Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 201, komentářů celkem: 429742, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 569 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116633576
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu?
Vloženo Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 00:03:59 CEST Vložil: Olda

Z našich církví poslal Nepřihlášený

Mimo pozornost české veřejnosti graduje napětí uvnitř české a slovenské pravoslavné církve. Střed se vyostřil hlavně mezi biskupem Simeonem a správcem Pražské pravoslavné eparchie archimandritou Martinem Markem Krupicou . Zatímco biskup Simon prakticky vzato vyloučil Krupicu z pravoslavné církve, ten po vzoru Martina Luthera, vypověděl biskupovi Simeonovi poslušnost a označil ho za senilního.

V době kdy začne pravoslavná církev dostávat od státu miliardu korun v rámci církevních restitucí, a zároveň není dořešena kauza likvidační mediální kampaně proti vladykovi Kryštofovi, tak uvnitř vedení pravoslavné církve vypukl tvrdý zápas o moc.


Nejprve dal biskup Simeon, který je po odchodu vladyky Kryštofa metropolita nejvyšší arcibiskup a hlava církve, napomenutí, že Krupica ukončuje pracovní poměr zaměstnancům pravoslavné církve, zakazuje knězům sloužit a vůbec koná věci, které příslušejí jen biskupovi, kterým on není. Jeho úkolem jako správce bylo neprodleně zařídit volby nového pražského arcibiskupa nebo vyšetřit Kryštofa a případně mu umožnit návrat, aby se volby nemusely konat. V tomto totálně selhal, podvodem se stal dokonce statutárním správcem pravoslavné církve, kterým může podle ústavy být jen biskup Simeon. (Podrobnosti zde.)

Dokonce, protože už dávno od dubna proběhlo 40 dnů, by měl být tajným hlasováním potvrzen v prodloužené funkci. Ale to se neřeší. Podle tvrzení některých pravoslavných věřících drží nad Krupicou ochranou ruku agent komunistické StB Šuvarský se svým pomocníkem tajemníkem Pavlem Milkem.

Mezi pravoslavnými věřícími koluje informace, že Milko pod falešným jménem poskytl českým mediim informace o údajných sexuálních aférách vladyky Kryštofa. (Podrobnsoti zde.)

Na základě obvinění z porušení celibátu by se měl s vladykou Kryštofem konat soud, ale nekonal. Ani to nejde, protože podle zřizovací listiny konstantinopolské církve odstavec D (podrobnosti zde) by se takového soudu musel účastnit zahraniční člen a rozsudek by musel schválit patriarcha Bartoloměj. Podle pravoslavných věřících rozkolníci vyvolali mediální teror a s pomocí kompliců během zasedání synodu přesvědčili Kryštofa, že musí pro klid v církvi "dobrovolně" složit funkce. Komplicem "pro dobro v církvi" měl být moravský biskup Jáchym, který ale podle odstavce A kanonických zákonů by neměl být členem synodu.

První volby arcibiskupa v květnu byly propadák, protože shromáždění nezvolilo ani v opakované volbě žádného kandidáta. Krupica se snažil s pomocí policie některým volitelům zabránit vstupu do chrámu, což mu také arcibiskup Simeon kromě jiných přestupků ve svém dopise vytýká (dopis zveřejněn níže).

Pro návrat vladyky Kryštofa byla organizována petice, o které byl informován ekumenický patriarcha Bartoloměj a která sebrala více než 3000 hlasů. Z toho bylo dva tisíce hlasů získáno písemnou formou přímo od pravoslavných věřících z českých chrámů během velikonočních bohoslužeb, ostatní přes internet. Krupicovo vedení církve však petici odmítlo jako hrubý útok proti "jejich církvi", vůli tisíců věřících neuznává a tak petiční archy leží na odboru církví ministerstva kultury ČR.

Potom se teď v září konala schůze pražské eparchie, kde filtrem prošli jen dva kandidáti do nových druhých voleb plánovaných na říjen. Paroháč Rapcun (jeho žena totiž obvinila vladyku Kryštofa ze sexu jak o tom do médií měl referoval Pavel Milko).

Ernest Rapcun byl nominován zástupcem ruské církve v ČR otcem Nikolajem Liščeňukem. Kromě toho, že to je vměšování do záležitostí jiného církevního subjektu (chrám v Karlových Varech patří Moskevskému patriarchátu a otec Liščeňuk je zástupcem ruské církve pro území ČR (důkaz zde),tak to je do nebe volající hloupost, protože Rapcun je ženatý, má mladou ženu a dvě nezletilé děti. Nemůže tedy žít v celibátu, což je podmínka biskupství. Má jen naoko rozvod sepsaný Krupicou, což je právě ta jedna z mnoha věcí, které Krupica neměl právo udělat, jak mu arcibiskup Simeon vytýká. Druhý kandidát je údajný homosexuál Juraj, který je na Slovensku arcibiskupem v Michalovcích. (důkaz o jeho homosexualitě je diskutován zde). Proti tomu se zvedla mezi věřícími vlna odporu.

Krupica odpověděl sprostým e-mailem a rozhovorem v ProtiProud.cz P. Hajka. Kanonicky tímto vypověděl hlavě církve Simeonovi poslušnost, což je schizma. Pravoslavná církev má teď dvě vedení a štěpí se. A tak se objevil nový Marek Martin Luther Krupica, který ve vzpouře proti kanonickému vedoucímu církve prošlapává cestičku zničení pravoslavné církve v Čechách na Moravě a Slovensku. Přezdívku Luther získal od pravoslavných věřících od M. Lutra ze středověku, protože ten taky jako mnich vypověděl poslušnost svému biskupovi a začal reformovat církev.

Alarmující je, že do této kauzy v pravoslavné církvi je zapleten i policista Rostislav Kotrč, který se zapletl do korupční kauzy. Podle tvrzení některých pravoslavných věřících je Kotrč známy Krupicy a pomáhal mu v květnu fingovaným policejním zásahem vymáhat účetnictví církve. Na Kotrče bylo postiženými zaměstnanci pravoslavné církve kvůli tomu podáno trestní oznámení. Krupica svým údajným odpůrcům mezi pravoslavnými věřícími českou policii vyhrožoval i v jiných případech (například zde).

Takže suma sumárum podle některých pravoslavných věřících agenti a spolupracovníci komunistické StB se aktivovali, aby prostřednictvím ovladatelných ambiciózních lidí, jako mají být Krupica a Milko, převzali moc v česko-slovenské pravoslavné církvi a dosáhli na restituovanou miliardu korun. Tento rozkol v církvi povede k vyloučení rozkolníků z církve. Jiná možnost je administrativní rozdělení církve, což by byla pro celý pravoslavný svět ostuda.

Kdysi jsem si myslel, že pravoslavná církve v Čechách a na Moravě se může stát jednou z cirkvi jenž povedou odpor proti islamizaci a oživí pozitivní dědictví naších předků, když ale vidím jak v ni řádi ďábel, tak pozbývam názoru, že je to dílo Kristovo. Snad aspoň BIS sleduje jak české pravoslaví ovládají lidé s podezřelou komunistickou minulostí a napojením na zahraniční mocenské centra.

Dokumenty ke kauze Kopie dopisu biskupa Simeona Marku Krupicovi, který koluje mezi pravoslavnými věřícími

 http://blog.idnes.cz/blog/10328/362944/01dopissimeona.jpg

Dokument o odvoláni Krupice z funkcí a zákaz konání činnosti
 
http://blog.idnes.cz/blog/10328/362944/odvolani.jpg

Kopie mailu o vypovězení poslušnosti biskupovi Simonovi od Krupici, který koluje mezi pravoslavnými věřícími (pravost se mi doposud nepodařilo na 100 procent ověřit).

Od: Dr. Martin Marek Krupica < eugenikos@seznam.cz>;
Datum: 15. 9. 2013
Předmět: FW: naděje

Vaše Vysokopřeosvícenosti, vladyko Simeone, dokázal byste mi vysvětlit jak je možné, že Táňa Střelcová rozesílá Váš dopis po církvi dříve (tj. 12.9.), než jsem ho já jako adresát dostal (tj. 15.9.)? Asi těžko, viďte. Jistě ne ve stavu progredující senility, již jsme pozorovali ve čtvrtek a pátek při zasedáních MR a ER.

Identické názory jste prezentoval opakovaně na MR a ER, kde byly odmítnuty jako subjektivní, nepodložené, mylné a zavádějící. Používáte tyto smyšlenky jako nástroje ničení klidu a pravdy v církvi. Bůh Vám odpusť, protože povinností biskupa je sjednocovat a nikoli rozdělovat. O lecčem vypovídá i adresář, který ing. Střelcová použila. Pokud byste se mi obtěžoval odpovědět, prosím Vás i o vysvětlení či informaci, co to muselo být, že jste za to vyměnil moudrost stáří, respekt Božího lidu, úctu kléru i vlastní bázeň Boží.

Již bez úcty

archim. Marek

Kopie textu výzvy, která koluje mezi věřícími pravoslavné církve v Čechách a na Moravě.

Drazí přátelé,
prosím nepřehlédněte, co se v těchto dnech děje v Resslově ulici v Praze 2, v sídle Pražské Eparchie, pod vedením pánů Šuvarského, Krupici, Milka a na vysunutém pracovišti PCO M. Lázně „čtyřka“ zapřáhnutá do společného vozu plného lží, neúcty k pravdě Boží i lidské a k veškerému lidu naší Eparchie.

Vrcholem jejich spolčené cesty do dnešních dní bylo zasedání Eparchiální rady dne 13. 9. 2013 v Praze, které vedl Marek Krupica za usilovné podpory pana Šuvarského. Ve svém dopise členům ER o výsledku zasedání ER mimo jiné uvedli: Šest vážených a zkušených duchovních a tři neméně vážení laikové přijali usnesení… a my říkáme: poslušně zvedali své ruce pro či proti tak, jak je inspiroval a svými argumenty i řídil zákulisní komplot pánů Krupici, Šuvarského a Milka.

Kdo jsou tito „vážení“ duchovní a laikové, o kterých je řeč?

Otec Horváth: bývalý důstojník a člen KSČ v Československé armádě, který v pohraničí vykonával vše pro to, aby idea komunismu zvítězila nad křesťanstvím. Ze dne na den se stal tento voják pravoslavným duchovním, bez teologického vzdělání a respektování základních křesťanských mravních hodnot. Toto vše je na Tachovsku notoricky známé. Dnes je to věrný přisluhovač pana Krupici.

Otec Bakoš: zkrachovalý duchovní, který na Slovensku měl být suspendován, tedy zbavený možnosti působit jako kněz v Pravoslavné církvi. Proč asi? Je to arogantní a v církevních obřadech absolutně nerespektovatelný člověk, který nedokáže správně přečíst ani Svaté Evangelium, nemluvě o tom, že nedokáže správně realizovat ani ostatní církevní obřady. Dnes jeden z nejbližších spolupracovníků pana Krupici.

Otec Rapcun: paroháč, který byl podvodným konáním pana Krupici rozvedený „který podepsal rozvod“ a který má možná nejvýznamnější podíl na současném katastrofálním stavu života PE. Dnes je pravou rukou Marka Krupici a na pozici biskupa PE nominován jedním hlasem ruskou pravoslavnou farností.

Bratr Jukl: Nezkušený zneužitelný mladík, působící v Pravoslavné církvi cca 5 let. Pravoslaví je mu nekonečně vzdálené, protože vůbec nezná.

Ostatní 2-3 mlčící přítomní němě vnímají dění okolo nich a jen tupě přihlížení bez ambice vstoupit do dialogu o smyslu a pravdě současné situace v Pravoslavné církvi v PE. Další tři členové s troškou skromné odvahy čas do času zvednou svůj hlas k protestu proti praktikám spikleneckého vedení PE, ale ve svém nitru počítají s odvetou výše zmíněných uchvatitelů církve.

Toto jsou oni „vážení“ duchovní a laikové, tato je v současné době elita PE, toto jsou vůdcové, kteří rozhodují o každém dni naší církve, o její budoucnosti, o každém z nás a to nejdůležitější: rozhodují i o kandidátech, které obci věřících předloží jako jediné možné uchazeče o funkci biskupa PE. Výsledek jejich výběru je znám. Je strašný a v naší církvi nemá obdoby.

Je na čase, drazí spoluvěřící Svatého pravoslaví, abychom společně zastavili rozklad naší církve a její totální devastaci!
Proto žádáme:

1/ Aby Synod přezkoumal páteční rozhodnutí ER
2/ Aby umožnil Božímu lidu zvolit si biskupa z těch všech kandidátů zapsaných na kandidátce, bez předchozího a tendenčního „filtru“ ER, kromě těch, kteří sami dobrovolně z kandidátky před „filtrací“ ER odstoupili.
3/ Aby se Eparchiální shromáždění zabývalo odvoláním členů ER a vedení Úřadu ER.
4/ Aby Synod okamžitě odvolal Marka Krupicu z jeho funkce statutárního správce PE a aby mu za prezentovanou neúctu a neposlušnost k Metropolitnímu správci arcibiskupovi Simeonovi nařídil odchod do kláštera, kde mu přikáže činit pokání.
5/ Aby zajistil zastavení tajného plánu na odstavení a odvolání ze současných církevních funkcí vl. Simeona.

Prosíme Vás milí duchovní a věžici pravoslavné církve Vaše souhlasy a připomínky zasílejte metropolitnímu správci vl. Simeonovi na jeho e-mail: arcibiskup.simeon@seznam.cz

Moc Vám děkujeme za podporu.

V Praze dne 19. 9. 2013 Duchovní a věřící, kterým jde o pravdu, spravedlnost a čistotu v pravoslaví.

Dopis o členech eparchiální rady je pravdivý jen je třeba doplnit ještě další významné členy: Mgr. Patrik Ludvík, nemá žádné pravoslavné vzdělání vystudoval evangelickou fakultu a do pravoslavné církve ho přivedl Krupica, pochází z Chomutova, kde je znám z dřívějších dob jako největší tamější narkoman, do dneška je na drogách jako hulič marihuany. Mgr. Jan Týmal, není také absolvent pravoslavné teologie a také vystudoval jen protestantskou fakultu a do pravoslaví byl přiveden také Krupicou, velice se dříve proslavil , že chodil s ruksakem na zádech čekan na kopec konec světa!!! Pikantní je také přítomnost dalšího člena Revizní a kontrolní komise Eparchiální rady: Vladislav Čejka, ten nemá vůbec žádné vzdělání a jako kněz se rozvedl a to jen civilně a následně se civilně ožil s jinou ženou! To je člověk hned v zákazu a ten je Krupicovi potřebný nejvíce, protože bude hlasovat jak bude chtít, aby nepřišel o místo duchovního.

Autor: Lukáš Lhotan

Zdroj: http://lukaslhotan.blog.idnes.cz/c/362944/Rozdelila-se-pravoslavna-cirkev-na-cirkev-Kristovu-a-dablovu.html

Citováno z http://www.pravoslavnacirkev.info/aktuality/zpravodajstvi/711-rozdelila-se-pravoslavna-cirkev-na-cirkev-kristovu-a-dablovu


"Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 08:59:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abych se přiznal tak dost dobře nechápu jak myslel autor ten nadpis. Kterou část pravoslavné církve považuje za Kristovu. Článek spíš působí dojmem že mu leží v žaludku celá církev a používá přitom fráze oblíbené mezi anticírkevníky a militantními ateisty. Zmiňuje se o církevních restitucích a snaží se maximálním způsobem uškodit. Zároveň tako mezi řádky konspirativně naznačuje že se na útoku na církev podílejí bývalé složky bývalého režimu. Který se z ní občas marně pokoušel udělat jakési kulturní seskupení nebo složku Národní fronty, orientovanou na Sovětský svaz a komunisty.

Což nám připomíná že bychom se měli za pravoslavné bratry a sestry častěji a vroucněji modlit.

Zajímavé je že pravoslavná církev normálně funguje. Běžní věřící si ničeho ani nevšimli.




Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 09:02:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

..."protože Rapcun je ženatý, má mladou ženu a dvě nezletilé děti. Nemůže tedy žít v celibátu, což je podmínka biskupství."...




Lukáš Lhoťan se po své neslavné muslimské minulosti stal snad stejně horlivým pravoslavným?

To by tak odpovídalo jeho "znalostem" o poměrech v této církvi a o řádu, podle kterého se řídí, se kterými se zde "blýsknul."

Neví ani takovou banální věc, že pravoslavným biskupem může být klidně ustanoven i již jednou (před tímto svěcením) ženatý člověk.






Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 09:10:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jméno toho pána slyším poprvé. Opravdu poctil svou přítomností i muslimy a potom je o ni připravil  ? :o)



]


Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 10:18:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš Lhoťan je sice osobností natolik recyklovanou, že by si snad ani jasnovidec netroufnul tvrdit, čemu věří, o co mu jde a jestliv tom vytrvá aspoň do příštího týdne.

Ale k věci. Nechápu, jak může být v Pravoslavné církvi, tedy v příspěvkové státní instituci, takový bordel. Aby mohla být Pravoslavná církev registrována (v registrované partnerství se světskou mocí, muhehe), musí mít určité základní dokumenty, kde je definována určitá struktura, statutární zástupci a mechanismus jejich pověření apod. I v tom našem českém bordelistánu musí být přeci jasné, kdo je statutárním zástupcem církve, kdo má pravomoci nad personálními záležitostmi, jak mají probíhat volby apod.

Osobně si myslím, že jejím největším kamenem úrazu je její istituční zkostnatělost a kulturní nepřenostitelnost některých modelů z z putinovsko-ceaucescuovského prostředí do prostředí švejkovského. Řečeno jednoduše, úspěšná pravoslavná církev v Čechách se nemůže řídit tak, jak se řídila státní masová církev na staré Rusi. V prostředí, kde je duchovních a profesionálních teologů 5 a půl, členstvo je kulturně rozdělené na české starousedlíky a přistěhovalce ze zemí bývalého východního bloku s naprosto odlišnou mentalitou je sebevražedné svěřit podstatnou část výkonných pravomocí mezi několik mužů, kteří mají pravomoc do rozhodujících orgánů kooptovat toho, koho uznají za vhodné bez jakékoliv možnosti zpětné vazby od řadových členů, kteří jsou pasovány do role panáků trpně přijímajících, jak to ti nahoře vyřeší. (Že je podobné prostředí v katolické církvi poměrně stabilní je dáno mnohem širší členskou základnou, a tudíž i širší kádrovou rezervou duchovních, teologů a profesionálů).



Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 11:30:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud Vám autor tohoto článku připadá tak nedůvěryhodný jak říkáte tak proč přebíráte jeho myšlenky ? Které mají se skutečností společného asi tolik jako limburský biskup s luxusem.
Řadoví členové církví nejsou panáci ale ovečky, které Bůh svěřuje do rukou církevních otců a pastýřů. Které je poslouchají a děkují za ně. jestliže jste členem nějakého anticírkevního spolku tak si můžete hlasovat tam, jestli Vám to Váš nadřízený dovolí a zajímá ho Váš názor.
Znovu opakuji že útok na pravoslavnou církev se oveček nedotknul. Ani služby.


]


Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 11:57:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já přebírám Lhoťanovy myšlenky? To pardón, ale to, co jsem napsal do komentáře je mého vlastního ražení, to bych si vyprosil. Jestli jsem napsal do komentáře něco, co si osobuji považovat za svůj osobní přínos, a přitom to už v článku je, tak mě to prosím laskavě vytkni a upozorni, jelikož si na originalitě zakládám; např. v otázce tapetářů i ve věcech, které mi svým způsobem lahodí.

Limburský biskup a luxus toho společného mají možná víc, než si myslíš.

Právě model pastýř a ovce, který se v dnešní době prostě přežil, je to, co kritizuju. Stav, kdy 100% reálné moci stojí na pastýřích, kteří jsou směrem k ovcím nevykazetelní, neodvolatelní a sesaditelní pouze hlasováním nohama mohl fungovat v době, kdy byli pastýři řádově na výši před tzv. ovcemi. typicky v době, kdy apoštolé či evangelisté byli jediní, kdo znali Evangelium, zatímco ostatní znali jen to, co jim výši zmiňovaní sdělili; případně v době, kdy byli pastýři jediní, kdo uměli číst a měli přístup k informacím přesahujícím obzory vesnice či fary.
Dneska to tak už díky Bohu není. Písmo je široce dostupné i v nejnemožnějších jazycích a překladech (hovořím o Euroamerickém prostoru), ty tvoje ovce mají přístup k Písmům, pramenům srovnatelný s profesionály; 8 hodinová pracovní doba umožňuje studovat posvátní texty na libovolně vysoké úrovni komukoliv, kdo má zájem. Dneska jsou ti tvoji pastýři před ovcemi spíše napřed asi jako socialistické ruštinářky před svými žáky, co se ruštiny týče. Anebo angličtinářky těsně po plyšáku, možná i dnes. Pár lekcí, jestli vůbec. Samozřejmě hrubě generalizuju.

Dneska se doba změnila. Já vím, že ty k časům dávno minulým vzhlížíš. Každý máme své zamilované období. Ale stojme nahama na zemi.


]


Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 12:14:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dost možné ale stejně to vypadá divně. Když někoho popíšete tak jak jste popsal toho pána a pak říkáte za sebe něco co se jeho názorům tak nápadně podobá. Církevní pastýři jsou pořád stejně důležití. Stejně jako třeba biologičtí otcové a matky. I když někteří lidé tvrdí že by je mohl nahradit třeba stát. Dostupnost Písma také dává větší prostor heretikům a škůdcům všeho druhu. Aby se ho pokoušeli zneužívat a falešně vykládat.

Řekl bych že málokdo dokáže docenit důležitost církevních pastýřů tak jako Vy. Možná ani my sami ne.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 12:34:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych v tomto světle označil za společensky nedoceněné především překladatele, řečtináře, lingvisty a spoustu různých bezejmenných tváří, co se podílely na překladech Písem do češtiny, jelikož ať chceme či ne, vždy se budeme minimálně z části "dívat na Boha" očima překladatele Písem. A jelikož ani překladatel Písem není rodilým Starořekem, tak jeho pohled bude částečně určován způsobem, jak se učil řecky atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 12:54:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Těžko můžeme očekávat že překladatele Písma docení zrovna společnost. Která si neváží ani Boha a církví. Což jsou také další zdroje poznání Boha. Církev a Bůh sám. Takhle to funguje od samého počátku. Lidé se většinou nejdřív setkávali s Církví. S lidmi kteří dosvědčovali Boha a Písmo slovem, skutkem, životem i vlastní krví. Tak jako dneska.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďábl (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 13:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Třeba právě kvůli tomu prvotnímu kontaktu s Církví vidí většinový člověk Boha a Církev tak, jak vidí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 13:27:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se že ani v tomto ohledu se toho příliš mnoho nezměnilo. Ti kteří se setkali a apoštoly a samotným Ježíšem také často popírali co slyšeli, zlobili se, křičeli ukřižuj, odmítali Církev a ovečkám se posmívali a zabíjeli je. To je také jedna z věcí podle které se pozná která církev je ta pravá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristov (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Neděle, 20. říjen 2013 @ 10:30:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně ten samý scénář uplatňovala středověká římskokatolická ideologie vůči lidem, kteří s touto náboženskou ideologií nesouhlasili. Místo trestu smrti ukřižováním, však kacíře a čarodějnice demonstrativně upalovala. Myslím si, že kacíři byli hrdinní odbojáři, kteří měli odvahu se zločinné římskokatolické ideologii postavit. Nacistická a komunistická ideologie používá obdobné praktiky při likvidaci nepohodlných. Jenom místo upalovaní, odbojáře veřejně střílela a věšela. Pak přišel další "pokrok", uklidit vraždy nepohodlných lidí do koncentračních táborů a gulagů. Od středověku stále stejný scénář, jen způsoby vraždění jsou mnohem rychlejší, efektivnější a s očerňováním obětí již zločinná ideologie neztrácí čas. Je to příliš zdlouhavé vytvářet monster proces. Popravit tajně bez soudu, ostatky zničit a památku zahladit. Až k takové zrůdnosti v Evropě vládnoucí zločinné ideologie dospěly. Každá z minulých ideologií k tomu přispěla svým dílem. Každá přišla s něčím novým co se ujalo, a následná zločinná ideologie to přejala. Po středověkém vraždění ve jménu božím, následoval revoluční pokrok, kdy se již vraždilo ve jménu ideologie samé. Příslušnost k ideologicky zmanipulovanému davu se stala zárukou přežití. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kri (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 17:40:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom případě doporučuji abyste zkusil žít v nějaké zemi bez křesťanské tradice. Nebo tam kde byli křesťané téměř vyvražděni. Například v severní Koreji. Nikdo Vás nenutí abyste žil ve zrůdné Evropě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 22:59:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Poutníku, žiji tam kde mne Bůh postavil. Severní Korea přejala zločinnou komunistickou ideologii, která se zrodila v Evropě. Proč mluvíte o žití v zemích bez křesťanství? Proč mi doporučujete něco špatného? Já jsem křesťan. Mnoho křesťanů pro různé zločinné ideologie trpělo. Mám pocit, že mne odsuzujete jenom proto, že nejsem katolík. Nebo mne snad dokonce odsuzujete s pohledu vaší katolické ideologie? 
Moje víra v Boha pane Poutníku mi něco takového nedovoluje. Budu se za Vás modlit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na cí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. říjen 2013 @ 17:48:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pánbůh zaplať.


]


Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 11:51:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když nad tím článkem tak přemýšlím tak to nevypadá že by se autor ze situace v naší pravoslavné církvi nějak zvlášť radoval, což může mít v podstatě dvě příčiny. Buďto se tam neděje vůbec nic  pozoruhodného a rád by to změnil , nebo se něco mění a výrazně k lepšímu. Třeba se ty případné personální změny týkají nastrčených provokatérů kteří se pokoušeli církvi škodit.

Trochu to připomíná situaci když proticírkevníci křičí že žádná církev už dávno neexistuje a o kus dál pláčou jak všichni držíme pohromadě.




Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Sobota, 19. říjen 2013 @ 21:29:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžete mi prosím vysvětlit pojem "proticírkevník".


]


Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 17:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřítel církví, organizovaného křesťanství a shromažďování ve jménu Božím. Dost široké spektrum. Od lidí kteří podlehli propagandě a svodům svého okolí  až po praktikující satanisty.


]


Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 23:21:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle Vás je tedy proticírkevník:
Nepřítel církví
Nepřítel organizovaného křesťanství
Nepřítel shromažďování ve jménu Božím
Lidi co podlehli propagandě (zřejmě asi protikatolické)
Lidé co podlehli svodům svého okolí (bez specifikace jakým svodům)
Praktikující satanisti

Máte pravdu, skutečně široké spektrum. Stačí kdekoliv ukázat prstem a máte ihned nějakého nepřítele. Opravdu si myslíte, že v tomto spočívá křesťanství? Nebojíte se ani trochu, že takovým rozdělováním si uděláte nepřítele z Boha? 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. říjen 2013 @ 16:31:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na takové lidi není třeba ukazovat. Vždycky se přihlásí sami.  Někdy hlasitě křičí a jindy zase úlisně syčí. Vždycky jsou to ale oni kdo vyhledává kontakt. O těch kteří mlčí a pokoušejí se škodit potichu obvykle ví jenom Bůh.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Úterý, 22. říjen 2013 @ 16:51:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Poutníku, úplně mi zatrnulo když čtu vaše slova. Všiml jste si někdy, jak se náš Pán Ježíš Kristus choval k lidem? Jak krásný přístup měl k podvodným celníkům, zlodějům, prostitutkám, posedlým, nečistým, nemocným, ke zrádnému Jidáši. To všechno byli lidé na okraji společnosti, nepřátelé tehdejšího náboženského systému. Náš milovaný Pán Ježíš přece přišel zachránit to co zahynulo. To je přece smysl evangelia, aspoň tedy toho evangelia jaké jsem poznal já.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďábl (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. říjen 2013 @ 17:52:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč si to tedy pořád vztahujete na sebe, pokud se Vás to netýká ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Úterý, 22. říjen 2013 @ 18:58:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vaše kritéria rozdělování na přátele a nepřátele "proticírkevníky" se mne netýkají, a proto je na sebe nijak nevztahuji. 
Můj Bůh řv Písmu říká "milujte své nepřátele", a neříká označujte je za nepřátele proticírkevníky, a za toto proticírkevní nepřátelství je pronásledujte, zabíjejte je a upalujte na hranicích. Podle mojí křesťanské filosofie je označování ideologických nepřátel prvním krokem k nevraživosti a pak vraždám. K tomu se stačí podívat do historie, a to nejenom do té křesťanské. 
Podle mojí dosavadní životní zkušenosti, si dovolím tvrdit, že nenávist vůči těm vašim církvím, vzniká hlavně na základě ideologického dělení na přátele a proticírkevníky. Což je ovšem evangelium naruby. S tím nechci nic mít, a znovu Vás upozorňuji, že se s tímto dělením neztotožňuji, netýká se mne ani je na sebe nevztahuji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristov (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 24. říjen 2013 @ 12:11:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na to že jste byl zabit a upálen na hranici vykazujete pozoruhodné známky života.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kri (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 25. říjen 2013 @ 15:44:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevadí Ti Poutnicku, že se chováš jako pokrytec? Nebo takové chování patří k římskokstolické zbožnosti?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kri (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pátek, 25. říjen 2013 @ 20:27:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Divně mluvíte.


]


Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Ali-baba v Čtvrtek, 17. říjen 2013 @ 13:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Většinový člověk jistě vidí zač je toho loket, a názor si rozhodně dělá.



Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. říjen 2013 @ 09:30:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Většinový člověk se sice dá často ovlivnit propagandou ale úplně podceňovat se ho také nevyplácí a spoléhat že udělá přesně to co je v plánu. Na to že je jenom zlý a nemá svědomí. Na to že Bůh nepomůže.

Krásným příkladem je naše Sametová revoluce. I ta byla naplánovaná a pak najednou vytrysknul takový pramen dobra jaký naše historie nepamatuje. Byl tady pan prezident Havel, pravda a láska a ti co předtím plánovali dodneška tlučou hlavami o zem když si na to vzpomenou. Zlostí i strachem. A nikdy nevědí kdy to vypukne nanovo. Kdy je budou lidé víc litovat než nenávidět. Tak jako tenkrát.



]


Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Sobota, 19. říjen 2013 @ 21:27:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemohu souhlasit, ten výtrysk dobra, to byla euforie ze znovu nabyté svobody. Ta euforie byla velmi rychle zneužitá aktéry tohoto kolosálního podvodu. Pomocí sametové euforie byl nakonec zmanipulovaný celý národ, který si nechal vykrást národní hospodářství. Dnes netlučou hlavou o zem aktéři sametového podvodu, ale všichni kdo se tenkrát nechali sametovou euforií zblbnout. Důsledky největší krádeže- privatizace, jsou v naší vlasti patrné doposud. 


]


Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 13:19:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tenkrát to nebyla jenom euforie. V roce 1984 zasvětil blahoslavený Jan Pavel II. ve společenství všech biskupů Rusko Panně Marii a naplnil tak poselství z Fatimy. Proto nedošlo k jaderné válce ani ke krveprolití při pádu světového komunismu. Takovým bonusem pro naši zemi bylo nalezení části ostatků svaté Anežky České a její svatořečení. Jenom je škoda že jsme tu příležitost nevyužili lépe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 16:39:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaderná válka nejvíce hrozila v době kubánské krize. 
Co se týče Fatimy a zasvěcování Ruska, tak těch rozporuplných konstruktů a prorockých tvrzení jsem již slyšel tolik, že jim nepřikládám vůbec žádnou váhu. A co se týká mé znalosti Písma, musím konstatovat, že před něčím takovým jako je Fatima nás biblická proroctví varují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 17:58:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je mi sice líto že takovým věcem nepřikládáte váhu ale obávám se že je to především Váš problém. I když by nemusel být. Když máme Církev a Písmo a největší zázrak v každém kostelíku. Na oltáři a ve Svatostánku.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďábl (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 23:05:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když je podle Vás Písmo největší zázrak, na co potřebujete zázraky fatimské?
Přečetl jste si co je v Písmu o těchto "zázracích, proroctvích a divech" napsáno?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. říjen 2013 @ 08:50:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Největším zázrakem je Kristovo Tělo a Krev. Bůh sám. Který nám také dává to co potřebujeme a co nám dělá radost. Církev, Písmo i nejrůznější proroctví a zjevení.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristov (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Úterý, 22. říjen 2013 @ 16:34:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč neodpovídáte na moje otázky pane Poutníku? Neptal jsem se na co je pro Vás ten největší zázrak a co vám dává. Ptal jsem se na něco úplně jiného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kri (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. říjen 2013 @ 17:47:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale odpověděl a věřím že jste dost chytrý na to abyste rozumněl. Zázraky provázejí Církev a celé lidstvo od stvoření až do věčnosti.
Písmo i zkušenosti ukazují že pokud nemáte víru a nechcete mít tak Vám obvykle nepomůže ani zázrak z jakékoliv doby. Popsaný ani prožitý. Na principu tomu kdo má je přidáno a tomu kdo nemá bude vzato i to co má. Ukřižuj křičeli i ti kteří viděli na vlastní oči jak slepí vidí, chromí chodí a mrtví vstávají. Ti kteří viděli zázračná nasycení.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Úterý, 22. říjen 2013 @ 19:17:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Poutníku, nemusíte apelovat na moji chytrost, bavit se o zázracích a víře. Na začátku naší diskuse jsem Vás konfrontoval se skutečností, že Písmo nás před něčím takovým jako je Fatima varuje. Vy jste tvrdil, že je to můj problém. Jenže pro mne to dle Písma není žádný problém. Proto jsem Vám položil dvě otázky na které jste zatím neodpověděl.
Tyto otázky zní:


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na cí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 23. říjen 2013 @ 15:49:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Největší zázrak se kterým se můžeme a máme každý den setkávat je Pán Ježíš sám. V modlitbě i ve svátosti oltářní. V duchovním společenství dvou nebo tří, respektive celé Církve. O tom co nám cjce nebo nechce dát rozhoduje On. A my to s vděčností přijímáme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev n (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pátek, 25. říjen 2013 @ 20:24:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, ale to není odpověď na to co jsem se ptal. Stále mluvíte o největším zázraku a já se Vás již potřetí ptám, na co potřebujete fatimské zázraky a jestli jste si v Písmu přečetl, co se tam o těchto zázracích a divech píše?
Setkávání s Kristem přece není zázrak, to je víra pane Poutníku. Kristus je živá bytost a setkání s ním není zázračné, je v Duchu svatém bytostné. 


]


Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 18. říjen 2013 @ 15:25:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravoslavná "církev" patřila někdy ke cíkrvi Kristově? Od kdy? :D



Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. říjen 2013 @ 15:54:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od svatého Ondřeje, Petrova bratra který jí založil a který byl na území Řecka ukřižován na kříži ve tvaru X ?


]


Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Sobota, 19. říjen 2013 @ 21:12:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějaký člověk může zakládat církev, církve? Myslel jsem si, že zakladatel Církve je jen jeden, a je to Ježíš Kristus.


]


Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: joker v Sobota, 19. říjen 2013 @ 22:12:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že jsi si odpověděl - církev zakládají lidé, Církev je Boží. Aby se to nemotalo, pro církev raději používáme slovo denominace.


]


Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 09:49:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že je to podobné jako s Biblí. Také se obvykle bavíme o lidských autorech, přestože původ inspirace je ve Svatém Duchu.

Svatý Pater tak založil patriarchát v Antiochii a v Římě, svatý evangelista Marek v Alexandrii, svatý Ondřej pozdější Konstantinopol. Svatý Tomáš přinesl evangelium až do indického Goa.



]


Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 09:56:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máte pravdu. Pán Ježíš Kristus  založil pravoslavnou církev prostřednictvím svatého apoštola Ondřeje. Stejně jako Svatý Duch inspiroval evyngelisty.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 17:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle Vás, tedy sám Kristus zakládá na jím již jednou založené Církvi, církve další? A to ne již osobně, ale ještě k tomu prostřednictvím někoho jiného? Jaký máte důkaz pro takové Vaše tvrzení? Nemáte ani trochu pocit, že takovým tvrzením činíte z Krista církevního rozkolníka? Já bych se něco takového bál tvrdit o našem Pánu Ježíši Kristu.
Pokud vím, je jen jeden Kristus a jedna Církev. Četl jsem to v Písmu. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 17:43:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pět původních patriarchátů žilo v plné a viditelné jednotě. Je psáno že tomu tak bude i v budoucnu. Jeden Ovčinec a jeden Pastýř. Momentálně k tomu již delší dobu všechno směřuje. Věřím že přicházejí i mnozí osamělí křesťani a bývalí proticírkevníci.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďábl (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pondělí, 21. říjen 2013 @ 19:55:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže se v původní církevní jednotě jednalo o jednu Církev. Proč tedy tvrdíte, že někdo na popud Krista zakládal v této jednotě církev další?
Prosím od Vaši odpověď na již jednou položenou a nezodpovězenou otázku: Co, respektive kdo, je podle Vás "proticírkevník"?
To slovo v komentářích užíváte, a já nevím co podle Vás znamená.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. říjen 2013 @ 08:48:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřítel církví a většinou i Boha a lidí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. říjen 2013 @ 17:54:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka také je co rozumíte pod pojmem Církev. Někteří proticírkevníci například tvrdí že svatý Pavel založil samostatnou církev bez jednoty a struktury všude kam přišel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristov (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Úterý, 22. říjen 2013 @ 19:31:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pod pojmem Církev rozumím Církev vedenou Kristem v Duchu svatém. Což si můžete Vy sám přečíst v Písmu. Pane Poutníku, jak může někdo kdo je v Kristově Církvi používat slovo proticírkevník? 
Otázkou tedy je, zda si Vy sám náhodou nepletete církevní jednotu v Duchu svatém a členskou jednotu v pozemské organizaci. Zatím jsem nepotkal žádného člověka co by tvrdil, že apoštol Pavel založil církev a to církev bez jednoty a struktury. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristov (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 22. říjen 2013 @ 21:18:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Pavlovu misii vnímám tak, že měl podíl (tedy ne že nutně osobně založil) na řadě církevních společenství, a to jak malých (domácích), tak i relativně velkých. Myslím si, že Pavel aplikoval určitou svoji přestavu o struktuře, která kopírovala synagogální uspořádání, přesto byly jednotlivé sbory relativně izolované. Přesto máme svědectví o tom, že spolu sbory komunikovaly a sdílely učení, viz např. Koloským 4:16  Až tento list u vás přečtete, zařiďte, aby byl čten také v laodikejské církvi a abyste vy četli list Laodikejským.
V tomto období nebylo imho budování struktury nezbytné, alespoň ne v tom smyslu, jak ji chápeme dnes. Domnívám se, že vedoucí fungoval více na principu primus inter pares a jeho autorita byla dána spíše jejich duchovním obdarováním. Jednota prvotní církve byla sjednocením v Kristu, společně sdílenou hodnotou, byť i zde docházelo velmi záhy ke štěpení na křesťany z židů a křesťany z pohanů.
Určitě bych si netroufl takového vyjádření, jaké uvádíš.
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kri (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 23. říjen 2013 @ 18:54:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Pavel a apoštolové nemohli navštívit každé město a každou vesnici a tudíž zakládali církevní provincie neboli biskupství. Odtamtud se pak víra šířila do okolí, do jednotlivých farností a to velice rychle. Dokud se nesetkali. Podobně fungovaly i státy, které někdy ještě ve vrcholném středověku neměly společné hranice.
Prvními biskupy byli často samotní apoštolové a na jejich místo pak nastoupili  jejich přímí žáci. Někteří z nich jsou zmíněni i v Epištole. Jako například svatý Titus nebo Diviš Aeropagita.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďáblovu? (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 22. říjen 2013 @ 21:22:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím tomu, že Bůh může spojit skupinu lidí, aby se z nich zformovala církev za předpokladu, že má misijní rozměr. Jsem jen poněkud opatrný na některé velkohubé projekty, ale v principu v tom problém nevidím. Nejedná se o rozdělení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozdělila se pravoslavná církev na církev Kristovu a ďábl (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Úterý, 22. říjen 2013 @ 23:54:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže, že Bůh může spojit skupinu lidí, však aby se ta skupina stala součástí již zformované církve. Církev je přece Duchem svatým zformovaná dva tisíce let. Dnes to slovo z ní směšně, ale nový křesťané se stávají údy Kristova těla, tedy církve. No a k tomu misijnímu rozměru podotýkám, že je to právě radostná zvěst, tedy evangelium, které se od svého vzniku nese na křídlech mise. Mise Ducha.


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy