Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Nela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16318, komentáře < 7 dní: 530, komentářů celkem: 408346, adminů: 60, uživatelů: 5135  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Myslivec
brusle7
Frantisek100
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110958049
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: JEŽÍŠ SE NARODIL 25. PROSINCE.
Vloženo Neděle, 11. květen 2008 @ 22:48:16 CEST Vložil: Bolek

Historie poslal MILOSLAV

JEŽÍŠ SE NARODIL 25. PROSINCE.

Díky dokumentům z Qumrámu bylo možno přesně určit, že se Ježíš narodil 25. prosince. Je to mimořádný objev, který nemůže být zpochybňován jako apologetický, protože jej udělal Žid, docent Jeruzalémské univerzity Shemarjahu Talmon.– Narodil-li se Ježíš 25. prosince, pak k panenskému početí došlo devět měsíců předtím. A křesťanské kalendáře slaví 25. března Zvěstování Páně.


Ježíš se narodil 25. prosince.

Ferragosto je v Itálii pojem. Už od dob Římanů se slaví „Feriae Augusti” – prázdniny císaře Augusta, kdy každý, kdo jen může, vyrazí z měst „ad aquas“ – k moři, k řekám a jezerům, do hor. IVittorio Messori jednou navrhl, aby se Vánoce přenesly na 15. srpna, a tím by se lidé zbavili kýčového vánočního osvětlení, předvánočního shonu, nákupní horečky, saní tažených soby, vezoucích Santa Klause, dokonce i psaní obligátních přání a dávání dárků. Vycházel totiž z rozšířeného přesvědčení, že datum Narození Páně 25. prosince bylo stanoveno bez historického podkladu, aby se vytlačil vliv pohanského slavení zimního slunovratu. Nyní se veřejně kaje. Nutí ho k tomu poslední vědecké objevy. Díky dokumentům z Qumrámu bylo možno přesně určit, že se Ježíš narodil 25. prosince. Je to mimořádný objev, který nemůže být zpochybňován jako apologetický, protože jej udělal Žid, docent Jeruzalémské univerzity Shemarjahu Talmon.– Narodil-li se Ježíš 25. prosince, pak k panenskému početí došlo devět měsíců předtím. A křesťanské kalendáře slaví 25. března Zvěstování Páně. Ale z Lukášova evangelia víme, že archanděl Gabriel Marii oznámil jako znamení: „I tvoje příbuzná Alžběta počala ve svém stáří a je už v šestém měsíci ...“. Starobylé východní církve slaví mezi 23.-25. září početí Jana Křtitele. Pořadí dat, zakládajících se na tradici, jež se nedala ověřit. Tak jsme si mysleli až donedávna. Musíme však vycházet právě z početí Jana Křtitele. Lukášovo evangelium začíná historií starých manželů Zachariáše a Alžběty, která se už smířila se svou neplodností, jedním z nejhorších neštěstí v Izraeli. Zachariáš byl knězem z Abiášovy kněžské třídy. „A když jednou byla na řadě jeho třída a on vykonával před Bohem službu,“ zjevil se mu archanděl Gabriel a oznámil mu, že navzdory vysokému věku budou mít s Alžbětou syna – „a dáš mu jméno Jan ... Bude veliký před Pánem“. Ano, ta historie je nám dobře známa, ale že by onen Lukášův údaj „z Abiášovy kněžské třídy“ mohl být tak rozhodující, to si nemysleli ani velcí exegeté po dlouhá staletí. Ve starém Izraeli byli kněží rozděleni do 24 tříd a střídali se podle neměnného pořádku při chrámových obětech dvakrát do roka. Věděli jsme, že Zachariášova kněžská třída, totiž Abiášova, byla osmá. Ale nikdo nevěděl, na kdy připadal její turnus. Až profesorovi Shermajahu Talmonovi se podařilo za pomoci jiných odborníků a zvláště rozborem svitků Qumránské knihovny upřesnit chronologické pořadí, v němž se střídalo 24 kněžských tříd při obětech v Jeruzalémském chrámu. Byla tady pravděpodobná tradice východních křesťanů, která klade oznámení Zachariášovi, že se mu narodí syn, mezi 23. a 25. září. Avšak tato pravděpodobnost se přiblížila jistotě, protože další badatelé podníceni objevem profesora Talmona rekonstruovali „přádelnický stroj“ oné tradice a dospěli k závěru, že ta tradice pochází přímo z prvotní židovsko-křesťanské obce v Jeruzalémě. Velmi starobylá a také náramně houževnatá tradice Východních církví, jak to bylo ostatně potvrzeno už v mnoha jiných případech. A tedy, co se zdálo jako nějaký zbožný mýtus, nabývá náhle úžasné, nové pravděpodobnosti: Řetěz událostí, který se táhne v rozsahu 15 měsíců. V září anděl Páně, Gabriel, oznámil Zachariášovi narození syna. Evangelista Lukáš upřesňuje: „Když skončily dny jeho služby, vrátil se domů. Po těch dnech jeho žena Alžběta počala“ (Lk 1,24). V březnu, po šesti měsících, zvěstování Marii a její „Fiat“. Po třech měsících narození Jana; katolická církev je slaví 24. června. Po šesti měsících narození Ježíše. A touto poslední událostí dospíváme do 25. prosince. Ten den tedy nebyl stanoven čirou náhodou. A tedy na ferragosto se Vánoce nedají přesunout. Vittorio Messori se za svůj unáhlený návrh veřejně kál. Ještě bude dlouho trvat, než přiznají své omyly horliví „bořitelé mýtů“ a zastánci tzv.vědeckého výkladu bible z okruhu „Religionsgeschichte“, kteří odkazovali Vánoce do říše legend a mýtů. Vědcům jako je profesor Shemarjahu Talmon stačil Lukášův údaj, že Zachariáš byl z Abiášovy kněžské třídy, a qumránské papyry, aby potvrdil tradici prvotní jeruzalémské obce i datum Ježíšova narození – 25. prosince. A co je Qumrán? V některých jeskyních Qumránu nedaleko Mrtvého moře jeden pastýř v roce 1947 našel celou řadu papyrů, čitelných rukopisných svitků. Do roku 1956 se objevovaly a prodávaly další. Jde o 750 textů v hebrejštině, aramejštině (tak mluvil sám Ježíš) a řečtině. Jdou od 3. století před Kristem až do 1. století po Kristu. Biblista P. Gallagher SJ na jednom papyru určil text z Markova evangelia, který potvrzuje, že Markovo evangelium bylo napsáno před zničením Essénů, židovské sekty, která měla v Qumránu své sídlo, to je do let krátce po Ježíšově smrti v 40.- 50. letech po Kristu. Jedna část papyrů byla až do roku 1991 uchovávána v Izraeli. Zveřejnění všech textů 38 svazků materiálu z Qumránu bylo dokončeno v Oxfordu teprve minulý rok. Navzdory všemu křesťanské dobrodružství pokračuje.

Josef Koláček, Vatikánský rozhlas

ZDORJ: http://immaculata.minorite.cz/Files_pdf/IM70.pdf

Stačí dát do vyhledávače 25. prosince a "zjeví" se článek"

Podobná témata

Historie

"JEŽÍŠ SE NARODIL 25. PROSINCE." | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: JEŽÍŠ SE NARODIL 25. PROSINCE. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 11. květen 2008 @ 23:00:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak určíme datum přesně na 25.?
A proč bysme ten dsen vlastně měli slavit =kdo to nařídil?



Re: JEŽÍŠ SE NARODIL 25. PROSINCE. (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Neděle, 11. květen 2008 @ 23:12:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No čekal jsem, že mi odpovíš na komentář, kde jsi to už napsal. Leč, zvolil jsi samostatný článek, takže to sem taky zkopíruju:

Na základě práce prof. Talmona nelze ale tvrdit, že se Ježíš narodil přesně 25. prosince. Lze považovat ze velmi pravděpodobné (Abijášova kněžská třída měla službu dvakrát za rok), že se narodil kolem 25. prosince. Údajné pokřesťanštění pohanského svátku je ale velmi nepravděpodobné - západní církev slavila 25. prosinec dřív, než se ten pohanský svátek Slunce rozšířil (stalo se tak po roce 274, kdy bylo Slunce (Mithra) prohlášeno za patrona říše).

Ačkoliv je to zajímavé, je docela jedno, jestli to bylo 25. prosince, nebo 6. ledna, ne? Jistotu mít nebudeme - na konci září sloužil Zacharijáš (pokud vezmeme "příhodnější" období), Lk 1,26 mluví o šestém měsíci těhotenství (nejistota 1 měsíce - mohlo se to stát mezi cca 23. březnem a 23. dubnem) a devět měsíců tedy spadá mezi 23. prosinec a 23. leden (a není jisté, že těhotenství trvalo přesně 9 měsíců - obvyklá doba je 280 dní +/- nějaký ten den).

Byl bych nerad, abychom na tom s Ježíšovým narozením byli jako s příchodem Cimrmana do Liptákova: stalo se to 25. prosince někdy kolem roku 5 před naším letopočtem (Herodes zemřel roku 4 před n. letopočtem). Osobně mi ale přijde přijatelnější první období služby Abijášovy třídy - narození by pak připadlo někam na konec září. Jan 1,14 také svědčí spíše pro 29. září.





Pane Pletánku! Proč opakujete stále své lži? Libujete si snad v nich? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pondělí, 12. květen 2008 @ 07:06:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Pletánku. Písmo svaté usvědčuje Vaši římskokatolickou agitaci ze lží. (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Neděle, 11. květen 2008 @ 18:16:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) )Re: Stando nenávist vás zaslepuje? (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pátek, 09. květen 2008 @ 19:56:32 CEST

JEŽÍŠ SE NARODIL 25. PROSINCE  http://immaculata.minorite.cz/Files_pdf/IM70.pdf       

Stačí dát do vyhledávače 25. prosince a "zjeví" se článek"
25. března my katolíci slavíme ZVĚSTOVÁNÍ PÁNĚ takže byl vyvrácen i poslední bod. Ještě to nakopíruji rádoby vtipnému NEPŘIHLÁŠENÉMU.

Standa:

Mohu Vás ubezpečit, že mě nenávist opravdu nezaslepuje. Pokud se ovšem řídíte tradičními, římskokatolickými recepty, kde se na vydávání pravdivých svědectví reaguje slovy nenávist nebo zášť, tak potom se dáváte na stranu těch, kteří vyměňují pravdu za lež a jsou jejími otroky.    
Píšete, že se Ježíš narodil 25. prosince a nasledně uvádíte odkaz, který má toto datum doložit.
Mohu Vás ubezpečit, že to co jste mi poslal není žádný důkaz. Postrádám zde analýzy a rozbory těchto tvrzení. Porovnám-li tato tvrzení s Písmem svatým a historickými skutečnostmi, docházím k závěru, že se jedná o zmanipulovanou, ideologickou propagandu, která vychází plně vstříc sponzorům z římskokatolické církve. Jednoduše napsáno. Jedná se o paskvil a mystifikace, které nemají oporu v Písmu svatém a historii.


Jaká je tedy pravda?

Pohled do historie

25 prosinec je spojený s narozením Ježíše Krista ( v Americe 25 prosince ráno-poznámka překladatele J )
Narodil se však Ježíš Kristus v tento den? Když se Ježíš narodil tak v krajině byly pastýři na polích aby hlídali svoje stáda ovcí. (Lukáš 2:8) V Judsku je prosinec období deště a chladu. Pastýři museli vždy zahnat své stáda do přístřeší nejpozději do poloviny října aby tak byly ochráněné. Samuelovy (Písně 2:11) a (Ezra 10:9,13) nám hovoří že zima byla období deštů a chladu.Toto nám potvrzuje že pastýři rozhodně nebyly na polích 25 prosince.
Proč je tedy narození Krista oslavované v tento den?Encyklopedie Britanica o tomto hovoří:Důvod proč jsou vánoce oslavované 25 prosince není plně znám,možné však je že první křesťané si přáli aby se tento den shodoval s Římsko pohanskou oslavou,která oslavuje narození nedobytného slunce.
Dodatečně k tomu ,když se podíváme do katolické encyklopedie tak najdeme mnoho až neuvěřitelných přiznání.Toto jsou některá z nich:Vánoce nepatřily mezi sváteční dny prvního kostela… Tak to je správné, vánoce nebyly ustanovené Ježíšem Kristem ani nebyly apoštoly osobně pověřeni ,aby dodržovali tento den(svátek).Ve skutečnosti jsme zjistili že slovo Christmas ve staré angličtině pochází z Cristes Maesse-Kristova mše která začala v roku 1038.To je 1000 let po smrti Krista.
První záznamy o této oslavě jsou z Egypta ne z Jeruzaléma.Okolo roku 200 A.D Egyptští teologové začali oslavovat narození Krista -25 Pachona – toto se shoduje s 20 květnem v naší době.Pravda je že první křestané nijak neoslavovali narozeniny a už vůbec ne Kristovo narození.Křesťanský teolog Origen (185-232 A.D) prohlašuje:V písmu jen hříšníci oslavují narozeniny, ne svatí. Katolická encyklopedie stejně tak prohlašuje:Pohanské zvyky,ne křesťanské se soustřeďují okolo ledna a končí k vánocům.
Jak můžeš vidět tak světská i katolická historie nám odhaluje že původní oslava vánoc se vůbec nevztahovala k narození Ježíše Krista. Abychom zjistili pravý původ vánoc tak musíme jít ještě hodně dopředu a prozkoumat tradici která se týkala vánoc.
Jeden z  pravých historických pramenů živé vědomosti je Svatá Bible.

Přikázání Boží

Vánoce jsou pohanské svátky to je absolutní skutečnost.Prozkoumej trochu hlouběji kterýkoliv křesťanský svátek a velmi rychle zjistíš pohanský původ tohoto svátku.Na neštěstí mnoho lidí se uráží když se mluví o takových to věcech,ale Bůh přikázal svému věrnému kostelu aby prohlašoval tyto věci (Izaiáš 58:1) Stejně tak mnoho křesťanů velmi rychle odpoví když se vzpomene pohanský původ.Ale my přece neuctíváme nějakého pohanského boha slunce!My jen oslavujeme narození Ježíše Krista.Jak Bůh odpoví na tyto zdůvodnění?Kromě toho že Bůh nepřikazuje oslavování vánoc a kromě toho že Ježíš se nenarodil 25 prosince a že všechny tyto zvyky pocházejí z pohanstva.A co už na tom záleží když si udržujeme tento zvyk ze správných důvodů?
Dbejte na to aby jste nebyli zlákáni a svedeni do následování pohanských zvyků a aby jste se nedožadovali jejich bohů hovořit:Proč ty národy uctívají své bohy? Abych i já jsem tak mohl činit. Tak to nebudete činit před svým Pánem Bohem nebo všechnu ohavnost kterou Pán nenávidí,dělají pohané pro své bohy.(5 kniha Mojžíšova 12:30,31) Ježíš řekl:Ne každý kdo mi poví Pane ,Pane vstoupí do království nebeského .Ale jen ten kdo činí vůli mého nebeského Otce.(Matouš 7:21)
Je čas abychom se postavili do očí pravdy!Tento svět je sveden tak jak Bůh předpověděl že bude (Zjevení 12:9) a Satan je za tímto svedením.Satan úspěšně přemaskoval staré pohanské Babylonské náboženství do potěšujícího a honosného uctívání Ježíše Krista.Kniha Zjevení je poslední knihou v 17 kapitole je nám hovořeno že Ježíš Kristus vynese rozsudek nad –velkou prostitutkou-která nese titul Záhada Velkého Babylonu,Matka prostitutek a všech ohavností na zemi )5 verš) Toto je velký falešný Babylonský náboženský systém který založil Nimrod i s mnohými mu podobnými verzemi falešného náboženství které se jmenují denominace nacházející se po celém světě.Mohou být nějaké pochybnosti o tom co si Ježíš Kristus myslí o takovém to kostele?Každý člověk na zemi nějak poznal nějaké utrpení které na něho přešlo přes toto svedení,které vzešlo z této Ohavnosti.Zjevení 18:4 hovoří toto: A slyšel jsem druhý hlas z nebe hovoříc ,Vejděte z ní ven moji lidé aby jste nebyli účastníci na jejím hříchu a aby jste nesdíleli její trest a její utrpení.Dnes Bůh vysílá to samé varování pro každého kdo bude poslouchat:Vzdejte se praktikování těchto pohanských zvyků zamaskovaných do křesťanstva,neúčastněte se
na jejich hříších.Oslavování vánoc a jejich zvyků je jeden z hříchů.Vánoce se zdají úplně neškodné ,ale ty kteří budou pokračovat v tomto svedení tak v konečném důsledku se budou muset zodpovědět před Ježíšem Kristem ze svého hříchu.Není divu že Ježíš řekl:Vstupte do úzké brány,nebo široká je cesta která vede do zkázy a mnoho je těch ,kdo tudy vcházejí.Těsná je brána a úzká je cesta ,která vede k životu a jen málokdo ji nalézá.Dávejte pozor na falešné proroky ,kteří k vám přijdou převlečení do ovčích kůží,ale uvnitř to budou draví vlci.(Matouš 7:13,15) Všeobecně převládající názor by neměl nijak zabránit jedincům kteří vidí pravdu,aby se odvrátili od této pohanské festivity (fetiš asi J ) Ježíš řekl:…že přijdou časy kdy se budeme muset vzdát žádosti a představ svých rodin a jejich přátel a následovat ho (Lukáš 14:26,27) Bůh nám dal příkazy abychom si pamatovali Ježíše Krista,jeden z těchto příkazů je pamatování si dne Kristovy smrti (1 kniha Korintanum 11:24,27) ne jeho narození. Bůh nám přikázal dodržovat i další posvátné dny ,které jsou vypsané v (3 kniha Mojžíšova 23). Byli by jsme moc rádi kdyby jste nám napsali o více informací na téma :posvátné dny ustanovené Bohem.
Ted si můžeš vybrat:Můžeš udržovat oslavování vánoc rok za rokem,přijímat rodinné zvyky,přátele,sousedy,Nimroda a nebo můžeš přijat přikázání věčného Boha tím že se budeš zajímat více o dny které nám Bůh přikázal dodržovat jako sváteční dny.

Napsali : Carl Hilliker a Mark Jenkins
THE PHILADELPHIA TRUMPET DECEMBER 2002 
přeloženo z amerického křesťanského časopisu The Philadelphia Trumphet,december 20,2002

...................................................................................................................................................................................


Křesťané slaví narození Krista, ten ale v zimě na svět nepřišel

Většina křesťanských věřících si 25. prosince připomíná narození Ježíše Krista. Podle názorů teologů i výpočtů astronomů se však Ježíš narodil v jiném ročním období, nejspíše na podzim. Poslední týden v roce se časem oslav stal až ve čtvrtém století a zastínil tak pohanské svátky slunovratu.
Vlasatici nad Betlémem poprvé namaloval italský malíř Giotto di Bondone na základě zjevu komety, kterou pozoroval roku 1301.
 
Po tři staletí křesťané Ježíšovo narození nijak neslavili. Připomínali si hlavně jeho smrt a zmrtvýchvstání. Až na počátku čtvrtého století se 25. prosinec ustálil jako den narození Spasitele.
Tím se křesťanské svátky překryly se slavnostmi slunovratu, které v tuto dobu pravidelně slavili pohané. Právě z období oblíbených zimních slavností pochází řada dnešních vánočních zvyků, včetně vánočního stromku.
Proti křesťanské tradici však existuje několik argumentů, které Ježíšovo narození v zimních měsících zpochybňují.
V evangeliích se například mluví o pastýřích stád pod širým nebem. Těm se v noci zjevil anděl, aby jim o Ježíšově narození pověděl. Ve skutečnosti se však v Izraeli stáda pasou jen od března do listopadu. "Pastýři s ovcemi na horách v zimě nebývají. Z toho se usuzuje, že to bylo spíše na podzim," řekl iDNES.cz Dan Drápal, duchovní Křesťanských společenství.
I některé další příběhy v Bibli podle něj dokládají, že se Kristus narodil v jiném než zimním měsíci
.
Výpočty skutečných Kristových narozenin se proto v průběhu staletí zabývala řada učenců. O možných termínech mluví nejeden historický pramen. Kristův příchod na svět zasazují spíše do podzimních měsíců, objevují se ale i jarní termíny, jako 28. březen nebo 19. duben.
Fakt, že se křesťané mohli klidně věnovat výpočetním hříčkám, mimo jiné znamená, že pro prvotní církev nebylo datum Ježíšova narození žádným rozhodujícím dogmatem, tvrdí německý teolog Oskar Cullman ve své knize o počátku Vánoc.
Cullman připomíná, jak se ještě na konci 2. století církevní učenec Klement Alexandrijský vysmíval všem, kdo chtěli přesný den Ježíšova narození vypočítávat.

Putování za nebeským úkazem

Biblické příběhy o betlémské hvězdě ale provokovaly také představivost astronomů. Ti byli přesvědčeni, že se jednalo o mimořádný kosmický úkaz, který je možno zpětně datovat. Mohlo prý jít o kometu, novou hvězdu (novu či supernovu), či konjunkci planet.
Podle astronoma Jiřího Grygara vysvětlil záhadu s hvězdou už německý astronom Johannes Kepler. Když 17. prosince 1603 pozoroval v Praze konjunkci planet Jupitera a Saturnu, napadlo ho vypočítat, kdy k podobné konjunkci došlo v době počátku letopočtu. Zjistil, že se tak stalo roku 7 před Kristem a to hned třikrát za sebou - na konci května, v září i počátkem prosince.
Moderní výpočty Keplerovu studii v plném rozsahu potvrdily. K trojnásobné konjunkci Jupitera a Saturnu podle nich došlo 29. května, 30. září a 5. prosince roku 7 před naším letopočtem. Vzdálenosti obou planet se prý tehdy zmenšily jen na jeden stupeň, což musel být bezesporu nezvykle nápadný úkaz.
Mudrci, neboli tři králové, tak byli nejspíše astrologové, kteří si úkaz na nebi vykládali jako znamení a rozhodli se vydat do Betléma.

Symbolika vyhovuje

Proč přesně církev nakonec rozhodla, že se bude Kristovo narození slavit právě 25. prosince, není dnes jasné. Jako mnoho jiných tradic i tato zřejmě vznikla postupným vývojem. "V lidových tradicích se některé věci zrodí, i když nikdo vlastně neví, proč tomu tak je," řekl Drápal.
Podle něj vedla k ustanovení svátku spíše spontánní cesta než racionální úvaha. Že by církev jen vychytrale využila stávajících slavností slunovratu, kterým dala nový obsah a staré pohanské svátky účelově zastínila, si nemyslí.
Křesťanům každopádně sloučení obou svátků nikdy nevadilo a nevadí dodnes. "Křesťané mohou slavit příchod Krista do světa bez ohledu na datum narozenin," řekl iDNES.cz Drápal. Z hlediska symboliky je navíc vánoční termín vhodné datum. "Nejkratší den a nejdelší noc v roce symbolicky odpovídá významu, že Ježíš přichází do té největší temnoty a přináší naději," vysvětlil Drápal.

zdroj:   z d e



Mě to přijde nepravděpodobné (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pondělí, 12. květen 2008 @ 16:35:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě přijde nepravděpodobné, že by se datum Ježíšova narození dochovalo. Ale nemám nic proti tomu, aby se to oslavovalo třeba právě 25. prosince, je skutečně co oslavovat a nemusí to být výročí. Je to taky jedna z mála věcí, co křesťany doopravdy spojuje (kromě jehovistů a některých adventistů).

Také nemám nic proti tomu, že je to přeznačení pohanského svátku slunce, vždyť tím dávali křesťané najevo, že jejich sluncem je Ježíš.

Z jiného soudku: Při sjednávání termínu jedné církevní akce padl termín kolem 15. srpna, ačkoli naše církev žádné Nanebevzetí P Marie neuznává, termín se zvolil, protože v Německu je to volný den, tak aby si nemuseli brát dovolenou. A podobně se chovali křesťané už v antice. V NZ najdeme spoustu zmínek o svátcích, někde navíc nejsou pojmenovány podle jejich židovského náboženského významu, ale podle zemědělského. Velikonoce se slavily už ve starém Egyptě. A možná je Židé naplánovali  jako termín exodu, protože v tu chvíli byli všichni Egypťané namol.



Re: JEŽÍŠ SE NARODIL 25. PROSINCE. (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 12. květen 2008 @ 22:39:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych to s dovolením viděl takto, důležité je, že se Ježíš narodil. Vědět přesně kdy, není z tohoto pohledu zase tak podstatné, nakonec aspoň se máme o co přít. :-)) A slavení? Já je slavím, protože jeho narozením přišla spása a to je pro mně důvod k oslavě.

Honza



Klima v Izraeli - hlavně pro Mílu a Standu;-) (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Úterý, 13. květen 2008 @ 02:27:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle The Interpreter's Dictionary of the Bible (R.B.Y. Scott, Vol. 3, Abingdon Press, Nashville, 1962, p. 625) se klimatické podmínky v okolí Betlému za posledních 2 000 let nijak zvlášť nezměnili a biblické podmínky korespondují s dnešními. Totéž uvádí i Encyklopedie Bible (Knižní klub, Praha 1997). Tady máte přehled o klimatu v nedalekém Jeruzalémě:



A tady přehled o průměrných teplotách ve vybraných městech:
J= Jerusalem , B= Bethlehem , H= Hebron , Jo= Jericho, R = Ramallah, N = Nablus, G = Gaza .
J B H Jo N R G Jan 10 11 9 20 10 9 16 Feb 13 14 12 22 13 13 19 Mar 15 16 15 25 15 15 20 Apr 19 21 20 32 19 20 22 May 24 25 24 34 25 24 25 Jun 26 27 26 37 25 25 28 July 28 29 28 39 29 28 30 Aug 30 30 28 39 28 27 30 Sep 27 28 27 36 28 27 31 Oct 25 26 25 32 30 25 29 Nov 18 19 18 27 18 17 25 Dec 12 13 12 22 18 12 19



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy