|
Právě je 580 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116616214 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: O trestu smrti...
Vloženo Neděle, 21. červen 2009 @ 16:24:19 CEST Vložil: Stepan |
poslal demagog V minulém článku jsem se věnoval přikázání
"Nezabiješ..." K tomuto přikázání patří určitá kontroverze. Jak se dívá
Bůh na trest smrti? A jak chce, abychom se na tento trest dívali mi?
Mnozí křesťané souhlasí s trestem smrti. Mnozí křesťané jej i v
minulosti vykonávali. V mnohých zemích hlásící se ke křesťanství se
trest smrti vykonává i dnes. Avšak je to s biblického hlediska správné?
Já osobně si to nemyslím.
Proč? Copak Bůh takto lid v Bibli často netrestá? Copak takhle nepotrestal celé národy v minulosti?
http://bohu-a.svetu.cz/18911-o-trestu-smrti.html
|
Podobná témata
|
|
Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 22. červen 2009 @ 08:58:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Trest smrti na ochranu lidského života ustanovil sám Hospodin a to hned v knize Genesis 9,5-6. Nikde není psáno že by se neměl vykonávat ani to že by popravený člověk nemohl být spasen. Spolu s Kristem byli ukřižováni dva lotři. Ten po levici se mu rouhal ale ten po pravici uznal že jejich trest je spravedlivý a Ježíš trpí nevinně. Za to mu Pán Ježíš slíbil že bude s ní v Ráji ještě ten samý den. |
Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pondělí, 22. červen 2009 @ 14:21:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutníku, můj odmítavý postoj k trestu smrti je dán zejména událostmi zaznamenanými v osmé kapitole Jana. Ono slavné:"Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!" platí přece i pro nás, ne? Jediný, kdo tam byl bez viny, byl Kristus a nezdá se, že by se nějak hrnul do vykonání trestu smrti podle mojžíšského práva.
|
]
Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 16:37:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kauza s cizoložnou ženou byla od počátku bouda na Ježíše. Nelze z jedné takto atypické události odvozovat takto kontraversní teorii. Ježíš se nestavěl a priori proti mojžíšskému Zákonu. Trest smrti je biblický. Naopak vězení je nebiblické.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 21:55:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A má člověk podle Tebe právo dávat jiné tresty?
|
]
Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pondělí, 22. červen 2009 @ 22:06:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ele, kolik z toho Zákona ve skutečnosti v křesťanství zbylo? Každý ti ocituje Ježíše:"Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit. Amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího; kdo by však zachovával a učil, bude v království nebeském vyhlášen velkým.", ale vezmi si přikázání toho Zákona jedno po druhém a sám uvidíš, že naplnění znamená velmi často totéž co zrušení.
Ale v tom mnou zmíněném příběhu je to přece zřejmé. Ona měla být podle zákona zabita, ne?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 22:11:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ona měla být zabita v poize v případě, že by její čin dosvědčili2-3 svědci. V případě kamenování musí kamenování začít právě tito svědkové. Dokud svědkové nehodí kamenem, ostatní musí počkat. Svědkové dosud nehodili - v souladu se Zákonem se na ně stále čeká :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: ssns v Úterý, 23. červen 2009 @ 11:44:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tu k němu zákoníci a farizeové přivedou ženu, přistiženou při cizoložství; postavili ji doprostřed a řeknou mu: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice. V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?"
Ele, farizeové asi znali Zákon, ne? A když tedy říkají, že má být podle zákona zabita, pak tam ti svědky měli. Co myslíš? Mělo jít o popravu podle Zákona a ta bouda zřejmě spočívala v tom, že čekali, že jim v tom Ježíš bude bránit. Kdyby jim řekl, že ji mají nechat jít, mohli hned běžet za svými šéfy v radě a vykřikovat, že ten lžimesiáš vyzývá k porušování Zákona. Jenže on jim v tom nebránil - pouze prezentoval svůj pohled na Zákon. Nebo mi chceš tvrdit, že Ježíš by proti popravě nevystoupil, kdyby byla v rozporu se Zákonem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 23. červen 2009 @ 15:26:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tu k němu zákoníci a farizeové přivedou ženu, přistiženou při cizoložství; postavili ji doprostřed a řeknou mu: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice. V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?" Ele, farizeové asi znali Zákon, ne? V Zákoně není nakázáno cizoložnice kamenovat, viz naše minulá rozmluva. Jestli farizeové Zákon znali? To je otázka. Ale rozhodně se jím příliš neřídíli, kdyby ano, nebyl by se musel Ježíš obtěžovat.
Nebo mi chceš tvrdit, že Ježíš by proti popravě nevystoupil, kdyby byla v rozporu se Zákonem? Ježíš právě proti vystoupil, i když svým "ježíšovským" způsobem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 19:43:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazare, jaký trest tedy mojžíšův zákon přikazuje. U kněžské dcery je to upálení. Ale co u ostatních? Praxí bylo kamenování.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 20:04:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě, že to nijak nespecifikuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 23:03:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak teď ale nechápu, co vlastně chceš říct. Ta žena byla odsouzena podle mojžíšova zákona k trestu smrti. A podle ústná tradice se mělo šutrovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 26. červen 2009 @ 14:57:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak.
|
]
Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 23. červen 2009 @ 10:00:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jeden císař navštívil nečekaně věznici ve Vídni, rozmlouval s vězni a ptal se jich co provedli. Všichni tvrdili že jsou nevinní. Až na jednoho člověka který seděl smutně a apaticky v koutě. Na přímou otázku císaři odpověděl že je veliký darebák a policie mu ani na všechno nepřila. Císař křiknul na velitele pevnosti ať dá toho darebáka okamžitě vyhodit na ulici protože mezi slušnými a nevinnými lidmi nemá co dělat. Jedna věc je trest a druhá milost. Za určitých okolností. Vrahům by třeba mohlo být umožněno aby se mohli starat o postižené lidi když projeví zájem a uznají vinu. Nebo cokoliv jiného. Náš systém ale naopak na lidi tlačí aby lhali a vzdorovali až do konce a chovali se pyšně a zpupně. Ten kdo se přizná bývá často prezentován jako zbabělec. V dobách našich předků byl postoj pachatele často rozhodující pro vyměření trestu. Kristus otevřeně zrušil rozvody ale trest smrti ne. Nicméně váš názor respektuji a možná je lepší než ten můj. Třeba bych dokázal odpustit člověku který by ublížil někomu z mých blízkých. Nebo bych se na něho vrhnul s pěnou u huby. Nebo bych předstíral odpuštění pro svoji pýchu jako farizej. To pozná každý až na místě a dej Bůh abych se do podobné situace nedostal.
|
]
Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 21:07:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Problem je v tom, ze i ty sam jsi usvedceny a odsouzeny vrah... Anebo nejsi? Mozna je to jenom muj problem, tvuj ne, ale kdyz se divam na zpravy, tak jsem vrahem primo masovym...
Par poznamek: Ten zlocinec nebyl povesen krestanskou moci, ale pohansl¨kou. Ajeho spasa byla ve vyznani Krista. Nase spasa, to neni veci spravedlnosti, ale milosti. Tva spasa neni v tomn, ze bides soiuzen spravedlive, ale ze nebudes souzen vubec. Nemuzeme chtit spravedlnost pro druhe a milost jen pro sebe.... |
]
Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 22:08:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemuzeme chtit spravedlnost pro druhe a milost jen pro sebe....
Proč ne? Já nevolím ČSSD, a tak nevěřím, že lidé jsou jednolitou masou. Na Zemi žije cca 6 mld. lidí ale ne všuchni tito jsou moji bratří a už vůbec nejsou moji bližní. A já si obsobuju právo tyto lidi nemuset milovat, můj vztah k nim je ve většině čistě neutrální (a totéž očekávám od nich).
Abych to shrnul. Chci milost pro znovuzrozené a pro své blízké (snít může každý). Rozhodně nechci milost pro každého. To by pak tato milost pozbyla hodnoty, kdyby jí měl každý.
|
]
Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 23. červen 2009 @ 18:53:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Ele,
tomu, cos napsal odpovídá i slovo Písma svatého např. v Izaiáši 26:10 Když se milost činí bezbožnému, neučí se spravedlnosti; v zemi pravosti neprávě činí, a nehledí na důstojnost Hospodinovu. nebo Jakub 4:6 a 1. Petr 5:5 - Bůh dává milost pokorným.
Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 23. červen 2009 @ 09:40:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obávám se že to je hlavní účel těch zpráv. Zastrašit lidi dobré vůle a dodat odvahu těm ostatním. Probudit a podpořit co je v nás zlého a relativizovat dobro a zlo. Takové zprávy nemají všude nebo mají alespoň i jiné. Možná to souvisí s faktem že jsme prý jedna z nejateističtějších zemí světa a jsou tací kteří by byli moc rádi aby tak zůstalo nebo bylo ještě hůř. Aby mohli lidi snáz ovládnout a okrást a oni na nich byli plně závislí. Zajímavý je náš uměle pěstovaný nepřátelský postoj k celému světu. Němci, Poláci, Angličani, Američani, Evropa.........................................Všechno jsou to třídní nepřátelé. Přítel není prakticky nikdo. Smutné je že i pro ty kteří tvrdí že brání konservativní hodnoty křesťanské civilizace. Občas je dobré si poslechnout cizí zprávy jako za totality. Stačí slovenské, Od našich se dost liší.
|
]
|
|
Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 22. červen 2009 @ 18:32:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Když jsem v roce 1981 uvěřil, bylo módou být radikálně jiný. Třeba už ty směšně nízké farářské platy. Zažil jsem křesťanské brigády, kdy jsme vařili z toho, co kdo přinesl. Ve sboru nikdo neměl auto. Učili jsme se nastavovat druhou tvář. Učili jsme se: Po lásce vás poznají. Když bráška dělal novou střechu na domě, tak mu přijelo 15-20 lidí pomoci. Vedle Bible jsem četl Sienkiewizovo Quo vadis. Dojímalo mě tam, jak křesťan gladiátor Ursus lituje toho, že v sebeobraně zabil svého soka. Opět si pročítám Tolstého Vzkříšení (1899). Kníže Něchljudov se snaží pomoci chudákům ve vězení. Obdivuji Bídníky od Victora Huga: Starý biskup se smiluje nad uprchlým galejníkem. Dnes jako by bylo módou být radikálně stejný. Drahá aparatura a drahé nástroje jsou ve sborech samozřejmostí. Do sboru jde málokdo pěšky. Bezdomovce spíš odmítáme. Když nastane sborový oběd, je problém, co uvařit. Vždyť si můžeme koupit ty nejlepší lahůdky. Setkal jsem se s názorem, že Ježíš vlastnil tři domy. Stopaře nebereme. Z církve mizí ZÁZRAK. Může křesťan vůbec souhlasit s trestáním lidí ? Vždyť jsme tady od toho, abychom přinášeli možnost změny ! Vás Kristus radikálně nezměnil ? Kdo z vás, křesťané, by chtěl být katem ?
|
Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 22:19:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Může křesťan vůbec souhlasit s trestáním lidí ?
Tak zrušme všechny tresty, vězení, policii, soudy, právníky a všchny tyto instituce v Království nepotřebné. Proč kat má být méně křesťanské povolání než soudce, dozorce či policista? To opravdu nechápu.
Strom se pozná po ovoci. Asi by po zrušení výše zmíněných institucí vzrostla hříšnost. Ale dovolím si spekulovat, že pouze krátkodobě. Kdyby se světské moci odejmul meč sloužící jí k trestání, tak by bylo zpětně omožněno občanům brát právo do vlastních rukou. Že by to oproti parodii na spravedlnost, kterou vidíme dnes a denně mělo určité výhody (a nevýhody) je na každém, aby to viděl. Ale v případě, že by přeživším lidem, nakonec došlo, že se nemohou k sobě chovat jako prasata jen proto, že opak není trestán, tak by to za pokus stálo.
Soudců 21,25 V těch dnech neměli v Izraeli krále. Každý dělal, co uznal za správné. - jsem pro
|
]
Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Úterý, 23. červen 2009 @ 10:03:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazare, s tvými závěry sice často nesouhlasím, ale tvá selská logika zase a už pokolikáté slaví úspěch: jsi první, kdo si všiml, že přikázání "nezabiješ" se netýká trestání, nýbrž zakazuje brát právo do vlastních rukou. To je ten demagogův omyl. S tvým závěrem z tohoto zjištění však jako obvykle nesouhlasím. Na tohle nemusíme nijak spekulovat, to se již mnohokrát historicky ozkoušelo. Například tzv. Divoký západ byl územím, kde "si muž osedlá svého koně a vyřídí si svou záležitost". A ve stejné době se na Sicílii zrodila alternativa ke státní moci postavená na stejné zásadě - mafie. A Evropské dějiny mnohokrát opakují starou středověkou zkušenost, že i dlouhá vláda špatného krále je pořád lepší, než krátké bezvládí. Tehdy totiž právoplatnou mocí byl pouze král, ne nějaký stát. Nemáme krále - každý si může dělat co chce, a taky se každý musí sám postarat o svá práva. |
]
Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: ssns v Úterý, 23. červen 2009 @ 11:53:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pirmine, samozřejmě že nezabiješ se netýká poprav a podle mě ani potratů. Na trestu smrti není jako takovém nic špatného, ale Ježíš nám křesťanům svým příkladem a slovy ukázal, jak se máme chovat. Ta cizoložná žena, o které píšu výše, byla odsouzena podle zákona (dokonce daného Bohem!) k trestu smrti. Ježíš také neřekl:"Dost, pánové, žádné popravy!" On jim pouze řekl, že jsou-li oni podle Zákona bez viny, ať vesele šutrují. A když si jeho bez viny dáš dohromady s jeho výrokem, že už chtivý pohled je vlastně stejný hčích jakou té nebožačky, pak vidíš, že ty i já jsme jako ona.
V normální společnosti bývá trest smrti jen za dva zločiny - vražda a vlastizrada. Jsou tedy státy, kde tě to může potkat i za daňové úniky (např. Čína), cizoložství (Saudská Arábie) atp. Jenže i tady platí ono "vy bez viny popravujte". Já bez viny nejsem (někdy se nahněvám) a tudíž nemohu s trestem smrti souhlasit. Je to jen aplikace Ježíšových slov. Někdy lidstvu trvá dost dlouho, než domyslí důsledky jeho slov.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Úterý, 23. červen 2009 @ 13:11:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale já jsem taky souhlasil, když se u nás rušil trest smrti. Ale nedávám to do souvislosti s Mojžíšovým zákonem. Mojžíšův zákon byl Boží zákoník daný barbarům, aby se stali civilizovaným národem, vzorným civilizovaným národem mezi civilizovanými národy onoho soumraku věků, kdy se civilizace hroutily.
Vysvětlení: my zahrnjeme zvykově všechno "biblické" pod pojem "starověk", podle trojdílného chápání dějin, ale to je matoucí. Starověk, jak ho známe, se zrodil někdy v dlouhém temném období od XII. do IX. stol. před Kristem. A tehdy taky Bůh "revidoval" svou "ústavu" tím, že Izraeli dal krále. Meč spravedlnosti vložený do konkrétní ruky - ovšem s povinností soudit podle Mojžíšova zákona. Král Izraelský byl zvláštní král ne tehdejší poměry: nesměl vyhlašovat nové zákony.
Ještě daleko později (VI.stol. př.Kr.) se dostal meč spravedlnosti do rukou cizích, pohanských králů a zase to učinil Bůh. Nastal "čas národů". Ještě později poslal Bůh svého Syna Izraeli jako krále, který obnovil království, ale je to království Nebes. Není z tohoto světa. Z toho vyvodili správně jeho učedníci, že pro řád tohoto světa platí "římský mír" a akceptovali ho. To už nebyl pozemský král, to byl stav vlády institucí, jež neumírají. K tomuto stavu se stále vracíme i my, i dnes, a respektujeme legitimitu pozemských vlád, což je zase vláda institucí. Příslušné instituce drží meč spravedlnosti. Tak jako Mojžíšův příkaz kamenovat nebyl porušením přikázání "nezabiješ". Tak by takovým porušením nebyl ani trest smrti, kdyby platil, jako tím porušením nebyla a není válka, kdyby byla. Za rozhodnutím o trestu totiž nestojí lidská svévole. Proto je taky jeden z nejhorších hříchů člověka justiční zločin, jak se ho dopustil Achab, anebo vražda zakrytá bojem, jak to udělal David. |
]
Výzva Olinovi (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 24. červen 2009 @ 23:27:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Člověče, Oline, ty bys měl jednou napsat knihu o dějinách křesťanství. A to myslím naprosto vážně. Najít si potřebná data není v době internetu velký problém, ale tvoje schopnost ta data pospojovat je fakt úžasně inspirující. Vím, že je to časově velice pracná záležitost, ale třeba za 5 let by to mohlo být na trhu,ne?:-) Aspoň první díl.
Já samozřejmě respektuji vlády zemí, kde žiju. Upřímně řečeno, většina jich je dnes "křesťanštější" než byla ta římská. Ale současně bych se snažil vládu legálními prostředky přesvědčit (tím myslím angažovaností v občanských sdruženích, volbami atp.), aby věci jako trest smrti zrušila. Ale současně si myslím, že pokud jdou nařízení vlády proti evangelijní zvěsti, pak je správné odporovat. A tak bych odporoval (asi ne dlouho, neb by mě záhy zavřeli či rovnou popravili) norimberským zákonům a jejich pozdějším dodatkům a stejně tak považuji za správné hlásat evangelium ve státech, kde je to trestné, resp. tam, kde je přestoupení ke křesťanství (vesměs jde o islám) trestné.
|
]
Re: Výzva Olinovi (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 00:04:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já nemůžu napsat knihu ani nic menšího o dějinách křesťanství. Hledáním dat na internetu nevznikne než paskvil. Slušně se tomu říká "kompilace". Kniha musí být buď pramenná, ale k dějinám celého křesťanství by musel vzniknout tým přibližně tolika autorů, kolik bylo staletí (překrývali by se částečně), aby to mělo informační hodnotu, anebo může někdo napsat knihu žánru publicistického, jako jsou výborné Dějiny křesťanství od Paula Johnsona (který je občas mylně považován za historika). Na takovou knihu 5 let práce je tak akorát, ale kdo by to těch pět let platil? Je to nereálné. A protože je to nereálné, obyčejně vznikají příručky církevnického charakteru, učebnice církevních dějin, práce to nějakého učitele nebo faráře, jejímž hlavním cílem bývá vysvětlit "křesťanské dějiny" z hlediska a v zájmu autorovy denominace nebo teologické školy. |
]
Re: Re: Výzva Olinovi (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 19:48:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oline, myslel jsem to tak, že naít si data není problém, ale tvůj přínos vidím ve schopnosti ukázat mezi těmi čísly souvislost. Svého času mě docela překvapila souvislost mezi Karlem IV. a dobou husitskou. Člověk si najde dobu panování Karla, datum upálení Husa a datumy husitských bitev. Ale vztah mezi tím není zřejmý. K tomu je potřeba vědět, do jakých poměrů se Karel vrátil atp. Myslel jsem tedy spíš něco ve stylu Johnsona třeba o českých dějinách.
|
]
Re: Re: Re: Výzva Olinovi (Skóre: 1) Vložil: Lu v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 21:10:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abych si trochu rýpnul... Pirmin to bude asi znát také. Slýchával jsem, že Karel IV. zadělal na husitské války tím, že na největším pražském náměstí pořádal výstavku ostatků svatých....
V jiném komentáři jsem připomínal Loulovu knihu České studny. Uvítal bych takovou burzu pozitivních, moudrých kroků v českých dějinách. Dávám do placu vliv první křesťanské charismatické konference v roce 1988 u metodistů v Ječné na pád komunismu v Československu.
|
]
|
|
Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 23:03:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jsem jednoznačně proti odejmutí života. Nikdo z nás druhému život nedal (i ta matka co počala, ta počala v síle od Hospodina), tedy nemáme právo ho brát. Ježíš nebyl ani soudce . Lukáš 12, 13 I řekl jemu jeden z zástupu: Mistře, řekni bratru mému, ať rozdělí se mnou dědictví. 14 A on řekl jemu: Člověče, kdo mne ustavil soudcem aneb děličem nad vámi? A u odsouzeného na smrt čeká možnost napravení omylů. Kdo chce vidět omyl, nechť si přečte knihu Případ Mauritius, autor Jakob Wassermann. Humánnost vedla dokonce jednoho radního jménem, aby v 19. století založil ´´Spolek pro blaho propuštěných káranců´´. Je po něm dodnes pojmenovaná ulice Melounova v Praze, mezi Kateřinskou a Ječnou. Takový by byl Mauritius potřeboval. Když se dodatečně zjistí nevina neprávem odsouzeného, už by mu život nikdo nevrátil. |
|
|
Re: O trestu smrti... ale STOP vraždám (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 23. červen 2009 @ 16:59:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | O násilné smrti, na příklad popravou, se dovídáme z dřívějších dob. Genesis 34 je příběh o námluvách Díny, dcery Jákoba, kterou chtěl Síchem. Ale nedodržel to, co bylo v rodě Jakuba zvykem a spal s ní dříve. Zato bylo celé MĚSTO vyvražděno. 8 I mluvil Emor s nimi na tento způsob: Sichem, syn můj, hoří milostí k vaší dceři; prosím, dejte mu ji za manželku. 13 Odpovídajíce pak synové Jákobovi Sichemovi a Emorovi, otci jeho, LSTIVĚ mluvili, proto že poškvrnil Díny sestry jich. * Také v městě kde byl Síchem se schylovalo k pokojnému soužití: 20 I přišel Emor a Sichem, syn jeho, k bráně města svého; a mluvili mužům města svého, řkouce: 21 Muži tito pokojně se mají k nám, nechť tedy bydlí v zemi této, a obchod vedou v ní, (nebo země jest dosti široká a prostranná před nimi;) dcery jejich budeme sobě bráti za manželky, a dcery své budeme dávati jim. Ale co se nestalo: 24 I uposlechli Emora a Sichema, syna jeho, všichni vycházející branou města jeho; a obřezali se všichni pohlaví mužského, což jich koli vycházelo z brány města jeho. 25 A toť dne třetího, když oni největší bolest měli, dva synové Jákobovi, Simeon a Léví, bratří Díny, vzav každý z nich meč svůj, vpadli do města směle, a pomordovali všecky pohlaví mužského. 26 Emora také a Sichema, syna jeho, zamordovali mečem, a vzavše Dínu z domu Sichemova, odešli. 28 Stáda jejich, a voly i osly jejich, a což bylo v městě i po poli, pobrali. 29 K tomu i všecko jmění jejich, a všecky malé dítky jejich, a ženy jejich zajali, a vybrali, co kde v domích bylo. Tedy udělali loupež a vraždy. Netýkalo se to jen jednoho Síchema, ani jeho otce, ale celého města. Udělali to SVÉVOLNĚ. * Když to uviděl otec Jákob, zhodnotil situaci takto : 30 Řekl pak Jákob Simeonovi a Léví: Zkormoutili jste mne, a zošklivili jste mne u obyvatelů krajiny této, u Kananejských a Ferezejských, a já jsem s malým počtem lidí. Seberou-li se na mne, zbijí mne, a tak vyhlazen budu já i dům můj. * A tak se skončilo pokojné soužití, o kterém se dohodli dříve : Genesis 33, 18 A tak Jákob navracuje se z Pádan Syrské, přišel ve zdraví k městu Sichem, kteréž jest v zemi Kananejské, a položil se před městem. 19 I koupil díl pole toho, na němž byl rozbil stan svůj, od synů Emora, otce Sichemova, za sto ovec. 20 A postavil tu oltář, kterémužto dal jméno Bůh silný, Bůh Izraelský. A kapitola 34, 8 I mluvil Emor s nimi na tento způsob: Sichem, syn můj, hoří milostí k vaší dceři; prosím, dejte mu ji za manželku. 9 A spřízněte se s námi: Dcery své dávejte nám, a naše dcery pojímejte sobě. 10 A bydlete s námi, nebo všecka země bude před vámi; osaďte se a obchod veďte v ní, a vládněte jí. ** Tak se skončila idyla. Všimněte si, že Jákob by nebyl popravil otce, syna ani celé město. Ale dva synové to vzali do rukou. A uloupili vše co se dalo. Tedy : kdo chce smrti druhého? A já to komentuji takto : p r y č s n á s i l í m . A popravy do toho patří. |
|
|
Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 23. červen 2009 @ 20:29:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Boží postoj k trestu smrti je zcela jasný. Jestliže Bůh lidské zrůdy jednou potrestá věčnou smrtí, tak proč by světské zákony nemohly tyto lidské zrůdy potrestat fyzickou smrtí - prokazují jim tím ještě laskavost, protože zabrání takové osobě dalšímu hromadění hříchů.
Podobný princip používá Bůh i na své vlastní děti, které nadmíru hřeší - viz. vydání krvesmilníka satanu k záhubě těla (1Kor 5) nebo smrt Ananiáše a Zafiry, nebo slabost, nemoc a smrt v případě nehodného přijímání Večeře Páně (1Kor 11,30).
Prostě, Bůh má trest smrti jako jeden ze svých základních principů, je to způsob, jak zúčtovat s hříchem nevěřících i věřících. V Církvi však působí duchovní trest smrti - záhubu provádí satan, kterému je k tomu dáno Boží svolení nebo přímo Duch svatý skrze člověka - nikdy však člověk sám.
Pochopitelně trest smrti by měl být vázán na zcela jasně prokázanou vinu a přiznání viníka, aby nedošlo k justičnímu omylu.
|
|
|
Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 23. červen 2009 @ 23:16:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Jestliže Bůh ve SZ vyřkl ortel trestu smrti i nad celými národy (viz. národy Kanánu), prokázal jim tím skutečnou laskavost, protože zamezil dalšímu hromadění jejich modlářských hříchů.
Ještě větší laskavost prokazuje Bůh Božímu dítěti, které bez ustání hrubě hřeší hříchem k smrti - odejme jeho fyzický život, aby jeho hříchu zamezil.
|
Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 24. červen 2009 @ 13:09:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregu,
Jak bys definoval hřích k smrti? Je to podle Tebe totéž jako rouhání se Duchu Svatému?
r
|
]
Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 00:08:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Ssns,
rouhání proti Duchu svatému se mohou dopustit pouze nevěřící. To vidíme i z kontextu příslušného místa, kdy se rouhání dopustili farizeové a zákoníci. Boží dítě se tohoto hříchu nemůže dopustit, protože nikdy nemůže dílo Ducha svatého považovat za dílo Belzebuba. To mohou učinit pouze neznovuzrození náboženští lidé nemající Ducha Kristova.
Navíc se také zdá, že tohoto hříchu bylo možno se dopustit pouze za fyzického života Kristova na zemi. Dnes by to ani nebylo možné, protože drtivá většina těch, kteří se vydávají za Boží služebníky (včetně pravých Božích dětí), žel ani nepůsobí v Duchu svatém, přestože ve svém duchu Ducha Božího mají (ne však ve své duši, což je rozhodující pro to, co z nich vychází) v důsledku přijetí falešného učení (= odpadnutí od Božího zjevení - nikoli vědomé odpadnutí od Krista - jde o nevědomé odpadnutí - myslí si, že slouží Kristu, avšak nevědomě slouží Remfanovi a Molochovi jako Izrael na poušti - Sk 7,42-43).
Hřích k smrti je neodvolatelný, nevztahuje se na něj Boží smilování. Pokud ho Bůh jednou vysloví, nelze tomu již zabránit.
Hříchu k smrti (= předčasné odejmutí fyzického života v důsledku hříchu) se dopustil např. Mojžíš, když ve vzteku před celý Izraelelm udeřil do skály holí, a tím špatně reprezentoval Boha. Ortel předčasné smrti byl v jeho případě neodvolatelný. Nikdy nevstoupil do zaslíbené země. To je přísnost Boží.
Před tím se tohoto hříchu dopustila celá generace Izraelců, která byla pro svou nevěru vyhubena, aniž uviděla zaslíbenou zemi.
Stejného hříchu se dopustili Ananiáš a Zafira, krvesmilník v Korintu (1Kor 5) nebo ti, co nehodně přijímali Večeři Páně a v důsledku toho zemřeli (1Kor 11,30). Případů hříchu k smrti je mnohem více - ve všech případech je to neodvolatelné, proto je zbytečné se za takové věřící modlit. Tento hřích však v žádném případě neznamená věčné zatracení. Dokonce i krvesmilník z Korintu bude spasen v Den Páně (1Kor 5).
|
]
Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 14:05:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregu (nejsem Ssns),
Díky za objasnění Tvého pohledu. Nicméně to, že byl určitý hřích k smrti vidíme podle tohoto výkladu, až když Bůh vyřkne ortel. Podle Bible by ale mělo být možné vidět, který hřích je a který není k smrti ještě dříve, aby bylo možné rozlišit, zda se v té souvislosti nemodlit či modlit.
1. Janova 5,16 Vidí-li někdo, že jeho bratr se dopouští hříchu, který není k smrti, ať za něho prosí; a Bůh mu daruje život, jestliže nehřešil k smrti. Jest ovšem hřích, který je k smrti; o takovém neříkám, abyste za něj prosili.
1. Janova 5,17 Každá nepravost je hřích, ale je i hřích, který není k smrti.
Víš tedy jak přesně rozlišit, který hřích je a který není k smrti?
reformovaný |
]
Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 19:57:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Reformovaný,
stejnou otázku mohu položit těm, kteří si myslí, že hříchu k smrti se dopouštějí ti, kdo se rouhají Duchu svatému.
Ostatně rád bych viděl, jak se Boží dítě vědomě rouhá Duchu svatému.
Jak poznají, kdy už je to rouhání a kdy ještě ne?
Samozřejmě, že jedině Duch svatý může duchovnímu (tělesnému jen ztěžka) člověku zjevit, kdy se již jedná o hřích k smrti v případě bratra, kterého dobře zná. Nebo také, když hrozí hřích k smrti jemu samotnému. Obvykle je předem vysloveno nějaké prorocké Boží Slovo o tomto hříchu, že se ho dotyčný dopouští - a to je také ten způsob, jak poznat, zda se jedná právě o tento hřích. V případě Mojžíše toto Slovo bylo vysloveno předem. A žádná modlitba toto Boží rozhodnutí již nemohla zvrátit. A Mojžíš to věděl, proto se nemodlil ani sám za sebe. Vůbec se nepokoušel zvrátiti Boží rozhodnutí.
Hřích může být u jednoho věřícího hříchem k smrti a u druhého nikoli. Záleží na stupni milosti, světla a postavení, které jsme dostali od Boha. Mojžíš toho všeho dostal nadmíru a proto jeho hřích byl k smrti, přestože (nebo právě proto?) byl nejpokornějším člověkem na zemi.
Obecně platí, že každý, kdo zemřel po spáchání hříchu, hřešil hříchem k smrti.
Z dalších lidí, kteří spáchali hřích k smrti můžeme jmenovat Árona, který také zemřel předčasně a nevstoupil do zaslíbené země (Nu 20,24). Dále se tohoto hříchu dopustil Boží muž z Judska, který byl poslán do Bét-el a neuposlechl Boží příkaz o jedení na tom místě (1Kr 13,21-22).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 26. červen 2009 @ 11:30:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Díky Gregory za odpověď.
Jen mě ještě napadlo k Tvému předchozímu komentáři zda věříš, že nespasené národy by dostaly větší trest, kdyby jim bylo dovoleno hřešit (třeba provádět modlářství)? Samozřejmě jsem si vědom, že slovo kdyby je ve vztahu k Božímu plánu nevhodné, ale mám na mysli, zda věříš že pro nespasené platí úměra více hříchů - těžší trest.
r |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 27. červen 2009 @ 00:42:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zdravím Reformovaný,
samozřejmě, Bůh je spravedlivý a tak jak pro nevěřící tak pro věřící jsou připraveny přesně odstupňované a spravedlivé tresty a utrpení. Vždyť Písmo jasně mluví o těch, co vezmou "těžší odsouzení" nebo o tom, že Kafarnaum vezme ještě těžší trest než Sodoma a Gomora.
Bůh je spravedlivý a tak v ohnivém jezeře budou tresty přesně odstupňované a odměřené. Nechceš mi přece říci, že jestliže paní Vomáčková skonči navěky v Gehenně za své hříšky, tak na tom bude s utrpením stejně jako lidé typu Hitlera či Stalina - masovými vrahy desetimiliónů lidí.
|
]
Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 24. červen 2009 @ 14:15:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --Jestliže Bůh ve SZ vyřkl ortel trestu smrti i nad celými národy (viz. národy Kanánu), prokázal jim tím skutečnou laskavost, protože zamezil dalšímu hromadění jejich modlářských hříchů.--
Podobně uvažoval Hitler,když se zdůvodňuje genocida vysvětlení třeba za pomocí Boha se vždy najde. |
]
]
|
|
Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 24. červen 2009 @ 17:35:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | >Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) >Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 21:55:17 CEST >(O uživateli | Poslat zprávu) ) >A má člověk podle Tebe právo dávat jiné tresty? Domnivam se, ze jen a pouze "odstranit zleho ze sveho stredu." (1K5,13). Což v církvi znamená vyloučení ze sboru a ve společnosti vězení.
Neznamená to ale odsoudit. Spolecnost by mela vzdy zajistit, aby vezen
byl schopen se do ni zpet zase zaradit. A sbor prijmout zpet hrisnika,
kdyz ucini pokani... >Abych
to shrnul. Chci milost pro znovuzrozené a pro své blízké (snít může
každý). Rozhodně nechci milost pro >každého. To by pak tato milost
pozbyla hodnoty, kdyby jí měl každý. Znovuzrozen muze byt kazdy. Nemeli bychom fusovat Bohu do remesla a urcovat mu, koho ma spasit a koho ne... ] >Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) >Vložil: Willy v Úterý, 23. červen 2009 @ 18:53:13 CEST >(O uživateli | Poslat zprávu) ) >Ahoj Ele, >
tomu, cos napsal odpovídá i slovo Písma svatého např. v Izaiáši 26:10
Když se milost činí bezbožnému, neučí se > spravedlnosti; v zemi
pravosti neprávě činí, a nehledí na důstojnost Hospodinovu. nebo Jakub
4:6 a 1. Petr 5:5 - > Bůh dává milost pokorným. > Tož tak. > willy Bud zdrav Willy, Kde si citis byt ty? Ja si myslim, ze i ja i ty jsme bezboznici. Zatvrzeli. Rikas, ze cinis pokani? A cinil bys pokani, kdyby se te nedotknul Buh? I tve, i me pokani, to je prave Milost. Milost Bozi. Bez Milosti by se ani jeden z nas k pokani neprivedl.¨ A co tva pokora? Miuzes o sobe rici, ze jsi pokorny? Co je v tobe pokorneho? Telo? Duse? Anebo Duch Svaty, ktery v tobe pusobi? Neni i pokora následkem Milosti? To vse neni nic, cim by ses mohl chlubit. Nemas nic navic co nema bezboznik. Vse je totiz milost. Nic vice. je to Milost, co zpusobuje pokani a pokoru, ne naopak...
Nezapomen, ze i ty sam jsi byl pysny, nepokorujici se, sobecky clovek. A kdyby te nedrzela Bozi Milost, byl bys takovy i dnes i ted.
Pri vykladu SZ, i prislovi, mejme na mysli, ze zide SZ byli v jinem postaveni pred Bohem, nez my, krestane NZ. Zide zili pod zakonem, my pod milosti. Zide tedy mely byt obrazem Bozi Spravedlnosti, my Bozi Milosti. A tudiz: Nemuzeme chtit Milost pro sebe a spravedlnost pro druhe... Protoze chceme li spravedlnost pro druhe a zapominame li an Miklost, co jsme prijali, padne spravedlnost i na nasi hlavu... Mejte se pekne... Vm...
|
Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 24. červen 2009 @ 18:07:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím tě, Václave,
samozřejmě, že je to Boží zásluha a dobrota, která nás přivedla a přivádí k pokání, což všechno je milost. Pokora, která nás kvalifikuje, abychom se stali příjemci Boží milosti, však není a nemůže být z nás. Pokora je obrazně řečeno šatem, který máme mít na sobě oblečený podobně jako spravedlnost (Ef 6:14).
Pavel napsal v Ko 3:12 Oblečte se tedy jako vyvolení Boží, svatí a milovaní, v slitovný soucit, dobrotu, pokoru, vlídnost/mírnost a trpělivost.
Petr potvrdil v 1P 5:5b ... A všichni se oblečte v pokoru jeden vůči druhému ...
A Pavel ještě jednou v Ř 13:14b Nýbrž oblečte se v Pána Ježíše Krista ... říká univerzálně, co respektive Kdo má být naším oděvem, neboť Pán je a má všechno, co potřebujeme a my to můžeme mít jedině v Něm, tj. v Kristu. Když jsme v Něm, jsme oblečeni. Jsme-li mimo Něho, jsme nazí a bídní, ubozí a chudí. A zůstávat a setrvávat v Něm, to už je čistě věc Božího milosrdenství, které jde ještě hlouběji než milost. Tož tak.
willy |
]
|
|
koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 06:18:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Trest smrti není nic příjemného,
ale ještě horší je utrpení těch, kterým vrazi a násilníci ublížili a jejich
strach, co se stane, až po směšně nízkých trestech se tyto násilníci vrátí
zpět. V těchto lidech, zločincích, je koncentrované zlo, naprostá absence pocitu vlastní
viny a obrovská nenávist. Možná nějaká dlouhodobá terapie za spolupráce
duchovního i působení modlitby by třeba udělala zázrak, ale otázka zda vůbec někdy a kdy. Tato péče by stála obrovské
prostředky. A proč dávat obrovské prostředky na přeměnu vrahů a násilníků, když
nejsou prostředky ani na to, aby lidé mohli v nemocnicích a v léčebnách důstojně umřít. Trest smrti se mi moc nelíbí, ale když stát
není schopen zajistit přísný trest, pak je kulka, oprátka či el. křeslo
nejlacinější řešení. Možná bych uzákonil, aby pozůstalí či postižení měli právo
udělit vrahovi milost,ale proč zatěžovat jejich tak bolestivou duši takovým
rozhodováním?
Křesťané jsou často úplně mimo
praktický život. Až jim někdy nějaký zločinec někoho zavraždí, chci vidět
jejich reakci v praxi. Zatím to jsou jen fráze. Ať si vezmou zločince do
své péče a předělají je!
Poznal jsem několik takový
nadšenců, kteří přijdou do ústavu s narušenými jedinci a myslí si, že mají patent na rozum a že my
ostatní , kteří s nimi pracujeme, jsme neschopní. Ale nedokáží také nic a
ještě přilijí oleje do ohně. Jsem přímo alergický na ochránce lidských práv,
kteří chrání zločince, ale nikdy je
nenapadlo, že by měli stranit těm, kteří neparazitují, pracují a žijí poctivě. Bohužel.
Bez uzákoněných přísných zákonů a
trestů společnost skončí špatně a vynutí si pořádek sympatiemi k hnutím,
které prosazují tvrdost a mají blízko k fašismu. Prostě z bláta do
louže!
Ubohý svět!!!!!!
|
Re: koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1) Vložil: vladik v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 08:27:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Plně s Tebou souhlasím, mnozí křesťané jsou absolutně mimo realitu. Ano vrah má milost na spásu...jenže a to tu vůbec nezaznělo on vraždou vzal tuto možnost rozhodnutí na spásu někomu jinému. Mnoho se tu mluví o tom, že trest smrti ne, ale vůbec se tu nemluví o propuštěných vrazích, kteří znovu vraždili. Teď nechci polemizovat o číslech, ale myslím že jednou v TV říkali že vrazi u nás, kteří byli propuštěni spáchali dalších 300 vražd.
Takže by mě zajímalo jak mnozí křesťané, kteří zde obhajují takový ten humanictický směr (což je člověčenství) tohle vysvětlí Bohu a lidem, kteří z důvodu vraždy již propuštěného vraha o někoho přišly.
Je potřeba jasně a nekompromisně rozlišovat dvě věci a to milost Boží a zákon. Milost Boží se vztahuje na všechny, kteří uvěří v oběť Ježíše Krista. To však nemění nic na tom, že důsledek hříchu si musíme zde odpykat podle zákonů.
A to je to co je problémem i v této zemi - lidi odmítají přijímat tresty za své prohřešky a hříchy. Já nic, já za to nemůžu to ten druhý atd. Bůh však jasně říká že tvrdě vychovává každého koho přijímá za syna.
A vězenství u nás to je kapitola sama o sobě. Jaký to kontrast a kam nás zavedl ten humanismus může člověk vidět každý den. Příklad za všechny..člověk který přestoupí zákon jde do vězení kde má několikrát denně stravu, oblečení, ubytování, kde nemusí pracovat, kde má TV a další vymoženosti. (jaký to špatný posun od dob, kdy vězeň byl o chlebu a vodě.) Na to člověk vidí v obchodě maminku s dítetem v ruce, kdy přemýšlí zda koupit salám nebo kus kabanosu aby nějak s dcerou vyžili. Takže na jedné straně zločinec, který přestoupil zákon a má větší komfort a jistoty než žena s dtětem, která zákon nepřekročila, ale přesto o to své přežití musí tvrdě bojovat.
Tento humanismus (což vidím jako zcela démonickou věc založenou na člověčenství) tak nás zavedl až tak daleko, že lidé dostávají soc. dávky a podpory aniž by museli pracovat. Nemám nic proti těm, kteří chtějí pracovat a jsou třebaq nemocní atd. Ale je dost deprimující v jakém to systému žijeme, když přijedu z práce utahaný, jdu do obchodu a vidím partu mládeže jak vysedává celý den u krabicového vínka bezstarostně. Nějak se s tou sociálkou vyžijí.
Tyto věci jsou zcela nebiblické..kdo nepracuje ať nejí ..(teď to neberte doslovně ..děti atd.) a takových anomálií nebiblických do kterých nás vláda a potažmo voliči (někdy i neznalí křesťané) cpou.
Jak jinak si mám zodpovědět progresivní daň, dědickou daň, daň z nemovitosti atd. Všechno jsou to doslova zlodějny. Nechci zabíhat do politiky, ale tak to je. Prograsivní daň je násilně vynucené milosrdenství na bohatších lidech (nepatřím mezi ně..takže nehájím své zájmy ale Boží princip) atd.
Takže to stejné i s trestem smrti. Kolik je vrahů a kolik jich přibývá... má na to společnost aby je mohla živit? Může být vrah který se nesmířil s Kristem propuštěn? Jak se mnozí humanisti vyrovnají s vraždami, které způsobili již propuštění vrazi?
Každý ať si odpoví
Vladik
|
]
Re: Re: koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 08:43:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za pochopení, díky, já s tím zlem pracuji
|
]
Re: Re: koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 16:02:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky Vladiku a Františku za realizovatelné názory (konečně někdo)
|
]
Re: Re: koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 23:13:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vládíku, jsem naneštěstí v pozici těch lidí, kterým by měli zastánci humanistického směru něco vysvětlovat. I přes osobní trpkou zkušenost si stále myslím, že trest smrti je špatný a v rozporu s evangeliem - mnohem větším rozporu se základy Ježíšova poselství než tady tolikrát zmiňované otrokářství. Nechci se tu pouštět do detailů, sorry.
|
]
Re: Re: Re: koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 26. červen 2009 @ 05:47:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já, prosím, nepovažuji trest smrti za dobré řešení. Ale buďme
realisté žijící na zemi.Pokud se budou dávat za vraždy směšné tresty a
násilnící, kteří se prakticky nezmění, po třeba deseti lidech opustí vězení a
budou dál ohrožovat nevinné lidi, tak pak jsme hlupáci. Ohrožujeme sami sebe a povzbuzujeme konání zla.
Spravedlivější možná může být doživotní trest, který však bude probíhat za určitých podmínek, jež
povedou zločince ke změně. Určitě zde
může mít pozitivní vliv duchovní péče, která časem přivede zločince k pokání,
k pokoře, lítosti a tím po poznání Ježíše k upřímné víře. Nebál bych
se toho, aby takový člověk po letech dostal šanci a doživotní trest mu byl
zrušen. Ale na takovou péči musí mít společnost peníze a současně s tím by
měla existovat duchovní péče o pozůstalé, kteří by se s hroznou událostí
také vyrovnali a zločinci odpustili. To
by byla ta obrovská síla Boží lásky, která působí v lidech. Ale to je zatím jen ideál, který v naší praxi
zatím nefunguje, ale má smysl se o něj i snažit. Zatím jen v některých případech.
Musíme však pamatovat na vlastní bezpečnost. Pak trest smrti
bohužel je jediným řešením.
Jsme ve válce se zločinci !!! A ve válce ve SZ se přece přikázání „nezabiješ“ běžně
překračovalo. A nejen ve SZ. Copak dějiny křesťanství nejsou plné krve a zabíjení??!!!! |
]
Re: Re: Re: Re: koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 26. červen 2009 @ 16:12:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Reagoval jsem proto, že jsem v pozici toho humanisty, který trest smrti odmítá, i toho, kdo musí sobě i rodině vysvětlovat, proč bezcitného vraha nepopravit.
Osobně vidím jeden velmi dobrý lék pro vězeňství - povinnou práci odsouzených. Prostě by součástí rozsudku bylo pracovat 40 hodin týdně bez nároku na mzdu - peníze by šly dílem na náhradu škody a dílem na aspoň částečné pokrytí nákladů věznění. Pak by i doživotí bylo myslitelné. Jenže je to myslím v rozporu s Listinou a dalšími zákony, neboť nikoho nelze nutit, aby dělal. V EU by nám to neprošlo:-( V Anglii je vězení snadno zaměnitelné s vzdělávacím či prázdninovým táborem. Někdy si myslím, že dozorci jsou tam proto, aby hlídali majetek a vymoženosti odsouzených před dosud nezavřenými zloději.
|
]
|
|
|
|