Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 203, komentářů celkem: 429744, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 563 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116636558
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Vzdělávejme se v Písmu.
Vloženo Neděle, 12. prosinec 2010 @ 18:41:00 CET Vložil: Stepan

Studijní materiály poslal oko

Radio Proglas vysílá bez reklam.


V desátém pořadu vzdělávacího cyklu Úvod do christologie probírá prof. Ctirad Václav Pospíšil stále ještě Tajemství Ježíše Krista v Písmu. Nyní se věnuje Ježíšovým zázrakům a jeho vědomí vlastní synovské identity, Ježíšovu poslání a veřejnému působení. Premiéra pořadu je v pondělí 13.12.2010 v 16 hodin. Repríza v neděli 19.12. 2010 v 10.30 hodin.
V monografii "Ježíš z Nazareta, Pán a Spasitel" vydané nakladatelstvím Krystal OP a Karmelitánským nakladatelstvím můžeme téma desátého dílu vzdělávacího cyklu Proglasu sledovat od 97. strany.
Pro ilustraci jen krátkou citaci: 

II.2.7.           Ježíšovy zázraky V evangeliu nacházíme jeden velmi výmluvný Ježíšův výrok:
Běda ti, Chorazim, běda ti, Betsaido! Kdyby se byly v Týru a Sidónu dály takové mocné skutky jako u vás, dávno by byli oblékli žíněný šat (…). Neboť kdyby se byly v Sodomě udály takové mocné skutky jako u vás, stála by podnes (Mt 11, 21-23: srov. Luk 10, 13-15).“
Nezdá se pravděpodobné, že by povelikonoční komunita, která věřila v Ježíše jako Pána, vložila do Mistrových úst slova svědčící o neúspěchu jeho působení. Rovněž forma výroku svědčí ve prospěch jeho autenticity. – Ježíš konal mimořádné skutky. Svatopisci je označují jako mocné činy, znamení, skutky, méně často pak divy, udivující činy. Tyto mocné činy vyžadují víru, protože představují znamení, jež lze rozpoznat jedině ve světle víry. Jednalo se o předvelikonoční víru v to, že skrze Ježíše působí Boží moc. Zázraky tedy mají funkci reálného znamení. Reálného proto, že Ježíšův čin nejen ukazuje na cosi jiného, ale také spásu – záchranu . Jedná se tedy o pravý průlom eschatologické plnosti spásy do nynějšího času. Království je přece již přítomno, i když ještě nedosáhlo své definitivní realizace.

U synoptiků, kde se setkáme s celkem asi dvaceti zázraky, jde o naplnění příslibů Starého zákona, o znamení blízkosti Božího království a spásy, která se týká nejen duchovního rozměru (obrácení, víra), ale také tělesné schránky člověka, o znamení Ježíšova vítězství nad silami temnot. Řada zásahů ve prospěch nemocných ukazuje Muže z Nazareta jako člověka cítícího s druhými a žijícího pro druhé. Zázraky konečně stvrzují Ježíšovu mimořádnou autoritu, která přivádí věřícího k hlubšímu poznání osobní identity původce mocných činů. V Janově evangeliu se setkáme se sedmi zázraky, které jsou znameními mířícími přímo k Ježíšově osobě ( například rozmnožení chlebů dokládá, že Ježíš je pravým chlebem života, uzdravení slepého ukazuje, že Ježíš je světlo světa, vzkříšení Lazara stvrzuje, že Ježíš je vzkříšení a život. Lze tedy říci, že zatímco u synoptiků mají zázraky přednostně soteriologický rozměr, u Jana převažuje v jejich užším slova smyslu christologická dimenze. Ježíšova solidarita s trpícími nespočívala pouze v uzdravování, které by ho nic nestálo. On je Služebníkem Hospodinovým, který na sebe bere naše bolesti, nemoci a také naše provinění, jak to skvěle vystihl zhruba pět století před Kristovým narozením druhý Izaiáš:
Byl v opovržení, kdekdo se ho zřekl, muž plný bolesti (…). Byly to však naše nemoci , jež nesl, naše bolesti na sebe vzal, ale domnívali jsme se, že je zraněn, ubit od Boha a pokořen. Jenže on byl proklán pro naši nevěrnost, zmučen pro naši nepravost. Trestání snášel pro náš pokoj, jeho jizvami jsme uzdraveni (Iz 53, 4-5).“
Ježíš zemřel na kříži šestého dne v týdnu, tedy v pátek, a v sobotu pak jeho tělo leželo v hrobě. Uzdravování v sobotu by tak naznačovalo, jaká je budoucí cena a tím pádem také hodnota těchto uzdravení. Podle toho, co tvrdí Matouš a Marek, byla to právě praxe sobotních uzdravení, která představovala významnou pohnutku Ježíšových odpůrců k tomu, aby se ho snažili fyzicky zlikvidovat (srov. Mt 12, 9-14: Mk 3, 1-6).

II.2.7.10.         Ježíšovo vědomí vlastní jedinečné synovské identity „Tato otázka představuje jeden z klíčových bodů celé novozákonní christologie, protože na souvislosti mezi „Ježíšovou christologií“ a následnými vyjádřeními jeho tajemství závisí, zda má naše víra reálný základ.
Celé apoštolské hlásání se zakládá na přesvědčení o Ježíšově vědomí, že je Synem, kterého Otec poslal. Bez tohoto Ježíšova vědomí by pozbyla jakéhokoli smyslu nejen christologie, ale i celá soteriologie.“

II.2.7.11.         Ježíšovo poslání a dvě fáze jeho veřejného působení Z teologického hlediska můžeme o Ježíšově poslání hovořit ve dvojím smyslu. Jednak tím způsobem lze označovat jeho veřejné působení a úlohu, kterou naplňoval, jednak se může jednat o poslání Syna, které začíná aktem vtělení. První z uvedených významů slova „poslání“ představuje projev onoho druhého.

Událost proměnění na hoře představuje určitý mezník v celém Ježíšově veřejném působení.

Podobná témata

Studijní materiály

"Vzdělávejme se v Písmu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 17 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 12. prosinec 2010 @ 20:58:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš konal mimořádné mocné činy. On je pravým chlebem života a světlem světa. Pán Ježíš je vzkříšení a život, jeho jizvami jsme uzdraveni. Pán Ježíš cítil s druhými a žil pro druhé. Amen



Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 13. prosinec 2010 @ 06:09:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,
ano a tak klekni na kolena a vyznej, že ON je tvým Pánem a Spasitelem.Neklekej , ale před sochy. Klekni před živým Ježíšem.
Ne udělaným lidskými rukami.


]


Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 15. prosinec 2010 @ 14:33:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážně nemáte doma Bibli nebo nějakou jinou náboženskou literaturu s obrázky a ilustracemi ? Rodinné album, fotky svých blízkých ? Také se pokaždé vyděsí nebo rozzlobí když Vás nachytají jak se na ně koukáte, žárlí na ně a podezírají Vás že je zaměňujete s realitou ? Nikdy jste se nedíval na nějaký biblický film kde Ježíše a jeho svaté hráli hříšní lidé současné doby ? Obrázková Bible je pokud vím vynález evangelíků a ať jim za něj požehná Pánbůh. Je nedocenitelná pro děti a začínající křesťany a občas si po ní s chutí sáhnou i ti pokročilejší. Evangelíci si pravděpodobně cení Písma svatého víc než modlitebny ve které se scházejí a než svého bytu. Proto zobrazili výjevy z dějin spásy v umělecké podobě právě tam. Do Knihy která je pro ně svatá stejně jako pro nás.

Jak víte kde a jak klekává Jaela ? Jestli jí chcete mermomocí prudit tak se alespoň držte tématu a jestli máte nějakou pozitivní náboženskou zkušenost, mystický zážitek nebo dodržujete nějaký hezký zvyk tak se o něj můžete podělit, jestli se Vám povedla uplácat pěkná bábovička. Jestli se budete pořád jen snažit šlapat na bábovičky jiným tak Vám to dočista vleze na mozek. Až si rozšlapete ty svoje a nedokážete postavit nové.



]


Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. prosinec 2010 @ 08:35:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nepletou si oko "spásu" a "vykoupení"?



Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. prosinec 2010 @ 09:06:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." spásu – záchranu . Jedná se tedy o pravý průlom eschatologické plnosti spásy do nynějšího času. Království je přece již přítomno, i když ještě nedosáhlo své definitivní realizace."...


Toníku, nepletou.
Spása ve smyslu záchrany přijmout skrze Ježíšovu oběť dar věčného života je prostě realitou. Tato záchrana (spása od života člověka podle těla) je nám již umožněna. Ale je to počátek naší záchrany. Naše záchrana ještě nedosáhla své definitivní realizace, dokud žijeme, je stále ohrožitelná, stále ji ještě můžeme ztratit. Naše věčné spasení (cíl našeho života) ještě nenastalo, zatím jsme stále jen na cestě.

Nejsme ještě jistojistě spaseni, jen dveře k naší záchraně již byly otevřeny. Na nás, co jsme přijali skrze křest dar věčného života, zbývá žít tak, aby náš život se stal ustavičným hmatatelným rozhodnutím těmito dveřmi projít. To se může stát až na konci života, v okamžiku smrti našeho těla.


]


Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 13. prosinec 2010 @ 10:05:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže ti, kdo se dožijí Pánova příchodu, mají smůlu, poněvadž oni nezemřou navěky a jejich těla budou v okamžiku přetvořena z padlých těl hříchu a smrti v těla podobná oslavenému tělu Pána Ježíše Krista, tzn. že k tomu, co říkáš u nich nedojde.:-(( Co?

Jinak spása je velice ohrozitelná u těch, kdo ji nemají a za života v těle spásu přijetím Pána Ježíše Krista jako osobního Spasitele a Pána nezískají, tzn. že zůstávají mrtví ve svých hříších a vinách a myslí si, že o jejich spáse se bude rozhodovat až po smrti. U takových je vlastně nemožné, aby spásy došli!!! A to je závážná a životu věčnému nebezpečná věc!.

Na cestě do Království je ten, kdo následuje tu Cestu, tzn. že zná tu Pravdu, která ho vysvobodila a má ten Život, kterým žije - tj. Krista! Kdo k Pánu nechce přijít a se sebezapřením a nesením svého kříže na každý den Pána Ježíše Krista nenásleduje (Mt 16:24), na žádné (úzké) cestě není a dojde po té široké na místo, kde se mu vůbec, ale vůbec nebude líbit! Až se to stane, tj. po jeho smrti, bude příliš pozdě na rozhodnutí přijít k Ježíši a přijmout Ho jako spásu/Spasitele, neboť toto rozhodnutí je možné udělat jedině během života v těle na zemi. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. prosinec 2010 @ 18:23:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Na nás, co jsme přijali skrze křest dar věčného života, zbývá žít tak, aby náš život se stal ustavičným hmatatelným rozhodnutím těmito dveřmi projít."...



No, a to právě znamená k Pánu přijít a se sebezapřením a nesením svého kříže každý den Pána Ježíše Krista následovat (Mt 16:24)




Spása je nejvíc ohrozitelná u těch, kteří se domnívají, že o ni nemohou nijak přijít, že ji mají už jistou.

(1 Kor 10,12)
Proto ať ten, kdo se domnívá, že stojí, dá pozor, aby nepadl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 09:51:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Není spása nejvíc ohrozitelná u těch, kteří jí ještě neporozuměli a nepřijali?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 10:40:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ti kteří spásu nepřijali nebo ji neporozuměli mají stále šanci vše ještě napravit, ti kteří si myslí, že o spásu nemohou přijít, necítí již potřebu něco u sebe napravovat  . . .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 10:55:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
... ti kteří si myslí, že o spásu nemohou přijít, necítí již potřebu něco u sebe napravovat ...

  Jak to víš? Zažil jsi to na vlastní kůži? Vyprávěl ti to někdo?

  Kde se tahle tvoje myšlenka vzala? Je tvoje vlastní, nebo tě jí někdo naučil?
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 10:58:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když někdo nehřeší, proč by měl u sebe něco napravovat? Měl by snad litovat hříchů, které nedělá a podle všeho nemůže dělat? Ta myšlenka se vzala z vašeho učení, které dotaženo do důsledků přináší takovéto závěry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 18:42:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečti si příspěvky na netu a nejen v tomto případě - Mnozí tu právě s tímto operují, to čteš tak nepozorně ?
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 19:57:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mnozí operují s tím, že již necítí potřebu u sebe něco napravovat? Na netu je tedy spousta takových diskuzí, ale myslel jsem, že se to vztahuje k diskuzím tady na GS? Koho myslíš tím, že "necítí již potřebu něco u sebe napravovat"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 20. prosinec 2010 @ 14:22:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Bohatě postačí když zůstaneme na půdě GS. Je zde dost lidí kteří tvrdí, že jsou již spaseni a už svou spásu nemusí nic dělat. Z toho lze usoudit, že ani nemají potřebu u sebe něco napravovat. Taky proč, že ?  
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. prosinec 2010 @ 14:37:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je zde dost lidí kteří tvrdí, že jsou již spaseni a už svou spásu nemusí nic dělat. Z toho lze usoudit, že ani nemají potřebu u sebe něco napravovat.

  Jak člověk usuzuje takovýmhle způsobem, to bych chtěl teda vidět. Mohl bys popsat postup usuzování, kdy z "Ježíš mne zachránil, zamřel za mne a šíleně trpěl, ta moje záchrana je z milosti, aby se nikdo nechlubil, nic jsem pro ni neudělal a ani nemůžu udělat" přijdeš k "nemám už potřebu u sebe něco napravovat"?

...nemají potřebu u sebe něco napravovat. Taky proč, že ?

  Opravdu tě nenapadá jediný důvod, pro který bys měl potřebu něco v životě napravovat, kdybys byl zachráněn od smrti a pekla? Ani jeden?

  Co třeba z lásky?
  Nebo z vděčnosti?
  Z ohledu na druhé okolo sebe?
  Z ohledu na sebe sama?
  Co pro příklad druhým?
  Co takhle z poslušnosti?

  Fakt dokážete mít potřebu u sebe něco napravovat jedině tehdy, pokud vám za zadní části těla hoří koudel od pekla a ve chvíli, kdy byste byli od toho pekla navěky zachráněni, tak už nemáte jediný důvod něco napravovat a začnete hřešit jak o život?

  Honzo, to se mi nechce věřit. Že to tak někteří co sem píšou mají, to bych i věřil, ale že ty taky, tomu bych teda nevěřil.

  Toník

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 20. prosinec 2010 @ 17:10:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, mě to připadá také jako docela šílená myšlenka, možná těm lidem jen špatně rozumím.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdělávejme se v Písmu. (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Pondělí, 20. prosinec 2010 @ 18:09:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Noname, duchovní nečinnost je duchovní smrt, charakterizující lidi, kteří se v tomto stavu narodili a zůstali.
Ti, kteří tomuto stavu zemřeli, narodili se znovu, nemůžou zůstat nadále mrtvými, nevděčnými, proti přirozenosti duchovního znovuzrození a přirozenosti spolupatřičnosti k věčně živým.

F A D


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy