Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429722, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617348
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jak je to s Jidášem?
Vloženo Pondělí, 02. srpen 2010 @ 23:28:00 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Samostudium bible mi dává pěkně zabrat.

Samostudium bible mi dává pěkně zabrat.Prosím, nerozumím tomu, proč je Jidáš viněn ze zrady, když z biblického textu se mi zdá že je zřejmé, že Jidáš vykonal pouze to, k čemu byl předem vybrán, podobně jako třeba Maria nebo samotný Ježíš. Víc hlav prý víc ví. Pomůžete mi v tom udělat, srozumitelně, pořádek?
                                                                                                                                Clouseau (Růža)







Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Jak je to s Jidášem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:01:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím,



Zajímavá otázka. Odpověď je jednoduchá, ale možná napoprvé trochu těžko stravitelná.


Tedy: To, že je něco předurčeno nás ještě nezbavuje odpovědnosti.


Na toto téma jsem zde kdysi napsal sérii 11 článků zabývajících se předurčením. Snad budou k užitku.

Zde je odkaz:

Předurčení není fatalismus


Další odkazy:

Zlo v plánu dobrého Boha

Biblická Theodicea



Přeji požehnané studium.


reformovaný





Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:31:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak. Bylo to předurčeno, ovšem to ještě neznamená, že to zbavuje Jidáše odpovědnosti. Vůbec ne! Naopak! Bůh všechny( bez jakékoliv vyjímky) volá k odpovědnosti.


]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 04. srpen 2010 @ 21:24:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč jsme odpovědní za to, jaké nás Bůh chtěl a stvořil?


]


Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 04. srpen 2010 @ 21:48:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
proč? Protože nás k tomu prostě volá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 15:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Tak to potom nemá v hlavě v pořádku.


]


Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:41:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď je jednodušší, než se zdá: Nauka o předurčení není pravdivá.



Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:50:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
jestli není nauka o předurčení pravdivá, tak potom není pravdivé ani Boží Slovo, neboť kalvinistou byl hlavně ap. Pavel.


]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:57:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všimni si těch uvozovek: """""""""""I kdyby se apoštol Pavel v nějaké nauce mýlil""""""""""""""", i pak by bylo Boží Slovo pravdivé. Boží Slovo je pravdivé samo o sobě nezávisle na nějaké nauce. Boží Slovo je Kristus sám. A jeho evangelium lásky. A toto evangelium je blbuvzdorné a nepadá s žádnou zhroucenou lidskou představou o potopě, o stvoření za 6 dní, o autorství nějakého spisu Bible. Je třeba rozlišovat mezi Božím Slovem a mezi "komentářem" k němu. Nechceme být přece modláři knihy, ne?;)


]


Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:58:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopitelně si nemyslím, že by apoštol Pavel byl kalvinistou, nebo že by se mýlil...píšu to jen proto, abychom si uvědomili, co je Boží Slovo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 15:20:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      O jednom bych věděl v čem se Pavel (a nejen on) mýlil. V brzkém příchodu Krista. To také vznáší otázku, v čem ještě se Pavel a ostatní mýlili.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 16:54:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý den, 
jsem tady prvně a nemám v úmyslu zlobit, ale já si nemyslím, že se v tom Pavel mýlil. Mě to přišlo tak, že ten brzký příchod nastane každému z lidí při jeho vlastni smrti. To je ale asi blbost, že?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 18:03:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Ano, je. Viz 1. Tesalonickým 4:15

    "Toto vám říkáme podle slova Páně: My živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme. Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve; potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už navždy budeme s Pánem. Těmito slovy se vzájemně potěšujte."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 18:21:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to máte jistě pravdu, ale co nebo koho myslel tady autor výroku pod označením "My živí"? Já vím, je to spekulace, takže asi máte pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 18:45:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Řekl bych, že Pavel a křesťane tehdejší doby měli za "My živi...." sami sebe. Křesťane 21. století vzhledem k tomu, že brzký příchod se zatím nekoná by možná spíš řekli "Ti živi....". Co jiného jím zbývá, málokdo si přizná, že víra v brzký příchod byla mylná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 19:59:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidím bohužel v takové úvaze chybu a to mě trochu znepokojuje. Je to sice už jiné téma, ale pokud je bible Boží slovo a navíc byl Pavlovi a apoštolům  k dispozici Duch svatý, zdá se to být trochu problém.


]


Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 03. srpen 2010 @ 12:51:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu Jidáši: On se v principu neprovinil víc, než Petr, oba Ježíše tváří tvář okolnostem zapřeli. Narozdíl od Jidáše ale Petr svého hříchu hořce zalitoval, zaplakal a prosil o odpuštění. Jidáš nedokázal přijmout, že by mu mohlo být odpuštěno a spáchal sebevraždu. Dokonce i Jidášovi by Bůh odpustil, když by Jidáš litoval podobně jako Petr.

Nejde tedy v této situaci o to, že Jidáš byl nebo nebyl určen k tomu, aby Ježíše zradil. Ale o to, zda toho poté litoval a prosil o odpuštění nebo ne.


]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 03. srpen 2010 @ 14:41:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj JMK.  Také jsem o tom přemýšlel v podobné rovině.


]


Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Úterý, 03. srpen 2010 @ 20:47:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promyšlená zrada pro prachy je stejná jako zapření ve chvíli slabosti?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 03. srpen 2010 @ 21:19:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O vině není pochyb ale uvažujme o lítosti, zoufalství, odpuštění . . .
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 04. srpen 2010 @ 20:06:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lítost chápu, zoufalství také, ale odpuštění jaksi ne. Kdo komu co?

Matouš 26:21  A když jedli, řekl jim: Amen pravím vám, že jeden z vás mne zradí.
22  I zarmoutivše se velmi, počali každý z nich říci jemu: Zdali já jsem, Pane?
23  On pak odpovídaje, řekl: Kdo omáčí se mnou rukou v míse, tenť mne zradí.
24  Synť zajisté člověka jde, jakož psáno o něm, ale běda člověku tomu, skrze něhož Syn člověka zrazen bude. Dobré by bylo jemu, by se byl nenarodil člověk ten.

Myslím, že je to celkem jasné. Pokud jde o Jidáše, nejsem Bůh - soudce, ale ta zmínka P. Ježíše dává tušit, že s tím odpuštěním to bude problém.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 04. srpen 2010 @ 22:25:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trochu mi to nesouhlasí s jinými místy Písma, kde se často mluví o odpuštění a Božím milosrdenství. Jednou s podmínek je litovat svého činu a stát o odpuštění, on však místo toho propadl zoufalství, z toho co udělal. Domníval se, že mu nemůže nikdo odpustit - pokud byl v moci Satana, není se čemu divit.
Je fakt, že tohle je téma, které už zaměstnává mnoho generací, je těžké tu dělat nějaké konečné závěry, třeba nalezl milost u Boha. Možná tohle je větší problém pro nás, připustit si onu možnost. Proto bych přenechal některé soudy Bohu a žil v naději v Jeho milosrdenství, domnívám se, že je to lepší, než brát někomu naději a předem vyslovovat závěry.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 20:50:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo víš co je dnes problém pro mnoho věřících? Chtějí být milosrdnější než samotný Bůh. Ve jménu Boha odpustí druhým téměř všechno, ale Bůh takový přece není, nebo Zjevení je jenom balada se špatným koncem? Toto ujišťování o bezmezné Boží milosti a lásce k lidem vede k tomu, že někteří slibují i spásu pohanům, místo evangelia. Tím je posílají do ohně, bez víry a pokání není spásy, to mluví Bůh zcela jasně. Nehraji si na soudce, ale je zcestné něco někomu slibovat, když to není v mé moci zařídit. V silách člověka to není, řekl to jasně Boží Syn.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 22:27:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj rastane.

Je třeba říci, že o milosrdenství Božím se můžeme jen domnívat, ve skutečnosti toho moc nevíme. Řekl bych, že to co tu vyslovujeme spíše odráží naše nitro, než skutečný stav. Jeho myšlení není naše - jak je psáno - proto bych byl opatrný.  Jestliže můžeme někomu dát naději na odpuštění jeho vin, proč to neudělat, je v tom i naše naděje. Myslím, že naším posláním je - krom jiného - i šířit naději, protože pokud má člověk naději bude se i snažit něco se sebou dělat. Pokud má, jak si občas někteří myslí spásu jistou, pak už nemá snahu ani potřebu se sebou něco dělat. Zda je to k prospěchu věci si nemyslím.
Spása a soud je pouze v Jeho rukách, naše úsudky jsou naprosto o ničem, ani nám příliš nepřísluší - proto raději dávám a přeji naději všem  . . . třeba pak v té naději budou mít i snahu být lepší.
Co se týče pohanů, to je těžká otázka na kterou si netroufám dát  odpověď, prostě nevím. Přesto mi není proti mysli, proč by někteří z nich nemohli dojít spásy.  Budiž nám útěchou, že to nebude záležet na našem úsudku.

Honza



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 21:00:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.......běda člověku tomu, skrze něhož Syn člověka zrazen bude. Dobré by bylo jemu, by se byl nenarodil člověk ten........

       Co víš o tom, co znamenalo to běda? Možná měl Ježíš na mysli jen něco ve smyslu "běda tomuto člověku, jenž byl nástrojem Božím, protože jeho mediální obraz bude velice mizerný." :-)


]


Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. srpen 2010 @ 14:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně předurčení nás zde matou dva pohledy, které (abychom Písmu porozuměli) se musíme naučit rozlišovat.

1.) Boží vševědoucnost - Bůh stojí nad během času, vše je pro něho jako přítomnost (Jsem který jsem).
Nesnažme se to pochopit, pochopit Boží velikost je nad naše možnosti.
Z tohoto pohledu Bůh zná dopředu všechno, co uděláme, jak se rozhodneme. Veškeré výroky v Písmu o tom, že Bůh někoho dopředu určil ke spáse, nebo k záhubě, je třeba vnímat optikou tohoto pohledu. Bůh to o nás ví, ale on to nerozhodl. On by si přál, aby všichni lidé byli spaseni (1 Tm 2,4), nechává však člověku prostor, aby si sám vybral, sám si zvolil způsob života jako cestu ke spáse, nebo do zavržení (Dt 28).

2.) Svoboda lidské volby - Člověk se rozhoduje pro to dobré, nebo pro to špatné v naprosté svobodě. Nikdo ho do hříchu nenutí, nikdo ho dopředu neodsoudil k záhubě.
Nikdo také dopředu neurčil, že zhřeší (pak by přece nemohl být ani potrestán za hřích!).
Jen Bůh to už dopředu zná a tak mohl i Jidášův hřích zahrnout do svého plánu spásy.
Jidáš tedy nebyl vybrán ke zradě, on se tou "lidskou optikou" rozhodl pro zradu naprosto svobodně a sám.


Další věcí je, jak Písmo naznačuje, že Jidáš byl v době zrady v určitém stupni posedlosti satanem.
(L 22,3)
Tehdy vstoupil satan do Jidáše příjmením Iškariotského, který byl z počtu těch dvanácti.

Já bych si nedovolil vůbec srovnávat závažnost Petrova zapření s Jidášovou zradou. Ani bych si nedovolil posuzovat čin samotného Jidáše. To nám přece vůbec nepřísluší. Jestli Jidáš dovolil satanu, aby ho ovládl, pak už za své skutky třeba ani nebyl plně zodpovědný. Ale to už jsou jen takové spekulace a je to věcí Kristova soudu.



Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Úterý, 03. srpen 2010 @ 16:16:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je jasne...jidas musi byt v nebi


]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 03. srpen 2010 @ 17:08:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
kdyby tomu tak bylo, jak moc by ti to vadilo ?


]


Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Úterý, 03. srpen 2010 @ 17:40:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nijak by mi to nevadilo, proc taky ze?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Úterý, 03. srpen 2010 @ 18:34:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pokud ovsem teda nejake to "nebe" je, ze :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 03. srpen 2010 @ 18:43:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dělal ti někdy někdo ze života peklo? No tak pak musí existovat i nebe, ne?;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Úterý, 03. srpen 2010 @ 18:56:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no spis sem si to peklo delal/delam sam...a myslim ze i to nebe...


]


Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 03. srpen 2010 @ 23:16:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Samostudium bible mi dává pěkně zabrat.Prosím, nerozumím tomu, proč je Jidáš viněn ze zrady, když z biblického textu se mi zdá že je zřejmé, že Jidáš vykonal pouze to, k čemu byl předem vybrán--

nad tím jsem se taky před pár lety zamýšlel,církev to vždy vysvětlý tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá-tedy Jidáš se sám rozhodl ke zradě,ale přitom to bylo dopředu předpovězeno:-)



Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 04. srpen 2010 @ 08:37:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jidáše je mi líto jako člověka, který si zvolil špatnou cestu. Možná Pán Ježíš mohl být zatčen i jiným způsobem bez zrady blízkého člověka. Ty varianty zatčení mohly být různé. Ale ukřižování bylo v plánu Božím. Pán Ježíš musel na popravu jako nevinný. To byl Boží plán spasení.Snad jedině Marie to chápala ze všech nejvíce. Ona znala tajemství Jeho narození a věděla a tušila, že jí potká velké utrpení. Ale kdo z ostatních to věděl? Jidáš byl člověk, který asi toužil po pozemské slávě, moci i majetku. Měl prostě takovou povahu a svým způsobem podobné sklony míváme každý.  Pro něj byl pravděpodobně Ježíš jen pozemský král. Možná si v duchu vypočítával, jaké bude mít postavení v tomto království, když se tak s Pánem Ježíšem zná. A moc si přál, aby se už něco stalo. Vždyť už o Něm ví, jakou má moc, jak poroučí  živlům, léčí nevyléčitelné a křísí mrtvé.  Copak jsou pro něj nějací vojáci překážkou? S nimi snadno zatočí a konečně se stane králem. Proč by to on, Jidáš, nemohl urychlit? Takové plány asi byly v jeho duši a Pán Ježíš do duše učedníků viděl velmi jasně. Proto věděl, že ho Jidáš zradí, a proto na to upozornil. Další důkaz  božství Ježíše. Viděl do lidských duší. A tak se také stalo. Co Jidáš čekal ?  Že teď nastane království s Ježíšem a On se svými nepřáteli zatočí svojí obrovskou mocí. Ale skutečnost nastala jiná. Ježíš nečiní zázrak. Je jako beránek a dokonce Petrovi zabrání, aby zakročil mečem. Nechá se smrskat do krve a pak tak vysílený, že ani neunese svůj popravší nástroj, kráčí k místu popravy. To byl pro Jidáše, ale i pro učedníky, krutý šok. Ztratil naději v pozemské štěstí a neuvěřil ve štěstí vírou v Ježíše. Ale kdo to tehdy chápal?  Petr třikrát svého Pána zapřel. Pod křížem nebyl nikdo, kdo by zvolal:“ Je nevinný. pusťte ho:!“ Jistě, že by se nic na situaci asi nezměnilo, ale jistě by to bylo Pánu Ježíši milé. Jedině jeden z lotrů na kříži se k Pánu Ježíši obrací s nadějí a napomíná svého druha. A také se mu dostane slibu spasení, že s Pánem Ježíšem bude v ráji.

Učedníci až po přijetí Ducha Božího všechno pochopili a dostali schopnosti k šíření evangelia. Kdyby Jidáš nedal přednost touze po pozemském štěstí z majetku a moci, byl by možná jeden z nich a také by dostal dar Ducha Svatého. Bohužel. Osobní tragédie!

Člověk, který ztratí naději jako Jidáš, který si ani neuvědomí, že existuje pořád ještě nějaká záchrana a možnost odpuštění i pro něho, který se dopustil špatného činu,bohužel se rozhodně skoncovat se životem. Je to projev absolutního zoufalství.


A tak je mi Jidáše líto. A kolik lidí kolem nás skoncují se životem, protože v dané chvíli  nevědí o naději v Pánu Ježíši a jejich situace se jim zdá nepřekonatelná.? Trápí je třeba zdraví, zklamání v lásce, finanční situace, abstinenční příznaky z návykových látek a jiné ?


Kéž bychom měli moudrost a sílu těmto lidem pomoct!!!


Tak chápu Jidáše já, František






Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 04. srpen 2010 @ 11:34:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesmíš opomíjet dvě skutečnosti: Ježíš byl z pohledu tehdejšího práva, Zákona a náboženství po právu vinnen a trestem za jeho provinění byla přibití na dřevo a smrt. Nevinný byl jen v objektivní rovině v očích Božích, ale zákonem lidským vinný byl. Takže se možná v Jidáši místo touhy po majetku či uspíšení revoluce hnula jeho starozákonní víra.

Druhá skutečnost je, že Ježíš nebyl vševědoucí a že když viděl do srdcí druhých, bylo to díky tomu, že mu Otec dával do těch srdcí nahlédnout. Nebyla to schopnost, která by byla jeho vlastní, ale schopnost která vyvěrala z jeho hlubokého a žitého vztahu s Otcem.

Tak to vidím já.


]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 04. srpen 2010 @ 12:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš možná také pravdu, těžko říct. Z pohledu tehdejší moci spáchal Pán Ježíš nábožensko politický zločin. Proto také na tabulce je zkratka INRI. Akorát asi nikdo  z okolí jeho přátel nevěřil, že se nechá popravit a nepoužije svou moc a moc od Boha k vlastní záchraně. To jistě mohl, ale pak by nesplnil svoje poslání a nestal se naším Zachráncem. Tady je důkaz jeho vůle se obětovat. Mohl se klidně rozhodnout, že ne. Vždyť viděl, jací jsou lidé kolem, viděl, jak se mu smějí a ti jeho blízcí strachy se neozývají. Kam se poděla jejich víra a existuje vůbec nějaká jejich víra v Něho ? A nakonec dav zvolí milost pro zločince a Pána Ježíše pošlou na smrt. I ten Pilat si zpočátku myslel, že smrskání postačí, aby se v lidech pohnula lítost. Kdepak !!! Tolika lidem pomáhal a nikdo mu nyní nepomohl. Jaké jen je to lidské srdce?   Změní se, až Ježíše, pochopí ? Co asi prožíval Pán Ježíš?



Co měl Jidáš opravdu ve svém srdci, nevíme.  Určitě mu však nešlo jen o těch pár stříbrňáků.

Díky za doplnění..



]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 19:43:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK se velmi mýlí, Ježíš nebyl z pohledu tehdejšího práva, Zákona a náboženství po právu vinnen! Kdyby znal tehdejší právní souvislosti lépe než Písmo (které zná mizerně), tak by věděl, že Ježíšův proces byla sprostá justiční vražda, při které došlo k několika zjevným přehmatům, a že kdyby na Jeho zabití nebylo tolik kvaltováno, tak by celý proces pravděpodobně vyvanul do ztracena. Stručně řečeno, nic konkrétního na Ježíše neměli, smyšlené obvinění bylo ošito horkou jehlou (obojí dosvědčuje Písmo) a odsouzení na smrt bylo provedeno na základě emočního vypětí několika desítek rozespalých starců, kteří by jej nikdy nebyli schopni dotáhnout do konce bez toho, aby manipulovali strachem provinčního úředníka z nelibosti nadřízených v Římě (taktéž doloženo). Uvědomme sei, že už v 9:00 byl ježíš vražděn a "souzen" byl nad ránem - cca v 5:00. Vžijme se do kůže aktérů a představme si sami sebe v tyto ranní hodiny. Kdo by má v tuto denní dobu chuťse z něčim párat


]


Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 07. srpen 2010 @ 21:03:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovolím si nesouhlasit. Je rozdíl mezi justiční vraždou - Ježíšův proces byla justiční vražda - nebyly předloženy důkazy, nic na něm neměli, a mezi objektivním rozporem mezi tamnějším právním systémem a mezi Ježíšovým učením. Jeho vina sice nebyla prokázána soudní cestou, ale pokud Ježíš věřil, že je Božím Synem, pak pokud by se mu to prokázalo, trestem bylo přibití na dřevo, nebo ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. srpen 2010 @ 06:34:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebylo. Býti Božím Synem není podle judaismu (narozdíl od islámu) trestné. Vždyť v Jeruzalémě asi půl roku přčed ukřižováním Ježíš něco podobného kázal a skončilo tojen při ostřejší výměně názorů.

Navíc Ježíši "papírově zlomilo vaz" nikoliv to, že je Božím Synem, ale že tvrdil, že zboří Chrám a za tři dny jej znovu postaví. Ježíš to sice později dokázal (ergo se nevytahoval, nerouhal), ale rozespalí stařešinové se nad tím "šikovně "nezamysleli" a falešně obvinili Ježíše z rouhání a za to Jej nechali ze svého pohledu zabít, byť Pilátovi namluvili jiný důvod - prostě prasárna.


]


Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 19:47:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, tak, jak to píšeš, tak by vlastně byl Jidáš sympatickou postavou - přijal následky svých činů jako, zatímco Petr by byl klasickým příkladem "poseroutky", co když něco vyvede, tak se z toho snaží vykecat jako školák.

Proč si zase myslím, že zodpovědný postoj se nevyplácí, zatímco poťouchlost a vlezdozadelství ano?
A proč začínám připouštět, že by toto mohlo být Boží status quo?


]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 07. srpen 2010 @ 09:39:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jidáš není sympatickou, ale tragickou postavou. A takových postav je kolem nás mnoho. Jsou to i mnozí křesťané, kteří ačkoliv chodí do kostela či někam do sboru, nakonec selžou v praxi jako lidé. Jidáš byl s Ježíšem a selhal. Toužil po penězích, možná i po vysokém postavení a moci a za tím cílem byl ochoten udělat všechno.

Jidášem se můžeme stát i my věřící, když uděláme něco špatného a nejsme pak schopni činit pokání, litovat svých činů a obrátit se k Bohu o odpuštění a pomoc.

Jidáš je varováním i pro nás.

Nevidím na něm nic sympatického, ale spíše odstrašující příklad, jak můžeme  třeba každý z nás dopadnout, když dáme přednost hodnotám bohatství a moci před Bohem.

Podívej se třeba na některé naše osobnosti v politice, kteří vystupovali jako křesťané!

Jaká hodnota je u nich na prvním místě? Nezrazují Ježíše svým falešným „polibkem“ ?



]


Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? Můj pohled (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. srpen 2010 @ 06:48:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě z tohoto úhlu je Jidáš spíš sympatickou postavou (když odmyslíme defraudace apod.). Vlastně nechtěl nic špatného. Jeho tužby byly naprosto standardní a opodstatnělé. A opět zjeho pohledu to nebyl on, kvůli komu se to zadrhlo. Byl problém a Jidáš ho řešil, řešení nevyšlo a vyvodil z toho pro sebe důsledky.


]


Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 04. srpen 2010 @ 22:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl vybrán bez šance na nápravu. Bůh , protože je věčný, viděl konce jeho rozhodnutí. To špatné co Jidáš udělal je, že kradl penize ze společné kasy týmu učedníků, kteří bývali s Ježíšem. Protože to nevyznal jako špatnost ( rozuměj "hřích") svému Mistru o kterém věděl, že "ví všechno" a hřích držel ( tajil); tak se jednoho krásného dne stalo, že do něj vstoupil Satan a vedl před Sanhedrin , do zrady, prostě do průšvihu. Vedl ho tam ovládnutím mysle ( duše) a to ve chvíli, kdy Satan potřeboval. 

Poslední šanci dostal od Ježíše v zahradě Getsemane ve slovech : " Příteli, nač jsi přišell ? " . Tady měl Jidáš padnout na kolena a prosit o odpuštění zrady svého Mistra. Jeho srdce bylo obsazené ďáblem pro nevyznaný hřích. Přestoupil zenit ( dvakrát až třikrát Bůh mluví k člověku tak mocně, že je veden k pokání a přijetí odpuštění z Boží ruky) a pak pro něj nebylo návratu zpět. Skončil jak skončil. Určitě si ho Bůh nevybral ke zradě . Jen věděl, kdo ho zradí ( protože je Vševědoucí a Věčný). Naopak, dal mu desítky šancí k vyznání hříchu a nápravě. Budiž pro nás varováním slova jedné písně " Hříchy tvý tě jednou doženou".

Vážení, neberme na lehkou váhu sílu hříchu. Je to vstupní brána ( a to i u věřících) ke vstupu démonských sil. Opevnění se v naší duši s cílem ovládnou myšlení( n ducha, tam nesmí, ale ovládnou duši člověka). O co se "hraje" je vždy duše člověka. Komu patří je důležíté. Jsou dvě možnosti : Bohu nebo ďáblu. Jidáš ve své svobodě rozhodování se přiklonil ke špatné straně a nesl následky stejně jako každý z nás podkud dá prostor Nepříteli

Nezlobte se na mě, ale přiopadá mi to, jakoby si určité názorové skupiny buď námět k diskusi "objednali" u svých známých nebo,.... že by si ho napsali sami ? ( pod různými jmény). Cíl je rozvinout diskusi jednou ve prospěch Svědků, podruhé ve prospěch Adventistů a potřetí ve prospěch Kalvínistů nebo další směrů. Nevadí, ale férové by bylo předložit úvahu a k ní opravdu věcně, biblicky diskutovat a nedělat to stylem, kgerý se tady v poslední době objevuje. Někdo napíše kdejakou "kravinu" a pak se k tomu objeví nic něříkající diskuse včetně urážek . Nedá se nic dělat, takový je vliv postmodernismu na Církev. Učím se v tom orientovat, aby mě neujel vlak



Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 04. srpen 2010 @ 23:06:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"To špatné co Jidáš udělal je, že kradl penize ze společné kasy týmu učedníků, kteří bývali s Ježíšem."

Takhle si představuješ biblickou diskuzi? Tohle je v Bibli kde prosímtě? Mluvíš, jako bys u toho byl. Připadáš mi bratře jako člověk, který naprosto přesně "ví", kterou rukou si Kleopatra utírala zadek.


]


Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 04. srpen 2010 @ 23:27:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
někdo tady evidentně nezná Písmo, že?
Psáno jest:Jidáš Iškariotský, jeden z jeho učedníků, který jej měl zradit, řekl:
  • 5„Proč nebyl ten olej prodán za tři sta denárů a peníze dány chudým?“
  • 6To řekl ne proto, že by mu záleželo na chudých, ale že byl zloděj: měl na starosti pokladnici a bral z toho, co se do ní dávalo.


  • ]


    Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Středa, 04. srpen 2010 @ 23:56:04 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Přiznám se, že v tomto ohledu Písmo moc neznám. Například v mém překladu Bible stojí:

    "To pak řekl, ne ře měl péči o chudé, ale že zloděj byl, a měšec měl, a to, což do něho kladeno bylo, nosil."

    Opravdu si nejsem tak jistý v kramflecích, abych prohlásil autoritativně správný překlad tohoto úseku Písma. Slovo "zloděj" má v evangeliích ještě význam antikrista, o tom vás jistě nemusím poučovat, znáte Písmo lépe než já. Je tedy možné, že se jedná o symbolické vyjádření. Nevím. Ale příjde mi divné, že by někdo mezi sebou trpěl zloděje, nic s tím nedělal a ještě si to zapsal do poznámek. Tak jako tak se ale nemluví o tom, že se jedná o společné peníze učedníků, to nikde není, to je domýšlení faktů. A co je mi známo, tak řecký tvar toho slovesa "byl" (zloděj) se v tomto případě dá vztáhnout jen na činnost ukončenou v minulosti a nepokračující v přítomnosti. Je tedy možná i interpretace, že se dříve Jidáš živil ne příliš čestným povoláním, v jehož rámci manipuloval s nějakými penězi. Je to sporné. Klidně je možné, že učedníky okrádal. Je možné, že je neokrádal. Klidně je možné, že je to dílo pozdější redakce křesťanů, kteří pochopitelně cítili k Jidáši antipatie. Nevím. Snad jsem to s tou mou evidentní neznalostí Písma uvedl na pravou míru.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 00:00:09 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nebo řeknu to ještě jasněji: Myslím si, že tvrzení, že ty peníze, o kterých se v souvislosti s Jidášem-zlodějem mluví, musely být automaticky společnou kasou učedníků, je domýšlení si (neříkám, že chybné!). Není to ale "biblická argumentace", protože informace, že ty peníze náležely společnému fondu učedníků, ta tam chybí. A můžeme si tedy jen domýšlet, zda Jidáš okrádal Ježíše a učedníky, či ne.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 15:11:26 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Ať to byl děj minulý nebo jaký, na tom nesejde. Biblická zpráva zní jasně a mudrovat na tím že to mohlo být tak či onak je zbytečné. U Jan 12: 4 - 6 je jasné, že bral co neměl a tím se stal zlodějem. Jestli to byla společná kasa učedníků nebo bral odjinud to není rozhodující. Proč by Ježíš neměl trpět vedle sebe, ve své blízkosti zloděje ? Dával mu šanci k pokání a čekal. Čekal ve své lásce tak jako čeká na každého člověka. Žel, mnozí se rozhodují jinak a přesto je nezatracuje a dáva jim šanci ke znovuzrození do konce života



    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Sobota, 07. srpen 2010 @ 20:58:55 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Souhlasím. Mě nejde o to, že byl zlodějem, nebo ne. Nějak zlodějem byl. Ale nemáme jistotu, že to byli učedníci, které obíral. To jsem chtěl říct. Neříkám, že to nemohli být, ale nevím to. A Bible k tomu mluví nejasně.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: Didymos v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 17:52:55 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    JMK,
    v tomto verši není prostor k nějakým spekulacím. Hovoří zcela jasně. Bral ze společné pokladnice. Z které jinší by měl bráti?
    A je jasné, že bral velmi často. Většího lakomce aby člověk pohledal.Místo, aby dal chudým, tak si ty peníze jednoduše vzal.
    Ostatní apoštolové jej moc netrpěli. Tedy zvláště apoštol Tomáš. Oba dva se neskutečně nesnášeli a mnohokráte musel Pán Ježíš Didyma uklidňovat.Ap. Tomáš věděl, že je to vtělený ďábel a chtěl, aby je Jidáš opustil, ale Pán Ježíš řekl, že
    jestli Jidáš chce, aby zůstal, tak ať zůstane.


    ]


    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 10:39:40 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tohle je právě ta fabulace, která mi vadí.


    ]


    Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: karkulka v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 17:09:57 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Reaguji na  poslední odstavec ve vašem příspěvku do debaty. Když se stroze ptali Ježíše, zda se má platit daň, tak to byli také postmodernisté? Podle vás na takovou otázku Ježíš neměl vůbec odpovídat? Nebo jak jste to myslel? Jako volání po cenzuře nevhodných otázek?


    ]


    Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: karkulka v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 19:37:57 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Jsem na tom velmi podobně, jako tazatel, alespoň co se týče pochopení některých míst v bibli. Myslím si však, že obvinění Jidáše ze zrady je nutné. Kdyby takto obviněn nebyl, mohl by se přece každý pachatel trestného činu odvolávat na to, že provedl pouze to, co mu bylo předurčeno. Všichni přece cítíme, že jsme za své činy zodpověděni. I Jidáš si to přece musel uvědomovat. Jinak by mohl zůstat naživu a hájit se že to byl jeho úděl aby zradil. Takže vlastně způsobem svého konce přiznal vinu. Četl jsem si tady některá dřívější témata a diskuze k ním a ( na nikoho tím teď nechci nějak útočit) pokud jsou lidé, kteří jsou si už teď jistí svým spasením nebo pokud je víra dar a my víme, že ale nejsme tedy všichni obdarovaní, (proč?) tak tyhle skutečnosti, které opravdu nechci popírat, svědčí o tom že je toho mnoho co je dáno předem. Já tomu osobně moc nevěřím, že je to tak silně předurčeno. Mnohé z křesťanství, jak ho chápu, by ztratilo význam. Jak říkám, jsem na tom možná ještě hůře než 
        Clouseau (Růža)



    Re: Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 22:27:10 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Nejseš na to nijak hůře než reformovaní. Naopak, jseš na tom lépe. Ti hlásají to, co Ti vrtá v hlavě. Nesouhlasím s názorem, že Bůh je v podstatě fatální ( osudový). Má přeci svůj charakter a vlastnosti. Mezi ně patří vševědoucnost pramenící ze znalosti duší a věčnosti. Takže ví, jak to dopadne, ale NEZNÁSILŃUJE ! Nejvyšší hodnotu kterou ctí je svoboda. Záleží ma každém jak odpoví na Boží výzvy. Ty přichází v působení Ducha sv., ale i skrze další zkušenosti .  Kdo může prohlásit, že Ježíše je jeho Pán, ten vstupuje do Jeho vůle "ve vysokém procentu" resp. naše prosby a touhy jsou vyslýchány a dokonce mohou ovlivnit Boží rozhodnutí při nás a skrze nás. V tom je Bůh úžasný, že je komunikativní a touží po vztahu ( přátelství). Jidáš dostal dostatek prostoru pro pokání, neměl to nalinkvoaný dopředu, že to chudák nezvládne a zradí. Dělal tak dlouho hřích, tak dlouho otálel s pokáním, až prostě do jeho duše vstoupil ďábel : Tak jak chtěl a kdy chtěl ( ďábel) ! On si umí vybrat chvíli, kdy si vybere úroky ! A Bůh to dovolil. Proč ? Protože každý se rozhoduje za sebe ! Víra je dar v jistém slova smyslu ..... každý může uvěřit, ale ne každý uvěří oné "bláznovské zvěsti". Není to tak, že by někdo měl "dar věřit v Krista " a druhý ne. Každý má odpovědnost za svůj stav před Bohem. Každému Bůh pomáhá tak, jak Mu umožníme pomáhat. Na druhou stranu se nesmí s Boží láskou hazardovat . ON není naivní a zná nitro každého z nás. Jeho nikdo neoblafne


    ]


    Re: Jak je to s Jidášem? (Skóre: 1)
    Vložil: poutnick v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 09:41:53 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Kdysi jsem četl jednu knížku kde se autor zabýval úvahami o Jidášovi v souvislosti s reáliemi Vyvoleného národa té doby a způsobem uvažování obvyklým u lakomců. Největším paradoxem je že těch třicet stříbrných za které bylo později koupeno hrnčířovo pole bylo směšnou částkou za takový čin. Naprosto nepatrnou ve srovnání s politickým a ekonomickým užitkem který si od toho vládnoucí elita slibovala. Podle těchto úvaj měl Juda Iškariotský dva hlavní motivační důvody. V první řadě chorobnou lásku k penězům která přerůstala do dětinské pošetilosti. Která se pravděpodobně poprvé projevila když ukrádal ze společné kasičky. Za zády svého Mistra o kterém se dalo důvodně předpokládat že mu to neunikne. Obecně prý platí a já si to myslím také že člověk který se oddává hříchu nedělá čím dál větší skutky zla které by budily obdiv ale naopak čím dál tím menší a odpornější. Obrazně řečeno nekrade čím dál tím větší drahokamy mocným králům ale svačiny ubohým a chudým dětem. Jidáš prý velice toužil po resortu financí v pozemském království a strašlivě ho rozzuřilo a zdrtilo když pochopil že žádné bohatství nebude. Pravděpodobně velice brzo, měl na rozdíl od ostatních pragmatickou povahu. Zatímco ostatní odmítali Kristovo (i svoje) utrpení, říkali to se nemůže stát a špekulovali jak by se to všechno mohlo naplnit bezbolestně tak pochopil že je ze světského hlediska všechno v háji a pravděpodobně ztratí i život. To byl druhý motivační důvod. Jak se zachránit a neviděl žádné spolehlivé východisko. Na jedné straně politická a ekonomická moc Vyvoleného národa plus armáda celé římské říše a na straně druhé mocný a vědoucí Mistr který ho mohl podle jeho představ potrestat nevídaným způsobem. Vsadil na Veleradu a kontaktoval jí. A pak se jeho situace zhoršovala a zoufalství zvětšovalo s každým dalším krokem. Nabídli mu směšnou částku, která se mu ze začátku zdála lákavá než si to nechal projít hlavou a jednali s ním krutě a s posměchem. Teď už věděl že na sebe všechny upozornil jmenovitě a může se stát i to že Mistr nějak vyvázne a on bude potrestán jako špatný agent a podvodník...........Velerada si ho pravděpodobně vychutnala a dusila ve vlastní šťávě. Na internetu koluje takové fiktivní vyhodnocení apoštolů moderní personální agenturou. Podle něho by byl Jidáš nejvhodnějším kandidátem na vedení církve a Petr nejhorším. Podloženo mnoha modelovými situacemi ze života obou.
    Na tom že je Bůh Vševědoucí a Všemohoucí nevidím nic divného a díky tomu může z lásky a milosrdenství měnit dokonce i svoje vlastní plány a rozhodnutí jak je zaznamenáno mnohokrát v Bibli. Věřím tomu že i zlo slouží volky - nevolky k naplnění Božích záměrů. Samostudium Bible bych příliš nedoporučoval. Nejlépe mi vyhovuje ten způsob kdy se při každé mši čtou úryvky ze Starého zákona, Epištoly a Nového zákona které spolu nějak souvisejí a modlí se a zpívá vhodný žalm a písně k nim. Varoval bych se jednostranných závěrů. Doma nám také jednou říkali že nemáme sahat na špinavé věci a podruhé že máme jít vyhodit odpadky. A platilo obojí.



    Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy