Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Hana.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16193, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 397201, adminů: 60, uživatelů: 5077  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 258 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

gregorios777
Lolik
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109048713
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kdo je to křesťan
Vloženo Úterý, 05. únor 2019 @ 23:31:00 CET Vložil: Tomas

Grano Salis poslal Jan21

Kdo je to křesťan?   Zdejší web,  ač v gescí baptistů, které lze bez nějakých výhrad za křesťany  stavících na Písmu  SZ i NZ považovat, se čím dál více profiluje jako multinázorový v širokém spektru od  tolerantních i militantních ateistů, agnostiků, věřících v „něco“,  křesťanských liberálů, pochybovačů,  bigotních i formálních katolíků,  příslušníků různých protestantských odnoží, univerzalistů, judaistů a dalších. V poslední době se zdá, že zde čím dál víc proniká militantní ateismus, vulgarita, urážky a výsměch těm, kdo svou víru na Písmu staví. Ale to není téma mého zamyšlení v tomto příspěvku.  

Chci se zamyslet nad tím, kdo je to křesťan a čím se odlišuje od ostatních nábožných, zejména od těch, kdo se z nějakých důvodů za křesťany považují.   V první řadě chci  zdůraznit, že opravdové křesťanství není náboženství, jako třeba judaismus, katolicismus, křesťanská filozofie, islám, hinduismus, budhismus a mnoho dalších náboženství. Křesťanství, není  ani od slova křest, jak se mylně domnívají katoííci, ale od slova Kristus, (Mesiáš, Pomazaný) jež přísluší jedině Ježíši Nazaretskému, na kterém se do detailu naplnila mnohočetná proroctví implicitně obsažená v Písmu SZ, což dle teorie pravděpodobnosti není možné, aby se splnilo  náhodně v jednom člověku ani při splnění několika věcí, neřku-li několika desítek věcí.   Křesťanství neznamená nevolnický vztah k nějaké organizaci, která Krista zde na zemi supluje a využívá to k ovládání lidí ve svůj vlastní prospěch, ani filozofie nebo ideologie, ale  intimní osobní vztah ke Kristu, i když není vyloučeno, že tento vztah i v takovéto organizaci může vzniknout, nicméně je to vyjímka, potvrzující pravidlo, že v takovémto prostředí tento osobní vztah vzniká obtížně. Lidé se většinou spokojí s formální příslušností k nějaké organizaci. Všechna náboženství - mimo pravé křesťanství - si chtějí Boha nebo bohy -  svými vlastními aktivitami, případně i pasivní příslušností k dané skupině  nějak naklonit a získat jejich přízeň, aby jim byl zavázán darovat jim buď nějaké výhody v pozemském životě nebo spásu po smrti, u orientálců vymanit se z koloběhu převtělování a rozplynout se v absolutním bytí. 


   Svého času jsem se zde pokoušel najít společné prvky  katolictví a islámu a našel jsem jich víc než dost. Původním abrahamovským náboženstvím je judaismus, k němuž  nedávno konvertoval jeden zdejší diskutér, pokud si pamatuji, tak od evangelíků, což je překvapující, neboť zde je  těch styčných bodů v praktikování víry daleko méně. Dnes zatím největším abrahamovským náboženstvím je katolicismus, který tvrdí, židovský Jahve je totožný s islámským Aláhem, ačkoliv od počátku až dodnes existuje mezi oběma etniky nesmiřitelný konflikt, způsobený nárokem islámu na židům zaslíbenou zemi a město Jeruzalém. Katolictví je zvláštní hybrid judaismu a pohanství s křesťanským nátěrem.  S judaismem má společné desatero, ochuzené však o zákaz zobrazovat Boha, nebo ho vůbec něčím nebo někým  suplovat. Tento prvek se v judaismu ani v islámu nevyskytuje a pro islám i židovství je jedna ze zásadních překážek případného sjednocení. Zobrazovat si boha či bohy (u katolíků Marie a svatých, což je přetransformovaný pohanský polyteismus) sochami nebo obrazy a vzdávat tomu božskou úctu je běžné mezi orientálními pohany. S judaismem a pohanstvím má podobný úřad kněze, který ostatním věřícím zprostředkuje usmiřování Boha či bohů pomocí zavedených rituálů (zpověď, oběti,  mše, fetišismus, atd.). Úřad kněze je  zvýrazněn i zachováním odlišného oblečení kléru od obyčejných věřících, převzatého z židovství.  Obřízka novorozenců v judaismu  se nahrazuje rituálem křtu. Slavení židovských svátků je nahrazeno  náboženským folklorem, poutěmi, procesími. Modlitba je praktikována mantrováním stejných litanií, což je pohanská i židovská praxe.  Muslimové i židé obviňují křesťany z polyteismu, nepochopení boží trojjedinosti, vyslovené samotným Ježíšem, explicitně vyjádřené v Janově evangeliu (Já a Otec jedno jsme). V katolicismu se navíc vyskytuje kult Marie a svatých,ke kterým je adresována převážná část modliteb. 

Přes všechny zjevné odchylky od Písma SZ i NZ si katolická církev nárokovala, a dosud  část katolíků nárokuje postavení jediné pravé křesťanské církve. Zdůvodňuje to svou kvantitou a nepřerušenou apoštolskou posloupností později smyšleného zástupce Krista na zemi , "svatého" otce, sahajícího k apoštolu Petrovi, o čemž lze na základě historických faktů úspěšně pochybovat, nehledě na to, že učení této církve se v mnohém  liší od původního učení apoštolského, obsaženého v Písmu NZ v důsledku pozdějších přídavků ke kánonu NZ, aby se ospravedlnila  symbióza s židovstvím a pohanstvím ("svatá" tradice). Křesťané nekatolíci, kteří se od učení NZ neodchylují  jsou  z toho důvodu pejorativně bigotními katolíky nazýváni sektáři a donedávna zatracováni do pekla. Naopak pouhá formální příslušnost k ŘKC dokumentována křtem v této církvi je zárukou toho, že takový člověk má při zachovávání předepsaných rituálů automatický nárok na spásu, nebo na možnost odtrpět si případné nedostatky neurčenou dobu  pobytem v očistci či být z něho vyplacen příbuznými penězi, poskytnutými církvi.

 Kdo má právo se křesťanem nazývat?  Jen  ten, kdo si uvědomuje svoji hříšnost a souhlasí s tím, že ani on sám, ani pouhá příslušnost k nějaké organizaci, byť ke křesťanství se hlásící, ani žádný rituál, ani žádná snaha o vlastní polepšování nebo páchání dobrých skutků, nestačí k tomu, aby se před Bohem, který je svatý a nestrpí žádný hřích člověka vůči člověku nebo opozici vůči sobě, ospravedlnil a měl po smrti nárok pobývat v jeho blízkosti, ale jen víra v zástupnou oběť, uskutečněnou Božím Beránkem bez vady, Božím i lidským Synem Ježíšem Kristem. Zákon, daný Mojžíšovi, byl jen zjevovatelem této hříšnosti a pěstounem ke Kristu. Musí nastat pokání, změna mysli a osobní vztah ke Kristu, musí se „znovuzrodit z ducha“ a pak nemá ani problém dodržovat  přirozeně to, co zákon žádá, nikoliv ze strachu či povinnosti, ale z vděčnosti a poznání, že je to pro člověka dobrá věc i když to žádný člověk není schopen úplně splnit. A v tomto případě měl Bůh již od počátku připraveno „náhradní“ a dokonalé řešení , ovšem jen pro ty, kteří s tím budou souhlasit. To je, kromě zákona- pravidel chování – smyslem Písma svatého. Ve SZ implicitně téměř v každé biblické knize, v NZ explicitně uskutečněním toho plánu v osobě Ježíše Krista.           

"Kdo je to křesťan" | Přihlásit/Vytvořit účet | 314 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je to křesťan (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 06. únor 2019 @ 07:49:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Svatá pravda, naprosto souhlasím.



Re: Kdo je to křesťan (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 06. únor 2019 @ 19:16:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To byl zase dobrý myšlenkový průjem. Nemělo to ani hlavu ani patu. A ty Jan21, z jaké jsi sekty. Ty přeci nejsi křesťan? Jsi Jehovista? Rozhodně nejsi křesťan, jak se mylně domníváš. Možná jsi hledající, ale hledáš blbě. Mrzí mě, že pro tebe nemám lepší zprávu....



Re: Kdo je to křesťan (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. únor 2019 @ 17:36:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Jane.

  Ten pojem a jeho obsah je definován různě, podle sociální bubliny (jak se to teď moderně říká). 

  V denominacích je pojem "křesťan" používán pro člověka, který prodělal svátost křtu, případně prošel nějakým obřadem křtu, obvykle politím vodou jako miminko společně s vyslovením nějaké formule, výjimečně jiným způsobem - jako dítě nebo dokonce dospělý, někdy se provádí omytí vodou (pravoslaví) nebo i ponoření do vody. 

  To je obvyklý a nejvíce rozšířený obsah toho pojmu "křesťan".

  Protože vodou polili faráři jako miminko kdekoho (V Čechách je asi 3miliony takových křesťanů, v Polsku jsou takoví křesťané skoro všichni) tak vzniká v denominacích potřeba křesťany různě kastovat - a tak si lidé v denominacích vymýšlí pojmy jako "opravdový křesťan", "pravý křesťan", "dobrý křesťan", "skutečný křesťan", "biblický křesťan", "duchovní křesťan" (a naproti tomu je neopravdový či zdánlivý křesťan, levý křesťan, nebiblický křesťan, špatný křesťan, tělesný křesťan či křesťan zcela neskutečný)



  V písmu byli pojmem " křesťan [obohu.cz]" označeni učedníci Pána Ježíše Krista:


Sk 11:26  [obohu.cz]:...a když ho našel, přivedl ho do Antiochie. Stalo se, že celý rok zůstali v společenství církve a vyučili značný zástup; a v Antiochii byli učedníci poprvé nazváni křesťany. Sk 26:28  [obohu.cz]:Agrippa na to řekl Pavlovi: „Málem bys mě přesvědčil, abych se stal křesťanem.“ 1P 4:16  [obohu.cz]:Jestliže však trpí jako křesťan, ať se nestydí, ale slaví Boha v tomto jménu.



  Podle čeho se pozná takový učedník řekl sám Pán Ježíš [obohu.cz]: Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým.

  Toník



Re: Kdo je to křesťan (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Sobota, 09. únor 2019 @ 19:10:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi bych se upoznámkoval k autorovým představám o judaismu :)

Čemu však zásadně nerozumím:
》 víra v zástupnou oběť, uskutečněnou atd. 《

Víra v zástupnou oběť, uskutečněnou ... třeba beránkem ... co to je?
Pro mne je to hodně pohanské. Jak to myslíš Jane21.



Re: Kdo je to křesťan (Skóre: 1)
Vložil: Laura67 v Neděle, 10. únor 2019 @ 20:47:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnes křesťane nejsou, nikdo dnes nemá DS.Křesťan je jenom ten kdo má DS.Řím. 8:9"9Přebývá-li však ve vás Boží Duch, pak nežijete v těle, ale v Duchu. Kdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho. "



Re: Kdo je to křesťan (Skóre: 1)
Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Pondělí, 11. únor 2019 @ 15:53:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ad Iz 53... K pochopení 53. kapitoly je třeba brát v úvahu celý kontext "písní o služebníkovi", zvláště pak kapitolu předchozí (52.) a zvláště pak poslední verš této kapitoly, kde je jasně vyznačeno kdo je mluvčím a ke komu a o kom mluví. Verš první 53. kapitoly je pak jen logickým pokračovaním... Primárně má jistě prorok na mysli národ Izraele, když hovoří o služebníkovi. Se*****árně křesťané později v textech Tanachu hledali potvrzení pro Ježíšovo mesiášství a spasitelství... Něco se hodilo více, něce méně, něco se přizpůsobilo a upravilo (viz Matouš) atd... 

Židé i křesťané mají své texty, o kterých se nepochybuje, které se tzv "žijí"... po svém... Nezaujatý člověk ale musí uznat, že primární výklad je ten židovský.



Stránka vygenerována za: 1.44 sekundy