Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 189, komentářů celkem: 429730, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116619904
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Z Rozpravy o svatých
Vloženo Sobota, 15. květen 2010 @ 20:59:55 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal JMK

Johannes Brenz (1499 až 1570), který v roce 1534 uvedl luterství do severního Württemberska a v letech 1537 ař 1538 na universitu v Tübingen, patří k výrazným teologům reformační doby. Od roku 1522 působil ve městě Schwäbisch Hall, kde vzbudila značný ohlas zejména jeho kázání zaměřená proti mši a kultu svatých. V Rozpravě o svatých (Sermon von den Heiligen), složené 1523, zaujímá ke kultu světců stanovisko velmi rázné a kritické. Vodítkem mu při tom je Písmo svaté.


Nedálo se bez zvláštního rozmyslu a záměru, když nám nejstarší učitelé někdy stavěli před oči svaté, své předchůdce, u nichž bychom se mohli naučit, jakou sílu a moc má víra. Jejich příklady a vzory působivě pronikají k srdcím. Tak nám 4. kap. Listu Římanům připomíná Abrahamovu víru a její účinnost. A Jakub odkazuje k síle modlitby, jíž Elijáš po tři roky a šest měsíců zadržel déšť. Jelikož však modlitba nenese plody bez víry, apoštol bezpochyby tak velice chválí Elijášovu víru, z níž ona modlitba vzešla. Také v listě Židům nejsou svatí otcové velebeni za mešní zpěvy o půlnoci, za vystavění množství kostelů či za zaplašování komářích rojů, jak se čte o sv. Mikuláši – ne za to, že by způsobili řadu nepotřebných zázraků, nýbrž proto, že se ve všem, co strpěli i působili, sytili a nechali držet mocnou důvěrou a vírou v živoucí slovo a zaslíbení Boží. Avšak tato dobrá podoba a způsob řeči o svatých byla natolik změněna lidmi převrácenými, sobeckými, pošetilými, ano bezbožnými, že již u světců není chválena jejich důvěra a víra, nýbrž oni sami jsou nám představováni namísto Boha: abychom svou důvěru vkládali v ně jako pomocníky v nouzi, abychom je vzývali jako ty, kteří jediní jsou hodni nás před Bohem zastupovat. Zkrátka, nynější služby ke cti svatým jsou cele připodobněny modloslužbě, neboť u světců nehledáme, co bychom vyhledávat měli, ale to, čeho si oni sami nikdy nežádali.

.........................................................

 Tento text je starý téměř půl tisíciletí. Dokážeme si z něj odnést i něco v dnešní době? Katolíci jistě to, že vše má svou míru a svatí by měli být našimi vzory, ale nikoli naši bůžkové - a tak i projevy úcty by tomu měly odpovídat. A protestanti by si mohli odnést to, že i kritika se dá vést slušně a taktně a že svaté vyškrtnout ze svého života nemusíme, protože stále představují vzory a inspiraci pro náš duchovní život.

Podobná témata

Katolicismus

"Z Rozpravy o svatých" | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 15. květen 2010 @ 21:24:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Biblia je kniha plná príkladov pre život...veriaci človek má veľa možnosti sa poučiť a vziať si príklad...
...nikoho ale ani vo sne nenapadlo v prvej cirkvi vyrezať si sošku panenky Marie a kľačať pred ňou v modlitbe...nikto zo svätých v biblii sa neobracal v modlitbe o pomoc k svätému Antoníčkovi, alebo svätej Barbore...
v starej zmluve sa veriaci židia obracali s modlitbou iba k svojmu Bohu a k nikomu inému...

..v novej zmluve máme jediného prostredníka a orodovníka a tým je Ježiš Kristus...O tom že by sa niekto modlil k nejakému inému stvoreniu nie je žiadna zmienka...ani jeden pisateľ novej zmluvy nám neodporúča utiekať sa z vrúcou modlitbou k svätému Vavrincovi čo je patrón výťahárov... 
...pri všetkej úcte ku katolíkom...
ivanp



Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 15. květen 2010 @ 21:34:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Argument: "nikto zo svätých v biblii sa neobracal v modlitbe o pomoc k svätému Antoníčkovi, alebo svätej Barbore..." byl jistě pronášen v žertu. :-)))) A prvotní cirkvi by skutečně nikoho nenapadlo vyřezat panenku Marii, když ji tam měli in natura:-)))


]


Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 15. květen 2010 @ 21:51:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ja som nežartoval...tak v čom je problém ???

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 15. květen 2010 @ 21:53:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No...ehm...no...jak ti to nějak kulantně říci...ti svatí žili se v té době ještě nestihli narodit. :-)


]


Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 15. květen 2010 @ 21:58:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vyřezat panenku Marii, když ji tam měli in natura:-)))

Svatý Jan ("Hle, tvá matka....") ji v době sepisování svého Zjevení už in natura neměl. A přece je o ni pouze jedna symbolická zmíňka, a kdoví jestli vůbec.....


]


Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 15. květen 2010 @ 22:46:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už cca 60 let po sepsání knihy Zjevení máme prokazatelné doklady o liturgické úctě ke svatým (např. u mučedníka Polykarpa ze Smyrny). Když tedy hovoříme o počátcích církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 15. květen 2010 @ 22:52:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Tou dobou už se vyskytovaly nejrůznější bludy.

Také už to nebyly žádné počátky. Počátky byly v době apoštolů. A i tehdy se drala do Církve různá bludná učení jak nám o tom svědčí Bible.




r


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 15. květen 2010 @ 22:59:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dala by se položit otázka, zda je možné rozeznat, zda se některá tato bludná učení nedostala i do Bible. Pokud se řídíme pouze Biblí, nikdo bychom je neodhalili.

Šlo mi o to poukázat tu na luteránském autorovi, že svaté nezavrhuje tak, jako vy, přiznává jim funkci vzorů a nemá tak černobílé vidění jako vy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 16. květen 2010 @ 00:34:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Okovi jsem kupříkladu napsala, že se mám od Marie hodně co učit. Avšak nemodlím se k ní ani s ní ani nijak jinak ji nebru do úst během modlitby. O katolických svatých toho moc nevím. Je hodně svatých kolem nás, kteří nesklonili koleno před Hitlerem či bolševikem (nevešli s nimi v smlouvy) a hodně jich dnes trpí ve vězeních v Číně či arabských zemích. Modleme se za ty, jež jsou pro Kristovo jméno pronásledováni v současnosti. Takže svět vidím docela barevně:-) Co ty na to?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 16. květen 2010 @ 08:04:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Haleluja, plný souhlas ! Konečně někdo upozornil i na tento "rozměr" církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 16. květen 2010 @ 11:25:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nevím, jak kdo, ale já teda na pronásledované bratry a sestry myslím docela často (taky hodně přemýšlím o tom, jak bych se zachovala já v jejich situaci - zapřít? nezapřít?... Jedno vím jistě: Pán nenechá nikoho trpět víc, než by snesl:-)). Ti potřebují naší podporu v modlitbě daleko více než ztrácet čas s nějakým Antoníčkem nebo Barborkou:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 16. květen 2010 @ 11:36:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonko, na jednu stranu uznáváš "podporu v modlitbě", na druhou stranu tuto podporu v modlitbě budeme upírat dříve narozeným (rozuměj svatým)? Co je zlé na tom, když je poprosíme, aby se modlili společně s námi za stejnou věc? Třeba zrovna za ty pronásledované bratry a sestry. Někomu to k srdci nepřiroste, já se taky přiznám, že jsem se v tomto směru příliš nerozvinul, ale nehaním to, chápu tu pozici a postoj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. květen 2010 @ 13:57:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někomu to k srdci nepřiroste, já se taky přiznám, že jsem se v tomto směru příliš nerozvinul, ale nehaním to, chápu tu pozici a postoj.

Já něco takového nechápu. Za prvé proto, že v Bibli jsem nic takového nenašel; za druhé proto, že vůbec nevím, jak bych to udělal, tj. jak a jakým způsobem bych mohl mluvit s někým/k někomu, koho neznám, nevím, kde je a jestli mě vůbec může slyšet/slyší a za třetí: i kdyby mě slyšel, nevím, jestli by mohl "zařídit" to, o co jej poprosím. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 16. květen 2010 @ 14:17:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluvíš s Ježíšem, i když nevíš, jak vypadá a nemáš (kromě nějakého subjektivního dojmu) žádný objektivní důkaz toho, že tě slyší.

Zkus si drobný pokus, vyjdi na ulici a oslov neznámého člověka. Je to trochu chytání za slovo, ale snad ti to objasní, jak mluvit s někým, koho neznáš.

Navíc svaté, které prosíme o orodování, nějak adresně známe díky jejich pozemskému životu.

Pokud nevěříš tomu, že Bůh vyslyší prosbu svatého, kde bereš jistotu, že vyslyší prosbu tvou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. květen 2010 @ 17:30:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepotřebuji vědět, jak Ježíš vypadá, když žije ve mně a mluví ke mně naprosto nezaměnitelným a nenapodobitelným způsobem a mám jak objektivní, tak subjektivní důkazy o tom, že mě slyší.

Tvůj pokus je nanic! Na ulici ty svaté, které máte na mysli, nenajdeš! A nenajdeš je ani nikde jinde, kde můžeš být zároveň ty!

Já nevím, jestli zesnulí svatí prosí Boha a poněvadž Bible přímo zakazuje, abychom s nimi navazovali kontakt, tak mě ani nenapadne, abych to dělal! Jistotu v tom, že vyslyší mou modlitbu beru z Písma - 1J 5:14 A to je ta naprostá důvěra, kterou máme k němu, že když bychom o něco žádali podle jeho vůle, slyší nás. Tož tak.

A jinak připomínám He 3:14 Vždyť jsme se stali účastníky Krista, pokud ten původ jistoty/ten počátek jistoty/to počáteční ujištění zachováme pevný až do konce. Naše jistota je v Kristu - to On je původcem a dokonavatelem naší víry/důvěry a jako takový je původcem/původem naší jistoty. Modlím-li se ve jménu Ježíše Krista k Otci podle Boží vůle, vím a jsem si jist, že mě slyší a vyslyší, neboť se přece nemodlím já sám, ale Pán Ježíš - Boží Syn se modlí skrze Ducha ve mně a se mnou/skrze mne; a může snad Bůh Otec nevyslyšet Ježíše Krista, svého milovaného Syna, který činí vždycky to, co se Mu líbí?! Zamysli se nad tím.

Když se modlí katolík ke svatým, Pán Ježíš se s ním modlit nemůže, poněvadž taková modlitba není podle Boží vůle; podle toho, jak On učí své učedníky se modlit. Pán Ježíš Kristus se ani jako Syn člověka nebude a nemůže modlit ani k Marii, své matce, která Ho jako člověka porodila, natož ke svatým, to je opravdu absurdní a naprosto nesmyslné. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 16. květen 2010 @ 18:28:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud máš objektivní důkaz, tak běž a dokaž ho všem lidem, ať všichni uvěří a dojdou spásy!!!

Jinak je to opět jeden o voze a druhý o koze.

Ano, máš pravdu, Bible nám přímo zakazuje jakoukoli formu spiritismu (a divil by ses, ale i ŘKC jakoukoli účast na spiritismu zapovídá).

A ta samá Bible nám káže lásku k bližním a společenství v rámci církve. A ta samá Bible nás též učí, že Kristovou obětí jsme ze smrti vykoupeni a pozváni k životu věčnému. Svatí jsou členy církve. Svatí žijí. Nevzdáváme úctu mrtvým, ale živým. V rámci společenství a vzájemné lásky se s nimi společně modlíme. Ke společné modlitbě nás tuším Bible také vyzývá. Jednodušeji už to na pochopení napsat asi nejde. Můžeš s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co s tím můžeš dělat. Pokud si myslíš, že Svatí nežijí, pak nevěříš ani Ježíšově oběti na kříži, která je ze smrti vykoupila.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. květen 2010 @ 20:50:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč jsi nereagoval na poslední odstavec mého komentáře?

V rámci společenství a vzájemné lásky se s nimi společně modlíme. Pokud to takto vnímáš, pak věz, že to je nebezpečná a lživá iluze!! Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 16. květen 2010 @ 22:11:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, žes mi to se svým patentem na pravdu vyjasnil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 16. květen 2010 @ 22:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy proč myslíš, že toto je iluze: V rámci společenství a vzájemné lásky se s nimi společně modlíme. Myslíš, že jsou ti co již zemřeli pouze v nějaké nebeské čekárně či kde vlastně jsou, že to považuješ za iluzi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svat (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. květen 2010 @ 22:51:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

ty sám naznačuješ, že vlastně nevíš, kde jsou. A jestli nevíš, kde jsou, a nejsi tam ty a nemůžeš s nimi tudíž navázat spojení, jak potom můžete mít společenství?

Já vím, kde jsou a přesto mě Pán nikdy nevedl, abych s nimi měl společenství, poněvadž chce, abych měl společenství s Ním a skrze Něho coby Hlavu a v Duchu také společenství lásky a pokoje se svatými tady na zemi, s nimiž mne spojil v Jeho C/církvi! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 16. květen 2010 @ 23:11:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle čeho soudíš, že naznačují že nevím kde jsou? Je to tím, že tí položím otázku? Jestli tím, že člověk položí otázku hned něco naznačuje proč tedy klást otázky? Kde tedy jsou ti svatí?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 16. květen 2010 @ 23:17:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň Willy ale ještě jedno. Podívej se tvoje osobní víra neříkám že je malá či vůbec žádná není či je menší ode mně. Mám za to, že by na nečem měla stát, nejen na nějaké osobné představě jinak mám za to, že to může dopadnout podobně jako v diskuzi co tady byla o Boží trojci. Ty víš, že Bůh je v Trojci a Trojjedinný, kdežto například Didymos zase ví, že Bůh je jednojedinný a je jeden. Oba dva se opíráte o Písmo ale každý tvrdíte něco jiného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozprav (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. květen 2010 @ 23:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

moje víra stojí na zjevení Písma Svatého, na Božím Slově a na prožitcích toho, že Boží Slovo je pravdivé, skutečné, živé a mocné, že je tu živá živoucí Osoba/Osobnost živého Boha a žádné mé nebo něčí jiné představy o Bohu, jak se nám tu někteří snaží vsugerovat. A toto mé přesvědčení Pán po té, co se mi dal poznat upevňuje, takže díky Němu moje víra roste. Tož tak.

Didymos si ohledně trojjedinosti a jednojedinosti pouze myslí, že ví, a to, co předkládal a čím podpíral svá tvrzení byla účelově vybraná místa Písma za současného ignorování jiných míst Písma, což je naprosto nepřípustné zacházení s Písmem Svatým. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Roz (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 16. květen 2010 @ 23:50:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
moje víra stojí na zjevení Písma Svatého, na Božím Slově a na prožitcích toho, že Boží Slovo je pravdivé, skutečné, živé a mocné, že je tu živá živoucí Osoba/Osobnost živého Boha a žádné mé nebo něčí jiné představy o Bohu, jak se nám tu někteří snaží vsugerovat. A toto mé přesvědčení Pán po té, co se mi dal poznat upevňuje, takže díky Němu moje víra roste. Tož tak.

Vždyť neříkám, že ne. Proč mi tedy neodpovíš jak to je s tou čekárnou, když věříš, že svatí nejsou s Bohem?

Didymos si ohledně trojjedinosti a jednojedinosti pouze myslí, že ví, a to, co předkládal a čím podpíral svá tvrzení byla účelově vybraná místa Písma za současného ignorování jiných míst Písma, což je naprosto nepřípustné zacházení s Písmem Svatým. Tož tak.

Nemyslíš, že kdybych se nezávisle nad tím zeptal Didymose na stéjnou otázku (třeba na ulici), že by mi odpoveděl podobně jako ty? A to třeba takhle:  Willy si ohledně trojjedinosti a jednojedinnosti pouze myslí, že ví a tím čím předkládá svá tvrzení, které vybral úryvky z Písma pouze ty které se mu chodí do krámů a ty co se mu nechodí tak prostě vnimá jinak než jsou napsané a divá se na optikou trinitařskou.

Oba dva vycházíte z Písma, kdežto jen prý ví a druhý si to jen myslí, že ví? Jak poznát toho, který ví od toho, který si jen myslí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 17. květen 2010 @ 00:10:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč mi tedy neodpovíš jak to je s tou čekárnou, když věříš, že svatí nejsou s Bohem? Neodpovídám ti schválně a neřekl jsem, že svatí věřím, že nejsou s Bohem. Svatí jsou po smrti těla s Bohem, ale ne v nebi. Tož tak.

Nemyslíš, že kdybych se nezávisle nad tím zeptal Didymose na stéjnou otázku (třeba na ulici), že by mi odpoveděl podobně jako ty? Nevím, co by ti odpověděl Didymos, ale narozdíl od něho vím, co jsem na základě Božích zjevení psal. On se to pouze domníval podle toho, jak byl někým (člověkem) na/vyučen. Mě to nenaučil člověk nebo jinak řečeno, já jsem se to nenaučil od člověka! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 17. květen 2010 @ 00:47:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy proč bojíš zajet na hlubinu? Mé otázky jsou proč? a jak? to má být tak a tak a ne typu kde? kdy? kdo? Snažím se zajet na hlubinu, ale asi máš strach se tam vydat?

Neodpovídám ti schválně
Máš na to právo, je to tvoje svobodné rozhodnutí a každý má právo se svobodně rozhodnout. Avšak přijde mi, že v tomto se za svou víru vstydíš či se bojíš abys nebyl obžalován, že se dopouštíš mylného výkladu či bludu.

neřekl jsem, že svatí věřím, že nejsou s Bohem. Svatí jsou po smrti těla s Bohem, ale ne v nebi. V pořádku věříš, že s Bohem nejsou ještě v není vraťme se tedy na začátek toho problému: Proč myslíš, že toto je iluze: V rámci společenství a vzájemné lásky se s nimi společně modlíme?

Nemyslíš, že kdybych se nezávisle nad tím zeptal Didymose na stéjnou otázku (třeba na ulici), že by mi odpoveděl podobně jako ty? Nevím, co by ti odpověděl Didymos, ale narozdíl od něho vím, co jsem na základě Božích zjevení psal. On se to pouze domníval podle toho, jak byl někým (člověkem) na/vyučen.
Zkusme se tedy představít diskuzi za takových 30let a budou zde o o Boží trojjedinnosti či jednojedinnosti diskutovat "Willy jr" a "Didymos jr".  "Willy jr" bude tvrdit, že jeho taťku naučil Bůh, že přebývá v trojci a je tedy trojjedinný dokonce i Willy jr. to Bůh potvrdil. Na druhou stránku "Didymos Jr" bude tvrdít ne tak to není správně se zjevil Bůh mému taťkovi ukázal že jediný a nežije tedy v trojici, i Bůh mi to potvrdil v mém životě. Bude o tom napsán o tom článek a ti dva o tom budou diskutovat. Bude zde i třetí osoba nazveme ji třeba Matthew. Bude to člověk hledající, který hledá Boha ale je silný introvert a bojí se vmísit do diskuze a trpí třeba autismem. Podle čeho se tedy Matthew má rozhodnout v jakého Boha má věřít?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Neděle, 16. květen 2010 @ 21:59:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
mám jen drobnou poznámku. Když si přečteš v Janově evangeliu rozhovor Ježíše s Lazarovou sestrou, ona mu říká:„.....vím, že vstane pv poslední den.“ Pán Ježíš na to odpovídá: „ Kdo ve mne věří, i kdyby umřel, bude žít“ Tím vlastně říká, že ten, kdo zemře v Kristu, vlstně nezemře.(nemyslím tělesně). Takže svatí vlastně nejsou mrtví v tom smyslu, jak o tom uvažuje Starý zákon, na který se vztahuje ten zákaz. Svatí jsou živí, protože dle Kristových slov neumřou navěky.(vůbec).
Takže byl skutečně hřích, když Saul vyvolával Samuela ze záhrobí, protože ten jwště nebyl Kristův, tudíž byl z našeho pohledu mrtvý. Svatí žijí v Kristu, jako my.Kristus je ten, kdo nás s nimi spojuje.
To co vytýkáme katolíkům, je dobře popsáno v druhé polovině toho článku. (přehnaná úcta a zbožňování).
Já tě tímto v žádném případě nevyzývám, aby ses obracel ke svatým. už to také nedělám. Jen jsem chtěl upozornit na to, že úcta ke svatým, může mít oporu v Kristových slovech.
Kojard


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. květen 2010 @ 22:18:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Kojarde,

mám za to, že místo slova úcta jsou vhodnější slova čest/vážnost. Vážím si těch svatých, kteří šli před námi a my obrazně řečeno stojíme na jejich ramenou, vešli jsme do jejich práce, pokračujeme v jejich díle apod. Jak to krásně vyjádřil pisatel epištoly Hebreům/Židům (11:39-40) o tzv. hrdinech víry: A tito všichni, ačkoli se jim dostalo svědectví skrze víru, neodnesli si zaslíbení, protože Bůh pro nás zamýšlel něco lepšího, nechtěl, aby dosáhli dokonalosti bez nás. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 16. květen 2010 @ 22:26:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy a není to trošku bitva o slovíčka. Jeden to nazývá úctou a druhý čest či vážnost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svat (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 16. květen 2010 @ 22:39:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím, Kjubiku,

alespoň v mém případě to tak není. Jednak nevedu s nikým tady žádnou bitvu a druhak mám za to, že úcta/uctívání patří Bohu. Nepovažuji tudíž slova úcta, čest či vážnost za synonyma, neboť vnímám mezi nimi jistý rozdíl. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 16. květen 2010 @ 23:28:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se za použití slova bitva asi ho bereš jako moc tvrdé. Co tak třeba slovíčkaření.

druhak mám za to, že úcta/uctívání patří Bohu
O tom bychom, řekl, že nikdo tady na GS nepochybuje, ani již je katolík či nikoliv a je třeba luterán či kváker nebo třeba kalvinista.

Nepovažuji tudíž slova úcta, čest či vážnost za synonyma, neboť vnímám mezi nimi jistý rozdíl.
A já právě považují za synonyma právě proto, že mezi nimi ten rozdíl je. Pokud si dobře pamatují ze zakládní či střední školy tak synonima jsou slova podobného či stejného významu. A pokud dobře chápu vyznám slov podobný a stejný tak mezi nimi matematický znak "=" se nedá ve všech případech dát.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 16. květen 2010 @ 13:48:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si dokonce myslím, že ti pronásledovaní se přimlouvají ve svých celách za nás. Ze své zkušenosti mohu říct, že když jsem na vojně (19881-83) byl na povinných pohovorech s kontrašpionáží, tak při rozhovoru s jejími příslušníky o Kristu moje smělost rostla a rád na ty rozhovory vzpomínám.


]


Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. květen 2010 @ 00:53:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Na tohle mám stejný pohled.

  Jiná situace nastává, když někdo začne vytvářet hierarchie ve stylu: "ten a ten nám může nejlépe pomoci/rozumět, protože je první po Bohu, protože je nejblíž Bohu, protože má největší tlačenku", atd. A to se děje - i tady.

  Nevím o nikom mezi křesťany, kdo by nějak zatracoval svaté. V křesťanských církvích jsem slyšel desítky zkušeností o svatých, svědectví, vyučování o historii církve i Božího lidu.

  Jak to mají se svatými protestanti moc nevím, ale občas jsem k nim chodil na bohoslužby a pokud vím, zmiňovali svaté jako příklad také bez nějakého negativního nádechu, a to i ty, kteří již umřeli. Ale k tomu by se spíše měli vyjádřit oni sami.



Re: Z Rozpravy o svatých (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. květen 2010 @ 11:52:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím co je tu psáno souhlasím. S citátem i závěrem JMK.




Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy