Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 338, komentářů celkem: 430021, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116724864
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nevěstka od 7 pahorků II
Vloženo Čtvrtek, 14. prosinec 2023 @ 11:27:27 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Znovuzrození křtem?

Př 6,26  Nebo příčinou ženy cizoložné zchudl bys až do kusu chleba, anobrž žena cizoložná drahou duši ulovuje.


 Další tzv. „svátosti“ Nevěstky je nebiblické učení o křtu a eucharistii.
1) Křest

Někteří jsou toho názoru, že považují křest za součást Evangelia. Jiní dokonce tvrdí, že křest je nezbytný ke spasení. Vycházejí z tohoto verše:
Marek 16:15  A řekl jim: Jdouce po všem světě, kažte evangelium všemu stvoření.16  Kdož uvěří a pokřtí se, spasen bude; kdož pak neuvěří, budeť zatracen.

Z posledních slov je však zřejmé, že soudu propadnou ti, kteří neuvěřili Evangeliu ne ti, kteří neuvěřili a nebyli pokřtěni. Dokazují to i další místa Písma (Jan 3, 18.36). Např. I zločinec na kříži by nemohl být spasen, a přitom víme, že byl.
 
Ani jeden přímý verš v NZ neučí, že kromě VÍRY v Ježíše Krista (v Jeho Oběť), křest je nutný k získání spasení nebo že křtem někdo prožije znovuzrození. Naopak asi 150 míst NZ učí o VÍŘE v Krista jako jediné podmínce spasení.
 
Při studiu obou míst o křtu (Ř6,3.4 a Kol 2,12) dospějeme k závěru, že víra a odpuštění hříchů, musí předcházet tomuto křtu. Znovuzrození a spasení není vázáno na křest.
Skutky apoštolské 2:38  Tedy Petr řekl k nim: Pokání čiňte, a pokřti se jeden každý z vás ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha svatého.

Tuto větu pronesl Petr až poté, co byly zástupy zasažené v srdci Božím Slovem. Zde už byla přítomná víra. Výraz „na odpuštění hříchů“ zde může mít dva významy:
 
1. Pokud vezmeme předložku „eis“ – na - prospektivně, znamenalo by to, že křest byl vykonán za účelem odpuštění hříchů. 2. Předložka „eis – na – může být i ve významu retrospektivním. Tedy „na základě“ nebo „po“. Jako např. v Mt 12,41: „Muži Ninivitští…. učinili pokání k (eis) Jonášovu kázání…“ Žilka i ČEP zde mají „po“ Jonášově kázání. Sled událostí je jasný. Jonášovo i Petrovo kázání předcházelo všemu. Na základě kázání oni učinili pokání a dali se pokřtít. A křest byl učiněn až po pokání.
 
Retrospektivní smysl předložky „eis“ je spíše v souladu s učením Písem. Zpravidla když Bůh vyžaduje fyzický obřadní úkon, tak ten je viditelným symbolem duchovní skutečnosti, která se udála dříve. Bůh Abrahamovi nařídil obřízku jako znamení na jeho předchozí „ospravedlnění z víry.“ Právě tak křest jako viditelný úkon veřejně symbolizuje, že křtěnec uvěřil v Krista jako svého Spasitele.

 Také Filip pokřtil etiopského komorníka až poté, co vyznal svoji víru v Syna Božího, na základě Filipova kázání (Sk 8,30-38). Bůh komorníkovi odpustil, ospravedlnil ho a spojil s Kristem, takže u víře spolu s Ním zemřel a spolu s Ním povstal , aby žil nadále ve všech hodnotách nového života. Tím, že byl ponořen do vody a vynořen z ní, viditelně symbolizuje duchovní skutečnost a svou zkušenost, kterou prožil, když uvěřil (Ř 6,3.4).
 
Dalším mylně vykládaným místem je Sk 22,16: A protož nyní co prodléváš? Vstana, pokřti se, a obmej hříchy své, vzývaje jméno Páně.

Z předložek užitých v řeckém textu je zřejmá spojitost mezi „vzýváním jména Páně“ a obmytím hříchů, než mezi křtem a obmytím hříchů. V řeckém textu jsou zde čtyři slovesa, „vstana“ je přechodník. „Dej se pokřtít“ a „dej se obmýt“ jsou imperativy. „Vzývaje“ je opět přechodník. Tzn. že první a druhé sloveso je spárováno a tak i třetí sloveso se čtvrtým. Oba imperativy s příslušnými přechodníky dokazují současnost dějů. Nikdy nemá být spojeno druhé sloveso (imperativ) „dej se pokřtít“ s třetím slovesem (imperativ) „dej se obmýt“ !
 
Kdyby křest, který Kristus nařídil své Církvi měl moc obmýt hříchy, nač by byl Syn Boží trpěl a zemřel na kříži?
 
Poslední výkladové místo: Jan 3,5  Odpověděl Ježíš: Amen, amen pravím tobě: Nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha svatého, nemůž vjíti do království Božího.

Řecká spojka „kai“ – „A z Ducha,“ má také často význam „totiž.“ V takovém případě by verš zněl: Nenarodí-li se kdo z vody, TOTIŽ z Ducha…“ Což více odpovídá i mnohým dalším místům Písma, kdy voda symbolizuje Ducha svatého nebo Slovo Boží (Ez 36,25-27 // Ef 5,26 // Jan 7, 38.39 //). Nový rod je vypůsoben Slovem Božím a Duchem svatým (Jak 1,18// 1Pt 1,23-25).
Ti, co učí, že znovuzrození a odpuštění hříchů se uskutečňuje křtem vodou, se nacházejí v bludu obrovských rozměrů, který se stal jedním z nejzhoubnějších příčin celkového porušení a odpadnutí církevního rituálního křesťanstva.
 
Hodnoty duchovního a věčného řádu nikdy nemohou být vypůsobeny lidským obřadním úkonem.

Toto platí pro všechny tzv. „svátosti“, včetně Památky Páně. Ač oba úkony mají hluboký duchovní a symbolický význam, jsou to fyzicky prováděné obřady, které nevytváří žádnou duchovní hodnotu. Duchovní hodnoty prožíváme, když se soustřeďujeme na na smysl a význam těch obřadů, jako viditelných symbolů, obrazů již existujících duchovních realit, jež jsou založeny na Oběti Ježíše Krista.
 
Nejsou prostředky k udílení milosti. Přijímání milosti pouhým výkonem rituálu je typická papeženecká teorie ohledně svátostí. Tato bludná nauka vyžaduje zvláštní kastu lidí, kněžstvo, které jediné má právo k udílení svátostí. Tím je uměle udržována prestiž této třídy nad prostým lidem – „laiky.“ Proto učení Nikolaitů – „niko“ = vláda, vítězství, „laos“= lid. Toto učení Pán nenávidí (Zj 2.kap.). Trident však tuto zrůdnou nauku kanonizoval.
 
Závěrem nechť je uvedeno důležité prohlášení apod. Pavla věřícím v Korintu: 1Kor 1,17: Nebo neposlal mne Kristus křtíti, ale evangelium kázati, ne v moudrosti řeči, aby nebyl vyprázdněn kříž Kristův.

Kdyby křest byl nezbytnou podmínkou pro spasení, Pavel by se nikdy nemohl takto vyjádřit!!! Evangelium a křest jsou dvě odlišné věci!
 
O křtu mají být poučeni a k němu vyzváni ti, co již vyznali svou víru v Krista jako svého Spasitele a jsou již znovuzrozeni a již obdrželi Boží odpuštění a ospravedlnění a již vírou ve spojení s Kristem duchovně prožili to, co viditelně, veřejně a symbolicky vyjadřují křtem.
V posledním díle se pověnujeme eucharistii. 


"Nevěstka od 7 pahorků II" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nevěstka od 7 pahorků II (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. prosinec 2023 @ 12:00:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." ... nebo že křtem někdo prožije znovuzrození."...

Že vás to pořád baví se nimrat ve věcech už znovu stokrát doložených a prokázaných!


(Ef 5,25...)
Mužové, milujte své ženy tak, jako si Kristus zamiloval církev: vydal se za ni, aby ji posvětil tím, že ji očistil koupelí ve vodě, kterou doprovází slovo; on ji totiž před sebe chtěl předvést jako zcela zářící, bez úhony i bez vrásky, a bez čehokoli podobného, ale svatou a neposkvrněnou. ... 


(Tit 3,5)
... on nehleděl na skutky spravedlnosti, které jsme snad vykonali, ale z pouhého svého milosrdenství nás spasil koupelí znovuzrození a obnovy v Duchu Svatém. ...




..."Jiní dokonce tvrdí, že křest je nezbytný ke spasení."...

(J 3,5)
Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království.

..."Např. I zločinec na kříži by nemohl být spasen, a přitom víme, že byl."...

V životě každého člověka existují hned tři různé časové rozměry: je to minulost, přítomnost a budoucnost. Spása (záchrana člověka Bohem pro důvěrný život s Bohem) se týká všech těchto tří rozměrů:

My byli spaseni ve křtu ("Obléknutím" Krista ve křtu - Gal 3,27 - do postavení Božích dětí - máme tím přímý přístup k Otci - Ef 2,18),
náš proces spasení v tomto pozemském životě stále probíhá v naší přítomnosti ,
a jednou, po smrti, budeme spaseni Kristem pro život věčný v nebi (A jako lidé umírají pouze jednou a poté je soud, tak i Kristus se nejprve jedinkrát přinesl v oběť, aby sňal hříchy velkého množství, a pak se - bez vztahu k hříchu - zjeví podruhé těm, kdo ho očekávají, aby jim dal spásu.    - Žd 9,27 ...).

Který ze druhů spasení se tedy týkal lotra na kříži?








Re: Nevěstka od 7 pahorků II (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 14. prosinec 2023 @ 14:49:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to je za dementa, který si neumí vymyslet nějaký nick třeba idiot apd. Motá zde SZ a NZ a vůbec neví která bije. I žák Zvláštní školy by věděl co píše, kdežto tento pravděpodobně náboženský dement se maskuje přetvářkou vzbudit dojem náboženského vzdělance a zatím se zde presentuje jen jako šašek a náboženské demence. Že mu to provozovatel umožní takto mu devalvovat ekumenický server GS. 



Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy