Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 550 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116607403
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov
Vloženo Pondělí, 19. duben 2010 @ 09:22:01 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal Nepřihlášený

na portálu Notabene se objevil tento zajímavý článek:
Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov Pokus schématicky postihnout jednotlivé etapy vývoje k Asociační dohodě formou grafů:

Pokud chcete tuto genezi zaslat e-mailem svým přátelům, můžete si ji stáhnout zde.

Podobná témata

Charismatici

"Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 19. duben 2010 @ 11:29:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím jestli pomůže takový seriál o pejskovi a kočičce. Podle mého odvádí jen pozornost. Problémem charizmatizmu není střídání rolí a přelévání moci. I když o MOC jde až v první řadě, tak tyhle hrátky mají jen dezintepretovat to , že některým jde o PRAVDU. Nikoli všem jde o MOC. To co vidíme jsou už jenom důsledky. Podobný seriál by tu měl být i o každé jejich dezinterpretaci biblických pravd. Tato dezinterpretace nespočívá v tom, že by se nějak výrazně lišila od biblické zvěsti. Problém této účelové interpretace je pouze v tom že slouží a je používána, jako mocenský nástroj, na kterém má být demonstrováno, kdo je hlava pomazaná a kdo má tedy právo poroučet. Téma samo je druhotné. Jde o zneužití duchovních témat a duchovní moci Písma, pro osobní zisk.

Charizmatizmus je možné také přirovnat k hypnóze, či sugesci a  to, že se sám charizmatizmus od těchto věcí distancuje a prezentuje tyto věci jako satanské a vymezuje se proti nim, ujišťuje členy tohoto hnutí, že jsou na opačné straně je jen matoucí zástěra. Opak je pravdou. Podstata sugesce však tví v tom, že jsou člověku nabídnuty témata ve kterých se potom pohybuje a o kterých přemýšlí a kterými se mnohdy 100% zabývá. Charizmatizmus pouze podsouvá zaneprázdňující témata a to tak, aby si lidé nebyli vědomi své vlastní svobody, autonomie osobnosti, identity a osobního směřování. Dlouhodobě působí tento stav ztrátu osobní zodpovědnosti a lidé takto vychovaní jsou pak plně závislí na vedení. Ono jediné  jim vlastně dodává a sprostředkovává spásu, oni jsou jen konzumenti spásy. A běda ja nekonzumujete, jen ta naše Kolalokova spása je spasitelná všechny ostatní jsou liché. Pijte jen tu naši jinak je tu už jen Trigersaloon whisky a věčné zatracení.

A to je vážení přátelé BLBĚ.

Pokud by se mě tedy někdo zeptal ,kdo z uvedených pánů je celkem mimo, řekl bych že všichni. Na špatném hřišti, totiž, hrát  fotbal DOBŘE  prostě a jednoduše NEJDE.


Joe Farel



Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 19. duben 2010 @ 16:55:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt, ale fakt BLBÝ !

Dobrá perla je až nakonec, Sjezd delegátů ;-)

Ale děkuji Nepřihlášenému, že sem umístil ono grafické dílko. Autorovi vpravdě náleží Zlatá slza Jana Křtitele. Každopádně oceňuji péči, jakou věnoval získání portrétů dotyčných.



Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: call v Pondělí, 19. duben 2010 @ 17:20:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se, že se husa potrefená ozvala. :-)

Luďku, jen vyprávěj, jak jste s Danem neblahé paměti spřádali plány na expanzi do denominací. Jak to bylo jednoduché, geniální a přímo démonické! To byly zlaté časy ne?

Jinak oceňuji práci, kterou si s tím autor dal. 

A nyní jsme svědky toho jak se plní slovo Páně, že to, co bylo šeptáno v ústraní, je hlásáno na střechách. A věci tajné jsou vyneseny ven a každý je může slyšet. 



]


Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 19. duben 2010 @ 21:25:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Luďku, jen vyprávěj, jak jste s Danem neblahé paměti spřádali plány na expanzi do denominací.

Ach, kamaráde milý, to je na dlouhé vyprávění ! My, tedy já a Dan, jsme toho spolu spředli. Vyšroubovali jsme žárovky a šeptali a šeptali a předli a předli.

No nejdřív jsme vzali útokem tu evangelickou denominaci, ale trochu se nám vyškubla. Na druhém křídle steč Vatikánu, papežský stolec měl být obsazen kardinálem O´linem. Cébečko to byla taková Černá práce. Pak ty baptisti, že nevíš, že Dan byl v roce 1968 na audienci u Martina Luthera, myslím Kinga ? Jednota bratrská byla jasná, tam útočí Evald, papežtější nežli papež. Na charismatické konferenci si dává polibek biskup apoštolský se samotným Danem, přes Kashweku infiltrujeme Afriku. Já pak osobně s jedním významným káesáckým překladatelem pokračuju v rozkladu litoměřického sboru pod rouškou homiletiky, zatímco on stojí na kazatelně, já jdu zasívat k metodistům, vloudíc se na přednášku Tim 2,2....
Teď se chystáme na Mosad, na nočním stolku mám připraveno několik děl od Viktora Fischla a pak rovnou do Mekky na šneky.
Je to fak na dlouhý vyprávění, Zlatý kolovrat hadr.


]


Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: call v Pondělí, 19. duben 2010 @ 22:35:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezkýýý! Ještě jsi zapomněl, jak se vám to vymklo v Kladně a jak jsi přišel do Liberce s křížkem po funuse. :-)

Ale jinak se to pěkně poslouchá. Chtělo by to hodit na papír, něco ve stylu Skrytá tvář charismatismu II. Byl by to bestseller.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 19. duben 2010 @ 23:24:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na Kladně ? Cha, tam se to vymklo několikrát a nejen mně. Určitě nemyslíš, jak jsem infiltroval ČCE a jak pak po mě chtěli, abych odpřísáhnul, že už nebudu nikdy křtít. To jsem nebyl s to udělat a tak mě vyloučili (nebo nás) ?
No, já jsem se na tom Kladně dost nablbnul, od roku 1990, co byl v začínajícím sboru KS losováním zvolen pastor, jehož jsem nevydýchal a hlavně, který se neshodoval s mou osobní vizí (teď jsem dost ukázkově charo, viď ;-).
Teď hodím na stůl něco z trumfů: Po mně (po nás) přišla do sboru Dita (haló, Pamplone, jseš tady ?) a v roce 1995 umřela v blázinci na ucpání tepny kouskem srdce. Před smrtí měla vyznat, že za její bídný zdravotní stav může onen losováním zvolený pastor, to mám od maminky dlouholeté grafičky časopisu Život víry. No já jsem si začal připouštět výčitky, že za smrt Dity mohu já, protože jsem z kladenského káeska nasupěně odešel. Nejen odešel, ale šel jsem protestovat do hospod, rockových klubů a bordelů. Ach já hlupák. Pak jsem v tom jednom rokáči potkal Ditinu o třináct let mladší sestru, netuše, že někdo takový existuje. Na rozdíl od své starší R.I.P. sestry neměla otce černocha. V té době byla zblázněná do jednouho dlouhoprstého dobráka, který ji příležitostně zaopatřoval perníkem. A bylo vymalováno. Mám ještě něco vyprávět ? Jó, zrovna v sobotu jsem zametal v parku pod panelákem, kde by měl bydlet jejich bývalý soused, ale to už s charohnutím nemá nic moc společného. Ledaže bych měl na svědomí ještě charoinfiltraci do Jedličkova ústavu v Horním Maxově ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: call v Úterý, 20. duben 2010 @ 12:02:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty tvoje křty ve vaně na Kladně byly tehdá snad nějakou charoušskou posedlostí. Nebyl jsi sám, takhle se tenkrát křtilo všude, kde se dalo, v BJB, v CB apod. Zřejmě nějaká samospasitelná mánie. Nebo otázka prestiže? Kdo víc pokřtí = větší duchovní autorita? No, časy to byly jak na Divokém západě, tenkrát vyrůstaly duchovní autority jak houby po dešti - kdo byť jen chvíli stál, již stál opodál. :-)

Tehdáž mi furt vrtalo v hlavě, proč zrovna ve vaně? Křest je přece na vyznání víry, demonstrací počátku nového života v Kristu před mnohými svědky, tak proč ne před celou církví na svědectví mnohým. Ale ve vaně? A takhle partyzánsky? Asi to muselo být přísně utajované kvůli té vaší strategií tajné infiltrace do denominací. No, nedivím se, že tě vyrazili. 

A ten tvůj další příběh je pro charismatický aktivisty tehdejší doby taky dost typický. Od zdi ke zdi - blázinec, veletoče, bahno světa, nevěry, experimenty s psychikou, atd. Není divu. Charismatické hnutí produkovalo od svého počátku buď silné vůdce se silným žaludkem, kteří svoji pozici náležitě využívali a oběti systému a učení, vyšinuté po vypjatých experimentech s psychikou, s psychosomatickými a sociálními problémy. 

Postupem času pud sebezáchovy vygeneroval i charismatiky druhé generace, kteří v zájmu přežití nezobají svým vůdcům z ruky až tak důsledně, neberou vše co jim nasypou nadoraz a s naprostým sebe vydáním, jako naivní první vlna, dokáží si udržet odstup a radovat se z takových maličkostí všedního života, jako je společné opékání prasete nebo podobná sborová povyražení. 

Jenom se divím, že po těch letech, zkušenostech a turbulencích je pro tebe charismatické učení pořád tou nedotknutelnou posvátnou krávou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 20. duben 2010 @ 13:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem v rozpacích, zda ti vůbec na jednotlivé odstavce odpovídat. Určitě bych se opakoval, o těch křtech (byly dva) jsem tady už psal, tedy určitě o tom prvním. Pokud tě věci opravdu zajímají, zkus svůj poslední vstup přetlumočit do jednotlivých konkrétních otázek, já se na ně pokusím stručně odpovědět. Ostatně vinit BJB ze křtů mi připadá jako protimluv ;-), vždy jsem si naivně myslel, že se tam jen třesou, kdy zase někoho pokřtí.

Zastavím se jen u posledního odstavce. Z principu nemluvím o charismatickém UČENÍ. To mám od emeritního DD : "Když skončí nějaké probuzení, tak po něm zůstanou dvě věci - učení a budovy." Raději mluvím o charismatickém hnutí a tím rozumím hnutí Ducha sv. Prostě se snažím chytit VÍTR....ale vítr chytí mě a odletíme společně....těm, co tu zůstanou, zbude vítr....(podle V. Merty)

Zkus ty sám o sobě napsat, co je pro tebe nedotknutelná posvátná kráva.....jen aby to nebyly ty dřevěné lavice ;-)
A to prase opékají spíš pro to, že už nemají co jiného nabídnout, BOHUžel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: call v Úterý, 20. duben 2010 @ 15:01:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budeš se asi divit, ale i baptisti, stejně jako evangelíci, CB a další mají své sborové nebo církevní řády. Je to proto, že Písmo praví, že Bůh není Bohem zmatků ale řádu, a chce, aby se všechno podle řádu dělo. Proto ani baptisti nekřtí spontánně kdekoliv ani kdokoliv a jejich křty mají svá pravidla. Před křtem mají křtěnci svoji přípravku ke křtu, kterou vede kazatel, a kde jsou vyučováni, aby porozuměli smyslu křtu a závažnosti jejich rozhodnutí pro křest i pro další křesťanský život. Křestní shromáždění je pak slavností celého sboru (rozuměj církve) i regionu a bývá spojeno s evangelizačním kázáním a vysluhováním Památky Večeře Páně. Křtěncům pak bývá vyprošeno Boží požehnání se vzkládáním rukou starších sboru a přítomných kazatelů. Není tedy možné, aby se kdejaký řadový baptista třásl, kdy někoho pokřtí. :-)

Partyzánské křty ve vaně jsou naopak dobrou ilustrací charismatické taktiky nepozorovaného přelézání plotů do denominací a získávání vlivu ve sborech samozvanými charismatickými autoritami. 

No, a to o charismatickém UČENÍ, tak to Dan Drápal pěkně kecal. Charismatické učení existovalo i v samých počátcích Manin (importováno z USA, kde to už léta frčelo na plné obrátky). Otázkou jen bylo, kterou část a z kterého směru si D. Drápal zrovna kdy vybere. Vybírat měl z čeho a bylo logické, že se proto charismatické učení u nás dynamicky vyvíjeno, podle toho, jaké kontakty charismatičtí vůdcové zrovinka měli a kdo právě přijel na návštěvu. 

Ta fráze: " Raději mluvím o charismatickém hnutí a tím rozumím hnutí Ducha sv." je jenom kamufláž, do které se tak rádo halí každé učení, které chce mezi křesťany získat vliv. Podstatné však nejsou fráze a slova, ale činy, které po něm zůstávají. 

A co po charismatickém hnutí zůstává? Rozštěpené denominace, rozhádané sbory, plná oddělení v blázincích, narušené rodiny, hroby neléčených pacientů, sexuální skandály, psychicky narušené a vykolejené osobnosti, bludní církevní Holanďané, sborové průchoďáky, tisíce odpadlíků od víry. Toto je ovoce Ducha svatého? Ne, to jenom charismatičtí blouznivci mylně věřili a hlásali, že jejich náhlé hnutí mysli a jejich emocionální tělesné projevy jsou hnutím Ducha svatého. Ať to byl lidský omyl nebo lstivý záměr - výsledek je stejný = tělesnost ve své nejbrutálnější podobě.

Nemám nedotknutelnou posvátnou krávu. Snažím se všechno zkoumat, a držet se toho, co jest dobré. Charismatické hnutí dobré nenalézám.

"A to prase opékají spíš pro to, že už nemají co jiného nabídnout, BOHUžel." Spíš není nikoho, kdo by je nakrmil živým Slovem Božím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 20. duben 2010 @ 16:59:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš rozhovor se podobá rozhovoru mezi Mozartem a Salierim, Mozart jsem samozřejmě já ;-)

Prosím tě, jak často koná Tvůj sbor ono křestní shromáždění s evangelizačním kázáním ?

Ty píšeš už jak starej Nikodém ! Ten měl také řády;-)  Nejznámějším partyzánem byl nějakej David. Ty (podle tebe) partyzánské křty vznikaly spíš z toho důvodu, že oni slušní spořádaní kazatelé nějak nestíhali či odmítali, neměli v otázce křtu jasno, případně, že soudruzi drželi státní dozor. I nad tím bych se zamyslel. Dobrý příklad může být Filip, ten křtil během cesty, a pozor, na přání a žádost křtěnce !

Charismatické učení nepochází z Ameriky, ale z Bible. Ti ve Skutcích, to byli charismatici, ještě před objevením Ameriky.
Dobře, zústává tělesnost v nejbrutálnější podobě. Tak už, prosím tě napiš, co je to Duc*****st, kam se na ni mám přijít podívat ? Snažíš se držet toho, co je dobré. Co je tedy, podle tebe, dobré ? Prozraď, prosím tě, ty chytrý mně hloupému.

Jak to, že není nikoho, kdo by je nakrmil živým Božím slovem ? Jsi přece Ty, už na tebe čekají !



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: call v Úterý, 20. duben 2010 @ 21:32:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Luďku, vůbec se nechci stavět do role chytrého a už vůbec nechci dělat z tebe hloupého. Hlupáky jste dělali z nás v denominacích vy charismatici, když jste přelézali ploty, vkrádali se do našich sborů a získávali vliv pro své autority.  

Když jsme před i po revoluci řešili ve staršovstvu první partyzánské křty, byli to vždy naši zmanipulovaní mládežníci, kteří se dostali při studiu v Praze do kontaktu s Maninami. Zhloupli z Drápala natolik, že začali věřit ve svoji apoštolskou výjimečnost. Křty ve vaně prováděli i tak trochu proto, aby si tím svoji NADDUC*****ST potvrdili a dokázali. 

Ostatně byla to docela dobrá Drápalova finta, využít specifika Prahy a stahovat k sobě studenty ze sborů z celé republiky, ohloupit je svým učením a pak je posílat zpět do svých do domovských sborů s tajným posláním šířit tam charismatismus peer to peer.

Kazatelé různých denominací, které znám, měli v otázce křtu vždy jasno, vždy stíhali a pokud odmítali někoho pokřtít, pak pokud nesplňoval nároky Písma (pokání, víra v Pána Ježíše Krista jako osobního spasitele). Stát ani StB do křtů nezasahovali a křestní shromáždění např. zmíněných u baptistů vždy probíhala i v tehdejší době s evangelizačním kázáním. Pamatuji na křty, kdy bylo křtěno 20 - 25 křtěnců. Dnes bývají křestní shromáždění s 10 - 15 křtěnci spíše výjimkou, křtěno bývá do deseti, někdy i méně než pět křtěnců. Proto frekvence křestních shromáždění bývá zpravidla jednou dvakrát do roka. Ale jsou i sbory, které na žádost křtěnce uspořádají křestní shromáždění i pro jeden křest. Není to žádný problém, spíše radost sborů a příležitost k evnagelizačnímu kázání. 

Přesto se tehdy i za těchto příznivých podmínek děly ve sborech partyzánské křty ve vaně. Drápalem proškolení mládežníci byli vedeni k tomu, aby pohrdali místními kazateli a staršími sborů, neuznávali sborové a církevní řády a vytvářeli stínová sborová společenství jen pro vybrané, prověřené a pozvané, kteří přijímali jejich učení. Zároveň ve svých sborech neustále prováděli vnitřní "misii" - získávání nových stoupenců D. Drápala. Vzhledem k těmto činnostem byly partyzánské křty součástí charismatické strategie získávání vlivu v denominacích. Drápalova strategie umně využívala přirozených generačních rozdílů a někdy i pnutí ve sborech a tendence mládeže k programově protestním postojům vůči starší generaci. Ostatně toto charismatici využívají dodnes a práce s mládeží je jejich stěžejní strategiií (KAM, English campy, Církev bez hranic, TCV, atd.).

