 |
Zaznamenali jsme 113133884 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Z internetu: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu?
Vloženo Středa, 30. březen 2016 @ 10:49:40 CEST Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený
O díle P. Jana Pouče „Náš letopočet a král Herodes“
V předmluvách Bible se běžně
dočteme, že náš letopočet je chybný, protože Dionysius Exiguus, úředník
římské kurie, který roku 532 zavedl, aby se do úředních listin
připisovalo anni Domini nostri Jesu Christi, tedy léta Páně, se
měl při určení Ježíšova narození dopustit chyby. Toto tvrzení, které
nebývá podrobněji odůvodňováno, se v různých obměnách uvádí od 19.
století a bývá doplňováno různým datováním, které klade Ježíšovo
narození o 4, 6, 7 či 9 let dříve. Již různost těchto dodatečných datací
ukazuje, že domnělá Dionysiova chyba se předpokládá, nikoli dokládá, a
neuvádí se dokonce ani, v čem spočívá. Jsou to pouhé hypotézy, tedy
pokusy určit zpětně datum Ježíšova narození vytvářením umělé spojitosti
mezi zmínkou o hvězdě, kterou spatřili mudrcové, jak zaznamenal
evangelista Matouš, a nějakým astronomickým úkazem, který je zpětně
dohledáván. Za tím účelem se mluví o konjunkci planet v roce 7 před n.
l. a jako údajný rok Ježíšova narození se uvádí rok 6 či 7 před n.l.
Dílo Jan Pouč: NÁŠ LETOPOČET, JEŽÍŠ KRISTUS a KRÁL HERODES
od českého kněze Jana Pouče (1884-1962), vydané před třemi roky,
ukazuje, že se tyto hypotézy zakládají na chybných výpočtech některých
událostí, zvláště smrti krále Heroda, kterou v roce 1885 mylně datoval
Emil Schürer do roku 4 před n.l. Otec Jan Pouč, důvěrně obeznámen se
všemi známými letopočty a chronologiemi, se ve své práci opírá o pevné
historické události a časová období života konkrétních historických
osobností. Neúprosnou řečí čísel pak potvrzuje, že Josephus Flavius
zaznamenal dostatek konkrétních událostí a časových spojitostí, z nichž
plyne, že Ježíš Kristus se narodil 25. prosince roku 1 před naším
letopočtem, přičemž náš letopočet začíná nejbližším 1. lednem po
Ježíšově narození.
Mravenčí - několik desetiletí trvající - práce otce Jana Pouče vynáší na
světlo spoustu nových i starých poznatků. V Římské říši císař Julius
roku 45 před n.l. zavedl závazný dvanáctiměsíční kalendář, avšak
nestanovil žádný letopočet, tedy vztah, kterým by bylo počítání času
ukotveno k nějaké významné dějinné události. Až do poloviny 5. století
je jako životní kontext na římských hrobech zmiňován úřadující konsul, a
nikoli počet roků od založení Říma (ab Urbe condita). Teprve ve
čtvrtém století bylo sestaveno několik různých letopočtů s odkazem na
stvoření světa, na zničení jeruzalémského chrámu anebo na vznik Říma.
Letopočtů vznikla asi stovka. Přitom byl brán zřetel na již dávno vžité
nařízení císaře Augusta, aby každý kalendářní rok začínal prvním lednem.
Protože však různí autoři (Fabius Pictor, Cicero, Livius, a jiní)
zaznamenali různé chronologie, existovalo několik různých letopočtů
vztahujících se k založení Říma. Křesťané se však při výpočtu založení
Říma drželi seznamu konsulů, který se nacházel na Římském Kapitolu. A
protože věděli, kdy se narodil Ježíš Kristus, určili že Řím byl založen
752 let před Kristem. Papežský úředník Dionysios měl přibližně o sto
dvacet let později už jen snadný úkol, totiž přestat datovat úřední
listiny založením Říma a začít je vztahovat k narození Páně. Rok ani den
nemusel Dionysios vypočítávat, protože už byly známy. O 25. prosinci
jako narození Páně píše např. Hippolyt roku 204, tedy více než tři sta
let před Dionysiem. A Pavel Orosius, galský kněz, píše kolem roku 400,
že císař Augustus vydal první nařízení o sčítání lidu 752 let po
založení Říma (ab U.C.).
Proč se tedy uvádí jako rok narození Ježíše Krista rok 6 či 7 před n.l.?
Otec Jan Pouč názorně ukazuje, že pouze proto, aby se vyhovělo dataci
smrti krále Heroda stanovené německým badatel Schürerem mylně na rok 4
před n.l., a ukazuje, že Herodes ve skutečnosti zemřel těsně před
velikonocemi roku 1 našeho letopočtu, jak lze vypočítat z údajů, které
uvádí Josephus Flavius. Tento židovský historik píše, že smrti Heroda
předcházelo zatmění měsíce. Až v roce 1990 potvrdil astronom John P.
Pratt (Yet another Elipse for Herod, in The Planetarian,
vol. 19, no.4, dec. 1990, str. 8-14) viditelnost tohoto zatmění v
Jeruzalémě 29. prosince roku 1 před n. l. Tento nebeský úkaz přesně
zapadá do událostí, které podrobně popisuje Josephus Flavius.
Spojitost Kristova narození a konjunkce planet Jupitera a Saturna v
souhvězdí Ryb v září roku 7 před n.l. je zcela vyumělkované, jak uvádí
např. Wolfgang Trilling v knize Hledání historického Ježíše
(Vyšehrad, Praha 1993). Evangelista Matouš, který popisuje událost se
třemi mudrci totiž napsal, že „hvězda, kterou viděli na východě, šla
před nimi, až se zastavila nad místem, kde bylo dítě“ (Mt 2,9).
„Řídíme-li se slovním zněním – píše Trilling – nemá evangelista zřejmě
na mysli astronomickou událost, nýbrž přímo zázračný, mimořádný úkaz.“ A
proto dodává německý autor „je větší část badatelů zajedno v tom, že se
v tomto případě musíme vzdát spojitosti mezi astronomií a textem
Písma“.
Správnost našeho letopočtu potvrzuje roku 1916 také významný židovský
chronolog, rabín Eduard Mahler. Židé počítali roky od zničení
jeruzalémského chrámu přibližně do poloviny středověku. V jejich starých
spisech se našla zmínka o roce 987 od zničení chrámu a Mahler ho
převádí na rok 1056 n. l. a na rok 4816 od stvoření Adama podle
byzantského letopočtu. Propojení různých letopočtů a chronologií, které
Jan Pouč dokonale ovládal, mimo jiné rovněž ukazuje, že není třeba
vynalézat nové datum narození Ježíše Krista. Žijeme ve správných
dějinách, protože, jak už to bývá, ti, kteří jsou časově blíže
událostem, o kterých píší, jsou lépe informovaní než my.
Dílo otce Jana Pouče, které vynesli na světlo a připravili k vydání otec
Alois Kotek a Vladimír Bláha, je pro běžného čtenáře sice nesnadno
stravitelné, protože předpokládá nadprůměrnou počtářskou zběhlost.
Obsahuje však obrovské množství poznatků, které umožňují doslova si
osahat konkrétnost událostí, na kterých stojí křesťanská víra.
Připraveno s použitím spisu Jana Pouče, Náš letopočet a král Herodes. Chronologie Ježíšova života podle starověkých zpráv, MCM, 2012; a podle indikací Vladimíra Bláhy.
Zdroj: Rádio Vaticana
Milan Glaser
|
Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 12:09:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | páni odborníci zapoměli na jednu důležitou událost. V kolika letech Ježíš byl ukřižován je známo. Při ukřižování bylo velké zemětřesení tohle páni odborníci neberou v potaz. okolo roku 30 byla i izraeli 3 zemětřesení která jsou zaznamenána a z toho je také třeba vycházet ve spojitosti jak správně dělají se zatměním slunce a židovskými velikonocemi. Pokud to neznámý dobře prostuduješ je poze jediný rok kdy se to vše odehrálo a to rok 4před naším letopočtem. Narození Krista 25.prosince. Velice zajímavé datum. Bible uvádí že při narození Ježíše pasaky ovci navštívili anděle na pastvinách.Neznámy skus si zajít do izraele 25prosince a ptát se proč pastevci nejsou n pastvinách?? vysmějou se ti v izraeli se pasou ovce do konce října při dobrém počasí i do konce listopadu, ale 25prosince to si žid poklepe na čelo. Datum narození Ježíše by se dalo datovat mezi polovinou října a polovinou listopadu asi. 25 prosinec je tohleto: Pohané věřili, že jejich bůh Slunce se každým rokem opětovně rodí. Noc z 24. na 25. prosince pokládali za dobu zrození boha Slunce. Vypozorovali totiž, že Slunce po této noci stoupá na obzoru denně výš a výš. Tajemný jev si vysvětlovali jako vzrůst nově narozeného slunečního dítěte. Proto tato a další noci byly odedávna považovány za „svaté noci“.pokud budeš podrobně studovat starodavne bohy tak buh slunce není nikdo jiný než satan.
|
Re: Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 15:57:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Český kněz Pouč odvedl jistě pozoruhodnou práci a nelze mu upřít znalosti, které nechci zpochybňovat, a nemám ani právo posuzovat, Avšak pokud došel k datu narození 25. prosince - to datum se nedá nijak vypočítat, protože na rozdíl od roku, chybí veškeré časové indicie - kromě toho, že to v prosinci / ovce na pastvinách / být nemohlo, zatímco rok by se vypočítat dal - zdá se, že účelem práce bylo potvrdit datum vánoc a rehabilitovat ztotožnění svátku slunovratu, tj narození Mitry.Narození Mitry jako křesťané slavit nemůžeme a církev potřebovala ponechat pohanům v novém státním náboženství něco z jejich mythologie.O velikonocích jsem se přes satelit díval na program na Biebel TV / evangelická stanice / , kde hovořili o tom, že Kristovi vrstevníci z Židů udávali jeho narození na období velikonoc - ale je to vůbec důležité ?Kdyby p. Pouč neuvedl jako narození 25. prosinec, věřil bych mu víc, ale jsem na rozpacích, jestli uznat obrovský kus práce, co odvedl a nebo tžo považovat za obhajobu tehdejšího kroku církve. SKD a ZH rukopisy, které se ukázaly jako podvrh v naší literatuře, máme zkušenosti a "věda" se mnohdy tváří vědecky a exaktně jen proto, aby potvrdila nějaký předpojatý názor. , |
]
]
Re: Re: Re: Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 22:37:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | listopad, prosinec, leden je po cestě kde šli Josef a Marie sníh, podle místních prý místy až 2m sněhové závěje, protože se muselo jít přes hory..., takže nejpravděpodobnější měsíc narození je někdy září-říjen...v roce 6-7 př. n. l. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 12. duben 2016 @ 22:20:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | proč spekulace?? je to na základě jednoduchosti. Buh se musí chovat pořad stejně aby mu lidé uvěřili. Pokud je někdo jednou pravičák podruhé levičák v politice mužeš mu věřit když převléka kabáty?? Tohle je způsob satana.v Bibli jsou používaná ruzná čísla a jejich násobky. číslo 4 něco zamená, 40let na poušti 400let židé v Egyptě 400let dostali židé než přišel Ježíš.jsou to vždy nějaké vyznamné události čím delší období tím významější událost. co takhle 4000let?? hodně to k tomu svádí že Ježíš byl ukřižován v roce 4000 po padu do hříchu ale tomu nikdo nevěří. všichni se shodují na tom že to bylo okolo roku 4tisíce. čím složitější a tajemnější něco je tím je to pro lidi zajímavější a raději tomu věří než obyčejné jednoduché pravdě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Pátek, 01. duben 2016 @ 20:43:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Epifanius tvrdí, že Ježíš byl pokřtěn 8. prosince! Nijak mu nepřipadá prosinec příliš pozdní na křest v Jordánu! Pokud by snad někdo namítal, že neznal tamější klima, tak viz tento údaj:
"Narozen kolem r. 310 v malé obci u Eleutheropolis (dnes vesnice Beth Džibrin, 90 km jihozápadně od Jeruzaléma)..."
Zdroj: Epifanius ze Salaminy
|
]
]
Re: Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 22:32:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | "Pohané věřili, že jejich bůh Slunce se každým rokem opětovně rodí. Noc z
24. na 25. prosince pokládali za dobu zrození boha Slunce."
Ježíš je ale v Písmu nazván Sluncem spravedlnosti:
Mal 3:20: Avšak vám, kdo se bojíte mého jména, vzejde slunce spravedlnosti a na jeho paprscích bude uzdravení. Vyjdete a budete poskakovat jako vykrmené tele.
Syn Stvořitele všeho, tedy i Slunce, se přece nemohl narodit v nějaký bezvýznamný den! Mně ten den Slunce symbolicky docela sedí... :-)
|
]
|
|
Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 22:20:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz | Velice oceňuji, že díky matematickým znalostem kněze J. Pouče máme naprostou jistotu ohledně dne, kdy byl ukřižován náš Pán! Protože jediný den, kdy připadl 15. nisan na pátek (viz všichni evangelisté o smrti Ježíše) je z celého období Pilátovy vlády nad Judeou (26-36 n.l.) jedině 3.4. roku 33!
Takže sbohem, dohady, sbohem, spekulace... :-)
|
Re: Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 22:40:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | J. Poučovi nevěřím ani slovo, on jako kněz dělá vše tak aby to vyšlo řk. církví pro její učení...
Jedině někdo nezávislý může udělat spravedlivý rozbor... |
]
Re: Re: Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 23:33:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Ježíš mohl být ukřižován jedině v pátek, 15. nisanu! Nevím, co řešíš. :-)
|
]
|
|
Re: Chyboval Dionysius Exiguus při určení našeho letopočtu? (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Pátek, 01. duben 2016 @ 09:32:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Konečně měl někdo odvahu říct že hvězdy a konjunkce planet jak je známe do Betléma nechodí. Že muselo jít o zázračný úkaz. I když je pohodlné se opřít o berličku vědy a důkazu. |
|
|
|
|