné a pravé pravoslavné víry. |
|
|
|
|