Společenství křesťanů, které nemá řád, se nemůže líbit Bohu. Tak praví Boží slovo. 

Ve Skutcích nikde nečteme, že by kristovci činili skutky tak ohavné, jak činili a dosud činí charismatici dnešní doby. Apoštol Pavel se nikdy tajně nevkrádal do židovských obcí a nikdy tajně nezískával stoupence. Vždy přišel veřejně a přímo a otevřeně a nahlas zvěstoval evangelium.  

Amerika vždy byla a je líhní těch nejbizarnějších sekt, blouznění, učení a duchovních proudů. Včetně celého toho klubka charismatických hnutí. Kdyby nebyl v nebi, tak by se apoštol Pavel obracel v hrobě.

Ptáš se, co je to Duc*****st a kam se na ni máš přít podívat. Pravda je tak prostá, že ji pochopí, přijme a realizuje i nejprostší z prostých. Ale pro charismatické lovce zážitků a senzací je zřejmě málo atraktivní, málo uspokojí jejich ego a potřebu vynikat, mít moc, vliv, něco znamenat. Je to následování Krista. Dívej se na Něj. Jenom na Něj. Je to o tom, zapřít sám sebe, vzít svůj kříž a následovat toho, jenž byl Synem bolesti. Zemřít pro sebe, pro své vlastní zájmy a touhy a jít v Jeho šlépějích, stát se nejmenším z nejmenších a vydat se pro své bližní. Toto je živé Boží Slovo. Ale na něj charismatici nečekají, před ním si zacpávají uši. Nechtějí se znepokojovat na své cestě do své nirvány úžasných zážitků, která je čeká, až získají vliv a majetek všech denominací. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvi (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 21. duben 2010 @ 10:39:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drápalem proškolení mládežníci byli vedeni k tomu, aby pohrdali místními kazateli a staršími sborů, neuznávali sborové a církevní řády a vytvářeli stínová sborová společenství jen pro vybrané, prověřené a pozvané, kteří přijímali jejich učení.

Je mi z tvých slov smutno, protože popíráš sám sebe. V závěru píšeš o pokoře, ale jsou tvá předchozí slova pokorná ?

Ne každý se vejde do vany ;-) Dobře víš, že také šlo o křty PONOŘENÍM a ne politím. A že ve hře byla i otázka PŘEKŘTÍVÁNÍ.

Připadá mi, že popisuješ jakýsi virtuální sbor. Statisticky, kdyby se u vás konalo křestní shromáždění jen jednou do roka a bylo křtěno jen těch 10 lidiček. Musel by se váš sbor za 10 let rozrůst o 100 lidí. To by muselo být někde vidět. Asi nebude tak mimo, když napíšu, že sbor o více jak 50 duších, řádných, aktivních, nejen matrikových, je dnes spíše vyjimkou. Je možné, že se na onom křestním shromáždění sejdou křtěnci z více sborů, jak píšeš výše.
Co si pamatuji, na Maninách se křestní shromáždění konala jednou za měsíc, v bazénku, před shromážděním. Scela veřejně. A nezapomínej, že třeba taková AC byla za totáče v ilegalitě !

;-) Ty asi víš, kdo já jsem. Já nevím, kdo jsi ty.
Veřejně tady vedeme diskuzi a každý soudný člověk si z tvých příspěvků může už udělat představu o tom,  jak to s tou infiltrací maninského učení do cirkve je a bylo, dík.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB (Skóre: 1)
Vložil: call v Středa, 21. duben 2010 @ 11:47:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
- Měl jsem osobní rozhovory s našimi charismatickými mládežníky ze šedé zóny a od nich mám skutečně autentické názory a stanoviska, která vypovídají o tom, že byli vedeni k tomu, aby pohrdali místními kazateli a staršími sborů, neuznávali sborové a církevní řády a vytvářeli stínová sborová společenství jen pro vybrané, prověřené a pozvané, kteří přijímali jejich učení. To se pak samozřejmě projevovalo v praxi. Tato slova jsou fakta. Tak to skutečně bylo. Proč se snažíš zakrývat pravdu nějakým vydíráním o pokoře?

- Forma křtu není zas tak fatální. Dokonce i baptisti jsou schopni uznat křest křesťanů z jiných denominací, který byl proveden politím. Naopak jsem znal případ ženatého kazatele z CB, který měl poměr s mladou sestrou, vedoucí nedělní školy, a který byl z CB vyloučen. Našel pak zázemí v baptistickém sboru, kde léta sloužil jako laický kazatel. Přestože byl v CB pokřtěn ponořením, musel pak u baptistů opět podstoupit křest ponořením. Takže praxe je zřejmě v různých sborech různá.

Otázka PŘEKŘTÍVÁNÍ je otázkou jak teologickou tak subjektivně vnitřní záležitostí potenciálního křtěnce. Dospěje-li k této potřebě, má vyhledat kazatele a denominaci, která mu tento akt umožní. V žádném případě to však neopravňuje k partyzánským křtům neordinovaných charismatiků uvnitř denominací, které s tím nesouhlasí.

- Mluvili jsme o křtech u baptistů, na které ses ptal. Konkrétně u nich nebyly tehdy sbory se 120 - 160 členy i více nijak vzácné. Po uvolnění politických poměrů se misijní stanice těchto sborů osamostatnily v samostatné sbory a tím počet členů v těchto sborech poněkud poklesl. Své si také vykonaly státní dotace na platy kazatelů, které motivují kdejakou misijní stanici o pár členech k přeměně v samostatný sbor a k získání vytoužené dotace. Spojování křtěnců i z jiných sborů je u nich dnes také běžné.

- Sám jsi sem své jméno napsal, tak nevím, proč ti vadí, že jsem tě jménem oslovil. Návodnost tvé snahy k zdiskreditování mého svědectví o infiltrací maninského učení do denominací kvůli tomuto je fakt naivní a úsměvná.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 21. duben 2010 @ 12:57:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měl jsem osobní rozhovory s našimi charismatickými mládežníky ze šedé zóny.....

Kde jsem něco podobného zažil, kde jenom....?  "A to víte, že Jirka Nováček, ten zvukař,  je vyučený frézař....?"  A ha, při výslechu na StB !

byli vedeni k tomu, aby pohrdali místními kazateli

I když jsem s Danem nic potmě nepředl, znám ho natolik dobře, že bych spíš věřil Sládkovi větu: "Miluji Cikány !" než Danovi "Pohrdejte místními kazateli !"
Člověče nešťastná, víš vůbec, co je to pomluva ?

Dospěje-li k této potřebě, má vyhledat kazatele a denominaci, která mu tento akt umožní.

To je z vašich církevních řádů ?
Musí mít k tomuto "aktu" souhlas svého mateřského sboru ?

Připoměls mi to, na co jsem dávno zapoměl. Zakopaný pes není v neurvalosti charismatiků, kteří zcela běžně přelézají ploty a loupí kanceláře svých odpůrců. Ale v zatvrzelém odmítání samotného Krista rádoby tradičními křesťany. Vždy mi byl bližší Jákob nežli Job. Když příjdeš do takového slušného sboru, dovíš se, že Markové byli vlastně dva, kde byla paní Nováková na dovolené. Ukáže ti i fotky z toho Španělska, ale o evangelium, které má moc tě spasit, zbla nic !  Nebo je to u vás jinak ! Kážete Krista ukřižovaného a přijímate ho jako svého osobního Spasitele a Pána ?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi (Skóre: 1)
Vložil: call v Středa, 21. duben 2010 @ 18:56:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

- Vést osobní rozhovory je přirozené nejen pro starší sboru ale i pro řadové křesťany, kteří se o své sourozence ve sboru zajímají. Přirovnávají-li je charismatici k výslechům StB, tak to je opravdu silná káva.

- D. Drápal nebyl takový hlupák, aby sváděným studentům natvrdo říkal: Pohrdejte místními kazateli. Měl to velmi chytře vymyšleno a nic takového nemusel ani naznačovat. Stačilo vymýt jim mozek charismatickým učením. Zejména dvě doktríny byly v tomto směru důležité:

  1. Denominace jsou mrtvé. A naopak charismatici jsou živí a svým působením tyto mrtvé denominace oživují. Jakmile mladí stoupenci D. Drápala tuto tezi přijali za svou, ztratili respekt vůči svým sborům a tamnějším Božím služebníkům.
  2. Apoštolská autorita je naddenominační. Samozřejmě, že se jedná o autoritu charismatického vůdce. Jakmile ji mladí stoupenci přijali, už neměli důvod respektovat kazatele nebo staršovstva ve svých sborech a dávali jim to náležitě najevo.

Tvoje chabá argumentace, že jde o pomluvu, tedy naprosto není na místě. Byl to velice sofistikovaný, lstivý a démonický plán.

- Dospěje-li někdo k tomu, že mu křest jako dítěte nebo politím ke spáse nestačí a že potřebuje překřtít, pak je normální, že o to požádá svůj sbor nebo kazatele (podle místních zvyklostí). Pokud je mu to odepřeno, pak je normální lidskou slušností vyhledat kazatele a sbor nebo denominaci, která mu to umožní a připojit se k nim. Jde o elementární lidskou slušnost. Ta je ale zřejmě charismatikům cizí. Proč by jinak dělali partyzánské křty ve vaně a usilovně budovali v denominacích a sborech paralelní struktury?

- Ale samozřejmě že neurvalost charismatiků a jejich ohavnosti jsou jejich problémem a jejich svědomím i jejich hříchem, za který ponesou osobní odpovědnost v míře, v jaké jej páchali. 

Rádoby tradiční křesťany neznám. S tebou popisovaným sborem jsem se nesetkal. Spíše mi připomíná zde někdy popisované živořící dnešní charismatické skupinky. 

Mám-li mluvit za sebe (i za mé sourozence), pak mohu směle vyznat, že samotného Krista zatvrzele neodmítáme, že kážeme Krista nejen ukřižovaného ale i z mrtvých vstalého a přijímáme jej jako svého osobního Spasitele a Pána. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody m (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 21. duben 2010 @ 20:12:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Calle,
prošel jsem různé sbory, vyznavačské, lidové, charismatické, letniční.... a mohu srovnávat. Buď si vytahuješ triko, nebo jste fakt tak dobří a dobře utajení, že si vás nikdo moc ještě nevšiml. Vždyť byste mohli sloužit Církvi za vzor. Docela rád bych váš sbor někdy navštívil, zatím třeba jen virtuálně. Ale to bych vás mohl infiltrovat ;-) Podle toho, co píšeš, mi připomínáš kladenskou CB. Tam se rádi zaštiťovali heslem: "Přijali zadarmo, ale nadarmo." Žel nikdy neřekli, koho tím myslí. Víš, svícen pod kbelcem není k ničemu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační doho (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 10:32:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé Lu. Call přináší naprosto věcné argumenty, jen není zmíněna zákonitost čtverého lidu, kterou je nutno zmínit. Já a Call zaujímáme poslední čtvrtou příčku (i když já bych řekl, že stojím jednou nohou na páté, kterou je zavržení křesťanských hodnot, minimálně v té podobě jak jsou nyní obecně prezentovány).

První jsou lidé kteří se s charizmatizmem nesetkali.

Druzí, kteří se setkali a jsou jím okouzleni až obsazeni (anektováni) a jsou těmi, kdo jej šíří náborem,  vedou, vládnou a manipulují ostatní.

Třetí, kteří se dostali do konfliktu s jinými v charohnutí, jsou však vnitřně přesvědčeni, že je charizmatizmus dobrý ( to jsi ty LU a řekl bych i Jarek Pleva, Olin atd).

Čtvrtý lid je ten, který již nemá o charizmatizmu žádné iluze a který náhlédl, že stojí na účelových deziterpretacích takřka všeho a použiji-li Drápalovo podobenství, které používal pro iluzi nevěřících, kterou mají o své dobrotě, a sice, že člověk je jako cibule, tak i charizmatismus je na tom podobně, když se oloupe nic nezůstane. Tvá obrana proti oloupání je typická pro člověka třetího typu. Musíš se ještě do toho marastu vrátit, abys sobě získal zlato ohněm zprubované a došel konečné ztráty iluzí. Ztráty tak potřebné ke konečnému prohlédnutí.

Jinak je ale potřeba dodat, že valná většina lidí slouží charizmatizmu nevědomě v iluzi, že dobře činí. To je samozřejmě ale neomlouvá. Omlouvat lhaní, dezinterpretace Písem, manipulaci ostatními jakýkoli účelem není nic křesťanského. S tou nevědomostí souvisí i tebou zmíněná  infiltrace a moc se nesměj, protože to probíhá přesně tak, jak se tomu vysmíváš. Charizmatizus je nákaza o které nevíš, že ji máš a proto se tomu můžeš smát. Je to ale předsmrtný smích blázna Vincka.
A to je asi tak všechno.

čus Farel


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 14:19:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za pozornost.
Milý Fareli,
někdo zasvětí svůj život snaze vypěstovat černou růži,
a tys asi zasvětil svůj čas boji proti větrnému mlýnu jménem charismatismus.
Už asi po sté opakuji, že já znám jen ten charismatismus, co je v Bibli.
Buď je zdravé čí nezdravé křesťanství, a nemocí může být víc. Teď mě napadají namátkou ty, co jsou v Galatským či 1.Kor. Kdyby byl charismatismus taková nákaza, jak píšeš ty, určitě by se k němu našla nějaká Biblická paralela ! Hledej, Joe !

Já bych milého Calla zařadil do lidu Svatých kostelních lavic.
To mizení těch lavic bude taky nějaká vleklá nemoc. Věř či nevěř, na podzim 09. jsem byl v jednom západočeském sborečku JB, potkal jsem tam svého času dost známého charisvůdce z Plzně (ted´ to vypadá jako když jsem chtěl napsat chari - svůdce; ne myslel jsem charis - vůdce), dokonce si změnil příjmení, no a v kostelíku byly místo lavic židle !!!

Jó k té infi. Dneska se zase věnuji sudetské archeologii a vzpoměl jsem si, ty máš to básnické střevo, ty to snad strpíš, že někdy v roce 1985 ! jsem prováděl infi kladenské ČCE pomocí hudební skupinky z Manin za vedení Káji Ř., dodnes jsem velice vděčen a zavázán, a jaksi jsem v té souvislosti složil výstižné blues....

Kluci z Holešovic
kluci z Holešovic
přišli k nám

Mám z nich strach
mám z nich strach

Kluci z Holešovic
přišli dneska k nám

Prej mezi ně choděj´ bejvalý  děvky
praj mezi nima žije vrah

Jó kluci z Holešovic
přišli dneska k nám

Jó věřit v Ježíše
ale jestli mi ten Ježíš
nový stěrače na embéčko dá
Nó, ale jestli mi ten Ježíš
nový dlaždičky do koupelny dá

Kluci z Holešovic
přišli dneska k nám....



]


Nechci bejt nepříjemnej - (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 14:46:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
když vidím, co už jsi všechno zažil. Ale při tom blues se mi otevíraj starý vrány a krákaj. Něco jako: Hele Farel, když to čtem, tak nám dochází, že střevo má Lu a ty si najdi jinej orgán, pokud možno mimo trávicí trakt :-) ten už je, jak vidíš, zadanej a to AŽ DOKONCE :-)).

Kluk z Holešovic :-))

Joe Mc Farel


]


Re: Nechci bejt nepříjemnej - (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 17:57:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Střevo může bejt i slepý.
Jó, Pravda Páně vítězí. I když na čas poražena bývá ;-)


]


Re: Re: Nechci bejt nepříjemnej - (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 18:14:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to neřek.

A v tomhle spojení ani Jenda Husů. No hlavně, že ti nechybí humor ty bacilonosiči.

J.F.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Geneze Asociační dohody mezi JB a BJB Cvikov (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Úterý, 04. květen 2010 @ 16:31:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z principu nemluvím o charismatickém UČENÍ. To mám od emeritního DD : "Když skončí nějaké probuzení, tak po něm zůstanou dvě věci - učení a budovy." Raději mluvím o charismatickém hnutí a tím rozumím hnutí Ducha sv. Prostě se snažím chytit VÍTR....ale vítr chytí mě a odletíme společně....těm, co tu zůstanou, zbude vítr....(podle V. Merty)

Lu, proč se bráníš definovat charismatické učení? V kostce Ti ho řeknu:

"S vylitím pozdního deště koncem 20. století Bůh vzbudil apoštoly, kteří mají sjednotit Tělo Kristovo do Nového měchu. Až se církev sjednotí, svět to uvidí a lidé se obrátí. Nastane mohutné probuzení, předcházející příchod Krista. Apoštolsko prorocký základ je zde chápán jako církev poslední doby, která stojí na úřadech současných apoštolů a proroků, pod jejich službou dospěje Církev do dokonalosti a poznání Krista a stane se Nevěstou bez vrásky a poskvrny."

A to je zhruba celé.

No a pak jen zbývá ty ostatní křesťany přesvědčit, aby se podřídili apoštolům. Když jim v tom denominace brání, jedná se přímo s lidmi. Motivy jsou přitom velmi čisté, vždyť kdo by nechtěl probuzení? Vtip je v tom, že když někde povstanou nějací apoštolové, obvykle se neshodnou a způsobí další a další rozdělení.

Jinak nepochybuji o Tvé upřímnosti ani o autentičnosti Tvé víry. Trochu mám problém s termínem "chytat vítr". Nic ve zlém, ale tento muž také používá vítr, který bych nedoporučoval chytat: http://www.youtube.com/watch?v=c9U_lWmAsYM&feature=related


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy