Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 551 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116737752
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nevěstka od 7 pahorků II
Vloženo Neděle, 17. prosinec 2023 @ 19:31:11 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal gregorios777

Prosím o znovuuveřejnění mého článku, protože jsem ho omylem zaslal jako Nepřihlášený a tím by se ztratil z mého seznamu článků. Děkuji. Gregorios

Znovuzrození křtem?

Př 6,26  Nebo příčinou ženy cizoložné zchudl bys až do kusu chleba, anobrž žena cizoložná drahou duši ulovuje.


 Další tzv. „svátosti“ Nevěstky je nebiblické učení o křtu a eucharistii.
1) Křest

Někteří jsou toho názoru, že považují křest za součást Evangelia. Jiní dokonce tvrdí, že křest je nezbytný ke spasení. Vycházejí z tohoto verše:
Marek 16:15  A řekl jim: Jdouce po všem světě, kažte evangelium všemu stvoření.16  Kdož uvěří a pokřtí se, spasen bude; kdož pak neuvěří, budeť zatracen.

Z posledních slov je však zřejmé, že soudu propadnou ti, kteří neuvěřili Evangeliu ne ti, kteří neuvěřili a nebyli pokřtěni. Dokazují to i další místa Písma (Jan 3, 18.36). Např. I zločinec na kříži by nemohl být spasen, a přitom víme, že byl.
 
Ani jeden přímý verš v NZ neučí, že kromě VÍRY v Ježíše Krista (v Jeho Oběť), křest je nutný k získání spasení nebo že křtem někdo prožije znovuzrození. Naopak asi 150 míst NZ učí o VÍŘE v Krista jako jediné podmínce spasení.
 
Při studiu obou míst o křtu (Ř6,3.4 a Kol 2,12) dospějeme k závěru, že víra a odpuštění hříchů, musí předcházet tomuto křtu. Znovuzrození a spasení není vázáno na křest.
Skutky apoštolské 2:38  Tedy Petr řekl k nim: Pokání čiňte, a pokřti se jeden každý z vás ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha svatého.

Tuto větu pronesl Petr až poté, co byly zástupy zasažené v srdci Božím Slovem. Zde už byla přítomná víra. Výraz „na odpuštění hříchů“ zde může mít dva významy:
 
1. Pokud vezmeme předložku „eis“ – na - prospektivně, znamenalo by to, že křest byl vykonán za účelem odpuštění hříchů. 2. Předložka „eis – na – může být i ve významu retrospektivním. Tedy „na základě“ nebo „po“. Jako např. v Mt 12,41: „Muži Ninivitští…. učinili pokání k (eis) Jonášovu kázání…“ Žilka i ČEP zde mají „po“ Jonášově kázání. Sled událostí je jasný. Jonášovo i Petrovo kázání předcházelo všemu. Na základě kázání oni učinili pokání a dali se pokřtít. A křest byl učiněn až po pokání.
 
Retrospektivní smysl předložky „eis“ je spíše v souladu s učením Písem. Zpravidla když Bůh vyžaduje fyzický obřadní úkon, tak ten je viditelným symbolem duchovní skutečnosti, která se udála dříve. Bůh Abrahamovi nařídil obřízku jako znamení na jeho předchozí „ospravedlnění z víry.“ Právě tak křest jako viditelný úkon veřejně symbolizuje, že křtěnec uvěřil v Krista jako svého Spasitele.

 Také Filip pokřtil etiopského komorníka až poté, co vyznal svoji víru v Syna Božího, na základě Filipova kázání (Sk 8,30-38). Bůh komorníkovi odpustil, ospravedlnil ho a spojil s Kristem, takže u víře spolu s Ním zemřel a spolu s Ním povstal , aby žil nadále ve všech hodnotách nového života. Tím, že byl ponořen do vody a vynořen z ní, viditelně symbolizuje duchovní skutečnost a svou zkušenost, kterou prožil, když uvěřil (Ř 6,3.4).
 
Dalším mylně vykládaným místem je Sk 22,16: A protož nyní co prodléváš? Vstana, pokřti se, a obmej hříchy své, vzývaje jméno Páně.

Z předložek užitých v řeckém textu je zřejmá spojitost mezi „vzýváním jména Páně“ a obmytím hříchů, než mezi křtem a obmytím hříchů. V řeckém textu jsou zde čtyři slovesa, „vstana“ je přechodník. „Dej se pokřtít“ a „dej se obmýt“ jsou imperativy. „Vzývaje“ je opět přechodník. Tzn. že první a druhé sloveso je spárováno a tak i třetí sloveso se čtvrtým. Oba imperativy s příslušnými přechodníky dokazují současnost dějů. Nikdy nemá být spojeno druhé sloveso (imperativ) „dej se pokřtít“ s třetím slovesem (imperativ) „dej se obmýt“ !
 
Kdyby křest, který Kristus nařídil své Církvi měl moc obmýt hříchy, nač by byl Syn Boží trpěl a zemřel na kříži?
 
Poslední výkladové místo: Jan 3,5  Odpověděl Ježíš: Amen, amen pravím tobě: Nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha svatého, nemůž vjíti do království Božího.

Řecká spojka „kai“ – „z Ducha,“ má také často význam „totiž.“ V takovém případě by verš zněl: Nenarodí-li se kdo z vody, TOTIŽ z Ducha…“ Což více odpovídá i mnohým dalším místům Písma, kdy voda symbolizuje Ducha svatého nebo Slovo Boží (Ez 36,25-27 // Ef 5,26 // Jan 7, 38.39 //). Nový rod je vypůsoben Slovem Božím a Duchem svatým (Jak 1,18// 1Pt 1,23-25).
Ti, co učí, že znovuzrození a odpuštění hříchů se uskutečňuje křtem vodou, se nacházejí v bludu obrovských rozměrů, který se stal jedním z nejzhoubnějších příčin celkového porušení a odpadnutí církevního rituálního křesťanstva.
 
Hodnoty duchovního a věčného řádu nikdy nemohou být vypůsobeny lidským obřadním úkonem.

Toto platí pro všechny tzv. „svátosti“, včetně Památky Páně. Ač oba úkony mají hluboký duchovní a symbolický význam, jsou to fyzicky prováděné obřady, které nevytváří žádnou duchovní hodnotu. Duchovní hodnoty prožíváme, když se soustřeďujeme na na smysl a význam těch obřadů, jako viditelných symbolů, obrazů již existujících duchovních realit, jež jsou založeny na Oběti Ježíše Krista.
 
Nejsou prostředky k udílení milosti. Přijímání milosti pouhým výkonem rituálu je typická papeženecká teorie ohledně svátostí. Tato bludná nauka vyžaduje zvláštní kastu lidí, kněžstvo, které jediné má právo k udílení svátostí. Tím je uměle udržována prestiž této třídy nad prostým lidem – „laiky.“ Proto učení Nikolaitů – „niko“ = vláda, vítězství, „laos“= lid. Toto učení Pán nenávidí (Zj 2.kap.). Trident však tuto zrůdnou nauku kanonizoval.
 
Závěrem nechť je uvedeno důležité prohlášení apod. Pavla věřícím v Korintu: 1Kor 1,17: Nebo neposlal mne Kristus křtíti, ale evangelium kázati, ne v moudrosti řeči, aby nebyl vyprázdněn kříž Kristův.

Kdyby křest byl nezbytnou podmínkou pro spasení, Pavel by se nikdy nemohl takto vyjádřit!!! Evangelium a křest jsou dvě odlišné věci!
 
O křtu mají být poučeni a k němu vyzváni ti, co již vyznali svou víru v Krista jako svého Spasitele a jsou již znovuzrozeni a již obdrželi Boží odpuštění a ospravedlnění a již vírou ve spojení s Kristem duchovně prožili to, co viditelně, veřejně a symbolicky vyjadřují křtem.
V posledním díle se pověnujeme eucharistii. 


"Nevěstka od 7 pahorků II" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy