|
Právě je 251 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124874485 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Kdy slavit letos Velikonoce?
Vloženo Čtvrtek, 28. březen 2024 @ 14:44:49 CET Vložil: Tomas |
poslal magdalena07 Přátelé, Letošní svátky obětování beránka - vyjití z Egypta Židé slaví od 23.-30.dubna. Mesiánští Židé budou si připomínat Ježíšovu oběť ve stejné dny Pravoslavné církve slaví pesach společně s židovskými svátky Ostatní církve slaví Velikonoce od 29.března.-1.dubna Jsou to ale svátky jara a rovnodennosti se zajíčky, vajíčky a s pomlázkou , ale Ježíšovu oběť a slavné zmtrvýchvstání bychom si měli připomínat společně s mesiánskými Židy, pokud ovšem …už nemáme každý den jako sváteční , když víme ,komu patříme a kdo je náš Pán a Král Halelujah _________________ Magdalena
|
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 28. březen 2024 @ 19:25:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To je zase neznalost. magdaleno doplň si křesťanské znalosti. |
|
|
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 29. březen 2024 @ 09:24:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nemáme mít každý den svateční, ale podle Boha máme mit svátek pravidelně jen a pouze sedmý den v sobotu. |
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Sobota, 30. březen 2024 @ 13:08:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatímco naše tělo pracuje, v naší duši je svátečně uklizeno, protože On nás zbavil nánosu špíny, které jsme vlastními silami nebyli schopni odstranit… Takže pro Boží lid i pracovní den mûźe být dnem radosti, … “bez přestání se radujte” doporučuje apoštol Pavel |
]
|
|
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 29. březen 2024 @ 11:02:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Katoličtí kněží leží v kostele na Velký pátek na zemi a modlí se k Ježíši (namísto aby se modlili k jedinému pravému Bohu Otci):
https://primanapady.cz/clanek-32993-velky-patek-je-dnem-velkeho-smutku-ale-i-den-magicky#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=djYgYdSg3ih-202403290910&dop_id=27303113 #mce_temp_url#
Tak prádlo je už vyprané a visí venku :).
|
|
|
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 30. březen 2024 @ 08:13:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Pro mne spíše tak nějak důležitější ten fakt a význam Velikonoc, než samotné datum... Mít Velikonoce v srdcích trvale - v tom vidím ideál a radost, štěstí.
|
|
|
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 30. březen 2024 @ 15:18:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Nemáme slavit (židovské) velikonoce, tzn. Pesach - to je židovský svátek.
Pán Ježíš Kristus ustanovil při svých posledních Velikonocích Jeho, tj. Pánův stůl s Památkou Večeře Páně, abychom si Jej připomínali a zvěstovali Jeho smrt, dokud nepřijde, jedením chleba a pitím z kalicha požehnání Jeho krve v podobě vína, abychom v sobě měli Život, Jeho Život a tímto životem žili. Věřící z pohanů nemohou a nemají slavit židovský svátek. |
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 09:50:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 👍 Naprosto správně, křesťané ať slaví co je jejich. K oslavě židovského svátku Pesach křesťané nejsou způsobilými.
|
]
CO JE VÁM ŽIDŮM, DO SVÁTKŮ KŘESŤANŮ ??? (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 02. duben 2024 @ 12:42:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CO JE VÁM ŽIDŮM, DO SVÁTKŮ KŘESŤANŮ ???
PROČ STÁLE OTRAVUJETE, A VAŠÍM PŘEKONANÝM NÁBOŽENSTVÍM NÁS OBTĚŽUJETE ???
STEJNĚ TÍM NA VĚCI NIC NEZMĚNÍTE !!!
NEVNUCUJTE SE !!!
ecr |
]
Do křesťanských Velikonoc nám nic není. To křesťané se serou do Pesachu. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 16:06:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jste idiot, BA ekrazit redifon, jen idiot. Nestažte se převracet. To křesťané se s e r o u do Pesachu.
Na Vaše idiotská tvrzení jsem už odpovídal v jiném vláknu, kde jste už nezareagoval, BA ekrazit redifn idiot. Tak abyste se neschovával, že to nějak zajde, kopíruji zde:
>>Urážíte mne bez příčiny, vážený pane. Nadáváte mi proto, že nečtu Starý Zákon.<<
Ale
kdepak. Neurážím Vás, BA redifon ekrazit. Nazývám Vás idiotem, protože
jím prostě jste. A taky antisemitou a antijudaistou. To není urážkou
Vás, jen pojmenovaním kým vskutku jste. A nikoliv bez příčiny. Nevím, co
čtete, ale Tóru jistě ne a ani Neviim a Ketuvim.
>>Já
tvrdím, že judaisté se zcela explicitně nacházejí mimo půdu STARÉHO
ZÁKONA – jímž se tak vehementně ohánějí!!!<<
Tvrdit si
můžete pro sebe i Vám podobné cokoli jen chcete. Třebas i to, že je
nějaký starý a nový zákon. Tóra je však jedna a nikoliv stará či nová,
ale jediná jedna a je věčná. A my zbožní Židé nestojíme na nějaké půdě
křesťanského starého či nového zákona, to je jejich vlastní věc, ale
Tóra je nauka nám daná Hašem Elokeinu, boruch hu uvoruch šemo. Nám a
žádnému jinému národu.
>>Sám Starý Zákon, vás, Židy, usvědčuje z nevěry. <<
Ale
jistě a mnohokrát se tak stalo, že jsme nebyli věrni a jednali jsme,
jak se nám zachtělo a sešli z cesty Tóry a byli nevěrni, nejednali podle
ní. Ovšem do toho Vám pohanům je takřka nic, protože jste nikdy nikdy
Tóru nedostali, abyste v ní žili a aby byla Váš život. A také jste nikdy
nevzali na sebe její jho dobrovolně natož z donucení. My jsme ji
přijali dobrovolně nejen s požehnáními, ale i s prokletími, jako životní
náplň pro náš národ, se vším všudy.Takže Vaše soudy jsou jako soud
toho, kdo žije mimo zákonnou nauku, nedrží se ji ani dobrovolně natož
jako životní závazek, a dokonce prohlašuje zvenčí, že Tóra je zastaralá a
zanikla s příchodem jakéhosi syna záhuby, který se měl za boha, ač
nikdy v životě se Tóra na něho nevztahovala a nikdy se jí také neřídil,
aby byla jeho žitím.
>>Tedy izraelská bohoslužba, s
entitami velekněz, chrám a oběť, trvá jednou provždy. Proto nemohla
zaniknout se zničením jeruzalémského chrámu. Kdyby Židé skutečně věřili
Hospodinu, pak by se Ho tázali, kde je NYNÍ velekněz, chrám i
oběť.<<
Dost idiotská tvrzení s idiotským dotazem.V Tóře
nikde není psáno, že bejt hamikdaš (chrám) bude stát věčně bez přestávky
a nikdy nebude zničen, rozbořen. A taky byly doby, kdy nebyl bejt
hamikdaš, ale byly přinášeny korbanot (oběti) pod širým nebem a dokonce
nikoliv v Jerušalaim. A taky byly doby, kdy nebyl kohen gadol
(velekněz), ale byly přinášeny korbanot.Celé Vaše tvrzení je bez
znalostí, vědění, bez poznání Tóry, a Váš dotaz je tím absurdní v samé
podstatě.
Žid znalý Tóry ví, že až od první výstavby bejt hamikdaš (chrámu v Jerušalaim) začal závazně platit tento příkaz (Dt 12):
10Ale
až přejdete Jarden a usadíte se v zemi, již vám Hospodin, váš Bůh,
přiděluje dědictvím, dá vám pokoj ode všech vašich nepřátel kolem a
můžete bydlit v bezpečí. 11(Druhý volaný) Bude to místo, které Hospodin,
váš Bůh, zvolil, aby tam usídlil své jméno, tam budete přinášet vše, co
vám přikazuji, své celooběti a dobrovolné oběti, své desátky a
příspěvky z výnosu svých rukou a všechny své vybrané dary, které
Hospodinu slíbíte. 12Tam se budete radovat před tváří Hospodina, svého
Boha, vy, vaši synové a vaše dcery, vaši otroci a vaše služky a Levi ve
vašich branách, protože nemá s vámi podíl a dědictví. 13Střež se
obětovat své celooběti na libovolném místě, které vidíš! 14Dělej, jak ti
dnes přikazuji, a obětuj své celooběti pouze na místě, jež zvolil
Hospodin v jednom z tvých kmenů!
Zde je zcela jasně napsáno, že
se nesmí porážet a přinášet korbanot (dary přiblížení) jinde, než bejt
hamikdaš (chrámu) postaveném nikde jinde než v Jerušalaim na
tzv.chrámové hoře, tedy tam, kde jej první vystavěl král Šlomo
(Šalamoun) a kde určil Hašem, boruch hu uvoruch šemo, jeho otci králi
Davidovi. Tento příkaz je stále závazný a to místo stále jediné, kde
bejt hamikdaš (chrám) může stát a postaven znovu taky bude, tak jako se
stalo i babylónském zajetí, když se znovu usadil Jisrael ve své zemi a
měl pokoj od nepřátel. To byl také důvod, proč nemohl vystavět chrám
král David, protože Jisrael neměl pokoj od svých nepřátel, kdežto za
panování jeho syna to už šlo. A tak i bude znovu.
Že bejt hamikdaš může být za jistých okolností zničen a rozbořen nepřáteli, je zřejmé a jasně napsáno zde (1Kr 9):
1I
stalo se, když Šalomoun dostavěl Hospodinův dům, královský palác a
všechno, co si Šalomoun přál a chtěl učinit, 2že se ukázal Hospodin
Šalomounovi podruhé, jako se mu ukázal v Gibeónu. 3Hospodin mu řekl:
Vyslyšel jsem tvou modlitbu a tvou úpěnlivou prosbu, kterou jsi prosil
přede mnou o smilování: Posvětil jsem tento dům, který jsi postavil, aby
tam bylo mé jméno navěky. Mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.
4A co se tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj
otec David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co
jsem ti přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky
upevním tvůj královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci
Davidovi: Nebude ti vyhlazen muž z izraelského trůnu. 6Jestliže se však
vy a vaši synové ode mě odvrátíte, nebudete zachovávat mé příkazy a má
ustanovení, která jsem vám předložil, ale půjdete a budete sloužit jiným
bohům a klanět se jim, 7vyhladím Izrael z povrchu země, kterou jsem jim
dal, a dům, který jsem posvětil pro své jméno, od sebe odvrhnu. Izrael
se stane pořekadlem a posměškem mezi všemi národy 8a tento dům se stane
sutinami. Každý, kdo bude procházet kolem něj, se zhrozí, podiví a zeptá
se: Proč tohle Hospodin této zemi a tomuto domu provedl? 9A bude se
odpovídat: Protože opustili Hospodina, svého Boha, který vyvedl jejich
otce z egyptské země, chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili
jim, proto na ně Hospodin přivedl všechno toto zlo.
A že může a bude taky znovu vystaven bejt hamikdaš, zase zde (Za 1):
12Hospodinův
anděl promluvil a řekl: Hospodine zástupů, jak dlouho nebudeš mít
slitování s Jeruzalémem a s judskými městy, na nichž je tvé rozhořčení
po sedmdesát let? 13Hospodin andělovi, který se mnou mluvil, odpověděl
slova dobrá, slova útěšná. 14Anděl, který se mnou mluvil, mi řekl:
Volej: Toto praví Hospodin zástupů: Horlím pro Jeruzalém a pro Sijón
velkou horlivostí. 15Ale převelice se hněvám na sebejisté národy. Když
jsem se trochu rozhněval, oni napomáhali ke zlu. 16Proto takto praví
Hospodin: Navrátím se do Jeruzaléma se slitováním, zbuduji v něm svůj
dům, je výrok Hospodina zástupů, a nad Jeruzalémem bude natažena měřící
šňůra. 17Znovu volej: Toto praví Hospodin zástupů: Znovu budou má města
přetékat dobrem, Hospodin znovu potěší Sijón, znovu vyvolí Jeruzalém.
To
bylo dosud ohledně korbanot (darů přiblížení, pro křesťany obětí), kam
mohou být jen přinášeny a kde prováděny, také ohledně bejt hamikdaš
(chrámu), kde, kdy a za jakých okolností může být (znovu) vystaven, ale
také může dojít k jeho zboření.
A ohledně kohen hagadol
(velekněze). Ten může sloužit s ostatními koheny a levity jen bejt
hamikdaš a předkládat a porážet korbanot také pouze tam, zcela logicky. A
to ten syn záhuby Ješu nikdy nejenže nebyl a není, ale také nikdy tak
neučinil v bejt hamikdaš ani v jeho nádvoří.
Aby kohen hagadol
mohl vysluhovat v bejt hamikdaš a i ostatní a také lid přinášet své
korbanot musí být všichni, tedy celý národ očištěni kulticky tzv.vodou
odluky (Nu 19):
2„Toto je nařízení nauky, jež Hospodin přikázal,
říkaje: Promluv k synům Jisraele, ať vezmou dokonale červenou krávu, na
níž není vady a jíž dosud nebylo nasazeno jho. 3Dáte ji knězi Elázarovi,
on ji vyvede mimo tábor a tam bude před ním zaříznuta. 4Kněz Elázar pak
vezme na prst z její krve a sedmkrát z její krve stříkne směrem k čelu
stanu setkání. 5Potom někdo tu krávu před jeho očima spálí, její kůži,
její maso, její krev i obsah jejích vnitřností. 6A kněz vezme cedrové
dřevo, yzop a červenou vlnu a hodí to do spálené krávy. 7Potom si kněz
vypere své oděvy, své tělo vykoupe ve vodě, a když se vrátí do tábora,
bude ten kněz do večera nečistý. 8I ten, kdo ji spaluje, vypere ve vodě
své šaty, ve vodě vykoupe své tělo a bude do večera nečistý. 9Čistý muž
pak sebere popel té krávy, uloží jej vně tábora na čistém místě a bude
uschován pro obec synů Jisraele k přípravě vody odluky, je obětí za
hřích. 10Ten, kdo sebral popel krávy, vypere své oděvy a je do večera
nečistý, a vše následující buď věčným nařízením synům Jisraele a
přistěhovalci, který se u vás usadil: 11Kdokoliv se dotkne mrtvého,
nějaké lidské duše, bude po sedm dní nečistý! 12Hříchu se zprostí
třetího dne a sedmého dne se očistí, a pokud by se třetího dne hříchu
nezprostil, sedmého dne očištěn být nemůže. 13Kdokoliv by se dotkl
mrtvého, duše člověka, který zemřel, a nezprostil se hříchu, poskvrnil
by Hospodinův příbytek a taková duše bude vyťata z Jisraele, protože
nebyl pokropen vodou odluky, bude nečistý, protože na něm lpí nečistota.
Ačkoliv
jsou dodnes potomci kohenů, kteří se vyhýbají kultické nečistotě, pořád
to znamená, že musí být takový nejprve potvrzen a pak očistit jiné,
čímž se sám stane nečistým kulticky a musí být opět očištěn kulticky
čistým knězem. Kdo bude pak vyvolen za kohen hagadol, je věc jiná a musí
jít o kněze naprosto pozorného a věrného v Tóře.
Poslední věc,
na kterou odpovím, je to, kdo postaví znovu bejt hamikdaš, a bude to
prokázaný potomek krále Davida a z něho jeho syna krále Šlomo, tedy ze
Šlomovy rodové linie (2Sa 7):
10Nachystám pro svůj lid Izrael
území, zasadím ho, bude bydlet na svém místě a nebude se již třást.
Bídáci ho nebudou již pokořovat jako na počátku, 11ode dne, kdy jsem
ustanovil soudce nad svým lidem Izraelem. Dám ti odpočinek od všech
tvých nepřátel. Hospodin ti oznamuje, že on postaví dům tobě. 12Až se
naplní tvé dny a ulehneš se svými otci, dám po tobě povstat tvému
potomku, který vyjde ze tvých beder a upevním jeho království. 13On
postaví dům pro mé jméno a upevním jeho královský trůn navěky. 14Já budu
jeho otcem a on bude mým synem. Když bude činit zlo, budu ho kárat
lidskou holí a ranami lidských synů. 15Mé milosrdenství však od něj
neodstoupí, jako jsem je odňal od Saula, kterého jsem před tebou
odstranil. 16Trvalý bude tvůj dům i tvé království navěky před tebou,
tvůj trůn bude navěky pevně stát.
(1Kr 5):16Šalomoun vzkázal
Chíramovi: 17Ty víš o mém otci Davidovi, že nemohl postavit dům pro
jméno Hospodina, svého Boha, kvůli válkám, které ho obklopovaly, dokud
mu Hospodin nevydal nepřátele pod nohy. 18Nyní mi Hospodin, můj Bůh, dal
odpočinek všude kolem, nemám protivníka ani žádnou zlou okolnost.
19Proto hodlám postavit dům pro jméno Hospodina, svého Boha, jak
prohlásil Hospodin mému otci Davidovi: Tvůj syn, kterého dám namísto
tebe na tvůj trůn, ten postaví dům pro mé jméno.
(1Kr 9):4A co se
tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj otec
David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co jsem ti
přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky upevním tvůj
královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci Davidovi: Nebude
ti vyhlazen muž z izraelského trůnu.
Křesťanská a zejména ta Vaše
tvrzení jsou toliko idiotská, naprosto neznalá a nevzdělaná. Byla tu
doba, kdy byl zbořen první Chrám a později po době bez Chrámu, beze
služby knězů, bez přinášení darů obětí, postaven druhý Chrám. A ten
křesťanský Ješu nebyl. A byla doba, kdy křesťanský Ješu měl být po smrti
a druhý Chrám stál. Křesťanský Ješu nepocházel z rodu Davida krále, kde
se linie počítá po otci a ne po matce, podobně jako u knězů - zde už
vůbec nebyl potomkem nějakého kněze. A jeho prý oběť? Nic směšnějšího a
nic více opovrženíhodného ani v judaismu nemůže být, než že by byla
Hašem, boruch hu uvoruch šemo, přiveden člověk a zabit jako dar Hašem. A
navíc - zcela mimo chrámové území, na zakázaném místě,... prostě
křesťanská tvrzení jsou směšná a zcela mimo mísu.
Na
ostatní Vaše idiotské směšnosti, BA redifon ekrazit, už ani nemá smysl
reagovat dále.Tvrdit si můžete, co chcete, to jistě a idiotských čtenářů
Vašich idiotských nesmyslů budete mít jistě mezi křesťany dost. Nakonec
idiotství idiotovi přijde jistě jako moudrost.
Pa pa hlupáku. |
]
|
|
Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 09:47:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Předně slavíme Pesach a ne nějaké Velikonoce a pak letos od večera 22.dubna do večera 29.dubna v Erec Jisro'eil, v diaspoře se dnem navíc tedy do večera 30.dubna. Letos je v židovském kalendáři přestupný rok se 13 měsíci. Nevykrádejte a slavte po vašem, co je vaše.
|
VY ŽIDÉ, KTEŘÍ NEDODRŽUJETE ANI SVŮJ STARÝ ZÁKON, NÁS CHCETE POUČOVAT ? (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 02. duben 2024 @ 12:25:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | VY ŽIDÉ, KTEŘÍ NEDODRŽUJETE ANI SVŮJ STARÝ ZÁKON, NÁS CHCETE POUČOVAT ?
NA KŘESŤANSKÉM PORTÁLU ??? |
]
My zbožní Židé, dodržujeme a jednáme dle Tóry. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 16:01:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na Vaše idiotská tvrzení jsem už odpovídal v jiném vláknu, kde jste už nezareagoval, BA ekrazit redifn idiot. Tak abyste se neschovával, že to nějak zajde, kopíruji zde:
>>Urážíte mne bez příčiny, vážený pane. Nadáváte mi proto, že nečtu Starý Zákon.<<
Ale
kdepak. Neurážím Vás, BA redifon ekrazit. Nazývám Vás idiotem, protože
jím prostě jste. A taky antisemitou a antijudaistou. To není urážkou
Vás, jen pojmenovaním kým vskutku jste. A nikoliv bez příčiny. Nevím, co
čtete, ale Tóru jistě ne a ani Neviim a Ketuvim.
>>Já
tvrdím, že judaisté se zcela explicitně nacházejí mimo půdu STARÉHO
ZÁKONA – jímž se tak vehementně ohánějí!!!<<
Tvrdit si
můžete pro sebe i Vám podobné cokoli jen chcete. Třebas i to, že je
nějaký starý a nový zákon. Tóra je však jedna a nikoliv stará či nová,
ale jediná jedna a je věčná. A my zbožní Židé nestojíme na nějaké půdě
křesťanského starého či nového zákona, to je jejich vlastní věc, ale
Tóra je nauka nám daná Hašem Elokeinu, boruch hu uvoruch šemo. Nám a
žádnému jinému národu.
>>Sám Starý Zákon, vás, Židy, usvědčuje z nevěry. <<
Ale
jistě a mnohokrát se tak stalo, že jsme nebyli věrni a jednali jsme,
jak se nám zachtělo a sešli z cesty Tóry a byli nevěrni, nejednali podle
ní. Ovšem do toho Vám pohanům je takřka nic, protože jste nikdy nikdy
Tóru nedostali, abyste v ní žili a aby byla Váš život. A také jste nikdy
nevzali na sebe její jho dobrovolně natož z donucení. My jsme ji
přijali dobrovolně nejen s požehnáními, ale i s prokletími, jako životní
náplň pro náš národ, se vším všudy.Takže Vaše soudy jsou jako soud
toho, kdo žije mimo zákonnou nauku, nedrží se ji ani dobrovolně natož
jako životní závazek, a dokonce prohlašuje zvenčí, že Tóra je zastaralá a
zanikla s příchodem jakéhosi syna záhuby, který se měl za boha, ač
nikdy v životě se Tóra na něho nevztahovala a nikdy se jí také neřídil,
aby byla jeho žitím.
>>Tedy izraelská bohoslužba, s
entitami velekněz, chrám a oběť, trvá jednou provždy. Proto nemohla
zaniknout se zničením jeruzalémského chrámu. Kdyby Židé skutečně věřili
Hospodinu, pak by se Ho tázali, kde je NYNÍ velekněz, chrám i
oběť.<<
Dost idiotská tvrzení s idiotským dotazem.V Tóře
nikde není psáno, že bejt hamikdaš (chrám) bude stát věčně bez přestávky
a nikdy nebude zničen, rozbořen. A taky byly doby, kdy nebyl bejt
hamikdaš, ale byly přinášeny korbanot (oběti) pod širým nebem a dokonce
nikoliv v Jerušalaim. A taky byly doby, kdy nebyl kohen gadol
(velekněz), ale byly přinášeny korbanot.Celé Vaše tvrzení je bez
znalostí, vědění, bez poznání Tóry, a Váš dotaz je tím absurdní v samé
podstatě.
Žid znalý Tóry ví, že až od první výstavby bejt hamikdaš (chrámu v Jerušalaim) začal závazně platit tento příkaz (Dt 12):
10Ale
až přejdete Jarden a usadíte se v zemi, již vám Hospodin, váš Bůh,
přiděluje dědictvím, dá vám pokoj ode všech vašich nepřátel kolem a
můžete bydlit v bezpečí. 11(Druhý volaný) Bude to místo, které Hospodin,
váš Bůh, zvolil, aby tam usídlil své jméno, tam budete přinášet vše, co
vám přikazuji, své celooběti a dobrovolné oběti, své desátky a
příspěvky z výnosu svých rukou a všechny své vybrané dary, které
Hospodinu slíbíte. 12Tam se budete radovat před tváří Hospodina, svého
Boha, vy, vaši synové a vaše dcery, vaši otroci a vaše služky a Levi ve
vašich branách, protože nemá s vámi podíl a dědictví. 13Střež se
obětovat své celooběti na libovolném místě, které vidíš! 14Dělej, jak ti
dnes přikazuji, a obětuj své celooběti pouze na místě, jež zvolil
Hospodin v jednom z tvých kmenů!
Zde je zcela jasně napsáno, že
se nesmí porážet a přinášet korbanot (dary přiblížení) jinde, než bejt
hamikdaš (chrámu) postaveném nikde jinde než v Jerušalaim na
tzv.chrámové hoře, tedy tam, kde jej první vystavěl král Šlomo
(Šalamoun) a kde určil Hašem, boruch hu uvoruch šemo, jeho otci králi
Davidovi. Tento příkaz je stále závazný a to místo stále jediné, kde
bejt hamikdaš (chrám) může stát a postaven znovu taky bude, tak jako se
stalo i babylónském zajetí, když se znovu usadil Jisrael ve své zemi a
měl pokoj od nepřátel. To byl také důvod, proč nemohl vystavět chrám
král David, protože Jisrael neměl pokoj od svých nepřátel, kdežto za
panování jeho syna to už šlo. A tak i bude znovu.
Že bejt hamikdaš může být za jistých okolností zničen a rozbořen nepřáteli, je zřejmé a jasně napsáno zde (1Kr 9):
1I
stalo se, když Šalomoun dostavěl Hospodinův dům, královský palác a
všechno, co si Šalomoun přál a chtěl učinit, 2že se ukázal Hospodin
Šalomounovi podruhé, jako se mu ukázal v Gibeónu. 3Hospodin mu řekl:
Vyslyšel jsem tvou modlitbu a tvou úpěnlivou prosbu, kterou jsi prosil
přede mnou o smilování: Posvětil jsem tento dům, který jsi postavil, aby
tam bylo mé jméno navěky. Mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.
4A co se tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj
otec David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co
jsem ti přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky
upevním tvůj královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci
Davidovi: Nebude ti vyhlazen muž z izraelského trůnu. 6Jestliže se však
vy a vaši synové ode mě odvrátíte, nebudete zachovávat mé příkazy a má
ustanovení, která jsem vám předložil, ale půjdete a budete sloužit jiným
bohům a klanět se jim, 7vyhladím Izrael z povrchu země, kterou jsem jim
dal, a dům, který jsem posvětil pro své jméno, od sebe odvrhnu. Izrael
se stane pořekadlem a posměškem mezi všemi národy 8a tento dům se stane
sutinami. Každý, kdo bude procházet kolem něj, se zhrozí, podiví a zeptá
se: Proč tohle Hospodin této zemi a tomuto domu provedl? 9A bude se
odpovídat: Protože opustili Hospodina, svého Boha, který vyvedl jejich
otce z egyptské země, chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili
jim, proto na ně Hospodin přivedl všechno toto zlo.
A že může a bude taky znovu vystaven bejt hamikdaš, zase zde (Za 1):
12Hospodinův
anděl promluvil a řekl: Hospodine zástupů, jak dlouho nebudeš mít
slitování s Jeruzalémem a s judskými městy, na nichž je tvé rozhořčení
po sedmdesát let? 13Hospodin andělovi, který se mnou mluvil, odpověděl
slova dobrá, slova útěšná. 14Anděl, který se mnou mluvil, mi řekl:
Volej: Toto praví Hospodin zástupů: Horlím pro Jeruzalém a pro Sijón
velkou horlivostí. 15Ale převelice se hněvám na sebejisté národy. Když
jsem se trochu rozhněval, oni napomáhali ke zlu. 16Proto takto praví
Hospodin: Navrátím se do Jeruzaléma se slitováním, zbuduji v něm svůj
dům, je výrok Hospodina zástupů, a nad Jeruzalémem bude natažena měřící
šňůra. 17Znovu volej: Toto praví Hospodin zástupů: Znovu budou má města
přetékat dobrem, Hospodin znovu potěší Sijón, znovu vyvolí Jeruzalém.
To
bylo dosud ohledně korbanot (darů přiblížení, pro křesťany obětí), kam
mohou být jen přinášeny a kde prováděny, také ohledně bejt hamikdaš
(chrámu), kde, kdy a za jakých okolností může být (znovu) vystaven, ale
také může dojít k jeho zboření.
A ohledně kohen hagadol
(velekněze). Ten může sloužit s ostatními koheny a levity jen bejt
hamikdaš a předkládat a porážet korbanot také pouze tam, zcela logicky. A
to ten syn záhuby Ješu nikdy nejenže nebyl a není, ale také nikdy tak
neučinil v bejt hamikdaš ani v jeho nádvoří.
Aby kohen hagadol
mohl vysluhovat v bejt hamikdaš a i ostatní a také lid přinášet své
korbanot musí být všichni, tedy celý národ očištěni kulticky tzv.vodou
odluky (Nu 19):
2„Toto je nařízení nauky, jež Hospodin přikázal,
říkaje: Promluv k synům Jisraele, ať vezmou dokonale červenou krávu, na
níž není vady a jíž dosud nebylo nasazeno jho. 3Dáte ji knězi Elázarovi,
on ji vyvede mimo tábor a tam bude před ním zaříznuta. 4Kněz Elázar pak
vezme na prst z její krve a sedmkrát z její krve stříkne směrem k čelu
stanu setkání. 5Potom někdo tu krávu před jeho očima spálí, její kůži,
její maso, její krev i obsah jejích vnitřností. 6A kněz vezme cedrové
dřevo, yzop a červenou vlnu a hodí to do spálené krávy. 7Potom si kněz
vypere své oděvy, své tělo vykoupe ve vodě, a když se vrátí do tábora,
bude ten kněz do večera nečistý. 8I ten, kdo ji spaluje, vypere ve vodě
své šaty, ve vodě vykoupe své tělo a bude do večera nečistý. 9Čistý muž
pak sebere popel té krávy, uloží jej vně tábora na čistém místě a bude
uschován pro obec synů Jisraele k přípravě vody odluky, je obětí za
hřích. 10Ten, kdo sebral popel krávy, vypere své oděvy a je do večera
nečistý, a vše následující buď věčným nařízením synům Jisraele a
přistěhovalci, který se u vás usadil: 11Kdokoliv se dotkne mrtvého,
nějaké lidské duše, bude po sedm dní nečistý! 12Hříchu se zprostí
třetího dne a sedmého dne se očistí, a pokud by se třetího dne hříchu
nezprostil, sedmého dne očištěn být nemůže. 13Kdokoliv by se dotkl
mrtvého, duše člověka, který zemřel, a nezprostil se hříchu, poskvrnil
by Hospodinův příbytek a taková duše bude vyťata z Jisraele, protože
nebyl pokropen vodou odluky, bude nečistý, protože na něm lpí nečistota.
Ačkoliv
jsou dodnes potomci kohenů, kteří se vyhýbají kultické nečistotě, pořád
to znamená, že musí být takový nejprve potvrzen a pak očistit jiné,
čímž se sám stane nečistým kulticky a musí být opět očištěn kulticky
čistým knězem. Kdo bude pak vyvolen za kohen hagadol, je věc jiná a musí
jít o kněze naprosto pozorného a věrného v Tóře.
Poslední věc,
na kterou odpovím, je to, kdo postaví znovu bejt hamikdaš, a bude to
prokázaný potomek krále Davida a z něho jeho syna krále Šlomo, tedy ze
Šlomovy rodové linie (2Sa 7):
10Nachystám pro svůj lid Izrael
území, zasadím ho, bude bydlet na svém místě a nebude se již třást.
Bídáci ho nebudou již pokořovat jako na počátku, 11ode dne, kdy jsem
ustanovil soudce nad svým lidem Izraelem. Dám ti odpočinek od všech
tvých nepřátel. Hospodin ti oznamuje, že on postaví dům tobě. 12Až se
naplní tvé dny a ulehneš se svými otci, dám po tobě povstat tvému
potomku, který vyjde ze tvých beder a upevním jeho království. 13On
postaví dům pro mé jméno a upevním jeho královský trůn navěky. 14Já budu
jeho otcem a on bude mým synem. Když bude činit zlo, budu ho kárat
lidskou holí a ranami lidských synů. 15Mé milosrdenství však od něj
neodstoupí, jako jsem je odňal od Saula, kterého jsem před tebou
odstranil. 16Trvalý bude tvůj dům i tvé království navěky před tebou,
tvůj trůn bude navěky pevně stát.
(1Kr 5):16Šalomoun vzkázal
Chíramovi: 17Ty víš o mém otci Davidovi, že nemohl postavit dům pro
jméno Hospodina, svého Boha, kvůli válkám, které ho obklopovaly, dokud
mu Hospodin nevydal nepřátele pod nohy. 18Nyní mi Hospodin, můj Bůh, dal
odpočinek všude kolem, nemám protivníka ani žádnou zlou okolnost.
19Proto hodlám postavit dům pro jméno Hospodina, svého Boha, jak
prohlásil Hospodin mému otci Davidovi: Tvůj syn, kterého dám namísto
tebe na tvůj trůn, ten postaví dům pro mé jméno.
(1Kr 9):4A co se
tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj otec
David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co jsem ti
přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky upevním tvůj
královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci Davidovi: Nebude
ti vyhlazen muž z izraelského trůnu.
Křesťanská a zejména ta Vaše
tvrzení jsou toliko idiotská, naprosto neznalá a nevzdělaná. Byla tu
doba, kdy byl zbořen první Chrám a později po době bez Chrámu, beze
služby knězů, bez přinášení darů obětí, postaven druhý Chrám. A ten
křesťanský Ješu nebyl. A byla doba, kdy křesťanský Ješu měl být po smrti
a druhý Chrám stál. Křesťanský Ješu nepocházel z rodu Davida krále, kde
se linie počítá po otci a ne po matce, podobně jako u knězů - zde už
vůbec nebyl potomkem nějakého kněze. A jeho prý oběť? Nic směšnějšího a
nic více opovrženíhodného ani v judaismu nemůže být, než že by byla
Hašem, boruch hu uvoruch šemo, přiveden člověk a zabit jako dar Hašem. A
navíc - zcela mimo chrámové území, na zakázaném místě,... prostě
křesťanská tvrzení jsou směšná a zcela mimo mísu.
Na
ostatní Vaše idiotské směšnosti, BA redifon ekrazit, už ani nemá smysl
reagovat dále.Tvrdit si můžete, co chcete, to jistě a idiotských čtenářů
Vašich idiotských nesmyslů budete mít jistě mezi křesťany dost. Nakonec
idiotství idiotovi přijde jistě jako moudrost.
Pa pa hlupáku. |
]
URÁŽET UMÍTE VÝBORNĚ !!! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 02. duben 2024 @ 17:39:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | URÁŽET UMÍTE VÝBORNĚ !!! VY SE NEZASTAVÍTE ANI PŘED URÁŽKOU DUCHA SVATÉHO !!! TAKŽE BUDETE ZASTAVEN !!!
ecr |
]
Re: URÁŽET UMÍTE VÝBORNĚ !!! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 18:14:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale jistě, urážet a urazit Vás, redifion BA ekrazit idiot, je namístě. A míním Vás zde zcela znemožnit, Vy duchu sratý. Baf, klepne Vás z toho.
|
]
ČIŇTE POKÁNÍ A VĚŘTE EVANGELIU (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Středa, 03. duben 2024 @ 12:22:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Marek 1, 15 [www.biblenet.cz] „Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu.“
ecr |
]
Nevěř Jisro'eli cizím božstvům těch národů (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 03. duben 2024 @ 13:31:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1Každé slovo hleďte konat tak, jak vám je přikazuji, nepřidávejte k němu a neujímejte z něho! 2Povstal-li by v tvém nitru prorok nebo snopravec 3a určil znamení nebo důkaz, říkaje ti, pojďme za jinými bohy, které jsi nepoznal, a služme jim, i kdyby se to znamení a ten důkaz dostavily, 4slova takového proroka nebo takového snílka neposlouchej, to vás Hospodin, váš Bůh, zkouší, aby vyzkoušel, zda milujete Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem a celou svou duší! 5Za Hospodinem, svým Bohem, choďte, jeho se bojte, jeho příkazy zachovávejte, jeho hlasu naslouchejte a jemu služte a lněte k němu! 6A takový prorok nebo snílek budiž usmrcen, protože o Hospodinu, vašem Bohu, vyvádějícím vás ze země Micrajim, jenž vás vykoupil z domova otroků, mluvil kacířsky, aby vás svedl z cesty, po níž ti Hospodin, tvůj Bůh, přikázal jít, a tak to zlo odstraníš ze svého nitra! 7Bude-li tě tvůj bratr, tvé vlastní matky syn, nebo tvůj syn nebo tvá dcera či žena v tvém náručí anebo tvůj druh, drahý ti jako vlastní duše, tajně svádět, pojďme, služme jiným bohům, které jsi nepoznal ty ani tví otcové, 8z božstev těch národů tobě blízkých nebo ti vzdálených od jednoho konce světa k druhému, které jsou kolem vás, 9nepřizvukuj mu, neposlouchej ho, nepřivírej nad ním oko, neslituj se a nekryj ho! 10Ale usmrť ho, a abys jej usmrtil, vztáhni na něj ruku jako první a všechen ostatní lid až poté! 11Ukamenuj ho kameny a on zemře, poněvadž tě chtěl odvést od Hospodina, tvého Boha, vyvádějícího tě ze země Micrajim, z domova otroků. 12A celý Jisrael to uslyší a bude se bát a více takovou špatnou věc v tvém nitru nebudou páchat.(Dt 13) |
]
Re: ČIŇTE POKÁNÍ A VĚŘTE EVANGELIU (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 03. duben 2024 @ 13:38:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víc už nic, ekrazit idiot BA redifoun? Všecka Vaše idiotská tvrzení šmahem skončila. |
]
|
|
|
|