Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116648663
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni.
Vloženo Středa, 27. říjen 2010 @ 23:23:43 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Řím. 5,1: Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista.

Řím. 6,19: Pro slabost vašeho těla to říkám po lidsku: Jako jste propůjčili své údy za otroky nečistotě a nepravosti k činění nepravosti, tak nyní předložte své údy za otroky spravedlnosti k posvěcení.

Řím. 8,23
: A nejen to, ale i my, kteří máme prvotiny Ducha, sami v sobě sténáme, očekávajíce synovství, tj. vykoupení svého těla.

Budete-li zkoumat Písmo, měli byste dospět k takovým závěrům, hovořím ke znovuzrozeným křesťanům; Spravedlnost, nebo chcete-li ospravedlnění, se týká minulosti, posvěcení probíhá v přítomnosti a vykoupení je naše budoucnost. To představuje veškerou moc, jakou naše bytost potřebuje. Ve chvíli, kdy se Pán Ježíš stává naši moudrostí, tyto tři pojmy jsou v ní obsaženy.

Viz 1 Korint. 1,30: Vy však jste z něho v Kristu Ježíši, jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením.

První verš 5 kapitoly Římanům uzavírá oddíl, kdy Pavel hovoří o našich hříších v množném čísle. Tyto hříchy byly smazány krvi Ježíše Krista na Golgotě. A tak nám Pavel může klidně napsat: Když jste byli ospravedlněni z víry, máte pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. Proč? Protože ten dlužní úpis se záznamem vašich hříchů byl smazán. Neexistuje. Byl odstraněn.

Tady mnozí ztroskotají ve víře, neboť tato i jiná slova apoštola Pavla nepřijmou jako slovo Boží. A tak nedosáhnou na „pokoj s Bohem“. Jiní se nechávají zviklat různě jinak hovořícím učením své denominace, nebo že nelze za života dosáhnout „pokoje s Bohem“, a konečně tady si dosaďte své důvody, proč jste nedosáhli „pokoj s Bohem“.

Od 12 verše 5 kapitoly najednou Pavel přechází od množného čísla slova hřích, k jednotnému číslu.
Proto jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak se také smrt rozšířila na všechny lidi, protože všichni zhřešili.

Jak jsem již doložil, hříchy byly odstraněny, smazány, a proto Pavel přechází od našich hříchů k hříchu v nás. Z dalších jeho slov vyplývá, že to co nás nutí hřešit je hřích v nás.

Jak zdolat moc hříchu v nás?

Řím. 6,12-13: Ať tedy hřích nevládne ve vašem smrtelném těle, tak abyste poslouchali jeho žádosti, ani nepropůjčujte hříchu své údy za nástroje nepravosti, ale vydejte sami sebe Bohu jako ti, kteří byli mrtvi, a ožili, a své údy vydejte Bohu za nástroje spravedlnosti.

Toto vydání svých údů za nástroje spravedlnosti Pavel nazývá posvěcení.

Sedmá a osmá kapitola Římanům ukazuje jaký je rozdíl mezi tělesným posvěcením a duchovním posvěcením.

Posvěcení v životě normálního křesťana začíná ve chvíli, kdy si uvědomí jeho potřebu. Má sice „pokoj s Bohem“, ale stále znovu páchá hříchy a neví si rady sám se sebou, přestože má „pokoj s Bohem“, neprožívá „Boží pokoj“. A tak většinou končí stejně jako Pavel v 7 kapitole 24:

Já nešťastný člověk! Kdo mne vysvobodí z těla této smrti?

Víme, že můžeme zarmucovat a uhašovat Ducha Svatého v nás. V takovém případě nemůžeme prožívat „Boží pokoj“. A tak je duchovní posvěcení jediný způsob, jak žít normální křesťanský život. Posvěcení se tak týká našeho přítomného života.

Zopakuji:

Ospravedlnění se týká našeho ducha, jinak bychom nemohli mít pokoj s Bohem.

Posvěcení se týká naší duše, neboli duševního života. Jen když žijeme posvěcený život, prožíváme Boží pokoj.

A konečně se dostaneme k vykoupení, které se týká našeho těla.

Všichni víme, že jsme ještě neobdrželi oslavené duchovní tělo s atributy, jak se píše v 15 kapitole 1 Korintským. Tak je jasné, že se jedná o budoucí událost.

Někdo mi tady namítne, ale i naše vykoupení je již jisté, ano, souhlasím, ale toto nechci v této chvíli rozebírat.
Nebuďte toliko posluchači slova, ale i činiteli.


"Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni." | Přihlásit/Vytvořit účet | 79 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pátek, 29. říjen 2010 @ 09:52:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, tak by mě zajímalo jaký je rozdíl mezi tělesným a duchovním posvěcením.



Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 29. říjen 2010 @ 19:03:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nemáš jednodušší otázku? Veškeré spory mezi křesťany různých denominací se vedou právě o tuto otázku.


]


Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Neděle, 31. říjen 2010 @ 13:57:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak co, znáš odpověď nebo ne?


]


Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. říjen 2010 @ 21:01:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak ti odpovědět jednoduše a tak aby to všichni pochopili. Veškeré rozdělení mezi denominacemi je důsledkem jiného pochopení rozdílu mezi tělesným a duchovním posvěcení.
Tělesné posvěcení se projevuje nemožností pochopit a přijmout duchovní autority, pomazané Pánem. Nejsou totiž schopni tyto autority rozeznat a přijmout. A tak v takových sborech může být "autoritou" kdokoliv, kdo umí mluvit nábožně, aniž je tam někdo, kdo by to rozeznal. Takoví se už postarají, aby je nikdo nezbavil jejich "přisvojenou" autoritu. Zlikvidují každou opozici. A div se světe, je jím to dovoleno.
A mnozí ani nechápou proč je jím to dovoleno.


]


Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 03. listopad 2010 @ 06:49:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 ---Hele, tak by mě zajímalo jaký je rozdíl mezi tělesným a duchovním posvěcením.---

Ahoj  flame,dobrá otázka.
 
Posvěcení jsme cele; duch ,duše i tělo.  Také  nevím proč to zde někdo dělí...


]


Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 08. listopad 2010 @ 21:12:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdo? Ty podezříváš apoštola Pavla z úmyslného překrucování Písma?

Všimni si jak Pavel píše 1 Tesal. 5,23, hlavně to pořadí, nejdříve duch, pak duše a pak tělo. Stejně to je v listu do Říma a v článku, jedná věc je posvěcení v Kristu a druhá naše posvěcování. Nejen Pavel vyzývá věřící aby se posvěcovali, ale i Petr. A další.
Anebo jsi pouze nečetl Ř 6,19?


]


Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. říjen 2010 @ 17:50:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tanec medzi črepinami.avi"...



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. říjen 2010 @ 18:00:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Spravedlnost, nebo chcete-li ospravedlnění, se týká minulosti, posvěcení probíhá v přítomnosti a vykoupení je naše budoucnost."...

Já nevím, jak to máte vy, už "spasení",
ale my katolíci jsme zdarma ospravedlňováni (v minulosti a přítomnosti)  Boží milostí právě skrze Kristovo vykoupení (Ř 3,24). Plného ospravedlnění však dosáhneme až na Kristově soudu po naší smrti a tím budeme také zároveň spaseni.


Vykoupení je tedy už i naše minulost,
protože jen skrze Kristovu výkupnou oběť jsme se mohli znovuzrodit z vody a z Ducha v Kristově křtu do důstojnosi dětí Božích.

 Naše budoucnost pak je věčné spasení v Kristu.



Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 29. říjen 2010 @ 18:38:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vídím, že k tomuto mému článku nemáš žádné připomínky.

Jen tomu "posvěcení" se nějak vyhýbáš.



]


Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 29. říjen 2010 @ 18:45:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Jaký je rozdíl mezi spravedlnosti a plnou spravedlnosti? Naší spravedlnosti je Kristus. Ona není úplná? K té Jeho spravedlnosti je tedy třeba ještě něco přidat?


]


Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 30. říjen 2010 @ 20:39:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Jaký je rozdíl mezi spravedlnosti a plnou spravedlnosti?"...


Víme přece, že všechno stvoření až dosud společně sténá a pracuje k porodu.
A nejen ono, ale i my, kteří máme prvotiny Ducha, i my sami v sobě sténáme, zatímco očekáváme přijetí za syny, to jest vykoupení svého těla.
Byli jsme totiž spaseni nadějí.

Máme zatím jen prvotiny Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 30. říjen 2010 @ 21:35:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Oko, ale já se ptal na něco jiného, takto: "Jaký je rozdíl mezi spravedlnosti a plnou spravedlnosti? Naší spravedlnosti je Kristus. Ona není úplná? K té Jeho spravedlnosti je tedy třeba ještě něco přidat?" reagujíc na toto tvé: "ale my katolíci jsme zdarma ospravedlňováni (v minulosti a přítomnosti) Boží milostí právě skrze Kristovo vykoupení (Ř 3,24). Plného ospravedlnění však dosáhneme až na Kristově soudu po naší smrti a tím budeme také zároveň spaseni."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 31. říjen 2010 @ 14:27:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak velké je naše ospravedlnění, to záleží na tom, nakolik se naše srdce podobá srdci Kristově. A tato změna našeho srdce je proces (je růstem), který úplně skončí až naší smrtí.


Až toto pochopíš, pak už ti nic nebude bránit se stát znovu katolíkem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:27:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Že bych tedy Jeho spravedlnost zaměnil za svou? Tak to tedy ani náhodou. Jeho ospravedlnění je dokonalé, absolutní, nelze k němu nic přidat. Až tohle pochopíš, budeš naplněn Jeho Duchem, mnohé z Písma ti přestane být tajemstvím, staneš se křesťanem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:40:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Že bych tedy Jeho spravedlnost zaměnil za svou?"...


A to ti říká kdo?
Přečti si jestě jednou pozorněji, co se ti snažím sdělit: Kristovu spravedlnost přijmout za svou - to je podstatou křesťanství, jehož máš nyní sice plné ústa, ale zatím jsi kdesi úplně mimo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:48:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Tohle jsi mi napsal: 

Jak velké je naše ospravedlnění, to záleží na tom, nakolik se naše srdce podobá srdci Kristově.
Plného ospravedlnění však dosáhneme až na Kristově soudu.

      A tohle jsem napsal já tobě: 

Naší spravedlnosti je Kristus.
Jeho ospravedlnění je dokonalé, absolutní, nelze k němu nic přidat.

     V čem máš problém?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:54:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že jsi mimo jsi prokázal znovu ty sám, oko,

jelikož jsi napsal toto:  Kristovu spravedlnost přijmout za svou - to je podstatou křesťanství To je právě špatně!

Věřící si nemůže přivlastnit Kristovu spravedlnost, ale tím, že uvěřil Bohu/Kristu/v Ježíše Krista mu Bůh počítá jeho víru za spravedlnost
a Kristus se stává spravedlností věřícího - viz 1K 1:30 Vy však jste z něho v Kristu Ježíši, Jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením,

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 31. říjen 2010 @ 20:02:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy v čem je rozdíl mezi Kristus jako spravedlnost, Kristova spravedlnost? Katolíci tedy mám za to i vidí jako Boha ve všem jako dokonalé bytí tj. Kupříkladu Ježíš nemá jen lásku, ale on sám je tou Láskou protože je Bůh. Tedy jestli katolík přijímá Kristovu spravedlnost za svou, přijímá tedy samotného Krista. Odkaz na katolické prameny ti dávat nebudu, protože stejně bys ty prameny nepřijal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 20:17:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

ten rozdíl spočívá v tom, že nejsme způsobilí mít Kristovu spravedlnost, ale Bůh nám v Kristu dává milost přijmout Krista - Jeho Osobu a Jeho život jako naši spravedlnost. Krista jako naši spravedlnost přijímáme vírou, z níž potom jako ospravedlnění/spravedliví žijeme. Jinak řečeno - spravedlnost je pro věřícího samotná Osoba Pána Ježíše Krista, skrze Níž žije božským životem.

Je to tak také proto, že Kristus je v Církvi/Těle všechno ve všem či všemi a ve všech (Ko 3:11). Jako takový musí být (kromě jiného) i naší spravedlností. My si prostě nemůžeme přivlastnit Kristovu spravedlnost, ale můžeme přijmout vírou Krista coby naši spravedlnost, kterou nám počítá a uznává Bůh, když uvěříme díky Jeho milosrdenství a z Boží milosti evangeliu Božímu. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 31. říjen 2010 @ 21:08:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu tvou odpověď. Píšu ti, že katolicí vidí Krista jako nejvyšší spravedlivost, tedy spravedlivost samou. Tedy, že rozdíl není pro katolíka mezi Kristovou spravedlnosti a Kristus jako spravedlnost. A v tvé odpovědí vidím rozpory (zaznačím podrženě kde):

ten rozdíl spočívá v tom, že nejsme způsobilí mít Kristovu spravedlnost, ale Bůh nám v Kristu dává milost přijmout Krista - Jeho Osobu a Jeho život jako naši spravedlnost. Krista jako naši spravedlnost přijímáme vírou, z níž potom jako ospravedlnění/spravedliví žijeme. Jinak řečeno - spravedlnost je pro věřícího samotná Osoba Pána Ježíše Krista, skrze Níž žije božským životem.

Otázka tedy stále zní je Kristova spravedlnost něco jiného než Kristus jako nejvyšší spravedlivost? Popřípadě: Kristus má nebo je spravedlnosti?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. říjen 2010 @ 21:19:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
dovolím si vstoupit do dikuse, jako lepší vidím vyjádření Willyho, neboť se drží čistě biblických pojmů.
Rozumím tomu tak, že Bůh vzkřísil Ježíše, protože na něm neviděl žádný hřích, uznal jeho "spravedlnost" jako dostatečnou a plně vyhovující jeho požadavkům svatosti. Kdokoliv přijme Krista, je v něm skryt, je mu přičtena jeho spravedlnost. Pokud neusiluje Bohu předložit kromě Kristovy spravedlností ještě něco svého. Pokud zůstávám v Kristu a neusiluji něco k jeho spravedlností přidat, je vše OK.
A tady já vidím ten kámen úrazu, o který se většina věřících urazi, domnívají se totiž, že když byli ospravedlnění pro víru, chce teď Bůh, aby se začali snažit oni. A tady většinou všichni ztroskotali ve víře, chtěji ke Kristově spravedlnosti přidat svůj díl své spravedlností. A to nelze, Pavel v Galatským před tímto bludem všechny varuje a to velice tvrdě.
Ono se to pozná na tom, jak takový člověk uvažuje a jak se vyjadřuje. Slovo vychází ze srdce a každého prozradí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoup (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 07:35:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."chtěji ke Kristově spravedlnosti přidat svůj díl své spravedlností."...

To přece není vůbec pravda. Proč to vnucuješ?

Chtějí se Kristu připodobnit - a to je správné.

Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, když budete mít lásku jedni k druhým."

Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.

Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
Jestliže jsme tedy s Kristem zemřeli, věříme, že s ním také budeme žít.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 08:08:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtějí se Kristu připodobnit - a to je správné.

Vždyť to je totéž, nebo nám vysvětli v čem konkrétně se chtěji připodobnit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 20:30:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybys dočetl můj předcházející komentář do konce, tak by ses neptal.


Máš tam tři odkazy na Písmo.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme ztotožněni i podobou vzkříšení.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoup (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 09:49:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Leonete.
Napsal jsi: dovolím si vstoupit do dikuse, jako lepší vidím vyjádření Willyho, neboť se drží čistě biblických pojmů.

Z Cizincem na jiném místě, jsem řešil něco podobného, ale odpovědi, jsem nedostál. Možná ty, budeš schopen mi odpovědět.
Zajímalo by mně, na základě jakého překladů se definují biblické pojmy? Však víš, v současné době je tolik překladů, namátkou třeba: Bible 21, Bible Kralická, Český studijní překlad a jistě další.

Ono se to pozná na tom, jak takový člověk uvažuje a jak se vyjadřuje. Slovo vychází ze srdce a každého prozradí.

Smím se zeptat co ti má slova čí spíše věty na mně prozradily? Protože jsem se tady na GS, že jen dle slov nejde poznat jak se člověk chová.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 10:22:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Kjubiku, to přece není o překladech. Teda pokud překladatel není v nějakém tématu neznalý nebo zaujatý a nepřeloží například "mluvit v jazycích" jako "mluvit ve vytržení". Což je naprostá vyjímka a spíš omyl než úmysl, překladatelé mají většinou velmi podrobnou znalost jazyka i reálií a velmi, velmi velkou úctu ke slovu, které překládají.

  Bible sama definuje obsah pojmu tím, jak ten pojem popisuje. Když si vezmeš třeba slovo církev, modla nebo jakékoliv další důležité slovo, tak máš v písmu desítky a desítky charakteristik toho, co daný pojem obsahuje. Pokud porovnáš jednotlivé překlady, tak v nich jsou malé nuance, ale opravdu jen malé a jen vyjímečně, nuance, které v porozumění nehrají roli.

  To, co hraje roli jsou systémy vytvořené mimo písmo. Kdy se lidé učí v daném systému zcela jiný obsah pojmů a ten obsah pak v písmu "vidí mezi řádky", i když tam žádný takový obsah není. Takových systémů známe reálně desítky a znásilnit tímto způsobem slovo jde i tehdy, když máš docela přesný překlad a dokonce i tehdy, když čteš písmo v originále, jako to dělali zákoníci a farizeové.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 10:49:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku, to přece není o překladech. Já bych řekl, že i je, protože jazyk se vyvíjí a lidské chápaní přirozeně taky.

Kdy se lidé učí v daném systému zcela jiný obsah pojmů a ten obsah pak v písmu "vidí mezi řádky", i když tam žádný takový obsah není. Takových systémů známe reálně desítky a znásilnit tímto způsobem slovo jde i tehdy, když máš docela přesný překlad a dokonce i tehdy, když čteš písmo v originále, jako to dělali zákoníci a farizeové.

Cizinče už jsem se pokud se nepletu, ptal odkud máš jistotu, že chápeš slova správně? Co když je to přesně naopak než píšeš. Co když se pojem měl širší vyznám= vyznám tak je v Písmu dochován + to co všichni tehdy dobře chápali a tak svatopisci se o tom nezmiňovali. Ty taky jseš zajetcem nějakého systém, což když se tvůj pohled na svět se plete?


]


Pojmy a písmo - Re: Ospravedlněni, posvěc (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 11:17:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, to už je zase ta klasická teorie o "skrytém učení a poznání které známe jen a jen my a dochovalo se jen skrze nás". Pak je ale těžké si vybrat, který ten "skrytý význam pojmů" který není v písmu uveden, je ten pravý. Já zastánce téhle teorie nejsem.

  Ano, pojmy mohly mít širší význam, ale těžko je to tak, že by měl pojem opačný význam, než který je uveden. Tohle je ale opět spor o to, kdo a co definuje jak mají věci být a čím vzorem se řídit: Jestli tím, co si vše někdo, kdo sám o sobě tvrdí že je ten jediný pravý, vymyslí nebo jestli věci zkoumat podle toho, co je napsáno, co respektoval Ježíš, učedníci, apoštolové, první církve.


  Pokud jde o mne, určitě nejsem "neomylný" a tady si čtu věci třeba i proto, abych se dozvěděl, jak se na různé věci dívají jiní lidé. Na to, co si lidi do písma "domyslí" a na to, co je tam skutečně napsáno si dávám dost velký pozor. Pokud někdo tvrdí, že je v písmu nějaký význam, který tam zjevně nevidím, dost zkoumám, z jakého důvodu to tvdí, jestli je jeho důvodem "tajná gnose" těch, od kterých se učil, nebo poznání jazyka, reálií doby a podobně.

  Zajímá mne skutečný pohled lidí, kteří žijí s Bohem, kteří nad věcí přemýšlí, čtou písmo a zkoumají a nezajímají mne pohledy zajatců těch systémů - to si mohu vzít nauku, kterou jim někdo hustil odmala do hlavy a budu mít pohled přesnější a ucelenější, než mají oni sami.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 11:30:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
kdysi jsem začínal ekumenickým, pak jsem přešel ke kralickému, později Nová smlouva - kms. A ještě později ksem si pořídil orginál řecky a Součkuv slovník. Vždy, když mám nějakou nejasnost, tak používám orginál nového zákona a slovník.
Jinak mi jako co se týče doslovných nejlépe vyhovuje kralický, používám i KMS.
Co je vynikající, je Součkův slovník, uvádí nejen jeden význam slova, ale i čtyři. Leckteré věci se mi takto vyjanily lépe, než kterýkoliv český překlad.

Až ti napíšu taková slova jako třeba Oku, nebo Jaele, poznáš, že něco není vpořádku. Zatím se jakš takš držíš smyslu Písma.
Samozřejmě, toto je mé osobní hodnocení a většinou slova vážím se slovy Písma a jeho výkladem, jak jsem přijal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 21:34:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus je spravedlivý sám o sobě svou vlastní spravedlností, kterou získal, když Ho Bůh Otec vzkřísil z mrtvých, čímž jednak uznal Kristovo vykupující dílo spasení za dokonané a účinné/platné a druhak tím vyjádřil fakt, že Kristus je spravedlivý svou vlastní spravedlností, poněvadž On sám nikdy nezhřešil a zemřel proto, že na Něho Bůh vložil hříchy mnohých, dokonce že se stal hříchem. Tuto Kristovu spravedlnost my nemůžeme mít, poněvadž jsme nic takového jako Kristus nevykonali a nevykonáme a protože jsme všichni zhřešili!

Takže Kristus má spravedlnost, kterou my nemáme a mít nemůžeme, ale když vírou přijmeme Krista jako naši spravedlnost, tak se pro nás stane spravedlností Kristus sám jako Osoba, což ovšem neznamená a nemůže znamenat, že se Jeho spravedlnost stane naší spravedlností. Bůh by byl nespravedlivý, kdyby nám přivlastnil Kristovu spravedlnost. Bůh nám počítá za spravedlnost víru, kterou jsme z Boží milosti uvěřili v Ježíše Krista a tomu, co pro nás vykonal na kříži Golgoty.

Takže ano - Kristova spravedlnost je něco jiného, než Kristus jako naše spravedlnost. Kristus má svou (vlastní) spravedlnost, kterou my nemáme a mít nemůžeme, ale zároveň je pro věřící spravedlností, která je z víry Kristovy/v Krista. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoup (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 07:29:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plácáte, plácáte, ale nemá to hlavu, ani patu.

Jen Kristus dokáže lidské srdce proměnit do podoby srdce svého.

Ovšem neudělá to násilně, sám člověk musí chtít. Musí o to prosit.
Proto se my katolíci modlíme: Učiň naše srdce, podle srdce svého.


Vy jste ovšem někteří už tak osobně zaujatí, že nepřijmete už nic a převrátíte kdeco do nepodoby.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoup (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 10:08:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus je spravedlivý sám o sobě svou vlastní spravedlností, kterou získal, když Ho Bůh Otec vzkřísil z mrtvých.

Takže pokud tomu chápu dobře, chceš říct, že Kristus předtím než byl vzkříšen nebyl spravedlivý?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 20:42:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápeš to špatně, Kjubiku,

kdyby Kristus nebyl spravedlivý předtím, než byl vzkříšen, nemohl by být vzkříšen. Pán Ježíš Kristus je přece dokonalý člověk a úplný Bůh, svatý a dokonalý. Jako člověk byl spravedlivý díky tomu, že naplnil Zákon (Mt 5:17). Jak tě vůbec napadla taková otázka?

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 22:53:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože jsi napsal toto: Kristus je spravedlivý sám o sobě svou vlastní spravedlností, kterou získal, když Ho Bůh Otec vzkřísil z mrtvých.

Když se na tím zamyslím, tak aby Kristus byl pořád spravedlivý, nemusel by spravedlnost získat; Protože slovo získat znamená aspoň já to tak chápu mít něco v zisku; mít něco, co předtím daný subjekt (v tomto případě Kristus) neměl, nebo v menším měřítku než předtím ziskem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěc (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 02. listopad 2010 @ 20:21:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle tvé reakce jsem se tedy zřejmě špatně vyjádřil.

Vzkříšení Pána Ježíše bylo kromě jiného Otcovým potvrzením, že byl a je coby člověk spravedlivý, takže ne že by vzkříšením získal spravedlnost, kterou předtím neměl, ale vzkříšení bylo Božím potvrzením, že měl svou spravedlnost před vzkříšením. To, co Kristus vzkříšením získal tedy nebyla spravedlnost, ale potvrzení, že je spravedlivý. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:43:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tak a ještě to doplním důležitou zvěstí, která je opravdu radostná. Spravedlností křesťana je sám Kristus. Tedy ne Jeho spravedlnost, ale Pán sám je spravedlností věřícího, takže je ospravedlněn skutečně dokonale navždycky a hlavně už za života na zemi, aby jako spravedlivý mohl žít, tzn. z víry (Ř 1:17), poněvadž tak žít má. Po smrti už žádnou víru potřebovat nebude! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 31. říjen 2010 @ 17:49:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Amen, díky Bohu za to. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 07:40:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Spravedlností křesťana je sám Kristus."...

No Willy. že ti to konečně docvaklo.

A neříká přesně to samé o kousek výš už Kjubík?

Cituji ho: spravedlnost je pro věřícího samotná Osoba Pána Ježíše Krista, skrze Níž žije božským životem.

Ovšem je to katolík, tak se mu musí oponovat, že!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 09:54:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

to se ti povedlo. Píšeš: Cituji ho: spravedlnost je pro věřícího samotná Osoba Pána Ježíše Krista, skrze Níž žije božským životem.

Cituješ Kjubika, to ano, ale v tom, kde Kjubik citoval mne! Takže se jedná o citování toho, co jsem napsal já, nikoliv Kjubik, který tomu oponoval. Ach jo!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 20:25:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to máš pravdu, kjubík toto tvé prohlášení rozporoval s tvým předcházejícím prohlášením:


Otázka tedy stále zní je Kristova spravedlnost něco jiného než Kristus jako nejvyšší spravedlivost?

Proč jsi mu to nezodpověděl?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 20:45:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

víš co, když už se pleteš do cizí debaty, tak ji aspoň pořádně čti. Já jsem Kjubikovi odpověděl!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 22:59:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy asi jsem tu tvojí odpověď minul. Prosím napiš aspoň datum a čas tvé odpovědí. A kdybych tě mohl poprosit, zkus to napsat ještě jednou a trošku jiným schemátem a to následujicím:

a)Kristova spravedlnost je .....
b)Kristus jako spravedlnost znamena ...
Závěr= a) se od b) liší v tomto ....

Myslím, že nejenom mně by se to lepé četlo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoup (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 07. listopad 2010 @ 21:00:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle jsem ti napsal, Kjubiku:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni.
(Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 22:34:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) Kristus je spravedlivý sám o sobě svou vlastní spravedlností, kterou získal, když Ho Bůh Otec vzkřísil z mrtvých, čímž jednak uznal Kristovo vykupující dílo spasení za dokonané a účinné/platné a druhak tím vyjádřil fakt, že Kristus je spravedlivý svou vlastní spravedlností, poněvadž On sám nikdy nezhřešil a zemřel proto, že na Něho Bůh vložil hříchy mnohých, dokonce že se stal hříchem. Tuto Kristovu spravedlnost my nemůžeme mít, poněvadž jsme nic takového jako Kristus nevykonali a nevykonáme a protože jsme všichni zhřešili!

Takže Kristus má spravedlnost, kterou my nemáme a mít nemůžeme, ale když vírou přijmeme Krista jako naši spravedlnost, tak se pro nás stane spravedlností Kristus sám jako Osoba, což ovšem neznamená a nemůže znamenat, že se Jeho spravedlnost stane naší spravedlností. Bůh by byl nespravedlivý, kdyby nám přivlastnil Kristovu spravedlnost. Bůh nám počítá za spravedlnost víru, kterou jsme z Boží milosti uvěřili v Ježíše Krista a tomu, co pro nás vykonal na kříži Golgoty.

Takže ano - Kristova spravedlnost je něco jiného, než Kristus jako naše spravedlnost. Kristus má svou (vlastní) spravedlnost, kterou my nemáme a mít nemůžeme, ale zároveň je pro věřící spravedlností, která je z víry Kristovy/v Krista. Tož tak.

willy

-----------------------

Nebudu to zkoušet napsat ještě jednou podle tvého schématu. Jestli ti věc není jasná z výše napsaného, nemohu ti nijak pomoci, ale dám ti radu. Obrať se se svými otázkami přímo na Pána Ježíše Krista, který ti vše osvětlí určitě lépe, než já, což pro tebe bude mnohem užitečnější než jakékoliv mé vysvětlení. A jestli jsi s Pánem Ježíšem přímo ještě nekomunikoval, je nejvyšší čas začít. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 08. listopad 2010 @ 17:40:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť říkám odpovídáš jiné otázky než jsem položil. Protože jsem vůbec neřešil jestli Kristus je naše nebo vaše neo jejich spravedlnost. Neřešil jsem ani jestli ji člověk tu správedlnost má či nemá nebo může mít či nemůže. Promiň, ale už to je tak. Uprchnuls k otázkam které nebyly položeny.

Dle tvé rady jsem se již řidil, předtím než jsi ji napsal a došel jsem k jinému výsledku. Chtěl jsem ti ho přibližit, ale ty asi slova od katolíka nepříjmeš. Měj se hezký a zkus se zamyslet co ti Tví bratři katolicí píšou bez vnitřních předsudku vůčí nim.   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 08. listopad 2010 @ 19:57:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dle tvé rady jsem se již řidil, předtím než jsi ji napsal a došel jsem k jinému výsledku. Chtěl jsem ti ho přibližit, ale ty asi slova od katolíka nepříjmeš. Měj se hezký a zkus se zamyslet co ti Tví bratři katolicí píšou bez vnitřních předsudku vůčí nim.

Je-li to podtržené pravda, pak nechápu, proč kladeš své otázky a proč místo toho nenapíšeš jasně, co ti Pán řekl/zjevil. V každém případě, kdybych s Pánem o něčem mluvil a On mi něco zjevil, tak bych nenapsal, že jsem došel k (jinému, nějakému, jakémukoliv) výsledku, ale napsal bych, co mi Pán zjevil s tím, že je to zjevení přijaté přímo od Pána, aby mi nemohla být přičtena jakákoliv zásluha za to, co mi bylo zjeveno, kvůli formulaci "došel jsem k výsledku".

Jinak - nerozsuzuji slova druhého podle příslušnosti k nějaké denominaci, ale podle Slova Božího, v Jeho světle. Ta tvoje poslední věta na mne působí spíše tak, že se domníváš, že mám jakési předsudky vůči katolíkům bez ohledu na to, jestli skutečně nějaké mám!
Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěc (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 08. listopad 2010 @ 21:21:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšu ti, že katolicí vidí Krista jako nejvyšší spravedlivost, tedy spravedlivost samou. Tedy, že rozdíl není pro katolíka mezi Kristovou spravedlnosti a Kristus jako spravedlnost. Toto jsem Ti napsál.

a tvoje poslední věta na mne působí spíše tak, že se domníváš, že mám jakési předsudky vůči katolíkům bez ohledu na to, jestli skutečně nějaké mám!
A co máš předsudky vůčí katolíkům či nikoliv? Protože, jsem neviděl, tady na GS, že bys souhlasil s okem, Jaelou nebo jiným katolíkem aniž by zastavál tvůj názor.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, po (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 08. listopad 2010 @ 22:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to jsem zaregistroval, že pro katolíky není rozdíl mezi Kristovou spravedlnosti a Kristus jako spravedlnost. To jsi napsal.

Ale v Písmu je ten rozdíl jasně patrný a byl tu také jasně popsán. Kristus nemá svou spravedlnost z víry v sebe samého. Kristus má svou vlastní spravedlnost, protože je prostě spravedlivý; vždyť On je Bůh, ztělesnění Boha Otce a dokonalý člověk Boha Otce vyjadřující. Ale spravedlnost věřícího je z víry v Krista, který se stává spravedlností věřícího - viz 1K 1:30 Vy však jste z Něho v Kristu Ježíši, Jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením,

Fp 3:8b-9 Pro Něho jsem se všeho zřekl a pokládám to za hnůj, abych získal Krista a byl nalezen v Něm, nemaje svou spravedlnost, která je ze Zákona, ale tu, která je z víry v Krista, tu spravedlnost, která je z Boha na základě víry,ř.: víry Kristovy

Ty ten rozdíl vážně nevidíš? Spravedlnost, která je z Boha, je na základě víry v Krista. tzn. z víry v Krista, který je moje spravedlnost - On sám jako Osoba. Dokonce přísně vzato, i když vím, že Kristus je spravedlivý, moje spravedlnost/ospravedlnění není z víry v to, že Kristus je spravedlivý, ale z víry v Krista samého, tj. v Krista, který byl vzkříšen, abych já mohl být ospravedlněn! Snad už je to jasnější.

Jinak, to, že s někým nesouhlasím automaticky neznamená, že mám vůči němu předsudky, poněvadž primárně nesouhlasím s každým a se vším, kdo a co je v rozporu s Písmem/Biblí/Božím Slovem, jak se říká "padni, komu padni". Bůh také není přijímač osob či lidských názorů. Já tu také neprezentuji své názory. Takže, ptáš-li se, mám-li vůči katolíkům předsudky, pak odpovídám: já o žádných nevím. Nedívám se na katolíky skrz prsty, Vždyť už jsem tu psal, že je máme ve sboru - bývalé i současné. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 09. listopad 2010 @ 09:27:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy myslím si, že každý mluvíme o něčem jiném. Jak si lidově říká: Jeden o koze, druhý o voze. Ty řešíš odkud pochazí spravedlnost a to Kristova a pak věřicího. Pokud jsem to správně pochopil.

Já naproti tomu řeším nebo chci ti ukazát pojmenování skutečnosti. Takže když myslím Spravedlnost (s velkým S, nejvyšší spravedlnost), myslím tím Krista. Stejně se to má  napříklád s láskou. Bůh je láska. Když tedy myslím Lásku (s velkým L, nejvyšší lásku), myslím tím Boha ale i Krista protože to je Boží Syn. Tedy zjednodušeně by se mohlo říct, že Kristus je ztělesněním Lásky, Spravedlnosti ....

Spravedlnost, která je z Boha, je na základě víry v Krista. tzn. z víry v Krista, který je moje spravedlnost - On sám jako Osoba. Dokonce přísně vzato, i když vím, že Kristus je spravedlivý, moje spravedlnost/ospravedlnění není z víry v to, že Kristus je spravedlivý, ale z víry v Krista samého, tj. v Krista, který byl vzkříšen, abych já mohl být ospravedlněn!

Jedna myšlenka k zamyšlení pokud budeš chtít: Spravedlnost jenom je z Boha nebo Bůh sám je Spravedlnosti? Jinak nemá žadné namítky. Možná bych použil jiná slova, ale myslím, že v důsledku pokud bychom normalně o tom hovořili, že bychom došli k stejným závěrům.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 23:11:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy proč ti vadí, že se oko připojil do diskuze?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoup (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 03. listopad 2010 @ 09:44:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi na to přišel, Kjubiku? Vždyť to tak není.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 03. listopad 2010 @ 19:38:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože jsi použil slvíčko, které je citově zabarvené. Myslím tím slovíčko pleteš. Pokud by ti to nevadílo, myslím si, že bys volil jiná slova, třeba připojuješ, reaguješ atd.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 31. říjen 2010 @ 20:36:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
...A tato změna našeho srdce je proces (je růstem), který úplně skončí až naší smrtí.

  V tom bude asi ten podstatný rozdíl proti věcem, o kterých píšeme my. Proto nemůžeš v písmu vidět spasení v Ježíši.

Nuže, toto je smlouva, kterou po těch dnech uzavřu s domem Izraele, praví Hospodin: Svůj zákon vložím do jejich nitra a napíšu jim ho na srdce. Budu jejich Bohem a oni budou mým lidem. Už se nebudou navzájem poučovat a jedni druhé nabádat: ‚Poznejte Hospodina!‘ Všichni mě totiž budou znát, od nejmenších až po největší z nich, praví Hospodin. Odpustím jim jejich viny a už nikdy nevzpomenu na jejich hřích.“

Dám jim jedno srdce a do nitra jim vložím nového ducha. Vezmu jim z těla srdce z kamene a dám jim srdce z masa, aby se řídili mými pravidly, dodržovali mé zákony a jednali podle nich. Tehdy budou mým lidem a já budu jejich Bohem.


  Tohle je právě ta jednorázová zvláštní chvíle, které říkáme "nové narození", chvíle, kdy člověk přijme tu novou a věčnou smlouvu. Až to pochopíš, tak budeš tak zhruba rozumět tomu, o čem píšeme. Ale věcí, které ti budou bránit to Boží spasení přijmout bude nejspíš ještě mnoho.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. říjen 2010 @ 20:55:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
někdo si prostě myslí, že proměnou svého srdce, nebo jak píše růstem, se nějak vylepší, a tak dává všem, kteří dostali to nové srdce najevo, že ještě neví o čem je řeč, a ani nemůže vědět, natož chápat.
My víme a i chápem proč tak ještě neučinil.
A on nemůže nic pochopit.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 07:54:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to my jsme ti lepší, že? Cizinec a leonet!
To my máme poznání,to my víme, o čem je řeč...
Dáváme desátky z máty a routy ...



..."někdo si prostě myslí, že proměnou svého srdce, nebo jak píše růstem, se nějak vylepší"...


Usiluj, aby ses mohl představit jako osvědčený před Bohem, dělník, který se nemá za co stydět a který správně vykládá slovo pravdy.

Potom řekl: "Boží království působí tak, jako když člověk hodí zrno na zem
a spí a vstává ve dne i v noci a to zrno klíčí a roste, a on neví jak.


A každý, kdo závodí, je ve všem zdrženlivý. Oni to ovšem dělají, aby získali pomíjející věnec, my však nepomíjející.
Já tedy běžím takto, ne jako v nejistotě; takto bojuji, ne jako bych bušil do větru.
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.


Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, zatímco úhelným kamenem je sám Ježíš Kristus,
v němž se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu,
v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím příbytkem v Duchu.


Proto také, ať už zůstáváme doma nebo se vzdalujeme, usilujeme o to, abychom mu byli příjemní.

Usilujte o pokoj se všemi lidmi a o svatost, bez níž nikdo nespatří Pána.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 08:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase tady perlíš!

Opakovat verše ti jde, ale žít je to už neumíš. Ne tělem, ale Duchem. Jenže to ty netušíš jak, neboť podle tvých vlastních slov je pro tebe duše=duch. Jak potom můžet žít Duchem, když nerozeznáváš svého ducha od své duše.

Dokud nepochopíš, že ti musí Boží slovo oddělit hlas tvého ducha od tvé duše, jednaš tělesně.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 20:19:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Jak vidím, zase tu jen dokazuješ, že jsi už jen o málo menší, než Bůh. :-))

Je ti jasné, že já žít neumím, ale nedokážeš z Písma doložit osud "lidského ducha" po smrti (prý odlišného od duše).


Zrovna tak nerozumíš (a nepochopil jsi), že náš život musí být růstem, musí být doprovázen úsilím o svatost.

Tak to učí Písmo i katolická církev. Protože co nic nestojí - za nic nestojí.

To jsou ty moje "perly" z Písma pro tebe. Tak je nepošlap!


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 20:48:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak především je rozdíl mezi duchem neznovuzrozeného člověka a znovuzrozeného člověka. Proto jsi dostal dvě různé odpovědi, od Didimose a ode mě. Jenže ty tyto dva rozdílné lidské duchy nerozlišuješ, natož od duše, pak se nediv, že ti odpovědi podle Písma nevyhovují.
Nechápeš rozdíl mezi duchem a duchem, a ani mezi duchem a duši. Tobě v tvém stavu nelze dát pro tebe uspokojivou odpověď, neboť ignoruješ Písma.
Dokud budeš ignorovat Písmo, nelze ti pomoci a ani odpovědět.

Tvé domněnky jsi založil pouze" na tom, že na některé věci ti neodpovídám. Všimnul sis vůbec o čem je tento můj článek? Co je podle tebe posvěcení a jaký je rozdíl mezi tělesným a duchovním posvěcením?


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 09:58:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ano, to my jsme ti lepší, že? Cizinec a leonet!
To my máme poznání,to my víme, o čem je řeč...
Dáváme desátky z máty a routy ...

  Nevím jak Leonet, ale podle toho, co píšeš, jsme hodně stejní, prožíval jsem velmi podobné věci, jako ty. Žil jsi hezký život, to je přece obdivuhodné. Proč bych se na tebe měl koukat tak hloupě, jak si ty představuješ? Proč bych si měl myslet, že "jsem ten lepší" když jsme prožívali totéž, co ty?


  Lišíme se v tom, co jsem zažil později, například v téhle věci: Znovuzrození. O tom, co jsme zažili ti tu píšeme. My píšeme o změně života, ve které se nijak zvlášť neměni tělo člověka, neprodlužují je jeho končetiny a nemění trávení, ve které se nemění ani vůle, inteligence člověka či cokoliv podobného, co člověk má.

  To, co Bůh v jednom okamžiku vymění, je srdce člověka, to nejjádrovatější jádro, to nejdůležitější, co jen v člověku je. To, co určuje, jestli je člověk "dobrý" nebo "zlý", to, co z člověka dělá "spravedlivého" nebo "bezbožníka", to mmísto člověka, ve kterém člověk žije s Bohem, ve kterém poznává Boha. To je to přijetí moci ke spasení, to je ten okamžik, když Bůh dělá z bezbožníka spravedlivého, kdy se člověk stává dítětem Božím. Jeden okamžik, jedna chvíle života. My jí říkáme "nové narození", začátek té věčné smlouvy, protože ten okamžik tak označuje písmo.

  V tom je rozdíl mezi tím, když se člověk nějak sám snaží vylepšit a mezi tím, když zasáhne Bůh. Bůh dokáže řešit věci, které člověk nedokáže. Člověk určitě dokáže postupně měnit lidské srdce. Ale nikdy ne k lepšímu.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. listopad 2010 @ 20:11:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No Toníku,
u mě to bylo rázem proměněněné srdce už brzo po mém narození v nemocniční kapli. Už tam jsem se znovuzrodil do života v moci dítěte Božího. Od té doby jsem dítě Boží a Bůh neustále postupně proměňuje mé srdce do podoby srdce Kristova. Ale nedělá to jen sám, já to vnímám tak, že si k tomu žádá i moji spolupráci, život podle Boží vůle, mé vyjádření touhy po Bohu, po lásce a používá k tomu i různé události mého života.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 02. listopad 2010 @ 05:10:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Pokud tvé srdce bylo rázem proměněné brzo po tvém narození v nemocniční kapli, jak a kým bylo proměněné a do jaké podoby, když teď to proměněné srdce potřebuješ postupně proměnit do jiné podobby, do podoby Krista?


  To jsme pořád u toho nejjádrovatějšího jádra, podvodu a zmatku, který jsem prožil jako malý také, oko.

  Ta proměna srdce se děje právě v té vzácné chvíli uzavření věčné smlouvy. V té chvíli se nemění intelekt ani svaly, vůle ani vzrůst, tělo a krev, ale právě srdce člověka. A mění se do podoby Krista: Říkáme že už nežiju já, ale žije v nás Kristus.


  Jen Kristus dokáže lidské srdce proměnit do podoby srdce svého.

  Ovšem neudělá to násilně, sám člověk musí chtít. Musí o to prosit.


  Vy jste ovšem někteří už tak osobně zaujatí, že nepřijmete už nic a převrátíte kdeco do nepodoby.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 03. listopad 2010 @ 07:17:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
zkus se na to podívat bez emocí. V čem je podstata tvého omylu.

Podle tvé představy ti Bůh jednou srdce proměnil a to už postačí na zbytek života. Už není co řešit, jsi nabeton spasený. V podstatě teď už jen žiješ podle Boží vůle a konáš skutky, které pro tebe Otec nebeský připravil (z mého pohledu žiješ už jaksi "navíc", není co vylepšovat, máš už srdce proměněné , lépe by ti přece už bylo u Boha).




Já jsem si vědom, že lidské srdce nestačí proměnit jen jednou, jedinkrát.
Toto "proměnění" je třeba neustále obnovovat, potvrzovat - den ze dne, stále je na něm co budovat, vylepšovat - je zde místo pro růst.
Mít srdce proměněné do podoby Krista, je ideál nedostižný, příliš vysoká laťka, aby jí člověk někdy úplně dosáhl.
My nedokážeme mít jeho poslušnost, jeho víru. Nedokážeme žít život bez hříchu jako on.
Protože lidské srdce je nestálé, je nevěrné. Když nebuduješ, upadáš!


V lidském srdci není nikdy jistota - a to ani v proměněném srdci!
Jistota je pouze v Bohu a pokud máš vytrvat, nesmíš s Bohem ztratit kontakt, ztratit jeho společenství hříchem ke smrti. Jinak se tvé proměněné srdce okamžitě znovu zvrhne do nepodoby.

 Proto nikdy nesmí polevit naše ostražitost vůči zlu, nelze se ukolébávat falešnou "jistotou", že Bůh mě přece nenechá padnout!
Klidně nechá, když si to sám budeš přát! Sice s bolestí, ale vyplatí ti tvůj díl dědictví (abys ho promrhal), jako otec v podobenství o marnotratném synu.

Náš život je tedy o neustálém budování, o proměňování srdce, o usilování o dokonalost ve spolupráci s Bohem.
A to až do našeho posledního vydechnutí.
Život křesťana je jako život na svobodě v divoké džungli. Na chvíli polevíš v ostražitosti a jsi sežrán. Nic ti nepomůže si namlouvat, že jsi vlastně už na dvoře, v bezpečí chlívku. Není to pravda.




]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. listopad 2010 @ 18:57:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando

  zkus se na to podívat bez emocí. V čem je podstata tvého omylu.

  Podle tvé představy ti Bůh jednou srdce proměnil násilím, dokonce bez tvého rozhodnutí, dokonce bez tvého souhlasu, bez prosby. Na srdci se to nijak neprojevilo, protože máš jen duši a tělo. Duše i tělo se v tom okamžiku proměnilo, ale nijak není poznat jak. A ty máš teď srdce, které je nějak nedefinovaně proměněné a musíš ho ty proměňovat vlastním úsilím stále a stále do nějaké představy.


  Já jsem si vědom, že lidské srdce stačí proměnit jednou, jedinkrát, když se to udělá pořádně. To je ve chvíli, kdy Bůh to srdce vymění. To nové srdce je pak to, co člověk nemusí proměňovat, ale podle čeho má žít. To nové srdce je totiž nové, každý den ráno je nové a každý den večer je nové. Je stálé, stále stejné. Je věrné Bohu, protože od Boha pochází. Přemáhá svět, protože není z tohoto světa. V tom srdci je pak jistota: Pokud podle něj člověk chodí a nechodí podle nápadů nebo těla, neplete se.

  To, co je staré jsou přirozené věci: Myšlení, vůle, city, zdrženlivost, vytrvalost, svaly, schopnosti, přirozené hřivny a jejich rozvoj, učení, ...   Ty je potřeba podle toho nového srdce proměňovat. Učit se podle toho nového srdce, co člověk od Boha dostal, žít.

  V tom novém srdci je také jistota, že Bůh člověka nikdy nenechá ležet, když padne, nenechá ho napospas a to ani sobě. To nové srdce totiž svědčí o té jistotě v Bohu, spolu se Slovem, kterému člověk rozumí právě díky tomu proměněnému srdci. To nové srdce je totiž narozené z Boha, proto je člověk Božím dítětem: Docela jiným způsobem, než je Božím dílem při stvoření přirozeném.


  Život už pak není o neustálém strachu jak to všechno dopadne, co všechno můžu zkazit a čeho se bát. Náš život je pak opravdový odpočinek v Jěžíši Kristu, ten odpočinek, co není jen v neděli nebo v sobotu, ale každé ráno, každý večer a celý den. To je vysvobození do slavné svobody Božích dětí, o které mluví prorok, svobody, do které jsi podle všeho, co píšeš, ještě nevstoupil.


  To neznamená, že jsi nějak "horší", než ten, kdo do ní vstoupil. Všichni zhřešili a ztratili Boží slávu. Všechno, co křesťané mají, mají zadarmo, z milosti, aby se nijak nechlubili. Jediné, co mají je právě to nové stvoření.

  Toník


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 03. listopad 2010 @ 19:13:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Amen


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 03. listopad 2010 @ 21:33:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To nové srdce je pak to, co člověk nemusí proměňovat, ale podle čeho má žít. ...Je věrné Bohu, protože od Boha pochází. Přemáhá svět, protože není z tohoto světa. V tom srdci je pak jistota:"...


Pochopil jsem, co je podstatou tvého učení, ale kde jej nalézt v Písmu?



Srovnej, co o lidském srdci říká Pán Ježíš:

(Mk 7,21)
Z nitra lidského srdce totiž vycházejí zlé myšlenky, cizoložství, smilnění, vraždy,
krádeže, lakomství, ničemnost, lest, nestydatost, závist, urážky, pýcha, bláznivost.
Všechny tyto zlé věci vycházejí z nitra a pošpiňují člověka."


Samozřejmě lidské srdce je schopno i lepších věcí. Ale ty nejsou zadarmo, jsou ovocem spolupráce člověka s Bohem, kdy je lidské srdce Bohem proměňováno. Ale není zázračně změněno, aby zlé náklonnosti vymizely. Ty zůstávají, jen člověk nad nimi vládne, drží Boží milostí otěže v rukou a určuje směr.

Jen si vzpomeň na Pavla: Třikrát jsem prosil Pána, aby mě toho zbavil. A odpověď? Má milost ti stačí!

Má milost ti stačí, bojuj!

Náš život není o strachu, jak to všechno dopadne. My přece známe, jak to dopadne. Pravidla a podmínky jsou jasně dány (Mt 24,13), stačí je dodržet, neobrátit se k Bohu zády.

Mohu tě ujistit, že spávám velmi dobře. Vždyť nám Kristus říká:  Nebojte se!


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. listopad 2010 @ 08:11:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, tohle je klíčová věc, nejlíčovatější z klíčových věcí, co jich jen na světě je.

  Co vychází z tvého srdce?

Vychází z tvého srdce "cizoložství, smilnění, vraždy, krádeže, lakomství, ničemnost, lest, nestydatost, závist, urážky, pýcha, bláznivost. "?

Nebo z tvého srdce vychází "život"?

  To je totit ten nejpodstatnější rozdíl, co jen na světě existuje. To je rozdíl člověka, který má staré srdce a nové srdce. To je rozdíl mezi starým a novým životem. Pokud z tvého srdce vychází to první a musíš to horko-těžko duší pracně krotit a jen-tak-tak jsi to za život tak nějak zvládnul, tak bych být tebou až tak v klidu nespal a neukolíbával se falešnou jistotou.


  Písmo je plné učení o novém narození, o té výměně srdce, charakteru člověka. Nejvíce se o něm píše v prorocích Jeremijáši a Ezechielovi (které jsem citoval výše), v evangeliu Jana, pak je mnoho příkladů té změny srdce ve Skutcích, pak tu změnu podrobně popisuje Pavel Římanům, pak je precizní teologické a právnické zdůvodnění v listu Židům, pak ještě velmi stručné a výstižné shrnutí v Janových listech a pak velmi tvrdá kontradicke proti opaku evangelia a jeho karikatuře v Galatským, Jakubovi a Judovi.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 05. listopad 2010 @ 07:32:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku.
Máš pravdu, že je to ten nejpodstatnější rozdíl.

Písmo však neučí o výměně srdcí za srdce jiná (to je tvá zavádějící domyšlenka - " o té výměně srdce,").



Písmo učí o OBŘEZÁNÍ srdce, o ZNOVUZROZENÍ toho starého původního srdce (kamenného)  do srdce nového (masitého) s vyšší kvalitou.

A toTO je skutečně ta nejklíčovatější věc,
protože Bůh nás neobnovil jednou už provždy, ale je třeba, aby nás obnovoval neustále, TRVALE.

Společenství s Bohem je život, nikoli konzerva svatosti. Život je pak zranitelný, ohrožovaný v každém dalším okamžiku a je třeba ho neustále chránit.


Lidské srdce (i obřezané) je tedy možno zase zatvrdit, když si nedáme pozor (Žd 3,15), může se i pak stát zlým a nevěrným (Žd 3,12).
Své srdce (i obřezané) je možno také klamat (Jk 1,26).


Naše srdce je proto třeba stále posilovat, očišťovat a posvěcovat neustálým společenstvím, spoluprací s Bohem.

Možnost otočit se k Bohu zády totiž stále trvá a byla by to pro nás katastrofa. Ale lidem s to skutečně v životě stává.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. listopad 2010 @ 09:35:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Písmo však neučí o výměně srdcí za srdce jiná (to je tvá zavádějící domyšlenka - " o té výměně srdce,").

  No, možná by stálo za to upřesnit, čo také pro tebe znamená pojem "Písmo" a co znamená "učit". To by pomohlo nějakým nedorozuměním.

  Pro mne je pojem "Písmo" znamená Bibli, to jsou svaté knihy. Když "se v bibli něco učí", znamená to, že je to tam napsáno. Pokud to dané slovo říká Bůh, Ježíš nebo Duch svatý, říkáme ještě, že je to Boží slovo. To má v našem učení ještě velmi speciální váhu, znamená mnohem víc, než třeba "obyčejné" přání člověka, byť by to bylo přání apoštol či prorok.

  V tomto smyslu písmo učí právě o té výměně a to dané slovo ještě ke všemu říká Bůh, má to tedy pro nás velmi, velmi vekou váhu.

  Určitě je pravda, že to nové srdce, které člověk dostane, musí chránit. Na druhou stranu bez toho vědomí jasného Božího slova o výměně srdce a rozlišení mezi tím starým srdcem a novým stvořením je ti sledování pojmu "srdce" v konkordanci málo platné.

  Právě to staré srdce, které se zatvrzuje, když slyší evangelium o spasení v Ježíši Kristu, právě to staré srdce, které se domnívá, že se nějak musí "vylepšit samo" aby se dostalo k Bohu, právě to staré srdce, které se domnívá, že "stačí věřit" i když nikde není vidět žádná změna, právě to staré srdce, které je zlé a nevěrné je totiž ten kardinální problém člověka.

  Na něj je jediný lék: Že ho Bůh vyndá a vloží do člověka srdce nové.






]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 05. listopad 2010 @ 18:56:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."V tomto smyslu písmo učí právě o té výměně a to dané slovo ještě ke všemu říká Bůh"...

Toníku
můžeš dát přesný odkaz na toto konkrétní místo Bible? Ať se bavíme trochu konstruktivně.

K čemu by se srdce obřezávalo, když by stačilo ho vyměnit, Staré srdce vyhodit a vzít si nové.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. listopad 2010 @ 01:01:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, oko, z takovéhle diskuze mám dost rozporuplné pocity. Na začátku diskuze uvedu konkrétní místo písma, které o daném tématu mluví, ty pak horlivě "diskutuješ" a na konci napíšeš "můžeš dát přesný odkaz na toto konkrétní místo Bible?" To pak nevím, jestli si děláš legraci, jestli v bibli neumíš hledat nebo jestli jsi ten můj příspěvek docela ignoroval, jen jsi spustil gramodesku.

  To konkrétní místo bible je například Ezechiel 11, 19

Dám jim jedno srdce a do nitra jim vložím nového ducha. Vezmu jim z těla srdce z kamene a dám jim srdce z masa, aby se řídili mými pravidly, dodržovali mé zákony a jednali podle nich. Tehdy budou mým lidem a já budu jejich Bohem.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 07. listopad 2010 @ 12:34:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Bible ale není technologický popis. Nelze brát doslovně místo, jehož výklad by ve smyslu odporoval místům dalším. Vzít z těla srdce z kamene a dát srdce z masa je básnické vyjádření změny a evokuje pocit výměny.
Ale všimni si, že ani zde není napsáno:"Vzít z těla srdce z kamene a dát jiné srdce z masa..."  



Výsledkem znovuzrození je "nové srdce" (protože když člověk začne žít s Bohem, chová se a myslí nově, jinak), ale ve skutečnosti je to pořád naše staré hříšné srdce (změněné Bohem do nepodoby původního hříšného srdce), kterému i nadále zůstávají naše staré hříšné žádosti a sklony, se kterými nyní třeba bojovat, které třeba zvládat s Boží pomocí.


Kdybys obdržel "úplně nové jiné srdce" od Boha, srdce čisté, bez náklonnosti ke hříchu, už bys prakricky nemohl ani zhřešit.
Po této stránce bych to docela bral, ale je nutno si v celé šíři, v kontextu toho, co všechno vyjadřuje biblický výraz "lidské srdce" uvědomit, že pak bych to už nebyl vůbec já, ale docela jiný člověk.
Ale jsem to pořád já, jen se chovám nově, jinak - pod Božím vedením se nyní usiluji žít podle toho, jak to On naplánoval.


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 07. listopad 2010 @ 15:57:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš: Kdybys obdržel "úplně nové jiné srdce" od Boha, srdce čisté, bez náklonnosti ke hříchu, už bys prakricky nemohl ani zhřešit.
Po této stránce bych to docela bral, ale je nutno si v celé šíři, v kontextu toho, co všechno vyjadřuje biblický výraz "lidské srdce" uvědomit, že pak bych to už nebyl vůbec já, ale docela jiný člověk.
Ale jsem to pořád já, jen se chovám nově, jinak - pod Božím vedením se nyní usiluji žít podle toho, jak to On naplánoval.


Bible říká, že skrze znovuzrození dostává člověk nového ducha a nové srdce. To se stane tak, že do našeho ducha vstupuje Duch Svatý/Boží/Kristův jako Duch oživující (1K 15:45b) a činí z mrtvého ducha ducha živého, tj. živého vůči Bohu a je třeba říci, že tento nový duch tady před znovuzrozením nebyl, ale díky znovuzplození Bohem, tzn. díky narození z Ducha se stává duchem, který je nový a živý. Díky obnovení našeho ducha, jehož jednou ze tří složek je svědomí, které je součástí našeho nového srdce, nám Bůh dává nové srdce se svědomím jednak očištěným od zlého svědomí a druhak citlivým na Boha/Boží hlas.
Díky této výměně nebo lépe řečeno obnově ducha a srdce Bohem, který je Novost sama se člověk stává novým stvořením a součástí nového člověka, kdy to, co je staré, pominulo a všechno je nové, poněvadž je to Boží! To, že starý člověk stále "straší", když chodíme podle těla a ne podle Ducha, nic nemění na skutečnosti, že ke znovuzrození v duchu a k obnově ducha a srdce došlo.

Ale jak správně píše Toník, znovuzrození z Ducha zahrnuje pouze našeho lidského ducha. Duše a tělo zůstývají neproměněné, nedotčené. Z toho důvodu je třeba s bázní a třesením uvádět ve skutek své spasení, tj. spasení naší duše její proměnou skrze obnovu Božím Slovem, upínajíce naší mysl na D/ducha, kdy se mysl Kristova stává naší myslí, tzn. že je při nás totéž smýšlení, jaké bylo v Kristu Jeřžíši a my ochotně vydáme svá těla jako živou oběť Bohu v rozumnou službu svou, tzn. své údy jako otroky spravedlnosti.

To má za následek, že žijeme skrze Krista, který je naším životem a vším, aby Kristus žil nejen v nás, ale i skrze nás - jako Duch uvnitř nás/v našem duchu/nitru a jako spravedlnost navenek a tak sloužíme Kristem coby životem lidem (věřícím i nevěřícím) kolem nás. Takže je to pak skutečně tak, jak jsi napsal. To pak už totiž opravdu nejsme my, kdo žije (Ga 2:20), ale Kristus, který je v C/církvi všechno ve všem a všemi a ve všech (Ko 3:11)! DOCELA JINÝ ČLOVĚK a Bůh zároveň - JEŽÍŠ KRISTUS, Syn živého Boha, pro Něhož a skrze Něhož Bůh všechno stvořil i my jsme skrze Něho (Ko 1:16, 1K 8:6)!

Jestliže tedy stále žiješ ty a o něco, ať je to cokoliv, usiluješ, pak se míjíš s Božím plánem a vůlí a tvůj život je marnost, poněvadž se snažíš konat Boží vůli svým vlastním úsilím a ze své vlastní síly! Možná budeš nyní protestovat, že přece spolupracuješ s Bohem a jseš si vědom toho, že bez Boží pomoci to nezvládneš/neděláš. Ale fakt je ten, že pokud chceš činit Boží vůli žitím vlastního života, tak ti Bůh pomáhat nebude, neboť Boží pomocí a jediným Božím způsobem pro činění Boží  vůle je žití skrze Krista, který se stal životem věřících. Bůh vede ty, kteří se nechají vést Duchem Božím chozením podle,Ducha v jejich duchu. Jenom ti, kdo se nechají vést Duchem Božím jsou synové Boží (Ř 8:14)! To, kdo se Duchem Božím vést nenechají, kdo nemají Ducha Kristova, kdo nejsou Jeho, Bůh nevede a oni tak nemají způsob, jak by Boží vůli poznali a jak by ji mohli činit! Tož tak.

No a nakonec Bůh při Pánově příchodu učiní to, co zmiňuje apoštol Pavel v listu Římanům 8:11 i jinde - Jestliže ve vás přebývá Duch Toho, který vzkřísil Ježíše z mrtvých, pak Ten, který vzkřísil [Ježíše] Krista z mrtvých, oživí i vaše smrtelná těla skrze svého Ducha, který ve vás přebývá. Amen.

Tož tak.

willy


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. listopad 2010 @ 21:24:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
... ale ve skutečnosti je to pořád naše staré hříšné srdce, kterému i nadále zůstávají naše staré hříšné žádosti a sklony, se kterými nyní třeba bojovat, které třeba zvládat s Boží pomocí.
co všechno vyjadřuje biblický výraz "lidské srdce" uvědomit, že pak bych to už nebyl vůbec já, ale docela jiný člověk. Ale jsem to pořád já, jen se chovám nově, jinak...


  Oko, popisuješ svoji situaci, situaci, ve které jsem přes dvacet let žil (z toho mnoho let vědomě) a popisuješ jí velmi precizně a věrně, s tvojí situací souhlasím.  Nezbývá ti než bojovat se starými hříšnými žádostmi srdce a doufat, že to nějak zvládneš a ukočíruješ.


  Z toho, co píšeš si snad už i konečně pochopil, co je opravdové znovuzrození, když Bůh vymění srdce člověka, kdy to staré se pohřbí ve vodě křtu a už není a kdy nezůstává narušené jádro člověka, ale zůstává už jen "problém" s povrchními věcmi, s myslí, vůlí, pocity a tělem člověka. Je to tak proto, že při opravdovém znovuzrození člověk dostává skutečně nové srdce, čisté, srdce od Boha. Srdce, ve kterém není ani stínu původního padlého stvoření.

  Proto také křesťané tak důsledně rozlišují věci srdce, jádra, charakteru, vnitřního člověka, skrytého člověka či jak se to jen nazve od věcí přirozených a povrchních, jako je mysl, vůle, pocity, tělesné žádosti a podobě. Protože křesťané právě díky té výměně, kterou v životě prožili, tohle rozlišit dokáží a je to pro ně to nejdůležitější rozlišení, co v životě mají.

  Podle toho vnitřního člověka, podle toho čistého srdce, které se narodilo z Boha se pak křesťané učí chodit a přemáhat věci přirozené. Mohou to směle dělat, právě proto, že mají jistotu, že v tom srdci jsou věci pro jejich život srovnané správně, tak, jak chtěl Bůh.

  Toník


]


Změna našeho srdce je proces? - Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 07. listopad 2010 @ 12:37:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy abych to zestručnil: Bůh vezme naše kamenné srdce a promění ho.
Vrátí nám ho pak zpátky jak srdce masité, vnímající Boha i své bližní.



]


Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 29. říjen 2010 @ 18:53:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Díky za článek.



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 31. říjen 2010 @ 03:05:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Mne se ten clanek taky dost libi a chtel jsem se zeptat, nakolik je to inspirovano tim Watchmanem Nee? Stejne jako on pouzivas to rozliseni v Rimanum podel hrichu v pluralu a v singularu. A na konci clanku je formulace "normalni krestansky zivot", coz je nazev jedne jeho prace. Tak me to brnklo do voka, jestli ta uvaha je jim inspirovana...?

Ja, jakozto to metodista, jsem se k tomu posveceni dostal pres Johna Wesleyho a momentalne to tema prozkoumavam.

Aviaf



Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. říjen 2010 @ 12:46:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
Normální život křesťana od W.Nee jsem četl asi před 16 léty a již tehdy jsem si uvědomil, odlišnost jeho výkladu od jiných výkladů listu do Říma. Nevím proč jiní vykládači si nevšimli této skutečnosti o množném čísle hříchy do 5 kapitoly a jednotném čísle od 5,19. A přitom by měli.
A od té doby mi Pán postupně ukazuje jak správně chápat list do Říma. Takže ano, kdysi si Pán použil uvedenou knihu, aby mi ukázal důležité principy Pavlovy argumentace, a můj článek je spíše založen na tom, co mi ukázal od té doby do dneška.
Stále se učím a tak to bude i nadále. Vždyť samotný Petr přiznal po mnoha létech, že i on měl velké problémy Pavlovu argumentaci pochopit.


]


Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 10:06:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahpj leonete,

díky za článek. Kéž přinese užitek alespoň něterým jeho čtenářům/posluchačům. Amen.

willy



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 03. listopad 2010 @ 07:02:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zopakuji:

Ospravedlnění se týká našeho ducha, jinak bychom nemohli mít pokoj s Bohem.

Posvěcení se týká naší duše, neboli duševního života. Jen když žijeme posvěcený život, prožíváme Boží pokoj.

A konečně se dostaneme k vykoupení, které se týká našeho těla.---- 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Proč to tak dělíš?  Vždyť Bůh pokoje ,nás posvěcuje cele:  našeho ducha ,duši i tělo!

 

 



Re: Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 03. listopad 2010 @ 14:06:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, já nic nedělím, všimnul sis, že toto dělení je v listu do Říma? Takto to rozděli Pavel, a takto byl inspirován duchem svatým. Ptej se Boha, proč to takto rozdělil.


]


Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy