Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 580 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116627136
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka
Vloženo Čtvrtek, 21. březen 2013 @ 14:02:48 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Jediným, kdo má moc přemáhat infekci zla v člověku, je Ježíš Kristus. On sám říká: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne“ (Janovo evangelium 14, 6). Není tedy třeba náboženská cvičení, ani členství v nějaké církvi, společnosti nebo organizaci, žádný prostředník, nástupce, kněz či guru, ani dobré skutky nebo sociální angažovanost apod.


Člověk, který se vlastní vinou oddělil od milujícího Boha a žije v porušeném světě, kde vládne hřích, se už sám nemůže zachránit. Je od Boha natolik vzdálen, že mu už nepomohou žádné snahy o lepší život, dokonce ani žádné náboženství a rituály. Jedině Bůh, Stvořitel a Pán vesmíru tuto situaci ve své nepředstavitelné moci vyřešil. Bible nám podává radostnou zprávu, že to udělal ze své lásky k nám. Poslal svého Syna – Ježíše Krista, který prolil svou krev na kříži za naše hříchy a vykoupil Bohu lidi ze všech kmenů, jazyků, národů a ras. (BTM)



http://www.youtube.com/watch?v=NGtij3EUMjk



(vizuálně velmi zajímavé video)

"Jedině Ježíš, není třeba prostředníka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 21. březen 2013 @ 21:47:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible říká, že Boží moudrost zjevená v Ježíši Kristu je lidem bláznovstvím. 
Lidská moudrost je však Bohu bláznovstvím a pošetilostí. 
Je napsáno, že Bůh nachytá chytré na jejich vychytralosti.
 Není tedy moudrost jako moudrost - ne vše, co vypadá jako moudrost 
nebo o čem si lidé myslí, že je to moudrost, je skutečně Moudrost.

Kdo je Bůh?

Jaký je tvůj smysl života?


Inspirativní video - zaujme.

rive



Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 22. březen 2013 @ 07:43:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..„Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne“....



Kristus je opravdu jediným prostředníkem mezi člověkem a Bohem v možnosti našeho spasení - je jediným prostředníkem, který nás může spasit
.
To znamená: Vezme ve křtu naše hříchy na sebe (Kol 2,8-14) a učiní z nás Bohem uznané děti, které mají tu možnost dál kráčet životem i se svými bratry v církvi  už ve společenství s Bohem. Toto spasení v Kristu dostáváme jako dar úplně bez vlastních zásluh- pouze ze zásluh Kristovy oběti.
To je ta novost života (Ř 6,3-4), které "starý" člověk (člověk podle těla, neznovuzrozený, s neuzdraveným srdcem) schopen ani není. Když takto v dobrém vytrváme až do smrti, v růstu naší víry, která roste k dokonalosti dobrými skutky, které pro nás nebeský Otec připravil už od věčnosti, budeme ve smrti těla uvítáni Kristem do nebeské blaženosti. To je jistota Božího slibu, který ji ovšem podmiňuje právě našim vytrváním v dobrém (Mt 24,13) až do smrti.




..."Není tedy třeba náboženská cvičení"...

Každá hereze se vyznačuje tím, že si vezme za základ skutečnou pravdu a na ní postaví konstrukce svých vlastních domyšlenek - lží a omylů.

Vznikne polopravda, která je nejhorší formou lži, největším vynálezem satana.
Každý křesťan je bojovník Kristův, každý zatím "běžíme závod" (1 Kor 9,24; Žd 12,1;).

Běda bojovníku, který se zbraněmi  necvičí, běda závodníku, který netrénuje! Může snad takový lenoch mít nějakou naději na vítězství?



..." ani členství v nějaké církvi,"...
Církev Kristova je postavena na základ apoštolů (Mt 16,18) a svorníkem celé té stavby je sám Kristus. Církev je tedy tajemným Kristovým tělem, složeným ze společenství mnoha údů - křesťanů. Církev je svatá a je pro život křesťana zcela nezbytná.



..."Není tedy třeba žádný prostředník,"...
Prostředníkem naší spásy je jedině Kristus. Nikdo jiný nás nedokáže ze hříchů očistit.
Na jiné věci můžeme mít prostředníků na tisíce.
I takový "Kecal" v "Prodané nevěstě" je prostředníkem, který ženichovým jménem domlouvá svatbu: "Znám jednu dívku, ta má dukáty ..."

Podobně se za nás naši žijící bratři a sestry mohou modlit, přimlouvat se za to, aby nás Bůh obdařil nějakou svou milostí, třeba aby nás uzdravil. V tom případě se i oni stávají prostředníky milosti tohoto daru uzdravení a mají na něm svou zásluhu. Boží láska nás totiž nevnímá jako navzájem izolované jedince, ale jako bratry a sestry, kteří se navzájem milují a navzájem si i pomáhají. Tím samým případem je i pomoc andělů i svatých v nebi.



..." Nejsou třeba ani dobré skutky "...
Toto je ta nejhorší forma lži, která vede do hříchu lenosti.
Smysl života každého z nás je pevně zakotven v Božím plánu a Otec pro nás naplánoval celou řadu událostí, celou řadu příležitostí vykonat jiným dobro. Našim úkolem v životě je naučit se rozpoznávat v životních situacích tyto příležitosti k dobrým skutkům a následně je ale také vykonat. Tímto podílem na Božím plánu roste naše víra a po světě se šíří Boží láska.
(Ef 2,10)
Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili. ...



..."Člověk, který se vlastní vinou oddělil od milujícího Boha a žije v porušeném světě, kde vládne hřích, se už sám nemůže zachránit."...
Každý z nás se nikoli svou vlastní vinou do tohoto padlého stavu hříchu už narodil. Proto Bůh přichází, aby nás z tohoto marastu vytáhl a zachránil. Svou milostí a zcela bez našich zásluh, kterých bychom bez něho ani nebyli schopni.




Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pátek, 22. březen 2013 @ 17:51:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko já žasnu, ty katolík nepotřebuješ faráře ke spáse? Teď si nedělám srandu, opravdu jsi mě překvapil. Jinak napsal jsi to na jedničku!
rastan


]


Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 23. březen 2013 @ 09:42:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťan má mimořádné možnosti pro růst ve víře ve společenství církve, mezi bratry, se kterými se navzájem ve víře povzbuzují a pomáhají a vedeni pastýřem tvoří stádo směřující k dobrým pastvinám, netvoří tedy chaotický dav, kde každý míří jiným směrem.


]


Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 23. březen 2013 @ 09:14:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milé oko

také se svými bratřími a sestrami povzbuzujeme k vzájemným modlitbách za sebe. ale určitě bych tyto přímluvy nepřipodobnila k modlitbám ke svatým či k Marii.  Už jen pro ten seznam, kdy ten či onen svatý je na ten či onen předmět modlitby:

 Jsme Češi, tak to mu pomůže spoléhat na pomoc  sv. Václav  - "chraň nás teď v nebi"!

 Sv Ludmilo buď nám oporou, mocnou záštitou.

Sv. Prokope neopouštěj nás v našich potřebách a úzkostech.

Sv. Judo Tadeáši budu tě chválit
před světem jako velikého ochránce.

Sv. Norbert V pokoře tě tedy prosím, svatý Norberte, jako zvláštního ochránce, aby mi Bůh dal na tvou přímluvu milost donosit a porodit tento plod života. 

Sv. Michael chraň nás v boji proti úkladům satanovým 

Svatý Jene od Kříže podej mi ruku pomocnou, připomeň mi Slávu Světla,až budu pokoušena hledět k temnotám,pomoz k síle ..


Na tabulích v kostelích čteme modlitba " k " svatému XY.  navíc, když si čtu slova modlitby k svatému xy, tak je to  z velké části  adorace toho svatého.

 Oko, věříte na přímluvy svatých, upínáte svou naději  k svatým, intenzívně adorujete tyto přímluvce, za jejich přímluvy?  


Nevím jestli si uvědomuješ, co píšeš?:

  "Oko píše:- "Krista potřebujeme na spásu, odpuštění hříchů  a na jiné věci stačí tisíce prostředníků"


Proč  se tvá víra upíná k v tisíci prostředníkům?

Často mluvíš o dobrých skutcích, ale jako by jsi zapomněl na ten nejdůležitější skutek, který Kristus od nás žádá "VÍRU". Ne spoléhání a důvěřování tisícům, ale pouze víra v Krista - Boží Syna.

 S vírou Kristu souvisí změněný život, je to jiný směr, nepotřebuješ svaté, Marii, s vírou v našeho Boha Ježíše Krista přicházejí přirozeně dobré skutky  Když dobré skutky nejsou, je něco špatně s vírou Kristu - je mrtvá - nebo co horšího vlažná! 

A taky nelze mluvit o dobrých skutcích, chvástat se, adorovat§,  to  je k čemu?  Vždyť všechny ty dobré činy ony mají oslavit adorovat Krista. 

Adorování -spoléhání se na tisíce prostředníků je minutí cíle!

Hezký den

rive












]


Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 23. březen 2013 @ 09:57:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...""Oko píše:- "Krista potřebujeme na spásu, odpuštění hříchů  a na jiné věci stačí tisíce prostředníků""...

má víra se přece neupíná k tisíci prostředníkům.

Osoba "Kecala "prostředníka na domlouvání svateb v Prodané nevěstě" nemá přece s mojí vírou vůbec nic společného.

Pokusil jsem se tím jen logickými argumenty dokázat, že tvrzení: "máme jen jediného prostředníka" je tvrzením mylným, že je polopravdou, zavádějící do herezí. Nic víc.

Tato hereze se zde objevuje s železnou pravidelností stále znovu.



Život je prostě o vztazích nejenom s Bohem, ale také o vztazích s ostatními lidmi, jakož i o vztazích s anděly a svatými v nebi. No a tyhle vztahy nutně produkují prostředníky všeho druhu: Když pošleš třeba syna, aby donesl tátovi na pole svačinu, uděláš z něj prostředníka tátova nasycení.

A naši andělé přece neustále stojí před Boží tváří, že? (Mt 18,10)
Proč to asi dělají?

Není minimální slušností jim za to alespoň občas také poděkovat?

Bůh nás přece nestvořil k izolovanému vztahu k němu samému, ale jsme rodina, máme se mít navzájem rádi a společně naplňovat Boží plán se světem. A část té naší velké rodiny nás ve víře už předešla a sdílí s Kristem jeho trůn (Zj 3,21).



]


Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 23. březen 2013 @ 14:00:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to jo. Ale co svou úvahou chceš říci ? Všimni si, že např. apoštol Pavel, sám prostředník sbírky na Jeruzalém, má jiné starosti, než obcovat s anděli a duchy zemřelých ! Prostě je dobré si vzít biblický model, např. abba = otec, a připodobňovat jemu zemi. Bůh je dobrý otec, a proto i já se budu snažit být dobrým otcem, Ne, já se snažím být dobrým tátou, proto i Bůh bude asi táta ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 23. březen 2013 @ 15:14:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko si skvělý manipulátor, ale těžko můžeš ve světle nauky Kristovy obhajovat katolické nesmysly o "svatých v nebi". Dám příklad, jel jsem v autě s kolegou katolíkem a měl tam nálepku "svatý Kryštof ochránce motoristů". Tož jsem se ho zeptal, na světě jezdí možná stovky miliónů katolíků s vírou, že Kryštof je ochrání tzn. Kryštof v nebi má stejné schopnosti jako Bůh a ve stejném čase je schopen se starat o všechny řidiče??? Nedostal jsem odpověď. Ovšem já věřím, že ty mi to vysvětlíš. Jen mi prosím neříkej, že z té nebeské výšky vidí na všechny, jo?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 23. březen 2013 @ 15:57:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Porč bych ti měl něco vysvětlovat, když mi už dopředu nakazuješ, co říkat nemám?


Má Kristus schopnosti se postarat o všechny řidiče najednou?

Svatý Kryštof sdílí s Kristem jeho trůn (Zj 3,21), dostal podíl na Kristově moci a vládě (Zj 2,26-28). Jako mohou paprsky slunce dopadat na i ta nejvzdálenější místa ve vesmíru, tak nějak by mohl vidět všechna ta místa i ten, kdo přebývá uvnitř slunce.

Nadpřirozené schopnosti svatých v nebi nám pomáhat neplynou z jejich lidské přirozenosti, ale z moci Boží, protože Bůh je už oslavil. Oni už ožili a vládnou spolu s Kristem (Zj 20,4).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 24. březen 2013 @ 15:46:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko člověče vysvětli mě ještě jednu věc, kdo se staral o SZ lid??? Když vaši svatoušci ještě nebyli v nebi??? Dále, mám to chápat tak, že Ježíš Kristus = Bůh je tak zaměstnán, že si musel na pomoc přizvat katolické chlapce a děvčata??? Je to naivní a dětinská představa, kterou vás krmí už středověku. Pouze v Římě je "výrobna" svatých", otázkou ovšem je, zda Bůh vůbec o nich ví. Já raději budu spoléhat na Kristu, jak mě to učí On samotný v evangelíích a apoštolských epištolách. Teď napadá, je zajímavé, že Židé se neutíkali o pomoc u svých zemřelých proroků?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 25. březen 2013 @ 07:35:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pouze v Římě je "výrobna" svatých""...


Fakt máš tak malý rozhled?
Zajeď si na Východ mezi pravoslavné, zajeď si do Afriky mezi kopty, na Střední východ mezi maronity či syrské křesany. Do Arménie nebo i do Iráku. Všechny církve, které se od sebe oddělily v prvním tisíciletí mají společnou úctu ke svatým.


90% všech lidí na celém světě, kteří se považují za křesťany, jsou si vědomi skutečnosti církve putující po zemi i církve vítězné v nebi - i toho, že smrtí pro nás život nekončí, jen se jeho forma i možnosti projevovat lásku zkvalitňují.



..."Bůh je tak zaměstnán, že si musel na pomoc přizvat"...

Uchopil jsi to přesně za opačný konec: Bůh tímto dává lidem nesmírný dar -  dává lidem příležitosti projevovat lásku.
Těmito skutky lásky se člověk pak připodobňuje Bohu (u žijícího dobrými skutky roste jeho víra - Jk 2,22, u svatého v nebi je "dávání" - projevování lásky skutkem nedílnou součástí života oslaveného svatého v Kristu)


]


Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 23. březen 2013 @ 15:18:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znám prostředí vesnice, takže situaci zanes svačinu manželovi na pole je mi blízká. Navíc nevím jestli znáš prostředí vesnice, ale poslat syna znamená projevit nezájem o muže, nezájem o to jak se mu daří či nedaří. Jde o prohloubení vztahu s mužem, vyjádřit podporu.  Když pošlu syna, tak určitě je nějaký důvod, proč nejdu sama. 

Jaký je důvod, že nemůžeme sami osobně přicházet přímo k Ježíši Kristu? Proč ti poslíčkové? Pro adorace poslíčků? (viz výše jsem vypsala některé texty vašich  modliteb)  Proč se bránit blízkosti Krista, prohlubovat svůj vztah s Kristem, růst v závislosti na Něm, což určitě na vliv na kvalitu našeho života.

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 23. březen 2013 @ 16:08:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Když pošlu syna, tak určitě je nějaký důvod, proč nejdu sama."...


Třeba proto, že se sama staráš ještě o menší dítě, nebo proto, že tvůj malý synek tvrdí, že už je "veliký chlap" a ty mu chceš udělat radost, aby to mohl sám sobě dokázat.


Vůbec zde přece nejde o to, že bychom nepřicházeli přímo ke Kristu.
 Přicházíme, ale v úplně jiné rovině prožíváme také společenství s ostatními lidmi - živými i zemřelými. Jak jsem už uvedl, jsme rodina. Velká rodina. V rodině se vůbec nekomunikuje pouze s otcem, ani se nepovažuje  jiná komunikace mezi sourozenci za újmu otcovy autority. Je zde předivo vztahů coby vyjádření vzájemné lásky.

Jestli svatí v nebi za svého pozemského života pomáhali bližním a projevovali tak svoji křesťanskou lásku a ty říkáš, že nyní (když jsou v nebi spolu s Kristem) už toto dělat nemohou, znamenalo by to v důsledku, že kvalita života v nebi je nižší, než kvalita života na zemi. A to je přece nesmysl. Tolik bys mohla uznat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 23. březen 2013 @ 17:16:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli svatí v nebi za svého pozemského života pomáhali bližním a projevovali tak svoji křesťanskou lásku a ty říkáš, že nyní (když jsou v nebi spolu s Kristem) už toto dělat nemohou, znamenalo by to v důsledku, že kvalita života v nebi je nižší, než kvalita života na zemi.

...OKO... skús si odpovedať na otázku?:...prečo sa nikto z apoštolov a nikto v prvotnej cirkvi nemodlil k zosnulým...a prečo tak robia dnes rímsky katolíci ???

....kvalita života pribúda úmerne s kvalitou vzťahu k Bohu...zosnulí v Kristu nás prevyšujú v kvalite dokonalého vzťahu k Bohu...
prečo písmo nehovorí nič o tom aká je kvalita vzájomných vzťahov medzi ľuďmi v nebi...ale máme veľa opisov vzťahu oslávenej cirkvi s Kristom...
rímska predstava o tom že zosnulí nás počujú a sú schopný pomáhať nemá nič s písmom...je to heréza prevzatá z pohanstva...tam sa to s pomocou zosnulých duší pozemšťanom len tak hemží...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 23. březen 2013 @ 18:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není církev. To je antika na Olympu.
Když mě babička houpala v kočárku,
tak teď natahuje ruku z nebe
a "houpá" mě dál.
No logiku by to mělo,
pokud by ovšem Pavel nepsal:
"..nežiju už já, Žije ve mně Kristus...."
To je podstata křesťanství.
Ne se stát lepším člověkem, "svatějším",
ale stát se "Kristem".

P.s. Všiml sis toho rozdílu, co píšou římskokatoličtí představitelé,
a toho, co psal např. Pavel ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 24. březen 2013 @ 07:43:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)




Lišíme v tom jako vnímáme úctu. Oba sice chápeme smysl toho slova. Ale ve skutečnosti to máme jinak. Máme jinou zkušenost, jiný prožitek.

 Já jsem ve svém života poznala Dobro a Lásku, kdo je Kristus, kým je pro mě.  Proto mi dává smysl, VĚŘÍM!!, tomu co je naspané v Písmu svatém, že to byl Kristus a ne nějaký svatý, který se pro mě obětoval, že to byl Kristus, kdo vzal všechnu mou špínu na sebe,  vzal na sebe mé bolesti, vytrpěl. Kdo může nejlépe rozumět člověku, kdo ví nejlépe, co je pro člověka to nejlepší, jedině ten kdo se dokázal pro mě obětovat.  Celý NZ zákone je o Kristově velké lásky ke mně k tobě. Je hloupé chodit za jinými, prosit o pomoc jiné, když je tu Někdo, kdo je mi nejbližší, toho pro mě tolik udělal. Toho tolik udělal i pro toho svatého, kde by byl, čim by byl bez Krista?  Nic!  Měl to stejné jako já podobně stvořená bytost tady na zemi, jsem plně odkázán na milost či nemilost Boha.


  Nedokáži si představit s Kristem nemluvit o svých problémech, těžkostech, protože jsem prožila jeho dobro a lásku, také i to vedení, směrování, ikdyž to bolelo. Je to pro mě ničím nenahraditelný vztah. 

Ty věříš svatým, já teda vůbec. Ještě když vím, že byli stejní z masa a z kostí jako já, že byli chybující nedokonalí, k nim se upínat. 

Na základě Písma svatého si dovolím pochybovat, že by v nebi byly nějaké funkce, ty se budeš na zemi starat o to, ty zase o to. 
Nebo opačně, že by lidé na zemi měli takovou moc a mohli mrtvým v nebi přidělovat funkce, ty se budeš starat o český národ, ty o dopravu, ty o nenarozené, ty o nemocné Parkinsonem.  Navíc není jistota, jestli jsou vůbec tito lidé v nebi, když o tom nerozhodují lidé (nějakým lidským obřadem-svatořečením) ale Bůh!!  Kde se přišlo na ty funkce?, kde se přišlo na to, že to člověk určuje, co mají dělat mrtví pro člověka?  

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 24. březen 2013 @ 12:50:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Je hloupé chodit za jinými, prosit o pomoc jiné, když je tu Někdo, kdo je mi nejbližší, toho pro mě tolik udělal."...

Vztah ke Kristu je u křesťana přece vždycky to nejhlavnější. Je to zcela správně NIČÍM NENAHRADITELNÝ VZTAH.
 My ale tento vztah ničím nenahrazujeme, ale obohacujeme dalšími rozměry lásky.
Křesťanství přece vůbec není jen o jakémsi unitárním vztahu já a Bůh!
Boha těší i vzájemné projevy lásky mezi sourozenci - tak, jak to má v každé správné rodině také vypadat. A povzbuzuje sourozence, dává jim k projevům takové lásky moc i  příležitosti. Říká dokonce: "Co jste udělali těmto nejmenším, mně jste udělali".



..."Kde se přišlo na ty funkce?"...
Z událostí života jednotlivých svatých, z jejich povolání nebo mučednictví.
Když budeš mít bráchu třeba hodinářem a přestanou ti jít hodinky, kdo z lidí ti lépe porozumí?
Takový vztah vůbec nesupluje vztah s Bohem, ale naopak obohacuje o další rozměr. Bůh a svatí v nebi si nekonkurují - to by bylo špatně.

Uznávám tvé výhrady proti různým projevům lidové zbožnosti, které skutečně mohou u nevzdělaných ve víře přejít i do modloslužby.

Ale nebezpečí číhá přece všude.
Čím je stroj výkonnější, čím udělá více práce, tím je také pro obsluhu nebezpečnější. Ruční pilka jistě nebude tak nebezpečná jako řetězová pila, ale ty možnosti řetězové pily! Ta hromada dříví!
Jen je třeba se naučit s tak výkonným nástrojem bezpečně zacházet.

A podobně je to i v křesťanství.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 24. březen 2013 @ 14:25:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý oko

Nevěřím ti, že by tvůj brácha hodinář měl mít zájem zrovna o mě, on přece nemůže mít takovou schopnost se ke mně přiblížit se mnou komunikovat a navíc ještě když už je třeba tolik století po smrti. 

Oko píše: Křesťanství přece vůbec není jen o jakémsi unitárním vztahu já a Bůh! 

Co mi oko naznačuješ, kam mě to směruješ???  Miluj mrtvého svého, jako sebe samého?  

rive






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 25. březen 2013 @ 07:47:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."on přece nemůže mít takovou schopnost se ke mně přiblížit se mnou komunikovat a navíc ještě když už je třeba tolik století po smrti. "...

Člověk v nebi už přešel do věčnosti a běh času je pro něho irelevantní.
Člověk v nebi nemá své schopnosti sám ze sebe, ale se svého sdílení se s Kristem, sdílení jeho slávy a moci (porovnej místa Zj 19,13-16; a Zj 2,26-28;); dále  Zj 3,21.




(Zj 20,4-6)
A spatřil jsem trůny a ty, kdo se na nich posadili, a byl jim svěřen soud. Viděl jsem také duše popravených pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo a těch, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na svá čela ani na své ruce. A ožili a kralovali s Kristem tisíc let.
Ostatní mrtví však neožili, dokud se nenaplnilo těch tisíc let. To je první vzkříšení.
Požehnaný a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení. Nad těmi ta druhá smrt nemá moc, ale budou kněžími Boha a Krista a budou s ním kralovat tisíc let.





..."Miluj mrtvého svého, jako sebe samého?"...

Jsou - li naši blízcí mrtví, pak je marná i naše víra. Ale náš Bůh je přece Bohem živých!
A jestli jsou svatí v nebi opravdu živí, žijí plnohodnotným bytím a musí to přece také být kdesi vidět. Jejich činy se musí projevovat - jinak by byli jen součástí čehosi virtuálního a neskutečného.

Cožpak je třeba možné, aby matka po smrti přestala milovat vlastní děti?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 25. březen 2013 @ 14:51:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, matka po smrti je mrtvá ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 08:20:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."matka po smrti je mrtvá "...


Nesouhlasím.

Náš Bůh je Bohem živých.  (Mt 22,32)

To je to skutečné Ježíšovo evangelium.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 27. březen 2013 @ 04:51:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé oko

vidím, že jsi neoblomný-

V biblických verších, které uvádíš je zcela jiná pravda, než kterou jsi si přivlastnil pro své tvrzení. Ve svých diskuzích se nikdy nezabírám rozborem pasáží Písma,  "učitelováním".  Jsme na sociální síti, takže se oko jen podivím nad verši, které uvádíš, možná by jsem se mohla zeptat na sv. Václava, ten je už více než tisíc let po smrti. Od které středy ty těch tisíc let počítáš?

Hmm, tvé špekulování s Písmem svatým, teda tvůj biblický výklad o komunikaci se svatými mi zní podobně!!, jako onehdy.
 
Představ si, že kdosi nabádal k sebevraždě na základě Písma.  A to ty, kdo zradili Krista. Citoval  podobně jako ty verše z Bible: "utekl; šel a oběsil se."


Oko, znám mnoho matek, nehodných toho jména, a nevím, že by smrt něco mohla změnit, a ony by pak začaly milovat své děti.

Podobně jak s  některými matkami nehodnými svého jména, je to i s těmi "polidsku" svatořečenými, za života plenili a zabíjeli nás nekatolíky, takže teď v nebi asi taky škodí nebo už milují?  Hmm, Oko pošpekuluj.

Doufám, že alespoň trochu chápeš moji opodstatněnou nedůvěru v komunikaci s mrtvými, navíc jen po lidsku vyhlášenými za svaté.

rive






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 08:33:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Od které středy ty těch tisíc let počítáš?"...


"Tisíc let" v jazyku zjevení není konkrétní číslo. Zjevení není nikdy matematicky konkrétní.

"Tisíc let" je tedy vláda Ježíše Krista, která už započala Ježíšovým vzkříšením (Mt 28,18).
Je to vláda oproti lidskému věku sice dlouhá, avšak časově omezená. Jednou (při skonání věků) tato podoba Kristovy vlády skončí a bude nahrazena podobou jinou (1 Kor 15,28).



..."V biblických verších, které uvádíš je zcela jiná pravda, než kterou jsi si přivlastnil pro své tvrzení."...

Můžeš být naprosto konkrétní a uvést to na pravou míru? Takto se ani nemohu nijak bránit. Nejsou žádné argumenty, jen tvoje tvrzení.



..."znám mnoho matek, nehodných toho jména, a nevím, že by smrt něco mohla změnit, a ony by pak začaly milovat své děti."...

Žasnu, jak vždycky pochopíš věci převráceně. Je mnoho matek, hodných toho jména - milujících své děti - a o těch jsem já mluvil.



...""polidsku" svatořečenými, za života plenili a zabíjeli nás nekatolíky, takže teď v nebi asi taky škodí nebo už milují?"...

Můžeš být naprosto konkrétní, který že to svatořečený měl takto zabíjet nekatolíky? Alespoň jedno jméno!

Do nebe přece nic nečistého nemůže vejít.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 19:10:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je paradox, oko které verše z Písma svatého uvádíš, pro obhajobu, a přitom mluví jasně proti  

Milé oko nemám ráda špekulování s Písmem svatým  typu "budeme se věšet", protože v jednom verši je napsané "a oběsil se".

rive






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Neděle, 24. březen 2013 @ 15:31:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to jen přetransformovaný římský polyteismus, poté, co se neobrácení pohané nahrnuli po r. 313 do církve, nic jiného. Místo jednotlivých bohů specialistů  si zřídili "svaté patrony", jimž přisoudili nižší božské vlastnosti. Podobné to bylo s mariánským kultem. Bůh nebo Ježíš na to nestačí nebo mu nestojí za to se obyčejnými smrtelníky zaobírat. 


]


Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 22. březen 2013 @ 08:10:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě že takové názory neměli apoštolové a svatopisci kteří pomáhali Bohu založit Církev a kteří sepsali Nový zákon. Že se nezavřeli doma a nezůstali tam, nebo nechodili po světě a neříkali lidé rozjděte se, tak aby se nesešli ani dva nebo tři. Neposlouchejte nás a nedělejte to co říkáme.




Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 22. březen 2013 @ 09:15:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pod rúškom zdanlivej múdrosti a znalosti pomerov nám niekto pravidelne servíruje falošné evanjelium...

evanjelium Ježiša Krista znie:k našej spáse:
..."Není tedy třeba náboženská cvičení,  "...
..." ani členství v nějaké církvi,"...
..."Není tedy třeba žádný prostředník,"..(okrem Krista)
..." Nejsou třeba ani dobré skutky "...

Boh nás zachránil v Kristu, bez náboženského cvičenia, bez členstva v cirkvi, bez prostredníkov, bez našich dobrých skutkov...

potom je tu falošné evanjelium prezentované Rímom:
...aby si bol spasený musíš hodne duchovne posilovať, snažiť sa, zápasiť a aj tak zomrieš v neistote...
...aby si bol spasený musíš byť v cirkvi, lebo spása je podmienená členstvom v rímskej cirkvi...
...aby si bol spasený potrebuješ veľa prostredníkov, ktorý ti sprostredkujú ,,milosti,,...najväčším z nich je Mária
...aby si bol spasený potrebuješ konať dobré skutky...a potom sa uvidí...

P.S.

Židom 12:24  k Prostredníkovi novej zmluvy, Ježišovi, (...zmluvný prostredník)
1 Timoteovi 2:5  Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus, (prostredník v modlitbe)

ivanp



Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 22. březen 2013 @ 11:26:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Boh nás zachránil v Kristu, bez náboženského cvičenia, bez členstva v cirkvi, bez prostredníkov, bez našich dobrých skutkov..."...


Proto je toto spasení v Kristu darem, jak jsem už výše uvedl.
Je to pozdvihnutí lidské důstojnosti do důstojnosti Božího dítěte. Ovšem nyní je třeba v tomto životě s Bohem také vytrvat až do smrti - přemáhat pokušení, svádět boje. A to nebývá nikterak lehké. Bojovník musí trénovat, závodník také. Jinak neobstojí a prohraje. Cvičením křesťana je modlitba spojená s půstem - tedy přemáhání tužeb těla touhami ducha.
(1 Kor 9,25-27)
A každý, kdo závodí, je ve všem zdrženlivý. Oni to ovšem dělají, aby získali pomíjející věnec, my však nepomíjející.
Já tedy běžím takto, ne jako v nejistotě; takto bojuji, ne jako bych bušil do větru.
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.





..."1 Timoteovi 2:5  Jeden je totiž Boh, jeden aj Prostredník medzi Bohom a ľuďmi, človek Ježiš Kristus, (prostredník v modlitbe)"...

Kristus je ve svém lidství našim bratrem. 1 Tim 2,5 nehovoří o Kristu jako prostředníku v modlitbě, ale hovoří o Kristu, jako jediném možném prostředníku naší spásy.
Modlit se za nás může kde kdo, spasit nás však svou výkupnou obětí může jedině Kristus.

(1 Tim 2,3-6)
neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha,
který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.
Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
který dal sám sebe jako výkupné za všechny na svědectví v patřičný čas,




..."...aby si bol spasený potrebuješ konať dobré skutky...a potom sa uvidí..."...

Dobré skutky konáš, protože už jsi spasený (Kristem ve křtu) a chceš v dobrém vytrvat.

Heretik říká: "Dobrých skutků k dosažení života v nebi netřeba."


Apoštol zase říká: "Boží zachraňující milost se zajisté zjevila všem lidem.
Ta nás vyučuje, abychom se zřekli bezbožnosti a světských žádostí a žili v tomto světě rozvážně, spravedlivě a zbožně,
v očekávání té požehnané naděje, totiž slavného příchodu našeho velikého Boha a Spasitele Ježíše Krista,
který dal sám sebe za nás, aby nás vykoupil z veškeré nepravosti a očistil si pro sebe svůj zvláštní lid, horlivě milující dobré skutky. (Tit 2,11-14)


]


Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 22. březen 2013 @ 13:53:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Oko...mám taký dojem, že sa musíš snažiť získať spásu ešte viac ako doteraz...potrebuješ vstúpiť do kláštora, denne sa bičovať, modliť sa k svatým...no nadovšetko ti doporučujem šetriť peniaze na zádušné omše...lebo ako rímsky katolík keď budeš umierať, tak nikdy nebudeš mať istotu kam pôjdeš...celý život budeš makať poctivo na svojej spáse a výsledok je mizerný...čiastočne to spravia zádušné omše...ale tie treba predplatiť a ani pápež ti nepovie koľko ich treba vykonať...

Oko snaž sa...príjmaj ,,katolícke ,,milosti,,...a pros všetkých svatých a pannu...musíš ešte viac a viac a viac.....skúsil si bičovanie v kláštore???

ivanp


]


Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 22. březen 2013 @ 18:04:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.."...aby si bol spasený potrebuješ konať dobré skutky...a potom sa uvidí..."...

Dobré skutky konáš, protože už jsi spasený (Kristem ve křtu) a chceš v dobrém vytrvat.

Heretik říká: "Dobrých skutků k dosažení života v nebi netřeba."


Oko, už to nekuř.


]


Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 29. březen 2013 @ 18:18:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko celkem bych s tebou souhlasil, ale můžeš mi vysvětlit jak mám chápat slova vašeho bývalého kar. Tomáška, " že máme konat záslužné skutky pro nebe"? Buď jsem spasen krví Kristovou bez skutků, aby se nikdo nechlubil, nebo spásu nepovažoval za platbu, nebo bez skutků ani ránu? Skutky máme konat, ale mají plynout s víry (povinnost vůči Bohu a bližním) ne s přinucení pod nátlakem a učením, "že něco za něco".
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. duben 2013 @ 19:48:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." že máme konat záslužné skutky pro nebe?"...

Zkus to chápat v tomto smyslu:

(Lk 12,33-34)
Prodávejte svůj majetek a dávejte milosrdné dary. Udělejte si měšce, které nestárnou, nehynoucí poklad v nebi, kam zloděj nepřichází a kde mol neničí.
Vždyť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce."



..."Buď jsem spasen krví Kristovou bez skutků, aby se nikdo nechlubil,"...
Tato záchrana bez tvých vlastních zásluh je otevřením možnosti pro tebe žít svůj život s Bohem. Bez tohoto spasení v Kristu ve křtu bys toho ani nebyl vůbec schopen.



Věčné spasení čeká v budoucnu až na ty, kteří zemřeli v přátelství s Kristem.

(Žd 9,27-28)
A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,
tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.




]


Re: Jedině Ježíš, není třeba prostředníka (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 24. březen 2013 @ 14:11:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
www.ptejteseknihovny.cz/uloziste/aba001/2007-2009/patroni-remesel



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy