Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a dnes je Státní svátek - Mistr Jan Hus.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16175, komentáře < 7 dní: 189, komentářů celkem: 396035, adminů: 60, uživatelů: 5074  

Veřejná zpráva od Magdalena07: "Krásný sváteční den, přátelé Mistra Jana Hud"
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 227 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Magdalena07
VanRespirator
JirkaB
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108551820
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem?
Vloženo Sobota, 05. květen 2007 @ 15:50:12 CEST Vložil: bolek

Dotazy čtenářů poslal pastýř

Drazí čtenáři Grano Salis,

rád bych se na Vás obrátil s jedním dotazem, se kterým si už delší dobu lámu hlavu. A to, že nevím, zda se ještě mohu v dnešní době považovat za křesťana. Obávám se, že se už jen s několika lidmi dostávám do izolace, což je na pováženou!

Věřím totiž Bibli, a to dokonce do té míry, že ji považuji za neomylnou, verbálně inspirovanou. To znamená, že věřím ve stvoření v šesti dnech, odmítám homosexualitu a předmanželský sex jako hřích a dokonce věřím ve vzkříšení z mrtvých a v ohnivé jezero, které bude plné hříšníků. Věřím, že bez víry v Krista není možné se dostat do nebe a že jen vírou ve vzkříšeného Ježíše Krista mohu obdžet odpuštění hříchů. Navíc věřím, že toto spasení máme uvádět ve skutek v bázni a chvění. Nevěřím, že nekřesťanská náboženství jsou cestou k Bohu a nevěřím, že dialog s nimi, jehož cílem není zároveň evangelizace, je pro jejich příslušníky nějak výrazně prospěšný.

Vím, už jen těchto několik bodů Vás může vést k pochybnosti o tom, zda jsem vůbec křesťanem, ale musím se Vám přiznat, že to není zdaleka vše. Myslím, že v osobním životě jsem na tom ještě hůř. Nikdy jsem totiž nebyl nevěrný své ženě, nikdy mne nepřitahoval nějaký muž, navíc nemám ani dlouhé vlasy ani nejsem vyholen, nejsem tetován ani nemám dredy... Dokonce nemám ani televizi a neposlouchám rockovou hudbu. A ještě k tomu nepoužívám sprostá slova. Neholduji alkoholu a nekouřím. Nikdy jsem nebyl soudně trestán a nemám daňové úniky. Nejsem ani politikem, který by uplatňoval křesťanství v národní exekutivě a legislativě. Nejsem členem žádné politické strany ani žádné paracírkevní organizace.

A do třetice: jsem členem denominace, finančně přispívám na potřeby církve a za církev se modlím. Nezavrhuji ani nepřeceňuji vzdělání a snažím se neodmítat ani nepřeceňovat roli církevních autorit. Věřím, že demokracie není od satana ale ani nevěřím, že by si lidé v církvi měli vládnout sami, ale že králem je Kristus. Věřím ve vládu práva jak v církvi tak ve společnosti a taktéž věřím, že církevní autority mají být odpovědné svým sborům. Věřím v autonomii církevních společenství i národních států.

Co myslíte, může se člověk, který vyznává a snaží se respektovat dané principy ještě vůbec považovat za křesťana?

Děkuji za Vaše komentáře,


Pastýř


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 76 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Sobota, 05. květen 2007 @ 16:25:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mas muj nejhlubsi respekt. rozhodne nejsem v pozici, ze ktere bych si smel dovolit te kritizovat, jen mi prijde zvlastni se takhle stavet naodiv ... chapu, ze to nedelas proto aby te ostatni obdivovali.



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 05. květen 2007 @ 16:57:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Díky Bohu, podle Tvého vyznání víry v úvodním článku nejsi Pastýři odpadlík, ale jsi křesťan.



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 05. květen 2007 @ 18:03:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Něco v podobném duchu jsem četla nedávno v časopise "Zápas o duši"  o disidentu.... právě v dnešní době má šanci nejvíce k lidem promlouvat ( na pracovišti...aj)  naše svědectví životem, 
jak se stavíme k problémům, ikdyž to někdy až tak nevypadá, ale svět od nás vyžaduje abychom byli "jiní" ... Kristovi.



Pastýři mohla bych poprosit, jestli by šlo nějakým způsobem reagovat na můj dotaz:

V článku „Všemohoucí Bůh zabije svévolníka“ ….dotaz je na samém konci všech komentářů.

Je to v (mezidenominační praxi) celkem častá hláška, „to co mě zaujalo“ a přiznám se,
že i celkem matoucí a často bývá zdrojem nedorozumění ve službě evangelia…(viz dotaz)

díky

rive





Mňága a Žďorp-A ty tam (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 05. květen 2007 @ 19:19:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty tam

Cukryti Gspolu Dmiv zahradě Aminoci


mluvili jsme překotně jeden přes druhého


a zjišťovali s údivem že slova


zapadají přesně do sebe


a byli z toho na větvi


a ruku v ruce jsme se pak courali domů


a usnuli šťastní a ráno jsme vstali


a poznali že slova která


včera tak krásně


splývala ze rtů


jsou dnes nějaká divná a hloupá ...


takže se vůbec nic nezměnilo


takže se vůbec nic nestalo


takže se vůbec nic nezměnilo


já šel tam a ty tam a já sám a ty tam





nebe peklo ráj - kam tě duše dám


nebe peklo ráj - kam tě duše dám


nebe peklo ráj - kam tě duše dám


nebe peklo ráj - kam tě duše dám   všechny kategorie hudba knihy dvd cd-rom



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 05. květen 2007 @ 20:18:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři,

sice nejsem členkou denominace, ale jinak vyznávám naprosto stejné hodnoty jako ty. Jsem ráda, že tady zazněl tento názor. Vyjadřuje postoj srdce, a to je to nejdůležitější. Bůh se dívá především do srdce a na to, jak to s Ním vážně myslíme. 
Pán ti žehnej, nepolevuj ve svém přesvědčení!

Irena 




Nominoval bych tehnle článek na zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 05. květen 2007 @ 21:11:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale nevím jak se to dělá, nechce to někdo udělat za mě?



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 05. květen 2007 @ 23:55:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Týjo, Anatole, ty budeš asi fakt křesťanem :o)



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 16. květen 2007 @ 19:15:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja mam dve otazky:

1. Odkud jsi vzal doktrinu "neomylne, verbalni inspirace" Bible? Krestanstvo sice ve vsech epochach uznavalo, ze Bible je Bozi slovo, ale plenarni verbalni inspirace je, pokud vim, dost nedavnej vynalez (Niagara Creed, 1878). Povazujes tedy preklady Pisma za legitimni, kdyz Buh (podle tveho nazoru) nadiktoval NZ v rectine? Domnivas se - v souladu se svou literalistickou doktrinou - , ze stromy mohou tleskat (Iz 55:12)? Jak se tato plenarni verbalni inspirace srovnava se skutecnosti, ze seznam kanonickych knih vznikal celkem ctyri stoleti?
Z toho, co jsem zatim ruzne precetl, se mi zda, ze verbalni inspirace je veskrze islamska doktrina, ktera v nasi vire vubec neni doma. V islamu ma samozrejme svuj smysl: za Bozi slovo povazuji jen to, co rekl prorok (takze odpada otazka rozsuzovani, co Pismem je a co ne), a jedna se o vyroky, ktere jsou pravniho charakteru (doslovnost je tedy zadouci), a proto se napriklad preklady nepovazuji za stejne platne jako arabsky original. Ale nic z toho neni pripad Bible, takze mi ta plenarni verbalni inspirace prijde jako dost mimo misu.

2. Kdyz veris ve stvoreni v sesti dnech, predstavujes si to jako sest ctyriadvacetihodinovych dni? A proc?

Budu se tesit na odpovedi (jestli si troufnes).

Aviaf



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 19. květen 2007 @ 13:08:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po precteni clanku a komentaru-diskuse mezi Pastyrem a aviafem mam smutek i radost v srdci, se kterymi se chci podelit s temi, kteri si to treba prectou. Sam clanek Pastyre je spis smutny a napred jsem si myslela, ze to nemysli moc vazne a hlavne, ze lamentuje nad tim, ze to prece nemuze byt vsechno proc se nazyvat krestanem. Ze touzi po necem vic a nedovoluje si to zde uvest, ale moc dobre vi co to je. Nebo nevi. Chce bit blize , moc blizko Panu Jezisi a nevi jak to dosahnout a zda se to da dosahnout. Po tom touzime vsichni, kteri v neho verime a myslime si, ze kdyz budeme to ci ono delat a tak ci jinak se chovat, tak toho dosahneme. A ono to tak neni. Neni to nase vule a cineni, ktere nas priblizuji, ale Bozi vule. V tech diskusich, jsou oba moc uceni a aviaf by rad na vse prisel s pomoci vedy a vedeni coz je spatna cesta. Pastyr vi, ze vira a to vira prosta ho privede blize i kdyz vedeni je dobre, nesmi se zamenovat s virou a laskou k Panu. A ted se muzete pohorsovat jak si zenska dovoluje posuzovat debatu mezi muzi. A tak vam na to rikam: je to urceno mladsim zenam nez jsem ja. 



Re: A ještě ke všemu Pastýři - Ty nemáš rád ekumenismus s Římem (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 21. květen 2007 @ 14:16:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

A ještě ke všemu Pastýři - Ty nemáš rád ekumenismus s Římem a vysmíváš se "upřímným" katolíkům, kteří skrze ekumenismus pilně pracují na rekatolizaci:

Katolíci přiznávají: Rekatolizace je pravý ekumenismus

No to už je na pováženou.

zdraví

reformovaný






Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: jrr v Čtvrtek, 24. květen 2007 @ 11:17:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chm, a vejde se někam mezi tu Tvoji dokonalost láska?
Píše se, že zdraví lékaře nepotřebují... a podle toho, co tu o sobě píšeš, Ty jsi přesně ten případ.
Niccméně by mě zajímala realita, ne Tvoje slova. Určitě víš, že hřích to není až v momentě, kdy se s cizí ženou vyspíš, ale už ve chvíli, kdy se po ní s žádostí podíváš, ne až v momentě, kdy někomu tu peněženku doluješ z kapsy, ale už ve chvíli, kdy si pomyslíš, že on si tolik peněz nezaslouží a že Tobě by se hodily mnohem víc... Nicméě pokud je to opravdu tak, jak píšeš, tak je mi Tě docela líto, protože nevím, kam se tam může vejít Ježíšova láska. Pro mě je daleko větší křesťan kluk, co uvěří po 7 letech ve vězení a když pak vyleze, tak se svejma zvykama musí celej život bojovat, selhává a pak znova zvedá hlavu, aby mohl v Kristu vítězit nad smrtí. Ty podle mě křesťanem nejsi...

Pastýři, je mi z Tebe na blití. Měli jsme tu pár... neshod, kdy jsem si ale vždycky myslel, že Ti jde o pravdu, a pouze ji vidíš jinak než já. Asi jsem byl na omylu, protože na základě několika posledních článku na GS od Tebe mám čím dál tím silnější pocit, že Ty jsi tím farizeem, který se hlasitě modlí a děkuje Bohu, že ...není jako ti ostatní... Že Ti nejde o pravdu ale o obdiv. Protože tohle je vrchol výsměchu všem principů křesťanství. Čeho tím vyychloubáním (a ještě tak směšně maskovaným pokorou) chceš dosáhnout? Chceš, aby Tě osazestvo provolalo za krále GS? Nebo za nejlepšího křesťana? Nebo chceš být prvním tím, kdo 
bude spazen nikoliv skrze oběť Ježíše Krista, ale skrze svoji dokonalost? Fraška. Zamysli se nad sebou, Pastýři, a pros Ducha Svatého, aby Tě obviňoval z hříchů, protože jenom tudy vede cesta ke Kristu - uvědomit si vlastní hříchy a činit pokání...



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 25. květen 2007 @ 21:15:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Hi, Shepherd.

1. Ano, jiste, ja to chapu, ze se tam o Adamovi mluvi jako o "zaker" muzi-samci. Tak to ostatne snad plati ve vsech mytech. Oedipus je taky vylicen jako konkretni clovek, ale presto je to archetyp cloveka, s kterym si krute zahral osud. Herakles je rovnez archetyp hrdiny, kterej se k nesmrtelnosti propracovava skrze serii zkousek. Paris a jeho soud je archetypem muze voliciho mezi ruznymi loajalitami (k zene, k statu, k moudrosti). Ve vsech tech mytech vystupuji hlavni postavy jako "zaker", aniz by to jakkoli branilo jejich archetypalni podstate.
A podobne je tomu i v Bibli. Ja jsem se snazil nadhodit prave Gen 5:2, vers, z ktereho vyplyva, ze ani stari Izraelite nepovazovali prvniho Adama vyhradne za "Adama Novaka", tedy jednu konkretni historickou postavu, ale za zastupnej symbol pro lidstvo (proto ten plural). Proč by měl být Adam archetypem, když má v Písmu konkrétní ženu, konkrétní děti, ... no, nejsem si jistej, jestli to jsou tak konkretni deti. Kain je archetypem zemedelce, Abel pastevce a jejich rozmiska je archetypalnim pribehem historicky realneho souboje pasteveckeho nomadstvi s usedlym zemedelstvim (to, co je na tomhle pribehu zajimavy, je to, ze je vypraven z pozice pastevcu, je to vlastne valecna propaganda nomadu, ze jako "voni, zemedelci, si zacali"). Set je stejne archetypalni jako Adam - proto se o nem pise, ze ho Adam zplodil ke sve podobe, podle sveho obrazu (Gen 5:3), stejne jako Buh stvoril Adama. To, ze je s Adamem spojen konkretni rodokmen, jeho archetypalni charakter nijak nezpochybnuje. Podle teto logiky by historickou postavou musel byt i buh Marduk, protoze od nej odvozovali svuj puvod babylonsti kralove. A spousta antickych reckych kralu se nerozpakovala do sveho rodokmenu zahrnout nejakou tu mytickou postavu, at uz Herakla nebo treba i samotneho Dia. Bible se neboji interpretace skrz archetypy. Jak uz jsem psal driv, sam Pavel vidi v Sare a Hagar smlouvy - pro nej jsou tyhle zeny zaroven dva ruzne archetypy naseho vztahu k Bohu a k Zakonu. Kniha Job je napsana zjevne z tohoto hlediska. Jejim cilem neni informovat nas o historicke existenci jisteho Joba, ale spise na jednom konkretnim stylizovanem prikladu rozebrat otazky lidskeho osudu, nestesti, utrpeni a naseho nasledneho vztahu k Bohu. Rovnez neni dulezite, zda existoval prorok Jonas jako historicka osoba, osobne bych spis rekl, ze ne; je to ale archetypalni pribeh o osobni konverzi v dusledku interakce s Bohem. Jak vidis, Bible se tohoto zpusobu uvazovani neboji, ba dokonce s nim nadsene a casto pracuje. A pokud budeme tento aspekt zjeveni ignorovat, pak samozrejme poselstvi Boziho Slova prznime - a tam zacina hereze.
Máš-li pravdu Ty, pak je možné obhájit i tezi mnoha liberálních teologů, že i Kristus je archetyp - ja si interpretaci nevybiram podle techto taktickych uvah "jak by to asi mohli zneuzit mi nazorovi oponenti", ale podle toho, ktera se podle me nejvice blizi pravde. Mozna je to z tve strany jiste Freudovske ureknuti: obcas se mi zda totiz, ze do znacne miry byla formulace fundamentalisticke doktriny o Pismu vedena snahou udelat to modernim kriticky zkoumajicim studentum Pisma natruc! (To je samozrejme jen domnenka.)

2. To myslíš vážně? Jinak bych to nepsal... Ty však na základě toho usuzuješ,... jen jsem to nadhodil jako domnenku, kterou nemuzeme apriori vyloucit, nic vic. A to fakt nemuzeme. Je-li Písmo sbírkou neiniciovaných plagiátů,... - proc neinicovanych? 1Tm naopak vyslovene bije do oci svou "objednanosti": nejakej nastupujici mladej cirkevni bafunar potreboval pevnejsi oporu v nejake uznavane autorite a. pro svou akomodacni politiku vuci svetske moci (1Tm 2:1-2, 3:7), b. k eliminaci kazatelske konkurence ve svem sboru (1Tm 2:12), c. proti vnitrosborovemu odporu vuci jeho mlademu veku (1Tm 4:12), d. pro svou akomodacni politiku vuci vyznamnym otrokarum, kteri pravdepodobne byli hlavnimi financnimi prispevateli jeho kongregace (1Tm 6:1-2), e. proti gnostickym proudum v jeho sboru (1Tm 6:20). - A hle: v pozustalosti Timotea se "nasel" dopis od samotneho apostola Pavla, ktery mu ve vsech techto vecech daval za pravdu! A aby toho nebylo malo, rekl si jeste o dvojnasobnej plat (1Tm 5:17). Jak vidis, 1Tm byl iniciovan a to tak, ze VELMI!
Nevim, proc pouzivas slovo "plagiat" - ja netvrdim, ze pseudopaulinky jsou nepriznanou kopii nejake jine prace, ja verim, ze slo o originalni vytvor jejich autora, kterym ale v zadnem z tebou zminenych zpusobu antickeho autorstvi nebyl Pavel.
pak také platí Pavlovo varování, abychom se jmi nenechali zmást. - spravne! Nenech se tim zmast a pochop, cim 1Tm skutecne je! Jaks mohl videt ve zkratce v predchozim odstavci, pro spravnou interpretaci cele epistoly je to zcela klicove.
Proto jej také mohu brát vážně. Ja beru Bozi slovo taky vazne, mozna dokonce vazneji nez ty, protoze ja jsem ochoten Ho zkoumat s otevrenou mysli bez ohledu na nejake "takticke uvahy", zda me nahodou moje studium nepripravi o nejake zbozne (ale v principu zavadejici) iluze.

3. Jiste, original je dulezitej, abychom vedeli, co autor vlastne myslel. Dodatek - vpisek - je vlastne pokus nejakeho pozdejsiho ctenare vnutit nam svou interpretaci.

4. pak logicky musí existovat takoví, kteří věří, že stromy mají ruce. To nevim, jak to logicky vyplyva. Naopak, cela moje argumentace proti fundamentalismu spociva v tom, ze je prave v interpretaci totalne svevolnej. Kdyz se vam to hodi, vidite basnickej obrat, no a tam, kde se z trucu zasprajcnete, tam proste vidite doslovne historicke vypraveni, i kdyby vam sam Pambu svatej nanebeskej prisel meldovat, ze je to jen metafora. V tom je ta hereticnost tohoto uceni: ze je svevolne. (A co mi teda prijde echt na bliti, je, ze maj fundaci jeste tu nebetycnou DRZOST vydavat zrovna ty svoje bludy za to jedine pravoveri, ktere ma prej oporu v celych dejinach cirkve! Svata prostoto!)
To ovsem nic nemeni na faktu, ze takovi krestane, kteri ocekavaji, ze stromum skutecne na konci veku narostou ruce, pravdepodobne existuji - nenajdes na svete zhovadilost, aby se ji nejakej moula nechytil.

Ve svem clanku se ptas, jestli se vubec jeste muzes nazyvat krestanem. Vim, ze to mela byt retoricka otazka, ale ja ti na ni presto odpovim: ne, jeste nemuzes, ale nyni je cas ke konverzi. Uver v Pana, ne jen v jeho doslovnickou karikaturu, a stan se krestanem.

Aviaf



Re: Mohu se vůbec ještě dnes nazývat křesťanem? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 26. květen 2007 @ 01:25:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři, myslím, že rozumím tvé otázce, a domnívám se, že se skutečně i já mohu nazývat křesťanem. Myslím, že i aviaf je křesťanem.

"Mohu vás ostatní ještě vůbec nazývat křesťany, mám-li za to, že já a mých pět kamarádů jsme jediní zbylí křesťané?"

Tak jsi to myslel, nicht wahr?

Tvé izolace je mi líto, ale to je tvoje volba.
Ta jak Irenina volba je to, že není v žádné denominaci. V pořádku - její věc.
Ale na tu izolaci si nestěžuj, když sis ji zvolil. Neizoluje tě věrné manželství - naopak, ty ses rozhodl izolovat od Promise Keepers, kteří veřejně vyznávají věrné manželství a kterých jsou miliony.
Neizoluje tě ani nedostatek televizního vysílání, ba ani tvůj fundamentalismus.
Izoluješ se sám svým přesvědčením, že Boží dítě je definováno pozoruhodnou kombinací fundamentalismu, členství v církevní organizaci a nečlenství v paracírkevní organizaci.
...a intolerance...

Kéž by ti dal Bůh ducha moudrosti a zjevení, ...abys viděl, jak bohaté a slavné je tvé dědictví mezi svatými...!

Olin



Jsi čistokrevné křesťanské pako, jsem stejný takže Ti rozumím. (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Pátek, 15. červen 2007 @ 16:32:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím, že jsi se neurazil. Tvá otázka je dopředu odsouzena k tomu, aby neměla odpověď.
Tvůj bratr v Kristu Petr Vlček



Stránka vygenerována za: 0.70 sekundy