Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429722, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617257
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: K tématu Boží Vševědoucnosti
Vloženo Sobota, 08. květen 2010 @ 14:57:53 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal Nepřihlášený

Nepřímý příspěvek k diksuzi mezi panem Bubikem a br. Drápalem, který si však (ten příspěvek:-)) rozhodně neusurpuje pocit neomylnosti...

I toto následující Biblické místo mne provázelo loňským English campem:

Toto město mi bylo jen pro hněv a rozhořčení ode dne, kdy je vystavěli, až do toho dne, kdy je vymýtím od své tváře, pro všechno zlo, které Izraelci i Judejci páchali, aby mě uráželi, oni, jejich králové, velmožové, kněží i proroci, judští mužové i obyvatelé Jeruzaléma. Obrátili se ke mně zády a ne tváří; ačkoli jsem je poučoval nepřetržitě a horlivě, neposlouchali a nepřijímali napomenutí. Ohyzdné modly umístili v domě, který se nazývá mým jménem, a tak jej potřísnili. Baalovi vybudovali posvátná návrší, která jsou v Údolí syna Hinómova, a prováděli své syny a dcery ohněm Molekovi. To jsem jim nepřikázal, ba ani mi na mysl nepřišlo, že se budou dopouštět takových ohavností, a tím svedou Judu k hříchu."
Z proroctví skrze Jeremijáše, 32. kapitola...

Před nedávném, několika týdny, jsem si četl toto slovo, které naprosto převrátilo vše, co jsem si o Bohu myslel. Bůh  zde říká, že existuje věc, která mu ani na mysl nepřišla. Jinými slovy, která jej překvapila, kterou nečekal. Jak to, ptal jsem se, copak Bůh není vševědoucí? Pak jsem nad tím začal trochu přemýšlet a rozmlouvat s Pánem. Tento článek je jakýmsi výsledkem těchto úvah. Budeš-li, milý čtenáři chtít, pak tedy vejdi a čti dále...

Bible zjevuje, že Bůh je Dobrý a Svatý. T.J. Oddělený od Zla. Mohou tedy dobrému Bohu na mysl přijít zlé, špatné věci? Dnes si již myslím, že ne. Že dobrému Bohu na mysl nemůžou přijít zlé věci, neboť je Dobrý, Svatý, Oddělený od zla. Proto ho lidský hřích stále znovu překvapuje, zraňuje. Jistě, na druhou stranu, vše ví dopředu, plánuje, vše drží pevně ve Svých Rukou, nic se mu z Nich nevymyká. Přesto si osobně myslím, že dopředu ví, že ten či onen člověk, tedy každý člověk, udělá něco, co jej takto překvapí. Počítá s tím. Ale již si osobně nemyslím, že by dopředu znal onu konkrétní věc. Ví obecně, že člověk   napáchá strašně moc ohavností, ale konkrétně, co to bude, to ho asi vždycky šokuje. Láme mu to srdce.

Na druhé straně však ví, že je dobré, aby si člověk mohl vybrat, zda - li Jej chce následovat, či nikoliv. I zlaté vězení je vězením, jsou li dveře zavřené. Pravá láska dává svobodu: Svobodu odejít, svobodu zlomit té lásce srdce. Proto Bůh v ráji stvořil Strom poznání dobra a zla, proto Bůh stvořil satana, aby člověku nabízel jiné volby, jiné alternativy. Satana, svůj naprostý opak. Jako Bohu nemohou přijít na mysl špatné věci, protože je dobrý, tak satanu naopak nemůže myslet na dobro, nemůže cítit dobro, protože je Zlý. Satan nechápe dobro, nechápe lásku, neboť ji ani pochopit nemůže. O satanovi v knize Genesis čteme, že to bylo "polní zvíře." Tedy tvor, který byl poddán pod Adamovou autoritou. Adam však, místo aby tuto svou autoritu uplatnil, satanu uvěřil, poddal se mu, v podstatě mu dal do ruky moc, obdobně, jako my dáváme do rukou moc straně či koalici stran, která vyhraje volby..   

Ale osobně si nemyslím, že by Bůh, při stvoření Stromu Dobrého i Zlého, věděl konkrétně, co všechno Satan, když dostane moc, učiní. Obecně to jistě věděl, ale konkrétnosti ho překvapují. Děsí ho to. Bolí. Bolí jej to, že člověk, kterého miluje, dává těmto ohavnostem přednost. Že raději vstupuje do obecenství se Zlem, pěstuje vztah se  Satanem, než aby se oddal Bohu.

Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/19471-o-bozi-vsevedoucnosti.html


"K tématu Boží Vševědoucnosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 08. květen 2010 @ 21:52:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ha. Ten clanek jsem psal ja, nevsimnul jsem si, ze jsem byl "Neprihlaseny..." Tak ho takto zpetne podepisuji...



Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: noire v Sobota, 08. květen 2010 @ 23:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Domnívám se, že není pravda to, že lze z části verše: "Ani mi to  na mysl nepřišlo" odvodit, že by Boha něco mohlo překvapit. Spíše bych si to dal do souvislosti s Boží přirozeností, která příkaz ke konání zmíněných hříchů vylučuje. Bůh ve své vševědoucností ví, co každý z nás udělá a jaké má k tomu motivy. Bůh ve zmíněném verši mluví skrze proroka k lidem, když vyjadřuje zármutek nad bezbranými dětmi, které jejich vlastní rodiče zaživa upálili k uctění jakési modly Molocha a výrok, "Ani mi to na mysl nepřišlo" má funkci zesílit předchozí výrok o tom, že jim to Bůh nepřikázal. Proto mám za to, že nějaká nová teologie o omezení Boží moci, povstávající z tohoto verše, je trochu mimo mísu.

Jelikož se jedná o letitou kauzu, která se právě kdoví z jakého důvodu nyní vynesla, je možné, že DD na toto téma změnil názor. Proč by DD neměl mít právo na omyl, vždyť dogmatická neomylnost pastora se v KS nevede ani nevyučuje.

Martin Č.



Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 09. květen 2010 @ 09:32:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Noire, mám v tomto s tebou stejný názor.


]


Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 10. květen 2010 @ 17:58:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Otazka je, jestli ta nase klasicka predstava Boha je shodna s tim, jak nam Boha zjevuje Pismo. Jestli opravdu pochazi z tradice judaismu, anebo z myšlenek řeckých pohanských filozofů.


]


Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: noire v Úterý, 11. květen 2010 @ 09:31:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, na co přesně míříš. Rozhodně musí mít Bůh vedle zmíněných také atributy osoby, mám za to, že kterou pohanští řečtí filozofové omezovali. Ale to je jen moje spekulace. Spíš mám za to, že řecké myšlení, formované filozofy, musí mít také svoji váhu pro výklad Písma. Může se navrhnout, že nejdůležitější pro výklad je hebrejské myšlení, a řecké je třeba omezit v intencích právě toho hebrejského. Mám obavu z jedné nejistoty. Kánon Starého zákona vznikal nejspíše v kulturním vlivu babylonského a egyptského myšlení, dále třeba pod vlivem Tyru a Sidonu (Šalamoun odtud dostal řemeslníky na výstavbu chrámu). Nemyslím tím vliv jejich pantheonu, spíše jde o problém forem, symbolů a gramatiky. Stejný vliv by člověk očekával při vzniku Nového zákona, takže použití řeckého myšlení, jak je předvedeno ve Skutcích při kázání Pavla Tarsenského na Areopágu, se jeví jako nezbytné. Problém je i to, že se snažíme najít ideální výklad písma a tím vybudovat ideální církev. Přitom mám za to, že církev s má vyznačovat různorodostí ve formách a projevech, tak jak dává Boží Duch. (Tím nechci omlouvat některé zvláštnosti jistých církví (sborů i denomonací) a skupin)

Martin


]


Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: noire v Úterý, 11. květen 2010 @ 09:46:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spletl jsem tlačítka, takže jsem tam nevymazal některé nesmysly: Rozhodně musí mít Bůh vedle zmíněných také atributy osoby. Tyto atributy pohanští řečtí filozofové omezovali.


]


Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 09. květen 2010 @ 07:27:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
    Hospodinovou (ne Boží) neschopnost byt vševědoucí ilustruji slova z Gen.18.20-21.



Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 09. květen 2010 @ 08:11:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Když se hovoří o Hospodinovi, tak se nehovoří o Bohu, ach jak elegantně řečeno. :-)))


]


Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 09. květen 2010 @ 10:40:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Pro křesťany je Hospodin a Bůh jedno a to samé, ne tak pro mne.


]


Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 09. květen 2010 @ 12:10:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pro mě taky ne.



]


Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 09. květen 2010 @ 10:43:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne, ty mateš ostatní.

Genesis 18:20  I řekl Hospodin: Proto že rozmnožen jest křik Sodomských a Gomorských, a hřích jejich že obtížen jest náramně:
21  Sstoupím již a pohledím, jestliže podle křiku jejich, kterýž přišel ke mně, činili, důjde na ně setření; a pakli toho není, zvím.
22  A obrátivše se odtud muži, šli do Sodomy; Abraham pak ještě stál před Hospodinem.
23  V tom přistoupiv Abraham, řekl: Zdali také zahladíš spravedlivého s bezbožným?
24  Bude-li padesáte spravedlivých v tom městě, zdali předce zahubíš, a neodpustíš místu pro padesáte spravedlivých, kteříž jsou v něm?
25  Odstup to od tebe, abys takovou věc učiniti měl, abys usmrtil spravedlivého s bezbožným; takť by byl spravedlivý jako bezbožný. Odstup to od tebe; zdaliž soudce vší země neučiní soudu?
26  I řekl Hospodin: Jestliže naleznu v Sodomě, v městě tom, padesáte spravedlivých, odpustím všemu tomu místu pro ně.
27  A odpovídaje Abraham, řekl: Aj, nyní chtěl bych mluviti ku Pánu svému, ačkoli jsem prach a popel.
28  Co pak, nedostane-li se ku padesáti spravedlivým pěti, zdali zkazíš pro těch pět všecko město? I řekl: Nezahladím, jestliže najdu tam čtyřidceti pět.
29  Opět mluvil Abraham a řekl: Snad nalezeno bude tam čtyřidceti? A odpověděl: Neučiním pro těch čtyřidceti.
30  I řekl Abraham: Prosím, nechť se nehněvá Pán můj, že mluviti budu: Snad se jich nalezne tam třidceti? Odpověděl: Neučiním, jestliže naleznu tam třidceti.
31  A opět řekl: Aj, nyní počal jsem mluviti ku Pánu svému: Snad se nalezne tam dvadceti? Odpověděl: Nezahladím i pro těch dvadceti.
32  Řekl ještě: Prosím, ať se nehněvá Pán můj, jestliže jednou ještě mluviti budu: Snad se jich najde tam deset? Odpověděl: Nezahladím i pro těch deset.
33  I odšel Hospodin, když dokonal řeč k Abrahamovi; Abraham pak navrátil se k místu svému.

Bůh nevěděl, co se děje v Sodomě, nebo to nevěděl Abraham?

Genesis 19:12  I řekli muži k Lotovi: Máš-li ještě zde koho, buď zetě neb syny své, neb dcery své, i všecko, což máš v městě, vyveď z místa tohoto.
13  Nebo zkazíme místo toto, proto že se velmi rozmohl křik jejich před Hospodinem, a poslal nás Hospodin, abychom zkazili je.

Jak vidíš andělé šli do Sodomy už s úkolem, ne aby sbírali informace pro Hospodina. Jenom naivky si myslí, že Bůh neví všechno. Kdyby tak bylo, nemohly by být napsána slova

Zjevení Janovo 13:8  Protož klaněti se jí budou všickni, kteříž přebývají na zemi, jichžto jména nejsou napsaná v knihách života Beránka, toho zabitého od počátku světa.

rastan


]


Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 09. květen 2010 @ 11:08:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Matu já, nebo chceš zmást ty?

.....Hospodin dále pravil: „Křik ze Sodomy a Gomory je tak silný a jejich hřích je tak těžký, že už musím sestoupit a podívat se. Jestliže si počínají tak, jak je patrno z křiku, který ke mně přichází, je po nich veta; zjistím si, jak tomu je.“........

     Tak kdo nevěděl co se děje v Sodomě, že musel sestoupit a podívat se, aby zjistil, jak tomu je? Pouč mne prosím v čem se můj pohled na text z Genesis mýlí. To, že anděle šli do Sodomy s jasným úkolem, nic neříká o Hospodinově absolutní jistotě, že Sodoma je tak zkažená. Viz Gen.18.21

.....Jenom naivky si myslí, že Bůh neví všechno.........

     Hospodin jakož lidská představa o Bohu je něco jiného než Bůh. Pravě na verši z Gen18.20n je pěkně vidět ten rozdíl. Tobě dnes přijde divné, že by Bůh neznal vše, ale starověky pisatel textu Genesis to viděl jinak.
    
    

    


]


Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 22:27:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible byla sepsaná pro lidi nebo pro Boha? Dobře víš, že vyjadřování a slovník pisatelů před pár tisíci roky byl jiný než dnes. Abych použil slovník pamplona, Sodoma a Gomora byla banda hajzlů a proto jsem se rozhodl poslat je do pekla, řekl Bůh.
Chtěl bys takovou variantu, aby byla jasná pro všechny? Ne nadarmo je tam také napsáno
Daniel 12:10  Přečišťováni a bíleni a prubováni budou mnozí; bezbožní zajisté bezbožnost páchati budou, aniž co porozumějí kteří z nich, ale moudří porozumějí.
Efezským 5:15  Viztež tedy, kterak byste opatrně chodili, ne jako nemoudří, ale jako moudří,
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 14. květen 2010 @ 16:45:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......Bible byla sepsaná pro lidi nebo pro Boha?.....

       Pro lidi. A doplňuji: byla psána lidmi, omylnými lidmi, ne Bohem. Jsou to lidské představy o Bohu, které jak vidno se vyvíjejí. Protože, kdyby byla psana Bohem, jenž je vševědoucí, nenapsal by: "Musím se jít kouknout, jestli je to tak jak se zda z toho křiku".


     


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:31:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budeš muset Boha poučit, ale pozor, aby jsi nenarazil jako Job a jeho kamarádi.
rastan



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:50:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Jsem dalek toho, abych poučoval Boha.


]


Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. květen 2010 @ 12:43:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hospodin je Všemohoucí i Vševědoucí a z toho podle mě vyplývá to že může omezit i své vlastní schopnosti a možnosti když chce.




Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Pondělí, 10. květen 2010 @ 12:55:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A chce?



]


Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 10. květen 2010 @ 15:58:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     To je úžasné co vy všechno o tom Hospodinovi víte :-))) Třeba by se mohl zbavit své všemohoucnosti, že? Ale to by byl pěkný magor. Stejně jako kdyby omezoval své schopnosti.


]


Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 10. květen 2010 @ 18:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
V Kristu se tak stalo. Buh se omezil do cloveka, a zemrel, zemrel na krizi.  Vsak i Pavel pise, ze zvest o krizi je pro neverici "magořina..." (jiste, on to napsal svymi slovy...)


]


Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 10. květen 2010 @ 18:37:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Bůh se omezil do člověka? A na nebesích byl kdo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 10. květen 2010 @ 20:28:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle,

Bůh je (přece) Duch a jako takový je všudypřítomný, no a tak se jednoho dne vtělil do člověka, který se narodil a jmenoval se Ježííš, aniž by opustil nebesa. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 11. květen 2010 @ 20:02:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    To je o něčem jiném.

    Karel


]


Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Úterý, 11. květen 2010 @ 10:02:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, že bych asi neuspěl na serveru Svědků Jehovových, ale předpoklásám, že alespoň většina z vás jste křesťani. Vím, že charismatici inovují kdejakou teologii a nyní shledávám, že se zřejmě nezastaví ani před Boží vševědoucností.

Aby tedy bylo jasno:

Bůh Otec je věčný, stvořil svět a v jeho mysli bylo přesně, kdo se kdy narodíme, zná datum naší smrti, zná den konce světa, ví kdo bude a nebude zachráněn... má sečteny všechny naše vlasy. Jediný vrabec nepadne na zem bez jeho vědomí. Pokud někomu takovýto Bůh překáží v tom, aby byl motiván k probuzení, pak by si podle mého názoru neměl říkat křesťan.

Bůh Syn existovuje před věky, nemá počátek ani konec, vtělil se v Kritu, jako člověk zemřel a tělesně vstal z mrtvých. Ve své podstatě byl vždy Bohem a nikdy se svého Božství nevzdal. Když byl na zemi, přijímal božské pocty a své božství nepověsil v nebi na hřebík. Nyní sedí ve vzkříšeném a oslaveném těle po Boží pravici. Nebyl jen pomazaným charismatikem, který se od nás nijak neliší. Je, byl a bude Bohem! Nikdy jako Bůh nezemřel, jen jako člověk. Bůh je nesmrtelný.

Bůh Duch svatý je stejné podstaty jako Otec a Syn, skrze něho v křesťanech přebývá Otec i Syn. Zmocňuje člověka ke službě.

Tito tři jedno jsou. Mají stejnou podstatu a stejné Božské atributy.

Myslím, že by vám neškodilo alespoň základní biblické vzdělání než poslouchání různých experimentátorů ze zahraničí.



Re: Re: K tématu Boží Vševědoucnosti (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 14. květen 2010 @ 22:56:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemáš pravdu, že by Otec, Syn i Duch Svatý měli stejné Božské atributy, rozhodně ne ty atributy, které jsou obecně ve filozofii a teologii označovány jako "Božské atributy".

Bude to pro tebe šok, ale Ježíš například nebyl vševědoucí. Ježíš věděl to, co potřeboval vědět ohledně svého poslání, to mu bylo zjeveno od Otce. A pak věděl spoustu věcí jako člověk. Ale nevěděl vše. Pokud se Bůh chtěl stát skutečným člověkem a ne jen člověkem na oko, pak ani neměl na výběr.


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy