Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 805 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Zajda

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116603443
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Islám a katolictví - pokračování
Vloženo Pondělí, 14. květen 2012 @ 16:03:14 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal Jan21

Dalším bodem, ve kterém lze konstatovat podobnost mezi islámem a katolictvím je spojenectví náboženství a politiky.

Islám od samého svého vzniku r. 622 je spojen s násilnými , vojenskými metodami šíření tohoto náboženství a dobýváním cizího území. Úzké propojení  náboženství a politiky v islámských zemích funguje dosud. U křesťanství tomu tak až do fáze církevních otců nebylo. Teprve po zrovnoprávnění křestanství s pohanskými kulty r. 313 Konstantinovým milánským dekretem a  dále pak vyhlášením křesťanství za státní náboženství v římské říši r. 380 vytvořilo předpoklady pro sjednocení trůnu a oltáře,  moci  světské a církevní. Toto sjednocení bylo zcela v protikladu s Ježíšovým prohlášením, že jeho království není z tohoto světa. Proto se do něj nevstupuje žádnými metodami násilí a donucování, natož  používáním vojenské síly nebo mocenskými intrikami.

Všeobecná, zvláště římská  katolická církev se  tímto spojenectvím diametrálně vzdálila od původního apoštolského učení  a  osvojením si světských metod vládnutí  i uvnitř církve – vytvořením hierarchického systému – vytvořila předpoklady pro vznik  korupčního, mocenského prostředí prodáváním církevních úřadů a hodností a prodáváním odpustků , které bylo navíc rozvíjeno a podporováno vymýšlením stále nových dogmat, které měly za cíl udržovat  obyčejné lidi v bezvýhradné poslušnosti církevní i světské moci , i když tato ve většině případů žila nezřízeným životem  a  jednala v rozporu s Ježíšovým učením. Veškerý odpor vůči této církevní moci byl trestán smrtí. Náhradou za život ve shodě s božími přikázáními bylo zavedení institutu zpovědi a náboženského folklóru, které obyčejným věřícím mělo sloužit  jako kompenzace za život v podřízenosti církevní vrchnosti poskytnout určité kulturní vyžití, značně se blížící starým pohanským zvykům a pověrám.

 Islám, stejně tak jako katolictví, je náboženstvím skutků. I když katolictví  zatím oficielně uznává Kristovy zásluhy na spáse lidstva, chápe to spíše ve všeobecném, univerzálním významu,  nikoliv vztažené na jednotlivce. Dnes je navíc  pokus předefinovat význam Kristovy smrti nikoliv jako aktu smíření s Bohem-Otcem, nýbrž  jen jako vzor „bezpodmíněné lásky“. V nicejské vyznání víry dokonce chybí i konstatování, že Kristus zemřel za spásu lidí.   Spása mimo systém katolického náboženství  neexistuje, monopol na spásu má církev. V tomto bodě je katolictví podobné islámu.  Vždy je nutné žít v podřízenosti církevním autoritám, které si osobují  reprezentaci Boha na zemi a respektovat dodržování rituálů a nařízení, které církev stanovila.  Samy tyto autority však se etickými pravidly z Desatera  řídit nemusí a tím, že je nedodržují, nezbavuje je to účinnosti poskytovaných rituálů (svátostí), i když třeba sami žijí ve smrtelném hříchu.  Katolický věřící nemá po celý život zaručenu jistotu spásy a stále se o ni musí snažit  neustálým opakováním rituálů (eucharistie-opakování Kristovy oběti na oltáři- čím více tím lépe) a konáním dobrých skutků, získáváním odpustků, opakováním  stejných předepsaných modliteb,  poutí a procesí, půstů a modliteb k mrtvým a za mrtvé  a ke Královně nebes. Kromě Boha je nutné věřit v údajně neomylného superčlověka  ,  polobožského papeže, „svatého Otce“, „Kristova náměstka“.   

 Stejně tak v islámu je nutné pro získání věčné nebeské blaženosti mít tu správnou víru v Allaha a člověka, superproroka Mohameda a žít v podřízenosti církevních autorit,  modlit se pětkrát denně předepsanou modlitbu, přispívat almužnami na chudé, účastnit se poutě do Mekky, postit se v měsíci Ramadán.  Podobnost katolictví s islámem není v těchto bodech náhodná. Je to snaha zalíbit se Bohu vlastním úsilím a tím si získat případnou spásu pro věčnost  s nutnou mezistanicí očistce.

Islám a katolictví byli v průběhu dějin za jedno ve svém odporu k židovství. Ačkoliv bylo období, kdy židé žili v relativním míru s islámem za předpokladu zachovávání loajality, v posledním období se vzájemná nevraživost stupňuje a neskrývaným cílem islámu je židovský stát vymazat z mapy světa. Cílené podněcování k nenávisti vůči židům a vyhlašování různých papežských protižidovských ediktů  a praktické kroky v podobě křižáckých válek a pogromů  trvalo v katolické církvi od počátku až do II. vatikanského koncilu a eticky ospravedlňovalo  i nacistický holokaust  ve II. světové válce a prakticky se nejvíce projevilo zejména v katolickém Polsku, v minulosti i v katolickém Španělsku.  I když předchozí papež učinil vůči židům verbálně smířlivé gesto patrně ze zlého svědomí z hrozného holokaustu, který většina lidí odsoudila a který se nedal tak lehce popřít a zamlčet  a na němž měla i KC klíčový podíl svým pasivním či souhlasným  postojem (ostatně i sám Hitler byl pravověrný katolík), bude to v budoucnu patrně  nevídaná koalice katolíků s islámem, která bude tím konečným nástrojem v pokusu o definitivní likvidaci židů v prorokované bitvě u Armagedonu.

 Ženy v islámu jsou nedobrovolně uzavřeny ve vězení z plátna. Podobně také řádové sestry v katolicismu, obyvatelky klášterů a konventů jsou v podobném vězení z plátna.  Uvážíme-li, že v minulých stoletích byla převážná část dívek nucena vstupovat do klášterů nedobrovolně, bylo to pro ně násilím na nich páchaných, nemluvě o dalších násilnostech prováděných pro potlačení jejich přirozené tělesnosti a vlastního myšlení a uvažování s příslibem, že se takto stávají Kristovými nevěstami, i když byly někdy beztrestně  sexuálně zneužívány kněžími.  Aniž bychom propagovali feminismus nebo unisex, je zřejmé, že žena v islámu i katolictví má mnohem nižší pozici než muž, což odporuje Ježíšovu novému vztahu k ženám – v Kristu jsme jedno, i když jsme každý na zemi  stvořeni k jinému účelu. V nebi, jak zjevuje Ježíš,  nebude existovat rozlišování mezi pohlavími, všichni budou jako andělé. Naopak muslimové věří v nebeské sexuální orgie pro vyvolené s věčně mladými huriskami.  Těší se na to snad i katolický klérus, když mu je dnes toto potěšení v manželském svazku oficielně odpíráno?

Co se však jeví jako dosud vážný rozpor mezi katolictvím a islámem je přísný islámský monoteismus a z něj vyplývající zákaz zobrazování Boha a čehokoliv stvořeného, klanění se tomu a projevování jakékoliv úcty k těmto věcem. Muslimové nemají ve svých mešitách žádnou výzdobu, která by obsahovala nějaké prvky ze stvořené přírody ani andělské bytosti, zatímco katolické chrámy touto výzdobou hýří. Nejnovějším příkladem tohoto modlářství u nás je nedávné korunování pražského Jezulátka, dřevěné loutky, před níž kleká i papež a snaha o znovuvztyčení mariánského sloupu na Staroměstském náměstí. Katolické modlářství proto představuje zatím jedinou vážnou překážku k ještě většímu sblížení těchto dvou náboženských systémů.  Kdo však v tomto ohledu ustoupí v zájmu většího sblížení, o tom lze jen spekulovat. Ustoupí zřejmě ten, kdo bude v celkově méně výhodné pozici, což bude nepochybně oslabený liberální katolicismus, který se už dnes vzdává kříže jakožto symbolu Kristovy smrti. Ježíš podle muslimů na kříži nezemřel. Pražské Jezulátko , Madona s dítětem a „kámoš Ježíš“ snad nepohorší nikoho,  možná ani muslimy. Nevím však,  co udělají katolíci s tím Ježíšovým ukřižováním. Co třeba zřídit další poutní místo u jeho  údajného hrobu v Kašmíru?  Snad by k tomu dopomohlo i  nějaké další mariánské zjevení na tomto místě.   


"Islám a katolictví - pokračování" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 14. květen 2012 @ 16:42:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš pro spásu lidí nejenom umřel. On se pro ni také narodil, žil tady na zemi, pracoval, vstal z mrtvých a dál věčně žije. O tom všem nám vyprávějí obě creda. Apoštolské i Nicejsko-konstantinopolské:

Věřím v jednoho Boha,
Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země,
všeho viditelného i neviditelného.
Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista,
jednorozeného Syna Božího,
který se zrodil z Otce přede všemi věky.
Bůh z Boha, Světlo ze Světla, Pravý Bůh z Pravého Boha,
zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem,
skrze něhož všechno je stvořeno.
On pro nás lidi a pro naši spásu sestoupil s nebe.
Skrze Ducha svatého přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem.
Byl za nás ukřižován, za dnů Pontia Piláta,
byl umučen a pohřben
a třetího dne vstal z mrtvých podle Písma,
vstoupil do nebe, sedí po pravici Otce.
A znovu přijde, ve slávě,
soudit živé i mrtvé
a jeho království bude bez konce.
Věřím v Ducha svatého, Pána a Dárce života,
který z Otce i Syna vychází.
S Otcem i Synem je zároveň uctíván a oslavován
a mluvil ústy proroků.
Věřím v jednu svatou, všeobecnou, apoštolskou Církev.
Vyznávám jeden křest na odpuštění hříchů.
Očekávám vzkříšení mrtvých a život budoucího věku. Amen



Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 14. květen 2012 @ 20:13:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na toto se už vážně nedá ani pořádně reagovat.

Celé je to ubohost chorého mozku, člověka pronásledovaného stihomamem.

Jane, dej se léčit!


Všechny tvé pseudoargumenty zde už byly nejednou vyvráceny (např. - eucharistie- prý opakování Kristovy oběti na oltáři) nastuduj si to zpětně, buď té lásky a neobtěžuj svou hloupostí.




Islám je čistá teokracie.
Po muslimech vyžaduje praktikování víry podle islámu, netoleruje svobodu svědomí jednotlivce. Muslim pod trestem smrti nemůže opustit islám.



Plodem katolické víry celého křesťanského světa (ve všech křesťanských zemích euroatlantské civilizace) je naopak
demokracie, respekt ke svobodě svědomí jednotlivce. Každý člověk má právo si zvolit svou víru (či nevíru) a má také právo svoji volbu kdykoli změnit.


Katolická církev neusiluje o politickou moc. Její zájmy jsou misijní:

Na osm tisíc aktivistů z 33 biskupských konferencí a 115 církevních institucí a hnutí z Evropy a Ameriky, tedy zeměpisných oblastí, které jsou v centru zájmu loni zřízené Papežské rady pro podporu nové evangelizace, se sešlo v sobotu odpoledne v aule Pavla VI. Šlo o přibližně tříhodinový program diskusí a vystoupení představitelů různých evangelizačních proudů dnešní církve ze zemí se starou křesťanskou tradicí. Přítomné oslovil např. Vittorio Messori. Setkání končilo koncertem známého italského tenora Andrea Bocelliho. Na závěr přišel mezi přítomné Svatý otec, kterého přivítal předseda zmíněné papežské rady, arcibiskup Fisichella. Benedikt XVI. se pak obrátil k účastníkům tohoto prvního setkání aktivistů nové evangelizace a mimo jiné řekl: „Papežská rada pro podporu nové evangelizace, kterou jsem ustanovil minulý rok, je cenným nástrojem rozpoznání velkých otázek, které zmítají různými sektory soudobé společnosti a kultury. Je povolána poskytovat zvláštní pomoc církvi v jejím poslání zejména v zemích se starou křesťanskou tradicí, které se patrně staly lhostejnými, ne-li nevraživými vůči Božímu Slovu. Dnešní svět potřebuje lidi, kteří hlásají a dosvědčují, že Kristus nás učí umění žít i cestě pravého štěstí, protože On sám je cestou života; lidi, kteří mají upřeny zraky především na Ježíše, Božího Syna: zvěstované slovo musí být neustále ponořeno do intenzivního vztahu k Němu, do intenzivního života modlitby.
Dnešní svět potřebuje lidi, kteří mluví s Bohem, aby mohli mluvit o Bohu. A musíme si stále připomínat, že Ježíš nevykoupil svět krásnými slovy či okázalými prostředky, ale svým utrpením a svou smrtí. Zákon pšeničného zrna, které v zemi odumírá, platí i dnes; nemůžeme dát život druhým, aniž bychom dali svůj život: „kdo svůj život pro mne a pro evangelium ztratí, zachrání si ho“, říká nám Pán (Mk 8,35). Když vás všechny vidím a znám velké nasazení, které každý z vás dává do služeb misijního poslání, jsem přesvědčen, že noví evangelizátoři budou stále přibývat a uvedou do života onu pravou transformaci, kterou má dnešní svět tolik zapotřebí. Jedině skrze muže a ženy utvářené Boží přítomností bude Slovo Boží pokračovat na své cestě světem a přinášet plody. Drazí přátelé, být evangelizátory není privilegium, ale závazek, který plyne z víry. Na otázku, kterou Pán klade křesťanům: „Koho mám poslat a kdo nám půjde?“, odpovězte se stejnou odvahou a se stejnou důvěrou proroka: „Zde jsem, Pane, mne pošli“ (Iz 6,8). Nechte se utvářet milostí Boží a chápavě odpovídejte na hnutí Ducha Zmrtvýchvstalého. Buďte znamením naděje, schopní hledět do budoucna s jistotou, která pochází od Pána Ježíše, který přemohl smrt a daroval nám věčný život. Radost z víry sdílejte se všemi s nadšením, které pochází od Ducha svatého, neboť On všechno tvoří nové (srov. Zj 21,5), a s důvěrou v příslib, který dal Ježíš církvi: „Hle, já jsem s vámi po všechny dny až do konce světa!“ (Mt 28,20).



Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Úterý, 15. květen 2012 @ 19:04:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

nelži, nelži. Plodem katolictví v celém světě jsou spíše zpátečnické, zaostalé, klerofašistické a totalitní režimy a diktatůry.  Demokracie a pokrok jsou naopak plodem protestantismu, o tom není pochyb. V katolických státech také největší kriminalita, mafiánství,korupce atd. 

Místo argumentů jen dehonestace, výlevy z žumpy upřímných citů na obhajobu příslušnosti ke své megasektě. Není divu, pro pravdu se lidé nejvíc hněvají, a nemají-li argumenty, uchylují se k podobnému jednání.   

Chorý mozek nebo těžký mravní defekt máš zřejmě ty, že nevidíš, nebo nechceš vidět nebo přiznat  pravdu. 

To co tady píšeš o Ratzingerovi jsou jen prázdná slova, které nevystihují jeho praktické kroky apostáze, které započal jeho předchůdce. Takto chce evangelizovat pohany, když se před nimi  stydí za Ježíše Krista a chce jim předkládat své inovované evangelium pro 21. století? 




]


Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. květen 2012 @ 09:09:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."co tady píšeš o Ratzingerovi jsou jen prázdná slova"...

Proč se vyjadřuješ o něčem, co neumíš ani dokázat a ani tomu nerozumíš?


..."Plodem katolictví v celém světě jsou spíše zpátečnické"...

Pro tebe je to možná trpkou pravdou, ale křesťanské kořeny Evropy jsou z velké míry katolické.

Středověká katolická církev byla natolik "zpátečnická",
že cítila povinnost dozorovat nad vývojem vědy (což třeba v případě Galilea se ukázalo jako chyba),
že Dominikáni rozorali Evropu a hladomory se staly minulostí (naučili rolníky hospodařit efektivněji),
že nejstarší observatoř v Evropě byla právě Vatikánská
.

Slyšel jsi někdy výraz: Occamova břitva? Occam byl františkánským (tedy katolickým) mnichem.
Mendel, zakladatel genetiky byl opatem katolického kláštera v Brně.
A co jména Prokop Diviš, Louis Pasteur, Isac Newton a celá řada dalších? Ti všichni byli součástí oné (podle tebe) "zpátečnické" katolické církve.



Jak vidíš, vůbec to nejsem  já, komu zde schází argumenty.


]


Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 16. květen 2012 @ 11:31:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kořeny jsou sice katolické, ale nebýt reformace, tak dosud žijeme ve středověku, v totalitním, feudálním, tmářském, pověrečném, okultním, zaostalém státě. Díky reformaci se muselo něco pohnout i v katolických zemích, ale ten rozdíl je dosud markantní.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. květen 2012 @ 07:59:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." ten rozdíl je dosud markantní."...

Například?


]


Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. květen 2012 @ 08:22:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, oko, tvé "argumenty", to je opravdu síla. "Doba temna" ti nic neříká?

  Je to hodně podobné jako za komunistů. Také cítili povinnost dozorovat
nad vývojem vědy (což se třeba v případě kybernetiky ukázalo jako chyba).
Komunisté vypustili do vesmíru první družici, prvního kosmonauta. Když
se podíváš do východních zemí, ČSSR, SSSR, DDR,... tak téměř veškerá
kultura v minulém století byla komunistická, všechny sochy, obrazy, básně,
skladby, stavby a architektura... Za komunistů nebyli žádní nezaměstnaní,
bezdomovci, žádné exekuce, žádná korupce politiků, byl pořádek.

  Připadá ti ta argumentace pitomá? Je zhruba stejná, jako ta tvoje.


  Jednou jsme se shodli (s tebou) na tom, že kde se objeví křesťanství,
tam se celá společnost během let promění. K lepšímu. A jsou to věci,
které se dají měřit.

  Existuje tzv "prosperity index", který porovnává kvalitu života
v různých zemích. Není to jen o penězích, ale i o pocitech lidí,
bezpečnosti, sociální kvalitě a vztazích, schopnosti pomáhat druhým
a podobně.

  Když si člověk porovná

- mapu prosperity takového indexu a
- mapu rozšíření jednotlivých náboženství,

  je mezi nimi korelace.

  Lze říci s trochou nadsázky (a demagogie :-), že tam, kde země prosperují
se už objevilo křesťanství a tam, kde ne, tam ještě na opravdové křesťanství
čekají.

  Je to samozřejmě statistika, jsou různé vyjímky. Navíc v některých zemích
je křesťanství teprve krátce (Jižní Amerika, Čína, Jižní Korea...).

 


 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. květen 2012 @ 08:17:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Doba temna"  vešla do povědomí lidí až zásluhou romanopisce Jiráska, jeho tendenčního zobrazení společnosti v českých zemích.


Tento pojem je sám o sobě sporný. Záleží na úhlu pohledu, jak se hodnotí historie.



U všech  národů najdeme v jejich historii takováto období "temna" z jednoho úhlu pohledu a to samé období "světla" (rozvoje) z pohledu jiného.

Také u národa českého bylo hned několik takovýchto dob. Seriózní historik jen pojmenuje, co bylo tehdy správně a co bylo špatně. Samotného soudu se však zdržuje.

Jinak vnímal socialismus prostý dělník, který si žil ve svém uzavřeném světě a nijak nevystupoval proti režimu a jinak třeba politický vězeň.



..."Jednou jsme se shodli (s tebou) na tom, že kde se objeví křesťanství,
tam se celá společnost během let promění. K lepšímu. A jsou to věci,
které se dají měřit.
"...


Tento názor zastávám stále a o to mně šlo i v této diskusi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 20. květen 2012 @ 01:22:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Také u národa českého bylo hned několik takovýchto dob. Seriózní historik jen pojmenuje, co bylo tehdy správně a co bylo špatně. Samotného soudu se však zdržuje.


  No, to je teda "logika".

  "Co bylo správně a co bylo špatně" je ten samotný soud, oko.


  Pro komunistu nebo římského katolíka je "správně" že není svoboda vyznání a svoboda podnikání. Pro jiné lidi je "správně" když každý může věřit čemu chce, protože je si jistý, že jeho víra je nejlepší a nebojí se konkurence.

  Pro některé lidi je "správně" když člověk za více práce dostane více peněz a pro jiné je "správně" když mají stejně ti, co dělají málo a na práci kašlou i ti, co dělají hodně.


  Pokud tedy komunista hodnotí dějiny, najde u Ježíše "ti co pracovali osm hodin dostali denár stejně jako ti co dělali hodinu" a u husitů najde že všichni dali svůj majetek na společnou hromadu, ale zcela mine to, že to ti lidé (nebo Bůh) dělali dobrovolně a ze  svého.

  Pokud hodnotí dějiny říman, tak zásada "čí vláda toho náboženství" je "správně". Mraky barokního kýče vyráběného na zakázku podpory náboženství je "správně" stejně jako pro komunistu sochy Stalina, Lenina a palác Kultury.

  Zkrátka "správně" a "špatně" je dost relativní kategorie, která je sama o sobě soudem nad danou dobou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. květen 2012 @ 21:56:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Barokní kýč?

Zkus se na něj zajet podívat třeba na Santiniho chrám panny Marie ve Křtinách u Brna!


Činnost a výsledky práce Jana Blažeje Santiniho - Aichela jsou neustále středem zvětšujícího zájmu. Vedle odborníků, historiků umění a architektury i široká veřejnost vyhledává jeho stavby. Upoutávají pozoruhodným charakterem vnějších tvarů i zvláštností využití vnitřních prostorů pro světelné vyjádření a akustiku. Prezentuje i mnohá odvážná technická řešení. Jeho originální propracované architektonické návrhy představují velké klášterní komplexy, chrámy, kostely, kaple, velké i malé palácové stavby. Jeho dílo pomáhá mnohým pochopit rozpor českého baroka, kdy údajná doba "temna" je vlastně dobou skutečného, hmatatelného rozkvětu českého stavitelství, řemesla a umění.

(zdroj wikipedie).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. květen 2012 @ 22:11:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dílo tebou zmíněného človíčka se možná těší zájmu zainteresovaných lidí, ale nikoli zájmu Boha, který také buduje své dílo, svou stavbu, nikoli však lidskýma rukama. Santiniho dílo shoří, ale to Boží zůstává navěky! Tož tak.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. květen 2012 @ 20:20:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, i Komunisté měli své Kladno a Vítkovice, své paláce kultury a i faraon měl svou pyramidu a řím své koloseum. Zkrátka když je někde totalitní zřízení a najde se umělec co jde za peníze s každým, vznikají obrazy, sochy, stavby, technická díla, jako všude jinde.

  To ovšem nesouvisí s temnem.

  "Doba temna" se tak nazývá pro svůj charakter, stejný jako komunistický charakter. Na počátku vraždy, pronásledování, konfiskace majetku (rozsáhlejší než v nacistickém německu za socialistů či u nás za komunistů), fízlování, udavačství, násilí, likvidace inteligence, potlačování svobody, pokrytectví a to vše z náboženských důvodů politickou mocí. Na konci bída a zaostalost, reálně podložená ekonomickými fakty, nejen dohady (
například složení a produkce potravin, objem robotní práce a podobně).


]


Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Úterý, 15. květen 2012 @ 18:31:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jane, je dobře, že na toto nebezpečí upozorňuješ. 
Jenže to uvidí zase jen vidoucí. 



Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Pondělí, 21. květen 2012 @ 20:50:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro někoho snad zajímavé povídání obráceného muslima z Iráku, kde hovoří o islámu a o jeho vztahu k ženám:  http://www.klicnik.eu/archives/1947
Minulý rok jsme zaznamenali také svědectví o jeho obrácení: http://www.klicnik.eu/archives/1270



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy