Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 339, komentářů celkem: 430022, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 572 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116727247
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nevěstka od 7 pahorků III
Vloženo Neděle, 17. prosinec 2023 @ 19:31:27 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal gregorios777

Poslední nebiblickou „svátostí“, kterou se budu zabývat je tzv. Eucharistie.


Podle apoštolských spisů byla Večeře Páně vzpomínkovou slavností, ustanovenou Pánem, při které věřící velebili Boha Otce i Syna a dobrořečili Mu za vykoupení. Všichni jedli chléb a pili z kalicha. Činili tak na Kristovu památku (Lk 22,19-20).

 
Je přímo dějinně tragické, že slova „To je mé tělo“ a „To je krev má nové smlouvy“ (Mt 26,28) byla vzata doslovně, místo metaforicky, tj. v přeneseném smyslu.
Následkem bylo vyvraždění statisíců těch, kteří se nepodřídili tomuto rouhavému modlářství.

 
Metafora je slohová figura, obrazný výraz, spočívá ve slovesu „je“ a NE v těch dvou podstatných jménech chléb a kalich. Vezměme první výrok:“To je mé tělo.“ První podstatné jméno chléb je tu nahrazeno zájmenem „to“. Druhé podstatné jméno je tělo. Když je užito zájmeno místo jednoho podstatného jména, jak je tomu v tomto případě, a ta dvě podstatná jména jsou různého rodu, tak gramatický rod zájmena vždy souhlasí s rodem toho podstatného jména, na které je smysl přenášen, a NE s rodem podstatného jména, od kterého je smysl přenášen, přestože k němu patří. A tak, jestli je rod zájmena jiný než rod prvního podstatného jména, ke kterému zájmeno patří, nebo který nahrazuje, ihned nám to ukazuje, že jde o slohovou figuru, metaforu!

Tak v našem případě chléb, v řečtině artos, je mužského rodu, kdežto zájmeno „to“ ve výroku „To je mé tělo“, je v řečtině „touto“, středního rodu, tak jako „sóma“ – tělo je středního rodu. KDYBY NEŠLO O METAFORU, výrok by musel znít takto: „Ten (rozuměno chléb) je mé tělo.“ Zájmeno svým rodem však souhlasí s druhým podstatným jménem, na které je význam přenesen, a proto musí jít o metaforu.

V druhé části Kristova výroku máme dvojici metafor. Mt 26,27.28: Matouš 26:27  A vzav kalich, a díky činiv, dal jim, řka: Pijte z toho všickni. 28  Neb to jest krev má nové smlouvy, kteráž za mnohé vylévá se na odpuštění hříchů.
Kalich zde představuje víno, a víno představuje krev nové smlouvy. V tomto výroku „To jest krev má nové smlouvy“ zájmeno „to“ se vztahuje na kalich. O VÍNU VŮBEC NENÍ ZMÍNKA! Chce někdo tvrdit, že kalich (ať byl jakéhokoliv materiálu!) se proměnil ve skutečnou krev Kristovu?! Kalich zde představuje víno, jde tedy o metaforu.
 
Představte si, kdyby opravdu Pán Ježíš proměnil chléb a víno ve skutečné své tělo a svou krev! A pak by jim to dal jíst a pít! To by byl kanibalismus. Něco takového by bylo naprosto odporné a nepřirozené. ZEJMÉNA KAŽDÉMU ŽIDU, jemuž bylo Zákonem zakázáno jíst jakoukoli krev (Lv 17,10// Dt 12,16)
 
Při každé metafoře bychom mohli nahradit sloveso „je“ nebo „jste“ slovesem „představuje“, což nejlépe vyjadřuje přenesený smysl. Kristův výrok by tedy zněl:“Toto představuje mé tělo...toto představuje mou krev nové smlouvy.
 
Římská církev učí transsubtanciaci-přepodstatnění, avšak bez žádné viditelné změny. Tady jde o naprostou nemožnost. Dále učí, že jde o „svátost“ a nekrvavou oběť. Tvrdí, že Kristus se skrze službu kněží neustále znovu a znovu obětuje na oltáři. Což je v naprostém rozporu s Písmem, kde Kristus jednou provždy dokonal svou Oběť a nyní sedí na pravici Boží, protože již žádnou oběť nemusí vykonávat:
 
Žd 10, 10  V kteréžto vůli posvěceni jsme skrze obětování těla Ježíše Krista jednou provždy... 11  A všeliký zajisté kněz přístojí, na každý den službu konaje, a jednostejné často obětuje oběti, kteréž nikdy nemohou odjíti hříchů. 12  Ale tento, jednu obět obětovav za hříchy, vždycky sedí na pravici Boží, 13  Již dále očekávaje, až by položeni byli nepřátelé jeho za podnož noh jeho. 14  Nebo jednou obětí dokonalé učinil na věky ty , kteříž posvěceni bývají.

Navíc, co to je „nekrvavá oběť“. To v Písmech vůbec neexistuje. Taková oběť bez krve nikdy nemůže odpustit jediný hřích.
 
Mše je rouhavý úkon, protože před Bohem a lidmi znehodnocuje absolutní, věčnou hodnotu Kristovy Oběti na kříži.

Tak jako katolická transsubstanciace je nebezpečným bludem, je jím i protestantská consubstanciace. Nic z toho nemá opodstatnění ve Svatých Písmech!




"Nevěstka od 7 pahorků III" | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nevěstka od 7 pahorků III (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 18. prosinec 2023 @ 07:01:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jako závěr je nutno dodat, že ani starozákonní kněžství, ani křest ani eucharistie v provedení Nevěstky nemá ani to nejmenší opodstatnění v Písmech Nové Smlouvy.

Všechny tři tzv. "svátosti" hrubě zkreslují zvěst Evangelia, a kdo z příslušníků této heretické sekty by chtěl být spasen na základě víry, kterou tyto "svátosti" podávají, nemůže být ve skutečnosti spasen. 


Pro reálnou spásu platí:


Skutky apoštolské 16:31  A oni řekli: Věř v Pána Ježíše a budeš spasen ty i dům tvůj.


Pouze jednoduchá VÍRA (v srdci) v jednou dokonanou Oběť Pána Ježíše na kříži, vzniklá z kázání Evangelia dává člověku věčnou spásu. 


Proto je nutné učinit závěr, že je nutné katolíky EVANGELIZOVAT - tedy kázat jim Evangelium, jako by byli nevěřící, tak jako apoštolové museli evangelizovat Židy. 





Re: Nevěstka od 7 pahorků III (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. prosinec 2023 @ 08:23:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Navíc, co to je „nekrvavá oběť“. To v Písmech vůbec neexistuje. "...

Projevuješ zde, Gregory, ostudnou neznalost Písma.

Oběť může být i nekrvavá a v Písmu existuje na více místech. Nekrvavou oběť (chléb a víno) přece obětoval už i starozákonní Melchisedech (Gn 14,18).



Ohledně těch  "metafor" - to je typický "způsob" heretiků, kteří si tímto dokážou zdůvodnit naprosto cokoli si umanou. A to s předstíranou noblesou a předstíraným "nadhledem" nad dokazovanou věcí.

Realita je však docela jiná: S lítostí musím konstatovat, že také ty patříš mezi ty, kteří nerozpoznávají skutečné Pánovo tělo a krev a považují jej za metaforu. Ale metaforu přece nelze jíst a pít nehodně ke svému vlastnímu odsouzení!


(1 Kor 11,29)
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sobě odsouzení, neboť nerozsuzuje tělo Páně.


Z dob prvních křesťanů se nám zachoval příběh o chlapci Tarzíciovi. Z něho je patrné, jak eucharistii rozuměli první křesťané.
(https://www.zivotopisysvatych.sk/tarzicius/).



Re: Nevěstka od 7 pahorků III (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 18. prosinec 2023 @ 08:26:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V katolické mši se mimo jiné zpřítomňuje jedna jediná a stále stejná Kristova oběť na kříži.

Z jednoduchého důvodu;  aby přítomní věřící měli svými osobami přímou účast (a užitek) na této Kristově oběti.



Re: Nevěstka od 7 pahorků III (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 20. prosinec 2023 @ 18:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
G777 píšeš nesmysly a blábol. Je zjevné, že to máš v hlavě neurovnané a škodíš nejen GS ale i sám sobě, neboť máš na čele napsáno blb. Raději si opakovaně přečti Katechezi apoštolů která se nazývá Didache a je dnes odborníky datována mezi roky 60-70 n.l. když už se odvoláváš na apoštolské spisy. Rozdíl mezi námi katolíky a tebou jako sektářem je zásadní. Ty žiješ naukou zesměšnit Krista a jeho Boží moc svým ďábelským vyřčením:



Je přímo dějinně tragické, že slova „To je mé tělo“ a „To je krev má nové smlouvy“ (Mt 26,28) byla vzata doslovně, místo metaforicky, tj. v přeneseném smyslu.
Následkem bylo vyvraždění statisíců těch, kteří se nepodřídili tomuto rouhavému modlářství.



To co jsi napsal není od Boha, ale od Ďábla a šířit to může zase jen sluha Ďábla. Lapil tě, protože jsi mu nekladl odpor. Svedl tě, protože jsi se nechal svést. Opil tě naukou proti Bohu,  protože ti to bylo příjemné. Přiznám se, ani jsem již dál nečetl, protože to co jsi napsal je Bohu odporné a jistě za to obdržíš odměnu vrchovatou. Kdybys znal Písmo nikdy bys něco podobného nenapsal vědom si toho, jak činí Bůh se sluhy Ďábla. 



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy